Mistä johtuu,että profetiat eivät toteudu?

Hei kaikki joita kiinnostaa!
Kun on armolahjoja, ja nyt puhun nimenomaan profetoimisen/selittämisen armolahjasta,niin mistähän johtuu,että lähes kaikki profetiat eli ennustukset mitä minulle on tullut jonkun ihmisen armolahjan kautta(lähinnä tätini kautta)eivät ole toteutuneet eli eivät ole pitäneet paikkaansa? Monesti minulle on profetoitu ja suurin osa elämääni koskevista ennustuksista ei ole pitänyt paikkaansa. Eli ne eivät koskaan ole toteutuneet. Olen muuten 24 vuotias nainen. Mistä johtuu etteivät profetian kautta tulevat ennustukset tulevaisuudestani ole pitäneet paikkaansa? Tulevatkohan ne profetoimisen ja selittämisen armolahjat jumalasta? Sen tiedän,että jostakin korkeammilta voimilta ne tulevat ne profetiat,mutta tulevatko jumalasta vai jostain muusta? Kun sitä eniten ihmettelen,että jos ne tulevat jumalasta,niin miksi ne eivät ole pitäneet paikkaansa minun kohdallani,sillä eihän jumala voi erehtyä. Vai? Eikö jumala tiedä kaiken? Ja luulisi jumalan pystyvän näkemään tulevaisuuden selkeästi.

Jos jumala ei pysty näkemään varmasti tulevaisuutta,niin sittenhän ne profetiat voivat tulla jumalasta,mutta jos asia on kuten olen ymmärtänyt,että jumala tietää kaiken,niin eihän ne profetiat voi tulla jumalasta. Eli tuleeko profetoiminen jumalasta vai jostain muusta voimasta? Ja jos jumalasta,niin miksi ne minulle tulleet profetiat ole sitten toteutuneet? Pääkysymys on siis,että miksi minulle tulleet ennustukset eivät pidä paikkaansa ja tuleeko ne jumalasta vai jostain muualta? Minun kohdallani ne armolahjasta tulleet ennustukset eivät enimmäkseen ole toteutuneet vaikka joskus on sanottu ihan tarkka aikakin. Mutta sen tiedän,että monien muiden kohdalla ne OVAT toteutuneet. Puhuin tästä asiasta serkkuni lapsen kanssa. Kerroin,etteivät minulle tulleet profetiat ole juuri koskaan pitäneet paikkansa ja ihmettelin mistä se johtuu. Serkkuni lapsi kertoi,että hänen kohdallaan ne profetoimisen/selittämisen kautta tulleet ennustukset ovat AINA pitäneet paikkansa,ne ovat aina toteutuneet. Puhuimme tästä asiasta pitkäänkin. Hänen kohdallaan ne ovat toteutuneet ja vielä oli kuulemma vain pari ennustusta jotka eivät vielä ole toteutuneet. Serkkuni lapsikin ihmetteli sitä,miksi ne eivät ole minun kohdallani toteutuneet. Hän ehdotti,että ihmisen omat valinnat voivat olla syy sille miksi ennustukset eivät toteudu. Mutta tässä herää taas se kysymys,että miten jumala voi erehtyä? Haluaisin kuulla teidän ajatuksianne tästä asiasta. Mitä syitä voi olla,että profetiat eivät toteudu.


Erikoista,että joillakin muilla ne ovat toteutuneet ja minulla eivät. Serkun lapsella ne ovat toteutuneet kaikki. Mainittakoon vielä,että serkun lapsi sanoi,että hän on ihan varma,etteivät ne profetiat tule mistään pahasta voimasta. En tiedä mistä hän voi olla varma. Hän myös sanoi olevansa varma,että ne tulevat jumalasta. En tiedä mistä hän voi olla niin varma. Monesti on tullut minulle profetiaa lähitulevaisuudesta vaikkei tarkkaa aikaa olekaan sanottu. Eivät ole täsmänneet. Joskus on tullut ihan tarkka aika milloin pitäisi toteutua. Eivät ole täsmänneet.
Muistan varmasti ainakin yhden tarkan ajan profetian.


Esimerkki profetian kautta tulleesta ennustuksesta joka ei ole pitänyt paikkaansa: Ollessani nuorempi,varmastikin ala-aste ikäinen, tuli tätini profetian kautta minulle ennustus tulevaisuudestani ja saattoi tulla useastikin siitä samasta aiheesta. Ainakin kerran. Profetoimisen lahjasta tuli minulle sellainen ennustus,että 16 vuotiaana minä tulen saamaan poikaystävän. Ja siitä poikaystävästä tuli jotain muitakin asioita en vain muista kaikkea. Siinä tuli,että poikaystävä on uskovainen ja "ME" teemme hänen kanssaan jotain "julistustyötä" tms... No, minä en saanut 16 vuotiaana poikaystävää. Itseasiassa minulla ei ole KOSKAAN ollut poikaystävää/seurustelusuhdetta. Se ei siis toteutunut. Tarkka aika sanotaan eikä siltikään toteudu. Sitten vuonna 2013 joskus keväällä tätini käytti minulle armolahjaa ja sieltä tuli paljon asiaa,suurintaosaa en muista,mutta sieltä tuli sellainen ennustus,että minusta tulee tietämään koko suomen kansa. Sieltä tuli myös,että vielä paljon vaikeita aikoja on edessä,mutta asiat tulevat paranemaan. Se ennustus jossa sanottiin,että minusta tulee tietämään koko suomen kansa ei ole toteutunut. Minulla on sellainen olo,ettei se toteudukaan,mutta toisaalta ,kuten serkkuni lapsi sanoi, reilu kolme vuotta on aika lyhyt aika. Mutta tietyistä syistä uskon,ettei se toteudu. Yksi syy miksi en usko sen toteutuvan,on se,etteivät yleensä ole toteutuneet. Mutta nyt on teidän muiden puheenvuoro. Onko kenties jotain profetoimisen/selittämisen lahjan asiantuntijoita? Eikä tarvitse olla mikään asiantuntija,voihan sitä muutenkin tietää/arvailla asioita. Onko jollakulla varmat vastaukset? Vai arvauksia? Eli miksi selittämisenlahjan kautta tulleet ennustukset eivät ole minun kohdallani pitäneet paikkansa? Ja miksi taas muilla ovat?
Odotan nöyrästi vastauksianne.

19

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänuskossa

      Jumala ei koskaan valehtele. Jos tämä henkilö joka profetoi on uskossa, siis tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja on täyttynyt Pyhällä Hengellä, niin hänellä voi olla profetoimisen armolahja. Ja aina on mahdollista että profetoiva sotkee soppaan myös oman mielikuvituksena tuotetta. Jotenkin tuntuu oudolta että tulee sanoma että 16-vuotiaana tulee uskova poikakaveri, ym. Ei Pyhä Henki kerro aikamääriä, ikiä ja päivämääriä ja poikaystäviä.

      Kun luin kertomaasi, niin saat jättää tätisi ennustelut omaan arvoonsa. Hän on hyvätahtoinen ja tuollainen tulevaisuuden ennustelu ei ole raitista nuoren ihmisen elämän ohjailua. Jos tuollaista luvataan, niin heikkotahtoinen voisi alkaa suunnata elämäänsä "lupausten mukaan", alkaisi vaikka alitajuisesti etsiä sitä poikaa 16-vuotiaana ja alkaa valmistautumaan lähetystyöhön.
      Hyvä ystävä, rukoile Jumalalta ohjausta elämääsi. Luota että Hän avaa ovia ja voi myös sulkea niitä. Ihminen saa toimia ihan terveen järjen ja omien lahjojen ja kiinnostusten pohjalta.

      Omassa elämässä on asioita joita on Herran palvelija sanonut etukäteen ja ne ovat toteutuneet, mutta yleensä muistan ne profetiat vasta sitten kun nuo ennustetut asiat ovat tapahtuneet. On ollut myös katteettomia lupauksia tai niiden aika ei ole vielä käsillä.
      Ei meidän tule suuntautua ja elää profetioiden mukaan vaan luottaa Sanaan ja johdatukseen.

      Ohjeena pidetäänkin, ettei tulisi profetioissa lupailla aviopuolisoita, ammatteja, antaa ohjeita talousasioissa tai lasten hankkimisessa.
      Yleensä asia on niin että henkilöllä on jo itsellä asiasta selvä vastaus, mutta mielessään hän vielä epäilee ja silloin voi saada Jumalan palvelijalta sen niin kuin viimeisen vahvistuksen varmalle vastaukselleen.
      Itselleni asioista profetoija ei ole tuntenut minua edes nimeltä. Jos profeettana toimii tuttu ja niinkin läheinen ihminen kuin oma täti, niin on helppo alkaa arvailemaan asioita ja sortuu jopa toiveajatteluun.
      Älä loukkaa nyt tätiä, mutta kyllä profeetta on oikeutettu saamaan palaute ennusteluistaan ja ottamaan vastuu ettei enää jatkossa tuota pettymyksiä lähimmäisilleen. Väärä profetoiminen on suorastaan vahingollista sielullista puoskarointia ja seuraukset saattavat olla kohtalokkaat herkän ihmisen elämässä.

      • Kristinuskon_ongelmat

        "Jumala ei koskaan valehtele."

        Jaa. Uskotko kolmiyhteiseen jumaluuteen? Jos uskot, niin lue sitten loppuosa tästä kommentista. Jos et usko, niin jätä tämä sikseen, koska tämä ei sitte koske Jumalan valehtelua sinun uskosi näkökulmasta.

        Kristinuskossa kolmiyhteisen jumalkäsityksen mukaisesti Jeesus edustaa jumaluutta. Jeesus sanoi palaavansa silloin elossa olevan sukupolven aikana. Lienee selviö, ettei sen sukupolven edustajia voi olla enää olemassa. Jeesus ei ole palannut.

        Mitä muuta oli kuin valehtelua, esittää sellainen väite, kuin mitä Jeesus esitti? Se riippuu siitä, että tiesikö Jeesus, ettei tulekaan palaamaan kerrottuna aikana. Jos Jeesus ei valehdellut, vaan ei yksinkertaisesti edes tiennyt tuota asiaa, niin miksipä olisi uskominen hänen mihinkään sanomisiinsa, jos hän ei kerran noin tärkeitä asioita edes tiedä?

        Jos kristillinen jumaluus on kolmiyhteinen, niin historiasta tiedämme, ettei sen yksi ilmentymä Jeesus joko tiennyt, ettei tule palaamaan kerrottuna aikana tai valehteli, että tulisi palaamaan, vaikka ei sitten tullutkaan. Seuraus on vääjäämättä se, että Jeesuksen sanomisiin ei ole uskominen. Tämä ei ole mitään v*ttuilua, vaan silkkaa logiikkaa, joka perustuu Raamattuun ja tunnettuun historiaan.

        Nythän on enää se vaihtoehto, että jos Jeesus olisikin palannut silloin väitettynä aikana, tehnyt temppunsa ja läksinyt vaikka takaisin, niin ainakin kaikki hänen paluutaan nykyään odottavat ovat aivan pihalla ja odottavat turhaan. Siis käytännössä mikään ei mene oikein tässä jutussa, ja koko kristinusko näyttäytyy turhana.

        Olen täysin varma, että tämä aivan asiallinen ja looginen kommentti saa pelkän paskaryöpyn peräänsä juuri uskovilta. Voi olla, että perusvauhkoamisen lisäksi tulee joku astetta kovempana apologeettana itsään pitävän kommentti, jolla hän yrittää kiertää esittämäni ongelmat. Sellainen ei kuitenkaan voisi perustua muuhun kuin raamatuntulkinnan vertaiskuvallistamiseen, mikä taas pyyhkii pohjan pois kaikelta kirjaimellisesti ottamiselta, ja taas ollaan ongelmissa.


    • Elisaärrä

      En lukenut vielä kokonaan kirjoitustasi, eli sanon vain vähän nyt. Suurin osa "profeetoista" ja "profetioista" eivät ole Jumalasta. Mm. tietäjähengestä ovat monet ennustelut. Oikea ja aito hengellinen, Jumalasta lähtöisin oleva profetia on erilainen. Sillä on Jumalallinen, raamatullinen,hengellinen merkitys. Koskee myös muita armolahjoja. Oletko uskossa "millään tavalla"? Voisin kirjoitella myöhemmin lisää.

    • pitkäänuskossa

      Jos sanoma on Jumalasta, niin yleensä tulee ainakin yksi tai kaksi samanlaista sanomaa joltain toisen henkilön kautta. No voihan vihollinen sitäkin harhaa kyttää. Pitkän uskossaoloajan aikana on eräs henkilö profetoinut asioita, jotka ovat toteutuneet, mutta samalta rukoilijalta on tullut myös täyttä soopaa.
      Kerran hän rukoili, että jalkasi astuvat pian laivaan. No en ollut aikeissa matkustaa laivalla minnekään, tosin oli ajatellut, että pitäisi käydä joskus Tallinnassa. Laitoin sitten merkin, että jos joku pyytää kaveriksi Tallinna-matkalle vuoden aikana, niin lähden. Mitään vahvistusta ei tullut ja en minä ala vain profetioiden inspiroimana matkustelemaan.
      Olen ollut pitkään yksin ja onhan sitä työtoveria ja elämänkumppaniakin profetioissa lupailtu melkein parisen kymmentä vuotta sitten.
      Paljon ihmisiä juoksee profeettojen käsien alla, saavat "lupauksia" ja saattavat tehdä niiden perusteella kohtalokkaita valintoja tai ainakin pettyvät.
      Kyllä neuvon noiden hyvätahtoiset tätien ennustelut heittämään omaan arvoonsa. Ja kun ihmisen tuntee, myös nuoren elämäntilanteen niin jotain osuu oikeinkin kun paljon lupaa.

    • En ole uskovainen/uskossa..... Mutta en ole myöskään "kieltäjä" eli en tyrmää täysin uskontoa.... En ole ateisti. Kiitos teille jotka vastasitte! Tämä tätini joka on minulle siis eniten profetoinut on profetoinut myös serkkuni(eli tyttönsä)lapselle,mutta ero on tosiaan siinä,että minulle tulleet profetiat eivät yleensä päde,kun taas serkkuni lapsen kohdalla ne ovat päteneet kaikki! Outoa... Edelleenkin kysyn: Tulevatko profetiat jumalasta kun eivät toteudu?

    • pitkäänuskossa

      Voi olla myös niin, että profetiat ovat Jumalasta, mutta niiden aika ei ole ollut vielä toteutua. Kuitenkin jos esim. profetoidaan että tapaat 16-vuotiaana uskovaisen pojat ja lähdet tämän kanssa lähetystyöhön, niin ei sen takana ole ollut Jumala, jos olet tänään vaikka 22-vuotias ilman puolisoa. Jumala ei koskaan valehtele. Se on varmaan. Nämä toteutumattomat lupaukset ovat tulleet näkijän omasta päästä, eivät välttämättä ole sielunvihollisestakaan mutta ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta.
      Ei tulisi myöskään pitää Jumalaa ja Jumalan palvelijaa jonkinlaisena oraakkelina ja tulevaisuuteen kurkkaajana. Jumalan tahto on, että ihminen haluaa palvella Jumalaan kokosydämisesti ja Hänen johdatukseen luottaen: ei vain kysellä jotain itselleen tulevaa.
      Jos olisin tätisi, rukoilisin puolestasi, että saisit antaa elämäsi ensinnäkin kokonaan Jeesukselle ja tulisit uskoon. Vasta sen jälkeen on aika tutkailla mitä Jumala elämälläsi tahtoo ja miten voit palvella häntä. Ei kai Jumala voi lähettää ketään lähetystyöhön jos asianomainen ei itsekään ole vielä selvillä taivasasioistaan.
      Onko niin että itse haluat tätiäsi rukoilemaan ja odotat hänen kauttaan niitä sanoma vai haluaako hän itse rukoilemaan ja puhumaan sinulle siinä ehkä tulevia asioita.
      Jos henkilö ei ole uskossa, niin saattaa olla ettei Pyhä Henki pääse puhumaan. Selittäisikö tämä sen että serkkusi saamat profetiat toteutuvat ja sinun ei, jos serkkusi onkin uskossa.
      Ja vielä haluan varoittaa. Miltään selvänäkijältä ja ennustajalta, joka ei ole uskossa ja seurakuntayhteydessä, älä mene ennusteluja kyselemään. Ne kyllä toimivat täysin sielunvihollisen voimissa.

    • Joo,tuo serkkuni lapsi jolla yleensä(aina?) profetiat ovat toteutuneet on uskovainen ja todella uskonnollinen. Ja tämä tätini on myös pitkään uskossa ollut. Ja itse en ole ainakaan selkeästi uskossa... Ja tämä tätini on yleensä itse halunnut käyttää selittämisen/profetoimisen lahjaa myös minulle. Itse hän yleensä on ehdottanut,että"käytetään lahjaa". Ja nykyään hän on käyttänyt minulle lahjaa lähinnä raamattupiireissä johon tietyt ihmiset kokoontuvat lukemaan raamattua ja puhumaan uskonasioista.

      Mutta tuo ehdotus,että pyhä henki ei pääse toimimaan jos ihminen ei ole uskossa, voi olla selitys sille miksi minulle tulleet profetiat eivät ole toteutuneet. Ehkä.

      Miten muuten määritellään se,että on uskossa/uskovainen?

      • pitkäänuskossa

        Niin sinähän itse tunnustit edellisessä vastauksessa ettet ole uskossa tai uskovainen vaikka et ateistikaan. Sisimpäsi tunnustaa, ettet ole uskossa, olet ole syntynyt uudesti ylhäältä tullut uskoon.
        Uskoon tullaan niin että pyydetään rukouksessa Jeesusta Kristusta tulemaan sydämeen, siis henkeen elämään . (Ihminen on kolminaisuus: ruumis, sielu ja henki.) Tämä tapahtuu rukouksessa, esim. näin Rakas Jeesus, tahdon että tulet elämääni, annat anteeksi kaikki syntini, voiman elää Jumalan lapsena. Anna minulle vakuus ja usko sisimpään, että olen sinun omasi ja matkalla taivaaseen. Tahdon taivastenvaltakuntaan tämän elämän jälkeen. Tee se ihme sisimmässäni, että saan koet että ole uskossa ja sinun omasi. Kiitos Jeesus että otit minut vastaan.
        Voi rukoilla myös ihan omin sanoin, mutta tässä esimerkki miten antaa elämä Jumalan haltuun.
        Muuten se että saa asiat kuntoon ja yhteyden Jumalaan Jeesuksen sovitukseen turvaten on elämämme tärkein asia. Tämä on paljon tärkeämpi kuin ne jotkut tulevaisuuden asiat ja joihin olet odottanut vastausta.


      • elisaärrä
        pitkäänuskossa kirjoitti:

        Niin sinähän itse tunnustit edellisessä vastauksessa ettet ole uskossa tai uskovainen vaikka et ateistikaan. Sisimpäsi tunnustaa, ettet ole uskossa, olet ole syntynyt uudesti ylhäältä tullut uskoon.
        Uskoon tullaan niin että pyydetään rukouksessa Jeesusta Kristusta tulemaan sydämeen, siis henkeen elämään . (Ihminen on kolminaisuus: ruumis, sielu ja henki.) Tämä tapahtuu rukouksessa, esim. näin Rakas Jeesus, tahdon että tulet elämääni, annat anteeksi kaikki syntini, voiman elää Jumalan lapsena. Anna minulle vakuus ja usko sisimpään, että olen sinun omasi ja matkalla taivaaseen. Tahdon taivastenvaltakuntaan tämän elämän jälkeen. Tee se ihme sisimmässäni, että saan koet että ole uskossa ja sinun omasi. Kiitos Jeesus että otit minut vastaan.
        Voi rukoilla myös ihan omin sanoin, mutta tässä esimerkki miten antaa elämä Jumalan haltuun.
        Muuten se että saa asiat kuntoon ja yhteyden Jumalaan Jeesuksen sovitukseen turvaten on elämämme tärkein asia. Tämä on paljon tärkeämpi kuin ne jotkut tulevaisuuden asiat ja joihin olet odottanut vastausta.

        Komppaan edellisiä vastaajia. Mistään tulevaisuuden ennusteluista ei pitäisi olla kiinnostunut. Ei Jumalalta sinulle sellaisia tule. Jos tätisi olisi uskossa, hänen tärkein asiasi olisi puhua sinulle evankeliumia!! AINOA tärkeä asia elämässäsi on sielusi pelastuminen iankaikkiseen elämään. Haluatko sitä? Lue evakeliumia ja rukoile että Jeesus Kristus avaa sanaansa Henkensä kautta sinulle.rukoile Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja pelastamaan sinut ja johdattamaan elämääsi .mitkään höpö ennustelut eivät sieluani pelasta . Tädilläsikin olisi paljon vielä oppimista...siunausta sinulle ja kirjoittele☺


    • lähiökörtti

      Minä rukoilin itselleni Herralta puolisoa. Hyvän puolison hän minulle antoikin. Ei ole tarvinnut hänestä murhetta kantaa.

      Älä kysele ennustuksia, ota yhteyttä itse rukouksessa.

      • elisaärrä

        Miten tämä liittyy hengellisyyteen?


    • Näkökulmaa1

      Olen kuullut lukuisia vääriä profeettoja.
      Olin vuosia sitten erään seurakunnan ehtoolliskokouksessa,ja yllättäen keskeisellä penkkirivillä oleva mies alkoi puhumaan tiedonsanoja,''ei profetiaa''
      Mies siinä puhui ja kuuntelin ja yllätyin,että puhui selkeällä äänellä minun elämästäni asioita joita kukaan muu kuin minä ja Jumala ei voinut tietää.Hän ei minua nimennyt,istuikin aivan eri rivillä.
      Kuulin silloin neuvoja ja kehoitusta,rakentavasti.
      Vakuutuin siten,että sanoma oli aito.Profetioihin suhtaudun erittäin varauksellisesti kuultuani pelkästään väärien profeettojen viestejä.
      Ihmisen ei ole edes hyvä tietää tulevaisuudestaan.Yksikin profeetaksi itseään ylentänyt sanoi,että minusta tulee marttyyri,arvatkaa oliko se mukava uutinen.Tuskin olen edes sen arvoinen,että marttyyriksi joutuisin.
      Toisaalta en voi tietää edes sitä kuulunko valittuihin,tai tulenko kuulumaan,sen tietää vain Jumala.Ehkä minulle on varattuna paikka helvetissä,ja tuomittu jo häviöön,sekin on asia jota en varmuudella voi tietää,ja sitä ei tiedä profeetatkaan.

    • Olisihan se ihana jos profetoiminen/selittäminen tulisi jumalalta,mutta epäilen ettei tule. Täysin varma ei voi olla,mutta luulen,että profetoiminen tulee saatanasta. Tai sitten jostain muusta korkeammasta olennosta. Kerran tuli tätini armolahjan kautta,että minä en ole kehitysvammainen,vaan se on pelkkää väärinymmärrystä ja lisäksi tuli,että jotenkin minä olen vammainen,mutten kuitenkaan kehitysvammainen. Minulla on lievän älyllisen kehitysvammandiagnoosi. Eli olisihan se ihanaa jos tuokin profetia olisi tullut jumalasta,niin se olisi totta eikä minun tarvisi enää arpoa olenko kehitysvammainen vai enkö ole. Tai jos ei jumalasta,niin jostain muusta olennosta joka tietää asiat varmasti...


      Jos se profetia piti paikkansa,niin olen jotenkin vammainen,mutten kuitenkaan kehitysvammainen. Eli jos olenkin vain heikkolahjainen eli se heikkolahjaisuus olisi sitä vammaisuuttani.

      Mutta monet Jehovan todistajat ja monet muutkin ovat varmoja siitä,ettei armolahjoja ole enää nykyään ja,että ne eivät tule jumalasta. Kerrankin kun puhuin Jehovan todistajille profetoimisesta ja siitä,että se ei ehkä tule jumalalta vaan joltain muulta olennolta,niin todistajat sanoivat,että kannattaa olla varovainen. He sanoivat,että jos se ei jumalasta tule,niin siihen ei kovin paljon vaihtoehtoja jää.


      Ja monet jotka eivät usko,että jumalan armolahjat toimivat enää perustelevat sitä sillä,että armolahjoja ei tarvita enää. Ja ainakin todistajat perustelevat sitä mikseivät usko jumalan armolahjojen toimivan enää sillä,että raamatussa sanotaan,että ne tulevat lakkaamaan. Siinä ei kerrota,että milloin ne lakkaavat. Kohta kuitenkin jatkuu,että kun täydellisyys tulee,niin sitten ne lakkaavat. Jehovan todistajien mukaan se täydellisyys viittasi siihen TIETOON. Eli kun tieto on "täydellistä" siinä määrin kun se voi olla,niin sitten ne lakaavat. Todistajien mukaan täydellisyys on koko raamattu. Eli kun nykyään on koko raamattu käytössä,niin niitä ei ole enää.


      Olen kuitenkin aika varma,etteivät tätini armolahjat tule jumalasta,eivätkä välttämättä edes hyvästä.

      • rtertrey

        oletko sinä siis jehovan todistaja? Lähde siitä ja mene helluntai- tai vapaa -tai karismaattisiin seurakuntiin,. Kyllä profetiat ovat Jumalasta, ainakin jos Jeesusta rukoillaan ja ollaan Jeesukseen uskovia niin kuin Raamattu opettaa. onko tätisi jehovan todistaja vai helluntailainen? Ne profetiat lakkaa vasta taivaassa, tai tulee täydellisiksi.Lopeta tuo jehovan todistajien opin kuuntelu välittömästi he ovat harhaopissa kokonaan ja eksyksissä täysin.


    • Parhaiden profeettojen ennustukset eivät koskaan mene pieleen. Jos jokin heidän ennustamansa asia ei toteudu, se vain tarkoittaa, että ennustus esimerkiksi tarkentuu niin että se toteutuukin myöhemmin. Tai sitten profeetan ja muiden uskovaisten ahkera rukoilu esti esim. jotakin onnettomuutta toteutumasta. Tätä menetelmää käyttäen jokainen ennustus on aina Jumalasta lähtöisin vaikka se ei toteutuisikaan ja profeetta on edelleen täysin erehtymätön.

    • Jobinpostia

      Luuk.16:16. Biblia (1776). Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itsensä väellä tunkee.

    • jhkljhljh

      Profetia ei ole minun ymmärtääkseni useinkaan joku automaatio. Voi se sitäkin ehkä jollekin joskus olla. Mutta aina ei. Lue raamattua ja miten sen aikaisen ihmiset ovat ITSE ALKANEET TOIMIA saamansa profetian pohjalta. Esim. VT:ssa, joku mies sai profetian Elialta tai muulta kuuluisalta Jumalan mieheltä, että hänestä tulee seuraava Israelin(tai Juudan) hallitsija, ja hän alkoi välittömästi itse toimia siihen suuntaan, eli meni ja taisi tappaa edellsen syntisen ja jumalattoman Israelin tai juudan kuninkaan, ja teki vallankumouksen. Useinkin he saivat tällaisia profetioita, ja alkoivat heti itse toimia sen pohjalta, eli itse toteutti sen sanan.EIKÄ jäänyt odottamaan että se profetoitu asia tapahtuisi kuin itsestään.
      ELi, jos olet saanut profetian että sinusta tulee evankelista, olet jo mennyt Raamattukouluun, tai käynyt raamattukursseja jotta olet valmis ja alat evankelioimaan muita? Tarvitset siihen Raamattuopetusta. Ala valmistautua itse siihen, ei sinua kukaan muu tuele siihen profetoituun tulevaisuuteesi viemään jos et sinä itse.
      toinen seikka on että jos tietoisesti lankeaa syntiin tai lakkaa kulkemasta oikeaa tietä niin ne lupauksetkin menetetään-näin ainakin luulen.
      Kolmas seikka on että tätisi ei ehkä ollutkaan vahva profetoimisen armolahjan käyttäjä. Kaikki profetoiminen on vajaavaista. Joten jos paljon tulee "väärän oloisia" asioita jonkun suusta niin ehkä alkaisin koettelemaan sitä, niinkuin Raamatussa kehoitetaankin.
      Mutta let niin nuori että onhan sinulla seuraavat 50 vuotta aikaa odottaa ja katsoa niidne toteutumista.

    • En ole todistaja,mutta olen kiinnostunut uskostaan ja olen tekemisissä. Todistajalla tarkoitan siis Jehovan todistajia. En ole sitoutunut mihinkään yhteen uskontoon. Ehkä jotkut armolahjat tulevat jumalasta,mutta tuskin kaikkien lahjat? Koska JOS kaikkien armolahjat tulisivat jumalasta,miksi tätini armolahjan kautta minun tulevaisuudestani tulleet asiat eivät ole pitäneet paikkaansa.? Eihän jumala voi erehtyä?

    • Jobinpostia

      1Kor.13:9. Biblia (1776). Sillä me ymmärrämme puolittain ja propheteeraamme puolittain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe