Eläke ja työ = toimeentulo

T.umpelo

Olen syyskuussa 1952 syntynyt henkilö. Työhistoria on kahden vuoden työttömyysjaksoa lukuunottamatta yhtenäinen vuodesta 1975.
Minulla on vakituinen työ jonka kesto on todennäköisesti vuoden 2018 syyskuun 09 p:ään asti. Tuo aika siitä syystä, että tuolloin vanhee minun raskaankaluston pätevyyskortti, jos terveys jms asiat täyttyy on mahdollista jatkaa työuraa - mutta en ole harkinnut asiaa enempää.
Miten on kannattaisiko tai onko minulla mahdollisuutta lähteä kokoaikatyöllistettynä lisäksi vaikkapa puolikas eläkkeelle. Olen kuullut jotain tällaista, ja onko jos mahdollista nostaa eläkettä työn ohessa veroprosentti kuinka korkea
Lisäksi minulla on "ostoeläke" joka tulee maksuun 01.09.2017 alkaen kaksi vuotta. Tämän verotuksesta en tiedä onko se sivutuloa vaiko pääomatuloa

10

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläKannattaa
    • Voit hakea osittaiselle varhennetulle vanhuuseläkkeelle ja nostaa karttuneen eläkkeesi määrästä 25 % tai 50 % maksuun. Osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen rinnalla voit työskennellä rajoituksetta. Arvion osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen määrästä saat omasta työeläkelaitoksestasi, jossa työnantajasi on sinut eläkevakuuttanut.

      Verotukseen liittyvistä asioista saat lisätietoa verottajalta www.vero.fi

    • esimerkkierkki

      Tuo "ostoeläke" kuuluu pääomaverotuksen piiriin.

      • vekkivekki

        Ei kuulu, jos on työnantajan maksama niin silloin verotetaan ansiotuloveron mukaan.


      • T.umpelo
        vekkivekki kirjoitti:

        Ei kuulu, jos on työnantajan maksama niin silloin verotetaan ansiotuloveron mukaan.

        Olen sen itse maksanut muutaman kympin kuussa


    • 63veläkeläinen

      Olet kohta 65v jää eläkkeelle ja anna paikkasi nuorelle.

      • OnnellinenOvelainen

        Miksi?

        Jos työ maistaa, terveys hyvä, ja työnantaja haluaa.

        Eikö jatkuvasti toitoteta, että työntekoa pitää jatkaa mahdollisimman pitkään.

        Itsekin olen lähes 65, ja jatkan ainakin 68-vuotiaaksi.


      • ahneuskuolemansynti
        OnnellinenOvelainen kirjoitti:

        Miksi?

        Jos työ maistaa, terveys hyvä, ja työnantaja haluaa.

        Eikö jatkuvasti toitoteta, että työntekoa pitää jatkaa mahdollisimman pitkään.

        Itsekin olen lähes 65, ja jatkan ainakin 68-vuotiaaksi.

        Myös toitotetaan että nuorisotyöttömyys on kauhea ja osa 18- 35 vuotiaista on syrjäytymässä, eläkevaarit ja mummut vaan ahneuksissaan jatkaa kuolemaan saakka töissä, vaikka heillä on jo kaikkea.


    • Varovaaria

      Hirvittää ajatus liki 70- kymppisistä jonkin raskaan kaluston kuskeina, ainakin yleisillä teillä. Ei ne hoksottimet siinä iässä ole 30- tai 40- kymppisen kondiksessa, ja tuossa iässä ihminen saattaa toiminnoiltaan kaiken kaikkiaan hidastua merkittävästi muutamassa kuukaudessa. Siis kritisoin nyt nimenomaan yleisillä teillä tapahtuvaa raskaan kaluston kuljettamista, onnettomuuksia on muutoinkin yllin kyllin, sitten vielä vanhuksia kuskeina, ei ymmärrä.

      • Huhuhuhh

        Niimpä, tai lentäjä ,tai kirurgi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe