Miten ulosotto menettelee?

menossaeläkkeelle

Tällaisessa tapauksessa?
Jään eläkkeelle. Minulla on mennyt 1100 euron anssista keskimäärin 200 euroa UO:hon. Nyt kun jään eläkkeelle saan eläkettä 1000 euroa nettona.

Kun aloitan eläkkeen ja saan sen kuukauden alussa ja samalla tulee edellisen kuun päiväraha, niin ottaako UO kokonaissummasta rahansa? Eli jos on sille kuulle tulot 2100 meneekö siitä UO:hon 700?

Ja pitääkö UO:hon ilmoittaa että jään eläkkeelle? Ja mitä sitten jos en ilmoita? Ottaako he seuraavassa kuussa kaksinkertaisen summan?

Tekis vaan hyvää tuo ylimääräinen summa. Velkojista mä viis veisaan. Voivat ampua itsensä. Varsinkin nämä perintätoimistot.

18

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgj68

      Ei ota kaksinkertaista summaa vaan kuluvan kuukauden nettotuloista, lain mukaan määrätty summa

      • menossaeläkkeelle

        Elikä 1100:n anssista eläkkeestä (1000) yhteensä 700 euroa.
        Jos UO nyt sitten ei saa tietoa tuosta eläkkeestä, niin seuraavassa kuussa alkaa ihmetellä miksi ei tuu enää anssia, käy tilillä ja huomaa että alkaakin tulla eläkettä niin siitä sitten vasta ottaa....kö?


      • 37421

        Ottaa vaan siitä ansiosidonnaisesta kuten ennenkin, mistäpä tuo olisi saanut just nyt tietää että pääset eläkkeelle, itse asiassa jos et sitä kerro niin menee varmaan joku kuukausi ennen kuin rupeaa ottaa eläkeestä.


    • NautiTilaisuudesta

      Joo, älä ihmeessä kerro eläkkeestäsi yhtään mitään sillä mikään laki ei velvoita sinua voudille ilmoittamaan oma-aloitteisesti tällaisesta muutoksesta. Vain silloin jos sinuun vouti itse ottaa yhteyttä kysyäkseen asioista niin silloin on kerrottava totuuden mukaisesti asioiden laita siltä osin mitä se kysyy, eikä silloinkaan tarvitse kertoa asioista joita ei juuri silloin kysytä. Uskon että hyvinkin saat pari kuukautta pitää kokonaan rahat itselläsi ja ainakin se on lähes pomminvarmaa että saat nyt tämän juhlakuukauden edut itsellesi kokonaan. Ei kannata puhua niille mitään sillä muuten vievät armotta. Ei myöskään kannata luottaa kehenkään ihmiseen niin paljoa että puhuisit tästä asiasta sillä voin sanoa että kateellisia riittää. Kel onni on se onnen kätkeköön!

      • menossaeläkkeelle

        Kiitos tiedoista. Ja sitten odottamaan anssin ja eläkkeen tuloa tilille. Nousen aamulla klo 6:00 ylös, maksan laskuni ja kipitän ennen klo 7:ää pankkiautomaatille ja nostan suurimman osan rahoista pois. Parisataa sinne jätän. Sitten tuijotan sitä ihmettä: 1000 euroa.....varmaan viikon. :-)


    • helppolöytäävastaus

      Kysy uo-virastosta.

      • menossaeläkkeelle

        Enpä taida. Edelliset neuvot oli ihan hyviä.


    • v8v7v6v5v4v3

      Höpsistä näistä neuvoista. Itse jäin aikanaan eläkkeelle ja heti vouti tiesi asian ja niin alkoi ulosotto eläkkeestä. Minulla ainakin lasketaan niin, että kaikki eläkkeet eli työeläke ja kansaneläke lasketaan yhteen. Suojaosuuden ylittävästä osasta otetaan sitten se 2/3. Ja se perintä tehdään tietysti työeläkkeestä, koska kansaneläkkeestä ei saa periä, vaikka se huomioon otetaankin (eli teoriassa peritään).

      • menossaeläkkeelle

        Ei nyt ole IHAN samasta asiasta kysymys. 4.4. tulee anssi. Sitä ennen 3.4. työeläke. Ja 7.4. kansaneläke.
        Mistä se UO tietäisi että jään eläkkeelle? Ei sille kukaan ilmoita että: "kas.tuo tyyppi jää eläkkeelle", jos se itse ei ota siitä selvää. Pitäähän hänen ensin esim. käydä tilillä katsomassa miksei anssi ole tullut?
        Mutta jos niin sitten kävisi, niin jäähän tuosta 2100 euron yhteissummasta minulle 1400. On sekin rahaa. Mitään ylim. en siitä maksa. Ryyppään sillä rahalla itseni hengiltä.
        Sitten se UO ei saa enää mitään.


      • Vippi-Ville
        menossaeläkkeelle kirjoitti:

        Ei nyt ole IHAN samasta asiasta kysymys. 4.4. tulee anssi. Sitä ennen 3.4. työeläke. Ja 7.4. kansaneläke.
        Mistä se UO tietäisi että jään eläkkeelle? Ei sille kukaan ilmoita että: "kas.tuo tyyppi jää eläkkeelle", jos se itse ei ota siitä selvää. Pitäähän hänen ensin esim. käydä tilillä katsomassa miksei anssi ole tullut?
        Mutta jos niin sitten kävisi, niin jäähän tuosta 2100 euron yhteissummasta minulle 1400. On sekin rahaa. Mitään ylim. en siitä maksa. Ryyppään sillä rahalla itseni hengiltä.
        Sitten se UO ei saa enää mitään.

        Just näin! Täällä on sellaisia tampioita jotka haluavat että menettäisit tämän edun ja siksi selvästikkin neuvovat toimimaan tyhmästi, kuten tuo yksi valopää jonka neuvo oli "kysy ulosottovirastosta" No huh huh!!!!

        Teet juuri kuten puhetta oli eli kaiken varalta kello herättämään aikaisin rahapäivän aamuna, tili tyhjäksi vaan (älä jätä edes sitä 200 euroa suotta varmuuden vuoksi)!

        Olet ihan oikeassa siinä että ei vouti mistään etukäteen voi tietää jonkun velallisen tilanteen muutoksista. Yhdellä voudilla voi olla satoja ellei tuhansia ihmisiä "asiakkainaan" niin ei siinä heti kellot soi kun ei enää kaikki mene kuten aiemmin.

        Ota ilo irti ja nauti kaikin tavoin, kyllä me köyhät se ansaitaan!


      • ååppalallaa
        menossaeläkkeelle kirjoitti:

        Ei nyt ole IHAN samasta asiasta kysymys. 4.4. tulee anssi. Sitä ennen 3.4. työeläke. Ja 7.4. kansaneläke.
        Mistä se UO tietäisi että jään eläkkeelle? Ei sille kukaan ilmoita että: "kas.tuo tyyppi jää eläkkeelle", jos se itse ei ota siitä selvää. Pitäähän hänen ensin esim. käydä tilillä katsomassa miksei anssi ole tullut?
        Mutta jos niin sitten kävisi, niin jäähän tuosta 2100 euron yhteissummasta minulle 1400. On sekin rahaa. Mitään ylim. en siitä maksa. Ryyppään sillä rahalla itseni hengiltä.
        Sitten se UO ei saa enää mitään.

        "Ryyppään sillä rahalla itseni hengiltä."
        Kannatetaan! Ei tarvitse tukia maksella.


    • u9u8

      Saihan se ulosottaja minunkin eläkkeeni heti tietoonsa, enkä sitä hänelle kuuluttanut. Heti eka elääkkeestä oli ottamassa. Tieto kulkee.

      • Freedrikki

        Ihan hyvä ettei pysty pimittämään. Olen oppinut että ihmisen täytyy velkansa maksaa eikä vain miettiä mitenkä saisi kiemurreltua itsensä vapaaksi veloistaan !!


    • velkaanut.sinisilmä

      Olen ilmoittanut itse ulkkarille, kun tuloissa ja olosuhteissa on tapahtunut/tapahtumassa muutoksia. Oikein mukava naisihminen on ulkkarina täällä ja hän on neuvonutkin monesti asioista, joita en tiennyt. Kun pääsin eläkkeelle reilu vuosi sitten, niin ilmoitin siitäkin. Eka eläke sattui uo:n vapaille kuukausille, joten sain ihan hyvin ylimääräistä, jolla ostin ison elintarvikevaraston, sekä maksoin pois muutaman velan, joita kertyi trampatessa tutkimuksissa erikoislääkäreillä, sekä muissa työkyvyttömyyseläkkeelle hakeutumisen kuluissa.

      Nyt menee taas joka eläkkeestä n 200 ja uusia ulosottoja ei ole tulossa, joten olen vapaa kahden vuoden päästä. Vihdoin, sillä olen ollut 10 vuotta tosi lujilla.

      • voihyvätpäivät

        Ei mitään järkeä ilmoitella voutille vapaaehtoisesti asioistaan.


    • 20vuottajasikana

      Ulosotto menettelee kuin parhaim ystäväsi, jopa enemmän. Hän muistaa sinua joka juhlapäivä ja on mukana elämässä tiiviisti. Ei ole asiaa jota tämä kaveri ei jätä kääntämättä ja tutkimatta. Hän kyllä huolehtii. Älä sinä vaivaa päätäsi. Anna olla. Heitä vapaalle!

    • VELAT_MAKSA

      MAKSA VELKAS!

      • EN_MAKSA_VELKOJA

        EN VITTU MAKSA KUN EI KIINNOSTA!! PITÄÄKÖ SE PERKELE RAUTALANGASTA VÄÄNTÄÄ, HÄH?!!!!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe