Sukupuoli_neutraali

Vielä_sentään_mies

Olen tässä isänä miettinyt tätä nyky trendiä nimeltään neutraali. Onko tämä oikeasti niin hipsteriä että kaikessa täytyy olla neutraali? Minun aikana sentään pojat oli poikia ja tytöt tyttöjä. Mikä ihme tämä oikeasti on? Täytyykö minun sitten opettaa lapsilleni että oot neutraali ... valitse itse. Jo on Suomesta hullu mesta tullut. Onko tosiaan niin että samasta sukupuolesta tykkäävät ja muun sukuiset muuttavat tämän niin ettei enää saa kohta sanoa että nainen tai mies... Kukahan ne lapset sitten tekee tulevaisuudessa? Neutraalitko? Ei ole isi tai äiti kun ne on niin v....tun neutraaleja että... haloo.... On niit muun sukuisii ja samaa sukupuolta himoovii mutta tartteeko sen takia koko suomen ja perinteen muuttuu samaksi hullutukseksi ? On se kumma et normaali häviää pois kohta kokonaan... Ja nyt pressa jo hehkuttaa et muutetaan avioliittokin ... No joo justiinsa .....

23

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuusSattuu

      Olet käsittänyt asian vähän väärin. Ei sukupuolineutraali tarkoita ettei olisi enää sukupuolia tai että ei saisi olla mies/poika tai nainen/tyttö. Se tarkoittaa vain että ihmisiä kohdellaan pääsääntöisesti yhteiskunnassamme ihmisinä jotka saavat tehdä omia valintoja ihan oman halunsa mukaan eikä heidän oleteta haluavan jotain vain sen takia että he ovat jotain sukupuolta.
      Eikä sukupuolineutraali tarkoita sitäkään että olisi pakko olla joka asiassa puolet miehiä tai puolet naisia. Mutta se tarkoitaa sitä että esitellään esim. ammatteja nuorille ihan neutraalisti eikä niin että pojille esitellään heti insinäärin opintoja ja tytöille sairaanhoitajan. Kukin valitkoon vapaasti sen joka ihan itsestä hyvältä tuntuu. Edelleen varmaan jako menee osittain sukupuolen mukaan koska niissä on eroja luontaisissa kiinnostuksissa mutta kun aina on niitä joilla on myös tavallisesta poikkeavia kiinnostuksia niin he saavat ilman ihmettelyä valita mitä haluavat.
      Ei se sen kummallisempaa ole.

      • Homostelualiikaa

        Ja tätä kaikkea kuorrutetaan muka tasapuolisella kohtelulla.. nyt ovat vain homot ja lesbot jotain, muut seksuaalisesti häiriintyneet tai heterot eivät ole mitään mielipiteineen yms. piirteineen.


      • TotuusSattuu

        MIten niin heterot eivät ole mitään? Tarkoitat kai että sinua rassaa että et saa enää nykyään tuntea ylemmyydentunnetta siitä että olet hetero vaan sinut on laitettu siinäkin asiassa ihan samalle viivalle muiden kanssa?


      • cvbcb

        Ehkä hän ei tarkoittanut sitä.
        Perimmäinen tarkoitus taitaa olla ymmärtämättömyys.
        Selitä asia siis siten, että sen ymmärtää konservatiivinenkin ihminen.

        Millä tavalla se loukkaa sukupuolineutraaleja jos kutsuu vahingossa vaikka transnaista mieheksi? Jos hän näyttää siltä? Vai pitäisikö valehdella hyvätahtoisena ja alkaa imartelemaan kuinka naisellisen hän on? Eihän sellaista tee kukaan ihan luonnostaan naiseksi syntyneillekään! Se on niin olennainen osa ja nyt sitä yritetään muovata. Miten se tulisi onnistumaan? Se ehkä ihmisiä asiassa ärsyttääkin, kun tuputetaan väkisin mielipiteitä. En minäkään haluaisi muuttaa käsityksiäni joidenkin loukkaantuvien ihmisten takia.
        Ei ole kohta enää sananvapauttakaan.

        Asia on yksi dilemma.


    • 98877

      Toiset kuvittelee olevansa toisesta universumista, mennikäisiä ym. Saakoot vaan kuvitella ihan mitä hyvänsä mutta kun katsoo omiin housujen siään kun ne on jalassa niin siellä näkyy tyttö tai poika.

      Ei ihme jos nykynuoriso on sekaisin ja ei tiedä paikkaansa eikä identiteettiään kun nämä SETAlaiset sekottaa heidän päänsä.

    • Neutraali ihminen on sinne tänne eli persennuolija kaikkissa jutuissa, nyt massa on kaisi typia ihmisia-tavalliset ja perversit ja pitää itselle laitaa päähän-kuka sinä itse olet ja mihin kuulut? ja elää.

      • KaiSittenPerverssi

        Eli jos ihminen on sitä mieltä että kaikille kuuluu samat oikeudet tai että esim ammatteihin pitäisi rohkaista kaikkia tasapuolisesti sukupuolesta riippumatta, niin hän on perverssi? Voi kuule: olen sitten oikein mielelläni perverssi. Hoe sinä sille lapsellesi, että sinun pitää valita tuollainen ala tai tuollaiset harrastukset, koska olet tyttö/poika. Minä annan valita ihan itse. Missään ei edelleenkään olla kielletty sanomasta poikaa pojaksi tai tyttöä tytöksi. Sukupuolen ei vain pitäisi olla mikään ahdas vankila, joka määrittää että mitä voi opiskella, harrastaa tai missä työskennellä.

        Sellainen ihminen joka uskaltaa puolustaa muiden oikeuksia on paljon rohkeampi kuin sellainen joka vain hokee että näin asioiden kuuluu olla, koska niin oli jo isoisoisän aikoihin.


      • KaiSittenPerverssi kirjoitti:

        Eli jos ihminen on sitä mieltä että kaikille kuuluu samat oikeudet tai että esim ammatteihin pitäisi rohkaista kaikkia tasapuolisesti sukupuolesta riippumatta, niin hän on perverssi? Voi kuule: olen sitten oikein mielelläni perverssi. Hoe sinä sille lapsellesi, että sinun pitää valita tuollainen ala tai tuollaiset harrastukset, koska olet tyttö/poika. Minä annan valita ihan itse. Missään ei edelleenkään olla kielletty sanomasta poikaa pojaksi tai tyttöä tytöksi. Sukupuolen ei vain pitäisi olla mikään ahdas vankila, joka määrittää että mitä voi opiskella, harrastaa tai missä työskennellä.

        Sellainen ihminen joka uskaltaa puolustaa muiden oikeuksia on paljon rohkeampi kuin sellainen joka vain hokee että näin asioiden kuuluu olla, koska niin oli jo isoisoisän aikoihin.

        mitä sinä tykkät-kuin sinua pannat tai suuhun ottaminen?
        minä tykkän naisia panna ja suuhun antaminen-tässä meillä on ero toveri perversi.


      • TotuusSattuu
        reveli kirjoitti:

        mitä sinä tykkät-kuin sinua pannat tai suuhun ottaminen?
        minä tykkän naisia panna ja suuhun antaminen-tässä meillä on ero toveri perversi.

        Jos sinusta työuran valinta tai vaikkapa lapsen harrastusten valinta on jotenkin rinnasteinen seksin harrastamiseen niin ehkäpä olisi syytä miettiä kuka tässä on perverssi?


      • TotuusSattuu kirjoitti:

        Jos sinusta työuran valinta tai vaikkapa lapsen harrastusten valinta on jotenkin rinnasteinen seksin harrastamiseen niin ehkäpä olisi syytä miettiä kuka tässä on perverssi?

        tässä minä puhun perverseistä, ei työstä ja lapsista, herää ja lukee oikein.


      • TotuusSattuu
        reveli kirjoitti:

        tässä minä puhun perverseistä, ei työstä ja lapsista, herää ja lukee oikein.

        No niin puhut perversseistä mutta miksi ihmeessä? Miten he liittyvät sukupuolineutraaliuteen, sitähän tässä ihmetellään...


    • voikko meillä perversi olla presidentina?

    • Ananasmerkki

      Ajattelin juuri kirjoittaa tästä asiasta, mutta näköjään olit ehtinyt ensin. Tämä villitys sukupuolettomuudesta on mielestäni yksi typerimmistä asioista, joita olen kohdannut. Eihän siinä kerta kaikkiaan ole yhtään mitään järkeä, että ihminen alkaa sotia biologiaansa vastaan. Jos joku yksilö ajattelee olevansa muunsukupuolinen, on se ihan oma valinta, mutta tämä sukupuolineutraliuteen kannustaminen on aivan järjenvastaista. Kyllähän esimerkiksi paritteluun tarvitaan uros ja naaras eikä mitään neutraalia. Toivottavasti tämä trendi menee nopeasti ohi ja ihmiset tulevat järkiinsä

      • JokoTajusit

        " mutta tämä sukupuolineutraliuteen kannustaminen on aivan järjenvastaista"

        Kyllä JOS tässä olisi kyse siitä että ihmisistä yritettäisiin tehdä sukupuolettomia niin se toki olisikin järjenvastaista. Mutta kun kyse ei edelleenkään ole siitä. Vaan siitä että ihminen ei ole sidottu vain yhteen tiettyyn tapaan olla sitä sukupuolta jota sattuu olemaan. Hän on edelleen ihan yhtä lailla mies tai nainen, mutta hänen ei tarvitse olla mies tai nainen samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten jos ei itse sitä halua.


      • Nonnnhih

        Kommenttisi paljastaa lähinnä sen ettet ymmärrä, etkä edes halua ymmärtää mitä sillä sukupuolineutraudiudella tarkoitetaan.

        Vinkki: Sillä ei ole mitään tekemistä seksin tai parittelun kanssa. Asia varmasti selviäisi sinullekin, jos vain hieman vaivautuisit ottamaan asioista selvää. Noh, sinulle taitaa olla tärkeämpää kauhistella asioita joita et edes ymmärrä, joten se siitä.


      • TotuusSattuu
        Nonnnhih kirjoitti:

        Kommenttisi paljastaa lähinnä sen ettet ymmärrä, etkä edes halua ymmärtää mitä sillä sukupuolineutraudiudella tarkoitetaan.

        Vinkki: Sillä ei ole mitään tekemistä seksin tai parittelun kanssa. Asia varmasti selviäisi sinullekin, jos vain hieman vaivautuisit ottamaan asioista selvää. Noh, sinulle taitaa olla tärkeämpää kauhistella asioita joita et edes ymmärrä, joten se siitä.

        Kaikken mehukkaimmat kauhistelut saakin aina niin että ensin keksii itse mahdollisimman kauhean asian ja sitten kauhistelee tuota itse keksimäänsä kauheutta.


      • xcvxvx
        JokoTajusit kirjoitti:

        " mutta tämä sukupuolineutraliuteen kannustaminen on aivan järjenvastaista"

        Kyllä JOS tässä olisi kyse siitä että ihmisistä yritettäisiin tehdä sukupuolettomia niin se toki olisikin järjenvastaista. Mutta kun kyse ei edelleenkään ole siitä. Vaan siitä että ihminen ei ole sidottu vain yhteen tiettyyn tapaan olla sitä sukupuolta jota sattuu olemaan. Hän on edelleen ihan yhtä lailla mies tai nainen, mutta hänen ei tarvitse olla mies tai nainen samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten jos ei itse sitä halua.

        Joo, mutta miksi tällaisesta normaalista asiasta yritetään tehdä nyt yhtäkkiä trendiä, että naiset ja miehet voivat omata feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä ilman, että korostaa niitä tahallaan?
        Miksi se on nyt yhtäkkiä liitettävissä sateenkaariporukkaan ja miksi se on trendi?
        En ymmärrä.

        Kyllä täällä saa olla minkä sukupuolinen ja kuinka mitäkin.


      • TotuusSattuu
        xcvxvx kirjoitti:

        Joo, mutta miksi tällaisesta normaalista asiasta yritetään tehdä nyt yhtäkkiä trendiä, että naiset ja miehet voivat omata feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä ilman, että korostaa niitä tahallaan?
        Miksi se on nyt yhtäkkiä liitettävissä sateenkaariporukkaan ja miksi se on trendi?
        En ymmärrä.

        Kyllä täällä saa olla minkä sukupuolinen ja kuinka mitäkin.

        "Joo, mutta miksi tällaisesta normaalista asiasta yritetään tehdä nyt yhtäkkiä trendiä, että naiset ja miehet voivat omata feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä ilman, että korostaa niitä tahallaan?
        Miksi se on nyt yhtäkkiä liitettävissä sateenkaariporukkaan ja miksi se on trendi?
        En ymmärrä."

        Koska kauniista sanoistasi huolimatta asia ei ole ollut ihan noin auvoisella tolalla. Ehkä isoissa kaupungeissa ihmiset ovat saaneetkin jo vapaammin olla mitä haluavat mutta aika iso osa Suomea on kyllä vielä aika lailla sitä perinteistä miehen ja naisen mallia korostavia ja joissa kaikkea erilaista katsellaan hieman kyräillen.


      • cvvxxv
        TotuusSattuu kirjoitti:

        "Joo, mutta miksi tällaisesta normaalista asiasta yritetään tehdä nyt yhtäkkiä trendiä, että naiset ja miehet voivat omata feminiinisiä ja maskuliinisia piirteitä ilman, että korostaa niitä tahallaan?
        Miksi se on nyt yhtäkkiä liitettävissä sateenkaariporukkaan ja miksi se on trendi?
        En ymmärrä."

        Koska kauniista sanoistasi huolimatta asia ei ole ollut ihan noin auvoisella tolalla. Ehkä isoissa kaupungeissa ihmiset ovat saaneetkin jo vapaammin olla mitä haluavat mutta aika iso osa Suomea on kyllä vielä aika lailla sitä perinteistä miehen ja naisen mallia korostavia ja joissa kaikkea erilaista katsellaan hieman kyräillen.

        Niin, riippuu täysin katsojasta ja miten asiat kokee.

        Mielestäni tällaiseen ei tarvitse mitään omia kerhoja ja jopa poliittista sanavaltaa vaan joko ihmiset ymmärtävät tai eivät.
        Asia koskee myös mielipiteen- ja sananvapautta.
        Jos ihmisiä yritetään muovata pakkokeinoin ajattelemaan jotain sukupuolineutraaliutta, se vain lisää vihaa entisestään. Näin ollen eriarvoistaminen on syntynyt ja tulee lisääntymäänkin.

        No, ehkäpä se on ajan henkeä.


      • TotuusSattuu
        cvvxxv kirjoitti:

        Niin, riippuu täysin katsojasta ja miten asiat kokee.

        Mielestäni tällaiseen ei tarvitse mitään omia kerhoja ja jopa poliittista sanavaltaa vaan joko ihmiset ymmärtävät tai eivät.
        Asia koskee myös mielipiteen- ja sananvapautta.
        Jos ihmisiä yritetään muovata pakkokeinoin ajattelemaan jotain sukupuolineutraaliutta, se vain lisää vihaa entisestään. Näin ollen eriarvoistaminen on syntynyt ja tulee lisääntymäänkin.

        No, ehkäpä se on ajan henkeä.

        "Jos ihmisiä yritetään muovata pakkokeinoin ajattelemaan jotain sukupuolineutraaliutta,"

        Minä en kyllä ole mitään pakkokeinoja havainnut. Ihan samanlaista asioista puhumista kuin on harrastettu mm. kun on puuhattu naisille yhtäläisiä oikeuksia miesten kanssa jne.


    • aikansasitäkin

      "Eihän siinä kerta kaikkiaan ole yhtään mitään järkeä, että ihminen alkaa sotia biologiaansa vastaan....... Toivottavasti tämä trendi menee nopeasti ohi ja ihmiset tulevat järkiinsä"

      Eivät tule järkiinsä, eikä mene nopeasti ohi.

      Ihmisyhteisöillä kestää oman aikansa, ennenkuin umpikujaan eksyneet käsittävät törmänneensä päätyseinään. "Päätyseinään" törmääminen yhteisöissä onkin usein sitten niin järkyttävä ja tuskallinen tapahtuma, että siitä saatu elämän-oppi siirtyy vasta tulevien sukupolvien hyväksi.

      Ihmiskunnan hirveimmät ja kauheimmat tapahtumat, ovat opettaneet meitä aivan yhtä paljon, kuin kauneimmat ja parhaimmat.

    • Heteroahetrompikin

      Ennen puhuivat tasa-arvosta, nyt neutraalista.
      Naiset taitavat olla jo tasa-arvoisempia kuin miehet.
      Sit se tietty porukka onkin kaikkien yläpuolella, suuna päänä.

    • pervotpakkohoitoon

      Homous on hoidettavissa lääkityksellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe