Parhaat piilolinssit kuiville silmille?

piilarit

Siinäpä se kysymys onkin otsikossa. Löysin aiheesta vain useamman vuoden vanhoja keskusteluja, joten ajattelin aloittaa uuden. Ehkäpä markkinoille on tullut uusia kuivasilmäisille sopivia piilareita.

Itselläni tällä hetkellä Biofinityn kuukausilinssit. Käsittääkseni ovat kosteuttavimmista päästä piilareita, mutta silti vain silmäni tuppaavat kuivumaan jo muutaman tunnin käytön jälkeen. Jotkut kertakäyttöiset piilaritkin minulla oli käytössä jokin vuosi sitten, mutta ne tuntuivat vielä huonommilta. Kertokaa siis kokemuksianne! Mitkä piilarit ovat sopineet muille kuivasilmäisille?

7

5152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beleb

      Käytän samoja Biofinityn linssejä kuin sinäkin, mutta toorisina. Nämä kuivuvat selvästi vähemmän kuin edellinen merkki, joka taisi olla Acuvuen linssi.

      Sanoisin, ettei kysymykseen ole yksiselitteistä vastausta, koska silmät ovat yksilölliset. Mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella.

      Käy optikolla juttelemassa, että haluaisit kokeilla muita merkkejä, koska silmät kuivuvat. Saat testiin uudet linssit ja löydät silmillesi sopivimmat.

      http://piilari.info/piilolinssit-kuiville-silmille/

      • piilarit

        Kiitos vastauksesta! Näinhän se on, että silmät ovat yksilölliset, ja mikä sopii yhdelle, ei käykään toiselle. Sen vuoksi samatkin valmistajat lie erilaisia linssejä tehtailevat. Optikolle olen toki menossa. Viimeksi pari vuotta sitten asiaa tiedustellessani optikkoni tosin oli sitä mieltä, että Biofinitystä parempaa linssiä ei ole olemassa, joten sillä kyselin, minkälaisia kokemuksia muilla on asiasta. Kaikki kokemukset ja näkemykset siis ovat edelleen lämpimästi tervetulleita! :)


    • Piiipppuuuu

      Hei! Uutuutena on Alconin Air Optix Aqua Hydraglyde. Kysy optikolta!

      • piilarit

        Kiitos tiedosta! Pitääpä kysäistä. :)


    • Piilarikäyttäjä5vuotta

      Käytän Dailies Total One -kertakayttölinssejä syklillä 1-2vk 24/7 silmissä ja 1pv pois silmistä ja sitten uuden linssit ja sykli alusta. Toimii kuivilla silmissä saatanan hyvin. Muut linssit ei toimi. Jengi on tosi skeptisiä kertakäyttölinssien jatkuvasta käytöstä. Kannattaa kokeille mikä sopii itselle. Mulla ei mitään oireita.

      • Jäkätti

        Kertakäyttöisiä ei kannata pitää yönyli: näön sameneminen on pelottava kokemus, jos on sattunut nukahtamaan piilarit silmissä. Dailies Total One on ihan muuten kelpo linssi ja edelliset ainakin oli valmistettu Saksassa. Olen pilannut oman silmäni luomien sisäpinnat kestopiilareilla nuoruudessa, joten melko harvakseltaa käytän piilareita ja silloinkin vain kertakäyttöisiä.


    • piilaritpäässäsince2010

      Itse käytän air Optixin piilolinssejä. Tilaan ne aina netistä, yleensä smartbuyglassesiltä. Olen tykannyt niistä tosi paljon ja hinta on halpa. Pidän usein silmatippoja käsilaukussa mukana varalta, varsinkin kesä aikoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe