Nutrilettkuuri 2 viikkoa

nutraaja40v

Aloitin la 4.3 kahden viikon mittaisen nutrilettkuurin. Lähtöpaino oli 72 kiloa ja tänään paino 69,5. Lopullinen tavoitepaino 60. Pituutta löytyy 167 cm. Päivitän tänne tilannetta.

28

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raisa34

      Mikä tilanne nyt? Paljonko on tippunut?

    • nutraaja40v

      Paino tänään 69 kiloa eli 3 kiloa lähtenyt yhteensä. Mä en tiedä kuinka moni edes lukee tätä ketjua.

    • KesäksiKuntoon2017

      Nesteitä varmaan vaan lähteny. Itsellä oli tuo nurtidieetti ihan turha. Lähti ehkä 3kg,mut tuli heti takas. Oon nyt vähähiilarisella ollu kaks viikkoo ja lähteny 5kg. Ekalla viikolla lähti vissiin vaan nesteitä sen 3kg. Lähtö oli 68kg ja nyt tosiaan 63kg. Tavoite on vielä sen viis heittää. Jos siihen saa liikunnalla vielä rutistettuu 3kg päälle niin aina parempi. Toivotaan, et kesällä ois vanhoissa lukemissa eli 163cm/55kg. Tsemppia kilojen karistamiseen tytöt! :)

      • ykslåski

        Hei,voitko kertoa päivän syömisesi tolla vhh:lla? Mun pitäis pudottaa kokonaisuudessaan n.8kg että olisin takas vanhoissa mitoissa. En oikein ymmärrä noitten vhh dieettien päälle, niin jos voisit vähän valaista mitä siinä pitää oikeen syyä? :D


    • EMMx

      En ole edellinen kirjoittaja, mutta voisin kertoa omasta 10kg pudotuksestani. Aloitin siis vuoden vaihteessa.

      En ole tiukkiskarppaaja, en ole hurahtanut esim ketoosin tavoitteluun. Mutta en syö perunaa, pastaa, riisiä, lisättyä sokeria jne. Ruisleipää olen syönyt ehkä muutaman viipaleen 2.5kk aikana. Poikkeuksena täyskarpille, minä syön joka aamu kaurapuuron marjoilla ja raejuustolla. Syön myös jonkin verran esim porkkanaa, jossa hiilareita enemmän kuin monessa muussa kasviksessa. Hedelmiä syön myös mutta en päivittäin, marjoja taas joka aamu. Vettä/vissyä päivässä n. 2-3l.

      Tässä päivän ruokavalion runko:

      aamiaiseksi puuro marjat raejuustoa puoli purkillista pienestä kahvi, joskus napsin päälle vähän kananmunaa tai kurkkua/tomaattia. Minun puuroni luomukaurahiutaleista lisätyillä siemenillä. Joskus voisilmällä.

      Lounas jotain seuraavista (saa syödä ihan hyvän annoksen, ei tarvi linnun annosta syödä):
      porkkana-linssikeitto raejuustolla, pannukasviksia/höyrytettyä (kukka tai parsa)kaalia/ sekasalaattia kalaa/kanaa/lihaa, kasvis-papupihvejä kasvislisuke, härkistä ja kasviksia, liha-kaalilatikko tai kaalikeitto. Perheelle syötettävä pasta bolognese ilman pastaa taas jollain kasvislisukkeella. Kasviksissa ja protskussa aina oliiviöljyä.

      Välipala (yleensä ei tarvitse, mutta jos nälättää lounaan ja päivällisen välissä niin pähkinöitä/hedelmä/kirsikkatomaatteja/rahka/marjoja/ avocado tms)

      Päivällinen = kuten lounas

      Iltapala: Rahka sokeroimattomalla mehukeitolla ja/tai marjoilla, usein pieni kourallinen pähkinöitä kaveriksi. Sillon tällön rahkan tilalla ruisleipäparin puolikas kokonaisella avocadolla ja kasviksia kyytipojaksi.

      Käsi sydämellä voin sanoa, että annoskoot ovat reiluhkoja. En koe nälkää, liikkumista olen lisännyt kyllä jonkin verran tukemaan painonpudotusta. Paino pudonnut 90 kg -> 79 kg tammikuun alusta. Kannattaa ainakin kokeilla josko tämmöinen omalla kohdalla toimisi.

      • Treenauttaja

        isosta ylipainosta on helppo tiputtaa. jos vain vähän ylipainoo niin huomattavasti vaikeempi


      • EMMx
        Treenauttaja kirjoitti:

        isosta ylipainosta on helppo tiputtaa. jos vain vähän ylipainoo niin huomattavasti vaikeempi

        Treenauttaja. Tietysti isommalla painolla putoaa kiloja "helpommin" :) Nyt kun painan 79kg niin edelleen putoo kilo viikossa. Kevyemmälläkin veikkaisin puoli kiloa tippuvan. Liian nopeakaan tahti ei hyväksi, kilot tulevat vaan silmänräpäyksessä takaisin. Kuka tahansa voi laihtua syömällä terveellisesti ja hyvin.


      • eläkääoikein

        Treenaaminen on turhaa ja ei ole tehokas painonpudottaja. Ainostaan syömällä vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Laihdutetut kilomäärät tulee takaisin kaikissa laihdutusmuodoissa jos palaat takaisin samanlaiseen elämäntapa ja ruokailutottumuksiin mitä oli ennen kuin aloit laihduttamaan. Itse pudotin 10 viikossa 12 kiloa syömällä terveellisemmin ja vähemmän. Samaa linjaa jatkanut kohta 2 vuotta ja pari kiloa lähtenyt vielä. Nyt ei löydy kropasta enää yhtään läskiä mikä näkys ja kuntoillut en ole yhtään. Syökää ja eläkää siis oikein


      • ykslåski

        Kiitos :D Ompas kasvispainotteinen ruokavalio:) En tiennyt että vhh on. :D


    • nutraaja40v

      Ensimmäinen viikko takana nutrausta ja -4 kg. Paino 68 kg.

    • nutraaja40v

      Paino tänään 12.3 67 kiloa ja pudotusta yht. - 5 kg.

    • EMMx

      Miten nutraaja aiot jatkaa tuon 2 viikon kuurin jälkeen?

      Joku tuossa yllä manitsi ettei liikunnasta ole hyötyä laihdutuksessa. Olen hieman eri mieltä. Toki laihtua voi pelkällä ruokavalion muutoksellakin. Liikunnan hyötyjä on kuitenkin lukuisia: nostaa kulutuksen määrää, muokkaa kroppaa (timmi on nätimpi kuin roikkuva), liikunta parantaa yleistä hyvinvointia - jaksaa paremmin ja nukkuu paremmin jne. Mutta totta on ettei laihdutus voi perustua vain liikuntaan, ruokavaliosta se lähtee.

      • nutraaja40v

        Ajattelin vielä jatkaa viikolla tuon kahden viikon jälkeen, kun paino on pudonnut nyt hyvin. Sitten olen lähellä tavoitepainoa. Sen jälkeen jatkan ihan terveellisellä ruokavaliolla eli ihan perusruokaa. Olen myös sitä mieltä, ettei liikunnalla ole paljon merkitystä laihdutuksessa. Varsinkin näin normaalipainon rajoissa olevalla. Kyllä tässä on ehtinyt laatimaan jo ostoslistaa ja syömisiä. Mutta vielä jatkan pirtelöitä tuonne 26.3 asti. Ei ole ollut vaikeaa, kun motivaatio on korkealla ja paino laskee. Toki jossain vaiheessa saattaa paino jumittaa, mutta siihen olen varautunut.

        Lähden huomenna reissuun ja otan pirtelöt mukaan. Päivittelen sitten sunnuntaina tilannetta kun olen kotiutunut.


    • EMMx

      Ehkä en itse tykkää sanasta painonpudotus, itselläni enemmänkin pysyvään elämänmuutokseen liittyvää tämä "laihdutus" ja yleiseen hyvinvointiin kuuluu myös liikunta. Totta se, että meikäläisen 79 kilolla tunnin reippaalla lenkillä kuluttaa jo mukavasti, toisin kuin kevyemmällä henkillöllä.

      Mä epäilen, että Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa tanssahtelijat eivät nutraa tai muuta ruokavaliotaan. Paljon tanssimalla ylimääräinen sulaa.

      Voisitko raportoida tänne myös nutrauksen jälkeen painostasi? Kiinnostaisi mitä painollesi tapahtuu kun alat syömään entiseen tapaan. Jääkö tulokset pysyviksi. Itse veikkaan, että sinulla se suurin työ ja vaivannäkö alkaa vasta kuurin loputtua. Voin toki olla väärässäkin :) Tsemppiä matkaan!

      • nutraaja40v

        Tämä nutrilettkuuri epäonnistui. Joten se siitä. Reissussa tuli sit syötyä kaikenlaista. Tosin jatkan nyt pirtelöitä kun olen taas kotiutunut. Kiloja tuli reissun aikana. Mutta nyt melkeimpä lähtöpisteessä taas.


    • EMMx

      Harmi ettet pysynyt suunnitelmassasi, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa täyttä epäonnistumista. Todennäköisesti keräsit syömisilläsi lähinnä nestettä. Sinulla on täysi mahdollisuus vielä jatkaa tuosta onnistuneesti, älä luovuta.

      Ehdotan, että unohdat tiukat nutriletit nyt ja jatkat urakkaa perinteisemmin. Kasvikset, hedelmät, salaatit jne kehiin. Pois herkut ja tyhmät hiilarit. Hyviä hiilareita kuten kaurapuuroa ja ruisleipää kohtuudella. Protskuu (liha, kala, kana, härkis, pavut, äyriäiset) kunnolla, ne pitävät nälän loitolla. Säännöllisyys ruokailuihin. Kävelylenkkejä, niistä voi poikia inspis rasittavampaankin liikuntaan. Ihan varmasti painosi puotoaa.

      Kun et näe nälkää ja saat syödäksesi ei tunnu siltä että laihduttaisit. Paino putoaa muttei kilokaupalla kuten nutrileteissa. Mikä käytännössä nestettä ja kun kituuttaa niin se riski repsahtaa ja palata vanhaan on liian lähellä.

    • nutraaja40v

      Tänään taas jatkoin pirtelöillä ja kyllähän ne muutamassa päivässä tuleet kilot on nestettä. Joten eiköhän ne viikossa lähde. En aio luovuttaa. Mä nutraan koska muuten mun pitää laskea kaikki syömäni kalorit ja nyt pääsen helpommalla kun tietää valmiiksi nautitut kalorit.

      Kotona ei ole ongelmia mutta kun lähtee reissuun niin sitä jotenkin repsahtaa helposti. Ja syö vaikka ei ole nälkä kun ei pysty kontrolloimaan kaikkia kaloreita. Mä en oikein pysty laihduttamaan jos en tiedä paljon kaloreita olen syönyt.

    • nutraaja40v

      Päivitän tilannetta. Eli neljässä päivässä lähtenyt 5 kiloa ja paino tänään 67 kiloa. Tämä uudelleen aloitettu kuuri on sujunut ongelmitta. Motivaatio pysynyt hyvänä ja ei ole tehnyt mitään herkkuja mieli. Viikko vielä jäljellä.

    • Kysäisen

      Monesko nutrikuuri on menossa noin kaikkiaan?
      Mistä saa halvalla hyviä pusseja.
      Ne on kalliita ja on niin monia merkkejä.

    • Hah-haa

      Marraskuun lopulla painoit 62kg. Ootpa popsinut ahkerasti ku nyt oot 72kg!
      Nii ne nutraukset vaikuttaa! saa 10kg lisää 3:ssa kuussa!
      Eläköön nutraukset ja kansan tyhmyys! Ei opi edes kokemuksesta!
      :-DDD

      • Kysäisen

        Minäkin laihduin viime vuonna muutaman kg:n.
        Tammikuun 16:ta pvä 66kg ja nyt n. 10 viikon kuluttua 68kg.
        Mutta olen syödä puputtanut 3000-3500kcal/pvä.
        Vain 1-2h kävelyjä herkkujen lisäksi. On se normaali 168cm .

        Nyt vasta on mahdollisuus alkaa voimistella tehokävelyjä.
        Ei ole ollut voimia lukujen ja istumisen aikana. Siis saamattomuutta.
        Laiskana sohvaperunana; huono olo lisääntynyt sietämättömäksi.
        Alkavat luvutkin taas luistamaan ulkona pyrähtäessä - HIITTIÄ.
        "Pirtelöjä" saatan itsekin ottaa iltasella tai parin tunnin liikunnan jälkeen.
        Ei tulisi mieleenkään "pirtelöidä" viikkokausia ilman muuta ravintoa!
        Mutta jos se saa jonkun itseensä tyytyväiseksi niin siitä vaan!
        En estä mielensä kohennusta omalla tavallaan!


      • Kysäisen

        Sitä alkaa elämään taas pienen oikoilun jälkeen. Keho on kankeana.
        Voimisteluksi tätä seipään vääntöä ei voi kutsus näin aamuyöstä.
        1dl kahvia ja 1/2 suklaapalaa ja alan uuden kierrosen lattialla pirteänä.
        Sen jälkeen pienet maitoteet ja lepäämään ennen aamukävelyä.
        Vatslihakset alkavat löytyä ja masu saa nautintoa core-harjoituksista.
        Nyt se lähtee toimimaan ja tulokset näkyvät ennen kesäkuuta.
        Pienillä aterioilla näkyy laihdutus, mutta voimistelu saa kehon vaikuttamaan hoikemmalta, kuin olisi pudottanut kaksi kertaa enemmän painoaan!
        Nautinto löytää uusia lihaksia tästä lukkiutuneesta "teltastani"!


      • Kysäisen

        Vaikka tuli syötyä 2000kcal ja yoga 1h erissä niin 67kg aamulla!
        Kyllä tuntuu ihanalta! Keho on virkeä kuin Peipponen!
        Nyt pieni maitotee yoga core kävely satteen tuhrussa ja
        sen jälkeen yoghurt 1/2 banan proteiini terästys korkeaaan lasiin.
        Siinä pirtelöä alkajaisiksi ja iltasella saman liikunnan rehkittyäni.
        Nesteethän vain ne lähti pois hölskymästä.


      • Kysäisen

        Aamulla 66,2kg! Niin ne kg:t puoavat ilman täysnutria!
        Keho tulee tiukemmaksi ilman löysää nahkaa, kun yogaa.
        Vaatteet masun kohdalta löysempiä.
        -200gr ja olen samassa painossa kuin laihdutuksen lopettaessani.
        Suosittelen sinullekin, aloittaja :-)


    • nutraaja40v

      Ylläpito poisti vastauksen ja miksi? Luultavasti koska mainitsin ostopaikan ja hinnat. Joten kirjoitan lyhyesti, koska tämäkin viesti poistetaan, kun mainitsen, että laihduttaminen on erittäin haastavaa, kun olen kamppaillut koko ikänä painon kanssa. Olen silti tyytyväinen, että 6,5 vuoden aikana pudotetut 20 kiloa ovat pysyneet pois.

    • Ponnistellen

      Kaikille ei sovi sama menetelmä. Hienoa, jos oppii tuntemaan oman kehonsa.
      Olosuhteetvaikuttavat myös. Sitä saa kokeilla itselleen sopivaa.
      Arkipäivän haasteet ovat useimmille haastaavia.

    • pikkurainen

      Itse pudotin nutraamalla 4 kk:ssa 20 kiloa, sen jälkeen vielä 14 kiloa 6 kk:ssa. Paino on pysynyt helposti poissa kunhan vain pitää kiinni uudelleen opetelluista tavoista ja välillä saa myös herkutella. Minulle nutraus toimi ja helpotti kokonaisen elämäntavan muuttamista, nykyään avainsana on kohtuus.

      • Eräs_lukija

        Minun tuttavani on konsulentteja Campridge-kuurissa, mikä on vastaavaa.
        Hekin laihtuivat litkujaan lipittämällä. Mutta räjähtivät sen jälkeen yli alkupainonsa. Kaikki tapaamani laihduttajat pelkästään proteiinijuomalla ovat muodottomia valaita. Muuten olisin itsekin siihen alkanut.
        Minulle on myös sanottu, että alettuani laihduttamaan siten, saan olla loppuelämäni juomien käyttäjä ja syödä vain yhden kiinteän aterian päivässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe