Viinikauppa jakelee 30 EUR lahjakorttia

Tiedon_janoa

Viinikauppa jakelee näköjään 30 EUR lahjakorttia kun saavuttivat 30000 tilauksen rajan. Onko kukaan kukaan koeillut toimiiko ?

30

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatsotaaMitenKäy

      En ole kokeillut, enkä näe mitään tarvetta kokeilla. Nettissä on monta kauppaa josta tuotteet tulevat varmasti ja kohtuu hinnalla.

      Kyseessä lienee ns. kaukomyynti ja ihan itse ilmoittavat " Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa)" Tämä on ristiriidassa tämän hetken verolakien kanssa. Heidän tulisi maksaa mm. arvonlisävero tuotteista. Tämä asia ei ole epäselvä.

      Verottaja valistaa (tämä on siirtynyt tullilta verottajalle - tavaraliikenteen valvonta toki on edelleen tullin hommia)

      2.5 Valmisteveron alaiset tavarat
      Arvonlisäverolaissa valmisteveron alaisilla tavaroilla tarkoitetaan tiettyjä tuotteita, jotka on määritelty alkoholi- ja alkoholijuomaverosta, tupakkaverosta ja nestemäisten polttoaineiden valmisteverosta annetuissa laeissa. Näiden tavaroiden kaukomyynti Suomeen yksityishenkilöille verotetaan aina Suomessa myynnin määrästä riippumatta. Myyjän on rekisteröidyttävä arvonlisäverovelvolliseksi Suomeen ja suoritettava Suomen veroperusteiden mukainen arvonlisävero niistä valmisteveron alaisten tavaroiden kaukomyynneistä, jotka suuntautuvat yksityishenkilöille Suomeen.

      Sepi voi ja valistaa asiasta lisää - hän kun tietää kaikesta kaiken, ainakin omasta mielestään.

      • vgghghgh

        Katsos moi verojen maksuista höpöttävä pitkästä aikaa. Totta viinikauppa.com asiakas järjestää kuljetuksen ja verovastuu tulee myös hänelle eli asiakkaalle.. Toki sivuilla on kuljetusliikkeiden mainoksia joten tämäm voisi tulkita niikin, että myyjä on ainakin osittain osallistunut kuljetuksen järjestämiseen ja täten verovastuussa on myyjä ja asiakaan ei tarvi maksaa veroa vaikka myyjä ei sitä suomeen hoitaisi. Itse en enää tilaa,koska oikein mikään pulju ei niitä suomeen edes toimita muutakuin ne jossa kuljetus on itse järjestettävä. Varmin tapa on siis hakea itse virosta omaan käyttöön sopiva määrä.

        Mikä muuten siinä nelosolut ja limuviina laissakin kestää? hyväksymällä se laki saataisiin nettitalukset ja viinaralli huomattavasti vähenemään, mutta Pekka Puskat ja Päivä Räsäset ilmeisesti haluavat, että ihmiset hakevat limuviinat virosta tai tilaavat netistä. Alkossa limuviiinat ja nelosoluet on räikesästi ylihiinoiteltu joten sieltä niitä ei voi ostaa. Halvemmaksi tulee hakea jo yksi laatikko Virosta kuin alkosta jos pk seudulla asuu. .


      • sepisusi

        Lähtömaan verot riittää omaankäyttöön tilattaessa. Jos tulli puuttuu touhuun, niin heti kantelu EU;n, niin loppuu tuo tullin rikollinen pullistelu. Minä ainakin tilaan, kunhan entiset käy vähiin. Tuskin kuitenkaan ennen kesää.


      • egegeg

        http://yle.fi/uutiset/3-9483691

        Tämä voitasiin lopettaa helposti laskemalla juuri näiden long dring juomien verotusta ja vapauttamalla se myynti mutta kun lakia pitää vetkutella ja vitkutella ja keksiolutkin halutaan alkoon niin tulos on vaan se, että tämä http://yle.fi/uutiset/3-9483691 jatkuu. En ymärrä noita nelosolutja limuviina lakien vastustajia. He eivät ilmisesti tajua, että heidän lakinsa ohjaa suomalaisia hakemaan alkohon virosta ja ollaan EU:ssa. Elävät jollan tapaa vanhassa markka ajassa jolin oli markka ja neuvostoliitto niinhin aikoihin nämä ovat jämähtäneet,


      • SenkkiRupuSekoilee
        sepisusi kirjoitti:

        Lähtömaan verot riittää omaankäyttöön tilattaessa. Jos tulli puuttuu touhuun, niin heti kantelu EU;n, niin loppuu tuo tullin rikollinen pullistelu. Minä ainakin tilaan, kunhan entiset käy vähiin. Tuskin kuitenkaan ennen kesää.

        Et sinä Sepi mitään veroja maksaisi vaikka kuinka väärässä olisit. Tässä tapauksessa myös myyjä on väärässä, toteavat itse harjoittavan etä/kaukomyyntiä - eli heidän tulee maksaa myös arvonlisäverot Suomeen sekä rekisteröityä toimijaksi. En suosittele ostamaan, koska tavarat voivat jäädä tulliin vaikka kuinka olisi kyseessä yksityishenkilö - naurattaa nämä juttusi kantele EUhun kun ei ole kuin reilu puolivuotta siitä kun EU antoi asiasta päätöksen - Suomen harjoittama toiminta on EU lakien mukaista - kysy vaikka siltä "juristi" kaveriltasi.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Netista_tilaaminen


      • sepisusi
        SenkkiRupuSekoilee kirjoitti:

        Et sinä Sepi mitään veroja maksaisi vaikka kuinka väärässä olisit. Tässä tapauksessa myös myyjä on väärässä, toteavat itse harjoittavan etä/kaukomyyntiä - eli heidän tulee maksaa myös arvonlisäverot Suomeen sekä rekisteröityä toimijaksi. En suosittele ostamaan, koska tavarat voivat jäädä tulliin vaikka kuinka olisi kyseessä yksityishenkilö - naurattaa nämä juttusi kantele EUhun kun ei ole kuin reilu puolivuotta siitä kun EU antoi asiasta päätöksen - Suomen harjoittama toiminta on EU lakien mukaista - kysy vaikka siltä "juristi" kaveriltasi.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Netista_tilaaminen

        Lukaisepa se päätös. Sillä päätöksellä suomi joutuu sulkemaan myös alkon. Ja viranomaisten toiminta ei aina ole laillista. Kuten huomaa, kun katsoo tv-sarjaa: Suomen tulli. Jos ei sitä katsoessa huomaa laittomuuksia, niin täytyy olla umpisokea. Voidaan muka määrätä veroja maksettavaksi, kun epäillään viinojen menevän myyntiin. Jos viinat menevät myyntiin, niin eiköhän siitä tule isonpi rangaistus, kuin valmisteverojen maksu. Ja toisaalta, ensin täytyy olla näyttöä rikoksesta. Samalla tullimiesten keinolla jokaista suomalaista ajokortin omistajaa voisi poliisi sakottaa ylinopeudesta, kun varmaan jokainen joskus syyllistyy vahingossa pieneen ylinopeuteen. Silloin voitaisiin vaatia todistamaan jollain keinolla, ettei ole ajanut ylinopeutta. Mieti verorunkku tarkemmin, kun kirjoittelet täyttä paskaa.


      • SeliSeliSepiSelittää

        Taidat olla hieman liikaa nauttinut....ei voi muuta sanoa, alkoholin pitkäaikainen käyttö vaikuttaa ihmiseen, eikä välttämättä positiivisesti.
        Alkoholin maahantuonti ja tilaaminen netistä ovat kaksi täysin eri asiaa.

        Kun et ymmärrä niin et ymmärrä, sille minä eikä moni muukaan mahda yhtään mitään, et edes sitä, että homma on siirtynyt tullilta verottajalle.
        Tulli valvoo edelleen, mutta verotuksesta vastaa verottaja.

        Kerro mitä kohtaa et ymmärrä alla olevasta ohjeesta ja ilmoita se myös verottajalle jotta osaavat tehdä haluamasi korjaukset.

        https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Netista_tilaaminen

        Eli runkkaa vaan ihan itse, jos vielä ottaa eteen, yleensä alkoholisteilla on tämänkin sortin ongelmia.
        http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/alkoholi


      • sepisusi

        Olet varmaan joku tullin mulkku, ei normaali ihmiset tuommoista paskaa kirjoittele. Minulla kestää yksi 0,7 pullo noin kuukauden, että se siitä alkoholismista. Sinun aivot on kyllä pehmenneet, jos pidät tullin toimia täysin laillisina. Tulli kusettaa aina, kun on mahdollista nyhtää rahaa semmoisilta, jotka ei osaa pitää puoliaan.


      • HeiSepiHankiElämä

        Juttujasi kun seuraa, ei todellakaan yksi pullo kuukaudessa näytä riittävän - ei lähellekään. Edelleenkin, tulli ei vastaa verotuksesta vuoden 2017 alusta lähtien. Verottaja kerää vero ja tulli valvoo valmisteverollisten tuotteiden maahantuontia.

        Edelleenkin odotan, että kerrot mistä kohdsta vero.fi ohjetta pitää korjata - jos ja kun olet edelleenkin varma, että verottaja rikkoo lakia.

        Sinä puhut pehmeitä ja se siitä. Minä olen edelleenkin yrittäjä, noin 35-vuotinen ura ravintola-alalla, kokkina ja muissa töissä, nyt yrittäjänä. Minun pitää noudattaa lakia, jos halua toimia alalla jatkossakin. Minä olen tuottanut myös alkoholituotteita ulkomailta, eikä tulli ole koskaan kusettanut, ihan ihme juttu. Verotaulukosta näkee maksettavat verot ja kun ne maksaa ei tule ongelmia.

        Suosittelen pidempää kuivaa kautta jos se vaikka auttaisi ajattelussa, ja onhan nyt kunnallisvaalit, voi keskittyä levittämään samaa lantaa toreilla ihailemasi PS liivit päällä. Ei muuta kuin hyvää jatkoa - kohti katkoa.


      • sepisusi

        Ikl;n liivit minä päälle panen, jos jotkut laitan. Persut on liian suvaitsevainen tänne loisimaan tuleville maahantunkeutujille. Maksele sinä vapaasti ylimääräisiä veroja, jos et osaa puoliasi pitää. Sinä et varmaan koskaan tarkasta edes veroilmoitusta, kun suomalainen virkamies on täysin erehtymätön.


      • HauskaaÄänestystä

        Minun veroilmoituksen tekee tilitoimisto ja tarkastan se ihan itse, ei ole ollut korjattavaa. Ikl ei käsittääkseni ole ehdolla vaaleissa? Taidat elää kultaista 30-lukua.
        Sinun ei kannatta puhua veronmaksamisesta yhtään mitään.

        Maahantunkeutujat eivät välttämättä liity millään tavalla valmiste tai arvonlisäverovelvollisuuksiin, vai mitä? Olisit toki voinnut vetää hihasta vielä sen surullisen autovero ja tullikortin, oletko hukannut korttisi?

        Ikl:stä, tiedät varmaankin, että puolueen kannattajat olivat varakkaita maanviljelijöitä, opiskelijoita, keskiluokkaisia akateemisen koulutuksen saaneita ja pappeja. Mihin näistä ryhmistä tunnet kuuluvasi? Pappi et ole, tuskin akateeminenkaan, vaurakas maanviljelijä - ehkä lanta lentää sen verran hienosti. Opiskelija joskus 60-luvulla. Kerro niin nauretaan yhdessä.


      • sepisusi

        Hallussani on sukutila vuodelta 1626. Ikl täytyisi herättää henkiin. Naura sinä vain minkä typeryydeltäsi voit. Noin typerän kanssa ei kehtaa edes inttää.


      • laitontahankaloittamista

        > Kyseessä lienee ns. kaukomyynti ja ihan itse ilmoittavat " Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa)" Tämä on ristiriidassa tämän hetken verolakien kanssa. Heidän tulisi maksaa mm. arvonlisävero tuotteista. Tämä asia ei ole epäselvä.

        Arvonlisävero? Kun ollaan EU:ssa, arvonlisävero on jo maksettu kulutukseen luovutetuista tuotteista (etäosto). Alkoholijuoman valmistevero ja juomapakkausvero ovat ne, jotka Suomella on oikeus periä, joltakulta ostotapahtumaan osallistuneelta.

        Entä jos ostaja haluaa maksaa verot? Saako sitten ostaa? Jos ei saa maksaa veroa eikä siksi saa ostaa, valitus EU:hun.


      • VIRANOMAISET-HOI
        HeiSepiHankiElämä kirjoitti:

        Juttujasi kun seuraa, ei todellakaan yksi pullo kuukaudessa näytä riittävän - ei lähellekään. Edelleenkin, tulli ei vastaa verotuksesta vuoden 2017 alusta lähtien. Verottaja kerää vero ja tulli valvoo valmisteverollisten tuotteiden maahantuontia.

        Edelleenkin odotan, että kerrot mistä kohdsta vero.fi ohjetta pitää korjata - jos ja kun olet edelleenkin varma, että verottaja rikkoo lakia.

        Sinä puhut pehmeitä ja se siitä. Minä olen edelleenkin yrittäjä, noin 35-vuotinen ura ravintola-alalla, kokkina ja muissa töissä, nyt yrittäjänä. Minun pitää noudattaa lakia, jos halua toimia alalla jatkossakin. Minä olen tuottanut myös alkoholituotteita ulkomailta, eikä tulli ole koskaan kusettanut, ihan ihme juttu. Verotaulukosta näkee maksettavat verot ja kun ne maksaa ei tule ongelmia.

        Suosittelen pidempää kuivaa kautta jos se vaikka auttaisi ajattelussa, ja onhan nyt kunnallisvaalit, voi keskittyä levittämään samaa lantaa toreilla ihailemasi PS liivit päällä. Ei muuta kuin hyvää jatkoa - kohti katkoa.

        > Minun pitää noudattaa lakia, jos halua toimia alalla jatkossakin.

        Hyvä siis, ettet maksa palveluksista tai tuotteista alkoholijuomalla, mikä olisi peruste peruuttaa lupasi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14312028/juomat-saksasta-vai-vai-jostain-muualta#comment-84999814

        "Minä en kossua juo, mutta se on monesti rahaa arvokkaampaa vaihtotavaraa, siksi sitä pitää olla kaapissa pullo tai pari."


    • HuvittavaUrpo

      Ja nauranhan minä - Sepi olet aika hauska "mies" ei voi muuta sanoa. Selittelet sitä sun tätä totena ja loppuksi vika on aina muiden, milloin tullin tai maahanmuuttajien - pääasia on kuitenkin veroja et maksa ja sillä selvä. Älä maksa ja toivottavasti Ikl palaa kuviohin niin sinullekin on jotain käyttöä.

    • Tiedon_janoa
    • Neuvos

      Ei kai laillisuudesta ole kukaan kinannut, vaan siitä kuka maksaa arvonlisä ja valmisteverot. Tästä löytyy muualtakin tietoa, jopa valvovanviranomaisen antamaa tietoa.

      Nyt eletään vuotta 2017, ei vuotta 2010 - ihan vain tiedoksi. Uusimmat EU päästökset on tehty 2010 jälkeen.

      Edelleenkin suosittelen lukemaan:
      https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Netista_tilaaminen

      Asia on esillä myös Alkoholilain kokonaisuudistuksessa. Laki tulee voimaa joskus syksyllä 2017. Edelleen valmisteluvaiheessa.

      • sepisusi

        Toivottavasti nämä linkit lukee myös se verojen maksusta höpöttävä "yrittäjä". Siinä selvästi sanotaan verovelvolliseksi myyjän, joka ohjaa internetsivuillaan kuljetusliikkeen. Hänen suuren viisauden mukaan myyjältä loppuu verovelvollisuus, kun vain jättää verot maksamatta. Siirtyy verovelvollisuus ostajalle. Haistakoon paskan. Todellisuudessa lähtömaan verot riittää, oli kuljetus mikä hyvänsä, kun tuote tulee omaan käyttöön. Onkohan tämäkin "yrittäjä" jättänyt ennakonpidätykset tilittämättä, ja ajatellut, että maksakoon palkansaaja, samalla periaatteella kuin haluaisi tullin perivän syyttömältä rahaa.


      • HakeuduHoitoonAlkkari

        Sinä Sepi se jaksata inttää aivan mistä tahansa. VEROVAPAASTI en voi hankkia alkoholia internetistä - VEROT maksaa aina joku ja tilittää ne myös Suomeen. Jos toimitaan muutoin, rikotaan lakia. Joko myyjä tai ostaja rikkoo silloin lakia - on tapauksia joissa molemmat rikkovat.

        Minun tileistäni pitää huolen tilitoimisto - eikä ole ollut ongelmia verojen eikä viranomaisten kanssa - koska noudatan lakia - muuten menetän anniskeluluvat.

        Lue vaikka tämä:
        http://yle.fi/uutiset/3-8572913

        Viimeinen lause kuittaa kaiken....

        Kuluttajalla on oikeus ostaa alkoholia muista EU-maista ja tuoda ne omissa nimissään Suomeen. Tämä oikeus tulee pysymään, mutta toki siitä pitää maksaa verot, hän päättää.


      • vieläkerrann
        HakeuduHoitoonAlkkari kirjoitti:

        Sinä Sepi se jaksata inttää aivan mistä tahansa. VEROVAPAASTI en voi hankkia alkoholia internetistä - VEROT maksaa aina joku ja tilittää ne myös Suomeen. Jos toimitaan muutoin, rikotaan lakia. Joko myyjä tai ostaja rikkoo silloin lakia - on tapauksia joissa molemmat rikkovat.

        Minun tileistäni pitää huolen tilitoimisto - eikä ole ollut ongelmia verojen eikä viranomaisten kanssa - koska noudatan lakia - muuten menetän anniskeluluvat.

        Lue vaikka tämä:
        http://yle.fi/uutiset/3-8572913

        Viimeinen lause kuittaa kaiken....

        Kuluttajalla on oikeus ostaa alkoholia muista EU-maista ja tuoda ne omissa nimissään Suomeen. Tämä oikeus tulee pysymään, mutta toki siitä pitää maksaa verot, hän päättää.

        Niin siis tuo ylen uutinen. Eihän ostaja ole verovelvollinen silloin jos myyjä on jättänyt verovelvollisuutensa maksamatta Myyjältähän noita veroja tuossa uutisessakin karhutaan eikä asikkkaalta!.

        Eli siis jos on tilannut paikasta jossa myyjä järjestää kuljetuksen eikä myyjä maksa veroja ei ostaja ole velvollinen niitä maksamaan. Toki viinikauppa voidaan tulkita erillailla, koska asikakas periaatteessa järjestää kuljetuksen ja on täten verovelvollinen. Kuitenkin sivuilla on kuljetusliikkeen mainoksia joten myyjä on ainakin avaustanut asiakasta järjestämään kuljetus ja muutenkin viinahuudot ja muut ovat nykyään tälläisiä jossa asiakas järjestää kuljetuksen eikä enää oikein löydykkään kauppaa jossa kuletuksen hinta tulee ostoskoriin. Tälläinen kauppa jos vielä jostain löytyy jossa kuletus maksetaan samalla kuin juomatkin on myyjä verovelvollinen ja asiakkaan ei tarvitse veroista huolehtia vaikka myyjä ei niitä suomeen maksaisi.

        "Kuluttajalla on oikeus ostaa alkoholia muista EU-maista ja tuoda ne omissa nimissään Suomeen. Tämä oikeus tulee pysymään, mutta toki siitä pitää maksaa verot, hän päättää". Eli siis verovelvoite on nimenomaan kiinni kuljetuksesta järjestääkö sen ostaja vaiko myyjä. jos myyjä jerjestää eikä maksa veroa ei asikkaan tarvi maksaa myyjän verovelvoitteita!


      • eitajauta
        vieläkerrann kirjoitti:

        Niin siis tuo ylen uutinen. Eihän ostaja ole verovelvollinen silloin jos myyjä on jättänyt verovelvollisuutensa maksamatta Myyjältähän noita veroja tuossa uutisessakin karhutaan eikä asikkkaalta!.

        Eli siis jos on tilannut paikasta jossa myyjä järjestää kuljetuksen eikä myyjä maksa veroja ei ostaja ole velvollinen niitä maksamaan. Toki viinikauppa voidaan tulkita erillailla, koska asikakas periaatteessa järjestää kuljetuksen ja on täten verovelvollinen. Kuitenkin sivuilla on kuljetusliikkeen mainoksia joten myyjä on ainakin avaustanut asiakasta järjestämään kuljetus ja muutenkin viinahuudot ja muut ovat nykyään tälläisiä jossa asiakas järjestää kuljetuksen eikä enää oikein löydykkään kauppaa jossa kuletuksen hinta tulee ostoskoriin. Tälläinen kauppa jos vielä jostain löytyy jossa kuletus maksetaan samalla kuin juomatkin on myyjä verovelvollinen ja asiakkaan ei tarvitse veroista huolehtia vaikka myyjä ei niitä suomeen maksaisi.

        "Kuluttajalla on oikeus ostaa alkoholia muista EU-maista ja tuoda ne omissa nimissään Suomeen. Tämä oikeus tulee pysymään, mutta toki siitä pitää maksaa verot, hän päättää". Eli siis verovelvoite on nimenomaan kiinni kuljetuksesta järjestääkö sen ostaja vaiko myyjä. jos myyjä jerjestää eikä maksa veroa ei asikkaan tarvi maksaa myyjän verovelvoitteita!

        Näitähän nettitalaus ja viinaralli ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan jos suomessa olisi myös vapaa myynti ja viron tasoinen verotus. En todellakaan ymmärrä näitä Puskia http://www.turkulainen.fi/artikkeli/452154-pekka-puska-tiukkana-ylella-ei-lonkeroa-ja-nelosolutta-kauppoihin. Ikää yli 70v ja mennään vielä eduskuntaan??. Kuka tollaisia pappoja tonne äänestää?. Miksi he eivät jää kotiin viettään jo eläkepäiviä? En tajua. En minä ainkaan tuon ikäisenä enää töitä tee.
        Puska ei kuitenkaan tunnu tajuavan, että virostahan niitä nelosoluita ja limuviinoja saa vapaasti tuoda omaan käyttöön kun EU:ssa ollaan ja netistä voi tilata. Ihan menneessä ajassa elelevät.


      • MaksaTaiEt
        vieläkerrann kirjoitti:

        Niin siis tuo ylen uutinen. Eihän ostaja ole verovelvollinen silloin jos myyjä on jättänyt verovelvollisuutensa maksamatta Myyjältähän noita veroja tuossa uutisessakin karhutaan eikä asikkkaalta!.

        Eli siis jos on tilannut paikasta jossa myyjä järjestää kuljetuksen eikä myyjä maksa veroja ei ostaja ole velvollinen niitä maksamaan. Toki viinikauppa voidaan tulkita erillailla, koska asikakas periaatteessa järjestää kuljetuksen ja on täten verovelvollinen. Kuitenkin sivuilla on kuljetusliikkeen mainoksia joten myyjä on ainakin avaustanut asiakasta järjestämään kuljetus ja muutenkin viinahuudot ja muut ovat nykyään tälläisiä jossa asiakas järjestää kuljetuksen eikä enää oikein löydykkään kauppaa jossa kuletuksen hinta tulee ostoskoriin. Tälläinen kauppa jos vielä jostain löytyy jossa kuletus maksetaan samalla kuin juomatkin on myyjä verovelvollinen ja asiakkaan ei tarvitse veroista huolehtia vaikka myyjä ei niitä suomeen maksaisi.

        "Kuluttajalla on oikeus ostaa alkoholia muista EU-maista ja tuoda ne omissa nimissään Suomeen. Tämä oikeus tulee pysymään, mutta toki siitä pitää maksaa verot, hän päättää". Eli siis verovelvoite on nimenomaan kiinni kuljetuksesta järjestääkö sen ostaja vaiko myyjä. jos myyjä jerjestää eikä maksa veroa ei asikkaan tarvi maksaa myyjän verovelvoitteita!

        Kyse ei ole siitä kuka veron maksaa vaan siitä, että joku ne maksaa - tai toimitaan lain vastaisesti. Ulkolaiset kauppiaat ovat yksi toisensa jälkeen ilmoittaneet, eivät toimita Suomeen koska ovat saaneet tiedon siitä, että joutuvat oikeuteen veroista.

        Odotetaan hetki ja nähdään miten käy. Osa ilmoittaa tylysti - ostaja maksaa verot, tämäkään ei aina mene aivan näin - pelkkä ilmoitus verovelvollisuuden siirtämisestä ei riitä.

        Kaikkien jotka myyvät Suomeen alkoholi pitäisi rekisteröityä verovelvollisuuden takia, aika harva on toiminut näin.

        Kaikki valmisteverolliset tuotteet joista ei ole maksettu veroja - voidaan takavaroikoida, tästä on EU tason päätös. Tosin tätä ei sovelleta käytännössä kuin törkeissä tapauksissa, silloin kun tavaraa liikkuu lavatolkulla. Näin toistaiseksi - Sepi voi kertoa viimeiset.


      • hnhnhnhnhnhnhn
        MaksaTaiEt kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä kuka veron maksaa vaan siitä, että joku ne maksaa - tai toimitaan lain vastaisesti. Ulkolaiset kauppiaat ovat yksi toisensa jälkeen ilmoittaneet, eivät toimita Suomeen koska ovat saaneet tiedon siitä, että joutuvat oikeuteen veroista.

        Odotetaan hetki ja nähdään miten käy. Osa ilmoittaa tylysti - ostaja maksaa verot, tämäkään ei aina mene aivan näin - pelkkä ilmoitus verovelvollisuuden siirtämisestä ei riitä.

        Kaikkien jotka myyvät Suomeen alkoholi pitäisi rekisteröityä verovelvollisuuden takia, aika harva on toiminut näin.

        Kaikki valmisteverolliset tuotteet joista ei ole maksettu veroja - voidaan takavaroikoida, tästä on EU tason päätös. Tosin tätä ei sovelleta käytännössä kuin törkeissä tapauksissa, silloin kun tavaraa liikkuu lavatolkulla. Näin toistaiseksi - Sepi voi kertoa viimeiset.

        Siis täh jos suomessakaan kaupppias ei maksa keskiloluen veroja niin ostaja maksaa ne koksa joku ne maksaa tai muuten toimintaan lain vastaisesti jos ostaja ei maksa veroa jos kauppias ei ole niitä maksanut? Minusta ulkolaisessakin nettikaupassa syyllinen on vain kauppias ei ostaja jos ei maksa veroa vaikka aika varmasti tietää, että ne pitäisi suomeen maksaa. Kovin yrität siirtää kauppiiaan verovellisuuksia ostajalle. Ei ne ne ostajalle kuulu.


      • hnhhnhnhnhnhnh

        ja edelleen koko ogkelmasta päästään kun puretaan alkon monopoli ja lasketaan verotusta hieman lähemmäks viron tasoa, mutta kun ei edes nelosoluita ja limuviinoja saada vapautettua niin tulos on vaan se, että viinaralli ja nettitilaus jatkuu. Ihme pelleilyä. Ei haluta kilpailijoita, mutta kun me ollaan EU:ssa meillä tavallaan on kilpailijoita ja niitä vastaan pitäisi kilpailla hintojen ja verotuksen sekä vapaamman myynnin kanssa, mutta kun ei niin ei. Haetaan viinat edelleen virosta sitten sitähän nämä haluavat??


      • HuolellinenPitääOlla
        hnhnhnhnhnhnhn kirjoitti:

        Siis täh jos suomessakaan kaupppias ei maksa keskiloluen veroja niin ostaja maksaa ne koksa joku ne maksaa tai muuten toimintaan lain vastaisesti jos ostaja ei maksa veroa jos kauppias ei ole niitä maksanut? Minusta ulkolaisessakin nettikaupassa syyllinen on vain kauppias ei ostaja jos ei maksa veroa vaikka aika varmasti tietää, että ne pitäisi suomeen maksaa. Kovin yrität siirtää kauppiiaan verovellisuuksia ostajalle. Ei ne ne ostajalle kuulu.

        Taidat olla hieman tyhmä? En todennut missään, että minä siirtäisin veroja kauppiaalta ostajalle - osa myyjistä pyrkiin kuitenkin näin tekemään - ilmoittamalla ostajan verovastuusta. Ilmoitus ei riitä siirtämään verovastuuta, joka yleensä on myyjällä. Lue huolella tekstit ja kirjoita sen jälkeen vastaus.

        Viinaa haetaan jakossakin ulkomailta sekä myös tilataan - tämä hallitus ei tule tilannetta muuttamaan suuntaan tai toiseen. Valmistelijat yrittivät lisätä alkoholilakiin kiellon alkoholin tilaamisesta ulkomailta - tämä ei tule menemään läpi.


      • Hnjhhhmhjh

        Ahaa ok.turha tästä on jankats. Saa nyt nähdä jos nelosoluet ja limuviinat vapautetaan ja viro korottaa veroaan. En tiedä mikä nelosoluen hinta tulee olemaan kaupassa voi olla ettei olutta ainakaan kannata virosta enää postikuluineen tilata tai raahata hakemalla. Lonkeroiden välille voi jäädä vielä hieman hintaeroa. Toki latvia tulee olemaan se suraava kohde ja sinne pääsisi laivalla suoraankin hieman koukaamalla. Jos ei veroja suomessa koroteta ja Virossa korotetaan ralli virosta saattaa jopa loppua toki latvia on se seuraava kohde.


      • sepisusi

        Tällä suomen verotasolla kannattaa oulunseudulla käydä Haaparannasta oluet ostamassa. Itse käyn aina silloin tällöin mutkan siellä. Dieselautolla on polttoainekulut noin 20 euroa. Yhdellä 24 puolenlitran päkillä jo säästää polttoainekulut. Siellä 1/2 litran tölkki maksaa pantteineen noin 1,2 euroa, ja suomessa noin 3 euroa. Ykkösolutta ostan kyllä enimmäkseen. Siellä maksaa ykkösolut 24päkki 1/2 litran tölkkejä halvimmillaan noin. 9 euroa. Suomessa samanlaisesta päkistä menee veroja 9 euroa tullin verolaskurin mukaan. Viinit ovat noin 30% halvempia. Ja sitten tavalliset tiivistemehutkin on puolet halvempia. Ja lopuksi lapsille limukkaa esim. Dr pepperiä reilun kympin 24 päkki. Täällä yksi tölkki 2 euroa.


      • Kanki-Kukkonen
        sepisusi kirjoitti:

        Toivottavasti nämä linkit lukee myös se verojen maksusta höpöttävä "yrittäjä". Siinä selvästi sanotaan verovelvolliseksi myyjän, joka ohjaa internetsivuillaan kuljetusliikkeen. Hänen suuren viisauden mukaan myyjältä loppuu verovelvollisuus, kun vain jättää verot maksamatta. Siirtyy verovelvollisuus ostajalle. Haistakoon paskan. Todellisuudessa lähtömaan verot riittää, oli kuljetus mikä hyvänsä, kun tuote tulee omaan käyttöön. Onkohan tämäkin "yrittäjä" jättänyt ennakonpidätykset tilittämättä, ja ajatellut, että maksakoon palkansaaja, samalla periaatteella kuin haluaisi tullin perivän syyttömältä rahaa.

        Jos kävisi niin, että myyjä maksaisi Suomeen Suomen vaatimat alkoholijuoma- ja juomapakkausverot ja minä olisin myös ne maksanut (asettanut vakuuden mutta osoittautuisikin jo maksetuksi), niin uskoisin Suomen tullin/veroviranomaisen palauttavan rahat jommallekummalle, todennäköisesti minulle, koska myyjä on verovelvollinen.


    • Haaparannasta

      Tulin juuri Haaparannasta, Systembolagetista mukaan tarttui saksalaista, tsekkiläistä ja englantilaista A-olutta jotakuinkin samaan hintaan kuin mitä suomessa joutuu maksamaan markettikeppanasta. Kaikkein paras ostos on kuitenkin Coopista ostettu sikäläinen ykkösolut (Tingsryd), joka paitsi erittäin hyvää ruoka- ja janojuomaa, myös aivan käsittämättömän edullista. 24 pack 0,5 l tölkkejä maksaa 6,30€ pantit. Näin Ruotsissa.

      • sepisusi

        Sitä ykkösolutta minäkin olen kantanut sieltä tosi paljon. Käsittämätöntä tämä suomen verotus, täällä menee veroja samanlaisesta ykkösolut päkistä tullin verolaskurin mukaan 9 euroa. On tämä suomi sairas maa. Olutta ja viiniä kannattaa kyllä käydä hakemassa Haaparannasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe