"Oikean" hakualueesi

hakualueesi

Moikkis

Kun haet sitä "oikeaasi" eli henkilöä, jonka kanssa olisi tarkoitus tallustaa loppuelämäsi niin millaiseksi rajaat hakualueesi seuranhakupalveluissa? Itse olen Lapista ja eihän täällä kovinkaan paljon sinkkunaisia ole, joten sen oikean hakua joutuu venyttämään useita satoja kilometrejä asuinpaikastani tai oikeastaan katselen mielenkiintoisia henkilöitä koko Suomen alueelta ja välillä naapurimaistakin. Mutta olenpa huomannut että kaupungeissa asuvat naiset katselevat kumppania hyvin suppealta alueelta melkein pitäisi vissiin samasta korttelistä ukko löytyä. Miksi rajaat hakualueesi niin pieneksi jos kerran elämän kumppani on haussa? Mitä haittaa suhteen alun muutaman kuukauden etäisyysvaikeuksista on jos siinä pyritään rakentamaan jotain kaunista esim. 60 vuodeksi eteenpäin? Miksi oletat että se "oikeasi" asuu siinä samassa korttelissa, entä jos se onkin täällä 500km päässä.

13

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan_näin

      Helpottaa huomattavasti tapaamista, kun asutaan lähekkäin. Joskus auton puuttuminen, voi hankaloittaa tapaamisia (toinen osapuoli voi asua paikassa, missä ei ole julkista liikennettä). Viikollakin olisi kiva tavata toista, eikä vain viikonloppuisin.

      Olen nainen, joka omistaa auton, niin kuitenkin katselen miehiä 50km säteellä. Se on vaan niin paljon yksinkertaisempaa. Ja koska olen kokeillut etäsuhdetta, niin kiitos ei enään.

    • MoreRespect

      Minä taas etsin seuraa muutaman tuhannen kilometrin, ehkä kymmenetuhannenkin kmn etäisyydeltä. Siinä sitten mitataan halutaanko tutustua oikeasti ja onko mielenkiinto todellista. Myöskin uskon että pienet harkitsemattomat kiukut jätetään siihen ihastuksen kohteeseen purkamatta. Saa miettiä rauhassa haluaako sen toisen tavata, ja jos haluaa niin tuskin tulee aika pitkäksi.
      Yleensäkin kaipaan luonnetta ja tahtoa enemmän mitä näillä lähempänä asuvilla.

    • Syyssimpukka

      Hyvä pointti. Sattumalta löysin keskustelun ja päätin vastata. Juuri nyt minulla ei ole aktiivista profiilia. Minun "oikea" saattaisi löytyä vaikka Lapista, jos ei Kehä 1:n läheltä. Aloin pohtimaan, että miksi olin rajannut profiilin viime syksynä, niin eräs lääkäri sanoi vastaanotolla "Se oikea saattaa usein löytyä lähimailta, että turha etsiä kauempaa." Jälkeenpäin sanottuna ei ollut järkevä ohje. Maalta lähtöisin oleva nainen on hyvin kaukana stadilaisesta mentaliteetista ja ei varmaan ikinä tule ymmärtämään toisen tai kolmannen polven helsinkiläismiehiä tai he maalta kotoisin olevaa naista. Miehet helposti ainakin täällä Etelä-Suomessa kehuvat itseään ja mollaavat muita miehiä ja naisia. En tiedä, mistä moinen johtuu, mutta kai se on "ominaisuus".

      • vaivai

        tai naapurin talosta.


      • Syyssimpukka

        Niin...kyllähän sitä kerran yritettiin, mutta ei siitä sen enempää. Mä en ainakaan täällä ala puimaan mun henk. koht. parisuhdeasioita. Jos ihminen itse ei vaivaudu pesemään jälkipyykkiä, niin ei sitten.


    • dggfgdgdfgdrg

      Tinderissä pidän hakurajana jotain 40km ehkä, jos miettii tapaavansa toista henkilöä esim 3 kertaa viikossa niin kyllä tuollainen 40km jatkuva edestakas suhaaminen alkaisi kypsyttämään.

      • IitaEevertti

        Heh. Tinderin perusidea vain on aivan toisenlainen.
        Tinderin idea on, että se etsii ja yhdistää lähellä toisiaan liikkuvia.
        Tinderin perusidea on hyvin yksinkertainen. Se löytää käyttäjän sijainnin GPS:n avulla ja luo profiilin Facebookista löytyvän tiedon perusteella.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tinder


    • 184

      Minulla raja on suunnilleen sadassa kilometrissä. Siinä jaksaa vielä kerran viikossa arkeinakin käväistä vaikka kahvilla. Jos on pidempään tapailtu niin töiden jälkeen kun lähtee ajelemaan ja tulee sieltä sitten aamulla töihin niin ei tuo mitenkään raskaalta tunnu.

    • jklöää

      Tässä jo mainittiinkin hyviä pointteja, mutta lisäisin vielä sen, että en usko, että minulla olisi kovin paljon yhteistä Lapissa tai muualla korvessa asuvan miehen kanssa.

    • turunmies-

      Minun raja on 10 km. Mutta asunkin turussa joten täältä kyllä on treffi seuraa löytynyt

    • DeittaillutNainen

      Tutustumis- /tapailuvaihe on minusta hankala jos toinen asuu kaukana. Kun asuu kohtuu lähekkäin (alle 50 km) kummankaan ei tarvitse suuremmin nähdä "vaivaa" eikä tule isompia kustannuksiakaan.
      Monestihan nettideittijuttu kosahtaa 1-10 treffien jälkeen, mut etäisyyden takia harvat tapaamiset hidastavat myös tuota tutustumista ihan merkittävästi.

      • ShowMustGoOn

        Etäisyys kasvattaa suuria tunteita ja karsii ja pieniä tunteita.


    • Ettäsesiitä

      Aivan oikein,nyt ja heti kaikkea! Minulla nälkä haen ruokaa läheltä. Minulla puute, haen lähikuppilasta. Mutta jos hakee elämänkumppania siinä onkin suuri ero. Se ajatusmaailma,harrastukset,työ. Korvessa asuva voi olla sivistynyt,tai sanotaan kaukana metropolihelsingistä. Minulle on sama mistä ihminen on kunhan ajatukset synkkää ja pystyy puhumaa,tekemään,kulkemaan ilman pelkoa. Minulla oli vaimona läheltä, lähes kiven heiton päästä. Kavereilla kaukaa tosi kaukaa,heillä liitot kestää minulla ei,20 vuotta meni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe