Oikeustajut käyttöön!

Sunnuntain pariviestissä vei Norjan Ivarsen virheellään Suomelta kultamitalin.

Iversen olisi pitänyt hyljätä, Suomi julistaa voittajaksi, Venäjä toiseksi ja Italia kolmanneksi.

Oikeustajut käyttöön, aina ja kaikessa!

16

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitusvirhe. Po. Iversen!

    • Se-entinen-Kukkahame

      Kyllä se tuomaroitiin välittömästi, ja ratkastiin kuten me nähtiin, mikäli siitä nousee vielä jotain esille kyllä seulotaan uudelleen.
      Näin oletan, muistaakseni ammoisena aikana on ollut jossain muussa lajissa vastaava kompurointi ja sitä puitiin kauan, lehdissä se silloin oli ei ollut nettiaika.
      Nyt on kuvat ja tapahtumat nauhalla, toivon minäkin että se *oikaistaan* jos tarvetta? ?
      Mielestäni tarvetta olisi,kun yksi häverinki menee 'läpi' sen voi joku taas uusia seuraavissa kisoissa jos tilaisuus ilmenee.

    • mitähähhhh

      Mikä häverinki meni läpi ja miten ? Norjakin menetti tuossa onnettomuudessa mahdollisuutensa mitaliin, joten en usko sen olleen tahallinen teko. Tämä 70 on varsinainen inkvisitio tuomioistuin, milloin poliitikot, nyt on urheilijoiden vuoro.
      Norja on pyytänyt anteeksi, jäi itse mitaleitta, mitä vielä haluatte ? Pitääkö kultamitali ottaa pois Venäjältä ja hopea Italialta niin olisitte tyytyväisiä ?

      • onhan-näitä

        Totta´kai se harmitti ja eniten noita hiihtäjiä, mutta elämä(kilpailu) on raakaa peliä, kuten Juha Miedon kultamitali sekunnin kymmenesosalla häviö. Entäs Lasse Virenin upeat suoritukset kaatumisesta huolimatta?

        Nöyryttävin lienee, kun kahden lapsen äitiä, Marja-Leena Kirvesnientä tutkittiin, onko hän mies, vai nainen???

        Minäkään en usko, että se oli taktitoitu "vahinko"" suomalaisia kohtaan, vaan inhimillinen virhe.


    • Suomelta vietiin voitto, kultamitali.

      Kuka olettaa, että Venäjä tai Italia olisi Suomen ohittanut?

    • sinäjasuntajus

      Sotshin kisoissa kävi toisinpäin, Suomi hyötyi vahingosta. Suomalaisten oikeustaju sen kyllä hyväksyi.

    • sam-mari

      Ei personaton sattuma mitään vie!'
      Sattuma korjaa' vain satoa, harmillista sillä hetkellä, mutta sattuuhan noita!

      • kat..leija

        Spekuloidaan sitten vielä lisää
        Niskanen olisi varmasti päässyt Iversenin ohi, mutta entä jos olisi kompastunut sen jälkeen omiin suksiinsa, olihan siinä vielä matkaa maaliin.
        Eli tuomarointi oli oikein. Kaikenlaista noissa voi sattua kun äärirajoilla mennään.


    • Saanpa näköjään olla tyytyväinen, kun lopetin hiihdon seuraamisen edellisiin Lahden MM-kisoihin. On nytkin mieleni rauhaisa ja nitroja ei tarvitse etsiskellä.
      Minä olen rokotettu pois juoksulajeistakin jo Matti Vainion aikaan.
      Minulle riittää snooker ja lapsenlapsen jääkiekko.

    • Ramoona_

      Minunkin ensireaktioni oli vahva epäoikeudenmukaisuuden tunne , norjalainenhan sen dramaattisen tilanteen aiheutti. Mahtaako olla selkeitä sääntöjä sisä-ja ulkoratojen käytöstä, kolarointeja sattuu. Norski kyllä vilkaisi taakseen, ja se lienee raskauttava asianhaara, hänen piti tietää mitä teki. Vietiinkö Suomelta mitali ? Sanonkin diplomaattisesi , että lähes varma kultamitali karkasi Suomelta ja syyllinen on selvä. Mutta tahallisuutta en oikein usko. Me kaikki olemme valmiit jakamaan menestyksen, kuten tietysti tappionkin hetket. Nyt vain urheilufraseologian sanoin : mitalia kirkastamaan, kun jäi voitonnälkääkin.

      Meidän jälkikasvussa on kaksi teini-ikäistä jalkapalloilijaa, olen ehdoton ja tulinen mummifani. Kannustukseni on myös käytännönläheistä, esimerkiksi hillopurkkini ovat kova sana myyjäisissä. Katsomossa kajauttelen kannustushuutoja, mutta en käytä rumia sanoja "vastustajista". Valitettavasti sellaista kuulee naistenkin suusta. Miksei omiaan voi kannustaa lyttäämättä muita.

      • kovaa-on-kilpailu

        SE norjalainen "TURSKA" aiheutti koko kaatumisen. Hiihtäjät hiihtivät viereisillä laduilla, kun Iivolla olimeno päällä Emil-turska hyppäsi Iivon ladulle. Selvä kun pläkki, kaatuminen siitä tuli.
        Jälkiviisaus on parasta viisautta,tuomareiden olis pitänyt hylätä Emilin näin räikeä kiusanteko, mitä vielä ei oteta kantaa, turskien anteeksipyyntö riittää?????


      • Himmelsauge

        Kyl vaan niin on että tahallaan kaatoi suomipojan kun huomas että itse häviää armotta. Sama huulirasvanaisella, molemmat itkemisen maailmanmestareita, tekoitkua oppineet pahimman varalle. Näin on!
        Katsomossa istuin itse henk. koht. Näin kaiken 😬😬🎿🎿☹️
        Onko nyt hyvä, kiva, olla norjalainen?


      • tasanmenee
        Himmelsauge kirjoitti:

        Kyl vaan niin on että tahallaan kaatoi suomipojan kun huomas että itse häviää armotta. Sama huulirasvanaisella, molemmat itkemisen maailmanmestareita, tekoitkua oppineet pahimman varalle. Näin on!
        Katsomossa istuin itse henk. koht. Näin kaiken 😬😬🎿🎿☹️
        Onko nyt hyvä, kiva, olla norjalainen?

        Kyllä ne suomihemohessi-tyypit itki ja valehteli korvat heiluen silloin Lahdessa, mikäs vuosi se olikaan.


      • Himmelsauge

        Tietysti osaa suomipoikakin pillittää vaan eipä ole kampannut piruuttaan, siitä voivat olla ylpeitä vielä jos ei muusta. Hillitä itsensä vaikka tappio on karvas 😩 Niistä nyt vanhoista muu kun arkeologi ..🙄


    • näinsemeni

      Kyllä se oli Finskiboy joka laski tahallaan turskiboyn päälle, muuten olis Norja saanut kultaa.

    • oikeustajua

      Iivo kutsui Eemelin saunaan ja antoi anteeksi, antakaa tekin ! Ei kaikki sentään Eemeliä täysin täälläkään teilanneet, on sentään vähän avarampaa oikeustajua joillakin !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe