näin USAssa

bulkari

Alkaa meno olemaan hurjan näköistä, tuolla Trumlandiassa ja mikäs on ollessa. Suomeen sama systeemi ja heti.
Trum on laittanut lehdistön ja muut tiedotusvälineen pannaan. Ei tämä jäärä suomen kansa tarvitse tietoa siitä, mitä päättäjät milloinkin päättää.
Suomalaiset vaan provosoituvat, kun eivät ymmärrä lukemaansa. Samoin kateellisuus on kova politiikkoja vastaan. Haukutaan Sipilää ja Berneriä, niin kuin rikkaus olisi joku sairaus, tai tekisi ihmisestä jotenkin huonomman.
Olen yli puolet vuodesta pois suomesta ja ainakaan itse en tarvitse suomen lehdistöä mihinkään. Kun kuuntelen täällä asuvia ihmisiä kommentoimassa jonkin lehden kirjoituksia, niin huomaan, että jokainen ymmärtää asian siten, miten on itselle parhaaksi ymmärtää.

4

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjlkjlkjlkj

      Aika vaikeaselkoista,itse ajattelen että kaikki jotka uskovat ns.valtamediaan,ovat tuskissaan olevinaan oikeassa,ja samaa mieltä varmuuden vuoksi.

      Jos joku väittää tietävänsä mitä tällä planeetalla tapahtuu on mitä todennäköisemmin väärässä.Odotettavissa on senlaajuinen paskamyrsky johon kukaan ei kehtaa ääneen varautua.

      He jotka uskovat pärjäävänsä omaisuudellaan,katoavat ensimmäisten joukossa,he jotka lataavat perunakellariinsa vakuumipakattua makaroonia,todistavat mitälie kannibalismia ja muuta hirveyksiä.

      Pisimmän elin-ajan ihmislajille olettaisin Austraaliaan,siellä on jopa Venäjää kadehdittavampi maahanmuuttopolitiikka...

    • lklkjlkjlkj

      PS. Määrittele "rikkaus". Suomen kaksikielisyys mm on ns. rikkaus,kuulema.

      Rikkaus kenelle?

      En halua kuulla kehäpäätelmiä,vaan selkokielisen analyysin,millä tavalla se on "rikkaus"?!!!!!

      • kokkeillaankoyhellä

        Kahdella kielellä olisi kiva tyydyttää nainen kun toinen lipoo ... Ja toinen ...


    • bulkari

      Kirjoitin maallisesta rikkaudesta. Suomessa on juuri tuollaista, määrittele kaksikielisyys rikkaudeksi. Onhan se rikkaus niille, jotka osaavat, ei kahta vaan useaa kieltä. On jonkilainen epäsuhta siinä, että maailmassa yli 50 maassa ei saa juuri minkäänlaista opetusta, suomessa protestoidaan, kun ILMAISEKSI opetettaisiin kieliä. No se johtuu siitä, että tämä jäärä kansa EI opi esim. ruotsia. Mikä on helpoin ratkaisu, vastusta sen opetusta. Mitkä seuraavista aineista ei ole pakko suomessa?
      Matematiikka, biologia, historia ym. Uskonto ei ole onneksi enää pakko.
      Koulutus, siis koulutus on aina sivistävää, kielet ja talousoppi on ihmisille kaikkein tärkein, siis minun mielestäni, niillä pärjää.
      Ihminen joka ei osaa kieliä, kysyy, ´´miksi kaksikielisyys on rikkaus´´ miten sen sinulle kukaan pystyy selittämään, kun et osaa kieliä, aivan mahdoton.
      Itse toki puollan vapaaehtoisuutta opiskelussa, itse osaan 3 kieltä suomi, ruotsi ja englanti. Jos olisi päätä opiskelisin kaikki maailman kielet.
      Kielillä puhumisessa on yksi ongelma, et pysty kertomaan millään vieraalla kielellä esim. tunteista niin hyvin kuin äidinkielelläsi. Politiikka on toinen, josta on vaikea puhua ei äidinkielellä.
      No nyt eksyttiin aiheesta, siis Truplandiasta, siellä puhutaan varmaan kymmeniä kieliä ja Trump sitä oikeaa kieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe