Mitä tarkoittaa ilmoituksen "Ei pakkomyynnissä"?

TyhmäOstaja

Mitä tarkoittaa veneen myynti-ilmoituksessa oleva "ei pakkomyynnissä"? Eikö myyjä haluakaan myydä venettään vai onko se jokin uhkaus ylihinnan säilyttämisestä ja ehdottoman oikeasta hinnasta?

48

3752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28m

      Myyjä ei kaipaa juttukavereita renkaanpotkijoista. Sitä se tarkoittaa.

    • aina-haku-päällä

      kokeilee vaan saisko venestään törkeen ylihinnan, ei muuten ole myymässä.

    • UrpoVaiJurpo

      Luulen, että antavat tosiaan ymmärtää hinnan olevan tyyppiä "apteekki".

      Ostajia ei ole jonoksi ja tuommoisella letkautuksella luulisi puhelimen pysyvän hiljaisena.

      Joo, saattaa se puhutella jotain osaa kansalaisista, mene ja tiedä, sillä meitä on moneksi ja jokainen meistä aistii tämän maailman menon melko subjektiivisesti, kuitenkin?

    • sisälukutaitoa

      Voisiko olla niin, että se tarkoittaa ettei vene ole pakkomyynnissä?

      • tapaseontuokin

        Kuka pakottaisi ihmisen myymään veneensä? Jos se on vouti, niin hän kyllä hoitaa myynnin ihan omatoimisesti eikä tarvitse siihen omistajan apua.

        Näkisin niin että toi pakkomyynnin esiin tuominen meinaa juuri sitä, että kunhan nyt pidän tätä täällä näytillä, eihän sitä koskaan tiedä, jos joku hullu maksaa mukisematta pyydetyn hinnan.


    • YmmärränPointin

      Itse myin viime syksynä harrasteautoni ilmoitustekstillä "tosiostajalle". Tässä lienee sama idea, eli ei huvita höpöttää kaiken maailman kyselijöiden kanssa. Autoni oli mallia joka herätti aika lailla mielenkiintoa. Kaupaksi meni eikä hinnastakaan tarvinnut vääntää. Ostajia ei tosiaan ollut jonoksi asti mutta mitään jonoa ei tarvitakaan, yksi tosiostaja riittää.

      • tapaseontuokin

        Luuletko, että tollasella ilmoitustekstillä jotenkin karsitaan ne höpöttäjät pois?
        Ne höpöttäjäthän just luulee olevansa niitä tosiostajia koska haaveilu on jo puoli voittoa.


      • tapalukea
        tapaseontuokin kirjoitti:

        Luuletko, että tollasella ilmoitustekstillä jotenkin karsitaan ne höpöttäjät pois?
        Ne höpöttäjäthän just luulee olevansa niitä tosiostajia koska haaveilu on jo puoli voittoa.

        Ei kertojan tarvitse luulla. Hänhän kertoi, ettei ostajia ollut jonoksi asti.


      • YmmärränPointin
        tapalukea kirjoitti:

        Ei kertojan tarvitse luulla. Hänhän kertoi, ettei ostajia ollut jonoksi asti.

        Juuri niin, oli tasan yksi kiinnostunut ja hän sitten ajoikin auton pois. Taktiikka toimi täydellisesti.


      • Samppars

        Ehkä yksi tämän päivän ilmiö voi olla myös se, että koitetaan kepillä jäätä. Veneellä hintana x ja soittaja lupaa puolet tai alle ja esittää nopeaa käteiskauppaa, johon rahapulassa oleva myyjä tietysti helposti tarttuu. Minua itseäni ainakin tämmöinen loisiva ihmistyyppi etoo, enkä välitä aikaani heihin kuluttaa.


      • tapaseontuokin
        YmmärränPointin kirjoitti:

        Juuri niin, oli tasan yksi kiinnostunut ja hän sitten ajoikin auton pois. Taktiikka toimi täydellisesti.

        Tuo on pelkkä oletus, että se taktiikka toimi eikä kyseessä ollut vaan se tolkuton hintalappu ja nyt sattui kohdalle se joka halusi tuotteen maksoi minkä maksoi. Auto herätti paljon mielenkiintoa, mutta kyselyitä tuli vain yksi?
        Se että myyjä sanoo hinnan olleen tosi edullinen ei vielä tarkoita yhtään mitään, laita toki auton tiedot tänne, niin voidaan arvioida oliko se hinta meidän muidenkin mielestä sopiva. Tai älä laitakkaan, tämä palstahan koskee veneilyä eikä autoja....ja niiden markkinat on melko erillaiset.


      • YmmärränPointin
        tapaseontuokin kirjoitti:

        Tuo on pelkkä oletus, että se taktiikka toimi eikä kyseessä ollut vaan se tolkuton hintalappu ja nyt sattui kohdalle se joka halusi tuotteen maksoi minkä maksoi. Auto herätti paljon mielenkiintoa, mutta kyselyitä tuli vain yksi?
        Se että myyjä sanoo hinnan olleen tosi edullinen ei vielä tarkoita yhtään mitään, laita toki auton tiedot tänne, niin voidaan arvioida oliko se hinta meidän muidenkin mielestä sopiva. Tai älä laitakkaan, tämä palstahan koskee veneilyä eikä autoja....ja niiden markkinat on melko erillaiset.

        Avautumisestasi nyt en paljon selvää saanut mutta kerrataan:

        1) On melko harvinainen auto joka herättää (liikenteessä, parkkipaikoilla ym.) paljon mielenkiintoa ja intohimoja. 2) Haluan myydä auton mutta en höpöttää kaiken maailman ihmettelijöiden kanssa. 3) Laitan auton myyntiin, hinnan mielestäni oikeaksi (lue: monen mielestä kovaksi) ja ilmoitan että lisätietoja tosiostajalle. 4) Jonkin ajan kuluttua ilmestyy tasan yksi kiinnostunut joka ostaa kärryn pyyntihinnalla. 5) Päättelen että taktiikka toimi hyvin koska kaupat tuli enkä joutunut vastailemaan urpojen kyselyihin.

        Päätän osaltani tähän.


      • tapaseontuokin

        Sulla kävi vaan tuuri, monella muulla ei.


      • Otamallia

        Näinhän ne autoliikkeetkin myyvät vai mitä. Tulkaa kaupolle vain tosiostajat, renkaanpotkijat älkää tulko. .. ne eikai.
        Hinta on myyntihinta, ei pyynti.... näitähän on, mutta näitä käyttävät vain henkilöt, jotka eivät ymmärrä kaupankäynnin perusasiaa. Perusasia on herättää kiinnostus myytävään tuotteeseen/ kohteeseen. Kiinnostusta ei herätä em. lauseet.


      • Ostamallaparanee
        Otamallia kirjoitti:

        Näinhän ne autoliikkeetkin myyvät vai mitä. Tulkaa kaupolle vain tosiostajat, renkaanpotkijat älkää tulko. .. ne eikai.
        Hinta on myyntihinta, ei pyynti.... näitähän on, mutta näitä käyttävät vain henkilöt, jotka eivät ymmärrä kaupankäynnin perusasiaa. Perusasia on herättää kiinnostus myytävään tuotteeseen/ kohteeseen. Kiinnostusta ei herätä em. lauseet.

        Näin minäkin olen tuon asian ymmärtänyt. Olen aina ollut ihmeissäni kun on jotakin pitänyt ryhtyä myymään.
        Kun opiskelujen takia rahapulassa menin ensimmäisen autoni myymään suoraan autoliikkeesen Kalliossa, niin sain siitä enoltani melkoiset moitteet, koska olin sen liian halvalla pois antanut.
        Tuolloin parikymppisenä ei kukaan ollut opettanut minulle myymisestä mitään ja kun olin tämän yrittäjän toimineen enoni kanssa Rakessa ostoksilla ja hän aina tinki kovasti joka tavarasta, niin minusta se oli jotenkin hävettävää.
        Nyt kun vuodet ovat minuakin kouluttaneet ja olen itsekin alkanut tinkiä vähintäin yhtä tiukasti kuin enoni ennemuinoin D
        Myyminen on vieläkin minulle vaikeaa, mutta en kyllä enää anna puoli - ilmaiseksi tavaraa pois.
        Kiitos vielä sinulle nimimerkki Otamalla, sillä tuollaisia tieto/opinkappaleita tarvitaan, jotta myymisen tekniikat tulisivat kaikille tutuiksi.


    • 36ft

      Siis tuohan ihan selvä. Emäntä sanonut että nyt paatti myydään ja isäntä ei halua myydä 😂

      • KaikellaKunnioituksel

        Tämä pätee varmaan useampaankin "pappa veneeseen" ikä painaa ja jos luopuisi veneestä tuntuisi, kuin koko elämä todella olisi eletty, kaikki hyvät muistot yms. Laitetaan hinta kohdilleen, niin kauppa ei käy, eikä puhelin pärise, voi sitten mammalle vain voivotella ja saa pitää veneen.

        Itsellä varmasti myös edessä, kun veneily on rakas harrastus...


    • toisinsanoen

      Sehän on kiertoilmaisu sille että vene on käytössä ja hyvä sekä hintansa arvoinen eikä tinkijöiden kannata tulla sitä arvostelemaan.

      • RoheastiVaan

        Nyt uskon saimme lausetta käyttäneen kommentin mitä tarkoittanut. Uskon jos käyttäisit tuota mitä kirjoiti voisi toimia paljon paremmin ja avaisi asian, niin kuin se on, jos se on myös muiden mielestä totta, alkaisi kauppa käymään.


      • sanottua

        Sanoin tinkimään alkaneelle moottoripyöräni ostajalle että älä sitten osta, niin osti heti pyydettyyn hintaan.


    • Kysymyksenasettelua voisi väittää asenteelliseksi.

    • JakutianArska

      Kyllä se "Ei pakkomyynnissä" tarkoittaa nimenomaan sitä, että rahat on loppu.
      Ja pitää myydä vene.
      https://www.nettivene.com/moottorivene/vihe/619558
      Tämä on hauska "En vastaa tuntemattomiin numeroihin".
      Tai paatti joka oli pohjoiskarjalassa myynnissä väärällä nimellä(ei ole olemassakaan sen nimistä) ja viestiin vastasi "Kake" ilman puhelin numeroa.
      Joskus hinta seilaa ylös ja alas ilman mitään logiikkaa. Kuten yhellä jojensuulaisella perätuuppari kauppiaalla.

    • dedde

      Juu myyn vaan tutuille veneeni niin mäs itä rakastan. En edes vastaa tuntemattomille.

    • atomiinus

      On olemassa tosiostajia. Ihmisiä , jotka katselevat hintoja ja ostavat niiden perusteella. Jos ilmoituksessa ei ole hintaa sanottu , se jää katsomatta. Jos hinta vaikuttaa sopivalta, mennään katsomaan. Jos tavara on ok, se ostetaan. Jos ei , lähetään veks. Myyjän luona ei tingitä , koska on jo valittu järkevähintainen. Jos tavara on kuraa , se vain lakkaa kiinnostamasta. Näin olen toiminut.

      • Kukintyylillään

        Atomiinus:

        Joo toi toimii jos hinta on tärkein tekijä, eli "tosiostaja" on joko A) jobbari tai B) ostamassa tusinatuotetta josta löytyy tarjontaa ja valinnanvaraa.

        Kaikki veneenostajat eivät kuitenkaan ole niitä nissanprimeran hakijoita.

        Itse olen aina halunnut jonkin tietyn veneen, jolloin sopivia yksilöitä on tullut myyntiin ehkä yksi joka toinen vuosi tms. Aina ei niinkään usein.

        Sitten kun sopiva on löytynyt, on myyjä ollut milloin mitäkin... MUTTA, kun vene kiinnostaa, niin yleensä on kaupoille päästy, ennemmin tai myöhemmin. Minulle siis vene ratkaisee.

        Aloittajalle: "ei pakkomyynnissä" tarkoittaa, että myyjä ei ole niin epätoivoinen, että tarvitsisi alkaa neuvottelemaan vielä epätoivoisempien tinkijöiden kanssa.


      • vene.ratkaisee

        Nykyisen veneen osto/myynti -kokemus oli seuraava:
        - myyntiin tuli vene, joka saattoi olla kiinnostava
        - soitto myyjälle lisäsi kiinnostista ja kävin katsomassa
        - minä pidin ja vaimokin piti
        - hinta oli mikä oli, toista samanlaista oli turha odottaa myyntiin
        - suullinen sopimus veneen ostosta pyyntihinnalla ja kaupat, kun edellinen vene on myyty
        - seuraavana vuonna myyjä päätti, ettei myykään
        - kauden lopussa ilmestyi toinenkin halukas ostaja, jonka tiesin todelliseksi
        - myyjä päätti lopulta taas myydä
        - myyjä piti lupauksensa ja tarjosi minulle etuosto-oikeutta
        - kaupat alkuperäisellä pyyntihinnalla
        - entinen vene pysyi minulla seuraavaan alkukesään saakka ja myytiin käytännöllisesti katsoen pyyntihintaan ja ostaja oli ainoa katsomaan tullut

        Pitkällinen proseduuri, mutta nyt minulla on vene, joka vaihtaa seurravan kerran omistajaa perintönä. Veneet todellakin ratkaisivat.


      • Oletihanhanurista
        vene.ratkaisee kirjoitti:

        Nykyisen veneen osto/myynti -kokemus oli seuraava:
        - myyntiin tuli vene, joka saattoi olla kiinnostava
        - soitto myyjälle lisäsi kiinnostista ja kävin katsomassa
        - minä pidin ja vaimokin piti
        - hinta oli mikä oli, toista samanlaista oli turha odottaa myyntiin
        - suullinen sopimus veneen ostosta pyyntihinnalla ja kaupat, kun edellinen vene on myyty
        - seuraavana vuonna myyjä päätti, ettei myykään
        - kauden lopussa ilmestyi toinenkin halukas ostaja, jonka tiesin todelliseksi
        - myyjä päätti lopulta taas myydä
        - myyjä piti lupauksensa ja tarjosi minulle etuosto-oikeutta
        - kaupat alkuperäisellä pyyntihinnalla
        - entinen vene pysyi minulla seuraavaan alkukesään saakka ja myytiin käytännöllisesti katsoen pyyntihintaan ja ostaja oli ainoa katsomaan tullut

        Pitkällinen proseduuri, mutta nyt minulla on vene, joka vaihtaa seurravan kerran omistajaa perintönä. Veneet todellakin ratkaisivat.

        Sinun kaltaisten kusipäiden takia nettivene on täynnä kusipäisiä haaveilijoita jotka luulevat saavansa jotain talvimansikoita vanhasta paskastaan js hintakupla säilyy.

        Tähän tarvitaan nyt muutos jotta kauppa saadaan käymään!!!!!!!


      • mistäkotoisin
        Oletihanhanurista kirjoitti:

        Sinun kaltaisten kusipäiden takia nettivene on täynnä kusipäisiä haaveilijoita jotka luulevat saavansa jotain talvimansikoita vanhasta paskastaan js hintakupla säilyy.

        Tähän tarvitaan nyt muutos jotta kauppa saadaan käymään!!!!!!!

        Tätä en pystynyt nauramatta lukemaan.


      • RonaldDump
        mistäkotoisin kirjoitti:

        Tätä en pystynyt nauramatta lukemaan.

        Joo, ei. Markkinataloudessa asettamat hinnat ovat vääriä. Suoli24 peräkammarin veneettömät wankkerit tietävät oikean hintatason, jolla tosin kukaan ei suostu myymään ensimmäistäkään suht koht älyissään olevaa ruuhta.


      • vanhaanpalaten
        Oletihanhanurista kirjoitti:

        Sinun kaltaisten kusipäiden takia nettivene on täynnä kusipäisiä haaveilijoita jotka luulevat saavansa jotain talvimansikoita vanhasta paskastaan js hintakupla säilyy.

        Tähän tarvitaan nyt muutos jotta kauppa saadaan käymään!!!!!!!

        Enpä ole ainakaan ainoa kusipää. Oma kaupankäyntini tapahtui 90-luvulla, pari vuotta sitten sisarvene myytiin kalliimmalla. Ja sen mukana sai osin minulta ostettuja purjeita. Eipä taida "oletihanhanurista" saada tänäkään vuonna venettä.


    • PakkoRakko

      Yksinkertaisesti sitä, että myyjä ei ole pakkoraossa (eli rahapulassa) myydä paattiaan pilkkahinnalla, vaan jaksaa odotella "tosiostajaa" joka maksaa suunnilleen pyydetyn hinnan. Eli turha tulla tarjoamaan puolta hintaa heti käteisellä.

      • myinjaostin

        No eikös toi sitten kannata kirjoittaa joka tapauksessa? Eihän se ostaja voi tietää valehteleeko se myyjä vai ei?
        Jos hinta on kohdallaan myytävään tuotteeseen nähden, niin kaupat syntyy, luki siellä ilmoituksessa mitä tahansa "tosiostajalle" "ei pakkomyynnissä" jne turhanpäiväisyyksiä.


      • näinseonnähtävä

        No tuota eikö tämä tosiaankaan aukene? Ei mun oo mikää pakko myydä. Kattelkaa Suomen sanakirja tai Murresanakirja, jospa niistä selkiääs.


      • myynjosmyyntai

        Onko kenenkään pakko myydä? Ei kai? Eli pitääkö siitä erikseen kertoa? Ristus mitä urpoja...


      • Halavallllaaaa
        myynjosmyyntai kirjoitti:

        Onko kenenkään pakko myydä? Ei kai? Eli pitääkö siitä erikseen kertoa? Ristus mitä urpoja...

        On niitä semmoisiakin jotka tarvitsevat rahat heti tai eilen. Silloin on tilaisuus tinkiä...


      • myynjosmyyntai

        Meinaat että se myyjä on niin typerä, että kertoo sen ostajalle? Tämän palstan tosiostajat tietysti haistaa tilanteen pelkän ilmoituksen perusteella....


      • tulkintanne

        Ilmoituksessa lukee hintapyynti ja "tarjouksia otetaan vastaan" sekä "ei pakkomyynnissä"


      • Jethrorosted
        näinseonnähtävä kirjoitti:

        No tuota eikö tämä tosiaankaan aukene? Ei mun oo mikää pakko myydä. Kattelkaa Suomen sanakirja tai Murresanakirja, jospa niistä selkiääs.

        Miksi sitten myyt? Vaikka ei olisi pakko myydä niin auttaako se myyntiä että sen ilmoituksessa mainitset?


      • Jethrorosted
        Jethrorosted kirjoitti:

        Miksi sitten myyt? Vaikka ei olisi pakko myydä niin auttaako se myyntiä että sen ilmoituksessa mainitset?

        Erittäin hyvä kommentti. Ei se myyntiä auta mitenkään että kertoo myynnin antisyyn. ” ei ole pakko myydä, enkä,vastaan puhelimeen kuin tosiostajille. Hinta on myyntihinta, ei pyynti. ” myyjä luulee että on tiukka myyjä, mutta tosiasiassa vaan poistaa mahdollisia ostajia kontaktoimasta. Kannattaa ottaa mallia ammattimyyjien ilmoituksista, ei niissä rajoiteta mahdollisia kiinnostuneita - päinvastoin.


    • KepilläJäätä-

      On tämmäistäkin tullut itsellä vastaan että kiinnostava soutevene projekti oli myynnissä 200€ Noh soitin myyjälle että tulen hakemaan puolen tunnin päästä veneen pyyntihinnalla. Myyjäpä sitten rupesikin ahneeksi ja sanoi ettei myykkään sillä hinnalla vaan jospa joku tarjoisi enemmän. Suljin puhelun ja ostin veneeni muualta. Meni parikolme viikkoa ja samainen myyjä soitteli perään monesti ja jankutti että saat ne sillä 200e ja tinkiä saat. Sanoin että jos ei usko niin pitääkö tulla käymään ja tekemään selväksi että ostin jo muualta enkä tarvitse enään? Sitten uskoi lopulta..

    • yliamiraali

      Varmaan se tarkoitaa sitä että myyjän ei ole pakko myydä venettään polkuhintaan tai edes lainkaan jos ei halua.

    • kävelekävelejakävele

      Ketjun aloottaja on hankala tyyppi. Saivartelee etsii vittuilun ja vänkäilyn kohteita ja niistä inkuttaa. Selvästi ei ole varaa edes mato onkeen.

      • potkii.kiviä

        Se aloittaja on tyhmä virtuaaliostaja.


    • Tosiostaja

      Jospa laittaisikin veneen myyntiin merkinnällä "pakko myydä, tarjoukset tähän ketjuun ja viikko aikaa tarjota. Näyttö silloin ja silloin, soitot iltaisin 20-20:30" Tulisi paljon positiivista nettinäkyvyyttä, jengi vinkkisi toisilleen ja renkaanpotkijat tarjoamalla alehintoja rohkaisevat enemmän haluavia. Viime minuutilla pari tosiostajaa nokittelee. Lopputulos, vene menee kaupaksi parhaaseen markkinahintaan.

      Tuollainen:"vain tosiostajalle"-ilmoitus on jo lähtökohtaisesti tyly. Sen tietää jo ilmoituksesta että myyjää ei kiinnosta tehdä veneen kunnosta selvitystä eikä sopia näyttöä eikä oikein mitään. Kaikki reklamaatiot raastavan kautta. Pitäkööt rakkaan veneensä.

      • ryöstömyynti

        "Pakkomyynti" tarkoittaa epätoden ostajan pakottamista.


      • hammasmyynnit

        Joitakin myydään "pitkin hampain".


      • Vaikea.myynti

        Turha tinkiä hinnasta jos myyjä on pakeneva tai irvistelevä


    • myytävänä_adjektiivi

      Venehän voi olla vähän myytävänä tai enemmän myytävänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe