Hinta: Sukunimen vaihto avioeron jälkeen?

Tyttönimi

Hei
oletko vastikään vaihtanut eron jälkeen sukunimesi mikä se oli ennen avioliittoa. Paljon tuli maksamaan, ajokortti, passi yms. uusiksi?

13

6818

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyodyo

      Ajokortti ja passi muutaman kympin (passi 48) valokuvat. Siinä se. Hankalampaa oli tilata "miljoona" kanta-asiakaskorttia uudella nimellä.

      • Salviana

        Höpsis. Kyllä itse muutoskin maksaa.
        Nimenmuutos tehdään joko ilmoitus- tai hakemusmenettelyllä. Edellämainittu maksaa 101 € ja jälkimmäinen 179 €. Lisäksi nimenmuutosilmoituksen rekisteröinti maksaa 25 €. (www.maistraatti.fi)
        Nimimerkistäsi päätellen selviät tuolla halvemmalla menettelyllä eli et joudu erikseen hakemaan nimeä eikä siitä tarvitse tiedottaa virallisessa lehdessä.


      • Näintein
        Salviana kirjoitti:

        Höpsis. Kyllä itse muutoskin maksaa.
        Nimenmuutos tehdään joko ilmoitus- tai hakemusmenettelyllä. Edellämainittu maksaa 101 € ja jälkimmäinen 179 €. Lisäksi nimenmuutosilmoituksen rekisteröinti maksaa 25 €. (www.maistraatti.fi)
        Nimimerkistäsi päätellen selviät tuolla halvemmalla menettelyllä eli et joudu erikseen hakemaan nimeä eikä siitä tarvitse tiedottaa virallisessa lehdessä.

        Höpö, höpö eron jälkeen otin tyttönimeni takaisin se ei maksanut yhtään mitään ,ajokortti ja passi maksoi jotain 45€ Kipale ja passi olis kuitenkin kohta pitänyt uusia.
        Kerran saa nimensä muuttaa ilmaiseksi seuraavat kerrat sitte maksaa näin mulle kerrottiin.


      • ei-mitään-väliä

        Jotkut bonuskortit on hevon vitun sama mikä nimi niissä on. Lukijaan sitä vilautetaan eikä ketään kiinnosta mitä siinä lukee. Ja sitten kun jossain vaiheessa tulee uusi kortti, niin siinä on automaattisesti väestörekisteristä päivittynyt uusi nimi.


      • helpyourself
        Näintein kirjoitti:

        Höpö, höpö eron jälkeen otin tyttönimeni takaisin se ei maksanut yhtään mitään ,ajokortti ja passi maksoi jotain 45€ Kipale ja passi olis kuitenkin kohta pitänyt uusia.
        Kerran saa nimensä muuttaa ilmaiseksi seuraavat kerrat sitte maksaa näin mulle kerrottiin.

        Juuri näin. Siitä kun lähetin nimenmuutosilmoituksen meni kaksi päivää, niin virallinen muutospaperi tuli postissa kotiin. Kätevästi kävi, eikä tosiaan maksanut mitään.


      • helpyourself
        ei-mitään-väliä kirjoitti:

        Jotkut bonuskortit on hevon vitun sama mikä nimi niissä on. Lukijaan sitä vilautetaan eikä ketään kiinnosta mitä siinä lukee. Ja sitten kun jossain vaiheessa tulee uusi kortti, niin siinä on automaattisesti väestörekisteristä päivittynyt uusi nimi.

        Bonus- yms. kortit tulevat tietysti päivittyneenä kotiin vain siinä tapauksessa, ettei ao. henkilöllä ole markkinointi- ym. kieltoja, kuten minulla...


    • Passijaajokorttimaksaa

      Vaihto eron jälkeen entiseen nimeen on maksuton ilmoitusmenettely

    • omanimikullankallis

      Oman ns. tyttönimensä saa ottaa itselleen takaisin täysin maksutta, sehän on se alkuperäinen OMA nimi. Sehän ei ole edes nimen muuttamista periaatteessa. Se on oman nimen takaisin ottamista. Jos ottaa jonkun muun kuin sen oman nimensä, se sitten maksaa.

      Eli ilmoitusmenettely väestörekisterinpitäjälle, joko maistraattiin tai seurakunnalle.

      • Just_Me_Myself_and_I

        Noup! Juuri alkuvuonna vaihdoin oman tyttönimeni takaisin ja se maksaa reilun 100e. Maistraatin sivuilta saa täytettävän lomakkeen, muistaakseni sähköisen tai voi tulostaa. Lasku tulee perässä. Pankkikortin uusiminen meni niin, että ilmoitin viestinä pankkiin uuden sukunimeni, mutta kortti piti käydä henkilökohtaisesti noutamassa. Joten jonotin siellä kaikkien mummojen ja pappojen kanssa melkein tunnin :) Ajokortti maksoi 30-40e ja passi siihen päälle n.50e että kyllä tälle ihan hintaa tuli. Lisäksi työpaikalla kaikki tunnarit jne..s-postiosotteet oli vaihdettava. Mutta en halunnut pitää sukunimeä, jonka otin kun menin naimisiin. Minä olen nyt minä.


      • eroeroo
        Just_Me_Myself_and_I kirjoitti:

        Noup! Juuri alkuvuonna vaihdoin oman tyttönimeni takaisin ja se maksaa reilun 100e. Maistraatin sivuilta saa täytettävän lomakkeen, muistaakseni sähköisen tai voi tulostaa. Lasku tulee perässä. Pankkikortin uusiminen meni niin, että ilmoitin viestinä pankkiin uuden sukunimeni, mutta kortti piti käydä henkilökohtaisesti noutamassa. Joten jonotin siellä kaikkien mummojen ja pappojen kanssa melkein tunnin :) Ajokortti maksoi 30-40e ja passi siihen päälle n.50e että kyllä tälle ihan hintaa tuli. Lisäksi työpaikalla kaikki tunnarit jne..s-postiosotteet oli vaihdettava. Mutta en halunnut pitää sukunimeä, jonka otin kun menin naimisiin. Minä olen nyt minä.

        Tähän on tullut muutos. Ennen voi maksutta ottaa tyttönimensä käyttöön. Nyt ei enää. Paitsi käsittääkseni (vaikkei sitä missään sanota...) ilmoitusmenettely on maksuton silloin, kun vaihtaa tyttönimensä takaisin, jos on ollut avioliittoa solmiessa pakko ottaa puolison nimi. Tämähän muuttui joskus v. 1986? että voi aviossakin pitää oman sukunimensä.


    • voieihh

      Ei tuo eräs vastaaja sanonutkaan, että ne päivitetyt bonuskortit tulee kotiin. Vaan, että ne yleensä "tulee," tulee sitten tavalla tai toisella. Eli jos sulle ei tule päivitetyt kortit postitse kotiin, niin ne tulee sitten samalla tavalla kuin tähänkin asti olet ne haltuusi saanut. Ja niissä on sitten se uusi nimi.

    • Renja

      Mikä on hinta

      • Nollaaaa

        0 €


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe