Haka-asuntojen oudot jutut

niiskumuori

Yllätyinpä todella. Täällä peritään 2kk:n takuu vuokrakaupungin asunnoista. Toisaalta asuntoja pihdataan ja niitä annetaan, jos annetaan "tiskin alta". Joillakin paikkakunnilla on sivut, joista voi katsoa vapaat ja vapautuvat asunnot, sijainnin, koon ja vuokran suuruuden. Takuuvuokratkin ovat korkeintaa kk:n vuokra tai vähemmän.
Käsittääkseni kaupungin asuntojen pitäisi olla hinnaltaan kohtuullisia ja kilpailukykyisiä vapailla markkinoilla olevien asuntojen kanssa.
On selvää, kun asuntojen vuokraus ei tapahdu vuokralaisen tarpeiden ja harkinnan pohjalta, että vaihtuvuus on suurta ja siitä tulee myös ylimääräisiä kuluja.
Perin pettynyt olen täällä toimintatapoihin.
Onko toisillakin vastaavanlaisia kokemuksia? Voitaisiinko yhdessä tehdä asialle jotakin?

21

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksio-vielä

      Jos alat asiasta kritisoimaan niin joudut kaupungin ja hakan mustalle listalle ja sinun on täysin mahdoton saada asuntoa tästä kylästä ja yleensä se toisen kuukauden vuokra on jäänyt vuokraajalle aina selitys ollut että asunto on kulunut ja jotain rikki kaikilta tutuilta on käyny näin.

      • Anonyymi

        Häkä.........


    • Ouhiubiub

      Kannattaa ottaa valokuvat asunnosta ennenkuin muuttaa Hakan asuntoihin. Ei ole eka kerta kun yritetään toisen aiheuttamia vahinkoja maksattaa toisella. Remonttia ei kuitenkaan välttämättä tehdä, joten siinäpä sampo on valmis.

    • lehtikeli

      Mä saan yksityiseltä asunnon vuokralle,vaikka ei ole luottotietoja ja 1kk takuu. Mutta tämä ei olekaan Pieksämäellä ;)

    • Takuuvuokra

      on vain pantti sen varalta ettet elä asunnossasi siivosti tai jätät vuokrasi maksamatta. Yksityisenä vuokranantajana en edes ota vuokralaista joka ei ole töissä ja pysty omalla rahalla vuokravakuuttaan maksamaan. Näin helppo on karsia ongelmavuokralaiset jo ennalta.

      • kiinteistöjä

        Sitten saatiin etsiä. Harvassa on hyväpalkkaisiin kuuluvat tässä cityssä. Itse vuokraan mielelläni ,kun tiedän vaikkapa asumistuen tulevan suoraan minulle. En omista kuin yhden yksiön sekä kaksion. Tähän asti on vuokrat tulleet ajallaan. Asumistukihan on monella iso. Työttömät maksaa itse 150-200€. Ja sosiaalitoimisto antanut takuusitoumuksen. Jokaiselle on oikeus asuntoon. Perustuslaki jo sanoo.


      • pakkosyöttö.päällä

        hakan huoltopäällikkö ei ymmärrä huippuimureista ei yhtikäs mitään väittää aivan ihme asioita pankaa kyseinen henkilö huippuimuri koulutukseen pikaisesti ensinnäkin tulette säästämää rutkasti rahaa lämmityskuluissa


      • ItkunItku

        Hakallahan taitaa olla 90% asunnoista kaukolämmössä, että ei siinä asukas mitään säästä..ja väitän että tietäävät asioista enemmän kuin sinä. Se on vain minun mielipide.


      • varmaan-syntyny-p.mäellä

        Onko sinun mielestä kaukolämpö täysin ilmaista se vaan tulee putkesta se lämmin 90% hakan taloihin ? Mietippäs vaikuttaisko se esim: vuokriin jos sitä kuluisi vähemmän ?


      • Edellinen

        No ihan hyvä pointti, mutta en usko että Haka vuokria laskee..remppaavat koko ajan uutta ja jollain nekin on maksettava. Mutta ostaa oman asunnon ni ei tartte sitä miettiä :) toki kaikilla ei oo mahdollista, tiedän kyllä. Ja täällä ei kovin hyvä ole tarjontakaan.


      • Anonyymi
        ItkunItku kirjoitti:

        Hakallahan taitaa olla 90% asunnoista kaukolämmössä, että ei siinä asukas mitään säästä..ja väitän että tietäävät asioista enemmän kuin sinä. Se on vain minun mielipide.

        Hah hah..ristus mikä kommentti, tyhmyydellä ei näköjään ole rajoja!


    • niiskumuori

      Otin yhteyttä Hakalle. Oli kuulemma kuviteltu ettei luottotietoniole puhtaat. MILLÄHÄN OIKEUDELLA?
      Jos luottotiedot on kunnossa takuu on 1kk 70€. Onneksi on mutkattomampiakin vuokranantajia.
      Otan aina kuvat asuntoa katsoessani ja sieltä lähtiessäni. Jos vuokraan asunnon, vien puutelistan kahtena kappaleena ja vuokraajan allekirjoituksella varustettu, rikkoutuneista paikoista jää itselleni.

    • Hakahaka

      Haka ♡

    • Anonyymi

      Pienituloiset asuu hakan asunnoissa. Matalapalkkaiset siis sekä työttömät ja eläkeläiset.

      • Anonyymi

        Ai jaa.. Enpä tiennyt tuota aikaisemmin.. Kiitti tiedosta..


    • Anonyymi

      Asukkaat voisivat säästää, hyvin pienillä toimilla tulee taloyhtiölle säästöä jos vuokraan kuuluu lämpö ja sähkö.
      Lämpimän veden säästäminen on helppoa, aina kun huuhtaisee esimerkiksi käsiään eikä tarvitse siihen lämmintä vettä niin kannattaa vesihana kääntää täysin kylmälle. Suihkussa kun saippui niin suihku silloin kiinni jne.

    • Anonyymi

      Aloittaja kertoo että "haka-asuntoihin vaaditaan 2kk takuuvuokra".
      Monessa paikassa voidaan pyytää kolmekin kuukauden takuuvuokra!

    • Anonyymi

      Ne kellä on mahdollisuus saada pankkilainaa niin kannattaa ostaa oma talo, ok-taloja saa jopa 30 000 eurolla liki keskustaa. Jos on nuori tai nuorehko niin tuon kokoinen pankkilainaa ei kuukaudessa tee paljoa, voi jäädä alle sadan euron kuukausimaksu. Tietysti asumiskuluja nostaa lämmitys, vesi ja sähkö sekä mahdolliset remontit. Remontoida ei kannata heti perin pohjin vaan ensin asua ja miettiä mitä kannattaa tehdä ja selviääkö joistakin rempoista pelkästään maalaamalla, tietysti jos haluaa että kaikki on uutta ja blingblingiä niin sitten revittävä kaikki auki ja se nostaakin talon hinnan huimasti.

      • Anonyymi

        Kannattaa sitä enempi kuin satku lyhentää kuukaudessa. Korot paukkuu muuten aika mukavasti. Tiedän,kun itse olen kaksion maksanut omaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa sitä enempi kuin satku lyhentää kuukaudessa. Korot paukkuu muuten aika mukavasti. Tiedän,kun itse olen kaksion maksanut omaksi.

        Joo mutta jos on ikää eli aikaa maksaa ja kuukausitulot pienet ja otettava huomioon myös yllättävät kulut mitä voi tulla vaikkapa terveys teostaan, ei pienissä summissa korot hurjia tee 30 000 euron hinnassa, jotkut kun ostaa 200 000 euron taloja niin sellaisissa jo korot tuntuu mutta yleensä käy niin että jos on vara maksaa niin ahnehditaan liian tasokas ja iso talo. Samoin se on noiden osamaksu autojen kanssa, ostetaan 20-30 tuhannen euron autoja ja auto ehtii kulua jo loppuun ja velkaa vielä on jäljellä, rahoitusyhtiö yleensä vaatii että auton oltava kunnossa koska se on panttina autorahoituksessa, jos kone jysähtää rikki ja vaikuttaisi siltä ettei kannata korjata mutta se on pakko tai maksat kuin kuollutta lehmää. Vielä 80 luvun lopussa ja 90 luvun alussa ei tavis duunarilla ollut varaa ostaa kuin korkeintaan 3-5 tuhannen markan auto. Nykyään autorahoituksia annetaan ilman käsirahaakin ja se tulee kalliiksi.


    • Anonyymi

      Onhan se aika älytöntä jos ostaa osamaksulla 25-30 tonnin auton ja kaiken lisäksi jos siinä vielä mittarissa jo liki 200 000 km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe