Jeesus ja synti

neuvokasta

Jeesus eli koko elämänsä ilman syntiä. Mutta miten hän voi olla synnitön jo lapsena? Millaista on synnitön lapsenelämä?

56

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeesusEiTäydellinen

      Harhaoppia! Missään ei sanota että Jeesus oli täydellinen ihminen ja Synnitön. Matkallaan Jeesus koki kiusausta, ahdistusta, vihaa, sääliä, rakkautta, hurmosta ja surua. Jeesus puhui kiivaasti ja itsevarmasti kuin profeetta ja opetti opetuslapsiaan viittaamatta kehenkään toiseen rabbiin Johannes kastajaa lukuunnottamatta. Jeesus keräsi itselleen tahtomattaan mainetta ja kunniaa, kun taas Jeesuksen puheet välillä ärsyttivät ihmisiä. Lopulta Jeesus syyllistyi pahimpaan rikokseen, Jumalan pilkkaan, mistä seuraa lain mukaan ankara ja välitön rangaistus. Ristiinnaulitseminen tarkoitti Jumalan kiroamaksi tulemista.

      • Yksi-usko

        >>Missään ei sanota että Jeesus oli täydellinen ihminen ja Synnitön>>

        En tiedä mitä kirjoja luet, mutta Raamatussa kyllä kerrotaan Jeesuksen synnittömyydestä, esim.

        1 Piet. 2:22
        "Hän ei syntiä tehnyt, hänen suustaan ei valhetta kuultu."

        http://raamattu.fi/1992/1Piet.2.html

        Herramme Jeesus Kristus oli kaikessa täydellinen ja synnitön.


      • S.Tingeli

        Mutta jos taas luet Kristuksen kirjeet (Christ's letters, löytyy netistä), Jeesus selittää nimenomaan olleensa ihminen, hänkin. Kiivasluonteinen, ja tästä sanoo kärsineensä paljon. Ja kertoo kuinka käytti voimiaan väärin kirotessaan viikunapuun hedelmättömäksi. Hän oli ihmisen kehossa ja olennossa niinkuin me muutkin täällä. Tietysti hän oli ainutlaatuinen.

        Hyvää pääsiäistä vaan kaikille, jotka ilosanomaa juhlivat!


      • ygt5fd4d4

        Älkäämme kumminkaan ristiin taas naulitko Jeesus saatanaa palvelleen Paavalin ja hänen työtään jatkaneen luder/luherin rikollisuuden käsikirjalla jota eksytetyt uskovat Jumala Sanaksi vaikka Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Sen vuoksi Jeesus lähetti Pyhän Hegen omilleen, ei uskontunnustuksen kaltaisia herra jumala paveleville uskontunnustuksen kaltaisille aivopestyille!

        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        HUOM!
        Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjinä ovat uskontunnustuksen antaneet.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

        Ottakaa huonioon, että kristityt uskoo
        mutta
        Jeesus opetuslapsineen olivat kristillisiä ja...
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        HE EIVÄT USKO EIVÄT USKONEET rikollisen krsitinuskon herraa palvelevia herra jumalia!

        Vielä, 1700-luvulla, kristityt palveli kuninkaita jumalina. "minä olen herra sinun jumalasi" ei ihmisten mielestä ole maailman kaikkeutta luonut joten uskokaa mutta seurakset ovat sen mukaiset.

        IHMISYYDESTÄÄNKIN uskontunnustuksessaan LUOPUNEET kristityt...
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan eroa saatanasta saanut!
        Kun opetat saatanaa palvelevan Jumalallisuuksia niin olet "kyykäärmeen sikiö" joka esiintyy valkeuden enkelinä:
        2.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        ---

        IHMISYYDESTÄÄN LUOPUMATTOMAT IHMISET....
        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------


      • obh123

        14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. -Hepr. 4:14-16

        14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
        15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        16. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        17. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        18. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa. - Hepr. 2:14-18


    • Efl

      Lapsethan ovat synnittömiä. Eivät lapset ymmärrä sellaista käsitystä kuin synti. Ja edelliselle: MILLOIN Jeesus olisi pilkannut Jumalaa? Lue Raamattua, ei siellä sellaista lue!

      • Aadamista kautta syntyneet ovat kaikki synninalaisia, Jeesus syntyi pyhästä hengestä,näin olen oli synnitön.


      • tammi23 kirjoitti:

        Aadamista kautta syntyneet ovat kaikki synninalaisia, Jeesus syntyi pyhästä hengestä,näin olen oli synnitön.

        Hengestä syntynyt on romaanihenkilö, fiktiivinen hahmo. Kuviteltu, keksitty, kirjailijan luomus.


      • fari.g kirjoitti:

        Hengestä syntynyt on romaanihenkilö, fiktiivinen hahmo. Kuviteltu, keksitty, kirjailijan luomus.

        Ei ole mitään tekemisät" romaanihenkilö, fiktiivinen hahmo. Kuviteltu, keksitty, kirjailijan luomus."Kanssa.


      • krjfj32hj2
        tammi23 kirjoitti:

        Aadamista kautta syntyneet ovat kaikki synninalaisia, Jeesus syntyi pyhästä hengestä,näin olen oli synnitön.

        Jumala ei syntiä siunaa ja kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen, niin IHMISET Jumala vapautti perisynnistä!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti
        "Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa kristinuskon Jumalasta. Raamatun alkukertomusten mukaan Aadam ja Eeva rikkoivat Jumalan käskyä vastaan, ja rangaistuksena heidän päälleen lankesi kuolema.[1][2] Käsite syntiinlankeemus ei sinänsä esiinny Raamatussa, vaan perisyntioppi pohjautuu pitkälti Paavalin kirjeisiin roomalaisille ja efesolaisille sekä Psalmeihin. Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12.[3][4]"

        Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!

        1.Mooseksen kirja:
        5:29 Ja hän antoi hänelle nimen Nooa, sanoen: "Tämä lohduttaa meitä työssämme ja kättemme vaivoissa viljellessämme maata, jonka Herra on kironnut."
        5:30 Ja Lemek eli Nooan syntymän jälkeen viisisataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
        5:32 Kun Nooa oli viidensadan vuoden vanha, syntyivät hänelle Seem, Haam ja Jaafet.
        6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

        JOTEN, syyttäkääpä siitä perisynnistänne kristittyjen herra jumalaanne!

        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm

        "Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina."
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille *

        paavilaisen ovat valehtelevia piruja:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."


      • krjfj32hj2 kirjoitti:

        Jumala ei syntiä siunaa ja kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen, niin IHMISET Jumala vapautti perisynnistä!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti
        "Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa kristinuskon Jumalasta. Raamatun alkukertomusten mukaan Aadam ja Eeva rikkoivat Jumalan käskyä vastaan, ja rangaistuksena heidän päälleen lankesi kuolema.[1][2] Käsite syntiinlankeemus ei sinänsä esiinny Raamatussa, vaan perisyntioppi pohjautuu pitkälti Paavalin kirjeisiin roomalaisille ja efesolaisille sekä Psalmeihin. Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12.[3][4]"

        Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!

        1.Mooseksen kirja:
        5:29 Ja hän antoi hänelle nimen Nooa, sanoen: "Tämä lohduttaa meitä työssämme ja kättemme vaivoissa viljellessämme maata, jonka Herra on kironnut."
        5:30 Ja Lemek eli Nooan syntymän jälkeen viisisataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
        5:32 Kun Nooa oli viidensadan vuoden vanha, syntyivät hänelle Seem, Haam ja Jaafet.
        6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

        JOTEN, syyttäkääpä siitä perisynnistänne kristittyjen herra jumalaanne!

        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm

        "Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina."
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille *

        paavilaisen ovat valehtelevia piruja:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        Kannataalukea. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
        Jeesuksen sovinto työn seurauksena on vapaa ne, jotaka tunnustavat syntinsä,saavat armon omakseen.


      • Yksi-usko
        krjfj32hj2 kirjoitti:

        Jumala ei syntiä siunaa ja kun Jumala antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen, niin IHMISET Jumala vapautti perisynnistä!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti
        "Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen, erossa kristinuskon Jumalasta. Raamatun alkukertomusten mukaan Aadam ja Eeva rikkoivat Jumalan käskyä vastaan, ja rangaistuksena heidän päälleen lankesi kuolema.[1][2] Käsite syntiinlankeemus ei sinänsä esiinny Raamatussa, vaan perisyntioppi pohjautuu pitkälti Paavalin kirjeisiin roomalaisille ja efesolaisille sekä Psalmeihin. Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12.[3][4]"

        Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!

        1.Mooseksen kirja:
        5:29 Ja hän antoi hänelle nimen Nooa, sanoen: "Tämä lohduttaa meitä työssämme ja kättemme vaivoissa viljellessämme maata, jonka Herra on kironnut."
        5:30 Ja Lemek eli Nooan syntymän jälkeen viisisataa yhdeksänkymmentä viisi vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
        5:32 Kun Nooa oli viidensadan vuoden vanha, syntyivät hänelle Seem, Haam ja Jaafet.
        6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

        JOTEN, syyttäkääpä siitä perisynnistänne kristittyjen herra jumalaanne!

        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm

        "Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina."
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille *

        paavilaisen ovat valehtelevia piruja:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        >>Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!>>

        Kristinuskossa on myös täydellinen syntien anteeksianto Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali oli saanut syntinsä anteeksi.

        Myös sinä ja minä saamme kaikki syntimme anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme, joka kuoli ristillä sinun ja minun syntien tähden.


      • tammi23 kirjoitti:

        Kannataalukea. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
        Jeesuksen sovinto työn seurauksena on vapaa ne, jotaka tunnustavat syntinsä,saavat armon omakseen.

        Pysykää sitten neitsytmiehinä niin ette tuota syntisiä maailmaan.


      • puhtain.purjein

        Efl: "Lapsethan ovat synnittömiä. Eivät lapset ymmärrä sellaista käsitystä kuin synti. Ja edelliselle: MILLOIN Jeesus olisi pilkannut Jumalaa? Lue Raamattua, ei siellä sellaista lue!"

        Jeesus pilkkasi Jumalaa LAIN mukaan, jonka oli juuri TÄYTTÄNYT ja tehtävän loppuhetket olivat lähellä. Hän sanoi itseään Jumalan vertaiseksi, se oli se pilkka.

        Kuitenkin Hän oli oikeassa ja teki täysin oikein, niin kuin pitikin.

        Siinäpä sinulle paradoksia.


      • puhtain.purjein
        puhtain.purjein kirjoitti:

        Efl: "Lapsethan ovat synnittömiä. Eivät lapset ymmärrä sellaista käsitystä kuin synti. Ja edelliselle: MILLOIN Jeesus olisi pilkannut Jumalaa? Lue Raamattua, ei siellä sellaista lue!"

        Jeesus pilkkasi Jumalaa LAIN mukaan, jonka oli juuri TÄYTTÄNYT ja tehtävän loppuhetket olivat lähellä. Hän sanoi itseään Jumalan vertaiseksi, se oli se pilkka.

        Kuitenkin Hän oli oikeassa ja teki täysin oikein, niin kuin pitikin.

        Siinäpä sinulle paradoksia.

        Lisäys, ettei ymmärretä väärin. Jeesus ei tehnyt syntiä, mutta tietämättömien ihmisten mielestä hän teki.

        Hän sai vääriä syytöksiä päälleen, niin kuin saa tänäänkin, kaikki jatkuu ennallaan.


      • ploihgfd
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!>>

        Kristinuskossa on myös täydellinen syntien anteeksianto Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali oli saanut syntinsä anteeksi.

        Myös sinä ja minä saamme kaikki syntimme anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme, joka kuoli ristillä sinun ja minun syntien tähden.

        Osoita väitteesi Jeesuksen antamaksi eikä väärennetyn raamatun valheeksi!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        ------------------------

        Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)

        Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.


      • kuhuygh778
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!>>

        Kristinuskossa on myös täydellinen syntien anteeksianto Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali oli saanut syntinsä anteeksi.

        Myös sinä ja minä saamme kaikki syntimme anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme, joka kuoli ristillä sinun ja minun syntien tähden.

        MIKSI SINULLA EI OLE NÄYTTÖÄ SIITÄ, ETTÄ JEESUS OLIS KRISTILLISIÄ TAPATTANEELLE kristitylle PAAVALILLE ANTANUT RIKOKSET ANTEEKSI?
        Jos sitä näyttöä ei Jeesuksen evankeliumeissa ole, niin olisko mahdollista, että olet rikollisuuden kristittyjen herraa palveleva uskovainen joka uskoo kun Jeesus on uskomisen kieltänyt?
        VÄÄRÄN TODISTUKSEN JAKAMINEN ON RIKOS VAIKKA kristittyjen rikollisuuden pappi niin teksi!
        JOTEN NÄYTTÖÄ ESIIN TAI OLET AIVOPESTY USKOVAINEN
        JOLLE EI JEESUKSEN OPIT KELPAA.....
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


      • jhygtftrd
        Yksi-usko kirjoitti:

        >>Paavali oli rikollinen kristitty. Tunnusti vainonneensa ja tapatti Jeesusta seuranneita kristillisiä. Joten kristityt eivät ole kristillisiä!>>

        Kristinuskossa on myös täydellinen syntien anteeksianto Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali oli saanut syntinsä anteeksi.

        Myös sinä ja minä saamme kaikki syntimme anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme, joka kuoli ristillä sinun ja minun syntien tähden.

        Tämä tieto on raamatuissanne joten Paavali on rikoksensa tunnustanut mutta miten on teidän laita jotka rikollisen Paavalin nimeen valehtelette??

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

        "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa. Rikollisuuden paavalin-oppikunta väärentelee rikollisuudensa käsikirjaa aika ajoin joten olkaahan varovaisia!
        Paavali rukoili herrastansa eroa saatana enkeleiden seurassa ja sellaisia enkeleitä ei Jumalalla ja Jeesuksella valtakunnassaan ole joten rikollisuudenkin kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen vaan Jumalan ja Jeesuksen Nimeen rikollisuuden herraa ja sen herra jumalia palveleva aivopesty paavalilais-luterilaisuuden uskonvainen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        ja Jumalaa ja Jeesusta palvelevia KRISTILLISIÄ ei kristittyjen joukoissa ole!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        KRISTILLISET:
        Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Näistä, KRISTILLISTEN; Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------

        Joten olis kiva ja rakentavaa keskustella kristittyjenkin kanssa JOS olisitte edes rehellisiä ja esiintyisitte herrojenne nimissä valheinenne.


      • Kun lukee Jobin kirjasta tietää ettei ole synnintön,syntien olin jo äitini kohdussa syntyessäini.
        Aadamista lähtien ovata kaikki synnin alaiseksi sytyneet.
        Jeesus ei ole aadamista lähtöisin, vaan Jumalasta siksi hän oli lapsena synnitön.


    • 12___13

      "Mutta miten hän voi olla synnitön jo lapsena?"

      "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      • ".........ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."

        Jeesus ei siis tee vanhrskautta koska käskee vihata isää ja äitiä, siskoja ja veljiä, vaimoa ja lapsia, muuten hänelle ei kelpaa...


      • 12___13

        "Jeesus ei siis tee vanhrskautta koska käskee vihata isää ja äitiä, siskoja ja veljiä, vaimoa ja lapsia, muuten hänelle ei kelpaa... "

        Se miten Raamattu määrittelee rakkauden ei ole vihan vastakohta.


      • fari.g kirjoitti:

        ".........ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."

        Jeesus ei siis tee vanhrskautta koska käskee vihata isää ja äitiä, siskoja ja veljiä, vaimoa ja lapsia, muuten hänelle ei kelpaa...

        Missä kohtaa Jeesus käskee vitahta,isäänsä tai äitiään?


      • puhtain.purjein
        tammi23 kirjoitti:

        Missä kohtaa Jeesus käskee vitahta,isäänsä tai äitiään?

        Se on asiayhteydessä Luukas 14. luku, jossa Jeesus puhui kestävyydestä uskossa ja opetuslapseudessa, vaikka tulisi vainot. Jokaisen on pysyttävä uskossa, vaikka se tietäisi eroa omaisistakin, jopa vihaan asti.

        Viha syntyy uudestisyntyneen ja ateistin välillä, erityisesti, jos ovat samaa perhettä. Sitä Jeesus muun muassa tarkoitti kun sanoi: Matt. 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        Hän on rauhanruhtinas, mutta hänen olemassaolonsa aiheuttaa vihaa täällä syntisessä maailmassa. Pyhä Henki paljastaa ihmisestä totuuden, ja sitä pelätään.

        Voi tuntua kovalta, mutta Jumala pitää jokaisesta omastaan huolen ja antaa voimaa kaikkeen. Ja yllätys voi odottaa taivaan portilla, siellä ne rakkaat ovat sittenkin, jokainen omalla ajallaan tulleet uskoon.


      • lkc54kjdkw

        Ottakaa huomioon, että...
        kristittyjen rikollisuuden väärentämä raamattu eksyttää!!!

        "synti" ilmaisua eksyttäjä käyttää eksytykseen RIKOS sanan korvaamiseksi
        sillä eksyttävät uskovaisia uskomaan että Jeesus olis muka rikoksetkin sovittanut ja niin ei ole!

        rikollisille:
        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        JEESUKSELLA ON TEILLE ASIAA...
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Jeesuksen väitetty synnittömyys johtuu siitä, että hän ei koskenut naisiin siinä mielessä kuin se saastaiseksi katsotaan. Joten kirjoittaja on ollut naisvihaaja, ilmeisesti homo.

      Ilmestyskirjassa kerrotaan; ' Nämä ovat niitä, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa, vaan ovat kuin neitsyet. He seuraavat karitsaa minne ikinä hän meneekin. ' tämä kertoo juuri edellisestä.

      • Uskokaunottaret

        On sekin kyseen alaista, että naisen kanssa välttämättä saastuis. Olen uskon elämäni aikana nähnyt naisen kanistuvan ja nuortuvan kymmenenkin vuotta ikaisestään nuoremmaksi ja kauniimmaksi. Käsitän tämän siten, että Jumala on valmistanut naisen niillä ominaisuuksilla ja korostetusti mitä hän naisena olossaan tarvitsee. Jos tälläisen naisen kanssa ja luvallisesti ja naimisissa ollen on, niin hänessä ei kyllä saastu päin vastoin mieskin pyhittyy. Raamattu sanoo, että he tulevat yhdeksi lihaksi ja hengeksi. Sukupoli yhdynnän tälläisen naisen kanssa on juuri yhdeksi lihaksi tulemista, eikä se saastuta. Ehkä ilmestys kirja tarkoittaa, että saastuu jos yhtyy portoon ja on tullut ydeksi lihaksi porton kanssa.


    • Julius_Pessaari

      Jeesus on silti parasta mitä seimestä on tullut yli kahteen tuhanteen vuoteen.

      • AntiSeimi

        Seimeen? Puiseen seimeen! Ei hyvä mies, ei Jeesus syntynyt seimeen, ei Jeesus syntynyt talliin. Kiviseen syöttökaukaloon Jeesus laskettiin, eläinsuojan kaukaloon. Eläimiä säilytettiin sisällä, sisällä ihmisten kanssa. Jeesus syntyi isäntäväen asuin tilassa ja laskettiin kiviseen kaukaloon eläinsuojassa. Miksi Jeesus syntyi siellä? Koska talon vierashuone, profeetan kammio eli yläsali, oli varattu. Siksi Jeesus syntyi isäntäväen asuintilassa ja laskettiin kivikaukaloon.


    • neuvokasta

      En ole saanut yhtään vastausta kysymykseeni: Millaista on synnitön lapsenelämä?

      • siinänelapsensynnit

        Ei tumputeta eikä pössytellä röökiä koulun takana. Ei haistella isosiskon pikkareita eikä pöllitä viinaa iskän pullosta.


      • neuvokasta
        siinänelapsensynnit kirjoitti:

        Ei tumputeta eikä pössytellä röökiä koulun takana. Ei haistella isosiskon pikkareita eikä pöllitä viinaa iskän pullosta.

        Okei, nyt selvisi!


      • Ei ole synnitöntä lasta ollenkaan,aadamista lähtien ovat kaikki synnin alaisia.


    • Jeesus_petrasi

      Lähes synnittömään lapsenelämääni kuului horrosmainen koulunkäynti.

    • Iankaikkisuuselämä

      Hän oli siinnyt pyhästä hengestä ja Jumalan poika Ei Jumalasta siinnyt lapsi voikkaan tehdä syntiä. Raamattu: "Hän oli kaikessa meidän kaltaisemme, kuitenkin ilman syntiä."

    • Näkiä

      Joh.1
      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3.Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. 4.Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. 5.Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
      Jeesus oli sana ja sana tuli lihaksi. Sai ihmisen muodon ja käytti Marjan kohtua missä Hän kasvoi ja sieltä syntyi. Ei ole tärkeää millainen materaalia oli missä hän makasi. Vaan sai ihmisen muodon tiesi mitä on olla ihminen, mutta Hänen isänsä oli Jumala. Joosefi oli Hänen isäpuoli.
      10Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. 11Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Tässä puhutaan Jeesuksesta.
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      29.Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! 30Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.

      • tfrrxdesw

        Elä unohda että....
        Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        Joten Jumalasta luopuneet ovat ahtaalla...

        uskovaisen rikollisen uskontunnustus...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        siis

        luopumalla Jumalasta, luopuu HEISTÄ sillä kolminaisuus ei ole Jumalan Valtakunnan oppia,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

        HUOM!
        Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."


    • Brina

      Jokainen syntyessään on synnitön eli ei ole vielä ehtinyt ei tahattomasti eikä tahallisesti tehnyt väärin eikä edes erehtynyt ajatuksissaan mistään, siis tehnyt syntiä!
      Juutalaisilla on pääsääntöisesti kolme eritasoista "syntiä":
      1. pesha eli tahallisesti tehty väärä teko, tottelemattomuus Jumalaa kohti
      2. avon eli vääryys, moraalinen paha teko toisia kohtaan
      3. cheit eli tietämättömyydestä, ymmärryksen puutteesta johtuva teko, tahaton väärä teko eli siis erehdys.

      Jotta ihminen ei tekisi edes noita "cheit-syntejä", hänen pitäisi olla täydellisen tietoinen kaikista säännöstä, laeista, moraalista ym. jo vaippaikäisestä lähtien. Ehkä Jeesus oli sellainen? Hän siis tiesi jo lapsesta asti kaikki elämän säännöt eli oli sisimmässään jo täydellisen tietoinen ihminen (oli syntynyt mukanaan kaikki se tietoisuus, mitä hänen sieluunsa oli tallentunut "aikojen alusta" asti. Ja koska näin ollen hänen ei tarvinnut enää kokea maailmaa tekojen ja erehdysten kautta oppiakseen itselleen jotain tärkeää ja siis hän oli syntynyt ihmiskehoon täysin tietoisena omasta kohtalostaan ja elämänsä tarkoituksesta. Jeesus toimi ilmeisesti siis aina viisaasti ja tarkoituksellisesti "synnittömänä" , ilman erehdyksiä.
      Tällainen täydellisen tietoisuuden saavuttamia ihmisiä on ollut (syntyneet tai muuten "ilmestyneet") silloin tällöin auttaakseen ihmiskuntaa etenemään tietoisuudessaan ja löytämään tien jälleen Kotiin josta mekin olemme lähteneet Isän eli Alkulähteen Täydellisen Ajatuksen mukaisesti kokemaan Elämän kaikkia mahdollisia puolia....niitä syntejäkin ;).

      • OpettiSomettiKovetti

        Selitä minulle miten olimahdollista että Jeesus kasvoi tiedossa ja viisaudessa jos Jeesus oli jo syntyessään kaikkitietävä ja kaikkivaltias....


      • snowcake

        Jeesus harjoitteli ihmisen elämää, tutustui kiusauksiin. Nykyaikana kuka tahansa osaisi lukea ulkoa vaikka Jesajan kirjasta jonkun luvun, Jeesuksen aikaan fariseukset hallitsivat kansaa tietämättömyydellä. Nyt me siis tiedämme emme vain aina osaa soveltaa.
        Jeesus mainitsi kyllä oveluudesta, maailman ihmiset ovat usein älykkäämpiä verrattuna uskoviin. Jumalaan turvaavan valttina on enemmän kärsivällisyyttä ja toivoa, vaikka vihamies olisi voimakas.
        Katsokaa veljet omaa kutsumustanne, ei monta inhimmillisesti viisasta.


    • FullStupido

      Jeesus oli synnitön, hajuton, mauton, aina puhdas ilman peseytymistä. Jeesus ei koskaan käynyt parturissa.
      Jeesus ei myöskään ulostanut, eikä virtsannut.
      Jeesuksella ei ollut lihallisia haluja, eli aamustondiksiakaan ei koskaan ollut.
      Ja koskapa jeesus ei käynyt koskaan kakalla, ei hän myöskään syönyt koskaan.
      Oli se ihmeellinen heppu se.

      • 6hgr4e

        No, menen ja tiedä... Söi Jeesus ehtooilisen omiensa opetuslastensa kanssa ja rannallakin söi kalaa heinä kanssa....


      • OpettiSomettiKovetti
        6hgr4e kirjoitti:

        No, menen ja tiedä... Söi Jeesus ehtooilisen omiensa opetuslastensa kanssa ja rannallakin söi kalaa heinä kanssa....

        ...Ja kaikki mitä menee suusta sisään ulostuu käymälään, hän opetti....


    • Yksi-usko

      >>Mutta miten hän voi olla synnitön jo lapsena? Millaista on synnitön lapsenelämä?>>

      Pienet lapset eivät tiedä vielä synnistä, joten lapset eivät voi tehdä syntiä. Jos esim. pieni lapsi kuolee, niin hän pääsee taivaaseen, koska hän ei ole tehnyt vielä syntiä.

      Aikuiset ihmisetkin tekevät tietämättään syntiä, myös sinä ja minä, jota ei lueta meille synniksi. Jeesus itse selosti tätä fariseuksille seuraavassa Raamatun kohdassa:

      Joh. 9:41
      41 Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä."

      http://raamattu.fi/1992/Joh.9.html#o25

    • Näkiä

      Jeesus tuli lihaksi oli kuin kuka tahansa ihminen. Mitä Hän oli synnitön, koska Hänessä ei maalisen virranut ihmisen verta koska, Hänessä virtasi puhdas Taivaalinen veri. Koska kokomaailman syntien sovittamiseksi tarvittiin puhdas, virheetön ja Taivaalinen veri.

      • Näkiä

        Jeesus oli ensin sana ja Hänen piti tulla lihaksi. Hän oli kuin kuka tahansa ihminen kiusattu, mutta silti Hän ei tehnyt syntiä. Hän siinnyt Pyhästä Hengestä, syntyi NEITSYT Mariasta. Hänen piti olla täydellinen Ihminen ja puhdas veri, että kelpasi sovittamaan maailman synnit. Hän ei ollut tästä maailmasta, mutta Hänen piti syntymän, elämän meidän keskellä. Jeesuksen veri pesee kaikki meidän syntimme, kun me sitä pyydämme ja Hän on 1 tie pelastukseen.


        Ps poistakaa tuo edellinen viesti


      • gtftrf5r

        Jeesus ei ole kaikkien kaikkia syntejä sovittanut joten turhaan vaahtoatte rikollisuudelle väärenetyn raamatun ja katemuksien oppejanne!
        Jeesus kielsi uskomasta ja uskotte itsenne ilmeisesti sinne minne haluatte.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.
        Tutkikaan kristittyjen historialliset faktat ja tunnustakaa Paavalin herra, herra saatana todelliseksi herraksenne...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Ette edes ole Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntalaisia ja silti väitettä että syntinne ja rikoksenne olis muka Jeesus sovittanut!

        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

        Kristillisinä esiintyvät pappislupauksen herra jumalalle antaanet papistossa on rikollisuuden kristittyjä jotka teitä eksyttävät uskomaan vaikka sen on Jeesus kieltänyt. Sellaisiksi aivopetyinä ette edes ymmärrä Jeesuksen antamaa oppia kun pappinne ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa...

        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM! Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" rikollisuuden oppia jota Jeesus ei ole asettanut!


    • snowcake

      Jeesus ei käskenyt vihata perheenjäseniä, vaan on pidettävä usko etusijalla.
      Avioliitto ei olisi ollut syntiä, mutta Jeesuksen tehtävä olisi ollut melko mahdoton vaimon ja lasten kanssa, kuten monien seuraajienkin.
      Jeesuksen synnittömyys ilmenee asenteessa, ihminen tekee syntiä jo lapsena, vaikka olisi kuinka kiltti ja hyvätapainen, perisynnin tähden.
      Jeesus ei opettanut tunteiden kieltämistä kuten meille on paasattu: et voi sitä ja tätä, yksinkertaisesti vain Jumalan vanhurskautta ja ettei kukaan voi kulkea aina keskitietä, joka vähässä on väärä, on paljossakin väärä.

      • Kyllä se sieltä Matteuksesta ja Luukkaasta läytyy sekin kohta, ellei sinulla ole peite kasvoilla, etkä halua huomata.


      • EiTeologi

        Ilmeisesti Jeesus ei olisi dna:nsa puolesta voinut saada maallisia lapsia, koska oli jumalallista sukua. Avioliitot solmittiin sukujen jatkamiseksi ja yritettiin pitää eri heimot erillään toisistaan. Eivät ne olleet rakkausavioliittoja, vaan osa sosiaalista järjestelmää, mm. naisten elämän turvaamiseksi. Jos oli rakkauttakin, se oli vain bonusta.

        Eikä Jeesus tullut maan päälle lisätäkseen maallista sukuaan, vaan taivaallista. Jeesuksen Jumalalta saatu tehtävä oli tulla pelastamaan syntisiä, ja hän itse sanoo, ettei tee täällä mitään muuta kuin taivaallisen Isänsä tahdon.

        Vuosia sitten pyrin teologiseen, ja yksi kysymys oli: Oliko Jeesus naimisissa. En muista mitä vastasin. Tällaisia pohdin nyt myöhemmin.


    • Näkiä

      Ihminen tekee syntiä perintönä koska synti periytyy veren mukana. Mutta Jeesus oli SIINNYT PYHÄSTÄ HENGESTÄ, Jeesuksella ei ollut Marian verta eikä Josefin, vaan Taivaallinen Veri joka on puhdas. Silloin Hän ainoastaan kelpasi SYNTI UHRIKSI. Ja temppelin esirippu repesi, silloin aukesi ovi kaikkein pyhimpään. Meillä ei ollut sitä ennen oikeutta kaikkein pyhimpään.

    • Miten sinä menet kaikkein pyhimpään, kun ei ole temppeliäkään. Ja jos kaikki menevät, ei se enää ole pyhä, vaan siitä tulee arkinen, koska pyhä on salaisuus.

      • Näkiä

        Sinä olet Pyhän Hengen temppeli Jos sinä olet ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan omakohtaisena pelastajana. Jeesuksen VERI ON PESSYT kaikki sinun veriruskeat synnit pois ja ne ovat heitetty niin kauas kun itä on lännestä. Tämä on lupaus kun tulemme uskoon.


      • vgfcrcdese
        Näkiä kirjoitti:

        Sinä olet Pyhän Hengen temppeli Jos sinä olet ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan omakohtaisena pelastajana. Jeesuksen VERI ON PESSYT kaikki sinun veriruskeat synnit pois ja ne ovat heitetty niin kauas kun itä on lännestä. Tämä on lupaus kun tulemme uskoon.

        Lahtarin oppia opetat!

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Joten....

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • khjyvtxrx

      on aikuisiakin jotka ovat synnittömiä!
      Tosin he eivät ole kristittyjä, eihän Jeesus ja Hänen opetuslapsetkaan olleet kristittyjä.

    • rj4j4jk4

      Kristittyjen opeissa usein viitataan Aatamin ja Eevan mahdollisesti aikaan saamaan syntiin ihmiskunnan perisyntinä.
      MUTTA
      Se oppi ei pidä paikkaansa sillä Jumala hävitti kaiken mutta antoi armon Nooalle ja hänen perheelleen sekä SIUNASI HEIDÄT A JA JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA.
      Joten
      jos sitä perisyntiä on ollut, niin sitä ei ole Aatamilta ja Eevalta perittynä. Tosin kristityillä on perisyntiä jota auheuttaa heidän oppit niiden noudattamisineen.

      Sana "synti" on oikeastaan rikollisen kristinuskon eksytys ilmaisu sanasta RIKOS. Sillä synti sanalla saadaan RIKOKSET muuttumaan aivopestyjen uskovaisten mielessä sellaisiksi jotka Jeesus olis muka sovittanut ja niin ei ole.
      Kun uskovainen luopuu Jumalasta, niin luopuu samalla HEISTÄ:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Mitään kolminaisuus oppia ei raamatun Jeesuksen evankeliumi tunne:
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
      HUOM!
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      ---------
      Tässä paavalilais-luterilaisuuden opista esimerkki perisynnin syntymisestä.
      Lapsikaste rikoksista...
      Tässä, papin tekstissä on 4 törkeää valetta, "taivaan isän" nimeen...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi "
      ----------
      -Jumala ja Jeesus ei ole papeille virkoja jakanut vaan sen tekee rikollisuus itse
      -Jokainen Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen saarnattu, opetettu tai/ja oppi JOTA JUMALA JA JEESUS EI OLE ANTANUT, ON rikollisuuden rikollista oppia, Esimerkiksi:
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
      -"synti" sana on ilmeisesti myös keksitty korvaamaan "rikos" sana. Sillä saadaan aivopesty uskovainen uskomaan että rikoksen saa anteeksi: valehtelmalla että Jeesus on kaikkien kaikki "synnit" sovvittanut ja niin EI OLE.
      -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä. ARMON rukoileminen ei oikeuta ARMON saantiin vaikka papisto saarnaa armon saannin puolesta ja saarnavat että pitää uskoa synnit/rikokset anteeksi VAIKKA JEESUS ON USKOMISEN KIELTÄNYT:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan: 24:23-26
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi jonka antaneet ovat Jumalasta luopuneita ateisteja itse sitä ymmärtämättä kuten uskontunnustuksesta selviää.
      -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?
      HUOM!
      Yllä olevien listauksen joukossa on kristittyjen perisynti ja omavanhurskaus oppiakin...
      Mm rikollisuuden rippi ei ole Jumalan tai Jeesuksen asettama mutta sen on rikollisuuden omavanhurkaus oppi joilla rikollisuus jakaa rikollisilleen sovituksia rikoksista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe