Abortti on helppo toimenpide

Hyvinmeni

Kokemuksia aborttiin menosta:
-Varaa ensin terveyskeskuslääkäriltä aika ja hän kirjoittaa lähetteen naistentautien poliklinikalle. Ota lähete mukaan ja soita polille varataksesi ajan. Hoitajat neuvovat sinua ja tarvittaessa käyt verikokeessa ennen varattua lääkäri aikaa.
- Menet polille ja lääkäri varmistaa sisätutkimuksella ja ultraäänellä, että sikiö on varmasti oikeassa paikassa, eikä kyse ole kohdunulkoisesta raskaudesta.
- Sitten sinulta kysytään haluatko varmasti tehdä toimenpiteen ja otat ensimmöisen tabletin vastaanotolla. Saat loput 3 tablettia mukaan kotiin ja sairaslomaa määrätään 3 päivää.
-Kipu lääkkeitä on hyvä ottaa alle ennenkä viimeiset tabletit ottaa.
- Kipu ei ole edes niin kova kuin voisi luulla....kramppeja tuli aluksi mutta loppui ensimmäisen tunnin jälkeen.
- Vuoto oli runsasta ensimmäiset 2 päivää ja sitten tasaantui. Kesti kaikkiaan 7 päivää.
- Seuraavat normaalit kuukautiset alkoi 6 viikon päästä.
Minulle ei jääny tapahtumasta mitään traumoja ja oli todella mukavat lääkärit ja osaava henkilökunta.
Abortin tekemistä ei tarvitse pelätä!

41

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oijoiXD

      Noinko koville otti? Laitetaas koko paska trolli provo alotus poistoon stten vaan kun ei saa mitään epämieluisaa vastatakkaan ;)))))) TERVEMENOO!!!!!

    • takasintuleeainavaan

      "Minulle ei jääny tapahtumasta mitään traumoja"

      Ketä kuvittelet näillä vimmasilla vakuuteluilla huijaavas?

      >Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vihaisia itselleen ja/tai toisille. Vihan ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. masennusta ja itsetuhoisuutta. Syyllisyys, häpeä ja itsesääli ovat myös usein esiin tulevia tunteita.>
      http:// ituprojekti.net/fi/apua-abortin-jalkeen/

    • kunhan_vastaan

      Ihmisen elämä on kyllä merkillistä!
      On paljon helpompi rikkoa ihmisten välit kuin rakentaa niitä.
      On paljon helpompi loukata toista kuin parantaa toista.
      On paljon helpompaa menettää omilla elämäntavoillaan oma terveytensä kuin palauttaa se tai edes ylläpitää olevaa.
      On paljon helpompaa poistaa uuden elämän alku kuin vastata omien mielihalujensa ja tapojensa seurauksista.
      On paljon helpompi katua kuin ennalta miettiä tekojaan ja niiden mahdollisia seurauksia.
      Ihmisen on niin helppo toimia välittämättä muista, jos ei välitä muista eikä turhia pohdi ja pientä päätänsä vaivaa elämänarvoilla.

      • HulluksiOnMennyt

        On tapahtumaketju: seksi - ei-toivottu raskaus - abortti.

        Sinun ongelmasi on se, että haluat sinänsä ihan fiksuilla ajatuksilla - joista kaikkia en edes halua kiistää - leimata asioiden menevän aina juuri ja vain noin yksinkertaisesti. Olen käynyt kanssasi monia mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä keskusteluja ja en oikeastaan haluaisi ajatuksiasi suoraan vääriksikään leimata. Joudun kanssasi eri linjoille siksi, että minun mielestäni sinä ajatuksissasi unohdat pois jokaisen tilanteen yksilöllisyyden. Siltä ainakin näyttää.

        Jos jokainen kehittyvä alkio/sikiö/lapsi on yksilö, sama koskee luonnollisesti niin jokaista raskautta, äitiehdokasta, syytä ja seuraustakin. Ymmärrätkö, mitä yritän selittää? Todellisuus on äärimmäisen monimutkainen ja vaikeasti hahmotettava.

        Abortti on luonnollisesti ikävä tapahtuma - missään vaiheessa en ole sitä kiistänyt enkä tule kiistämäänkään. Siihen vain voidaan syystä tai toisesta ajautua ja ainakin minun mielestäni on hieman ongelmallista määritellä abortti seuraukseksi itsekkyydestä tai huonoista elämäntavoista tai huolimattomuudesta. Ikävä kyllä, on heitäkin, jotka tosiaankin ovat huolimattomia ja typeriä, mutta läheskään kaikkien kohdalla se ei paikkaansa pidä.

        Se, mitä yritän selittää on ihmisen inhimillisyys. Jotenkin jutuistasi paistaa läpi jonkinlainen uskonnollisuus. Olenko väärässä? Ei uskonnollisuudessa mitään pahaa ole, mutta muista kuitenkin myös olla armollinen. Ihminen tekee kuitenkin virheitäkin. Pitääkö jokaisesta virheestä olla automaattisesti raju seuraus? Onko vaikkapa sen yksittäisen yhdynnän seuraus otettava vain vastaan, tuntuipa se miltä tahansa? Jos nainen ottaa katumuspillerin seuraavana päivänä, onko kyseessä hyvinkin paha teko? Jos raskauden keskeyttää alkuvaiheessaan - kuten enemmistö Suomen aborteista tehdäänkin - onko se kovinkin raskas paha teko?

        Aborttia pohdiskellessani koetan suhteuttaa tekoja. Kun kaki krumeluuri riisutaan abortin ympäriltä pois, kysymys on lopulta filosofinen: onko ihminen velvollinen ensisijaisesti ajattelemaan mahdollisen syntyvän lapsen etua enemmän kuin omaansa? Onko ihminen jollakin tavalla jäävi raskautensa suhteen? Onko jo olemassa olevien ihmisten määriteltävä toimensa siten, että sen mahdollisen uuden yksilön etuja ei loukata?

        Ei minulla ole lopullisia, totaalisia vastauksia noihin kysymyksiin. Minä totean vain realiteetit: Suoman laki ja tulkinnat laeista ovat mitkä ovat. Jos lait eivät miellytä, niitä voi pyrkiä muuttamaan. Helppoa se ei ole. Lait ovat myös kompromisseja. Se on syytä muistaa aina.

        Syynsä aborttia koskevalle lainsäädännöllekin on. Naisen aseman muuttuminen yhteiskunnassa on kai se tekijä, joka siihen on vaikuttanut. Totuus - johon aina vain palataan - on kuitenkin se, että aborttikielloista on aina ollut ja on seurauksensa. Jos koko kansa omaisi tietyt, tiukat arvot, tilanne olisi toinen. Niin vain ei taida olla?


      • samaajorinaa

        "unohdat pois jokaisen tilanteen yksilöllisyyden."

        Mitä ne "tilanteiden yksilöllisyyudet" asiaa muuttaa kun syyt tiedetään?

        "Todellisuus on äärimmäisen monimutkainen ja vaikeasti hahmotettava. "

        Jotkut haluaa vääntää siitä sellsta joita tietyt faktat ei miellytä.

        "Abortti on luonnollisesti ikävä tapahtuma "

        Miksi, jollei siinä oo mitään pahaa eikä väärää? Luonnollisuus siitä kyllä on kaukana.

        "on hieman ongelmallista määritellä abortti seuraukseksi itsekkyydestä tai huonoista elämäntavoista tai huolimattomuudesta."

        No useimmilla varsinkin se itsekkyys näyttää olevan syynä.

        "Jos nainen ottaa katumuspillerin seuraavana päivänä, onko kyseessä hyvinkin paha teko? Jos raskauden keskeyttää alkuvaiheessaan - kuten enemmistö Suomen aborteista tehdäänkin - onko se kovinkin raskas paha teko?"

        Ne on kaks eri tekoa, ja niitä on turha vääntää samalle viivalle.
        Mutta jos auttaisi lasta hänen elämänsä alkutaipaleella, onko se kovinkin raskas ja paha teko?

        "onko ihminen velvollinen ensisijaisesti ajattelemaan mahdollisen syntyvän lapsen etua enemmän kuin omaansa?"

        Suhteellisuudentajua tosiaan tarvtaan, kun vastakkain on toisen koko ihmiselämä ja toisen itsekkäät mukavuudenhalut.

        "Jos lait eivät miellytä, niitä voi pyrkiä muuttamaan. Helppoa se ei ole."

        Helpostihan ne ainakin vuonna -70 muuttui. Eikä oo kansalta kyselty mitään sillon eikä sen jälkeenkään.

        "Jos koko kansa omaisi tietyt, tiukat arvot, tilanne olisi toinen. Niin vain ei taida olla?"

        Ei voida tietää ennenkun se kansanäänestys tulee. Ei vaan taideta ikinä uskaltaa, minkähän takia..?


      • kunhan_vastaan
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        On tapahtumaketju: seksi - ei-toivottu raskaus - abortti.

        Sinun ongelmasi on se, että haluat sinänsä ihan fiksuilla ajatuksilla - joista kaikkia en edes halua kiistää - leimata asioiden menevän aina juuri ja vain noin yksinkertaisesti. Olen käynyt kanssasi monia mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä keskusteluja ja en oikeastaan haluaisi ajatuksiasi suoraan vääriksikään leimata. Joudun kanssasi eri linjoille siksi, että minun mielestäni sinä ajatuksissasi unohdat pois jokaisen tilanteen yksilöllisyyden. Siltä ainakin näyttää.

        Jos jokainen kehittyvä alkio/sikiö/lapsi on yksilö, sama koskee luonnollisesti niin jokaista raskautta, äitiehdokasta, syytä ja seuraustakin. Ymmärrätkö, mitä yritän selittää? Todellisuus on äärimmäisen monimutkainen ja vaikeasti hahmotettava.

        Abortti on luonnollisesti ikävä tapahtuma - missään vaiheessa en ole sitä kiistänyt enkä tule kiistämäänkään. Siihen vain voidaan syystä tai toisesta ajautua ja ainakin minun mielestäni on hieman ongelmallista määritellä abortti seuraukseksi itsekkyydestä tai huonoista elämäntavoista tai huolimattomuudesta. Ikävä kyllä, on heitäkin, jotka tosiaankin ovat huolimattomia ja typeriä, mutta läheskään kaikkien kohdalla se ei paikkaansa pidä.

        Se, mitä yritän selittää on ihmisen inhimillisyys. Jotenkin jutuistasi paistaa läpi jonkinlainen uskonnollisuus. Olenko väärässä? Ei uskonnollisuudessa mitään pahaa ole, mutta muista kuitenkin myös olla armollinen. Ihminen tekee kuitenkin virheitäkin. Pitääkö jokaisesta virheestä olla automaattisesti raju seuraus? Onko vaikkapa sen yksittäisen yhdynnän seuraus otettava vain vastaan, tuntuipa se miltä tahansa? Jos nainen ottaa katumuspillerin seuraavana päivänä, onko kyseessä hyvinkin paha teko? Jos raskauden keskeyttää alkuvaiheessaan - kuten enemmistö Suomen aborteista tehdäänkin - onko se kovinkin raskas paha teko?

        Aborttia pohdiskellessani koetan suhteuttaa tekoja. Kun kaki krumeluuri riisutaan abortin ympäriltä pois, kysymys on lopulta filosofinen: onko ihminen velvollinen ensisijaisesti ajattelemaan mahdollisen syntyvän lapsen etua enemmän kuin omaansa? Onko ihminen jollakin tavalla jäävi raskautensa suhteen? Onko jo olemassa olevien ihmisten määriteltävä toimensa siten, että sen mahdollisen uuden yksilön etuja ei loukata?

        Ei minulla ole lopullisia, totaalisia vastauksia noihin kysymyksiin. Minä totean vain realiteetit: Suoman laki ja tulkinnat laeista ovat mitkä ovat. Jos lait eivät miellytä, niitä voi pyrkiä muuttamaan. Helppoa se ei ole. Lait ovat myös kompromisseja. Se on syytä muistaa aina.

        Syynsä aborttia koskevalle lainsäädännöllekin on. Naisen aseman muuttuminen yhteiskunnassa on kai se tekijä, joka siihen on vaikuttanut. Totuus - johon aina vain palataan - on kuitenkin se, että aborttikielloista on aina ollut ja on seurauksensa. Jos koko kansa omaisi tietyt, tiukat arvot, tilanne olisi toinen. Niin vain ei taida olla?

        "Kun kaikki krumeluuri riisutaan abortin ympäriltä pois, kysymys on lopulta filosofinen: onko ihminen velvollinen ensisijaisesti ajattelemaan mahdollisen syntyvän lapsen etua enemmän kuin omaansa? Onko ihminen jollakin tavalla jäävi raskautensa suhteen? Onko jo olemassa olevien ihmisten määriteltävä toimensa siten, että sen mahdollisen uuden yksilön etuja ei loukata?"

        Vastaukseni liikkuu myös filosofisella tasolla: Ihmisen on aina ajateltava heikomman osaa ja taisteltava heikomman elämän puolesta! Kuten toisaalla postasin, olen saanut satumaisen onnen tutustua elämään aivan erilaisissa, alkeellisissa olosuhteissa ja siellä puutteista huolimatta elämän kunnioitus oli "pyhä arvo". Lapsi ei ole epä-etu eli naisen edun vähentäjä, jos ajatellaan elämän lahjaa ja arvoa. Mutta kuten kirjoitin ja jonka postauksessasi tavallasi vahvistit, sivistynyt nykyaikainen yhteiskunta kasvattaa yksilöitä, joilla "on niin helppo toimia välittämättä muista, jos ei välitä muista eikä turhia pohdi ja pientä päätänsä vaivaa elämänarvoilla". Ihmisen elämä voidaan tietysti suhteuttaa ja tämä suhteuttaminenhan luo juuri koululuokallisen abortoituja lapsia päivässä tässä sivistyneessä yhteiskunnassamme. Sitähän abortin hyväksyminen käytännössä on.

        Ihmisellä on lajeista ylivoimaisesti suurin etuotsalohko, jolla ihminen pystyy harkitsemaan tekojaan, arvioimaan niiden vaikutusta ja myös hillitsemään omia toimiaan itsensä ja muiden eduksi ja pystyy kokemaan vastuullisuutta valinnoistaan. Valintakysymyshän tuo abortti pelkistettynä on, ei sen syvällisempää. Ennen puhuttiin matalaotsaisista ihmisistä tuntematta tätä faktaa, hehän käyttäytyivät juuroi päinvastaisella tavalla.

        Olen kyllä paneutunut myös uskonnolliseen ajatteluun ja siellähän kysymys on selvä: Elämä on Jumalan lahja jo heti hedelmöityksestä lähtien, sillä raamatullista lainausta käyttäen Jumala näki psalminkirjoittajan kirjaamana ihmisen jo idussaan. Uskonnolliset käsitteet eivät vain aukea niin helposti nykyihmiselle, jotka eivät ymmärrä asiayhteyttä viestin ja aikakauden taustan välillä eikä niitä viestejä, jotka joku sanonta tai lause sisältää tai jättää sanomatta.

        Mutta kuten olen myös postannut, voin myös suhtetuttaa kantaani ajatuksella, että abortti voi jossain tarkoin rajatuissa tilanteissa olla oikeutettu, esim. mikäli kehittyvä sikiö uhkaa äidin henkeä tms., jolloin on myös kysymyksessä valinta, äidin vai lapsen henki vai ehkä molempien.


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        "Kun kaikki krumeluuri riisutaan abortin ympäriltä pois, kysymys on lopulta filosofinen: onko ihminen velvollinen ensisijaisesti ajattelemaan mahdollisen syntyvän lapsen etua enemmän kuin omaansa? Onko ihminen jollakin tavalla jäävi raskautensa suhteen? Onko jo olemassa olevien ihmisten määriteltävä toimensa siten, että sen mahdollisen uuden yksilön etuja ei loukata?"

        Vastaukseni liikkuu myös filosofisella tasolla: Ihmisen on aina ajateltava heikomman osaa ja taisteltava heikomman elämän puolesta! Kuten toisaalla postasin, olen saanut satumaisen onnen tutustua elämään aivan erilaisissa, alkeellisissa olosuhteissa ja siellä puutteista huolimatta elämän kunnioitus oli "pyhä arvo". Lapsi ei ole epä-etu eli naisen edun vähentäjä, jos ajatellaan elämän lahjaa ja arvoa. Mutta kuten kirjoitin ja jonka postauksessasi tavallasi vahvistit, sivistynyt nykyaikainen yhteiskunta kasvattaa yksilöitä, joilla "on niin helppo toimia välittämättä muista, jos ei välitä muista eikä turhia pohdi ja pientä päätänsä vaivaa elämänarvoilla". Ihmisen elämä voidaan tietysti suhteuttaa ja tämä suhteuttaminenhan luo juuri koululuokallisen abortoituja lapsia päivässä tässä sivistyneessä yhteiskunnassamme. Sitähän abortin hyväksyminen käytännössä on.

        Ihmisellä on lajeista ylivoimaisesti suurin etuotsalohko, jolla ihminen pystyy harkitsemaan tekojaan, arvioimaan niiden vaikutusta ja myös hillitsemään omia toimiaan itsensä ja muiden eduksi ja pystyy kokemaan vastuullisuutta valinnoistaan. Valintakysymyshän tuo abortti pelkistettynä on, ei sen syvällisempää. Ennen puhuttiin matalaotsaisista ihmisistä tuntematta tätä faktaa, hehän käyttäytyivät juuroi päinvastaisella tavalla.

        Olen kyllä paneutunut myös uskonnolliseen ajatteluun ja siellähän kysymys on selvä: Elämä on Jumalan lahja jo heti hedelmöityksestä lähtien, sillä raamatullista lainausta käyttäen Jumala näki psalminkirjoittajan kirjaamana ihmisen jo idussaan. Uskonnolliset käsitteet eivät vain aukea niin helposti nykyihmiselle, jotka eivät ymmärrä asiayhteyttä viestin ja aikakauden taustan välillä eikä niitä viestejä, jotka joku sanonta tai lause sisältää tai jättää sanomatta.

        Mutta kuten olen myös postannut, voin myös suhtetuttaa kantaani ajatuksella, että abortti voi jossain tarkoin rajatuissa tilanteissa olla oikeutettu, esim. mikäli kehittyvä sikiö uhkaa äidin henkeä tms., jolloin on myös kysymyksessä valinta, äidin vai lapsen henki vai ehkä molempien.

        Kitos vastauksesta.

        "Vastaukseni liikkuu myös filosofisella tasolla: Ihmisen on aina ajateltava heikomman osaa ja taisteltava heikomman elämän puolesta! Kuten toisaalla postasin, olen saanut satumaisen onnen tutustua elämään aivan erilaisissa, alkeellisissa olosuhteissa ja siellä puutteista huolimatta elämän kunnioitus oli "pyhä arvo". Lapsi ei ole epä-etu eli naisen edun vähentäjä, jos ajatellaan elämän lahjaa ja arvoa. Mutta kuten kirjoitin ja jonka postauksessasi tavallasi vahvistit, sivistynyt nykyaikainen yhteiskunta kasvattaa yksilöitä, joilla "on niin helppo toimia välittämättä muista, jos ei välitä muista eikä turhia pohdi ja pientä päätänsä vaivaa elämänarvoilla". Ihmisen elämä voidaan tietysti suhteuttaa ja tämä suhteuttaminenhan luo juuri koululuokallisen abortoituja lapsia päivässä tässä sivistyneessä yhteiskunnassamme. Sitähän abortin hyväksyminen käytännössä on."

        Alkeellisemmissa kulttuureissa ja menneinä aikoina lapset olivat välttämättömyys. Jos heitä ei ollut, ikääntyvät vanhemmat saattoivat joutua ongelmiin. Ei ollut eläkkeitä tai hoitolaitoksia. Sinänsä ei ole mikään ihme, että lapsettomuus määriteltiin joko jumalten rangaistukseksi tai synnin seuraukseksi.

        Se, miten mikin kulttuuri/kansa on lapsiin ja vanhuksiin suhtautunut, on vaihdellut kovasti aikakausien vaihtuessa. Aina on olemassa syitä ja seurauksia. Käytännössä ei taida löytyä sellaista paikkaa maailmasta, jossa ei jotakin ongelmiakin olisi. Se, mihin suuntaan kehitys ihmisten yhteisöjä muokkaa, on oma lukunsa. Näyttäisi siltä, että moderni yhteiskunta johtaa tiettyihin arvoihin ja hyvinvointivaltion kehittyminen peräti edellyttää tiettyä yhteiskuntarakennetta ja sen seurauksena siis tiettyjä arvoja. Se, että nykyaikaisissakin valtioissa paikoin uskonnolla on vahva rooli, johtaa ongelmiin - kuten on käöynytkin esim. Puolassa ja Irlannissa - jos abortista puhutaan.

        Koetin ylempänä saada sanottua, että minulla ei ole suoria vastauksia näihin suuriin filosofisiin kysymyksiin. Niinhän asia on. Sitä minä en kuitenkaan hyväksy, että abortti määriteltäisiin aina suoraan itsekkyydeksi ja ihmisen muuttumiseksi siihen suuntaan. Kyse on arvoista ja siitä, miten mitäkin asiaa arvotetaan suhteessa toisiin. Esimerkiksi sinulla on tietyt arvot ja epäilemättä elät niiden mukaan.

        Se on sitten eri asia, ovatko sen enemmän sinun arvosi kuin minunkaan arvoni ne AINOAT oikeat. Meillä on itse asiassa hyvin vähän keinoja todistaa sitä, että meistä kumpikaan olisi absoluuttisen oikeassa. Kun kasaan lyödään suurempi ihmisyhteisö, lainsäädäntö on joukko kompromisseja. Niiden mukaan yhteisö toimii, tai ainakin yhteisölä pyritään siihen suuntaan ohjaamaan. Monista laeista varmasti ollaan eri mieltä ja niin on laita aborttilakienkin suhteen. Meidän kaikkien asia on sopeutua siihen, että ihmisten arvot ovat vain erilaiset. Jos siis esim. abortin suhteen ihmiset olisivat laajalti sitä mieltä, että se on kaikin tavoin väärin ja kyseessä on vaikkapa nyt sitten murha, tilanne olisi toinen kuin se nyt on. Lakeja todennäköisesti muutettaisiin. Ihmisten enemmistö kuitenkin tarkastelee aborttia eri tavoin kuin vaikkapa sinä. Se on ehkä jonkun mielestä itsekästä, mutta kaikki on aina tulkittavissa niin monin reri tavoin.

        Siinä olet oikeassa, että abortti on valintakysymys. Olen täysin samaa mieltä. Kyse onkin siitä, millä perusteella se valinta tehdään. Juuri sen suhteen on epärealistista olettaa, että kasikki suostuisivat määrittelemään ne perustelut samalla tavalla.

        Uskonnoista ja niiden vaikutuksista voisin keskustella kanssasi pitkään. Se ei kuitenkaan kuulu tähän keskusteluun. Minun näkökulmani on puhtaan maallistunut: yliluonnollisen toimijan tahtoon on turha vedota niin kauan kuin ei ole olemassa muuta näyttöä kuin tuon toimijan nimissä puhuvat ihmiset. Heitähän kyllä riittää.

        Minun logiikkani rakentuu sille pohjalle, että on epärealistista ja myös epäreilua monin eri tavoin olettaa ihmisten nykymaailmassa suostuvan asettamaan jonkiin käytännössä olemassaolemattoman tahon oletettu mielipide etusijalle, kun toisessa vaakakupissa on jo olemassaolevan ihmisen käsitys tilanteesta.

        Jonakin päivänä ehkäisymenetelmät todennäköisesti muuttuvat täysin varmoiksi. Silloin tämä keskustelu käynee tarpeettomaksi.


      • kuneiniinei

        "Jos siis esim. abortin suhteen ihmiset olisivat laajalti sitä mieltä, että se on kaikin tavoin väärin ja kyseessä on vaikkapa nyt sitten murha, tilanne olisi toinen kuin se nyt on.

        Sitä kun ei voida tietää ainakaan niin kauan kun sitä kansanäänestystä ei uskalleta järjestää.

        "Ihmisten enemmistö kuitenkin tarkastelee aborttia eri tavoin kuin vaikkapa sinä. "

        Todisteet esille sitten vaan.

        "epäreilua monin eri tavoin olettaa ihmisten nykymaailmassa suostuvan asettamaan jonkiin käytännössä olemassaolemattoman tahon oletettu mielipide etusijalle, kun toisessa vaakakupissa on jo olemassaolevan ihmisen käsitys tilanteesta."

        Kun se lapsi ei vaan muutu "käytännössä olemattomaks" ja elämättömäks kenenkään mutuilla, ja epäreilua todellakin on se, että jonkun mielestä on oikeutettu riistämään toiselta, joka on vieläpä puolustuskyvytön lapsi, hänen koko ihmiselämänsä omien itsekkäiden mukavuudenhalujen takia!

        "Jonakin päivänä ehkäisymenetelmät todennäköisesti muuttuvat täysin varmoiksi."

        Hieno utopia, mutta se ei poista edelleenkään niiden holtittomien osuutta jotka paskat välittää mistään ehkäsyistä. Moni käyttää sitten aborttia "jälkiehkäsynä", tällä lepsulaillahan se on täysin mahdollista. Valitettavasti.


    • katoketähaukut

      Minulle tehtiin abortti imutoimenpiteellä nukutuksessa. En tiennyt mitään, helpotus oli sanoin kuvaamaton kotiin mennessäni.

      • katoKetäHaukut

        Noin 6-8 viikon ikäistä alkiota ei voi repiä palasiksi.


      • sokeekosaivartelee
        katoKetäHaukut kirjoitti:

        Noin 6-8 viikon ikäistä alkiota ei voi repiä palasiksi.

        Ai etkö sä pysty repiin kahteen osaan esim. sormenpään kokosta leivänpalaa? Useimmilta muilta onnistuu riisinjyväkin pilkkominen.
        Ja vaikka alkio säilyiskin yhtenä kappaleena silppurin teristä, se revitään väkivalloin irti elämänlähteestään.


      • lapsellinensekoilus

        Syöpä vaan ei oo ihminen :D jos oisit alkeelisestikaan yleissivistynyt, tietäisit että vain ihmisiä voidaan murhata.

        "Ehkä voisit kerätä kotiisi nämä alkiot ja ruveta niitä jossain pienissä keskoskaapeissa viljelemään, ni loppuu ruikutus."

        Voi heko heko. Mitäs hyötyä siitä ois?
        Otappa sinä luokses paapottavaks ja aivopestäväks kaikki aborteistaan loppuiäks traumatisoituneet murhamantat, ni loppuu ruikutus.


      • HYIkuvotusta

        Sinäkin olet siis antanu repiä lapses elävältä palasiks ja olet murhaaja koko surkean loppuelämäs. Toivottavasti älyät lopettaa ton säälittävän kitumises mahdollisimman pian.


    • Helppojahelppo

      Saattaa vaikuttaa korvien väliin, ei se aina ole "helppoa".
      Ja muitakin vaivoja voi jäädä mm. runsaat kuukautiset jne.

      • Eijää

        Ei jää mitään runsaita kuukautisia. Ilman hoitoalan koulutusta kannattaa jättää kommentointi pois.


      • etköoletiennyt

        Jos korvien välissä on valmiiksi vikaa ei abortti sitä paranna. Hyvä vain että abortti tehdään henkisesti epävakaille.


      • loisto_idea
        etköoletiennyt kirjoitti:

        Jos korvien välissä on valmiiksi vikaa ei abortti sitä paranna. Hyvä vain että abortti tehdään henkisesti epävakaille.

        Millon sinä siis älyät tehdä ittelles jälkiabortin?


      • Palataanpas arkeen heti näiden väitteiden osalta.

        Ylemmästä tutkimuksesta - johon tuolla sivulla viitataan - yksi tutkimuksen tekijöistä (!) Mika Gisler sanoo itse näin:

        "Tieteellinen tutkimus on valjastettu aborttikeskusteluun jo vuosikymmeniä. Tähän olen itsekin joutunut julkaistuani toistakymmentä vuotta sitten artikkelin raskauteen liittyvästä itsemurhakuolleisuudesta (Gissler & al. 1996). Samanikäiseennaisväestöön nähden synnyttäneillä naisillaon puolet alhaisempiitsemurhakuolleisuus, muttaraskaudenkeskeytyksen jälkeen kuolleisuus on kolminkertainen. Vertaamalla keskeytyksiä synnytyksiin päädytään siis kuusinkertaiseen riskiin. Artikkelissamme todetaan selvästi, ettei kyseessä näytä olevan kausaalisuus, vaan todennäköisemmin raskaudenkeskeytyksen ja itsemurhan yhteiset sosiaaliset ja terveydelliset riskitekijät. Abortinvastustajat eivät luonnollisesti tätä johtopäätöstä
        ole huomioineet."

        Sattuuhan sitä?

        Lähde:
        https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/100831/gissler.pdf?sequence=1

        Jälkimmäisessä linkissä taas todetaan suoraan näin:

        "WHO on arvioinut raskaudenkeskeytykseen menehtyvän maailmalla ainakin 50 000 naista vuosittain. Valtaosa kuolemantapauksista liittyy laittomiin keskeytyksiin.

        Lailliseen raskaudenkeskeytykseen liittyvä kuolleisuus on pieni; esimerkiksi Yhdysvalloissa kuolleisuus on 0,6/100 000 1.!

        Riski kuolla siis liittyy suoraan lähinnä LAITTOMIIN abortteihin, jotka taas ovat suora seuraus siitä, kun laillista aborttia ei saa.

        Jo raskaus itsessäänkin on nykytieteestä huolimatta aina riski.


      • palataanvaan
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Palataanpas arkeen heti näiden väitteiden osalta.

        Ylemmästä tutkimuksesta - johon tuolla sivulla viitataan - yksi tutkimuksen tekijöistä (!) Mika Gisler sanoo itse näin:

        "Tieteellinen tutkimus on valjastettu aborttikeskusteluun jo vuosikymmeniä. Tähän olen itsekin joutunut julkaistuani toistakymmentä vuotta sitten artikkelin raskauteen liittyvästä itsemurhakuolleisuudesta (Gissler & al. 1996). Samanikäiseennaisväestöön nähden synnyttäneillä naisillaon puolet alhaisempiitsemurhakuolleisuus, muttaraskaudenkeskeytyksen jälkeen kuolleisuus on kolminkertainen. Vertaamalla keskeytyksiä synnytyksiin päädytään siis kuusinkertaiseen riskiin. Artikkelissamme todetaan selvästi, ettei kyseessä näytä olevan kausaalisuus, vaan todennäköisemmin raskaudenkeskeytyksen ja itsemurhan yhteiset sosiaaliset ja terveydelliset riskitekijät. Abortinvastustajat eivät luonnollisesti tätä johtopäätöstä
        ole huomioineet."

        Sattuuhan sitä?

        Lähde:
        https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/100831/gissler.pdf?sequence=1

        Jälkimmäisessä linkissä taas todetaan suoraan näin:

        "WHO on arvioinut raskaudenkeskeytykseen menehtyvän maailmalla ainakin 50 000 naista vuosittain. Valtaosa kuolemantapauksista liittyy laittomiin keskeytyksiin.

        Lailliseen raskaudenkeskeytykseen liittyvä kuolleisuus on pieni; esimerkiksi Yhdysvalloissa kuolleisuus on 0,6/100 000 1.!

        Riski kuolla siis liittyy suoraan lähinnä LAITTOMIIN abortteihin, jotka taas ovat suora seuraus siitä, kun laillista aborttia ei saa.

        Jo raskaus itsessäänkin on nykytieteestä huolimatta aina riski.

        Osittain on jo vastattu siellä uudessa alotuksessas.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14749424/kohonneet-itsemurhaluvut-abortin-tehneilla#comment-88992279

        "Lailliseen raskaudenkeskeytykseen liittyvä kuolleisuus on pieni; esimerkiksi Yhdysvalloissa kuolleisuus on 0,6/100 000 1.!"

        WHO:n puolueellisuus tiedetään, mutta pointti oli se, että sekin mahdollisuus on, toisin kun täällä usein näkee valheellisesti väitettävän.

        "jotka taas ovat suora seuraus siitä, kun laillista aborttia ei saa. "

        No voi voi. Kuka niitä väkisin sinne verilammikoihin pakottaa? Syyttäköön itteensä vaan.


      • palataanvaan kirjoitti:

        Osittain on jo vastattu siellä uudessa alotuksessas.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14749424/kohonneet-itsemurhaluvut-abortin-tehneilla#comment-88992279

        "Lailliseen raskaudenkeskeytykseen liittyvä kuolleisuus on pieni; esimerkiksi Yhdysvalloissa kuolleisuus on 0,6/100 000 1.!"

        WHO:n puolueellisuus tiedetään, mutta pointti oli se, että sekin mahdollisuus on, toisin kun täällä usein näkee valheellisesti väitettävän.

        "jotka taas ovat suora seuraus siitä, kun laillista aborttia ei saa. "

        No voi voi. Kuka niitä väkisin sinne verilammikoihin pakottaa? Syyttäköön itteensä vaan.

        Olet sinä mielenkiintoinen tapaus. Jos WHO on epäluotettava, esittele luotettavampia tahoja. Mistä niitä löytyy? Entä MISTÄ löytyy niitä luotettavampia lukuja? Niistä samoista "usein esillä olleista" lähteistä, joita ikinä vain ei näy?

        "No voi voi. Kuka niitä väkisin sinne verilammikoihin pakottaa? Syyttäköön itteensä vaan."

        Tuo on taas osoitus kieroutuneesta ajatusmaailmastasi: sinusta on ilmeisesti jotenkin "oikein", että abortin tehnyt ihminen kuolee tai loukkaantuu? Onko näin? Onko se jonkinlainen "synnin palkka"? Tuntematta kunkin tapauksen taustoja olet tuomioitasi jakelemassa?


      • sekotatkojohonkin
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Olet sinä mielenkiintoinen tapaus. Jos WHO on epäluotettava, esittele luotettavampia tahoja. Mistä niitä löytyy? Entä MISTÄ löytyy niitä luotettavampia lukuja? Niistä samoista "usein esillä olleista" lähteistä, joita ikinä vain ei näy?

        "No voi voi. Kuka niitä väkisin sinne verilammikoihin pakottaa? Syyttäköön itteensä vaan."

        Tuo on taas osoitus kieroutuneesta ajatusmaailmastasi: sinusta on ilmeisesti jotenkin "oikein", että abortin tehnyt ihminen kuolee tai loukkaantuu? Onko näin? Onko se jonkinlainen "synnin palkka"? Tuntematta kunkin tapauksen taustoja olet tuomioitasi jakelemassa?

        "Niistä samoista "usein esillä olleista" lähteistä, joita ikinä vain ei näy?"

        Missä sellasista on ollu puhetta?

        "Jos WHO on epäluotettava, esittele luotettavampia tahoja"

        Että sitäkään "et tienny" että se tekee yhteistyötä pro-aboertionististen järjestöjen kanssa.. :) kuten todettu, niitä täysin luotettavia lukuja tuskin on mistään saatavissa, joten eihän niitä esittele ja arvaile kärkkäinä kun jotkut feministit ym. aborttilobbarit.

        "Tuo on taas osoitus kieroutuneesta ajatusmaailmastasi: "

        Onko sulle kaikki aina 'kieroutunutta ajatusmaailmaa' mikä ei oo sun mielees ja ajattele samoin kuin sinä?

        "sinusta on ilmeisesti jotenkin "oikein", että abortin tehnyt ihminen kuolee tai loukkaantuu?"

        Mee tekeen galluppia, aika monista luultavasti se on aivan oikein ja ansaittu kohtalo lastenmurhaajille. Tapausten "taustat" näkee kyllä tilastoista, ja ne on noin 97%sesti itsekästä mukavuudenhalua. Mitäs tuomioita täältä keskustelupalstan kautta pystyis jakeleen?


      • sekotatkojohonkin kirjoitti:

        "Niistä samoista "usein esillä olleista" lähteistä, joita ikinä vain ei näy?"

        Missä sellasista on ollu puhetta?

        "Jos WHO on epäluotettava, esittele luotettavampia tahoja"

        Että sitäkään "et tienny" että se tekee yhteistyötä pro-aboertionististen järjestöjen kanssa.. :) kuten todettu, niitä täysin luotettavia lukuja tuskin on mistään saatavissa, joten eihän niitä esittele ja arvaile kärkkäinä kun jotkut feministit ym. aborttilobbarit.

        "Tuo on taas osoitus kieroutuneesta ajatusmaailmastasi: "

        Onko sulle kaikki aina 'kieroutunutta ajatusmaailmaa' mikä ei oo sun mielees ja ajattele samoin kuin sinä?

        "sinusta on ilmeisesti jotenkin "oikein", että abortin tehnyt ihminen kuolee tai loukkaantuu?"

        Mee tekeen galluppia, aika monista luultavasti se on aivan oikein ja ansaittu kohtalo lastenmurhaajille. Tapausten "taustat" näkee kyllä tilastoista, ja ne on noin 97%sesti itsekästä mukavuudenhalua. Mitäs tuomioita täältä keskustelupalstan kautta pystyis jakeleen?

        "Että sitäkään "et tienny" että se tekee yhteistyötä pro-aboertionististen järjestöjen kanssa.. :) kuten todettu, niitä täysin luotettavia lukuja tuskin on mistään saatavissa, joten eihän niitä esittele ja arvaile kärkkäinä kun jotkut feministit ym. aborttilobbarit."

        Lähde tälle "tiedolle"?

        "Mee tekeen galluppia, aika monista luultavasti se on aivan oikein ja ansaittu kohtalo lastenmurhaajille. Tapausten "taustat" näkee kyllä tilastoista, ja ne on noin 97%sesti itsekästä mukavuudenhalua. Mitäs tuomioita täältä keskustelupalstan kautta pystyis jakeleen?"

        Oletko vakavissasi? Älä oikeasti viitsi.


      • hätärynkytirynxxxxXD

        Ottiko hulluääliöllä noin koville????? :DDDDDDDDDDD takasin tulee niin monesti kun tarttee tai sitten toi ylläoleva oksennuspaskakin lähtee ;)))) että turha rynkyttää sitä hätänappulaas näpit syyhyten ja hikikarpalot otsalla!


      • vajukinhätäXD

        vajukinhätäXD

        2.3.2017 20:23
        Kappas vaan.. "ääliö!"

        Huomhuomhuom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä halventavan törkysolvausnälvinnän!!

        Epätoivosen säälittävyyden huippu se häämöttää aina kun murhasakin huterat argumentit on jälleen kerran rysähtäneet kasaan ja paniikki jyllää...


      • rynkytärynkytäorkkus

        "Minun ehkä 890 facebook kaveria kannattaa abortin mahdollisuutta ja melkein puolet sen tehnyt."

        No täähän vakuuttaakin kaikki!!!!! Minkä tossa pitäs yllättää?? XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD aina vaan surkuhupaisampaa..... ;',DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • kiperänkipeetärynkylle

        "ennenkä oma naama on verilammikko ;) "

        Sakkis onkin tunnettu väkivaltasuudestaan, johon riittää ihan vaan pelkät "väärät" mielipiteet ja totuuden julki sanominen ;))


      • hohhoijjaataas
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        "Että sitäkään "et tienny" että se tekee yhteistyötä pro-aboertionististen järjestöjen kanssa.. :) kuten todettu, niitä täysin luotettavia lukuja tuskin on mistään saatavissa, joten eihän niitä esittele ja arvaile kärkkäinä kun jotkut feministit ym. aborttilobbarit."

        Lähde tälle "tiedolle"?

        "Mee tekeen galluppia, aika monista luultavasti se on aivan oikein ja ansaittu kohtalo lastenmurhaajille. Tapausten "taustat" näkee kyllä tilastoista, ja ne on noin 97%sesti itsekästä mukavuudenhalua. Mitäs tuomioita täältä keskustelupalstan kautta pystyis jakeleen?"

        Oletko vakavissasi? Älä oikeasti viitsi.

        Jos yhtään oisit ite viittiny perehtyä niihin mainostamies tahojen taustoihin niin oisit tienny WHO:sta yhtä sun toista, ja sen oisit helposti itekin löytäny jos laiskuuttas oisit hakenu.
        https://en.wikipedia.org/wiki/International_Planned_Parenthood_Federation
        >Saavuttamaan tavoitteensa organisaationa, IPPF usein tekee yhteistyötä Maailman terveysjärjestön (WHO)> ja johan se muutenkin toistelee samanlaista pro-choice propagandaa kun IPPF:kin.

        "Oletko vakavissasi? Älä oikeasti viitsi. "

        Mitäs sitten kyselet, oisko pitäny jättää vastaamatta? Ainiin, mutku ei sekään ois ollu oikein ;)) ja miks muuten ite jätit taas vastaamatta kysymyksiin? Liian kiperää?


      • Suolenkätyriraivoo

        Ois kiva nähdä ku sä meet julkiselle paikalle huutelemaan näitä "naisenoikeus limaklöntti naistenalistaja fundishihhuli ääliö" -juttuja, että kauan menee ennenku piipaa-auto on paikalla ;) ..ja muutama saattaa siinä sivussa kuolla nauruun ;D


    • äitykkä

      Siinä on ohjeet,mitenkä monelle jää henkiset oireet joita ei hoideta.

    • Ituprojekti
    • ElämäElämäElämä

      Muille lukijoille.
      Kuvaus on kuitenkin pelkkää propagandaa jolla houkutellaan naisia surmaa.maan oma pieni vauvansa. Kannattaa tämä muistaa.
      Todellisuudessa abortin tekijä yleensä masentuu ja siksi abort.töörin itsemu.rhariski onkin x6 verrattuna synnyttäjään. Hankalalta tuntuvan elämäntilanteen ratkaiseminen sur.malla iskee takaisin korkojen kera syyllisyytenä ja traumoina.
      Paikat saattavat myös mennä niin risaksi ettei enää uutta mahdollisuutta äidiksi tule vaan aina menee kesken.
      Älä tee aborttia. Koskaan ei ole oikein satuttaa söpöä vauvaa. Anna sen elää ja iloitse äitiydestä.
      Äitiys on parasta mitä nainen voi edustaa.
      Elämä kyllä kantaa, kunhan annat elää.

    • Anonyymi

      Ihan sama ja huojentava kokemus, ihan turhaa jännittää aborttia. Henkilökunta ystävällistä ja osaavaa ja auttaa tarvittaessa joten rrohkeesti kysymään ja kipulääkettä saa kun pyytää!

      • Anonyymi

        Ei taida lohd.uttaa lop.un el.ämän syyll.isyys dr.aumoissa.

        (Ituprojekti)
        >Abortin kohdalla syyll.isyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä. Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kielt.ää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kielt.äminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kielt.ämästä tosiasioita naiset usein ahd.istuvat ja vih.astuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vih.aisia its.elleen ja/tai toisille. Vih.an ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. mas.ennusta ja its.etuh.oisuutta. Syyll.isyys, häp. eä ja its.esääl.i ovat myös usein esiin tulevia tunteita. >


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida lohd.uttaa lop.un el.ämän syyll.isyys dr.aumoissa.

        (Ituprojekti)
        >Abortin kohdalla syyll.isyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä. Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kielt.ää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kielt.äminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kielt.ämästä tosiasioita naiset usein ahd.istuvat ja vih.astuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vih.aisia its.elleen ja/tai toisille. Vih.an ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. mas.ennusta ja its.etuh.oisuutta. Syyll.isyys, häp. eä ja its.esääl.i ovat myös usein esiin tulevia tunteita. >

        Elät vaan siinä toivossa. Paniikkia aiheutti se järkytys että mulle voi tapahtua näin eli paukahtaa paksuks yllättäen kun ei lapsia kerta halua. Se oli pahin järkytys ja abortti oli siihen se helpotus. En pidä jotain 7 vk alkiota ihmisenä että säästä noi lapselliset itujutut, ne koskee jotain kiihkouskiksia jotka syyllistyy jo panemisesta ja ehkäisystäkin. Ehkäisyä se mulle vaan oli, kun jälkiehkäisy epäonnistu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elät vaan siinä toivossa. Paniikkia aiheutti se järkytys että mulle voi tapahtua näin eli paukahtaa paksuks yllättäen kun ei lapsia kerta halua. Se oli pahin järkytys ja abortti oli siihen se helpotus. En pidä jotain 7 vk alkiota ihmisenä että säästä noi lapselliset itujutut, ne koskee jotain kiihkouskiksia jotka syyllistyy jo panemisesta ja ehkäisystäkin. Ehkäisyä se mulle vaan oli, kun jälkiehkäisy epäonnistu.

        Uic.udi uic.un ja hyss.ydi hy.ssyn, mitään eb.ä miel.uisaa ei taas saa sanoa ja häd.ä run.ccu vaan asialle kun menee li.ian cius.alliseksi. :D

        "E.n pidä jotain 7 vk alkiota ihm.isenä"

        Noinh.an sitä on sitten vac.uudeldava, ehkä seuraavat vuosi cymm.enedkin ja el.eddävä va-lh.eessa, kun ciell.eddy totuus c.äy liic.aa om.an tunnon ja ri.cci rev.idyn ps.yycen päälle.
        Taitaa nuo itu proj.ektin sivut olla tarkoitettu ihan caic.ille eikä vain jollekin ciihc.oille, mit.ään u-sconn.ollisdahan ei tuollakaan tekstissä ollut. Lapsen ta-pp.aminen cuid.enkin on "hiuc.an" eri luocan asia kun syyll.istyä jostakin pan.emisesta tai coc.o ihm.is el.ämän est.ämisestä oic.eilla ehc.äisy välineillä. Mutta ids.ensä dr.aumatisoinut abortd.ööri ei hal.uaisi nähd.ä eroja niilläc.ään ja jo ol.emassa oll.een ihm.is ycs.ilön m-rh.aamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida lohd.uttaa lop.un el.ämän syyll.isyys dr.aumoissa.

        (Ituprojekti)
        >Abortin kohdalla syyll.isyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä. Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kielt.ää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kielt.äminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kielt.ämästä tosiasioita naiset usein ahd.istuvat ja vih.astuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vih.aisia its.elleen ja/tai toisille. Vih.an ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. mas.ennusta ja its.etuh.oisuutta. Syyll.isyys, häp. eä ja its.esääl.i ovat myös usein esiin tulevia tunteita. >

        Ituprojektia tarvii vain ne joilla jotain puhumista asiasta. Luin jostain lehdestä että muutama vain ottaa yhteyttä kun on tullu jotain murhetta...enimmäkseen sinne hakeutuu ne jotka haluaa tukea lapsen saamiseen. Pitää ottaa huomioon että suomessa on tehty abortteja satoja tuhansia, eikä mitään vaivaa ole. Synnytyksistäkih tulee enemmän ongelmia ja masennusta ja pahin kaikista on jos antaa lapsen adoptioon, siinä on kyse jo oikeasta lapsesta joka pitää ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida lohd.uttaa lop.un el.ämän syyll.isyys dr.aumoissa.

        (Ituprojekti)
        >Abortin kohdalla syyll.isyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä. Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kielt.ää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kielt.äminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kielt.ämästä tosiasioita naiset usein ahd.istuvat ja vih.astuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vih.aisia its.elleen ja/tai toisille. Vih.an ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. mas.ennusta ja its.etuh.oisuutta. Syyll.isyys, häp. eä ja its.esääl.i ovat myös usein esiin tulevia tunteita. >

        Ei taida lohd.uttaa lop.un el.ämän syyll.isyys dr.aumoissa."

        Kyllä joillekin kuulema tulee myöhemmin itsesyytöksiä ja näin mutta ehkä enempi silloin kun on ollut pakko keskeyttää toivottu raskaus.

        Vähemmän taitaa aborttia mielessään ne jauhaa jotka ei pidä alkiota kummosempsna kuin munasolua muutenkaan. Ei sellasta maksa vaivaa surra. Jos häpeää nyt tuntee niin se on ehkä siksi kun sattu se raskaus eikä ehkä tullu käytettyä ehkäisyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ituprojektia tarvii vain ne joilla jotain puhumista asiasta. Luin jostain lehdestä että muutama vain ottaa yhteyttä kun on tullu jotain murhetta...enimmäkseen sinne hakeutuu ne jotka haluaa tukea lapsen saamiseen. Pitää ottaa huomioon että suomessa on tehty abortteja satoja tuhansia, eikä mitään vaivaa ole. Synnytyksistäkih tulee enemmän ongelmia ja masennusta ja pahin kaikista on jos antaa lapsen adoptioon, siinä on kyse jo oikeasta lapsesta joka pitää ottaa huomioon.

        Uic.udi ui.ccu käy kun totuus läväytetään esille.

        "eikä mitään vaivaa ole."

        Sin.ähän se totuuden caic.esta ja caic.ista tiedät. :)

        "Synnytyksistäkih tulee enemmän ongelmia ja masennusta"

        Höb.ö h.öbö näitä brob.aganda va-lh.eita taas. Cu.mma ju.ddu, miten cuid.enkin abortd.öörien ids.e m-rh.a luvutkin on synn.yttäneisiin nähden cuusin cerd.aiset...vaikka ei mas.enna "yht.ään"! :D

        "siinä on kyse jo oikeasta lapsesta joka pitää ottaa huomioon."

        Niin, lapsen el.ämän autt.aminen on tosiaan huomioon ott.amista, toisin cuin ids.ecäs muc.avuus t-pp.aminen abortilla. Ei ole ihm.e, että tec.ijöitäkin hiuc.an mas.entaa ja dr.aumadisoi coc.o lobb.u el.ämän.

        "enempi silloin kun on ollut pakko keskeyttää toivottu raskaus."

        Cu.mma logiikka tässäkin. Silloinhan nimen omaan ei tule, cosc.a terveys syid.en aborteissa ei usein ole ollut muutakaan vaihto ehtoa, toisin kuin ids.eccäissä "kun ei just vaan nyt huv.ita" t-pp.amisissa.

        " jotka ei pidä alkiota kummosempsna kuin munasolua muutenkaan. "

        Pacc.ohan se on näin yrittää ajatella jotta ei vaan alkaisi sur.ettaa.. siitä ei sitten ehkä tulisi lobb.uakaan.

        "ehkä siksi kun sattu se raskaus eikä ehkä tullu käytettyä ehkäisyä."

        Niin, kohdennetaan se häb.eän tunne johonkin ihan muuhun liittyväksi, eikä ainakaan lapsen muc.avuus t-pp.ammiseen.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe