Jeesus Kristus perusti kirkon

Selkeyttä

Jeesuksen Kristuksen kirkko

Kirkko on organisoitu uskovien yhteisö, jonka jäsenet ovat ottaneet päällensä Jeesuksen Kristuksen nimen kasteen ja konfirmoinnin kautta. Ollakseen tosi kirkon täytyy olla Herran kirkko, siinä täytyy olla hänen valtuutensa, opetuksensa, lakinsa, toimituksensa ja nimensä, ja hänen täytyy hallita sitä nimittämiensä edustajien kautta.

Päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat, Ap. t. 2:47. Me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis, Room. 12:5. Meidät kaikki on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, 1. Kor. 12:13. Kirkko on rakennettu apostolien ja profeettojen perustukselle, Ef. 2:19–20. Apostolit ja profeetat ovat kirkossa välttämättömiä, Ef. 4:11–16. Kristus on seurakunnan pää, Ef. 5:23.

Tosi kirkon tunnusmerkit

Kirkon oppeja ja saavutuksia, jotka osoittavat, että kirkko on Jumalan hyväksymä ja että Herra on perustanut sen, jotta hänen lapsensa voivat saada hänen siunaustensa täyteyden. Eräitä tosi kirkon tunnusmerkkejä ovat seuraavat:

Oikea tieto jumaluudesta: Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, 1. Moos. 1:26–27. Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, 2. Moos. 33:11. Ikuinen elämä on sitä, että ihmiset tuntevat Isän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen, Joh. 17:3. Isällä ja Pojalla on liha- ja luuruumis, OL 130:22–23. Isä ja Poika ilmestyivät Joseph Smithille, JS—H 15–20. Me uskomme Jumalaan, iankaikkiseen Isään, UK 1.

Ensimmäiset periaatteet ja toimitukset: Ihmisen täytyy syntyä vedestä ja Hengestä, Joh. 3:3–5. Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, Ap. t. 2:38. Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen, Ap. t. 8:14–17. Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen, Gal. 3:26–27. Tehkää parannus ja ottakaa kaste rakkaan Poikani nimeen,

Ilmoitus: Ellei profeettoja ole, kansa villiintyy, Sananl. 29:18. Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, profeetoille, Aam. 3:7. Kirkko on rakennettu ilmoituksen kalliolle, Matt. 16:17–18 (OL 33:13).

Profeetat: Kirkko on rakennettu apostolien ja profeettojen perustukselle, Ef. 2:19–20. Apostolit ja profeetat ovat kirkolle välttämättömiä, Ef. 4:11–16.

Valtuus: Jeesus antoi apostoleilleen voiman ja vallan, Luuk. 9:1–2 (Joh. 15:16).
Uusien pyhien kirjoitusten julki tuleminen: Juudan sauva liittyy Joosefin sauvaan, Hes. 37:15–20. Kirkon organisaatio: Kirkko on rakennettu apostolien ja profeettojen perustukselle, Ef. 2:19–20. Apostolit ja profeetat ovat välttämättömiä kirkolle, Ef. 4:11–16. Kristus on seurakunnan pää, Ef. 5:23.

Lähetystyö: Menkää siis ja opettakaa kaikkia kansoja, Matt. 28:19–20. Seitsemänkymmentä kutsuttiin saarnaamaan evankeliumia, Luuk. 10:1.

10

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 543plus234

      Höpön löpön, hupsu setä!

    • kaksipisteto

      Ties kuinka monennetta kertaa tuo jaesekasotku, jakeita irti yhteyksistään, joka jae on täällä jo käsitelty joten uusintaan ei enää ole tarvetta . Jeesus, jos häntä itseään on uskominen eikä Joseph Smithiä, toi pelastussanoma, ja pelastuminen edellyttää uskomista Jeesukseen.
      Jeesus ei elänyt ja kuollut perustaakseen jonkin organisaation tai laitoksen, ei kirkko ole Jeesuksen ruumis vaan häneen uskovat ovat. Kristinuskossa ei uskota mihinkään kirkkoon vaan Jeesukseen ja hänen sanomaansa ja tekoihinsa. Mikään kirkko ei pelastusta tuo, ei vaikka sille maksaisi kuinka paljon, touhuaisi kirkkonsa pappina kirkkonsa temppeleissä ja temppelimenoissa.Aidon Jeeuksen oppiin tuommoinen ei edes kuuulu.
      Yrität selittää pois Raamatun Jeesuksen ja tuoda tilalle Smithin opin uusine jumalineen, uuden Jeesuksen joka toisin kuin raamattu sanoo, ei olekaan Jahven lupaama messias, vaan Jahve itse.
      Tapasi esittää asioita ja valita jakeet on valheellinen alusta loppuun, yhtenä esimerkkinä ” Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, 2. Moos. 33:11”.
      Niin puhui, mutta jätit kertomatta että Jahve silloin valehteli Mosekselle, jos sinun jumalasi on tosi . Hänhän kertoi että on ainoa jumala, ymmärsiköhän Mooses edes ettei mitään Jahven ilmoittamaa pitänyt ottaa kirjaimellisesti? Tapaminenkin oli ihan vain ruokatauko.

      • Selkeyttä

        Kristus perusti kirkon:
        (1933/39 käännös)
        Joh. 15:16

        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Ef. 4:11

        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kristus perusti kirkon:
        (1933/39 käännös)
        Joh. 15:16

        Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

        Ef. 4:11

        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Joh 14:15" En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi."

        Jeesus valitsi 12 oppilasta, apostolia, ei profeettoja, evankelistoja eikä paimenia.Paavali alkoi nimittää eri ihmisiä eri tehtäviin kun seurakunnissa alkoi olla tarvetta järjestäytymiselle


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Joh 14:15" En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi."

        Jeesus valitsi 12 oppilasta, apostolia, ei profeettoja, evankelistoja eikä paimenia.Paavali alkoi nimittää eri ihmisiä eri tehtäviin kun seurakunnissa alkoi olla tarvetta järjestäytymiselle

        Kuka tässä toimi:
        Ef. 4:11
        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kuka tässä toimi:
        Ef. 4:11
        Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

        Jeesus ei määrännyt ketään mihinkään virkoihin eihän Jeesuksen eläessä edes ollut kristinuskoa erillisenä uskontona, ei sen seurakuntia tai kokoontumisia, kaikki olivat juutalaisia ja kokoontuivat missä muutkin juutalaiset. Vain 12 oppilastaan hän valitsi ja määräsi viemään eteenpäin sanomaansa.
        Alkukristittyjen ensimmäinen "hallintoelin" olivat vanhimmat, eikä sekään ollut Jeesuksesta lähtöisin vaan kopioitu tavasta jolla synagogia hallinnoitiin. Jos olisi ollut virat Jeesuksen määrääminä ei olisi ollut kiistaa siitä kuka saa tehdä mitäkin .


    • rättivääpeli

      Raamattu ei puhu kirkosta mitään! Vaan SEURAKUNNASTA

      • Selkeyttä

        On tämä yksi kohta:
        Matt. 16:18
        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

        Kun kysyttiin, miksi uudessa raamatunkäännöksessä on kirkko -sana, kääntäjä sanoi, että se ilmaisee paremmin mistä oli kysymys, sillä kirkko muodostuu useista seurakunnista. Kristus perustanut vain yhtä seurakuntaa.


    • Tuomas_Mesk

      //"Isällä ja Pojalla on liha- ja luuruumis, OL 130:22–23. Isä ja Poika ilmestyivät Joseph Smithille, JS—H 15–20. Me uskomme Jumalaan, iankaikkiseen Isään, UK 1."//

      Selkeyttä lähtee jo tässä täysin harhateille kuvatessaan Tosikirkon tunnusmerkkejä.

      • 456plus876

        Mormoneilla sentään on LUUPÄÄ :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe