Flyygeliasia etenee

oikein.hyvä.ratkaisu

Hyvinvoivan johtajan kalikka kalahti omaan nilkkaan. Hän joutuu itse selvittämään aiheuttamansa sotkun.

40

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.minustakin

      Lieksan varhaiskasvatus- ja koulutuslautakunta päätti valtuuttaa hyvinvointijohtaja Arto Sihvosen neuvottelemaan pianotaiteilija Janne Mertasen kanssa vastikkeellisen yhteistyösopimuksen musiikkiopiston salin käyttämisestä ammatillisena harjoittelutilana.

      Mertanen säilyttää arvokasta konserttiflyygeliään Pielisen Karjalan musiikkiopiston Erkki Eskelinen -salissa, jossa se on musiikkiopiston oppilaiden käytössä. Mertanen toivoi voivansa harjoitella salissa aikoina, jolloin siellä ei ole toimintaa. Hän vastaisi myös soittimen huollosta ja vakuutuksista.

      Sihvosen alkuperäisessä esityksessä lautakunnalle Mertaselta olisi muun muassa peritty 30 euron korvaus kutakin harjoituskertaa kohden. Tästä olisi aiheutunut pianotaiteilijalle huomattavat kustannukset.

      • Todella hyvä asia, se että joskus lautakunta on tomerana ja asiasta jo lausuin ajatuksen ja se meni tiedoksi.Eli todella häpeällistä toimintaa jälleen virkamieheltä ajattelemattomuutta . eli urheilumies ja ajatukset ns putkinäköä, selvää on että musiikkiopiston rehtori olisi muuten mahdollista toimia vapauksia antamalla mutta nyt oli kyse esteellisyydestä Olin vaan nyt asiassa asiaa käsittelemässä pois johon olisi ollut mahdollisuus varajäsenenä .mutta sattuin lumenluonnissa aura auton jälkeen tapaturma ja olin lasaretissa


    • lumi.on.raskasta

      Routiko pumpusta?

      • huonoesimerkki

        Ei vaan se kun aikanaan isä ei antanut etumatkaa päästä pakoon,kun lausuin mielipiteeni vetäisi olan yli ketokkoon ja selkä meni en kävelyt kolmeen päivään ennenkuin Haapaahon Mari laittoi selän kuntoon nyt sitten niksahti mutta ei sentään kallo hajonnut ja kotona olen tutustuin näin ollen siun soteen.Mutta valmiina kuin partiolainen MK


    • Noinkin voi painavanlumen kanssa käydä.

    • henkkapa

      http://www.iltalehti.fi/iltvmusiikki/201511200120635_a4.shtml

      Ettei nyt tästä tulisi omakehu osiota, niin laitetaan asiaa väliin.

      Tuo moinen asia, olisi selvinnyt jo päiviä sitten, ilman lehtilööppejäkin.
      Mitä ilmeisemmin Mertaset ei ole tunteneet kunnan hallintokulttuuria, kuinka se toimii, verrattuna vaikapa yksityiseen sektoriin. Kunnalla on hallintosääntö, -byrokratia, jonka mukaan päätökset tehdään.
      Ja sen minkä tunnen Sihvosen Artoa, niin hän osaa kyllä asiansa hoitaa, kun hän lautakunnalta siihen valtuutuksen sai.
      Ja vinkkinä muille ehdottaisin, kattokaapa vaikka yuotubesta Mertasen Jannen esiintymistä.
      Keskittykää oleennaiseen.

      • Olennaisinta on kyllä se,että nyt henkilö ei ole toiminut esteellisenä koska musiikkiopiston rehtori voinee tehdä joitakin ratkaisuja opiston työn kannalta. En pidä kovin suotavana sitä seikkaa että väliportaan virkamies ei antaisi arvoa toisten työlle, se ei ole hyvä asia työyhteisölle.
        Ennen lehtilööppejä olen jo lausunut mielipiteeni ja nyt on samansuuntaisia ajatuksia tullut tekstiviesteissä. Olen tutustunut asiakirjoihin lautakunnan varajäsenenä
        On kuitenkin hyvä asia jos neuvottelu tuo hyvän tuloksen Lieksan imagon kannalta.Jo aikanaan tänne puuhattiin jäähallia ja nyt on jo toinen halli .Silloin oli lööpejä lehdessä koska palautin hurttien kausikortin, en nähnyt suopein silmin mitään sellaista toimintaa,että vuosikortteja jaettaisiin kaupunginvaltuutetuille ja siten halutaan vaikuttaa päätöksentekoon mielestäni sellainen toiminta oli hyvin kyseenalaista ja näin on jopa ihmissuhde kärsinyt ja monta tappelua ollut jonkun henkilön kanssa julkisesti. siksi lauloin valtuuston kokouksessa "en etsi valtaa loistoa en kaipaa kultaakaan " eli totesin ,ettei pidä tehdä vastakkainasettelua urheilun ja kulttuurin välillä koska itse harrastin kumpaakin lähinnä urheilutoimitsijana 20 vuotta Lieksassa näen kaikki harrasteet ja opiskelut ihmisille tarpeelliseksi koska toimin aikanaan kansalaisopiston viimeisenä johtokunnan puheenjohtajana
        Toivottavasti tässä asiassa hyvät asiat ja mahdollisuudet voittavat ja näpertelyt ja nokkapokka saa jäädä myös minulta kasvun ja kehityksen myötä MK


      • NähtyOn

        Oiskohan fiksumpaa ettet vuuhkaisi ko asiassa.
        Enää.
        Kun ei kiinnosta enää ketään hyttysenpaskaa nuo sinun tekemisesi joita täällä toitotat jatkuvaan. Ne on historiaa.
        Ja kuntavaalikampajasi menee taas perseellen täällä.


      • Tilavuokratkaikille

        Nyt on mielenkiintoista. Liikuntasalien varastoissa säilytetään järjestöjen ja kansalaisopistojen opettajien omistamia tavaroita, joita on saatu lainata ilmaseksi.

        Iso vuokralasku on tulossa!


      • Tilavuokratkaikille kirjoitti:

        Nyt on mielenkiintoista. Liikuntasalien varastoissa säilytetään järjestöjen ja kansalaisopistojen opettajien omistamia tavaroita, joita on saatu lainata ilmaseksi.

        Iso vuokralasku on tulossa!

        Kun nyt varastojen tarvikkeiden omistajat selvitetään, pitää huolehtia, että kaikki maksavat ilmaisesta säilytyksestä myös takautuvasti sievoisen summan kaupungin kirstuun. Loppuu puute ja kurjuus!


    • Fyykelikunkeli

      Voisihan sen flyygelin viedä Kolin jäätielle, ei tarvitsisi maksaa vuokraa. Siellä Mertanen soittaisi kissanpolkkaa ja luistelijat olisivat tyytyväisiä.

      Keväällä arvuuteltaisiin sitten milloin flyygeli uppoaa, niin kuin Nurmeksessa aikoinaan se autonraato aina keväällä.

      Saisi Mösläkin jutunaihetta lehteen.

      • JoenElli

        Kyllä sinne jäätielle voitaisiin keväällä jopa ihan palkkatöihin palkata paikallinen Karaoken Suomen Mestari. Sillä ehdoin, että voitas lyödä vetoa, milloin Lieksassa loppuisi omakehu.
        Kannatetaan.


      • Sattumoisin tuo karaoken suomen mestari ei ole lieksalainen.

        Pysytään aiheessa ja toivottavasti tuo asiaa ratkeaa asiallisten ihmisten kesken ilman kateutta ja kaunaa. Siihen asiaan toivon hyvää lopputulosta.Olen asian todennut koska tunnen kenties asian paremmin jonka olen todennut. Oletko juuri se isokenkäinen jolle en nosta hattua. tai muuten joutavanpäiväinen lällättäjä? MK


    • hjjrskjyjyjyuj

      Hyvin kuvasit itseäsi,,joutavanpäiväinen lällättäjä! Ja vielä vaaliehdokkaana!

      • Oliko mitään asiallista sanottavaa joka liittyy taiteeseen ja miten lieksa on saanut maailmanluokan taiteilijan ja miten sitten jotkut taitamattomat yrittävät viedä asiaa pois aiheesta. Joskus olen kuullut sanottavan että jollakin ei ole mitään kehittavää asiaa todeta vaan tuulen huutoma perse siis jonnin joutavaa. ei ole yhteisten asioiden hoitajaksi


    • sfjsyhjsfghghyrh

      Sama juttu sulla, et osaa muuta kuin saivarrella joka asiaa lakipykälillä!

      • Kyllä kuitenkin edelleen olen samaa mieltä Karjalaisen sivun jutun kanssa.
        Kyllä hyvinvointi kuuluisi hoitaa paremmin ja jatkuvasti on negatiivista julkisuutta tuolta taholta.Uimahallin nauhoitukset, susikyyditykset ja nyt tämä soitinasia.voi surkeutta viisailta MK


      • markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä kuitenkin edelleen olen samaa mieltä Karjalaisen sivun jutun kanssa.
        Kyllä hyvinvointi kuuluisi hoitaa paremmin ja jatkuvasti on negatiivista julkisuutta tuolta taholta.Uimahallin nauhoitukset, susikyyditykset ja nyt tämä soitinasia.voi surkeutta viisailta MK

        Olen samaa mieltä Markun kanssa, että asioita voisi hoitaa sivistyneesti omassa työyhteisössä, ettei jokaisesta hyvinvointijohtajan paikallisasioita koskevasta aiheesta tule välittömästi valtakunnallista negatiivista uutista ja siitä pulppuavaa julkisuutta. Markku niistä joitakin luettelikin ja mielestäni ne kaikki ovat olleet liikaa. On muistettava, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asioiden hoitamiseen tarvitaan asiallisuutta, malttia ja muidenkin mielipiteiden huomioon ottamista.


      • Pidän erittäin typeränä joiltakin "sisäpiiriläiseltä" sitä, että aletaan huutamaan puheeni päälle eli näin vaan aliarvioidaan toisinaan joidenkin taholta meikeläistä. Eli mielestäni asioista voidaan keskustella mutta ei toista tukahduttamalla luullen olevansa kuin aikanaan rautarouva Tätser


    • pianonkilkutus

      Asioiden hoito vaatii yleensä julkisuutta, ja ikävät asiat etenkin, ennekuin jotain alkaa tapahtua!

      • ei.ymmärrettävissä

        Kovin on nurinkurista, jos julkisesti pitää ryhtyä häätämään Lieksaan muuttaneita pois.


    • Varmaan Mertaset ajattelee rahankeräyskonserttien jälkeen "tee hyvää,saa paskaa".

      • Olen hyvin samaa mieltä, se on joskus havaittavissa helmasynti eli tasapäisyys hyvin äkkiä tapetaan joidenkin toiminta jotka toimii ja tekee.
        Eli kyseessä on selkeästi hajota ja hallitse ja olla kukkona tunkiolla jota olen aikaisemmin todennut


    • entKepu

      Se on taas se aika, jolloin Korpinen herää koomastaan.
      Kuntavaalit painaa päälle, ja herroja pitää haukkua milloin nimellä ja suurin osa puskista nimimerkeillä.
      Oliskohan Korpisenkin syytä harkita parempaa mainoskanavaa, kuin S24. Edellisissä vaaleissa sait 12 ääntä, Jopa mainostoimistolle voisit antaa kenkää, eli itsellesi. Kun vertaa äänimäärän laskua per kuntavaali.
      Olisko itsetutkiskelun paikka, muuallakin kuin peiton alla.

      • Olisiko sinulla aiheeseen sopivaa kerrottavaa tuo kirjoituksesi on vanhan toistoa entinen kepu


      • Invalidiliiton liittovaaleissa sentään 43 ääntä tuntemattomana henkilönä vuonna 2013 ja erilaisia luottamustehtäviä on edelleen.
        Selvää on että vaikka en olisi luottamustehtävässä niin pystyn asioita hoitamaan kuntalaisena ,koska tunnen kanavat ja miten kunta toimii ja mitä me kuntalaisena voimme siihen vaikuttaa. Kuten huomaat (ainainen nalkuttaja kohtaani) niin kyllä vaan nyt on alkanut kuntalaiset toimimaan hyvän asian puolesta ja niitä on erilaisia ollut jolla on hyvinkin valtakunnallista merkitystä. Omalta osalta olen ollut myöskin hyvän asian ja imagon puolesta puhujana maailmalla myöskin koska olen edustanut monesti koko maakuntaamme kilpailuissa ja siten ollut valtakunnalliseissa viestimissä esillä ja netistä vieläkin löytyy esitykseni


    • Jerikonruusunsa

      Asia tuskin Korpisen vika. Sivistysviraston toiminta on tällaista ja tässä näkyy sihvosen ajattelu.

      Nyt seuraavana kansalaisopiston opettajat. Sirkuskoulu loppui ja syynä sivistysviraston toiminta siinäkin asiassa. Nyt 100 lapsen sirkus päättyi ja ollaan tyytyväisiä ettei tämäkään opettaja tuo väli neitään ilmaiseksi käyttöömme.

      • Omia työkaluja olen minäkin käyttänyt opiston toiminnassa ja mennen tullen menee aikaa kamojen kasaamisessa aikaa.
        Mutta jos on urheilusta kyse niin pääset harjoittelemaan jopa kesäaikana jos tilat on muuten suljettu eli tämä lienee tosiasia.


    • Sananvapiseet

      Asiasta facebookista tarkempaa selvitystä. Lieksan Lehti kieltäytynyt julkaisemasta. Saarelainen tehnyt Sipilät. On lehden hallityksessa.

      • lehden.vai.kaupungin

        Minkä firman facebookissa?


    • Mitä!Sirkuskoulukin loppunut?Miksi ihmeessä?

      • sirkustemppuilua

        Opettajan paikka on avoinna. Opettajalla pitää olla omat sirkuksen työkalut ilmaiseksi sivistysviraston yhteiseen käyttöön ja niiden säilytyksestä opettajan on maksettava sivistysvirastolle sääntöjen mukaisesti samoin kuin Mertasen tapauksessa.


    • tsihvosaarel

      Lasten sirkuskoulu on loppunut ja 100 lasta jäi nyt ilman harrastusta. Opettaja pelkää, että häneltäkin peritään sirkuskoulun tarvikkeiden säilyttämisestä maksua.

      Kaupunki säästää, mutta ei sivistysviraston virkamiesten määrässä.

      • circus2

        Jos kaupunki on irtisanonut opettajan ilman perusteita, tästähän tulee oikeusjuttu.

        Oudolta kuulostaa.


      • kirjoittamaton.laki
        circus2 kirjoitti:

        Jos kaupunki on irtisanonut opettajan ilman perusteita, tästähän tulee oikeusjuttu.

        Oudolta kuulostaa.

        Hyvinvoivalla johtajalla ovat omat säännöt.


      • Tukiaiskoulu

        Siinä on Lieksan lasten tulevaisuus. Kaikki sirkuskouluun ja tulevaisuus turvattu.


      • Ratkohes
        Tukiaiskoulu kirjoitti:

        Siinä on Lieksan lasten tulevaisuus. Kaikki sirkuskouluun ja tulevaisuus turvattu.

        4hh yhdistykselle rahaa 14 000 tukiaisia. Samaan aikaan muista harrastusmahdollisuuksista vähennetään.

        Hyvä kaveriverkosto? Vai pitäiskö kilpailuttaa?


    • Onko sivistysvirastossa noussut hitleri valtaan kun pitää kaikki hyvä tuhota?

      • hyvin.jää.herra.mieleen

        Johtaja on saanut jo paljon negatiivista aikaan omintakeisilla tempuillaan.


    • oikeat.säännöt.voimaan

      Sääntöjä ei pidä syyttää väärinkäytösten aiheuttajana. Jos säännöt ovat perseestä, ne on korjattava välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe