onko pako olla jätesopimus

stana1

asun haja-asutusalueella,eikä minulla koskaan(15v) ollut jätesopimusta.nyt tuli lappu että pitää olla jätepönttö joka maksusta tyhjennetään..mutta kun en tartte semmosta!ruokajätteet kompostoin,muovit vien tohon kierrätyspönttöön samoin kuin paperit ja mainokset,metalleillekkin on oma pönttönsä. risuillekkin on paikka.maksan kuitenkin jo jotain ekomaksua..tuleeko ne tyhjentämään tyhjää roskista ja minä maksan siitä ilosta...prrkele

8

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäniintaas

      kyllä kai sitä pitäisi olla sitäsun tätä. haluaisimpa nähdä sen kun jätefirma tuo pyytämättä ja maksamatta jäteastian ja vaikka toisi kauanko pitää ja tyhjentelee kun ei makseta laskua.

    • kotikallis

      Laita vastine sille lapunlähettäjälle, että
      kiinteistö on asumiskelvoton.
      Otat muutamia valokuvia jostain homehelvetistä liitteeksi.
      Loppuu kitinät ja ekomaksut.
      Silti asumista voit edelleen jatkaa.

      • tättärääpippijuu

        Olisipa tuo niin yksinkertaista, vaan totuus on toisenlainen, vaikkapa näin:

        Tekninen lautakunta § 30

        Vuoden 2017 Eko-maksuista on jätetty yksi muistutus (liite). Muistutus
        koskee kiinteistöä X:YZ () nykyinen omistaja NN......
        Teknisestä toimistosta on tehty katselmus paikanpäällä ja siinä on todettu
        että kyseinen rakennus on käyttökuntoinen mökkirakennus. Kokouksessa
        nähtävillä valokuvat kohteesta.


    • OletJätettä

      Saatanan loinen! Yritätkö laistaa velvollisuudesta maksaa veroja!?

    • PersaukisetSavella

      Taas tyypillinen suomalainen maksuista kitisijä! Muuta vuokralle niin maksat siinä ohessa jätemaksun! Ei ole pakko asua savella!

    • tunturiasukas

      Ei onnistu luistaa maksusta. Minulle kerrottiin että jätemaksu on maksu siitä valmiudesta mihin jäteyhtiö on lupautunut.
      Tyhjennys on maksu erikseen.
      Meillä ei kerry vapaa-ajan asunnossa jätettä, poltettava poltetaan, kompostoitava kompostoidaan. Roskiin menevä viedään vakituisen asunnon jäteastiaan.
      Niin valmius huolehtimaan jätteistäni.....hyvä ja asiallinen perustelu...pahaa siinä on se, että jospa lähikauppiaskin huomaa olevansa valmiudessa huolehtimaan minun hyvinvoinnista ja lähettää laskun kerran kuukaudessa, tai huoltoaseman pitäjä jne

    • Alkuperäinen stana1

      Ratkesiko asia?
      Tämähän on kuntakohtainen asia, mutta ei (ainakaan joka kunnassa) ole pakko olla.
      Voivat toki vaatia selvityksen (lomake kunann sivulla), miten jätehuoltonsa hoitaa.
      Mihin sinulla mene sekäjäte, jota ei itse pysty polttamaan, eikä sille ole kierrätyspisteitä - vietkö itse kaatopaikalle? Kuitit olisi varmaan hyvä olla.

    • stana1

      1.7 olis pitäny olla uusi sopimus, eipä kukaan ole tullut mitään kyselemään..eli jatkan samaan malliin. joskus poltan tynnyrissä tai vien läheisten kerrostalojen roskikseen.. tienvarressa myös hyvä levähdypaikkaroskis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe