DeGiro veroilmoituksen laatiminen

Moi
Avasin viime vuonna DeGiro osakevälittäjällä tilin ja olen siellä ostellut joitakin osakkeita viime vuoden puolella.
Nyt on tulossa vastaan ensimmäinen veroilmoituksen teko ja olisinkin kysynyt osaisiko joku antaa neuvoa tuon laatimisessa.
Välittäjältä saa raportin tehdyista kaupoista ja osingoista, mutta miten verottajalle nuo oikein pitäisi ilmoittaa. Olen googlannut ja en ole löytänyt oikein kunnon vinkkiä asiaan.
Kiitos etukäteen!

MasaHiro

4

6147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • degirokäyttäjä

      Itse viime vuonna liitin verottajalle vain raportin ja hyvin kelpasi suoraan eikä tarvinnut mitään ihmeellistä tehdä.

      • Anonyymi

        Kuinka liitit veroittajalle raportin? Pystyykö lähettämään tosiaan ihan pdf liitteenä vai miten?


    • jdgfhfgf

      Jos Degiro osaa tehdä suomalaiselle verottajalle kelpaavan raportin, se on oikein hyvä. Muistakaa vaan tarkistaa sen tiedot, koska olette itse vastuussa verottajalle ilmoitettujen tietojen oikeellisuudesta.

      Jos olet vain ostanut osakkeita, sinun tarvitsee ilmoittaa verottajalle
      - omistukset 31.12.2016
      - viime vuonna saamasi (ulkomaiset) osingot ja niistä maksetut lähdeverot, valuuttakurssit joko ko. päivältä tai vuoden keskikurssilla

      Jos olet myös myynyt osakkeita viime vuoden puolella, niistä tarvitaan tietysti myyntihinta ja myyntikulut (myyntipäivän valuuttakurssi) sekä ostohinta ja ostokulut (ostopäivän valuuttakurssi). Tuo ostohinnan valuuttakurssi taitaa olla yleisin kohta, jossa ulkomaalaisten välittäjien raportit ovat pielessä.

      Jos omistat Degiron kautta myös suomalaisia osakkeita, joudut todennäköisesti ilmoittamaan niidenkin tiedot ihan itse, koska nekin ovat hallintarekisterissä. Tässä kohtaa kiinnostaa, paljonko niistä on mennyt ennakonpidätystä tai lähdeveroa?

    • Hei

      Kiitos vastauksista!!

      Masa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe