Vihaan tätä yksinäistä elämää

Inhoanelämääni

Olen täynnä tätä yksin oloa. Kaikkein pahimpia ovat nämä lomat, kun yksin lojuu kotona ja en keksi mitään tekemistä. Kavereita olen yrittänyt etsiä jo monta vuotta milloin mistäkin, mutta en vaan osaa. Olen aina se osapuoli joka ottaa yhteyttä ja mitäpä sitä olla riesaksi kenellekään. Satun olemaan kasvoiltani ja kropaltani missityyppinen nainen, joten monet naiset vihaavat mua jo siitä syystä. En ymmärrä kuinka ihmisiä netissä hakee ystäviä, sitten kun sovitaan tapaaminen kasvotusten, ne tapaamiset perutaan. Koulussa tai töissä mulla ei ole riittäviä sosiaalisia taitoja saada ystäviä ja usein oon lähinnä naisten osalta halveksunnan kohde. En tiedä mistä lähtisin keskustelemaan kenenkään kanssa. Vihaan tätä elämääni, on niin pitkästyttävää vain odottaa kun taas on seuraava päivä. Oon ollut jo yli 15 vuotta melko yksinäinen, alkaa tuntua etten enää jaksa tätä. Jatkuvasti vain ahdistaa ja itkettää tämä elämä.

26

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

      Hienoa että olet kaunis ja koen sen ja tunnustat itsekin. On monia jopa kauneuskilpailuissa pärjääviä naisia, jotka kokevat riittämättömyyttä ulkonäkönsä suhteen. Saattaa joku kateudesta välttää seuraasi, mutta en kyllä jaksa uskoa että siinä olisi syy yksinäisyyteesi, jos et ylikorosta ja aliarvioi toisten oikeuksia erinomaisuudellasi.
      Muistan kyllä nuorena kun olin selvästi rumempi ystävätärtäni. Masensi kun kaveri sai kehuja ja huomioita ulkomuodostaan ja tokkakai pojat kiinnittivät häneen katseensa, kyselivät minulta hänestä, ym.
      Sinulle kauneus on rasite, ja joku taas murhetii kun ei ole sitä.
      Myös työhakumarkkinoilla hyvällä ulkonäöllä on etua.
      Se ettei ole seuraa, on sittenkin riippuvainen muusta kuin ulkonäöstä. Onko sinulla sitten työ ja harrastukset sellaisia joissa ei tule kohdanneeksi uusia ihmisiä.

    • dfghdbfgfdg33v

      Näkee sitä monestikin kyllä naisia joiden ulkonäköä tekisi mieli kehua, mutta kun
      1) en usko osaavani
      2) pidän varmahkona, että se on kuitenki naimisissa, kihloissa tai seurustelussa
      3) vaikuttisin joko limaiselta tai säälittävältä vastakehujen oottajalta
      4) kannattaako kehua jos itse on tylsämielinen ja ankeennäkönen

    • ebambi

      Kavereita/hyvänpäivän tuttuja on helppo löytää, mutta oikeita (bestfriend, toinen minä, uskottu, enemmän kuin tuttu, niinku oltas oltu aina ystäviä ystävä, tosi ystävä, sielunsisko, ihminen jonka kanssa on samalla aallolla.. miksi sitä sanotaankaan :D.....) ystäviä on vaikeampi löytää...
      Rakastan olla yksin ja hommailla kaikkea yksin, enkä tunne olevani yksinäinen, mutta olisi kiva jos olisi joku jonka kanssa viettää aikaa.

    • BjörnTB

      Aloittajalle ehdottaisin, että olisit itse hieman aloitteellisempi ja aktiivisempi.
      Se on katsos niin, että useimmat olettaa että hyvännäköisillä on kaikkea seuraa niin paljon jo ennestään, ettei kannata lähestyä.
      Ja… ole enemmän ih-mi-nen kuin hyvännäköinen olento.
      Ihmiset etsii ihmisiä.
      Tuskinpa sua muut naiset vihaa - - - ainakaan ulkonäkösi takia - - -
      käytös on yleensä se, joka ihmisiä ärsyttää.

    • ko-vishko

      vedä pirii subuu ja lyriikkaa niin päääset samalle levellille yo yo bi

    • beethooven

      Mikä vikana yksin olossa kuin voi aina välillä pistää vanhan kunnon jenkki-vasaran soimaan kauniisti nakuttaen tai viedä koira ystävän lenkille.

    • bellllla83

      Mulla sama juttu. Oon ihan nätti plikka, mutta sosiaalisesti heikko ja aina ollut yksinäinen. Edes miehet eivät ole minua koskaan lähestyneet, tai ne ovat olleet jotain vanhoja patuja, mutta oman ikäiset nuoret ei koskaan. Sillä en ollut kuin muut nuoret, en kulkenut porukoissa vaan aina yksin.
      Toisaalta jos saisin ystäviä tai miehen, en tiedä mistä niiden kanssa edes juttelisin kun mulle ei koskaan tapahdu mitään. Käyn töissä, syön ja nukun, siinä on mun elämä.
      Yksinkin voi olla ja keskittyä sen hyviin puoliin, eipähän ole ihmissuhde sotkuja ja murheita. Mutta jos on aina yksin vuodesta toiseen, kukaan ei ikinä halaa ja juttele, niin kyllä siinä mieli taantuu jotenkin.

      • 2124142

        Ei sitä tarvi hyvään elämään ollakaan mitään muuta kuin tavallisia asioita. Se onkin nykyajan hulluinpia harhaluuloja, että koko ajan pitäisi yrittää kehittää jotain saamarin erinäppärää kulissin kuvajaista! Sopiva mies kun löytyy, niin sille riittää että ole "plikka" ja siinä on kylliksi kaikkea ;)


      • Parantunut

        Sama juttu - tosin olen mies. En ole yli 10 vuoteen seurustellut, mutta se kyllä johtui taustalla olleista omista emotionaalisista ongelmista, masennuksesta ja ahdistuksesta. Nyt en enää tiedä missä tavata ihmisiä tai mitä heille puhua, kun oma kokemuspiiri tuntuu niin erilaiselta ihmisiin, jotka ovat olleet aktiivisesti työelämässä ja parisuhteissa sen ajan.


    • EnJaksais

      No te sentään kuulutte joukkoon ulkonäkönne puolesta. Lisätkää yksinäisyyteen vielä ruma ja kauneusnormeista poikkeava vartalo, niin lopputulos on ahdistunut ja muista eristäytynyt ihminen. Eikä nyt vika ole omassa kriittisessä asenteessa, vaan oikeasti poikkeavista kohdista vartalossa, joita joutuu peittelemään. Normielämä on itselläni mennyt ohi, kun ei vastakkaiselle sukupuolelle kelpaa, eikä kyllä enää ole uskallustakaan minkäänlaiseen kontaktiin. Kammoan ajatusta siitä, että joutuisin olemaan alasti jonkun edessä, joten intiimit suhteet jääneet aika vähiin. Kauneusleikkauksiin en viitsisi ryhtyä niiden riskien takia, eikä kyllä ole varaakaan.

      Yksinäisyys on tappava tauti, ja kyllä ainakin itselläni käynyt todella mielenterveyden päälle. Vie itsetunnon entistä alemmas ja jotenkin tuntuu, että sosiaaliset taidot kadonneet jo lähes kokonaan. Syrjäytyminen ja toimintakyvyn menetys alkaa olla lähellä, vaikka vielä yrittääkin pyristellä vastaan ja jotenkin toimia yhteiskunnan jäsenenä.

      • esteetönajattelu

        Montako ihannevartaloista näet päivän mittaan ???
        Kaikki me ollaan enemmän tai vähemmän epätäydellisiä vartaloitamme myöten !
        Kroppa ei ole este millekään ! Este on siellä korvien välissä...


      • an_tero

        jaa, yksinäisyyskö se kaikki aivioliitossakin olleet tappaa kun hekin kuolevat!
        Noh, tapansa itse kelläkin nähdä asiat...


    • Joskusyksinäinen

      Tsemppiä vaan AP:lle, osaan jokseenkin samaistua yksinäisyytesi, etenkin arki menee useasti toistaessa samoja rutiineja enkä omista suurta kaveripiiriä joten päivät menee yksin kokkaillessa ja löhöillessä useasti. Koita vaan tsempata ja ottaa avoimesti uusiin ihmisiin kontaktia, kyllä sinä löydät vielä ystväviä kun jaksaa vain yrittää. Kuvannollisesti voisi sanoa että ihmiset ovat kuin peilejä, se minkälaisella asenteella vaikutat ihmisten kanssa on todella tärkeää koska alakuloisuus tarttuu helposti muihinkin. Tsemppiä sinulle!

      • ihan-hymy-vaan

        Hymyily sydämestä näkyy ja vaikuttaa. Hitaasti ja varmasti.
        Ei tarvitse edes puhua kun vaan hymyilee.
        Yhteiskunnan kovuus ja ylpeys on tappio monelle.
        Kokeilkaa hymyilyä.
        Itse olen kokeillut. Hyvin toimii kaikkiin ilmansuuntiin johon haluan.


      • dased

        Miten voi hymyillä, jos sydän on pelkkää tuskaa täynnä?


    • Yksineihyvä

      On hirveää ja raastavaa lukea näitä kun ihmiset ovat yksinäisiä. Koen itsekkin välillä olevani todella yksin. Yleensä ne kaikkein sosiaalisimmat ihmiset saavat niitä kavereita tai tältä ainakin tuntuu. Mutta myös itse pitää olla vähän oma aloitteinen etsinnän suhteen tietysti ei saa jäädä kotiin suremaan koska sieltä niitä ei ainakaan löydä. Oletteko koittaneet etsiä netistä seuraa? On monia palstoja mistä voisi saada jonkun kirjoittelukaverin ja sopia vaikka näkemisen ?tietysti ensin pitää tutustua ettei tule mitään hulluja vastaan ketkä haluaa pahaa toiselle. Entäs joku harrastus mistä pitäisitte? Sieltä voi saada ystäviä. Jos on eläimiä niin niiden kautta löytää kavereita? Tai facebookissa on ryhmiä yksinäisille. Myös uusi työpaikka tai koulutus voisi avata ovia ja sitä kautta ystäviä. Tai vaikka itse kerätä nyt näitä yksinäisiä täältä ja sopia näkemisiä tai perustaa jonkun ryhmän? Vaihtoehtoja on monia. Toivon todella kaikkea hyvää elämäänne ja että me yksinäiset vielä löydämme ystäviä.

    • lopetaulina

      Aina jostain pitää valittaa.

      Mitä jos olisit vielä sikaruma - ällöttävä?

      • Ällöö

        lopetaulina Mitäs jos sinä itse lopettaisit, ällöttävä.


      • Rumaakinrumempi

        Anteeksi vain mutta ihmiset ovat ulkonäkökeskeisiä, ja jos joku henkilö on fyysisesti muista poikkeava, saatetaan häntä kiusata tämän ominaisuutensa vuoksi. Syrjintää ulkonäön perusteella tapahtuu kaiken aikaa, aikuistenkin keskuudessa. Ei asiaa kieltämällä saada ongelmaa katoamaan yhtään mihinkään.


    • 1YkSiNäInEn

      Kuin olisin itse kirjoittanut tuon viestin. Itsekin miettinyt mikä vikana..ekaan tapaamiseen yhteydet loppuneet. Ei ole hymyt auttaneet. Aviossa olen kyllä, mutta kavereita/ystäviä ei ole. Tavataan/kirjoitellaan, kerron suoraan mikä sinussa on "vikana", jos sinä kerrot mikä minussa :).

    • Mistä olet, olis kiva tutustua suhun?

    • juurikinnäin

      Huomaa kyllä täällä katkeruuden, heti mietitään onko ihmisessä jotain vikaa, jos hän sanoo olevansa kaunis. Ja mitä valittamiseen tulee, niin eiköhän tänne juuri sitä yksinäisyyttä tulla puimaan.

    • raitismies-

      Jaa, että 15 vuotta... pitä aika...
      Itselläni on kokemusta noin 35 vuodesta ja olen aina ollut sinut yksinäisyyteni kanssa mutta joskus mietityttää kaverien naiset kun heidän ukon tekee kierroksia viikon loppuisin niin salaa tulevat sänkyyni ja moraalini ei oikein sitä sulata mutta fyysillisesti ihan yes. Haluan oma ja uskollisen vakituisen naisen...

    • Heidaapässi

      Hahaha, vai niin että uskollisen naisen haluat. ja sähän olet itse tosi uskollisen oloinen tapaus.. Ei varmaan ihme että oot yksinäinen.

      • ivrtdces2w

        En olekkaan kaltaises sukupuoli neurtaali!


    • MaaninenHullu

      Mene ajelemaan rekalla, heh heh.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe