Alle 800 euron kamera

Ehdotelkaa hyviä kameroita ja kertokaa niiden ominaisuuksista ja mihin käyttötarkoituksiin ne soveltuu. Itse olen miettinyt canon eos 70d käytettynä, canon eos 750d tai lumix g7.
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta

Onko kyse kamerasta vai sekä kamerasta että objektiivista? Entä kaikki muu, mitä tarvitset kuvaamiseen: kortti, salama, jalusta jne? Streettiin ja matkakuvaukseen tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on käytetty Fuji X Pro1. Rungon hinta on luokkaa 350€.

Videokuvaukseen tuo mainitsemasi Canonin 70D on varmasti harkinnan arvoinen, kunhan mukana tulee järkevä prime.
Ilmianna
Jaa
Ennen kameran ostoa kannattaa miettiä mitä erityisesti haluaa kuvata.
Ellei mieleen tule mitään, kannattaa kamera jättää kauppaan.
Muuten tulee vain rahanhukkaa ja kamerasta hyllyn koriste.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Kun laitoin, että kertokaa niiden ominaisuuksista nii ajattelin sitten niiden perusteella saada vähän lisää tietoa mitkä kamerat sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja tottakai otan myös selvää muilta nettisivuilta jotta saan valittua juuri omiin käyttötarjoituksiin sopivan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jojrgd kirjoitti:
Kun laitoin, että kertokaa niiden ominaisuuksista nii ajattelin sitten niiden perusteella saada vähän lisää tietoa mitkä kamerat sopii omiin käyttötarkoituksiin. Ja tottakai otan myös selvää muilta nettisivuilta jotta saan valittua juuri omiin käyttötarjoituksiin sopivan.
Siis haluaisit jonkun kattavan selostuksen kameroista. Mitä, jos ottaisit itse selvää, jos et viitsi yhtään kertoa mihin tarvitset sitä. Vaihtoehtoja on tuossa hintaluokassa kolme: peilijärjestelmä (Canon, Nikon), peilitön (esim.. Olympus) tai tuuman kennolla oleva kompakti (esim. Canin tai Sony). Valinta riippuu siitä, miten paljon painoa panet kuvausominaisuuksille ja miten paljon pienelle koolle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
okaro kirjoitti:
Siis haluaisit jonkun kattavan selostuksen kameroista. Mitä, jos ottaisit itse selvää, jos et viitsi yhtään kertoa mihin tarvitset sitä. Vaihtoehtoja on tuossa hintaluokassa kolme: peilijärjestelmä (Canon, Nikon), peilitön (esim.. Olympus) tai tuuman kennolla oleva kompakti (esim. Canin tai Sony). Valinta riippuu siitä, miten paljon painoa panet kuvausominaisuuksille ja miten paljon pienelle koolle.
Nämä Suomi24 keskustelut ovat niin paljon saman toistoa, että jos edes vähän viittii katella ja lueskella nettiä, vanhoja suomi24 keskusteluja, niin löyttyy niin paljon asiaa ja asian vierestä olevaa, että turhaa täällä on enää mitään kysellä? Jos haluaa auttaa tai ehdottaa jotain ja laittaa linkin jonnekin sivulle, että voi kysyjä itse lukea tai tutustua, niin nykyään se poistetaan jostain ihmeen syystä? Canonisti minäkin toistaa samaa liirum laarumia, että en tiiä ketään muuta kuka jaksaa yhtä paljon suoltaa samaa juttua vuodesta toiseen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ni_ko_nis_ti kirjoitti:
Nämä Suomi24 keskustelut ovat niin paljon saman toistoa, että jos edes vähän viittii katella ja lueskella nettiä, vanhoja suomi24 keskusteluja, niin löyttyy niin paljon asiaa ja asian vierestä olevaa, että turhaa täällä on enää mitään kysellä? Jos haluaa auttaa tai ehdottaa jotain ja laittaa linkin jonnekin sivulle, että voi kysyjä itse lukea tai tutustua, niin nykyään se poistetaan jostain ihmeen syystä? Canonisti minäkin toistaa samaa liirum laarumia, että en tiiä ketään muuta kuka jaksaa yhtä paljon suoltaa samaa juttua vuodesta toiseen?
Linkkejähän tänne ei nykyisin saa robotin mielestä enää laittaa, ainakaan jos ne suuntaavat ulkomaailmaan.

Dpreview.com on oikea osoite silloin kun haluaa verrata kameroiden ominaisuuksia. Testejäkin löytyy isosta valikoimasta kameroita. Ja keskusteluforumilta käyttäjäkokemuksia. Ja ehkä aloittajalle sopivin osio on kameroiden "osto-opas".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jojrgd kirjoitti:
Ei tiedetä sinun käyttötarkoituksia kun ei olla selvänäkijöitä.
Kerro niistä sinun käyttötarkoituksista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jalkapallon videokuvaus sekä kuvaus ulkona. Video kuvaus aika tärkeässä osassa, mutta kyllä siinä pitää hyvä kuvanlaatukin olla. Kameran hinta jos ei objektiivia max 700€ eli ostan todennäköisimmin käytettynä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Osta 7 D mk II se on vähän kalliimpi, mutta et pety. on erityisesti urheilukuvauksessa hyvä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jojrgd kirjoitti:
Jalkapallon videokuvaus sekä kuvaus ulkona. Video kuvaus aika tärkeässä osassa, mutta kyllä siinä pitää hyvä kuvanlaatukin olla. Kameran hinta jos ei objektiivia max 700€ eli ostan todennäköisimmin käytettynä.
Kannattaisi ehkä miettiä erillisen videokameran ostoa jos videokuvaus kovin tärkeää.
Stillkuviin toinen kamera.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.omaetsin.fi/nayta/TvCq1tg5KUGLjfg3MUcc6A/fujifilm-fuji-x100t--tele--ja-laajakulmakonvertterit

Tuosta voi tinkiä hieman. Vertaa hintaa liikkeiden takuulla myytyihin ja niistä hinnoista 1/3 pois. Erittäin hyvä, kohtuukokoinen yleissetti.
Ilmianna
Jaa
Canon G7 X mk II on oiva peli, mutta sehän riippuu ihan käytöstä, mihin kameraa tarvitset ja mikä on hyvä. Jos kuvaat eläimiä, et tee pokkarilla mitään, ehkä joku G 3, mutta ei senkään kuvanlaatu telepäässä mikään huikea ole.
Jos järkkäriä mietit, et kunnollista tolla rahalla tahdo saada, rungon saat, mutta sitten alkaakin hinta nousta, kun kunnon putkia hommailet.
Ilmianna
Jaa
Alle 800 € saatat jonkinlaisen Canonin tai Nikonin digirungon saadakin, muttet juuri minkäänlaista kunnollista teleobjektiivia, mitä jalkapallokuvaukseen ehdottomasti tarvitsisit.

Taitavat olla vähintään 1000 € huitteissa sellaiset.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Alle 800 euron kamera

Ehdotelkaa hyviä kameroita ja kertokaa niiden ominaisuuksista ja mihin käyttötarkoituksiin ne soveltuu. Itse olen miettinyt canon eos 70d käytettynä, canon eos 750d tai lumix g7.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta