Uusi tupakkalaki 2016

PositiivistakinAsiaa

Uusi tupakkalaki antaa taloyhtiöille mahdollisuuden hakea kunnalta tupakointikieltoa parvekkeille ja muille ulkoalueille, kuten terasseille. Kunnan viranomainen voi määrätä tupakointikiellon, jos savua voi rakenteiden ja muiden olosuhteiden vuoksi kulkeutua muutoin kuin poikkeuksellisesti esimerkiksi parvekkeelta toiselle. Savun kulkeutuminen riittää kiellon määräämiseen eikä terveyshaittaa tarvitse osoittaa, toisin kuin nykyisin terveydensuojelulain mukaisessa menettelyssä. Tiukemmin edellytyksin on mahdollista puuttua tilanteeseen myös silloin, jos savu leviää asunnosta toiseen rakenteiden kautta.

Hyvä asia kerrankin. Ei tarvitse enää kärsiä toisten huumeriippuvuudesta. Siis tässä tapauksessa, jos ei halua. Kukapa haluaisi?
Toimntaa vaan. Viranomaisen on pakko totella. Se on velvollisuus. Siitä hän saa kansalaisten maksaman palkkansa.

15

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeinätKuulemmaTummuu

      Hienoa. Tupakoitkoon hörhöt omassa tuvassaan.
      Ei niitä seiniä nuukana huumehörhönä kannata säästää.
      Kehkojaan kannattais kyllä suojella iteseltäänkin.

      • Hölökynkölökyn

        Kyllä yleishyödyllisenä palveluntuottajana on velvollisuus suhtautua hieman avarakatseisemmin asioihin. Minä näkisin tässä pelkästään mahdollisuuksia, etenkin kun 55 % valittavista asukkaista on meitä yli 55-vuotiaita, joilla on kaikki maailman viisaus hallussamme.

        https://www.youtube.com/watch?v=hTWKbfoikeg


      • NirvanassakoElätte
        Hölökynkölökyn kirjoitti:

        Kyllä yleishyödyllisenä palveluntuottajana on velvollisuus suhtautua hieman avarakatseisemmin asioihin. Minä näkisin tässä pelkästään mahdollisuuksia, etenkin kun 55 % valittavista asukkaista on meitä yli 55-vuotiaita, joilla on kaikki maailman viisaus hallussamme.

        https://www.youtube.com/watch?v=hTWKbfoikeg

        Jaa. No joo. Niimpä tietenkin.
        No jo teillä on nirvanaa sitten.
        On se niin kamalaa.


    • Hölökynkölökyn

      Minä hain uuteen kohteeseen, joka on savuton. Poikani on poliittisesti valittu hallitukseen. Näin ollen oletan, että kerrankin mennään oikein tässä asiassa. Eli osoitetaan paikka, jossa voi katseilta suojassa ja vainotuksi joutumatta tupakoida tai jonne voi ainakin lähettää vieraansa tupakoimaan.

      • Hölökynkölökyn

        Mulla vois olla ihan mielettömän suuri korvausvaatimus liittyen siellä tehtäviin "puhallutuksiin" ja niihin liittyviin juttuihin. Onko nyt niin, että olette itse saaneet sen, mitä olette tilanneet?


      • EiValtaaEikäLoistoa

        Vainotuksiko??? Nikotinistiko?
        Olette ymmärtäneet väärin koko asian.
        Se on se tupakan epämiellyttävä haju, jota ei voi katseilta suojata.
        Hallitus....no...
        Senkin olette ymmärtäneet väärin.
        Jos kyseessä on asuntoyhtiön hallitus, niin sillä ei ole pienintäkään määräysvaltaa.
        Omistusasukkailla on lainpuitteissa se päätösvalta osakemääränsä mukaan.
        Hallitus on vain asukkaiden valitsema ryhmä, yleensä 3 henkeä. Eli nimet paperissa.


      • Hölökynkölökyn
        EiValtaaEikäLoistoa kirjoitti:

        Vainotuksiko??? Nikotinistiko?
        Olette ymmärtäneet väärin koko asian.
        Se on se tupakan epämiellyttävä haju, jota ei voi katseilta suojata.
        Hallitus....no...
        Senkin olette ymmärtäneet väärin.
        Jos kyseessä on asuntoyhtiön hallitus, niin sillä ei ole pienintäkään määräysvaltaa.
        Omistusasukkailla on lainpuitteissa se päätösvalta osakemääränsä mukaan.
        Hallitus on vain asukkaiden valitsema ryhmä, yleensä 3 henkeä. Eli nimet paperissa.

        Tässä on kyseessä kaupungin asuntokannasta huolehtiva osakeyhtiö, jossa on edustettuina poliittisen kirjon mukaan valittu hallitus. Heillä on oma ylpeytensä ja kunnianhimonsa firman puolesta.


      • LakiOnLaki

        No joo. Se on sitten vähän eriasia. Laki on kuitenkin se mikä se nyt on.
        Sehän on väärin jos tupakoimaton joutuu muuttamaan.
        Asia pitää olla toisinpäin. Tupakoijat omaan reservaattiinsa. Niinhän se onkin uuden asuntoyhtiölain mukaan.
        Siis jos tupakoija ei noudata sääntöjä.


      • Hölökynkölökyn
        LakiOnLaki kirjoitti:

        No joo. Se on sitten vähän eriasia. Laki on kuitenkin se mikä se nyt on.
        Sehän on väärin jos tupakoimaton joutuu muuttamaan.
        Asia pitää olla toisinpäin. Tupakoijat omaan reservaattiinsa. Niinhän se onkin uuden asuntoyhtiölain mukaan.
        Siis jos tupakoija ei noudata sääntöjä.

        Olen siis itse tupakoitsija. Haen tähän taloon ylevämmistä lähtökohdista. Asetelma on mielestäni hyvä, koska jokainen meistä tulevasta asukkaasta tietää, mihin muuttaa. Oletan, että heikkoutemme otetaan jollain tavalla huomioon. Ellei, niin antaa olla.


      • Hölökynkölökyn
        Hölökynkölökyn kirjoitti:

        Olen siis itse tupakoitsija. Haen tähän taloon ylevämmistä lähtökohdista. Asetelma on mielestäni hyvä, koska jokainen meistä tulevasta asukkaasta tietää, mihin muuttaa. Oletan, että heikkoutemme otetaan jollain tavalla huomioon. Ellei, niin antaa olla.

        Minä saan siis polttaa sisällä, parvekkeella ja ulkona. Olen vieraillut taloissa, joissa poltetaan oven välissä - sisätilasta parvekkeelle tuulettaen. Minun tehtäväni ei ole ilmiantaa näitä vuokranmaksajia kyseiselle firmalle.

        Minä nyt vaan haluan olla sinisilmä: Sikavuokrien aika näyttää olevan ohi kaupungissamme. Ehkäpä yleishyödyllistä asumista tarjoava firma pystyy muussakin asiassa kuin vuokratasossa olemaan edelläkävijä.

        V..tut tämä ei ole pelkkää paratiisia! Oman lapsen kämpässä tulee toisinaan uloste viemäriaukosta kylppärin lattialle ja maksetun autopaikan valtaa joku viereiselle vieraspaikalle puolittain ja puolittain naapurin maksetulle paikalle pysäköinyt.

        Lisäksi meillä on Mestariasunnot Oy ja Mestaritoiminta Oy (vastaa mm. huollosta ja kunnossapidosta), joissa on eri toimijat ... On siinä poliitikoilla työmaata niin hyvässä kuin pahassakin.


      • Hölökynkölökyn
        Hölökynkölökyn kirjoitti:

        Minä saan siis polttaa sisällä, parvekkeella ja ulkona. Olen vieraillut taloissa, joissa poltetaan oven välissä - sisätilasta parvekkeelle tuulettaen. Minun tehtäväni ei ole ilmiantaa näitä vuokranmaksajia kyseiselle firmalle.

        Minä nyt vaan haluan olla sinisilmä: Sikavuokrien aika näyttää olevan ohi kaupungissamme. Ehkäpä yleishyödyllistä asumista tarjoava firma pystyy muussakin asiassa kuin vuokratasossa olemaan edelläkävijä.

        V..tut tämä ei ole pelkkää paratiisia! Oman lapsen kämpässä tulee toisinaan uloste viemäriaukosta kylppärin lattialle ja maksetun autopaikan valtaa joku viereiselle vieraspaikalle puolittain ja puolittain naapurin maksetulle paikalle pysäköinyt.

        Lisäksi meillä on Mestariasunnot Oy ja Mestaritoiminta Oy (vastaa mm. huollosta ja kunnossapidosta), joissa on eri toimijat ... On siinä poliitikoilla työmaata niin hyvässä kuin pahassakin.

        Väittelen mielelläni vaikkapa aiheesta "live and let live". Mulla ei ole juurikaan lihansyöjiä tuttavapiirissäni. Toki haen mielelläni poronlihaa, kun Savukosken poromiehet käyvät sitä myymässä meidän torilla. Silloin kutsun lihansyöjiä kylään.

        Pääsen vuoden päästä eläkkeelle. Silloin varmaan vietän enemmän aikaani siellä pohjoisessakin.


      • RiitapesiähänNeOvat
        Hölökynkölökyn kirjoitti:

        Väittelen mielelläni vaikkapa aiheesta "live and let live". Mulla ei ole juurikaan lihansyöjiä tuttavapiirissäni. Toki haen mielelläni poronlihaa, kun Savukosken poromiehet käyvät sitä myymässä meidän torilla. Silloin kutsun lihansyöjiä kylään.

        Pääsen vuoden päästä eläkkeelle. Silloin varmaan vietän enemmän aikaani siellä pohjoisessakin.

        Osakkeen omistaja on vastuussa vuokralaisestaan. Siis siitä, että vuokralainen ja hänen vieraansa noudatttavat asuntoyhtiön järjestyssääntöjä.
        Niihin kuuluvat muunmuassa vuokralaisen ja hänen vieraitensa käyttäytyminen järjestyssääntöjen puitteissa.
        Näitä ovat muunmuassa autojen parkkeeraus oikein niille varattuun autopaikkaan.
        Autoja ei saa parkkeerata esim. asuntojen eteen, kulkuväylille jne.
        Ei saa "vallata" toiselta ylimääräistä parkkitilaa.

        Nämä asuntoyhtiöiden lakisääteiset järjestyssäännöt kannattaa sisäistää ja hyväksyä ennenkuin muuttaa kyseisiin paikkoihin. Jos on liian vaikeaa, ei kannata muuttaa.
        Tämä on varmaan järkevin ja helpoin ratkaisu.


      • TiedetäänOlenKonkari
        Hölökynkölökyn kirjoitti:

        Minä saan siis polttaa sisällä, parvekkeella ja ulkona. Olen vieraillut taloissa, joissa poltetaan oven välissä - sisätilasta parvekkeelle tuulettaen. Minun tehtäväni ei ole ilmiantaa näitä vuokranmaksajia kyseiselle firmalle.

        Minä nyt vaan haluan olla sinisilmä: Sikavuokrien aika näyttää olevan ohi kaupungissamme. Ehkäpä yleishyödyllistä asumista tarjoava firma pystyy muussakin asiassa kuin vuokratasossa olemaan edelläkävijä.

        V..tut tämä ei ole pelkkää paratiisia! Oman lapsen kämpässä tulee toisinaan uloste viemäriaukosta kylppärin lattialle ja maksetun autopaikan valtaa joku viereiselle vieraspaikalle puolittain ja puolittain naapurin maksetulle paikalle pysäköinyt.

        Lisäksi meillä on Mestariasunnot Oy ja Mestaritoiminta Oy (vastaa mm. huollosta ja kunnossapidosta), joissa on eri toimijat ... On siinä poliitikoilla työmaata niin hyvässä kuin pahassakin.

        "V..tut tämä ei ole pelkkää paratiisia! Oman lapsen kämpässä tulee toisinaan uloste viemäriaukosta kylppärin lattialle ja maksetun autopaikan valtaa joku viereiselle vieraspaikalle puolittain ja puolittain naapurin maksetulle paikalle pysäköinyt."

        Näihin kolhhooseihin ei kannata kovin kalliita autoja tuoda parkkiin. Ensinnäkin jo se KADEUS jne. KOLHIVAT KALLIIN UUDEN AUTON KADEUKSISSAAN TAHALLAAN.

        Neuvo: Ajaa itse aivan väärin parkkeeratun kotteron kylkeen kiinni. Tulee ulos vaikka takaluukusta sitten. Tietenki vanha ruosteinen romu itelläkin. Kolhivat auton kumminkin.
        Toisekseen potkii kyljet rusinaksi parkkitilan valtaajilta.
        Siten ettei kukaan näe tietenkin.
        Eiköhän ne sitten ymmärrä, no jotakin ainakin.


    • TupakkiLakiOnVoimassa

      "Hölökynkölökyn

      25.2.2017 17:59
      Kyllä yleishyödyllisenä palveluntuottajana on velvollisuus suhtautua hieman avarakatseisemmin asioihin. Minä näkisin tässä pelkästään mahdollisuuksia, etenkin kun 55 % valittavista asukkaista on meitä yli 55-vuotiaita, joilla on kaikki maailman viisaus hallussamme."

      No?
      Mitenhän tuokin sitten liittyy huumehörhöilyyn eli nikotismiin.
      Tupakkalaki on tupakkalaki.
      Ymmärrättekö?
      Vetäkää sitä tupakkaa omassa luukussanne rauhassa.
      Ei siitä kukaan silloin välitä.
      Haiskaa sisällä rauhassa.
      Älkää olko herkkänä, loukattuna marttyyrinä.
      Eli EVVK tupakointinne. Kunhan ette levitä toisille lemujanne.
      Älkää vaipuko itsesääliin. Älkää aina valittako.

    • Anonyymi

      Tupakki on hyvää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe