Mitä seksi merkitsee naiselle?

filoso

Mies nauttii seksistä, siinä ei oo mitään uutisarvoa. Entä nainen? Tässä asiassa taitaa mies ja nainen olla hyvin erilaisia. Joskus olen kuvitellut naisenkin siitä nauttivan mut miksi he välttelevät sitä? Eikö olisi naistenkin etu että seksin myynti laillistettaisi myös Suomessa..

17

1081

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjskjkjkjlllllll

      No seksiä ostetaan ja myydään, olipa se sitten laillistettua tai ei. Olen nainen ja nautin seksistä, mieheni kanssa. Näillä tuntemuksilla on menty jo toistakymmentä vuotta.

    • filoso

      Toistakymmentä vuotta... Millä se jaksaa innostaa saman kumppanin kanssa? Vai onko naisilla seksiin syttyminen siitä kiinni että toista täytyy pitää tyhjäkäynnillä vieressä kymmenen vuotta ennen ku ite alkaa lämmetä siitä?

      • CloettaAP

        Minä olen ollut saman miehen kanssa lähes 40 vuotta, 18-vuotiaasta lähtien. Ja vieläkin miehen kosketus saa syttymään, siis oman aviomieheni ja vieläkin hän sanoo pitävänsä minua seksikkäänä ja kauniina. Jota varmasti hänen silmissään olenkin.

        Se on vain se jokin, kukapa se osaisi selittää. Vertailukohteitakin on, sillä kyllä tähän ikään on kokenut jo kaikenmoista ja vaikka yllättävän monikin vieras mies on yrittänyt aika monella tavalla, en ole keneenkän syttynyt koska mieheni kosketus, hyväilyt ja suudelmat, ovat avian toista luokkaa kuin kenenkään muun.

        Olemme 62 ja 59 vuotiaita joten joku voisi jo kuvitella, että seksielämä olisi sitä tylsää samaa puurtamista. Samaa se on, muttei tylsää eikä missään nimessä puurtamista vaan yhä edelleen nautinnollista, kahden rakastavan ihmisen intiimiä yhdessäoloa.


    • Maritbjörgen

      Ei taida olla sulla paljoa kokemusta naisista tai seksistä ylipäätään?Mitäs jos et puuttuisi aikuisten asioihin vaan eläisit omaa pikku elämääsi. Palataan asiaan, kun poikuutesi on mennyttä ja olet astunut aikuisten ihanaan maailmaan.

    • Joku.nainenn

      Riippuu naisesta:) mutta kyllä suurin osa naisista nauttii seksistä! Naisilla ehkä enemmän sitä ettei haluta tunteetonta seksiä sekä sitä että pitää luottaa mieheen ennenkö haluaa seksiä. Osa myös häpeilee vartaloaan jolloin saattaa vältellä seksiä uuden miehen kanssa.
      Nämä mun ajatuksia naisena, itsestäni ja naispuoleisista kavereista/tuttavista.

    • filoso

      On tässä aikuisuuden oravanpyörässä vietetty jo useampi vuosi ja seksiä koettu paljon. Kun ikää alkaa tulla lisää niin tätä oon miettinyt vaan miten naiset kokee seksin hyvät vaikutukset.. En itsekään tykkää mistään tunteettomasta seksistä. Ja jos juttu johtaa jonkun naisen kanssa seksiin asti niin ei todellakaan pidä hävetä mitään itsessään. Seksin tarkoitus on tehdä kaksi ihmistä onnelliseksi.. myös naisen ;) Mä en ikinä voisi harrastaa seksiä vain oman nautintoni takia.

    • emmeolerobotteja

      Rakastunut nainen nauttii seksistä!!!

      Jos nainen ei rakasta jotain miestä eikä halua häntä, pakkopulla on parasta jättää kokonaan väliin.

    • filoso

      Sama se on miehilläkin, sillä erolla että miehet eivät oleta kaiken olevan pakkopullaa. Ja kyllä luulen että nainenkin kykenee nauttimaan seksistä muussakin mielentilassa kuin rakastuneena. Olen ymmärtänyt että naisetkin harrastavat yhdenillan juttuja.. Tekevätkö he sen vain miehen mieliksi? Miehenä pystyn nauttimaan seksistä jos nainen miellyttää silmää ja on mukava ;) Naiselle nämä kriteerit eivät ilmeisesti ole kuin alkua...

    • Nainen2121

      Tottahan toki nainen nauttii seksistä niinkuin mieskin. En tiedä mistä olet tollasen käsityksen saanut tai millasten naisten kanssa oot tekemisissä ollut mutta voin sanoa että ei omalla kohalla väite pidä paikkaansa.

    • Näinkinvoiollakin

      Kyllä merkitsee paljon seksi varsinkin se miten se muuttuu ja vaihtelee. Puurtamiseksi tai yksitoikkoinen ei kestä kyllä. Jotkut miehet sen osaa. Meilläkin pitkä liitto mutta seksi pelaa. Se mikä tässä on nolointa on se että mieheni joutuu " kavereilleen" valehtelemaan ettei saa kuten niilläkin on kuivia kausia liitoissaan. Kun taas meillä ei. Eli mitä seksi merkitsee no paljon. Täälläkin kun miehet itkee kuinka vaimot kieltäytyy on se silloin haettava muualta. Näin se vain on. Ja vaimojen on hyväksyttävä se seksin saaminen muualta silloin.

    • naisennäkemys

      No ei se seksi ole mikään tärkeä asia. Saahan siitä nautintoa, mutta ei orgasmi ole kovin kummoinen nautinto verrattuna moneen muuhun asiaan elämässä. Kun yksi ruumiinosa nauttii lyhyen hetken ajan, niin siitä ei ole ilon tai onnen korvikkeeksi, ainakaan pitemmän päälle.

    • Onmukavaa

      Aika tärkeä on muun ohella siis parisuhteessa. Ei yhden illan juttuja. Nainen nauttii, kun on rakastunut ja luottamus toiseen täydellinen. Pystyy antamaan itsestään kaiken. Ei tunteetonta seksiä. Ei myöskään pelkkä pano kukaan halua olla. Miksi ei ehkä ole täydellistä luottamusta? Joku varoitellut ja sanonut jotain, joka vaikuttanut kaikkeen alun alkaen.

    • Nainen37799

      Tottakai naiset nauttii seksistä? Niinkuin miehet.. en tiedä mistä oot saanu käsityksen että naiset ei nauttisi siitä tai että naiset haluis asiaa todellakaan vältellä.. Toi sun kirjotus kuulostaa niin typerältä. En ikinä naisena haluaisi harrastaa seksiä rahasta, siitä tulisi itselle aika alentavaolo😅

    • Nainenolenjanautin

      Todella paljon merkitsee seksi. Vaikka välillä sillä saralla hiljaista näin pitkässä liitossa ollessaan. Mutta kun saa niin nautinto muuttuu kun ikää tulee lisää. Yhdessä se halu haetaan ja muutoksia ettei puulta maistu. Se taas mistä puoliso hakee inspiraation en voi tietää. Itse luen ja netistä opettelen uusia juttuja. Tämähän on se elämän ehto. Uskon siihen kun hyvän olon saa toiselle antaa nauttii itsekin siitä täysin. Nuorempana oli erilaista. Aina kiire ja se suorittaminen oli melkein aina. Nykyään malttaa ja keskittyy paljon muuhunkin. Seksin jälkeen kun kainaloon jään kuulen sydämen jyskeen ja sen miten pikkuhiljaa tasoittuu. Samoin kun puoliso ottaa syliin nukkumaan. Se että nukkuessaan ottaa kosketuksia ja silittää samoin kysyy oletko hereillä saa onnellisen tunteen vuosista huolimatta. Hellyys ja rauhallisuus on se avain myös. Kyllä seksiä pitää olla ja sitä pitää saada.

    • naisetrakastavathiljaa

      Naiset nauttii seksistä kuten miehetkin. Naiset harrastaa yhden illan suhteita kuten miehetkin. Tarvittaessa naiset maksavat seksistä kuten miehetkin.

      Ei tietenkään kaikki. Poikkeuksia on niin naisissa kuten miehissäkin, mutta noin yleistäen.

      Mitä eroa naisen ja miehen seksielämällä? Naiset eivät huutele niistä kuten miehet.

    • kerrronpa

      Nainenkin nauttii siitä, mutta meille se ei ole elämän tärkein asia, niin kuin se näyttää miehille olevan.

    • filoso

      Naiset eivät näköjään suostu ymmärtämään tätä, sellaisista asioista ei luonnollisesti huudella mitään josta ei ole puutetta. Varsinkaan kun tarjonta ylittää kysynnän. Ei miehetkään huutele tasa arvosta mitään kun meille se ei ole ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe