Valemedia iski

Maksettuhura

Iltasanomien lestadiolaisjuttu on paksua valetta. Siinä on puurot ja vellit sekaisin. 8-vuotia ei ole koskaan ollut hoitokoukouksissa keskustelun osallinen ja pahan manaukset eivät kuuluu lestadiolaisuuteen. Taitaa olla Vaalistolla juttujen keksimisessä mielikuvitus ja pahansuopaisuus vienyt voiton asiajournalismista. Roskajuttu alusta loppuun, joku juoppo antanut maksusta Vaalitolle.

19

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmetyttää

      Joo, jutussa ei tainnut kaikki ihan natsata. Voiko sitä kirjoittaa mitä vaan fiktiota, ilman seuraamuksia?

      • MustamaalausYritys

        Kyseessä on vaalivalhe. Todellisuudessa vaalien alla ihmisiä aivopestään valtamedioiden toimesta. Tässä tapauksessa kyse lienee Sipilän mustamaalaamisesta, vaikka hän ei edes ole lestadiolainen,mutta valemedia on jo aiemmin aivopesssyt kansaa sillä leimalla.

        Viime aikoina on ollut paljon otsikoissa erilaisia perheväkivaltaa koskevia kertomuksia. Ainoastaan lestadiolaiset halutaan jotenkin nimeltä mainiten leimata. Muut ovat yksittäisen kansalaisen tekosia.

        Suvakit ovat Suomessa vallankahvassa eri lehtien toimituksissa. Muslimeista eivät löydä vikoja, vaikka todellinen uhka on siellä.

        Myös hellariuskossa olevia tuodaan esille rikosjutuissa, joskin heidän osalla se on osittain myös illmiö, vankiloissahan on paljon niitä hihhuleita.


    • Toteamus

      Maailman loppu on lähellä. Sielujen vihollisella on kiire.

      • Kesltas

    • vanhajuttutuo

      Ja jutusta luetaan vain yksi sana ja toteamus ahaa taas vl... Juttu täytyisi asettaa aikaan reilu kolmekymmentä vuotta taaksepäin, Lapsuuteni naapuristosta muistan myös helluntai ja herännäisperheitä, kyllä siellä remmi lauloi. Sama tilanne oli myös kommariperheissä. Eli muistetaan, että silloin ei ollit 2000-luku. Samoin Sipilä viitataan lestaadiolaiseksi, vaikka ei ole eikä ole ollut vl.

    • turhaan.yrittävät

      Vanhoillislestadiolaiset yrittävät tässä ketjussa muuttaa valheeksi totuudellisen kertomuksen vanhoillislestadiolaisesta perhe-elämästä.

      Ei onnistu.

    • Omastapesästä

      Vuonna 1984 muuttui laki lasten fyysisestä kurittamisesta. Sen jälkeen on kuritus ja piiskaamiset olleet harvinaisempaa vl-perheissä. Sitä ennen oli monissa saanrnoissa kehotuksia lasten kurittamiseen, mutta ne loppuivat lain voimaantulon jälkeen.

      Suurissa perheissä kurin pitäminen on ollut joskus haastavaa, mutta niin se näyttää olevan epäuskoistenkin perheissä. Tietämys lastenkasvatuksesta on lisääntynyt valtavasti ja nykyaikaiset vanhemmat ovat paljon viisaampia kasvattajia kuin sodanjälkeinen sukupolvi.

      21 "Veli antaa veljensä surmattavaksi, isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman. 22 Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

      34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35 Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

    • Lesotho
    • totuusesiinjo

      Totuus ei muutu, vaikka hoette, että valetta. Taitaa omatunto kolkuttaa??

      • eiainahelppoa

        Otappas nyt rehellinen mietintätauko ja mieti mitä muualla. Mieti elämää taaksepäin, mitä muualla kuin vl-piirissä. Eikö siellä ollut ruumiillista kuritusta? Mieti omaa sukua taaksepäin. Vaikka olen vl, en ole vaimoani lyönyt, vaan kunnioitan ja rakastan häntä. En ole lapsia hakannut. Leikin ja juttelen lasten kanssa. Itsensä hillitseminen on perusasia, mutta se ei ole helppoa. Etkö itse koskaan hermostu, mutta on hienoa jos sinäkin pystyt hillitsemään itsesi. Te luulette, että me pidetään itseämme parempina, mutta asia ei ole näin, olemme samalla lailla heikkoja ihmisiä. Olemme syntisiä, mutta armahdettuja syntisiä, emme tekojemme tähden vaan Jeesuksen sovitustyön tähden. Tätä kirjoittaessa ajattelin, että turiinhan tästä tulee kun ei haluta ymmärtää, suotta kirjoittaa mutta kirjoitin kuitenkin.


      • mailmanainoat
        eiainahelppoa kirjoitti:

        Otappas nyt rehellinen mietintätauko ja mieti mitä muualla. Mieti elämää taaksepäin, mitä muualla kuin vl-piirissä. Eikö siellä ollut ruumiillista kuritusta? Mieti omaa sukua taaksepäin. Vaikka olen vl, en ole vaimoani lyönyt, vaan kunnioitan ja rakastan häntä. En ole lapsia hakannut. Leikin ja juttelen lasten kanssa. Itsensä hillitseminen on perusasia, mutta se ei ole helppoa. Etkö itse koskaan hermostu, mutta on hienoa jos sinäkin pystyt hillitsemään itsesi. Te luulette, että me pidetään itseämme parempina, mutta asia ei ole näin, olemme samalla lailla heikkoja ihmisiä. Olemme syntisiä, mutta armahdettuja syntisiä, emme tekojemme tähden vaan Jeesuksen sovitustyön tähden. Tätä kirjoittaessa ajattelin, että turiinhan tästä tulee kun ei haluta ymmärtää, suotta kirjoittaa mutta kirjoitin kuitenkin.

        Kerroin innoissani uskoontulostani vanhalle veeälmiehelle niin mitä hän sanoi!

        Hän nauroi ja sanoi ettei sillä ole mitään merkitystä mun kukaan veeälpuhuja ei ole syntejä ollut päästämässä.!

        päättele itse loput.


      • Samat_ajatukset_kuin
        eiainahelppoa kirjoitti:

        Otappas nyt rehellinen mietintätauko ja mieti mitä muualla. Mieti elämää taaksepäin, mitä muualla kuin vl-piirissä. Eikö siellä ollut ruumiillista kuritusta? Mieti omaa sukua taaksepäin. Vaikka olen vl, en ole vaimoani lyönyt, vaan kunnioitan ja rakastan häntä. En ole lapsia hakannut. Leikin ja juttelen lasten kanssa. Itsensä hillitseminen on perusasia, mutta se ei ole helppoa. Etkö itse koskaan hermostu, mutta on hienoa jos sinäkin pystyt hillitsemään itsesi. Te luulette, että me pidetään itseämme parempina, mutta asia ei ole näin, olemme samalla lailla heikkoja ihmisiä. Olemme syntisiä, mutta armahdettuja syntisiä, emme tekojemme tähden vaan Jeesuksen sovitustyön tähden. Tätä kirjoittaessa ajattelin, että turiinhan tästä tulee kun ei haluta ymmärtää, suotta kirjoittaa mutta kirjoitin kuitenkin.

        nimimerkillä eiainahelppoa.

        Kirjoitin siksi, että huomataan, että on täällä jonkin verran sydämestään uskovaisiakin lukemassa ja kirjoittamassa. Vähintä mitä jokainen voisi tehdä, olisi kirjoittaa (ja puhua) asiallisesti, niin siitä voisi syntyä oikea keskustelu.


    • Roskasta ei voi tehdä kuin roskajuttuja.

      • Puhuja-vl

        Uskova ei lue mv-lehteä vaan Päivämiestä.


    • Ikävät.Iltapäivälehdet

      On eräs asia joka teidänkin kannattaa tietää. Nimittäin iltapäivälehtien uutisointi on tarkoituksella provokatiivista. Niiden on tarkoitus herättää ihmisissä kohua ja vihaa sillä ei niitä muuten kukaan ostaisi ja lukisi. Sitä kuitenkin ihmettelen, että miksi joku lestadiolainen ylipäätään luki Iltalehteä, eikös lehtien ja kirjojen lukeminen, radion kuuntelu, television katsominen ja internetissä roikkuminen ole teille lestadiolaisille syntiä?

    • Repressiivinen

      TÄSTÄ ON KYSYMYS.
      Mitä tähän repressiiviseen toleranssiin kuuluu? Se on tiivistettävissä kymmenkohtaiseen ohjelmaan:
      1. Tehotoisto. Repressiivisen toleranssin kohteena olevasta asiasta (homous, feminismi, maahanmuuttajat) on puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto – perinteinen manipulaation keino siis. Toistetaan joka tuutista kunnes varmasti menee perille.
      2. Instituutioiden soluttaminen. Konservatiivisten instituutioiden, varsinkin kirkkojen, katsannot on muutettava ja tuettava Raamatun sanan vastaista teologiaa tai yhteiskunnallisissa instituutiossa yhteiskunnan vastaista agendaa.
      3. Kompromettointi. Instituutiot, varsinkin kirkot, tulee saattaa huonoon valoon ja niiden moraalinen arvovalta tulee murenetaa – saattamalla ne naurunalaisiksi, keksimällä skandaaleja, vetoamalla suvaitsemattomuuteen jne.
      4. Tieteellinen sanahelinä. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita, sillä tieteellä on helppoa vakuuttaa suuret massat.
      5. Pedigree underdog. Kohteena olevan asian edustajien (homojen, naisten, maahanmuuttajien jne) on tietoisesti otettava uhrin asema vaikka ovat haastajia ja vaikka he olisivatkin etuoikeutetussa asemassa.
      6. Help, help, I’m being repressed!. On vedottava kaikessa syrjintään ja suvaitsemattomuuteen. Ns. kunnon kansalaiset pitää esittää sortajina, riistäjinä ja bigotteina.
      7. Valkomaalaus. Kohteena olevan asian edustajat on kuvattava positiivisesti. Mistään tämän asian edustajien kipupisteistä (sukupuolitaudit, psyykkiset ongelmat, väkivaltaisuus, väärinkäytökset, rikollisuus) ei saa puhua. Kaikki tutkimukset asiasta on kiellettävä tai nujerrettava.
      8. Vastustajien mustamaalaus. Vastustajat on leimattava ja heistä on tehtävä huonoja ihmisiä – asiallisilla perusteilla ei väliä, kunhan pidetään meteliä.
      9. Selkäänpuukotus: asian arvostelijat on saatettava huonoon valoon, ja henkilökohtaiset heikkoudet tulee nostaa framille.
      10. Vastustajien leimaaminen sairaiksi. Fobiat ovat lääketieteellisiä termejä, ja niitä ei voi antaa kevyin perustein. Siksi sellaisia käsitteitä kuin homofobia, gynofobia, islamofobia jne tulee käyttää leimaavasti ja syrjivästi. Vastustaja ei enää ole tällöin vakavasti otettava.”

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe