Yökyöpelinä Ama

Toi lähestyvä täydenkuunaika on minulle painajainen.Siis oletettavasti kuuhulluus saa minussa oteensa,eikä uni tule simmuun.
Nukkumatti ei ota minua sille höyhensaarikeikalle vaikka kuinka anelisin.
Oliskohan syntymäaikanani ollut täysikuu,vai mistä toi häirintötekijä on elämäni riesaksi tullut?kyselee Ama

36

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona_

      Minäkin olen jollain tapaa kuuhullu, täysikuun valaistus vaikuttaa maagiselta, sen akaansaamat varjot laittavat mielikuvituksen liikkeelle. En koe sitä ahdistavana, ehkä lapsuuden tarinoiden perusteella odotan näkeväni metsän eläimiä silloin liikkeellä. Saattaa tässä olla todellista perääkin, kuun valossa näkee saalistaa. Ihaniin elokuisiin muistoihin kuuluvat kuutamouinnit, solahtaminen hopeiseen kuunsiltaan.

      Nukkumiseeni en ole huomannut kuun vaiheilla olevan merkitystä. Meillä on kunnolliset pimennysverhot, niistä ei läpi kuu kumota eikä aurinko paista. Uskon kuitenkin, että joihinkin ihmisiin kuulla on vaikutuksia. Olen lukenut, että ihmisen nestetasapaino voi vaihdella kuun vaiheiden mukaan. Kuun vetovoima saa aikaan vuorovesi-ilmiön, miksei se ihmiseenkin vaikuttaisi, meissähän on valtaosa vettä.

      Löysin tällaisen taulukon, josta voi katsoa oman syntymäpäivänsä kuun tilanteen. Aika lähellä täysikuuta minäkin olen syntynyt, loppusyksystä, tiistaina aamuyöllä. Olisikohan äiti muistanut, oliko silloin kuutamoyö. Runokielessä puhutaan kuudanyöstä. Kalevalassa on hauska sanonta : ilmoisna ikinä, kuuna kullan valkeana.

      http://www.eeki.biz/kuu_kalenteri.php#kuun_tiedot_kalenteri

      • Kyllä toi kuunkierto on herkkyysasteella mitattavissa oleva tunnetila,kun se möllikkä vaan tulee liian lähelle.
        Nukuin yhtenä kesänä tuolla vinttihuoneessa ja vettä satoi kaatamalla yöllä.Heräsin levottomaan olooni ja alakertaan tuloni,tietty kohdistui jääkaapille,mutta semalla vilkaisin seinäkalenteria ja kuinka ollakkaan täysikuu oli menossa,joten se veijari karkoitti sen ainoan miesystäväni nukkumatin??
        Ei todellakaan minua auta mitkään salusiinit,olen senverran pimahtanut siihen hulluuteen.No pilkkihulluus tasapainottaa noita mielenailahteluja,kaiketi hormoonitaso,tai oikeammin eritys jo loppunut niihin ihaniin vaihtovuosiin.

        Tytärtäni tenttasin,hän lähestyy vaihdevuosiikää,että sinulla noita poikaystäviä vaihdettu,mutta koska sinulle tulee menopaussi?
        Minulla se jatkuvasti päällä,kun rahat aina loppu?no näinhän se menee,naiselle kaikki pläjäytetty harmiksi ja miehille vain viidenkympinvilitys,kun he juoksevat nuortennaisten perässä ja tuskin muistavat minkätähden??
        Aman mietelmiä täältä korvesta,jossa hatunalle tuulee ja sillei??


      • veikko.ll

        Joku kertoi että täyskuu olisi sunnuntaina eli parin päivän päästä. Kynnän niin syviä ajouria että täyskuun aikoina olen aina vähemmän myrtsimpi. Hanaakin voi pienentää.
        Sattumalta luin iltapäivän mehutauolla keittiössä että kuu etääntyy maapallosta vuosittain n. 38 mm keskimäärin.


    • Täältäkin löytyy yksi, joka joutuu kuuta palvomaan.
      Ja muistikin vielä pelaa, muistan, miksi kauniita naisia jahdataan, vaikka se viiskymppiä tuli täyteen jo aikoja sitten.

      • veikko.ll

        Noin 16 tunnin päästä on täysikuu. Kai se on maaliskuu kun täytenä on tänään 12.3. Hienot, kuun valaisemat maisemat parhaillaan.
        Pakkaist tulee siinä 5-6 astetta. Olhan kevään ja tevättalven taitteessa


      • Hyvä Nettivaari! Homma siis hanskassa,tai lapasessa?
        Eihän noi miehet tuskin tunnustais,vaikkeivat muistaiskaan,mitä mimmeille tehdään,kun kiinni saadaan?

        Muistan mieliinpainuvan tapahtuman,kun mieheni lähti täältä viimeistä kertaa.
        Käskin hänen ottaa toalettikamansa mukaan ja siinä touhutessaan hän pudotti mustat pikkuhousuni pyykkinarulta,joka oli takan ja hänen sänkynsä lähettyvillä.
        Niitä aikansa tutkittuaan,hän kysyi:mitkä ne nämä ovat?
        No pöytärätti näkyy olevan,anna tänne ja eposoodi tuli hoidettua?

        Nythän siihen Alzheimeriin on saatu uusia tutkimustuloksia ja yksi sen aiheuttajista on uniapnea,siis tarkkailkaa kuorsaustanne?
        Voi kuinka ihana lumisade alkoi,nyt täytyy kipasta postilaatikolla,jos vaikka ihailijapostia olisi tuullut?
        Mukavaa viikonalkua teille ystävät ja tarkkailkaa hengitystänne,sen tekee myös Ama


    • Oli todella upea täysikuu,oikein kahdenhengen kuutamo?Harmi vain ,sitä toista henkilöä ei näkynyt mailla eikä halmeilla?
      Olin koirani kanssa lenkillä,kun
      minullakin kerran kuussa noi katuvalot sattuivat paistamaan?Potkurilla huristelin,niin että helemat paukkui,niinkuin siinä Jaffamainoksessa.
      Aurinko alkoi valaisemaan elämäni kulkua ja pakkasta näyttäs olevan viitisen astetta.
      Aaamukahvia ryystän ja mietin päivän käsikirjoitusta,että mitähän repäsevää sitä tekis?Tulitikut ihan loppu,ettei niitäkään voi raapia ja kauppaautolta voin niitä ostaa vasta tiistaina.No on minulla pahanpäivänvarelle sytkäri,kun muistais mistä se vois löytyä?Saattaa olla rantasaunalla,lämmitin sitä ja ajatella höyrypesurilla pesin sen ja voi hitsi miten helpolla lauteet lähtivät puhtaiksi,suosittelen
      Nyt suosittelen itselleni pilkkipäivää,joten iloa ja valoa elämäänne ja keväänodotusta,joka keikkuen tulevi,näin uskoo Ama

      • jakolasku

        Leutoa, aurinkoista kalastussunnuntaita Amalle. Terminen kevätkin on harvinaisen aikaisin alkanut, kuulemma🐾.


      • captcöpenick

        Ehkä Lounaissaaristossa terminen kevät ehkä jo käynnistynyt. Vuorokauden keskilämmön olisi oltava yli 0 asteen.
        Meillä oli vielä -6 astetta yöllä pakkasen puolella. Päivälämpötila ehkä enimmillään 4.
        Parituntia sitten pihalaatoilla vesi alkoi jäätymään. Tulevalla viikolla ehkä terminen kevät käynnistyy ainakin muutamaksi päiväksi.


      • captcöpenick kirjoitti:

        Ehkä Lounaissaaristossa terminen kevät ehkä jo käynnistynyt. Vuorokauden keskilämmön olisi oltava yli 0 asteen.
        Meillä oli vielä -6 astetta yöllä pakkasen puolella. Päivälämpötila ehkä enimmillään 4.
        Parituntia sitten pihalaatoilla vesi alkoi jäätymään. Tulevalla viikolla ehkä terminen kevät käynnistyy ainakin muutamaksi päiväksi.

        Kiitos kapu! Minulle ilmoja piisaa ja niitä elän omien tekemättömien töitteni mukaan.Kuunten mitä Pouta enustaa ja aamulla näen,josko mahdun sekaan lumimyräkkään,tai sitten tulee luppopäivä sisätiloissa ja saan tehtyä rästiinjääneitä ompeluksia ja vaikka puikot laitan luomaan villasukkia tai käsienlämmikkeitä.
        Ilman kässäriä eletty elämä on siitä elämää joka on minunlaistani elämää Ama


    • jakolasku

      Samanmoista meilläkin, puolipilvistä ja leutoa. Nyt jäistä paikka paikoin huomasin kun käväisin lähikaupassa. Alepassa riittää ostajia lähes yöhön asti. Kauppa on auki klo 23.00 saakka.

    • Olipa ihanan keväinen päivä,jotenkin sitä herää,kuin karhu unestaan.Jopa koirastani huomasin,kuinka se nautti aisteillaan kevään lämpimyyden ja jopa pentumaisesti juoksi pitkin pihaa,vaikka onkin jo yli kuudenvanha lady.
      Kuu oli aivan ihana,kun se tuolta järven takaa ilmestyi valaisemaan tätä korpimaisemaa.
      Jotenkin tänään taas tulvahti kiitollisuus tätä asumustani kohtaan,kuinka itsellinen olen.
      Katselin noita kauniskoti asuntoja,jotka hulppeita ja isolla rahalla aikaansaatuja,mutta kyllä minä en vaihtais tätä idylliä,ja rintamamiestaloani noihin lukaaleihin.
      No eihän minulla edes olis varaa pitää niitä yllä,käyttökulut eivät kattais tulojani,pientä eläkettäni?

      Luojankiitos synnyin vaatimattomiin elinoloihin,käpylehmillä leikkiessä syntyi tota mielikuvitusta ja laaja avarakatseinen maailmankuva.Ei ihan turhista nipota,kuin joku saittilla käskee naiset jalkapuuhun,kun ovat olleet epäsuorassa kuvauskontaktissa.

      No niin täi näin.Tämä ,keskustelupalsta olkoon ilmaisukanava erilaisille tunnetiloille,elintiloille,mielentiloille ja kokemuksille,ei tuomioille,näin näkee asian Ama

    • jakolasku

      Et taida olla mikään hienohäntä ihminen. Liian hieno on oksettavaa, jatkuvaa imurointia ja pölyjen pyyhintää. Mieluummin suuntaan ulos nelijalkaisten kera.
      En ole minäkään kultalusikka suussa syntynyt.
      Ei uskoisi kun illalla kulkee raitilla että on melko hiljaista. Aivan rauhassa saa kulkea. Ainut metelin aiheuttaja on Tuusulan väylä autoineen. Meiltä linnuntietä n.350-400m.
      Täällä oli puolipilvistä...mutta kevättä tekee, kävelytiet on sulaneet ja soraiset.
      On paljon mukavia asioita kun ne älyää ja oivaltaa kuten koiran kusetuslenkki vesisateella...jaa miksiköhän kun muut kököttää kotonansa ja minä sillä hetkellä koirineni omistan koko lähitienoot. Hienohännät odottaa ainaista auringon paistetta.

      Sillai se menee kun ei ole kultalusikoita eikä edes niitä kaipailla. Liian hienoissa himoissa joutuu liian koville ettei vaan tuo karvoja tai pölyä.

      Elämä on koiran🐾 tassuja.

      • uolevi.uneton

        Olisin katsonut iltauutiset, mutta jo 20 ako likkaa ramasee. Ei sille mitään mahtanut. Nukuin yli 2 tuntia.
        Nyt tuli minustakin yökyöpeli. Kävelin jopa ulkona. Unta saa varttua nyt useita tunteja.
        En lue mitään enkä kuuntele radiota vaan mötkötän pimeässä. Kolmen watin yövalo ei häiritse.
        Katselen Jim'ltä Austraalian tulli-ohjelmaa. Se loppuu pian. Sitten tulee Anthony Bourdain maailmalla. Ohjelma kyrsii minuu aina.

        Hyvä yötä varttunut nettiväki.


      • Lorenaa
        uolevi.uneton kirjoitti:

        Olisin katsonut iltauutiset, mutta jo 20 ako likkaa ramasee. Ei sille mitään mahtanut. Nukuin yli 2 tuntia.
        Nyt tuli minustakin yökyöpeli. Kävelin jopa ulkona. Unta saa varttua nyt useita tunteja.
        En lue mitään enkä kuuntele radiota vaan mötkötän pimeässä. Kolmen watin yövalo ei häiritse.
        Katselen Jim'ltä Austraalian tulli-ohjelmaa. Se loppuu pian. Sitten tulee Anthony Bourdain maailmalla. Ohjelma kyrsii minuu aina.

        Hyvä yötä varttunut nettiväki.

        Heräsin täydenkuun ja "sudenhetken" aikaan kuun paistaessa suoraan kasvoihini. Oli jäänyt illalla uutimet laittamatta ikkunaan.
        Arvelin eipä tule uni heti kohta joten kiehautin aamuyön teet jota tässä hörppäilen leipomani pyörön kanssa ja hyvältä maistuu. Kaikkihan ovat ainakin kuulleet näistä Pohjois-Karjalaisista pyöröistä, ovat hyvä lisuke teen kanssa, vaikkakin melko kaloripitoisia. Googlesta löytyy pyöro hakusanalla ohjeita.

        Joskus kuuntelen yöradiota jos tulee mieluista musiikkia ja toimittajan rauhaisa ääni antaa toivoa uudesta aamuyön unesta.

        Toivottelen hyviä aamuyön unia, herätään pirteinä tiistai aamuun.


      • Ajatelkaa ihmiset!Kuinka positiivinen elämänasenne on matkakumppanina todella eteenpäinvievä.Ja kuinka elämä voi olla koirantassujen vilistelyä,ihanasti oivallettu.
        Loreena,muistan jonkun elokuvankin,olisko ollut Ulvova mylläri? Ainakin se käsitteli ihmisyyttä täydenkuun aikana.

        Minulla radio auki yleensä koko yön ja joskus telkkukin,kun satun väsyneenä rojahtamaan tuvansänkyyn katsellakseni myöhäis uutiset ja niin se nukkumatti ottaa mukaansa,ilman ehtoja ja reunahuomautuksia,mutta silloin ei olekkaan täydenkuunaika.

        Muistan todella,kun navetanlattiaan tein valmispetonista 11 kottikärryllistä sitä tasoitetta sementtimyllyllä ja todella uuvahdin ja kaaduin sänkyyn työvaatteissani.
        Heräsin kahden aikaan aamuyöllä,kun telkku pauhas jotain iskelmää,kun minä nuijanukutuksesta heräsin?

        On se vain niin ihanaa tehdä omia hommiaan ilman toisten laatimaa käsikirjoitusta ja kuvitella joskus itsestään jopa liikoja,mutta se että se risukasaan paistava valoilmiö ei aina ole aurinko,niin paistakoon se kuu ihan luvallisesti Ama


    • Ramoona_

      Nukahdan helposti, kun valitsen tarpeeksi tylsän kirjan iltalukemiseksi. Otan rennosti, jos herään yöllä eikä uni heti jatku, laitan vaikka kuulokkeet korville ja kuuntelen hetken rauhallista musiikkia, aina se vieruskaverin kuorsauksen voittaa. Meillä on makkari viileänä, piristyy liikaa jos lähtee tassuttelemaan pois sängyn lämmöstä. Nyt täytyy tunnustaa, että veneellä hytissä meillä koirat ovat saaneet nukkua vieressä . Sen parempaa venelämmitintä ei olekaan kuin saksanpaimenkoira. Koiran iltaulkoilutus antoi happilatauksen , hyvää unilääkettä sekin. Tämä viimeinen oli niin huomaavainen, ettei tullut aamulla herättämään, saattoi pitkään makuuhuoneen ovelta seurata, milloin emäntä tai isäntä raottaa silmät. Uni on valtavan tärkeä kaikelle hyvinvoinnille, sen kanssa kannattaa kaveerata. Kohta on kesäaikaan siirtyminen, se aina vähän rassaa.

      Pyöröjä Lorenaa meille tarjoilee. Ne ovat tulleet tutuksi siskon joensuulaisen anopin kautta, tosin kukkosiksi siellä kutsuttiin. Hänellä jujuna oli hiivaleipätaikinan hapanjuuri, useimmiten mannapuuroa päällyksenään. Siinähän tulee aamupuuro ja kahvileipä samassa paketissa. Itse olen pieniä pyöreitä mustikka- ja rahkapiirakoita leiponut pullataikinasta tuohon tapaan , ensin pyöreä pulla ja siihen juomalasilla painauma, joka täytetään. Mikäs estäisi tekemästä marjakukkosia hiivaleipätaikinaan, olisi ruokaisaa ja terveellisempää.

      • Lorenaa

        Jos kiinnostaa pyöröista parempi versio maulta, niin hakusana "riisipyörö" Googlesta tuo ohjeet mitä makoisammat. Matka-, retki matkoilla, kotipöydässä vallan oivaa einettä.


      • Ramoona-
        Lorenaa kirjoitti:

        Jos kiinnostaa pyöröista parempi versio maulta, niin hakusana "riisipyörö" Googlesta tuo ohjeet mitä makoisammat. Matka-, retki matkoilla, kotipöydässä vallan oivaa einettä.

        Kiitos, Lorenaa 🌷. Selkeä helppo ohje löytyi, varmaan pehmoisen maistuvaisia .Karjalanpiirakoita en osaa väsätä, se piirakkapulikka ei vaan tottele minua. Pyöröjä kiva pyöräytellä ja vaalia suomalaista ruokaperinnettä. 🇫🇮


      • Ramoona- kirjoitti:

        Kiitos, Lorenaa 🌷. Selkeä helppo ohje löytyi, varmaan pehmoisen maistuvaisia .Karjalanpiirakoita en osaa väsätä, se piirakkapulikka ei vaan tottele minua. Pyöröjä kiva pyöräytellä ja vaalia suomalaista ruokaperinnettä. 🇫🇮

        Samoin! Jostain aikoinaan löysin tekoohjeen peltiperunapiirakasta.Siihen tehtiin se taikina ,siis ruisjauhoista,taisin siihen vähän vehnäjauhojakin laittaa Kaulitsin ohueksi ja perunamuusia ja muistaakseni voita käytin runsaasti,nopea paisto tosi kuumassa uunissa ja senjälkeen ajoin sen neliöhin sillä mikä lienee härvelillä ja maistuivat ihan aidoilta piirakoilta.Varmaankin löytyy netistä jollain levyvypiirakan nimikkeellä?

        Katsoin viidakkoperhettä ja noi kaivosyhtiöt todella ryöstävät,niinkuin meilläkin Talvivaara ja tappavat monelta elinkeinon kalastukseen.
        Ministereillä oma lehmä ojassa ja ylimäärästä rahaa osakeantiin,silloinkuin sitä jäteallasta ja luonnonraiskausta tehtiin ministeritasolla.
        Nyt toisteetaan samaa virhettä sotejutuissa,keskusta pettää ja sössii aina.
        Anteeksi ,ton kuuhulluden jälkeen aivot alkoivat toimia Amalla


    • Noi ihanat,erikoisherkut pyöröt ovat minunkin kokkitaitojeni ulottuvilla.Minä,jolla äitini laivaemäntä ja kokkeja tyttäreni ja tyttärentyttäreni,vetäydyn aina nautiskelemaan sitä punaviiniä,jota pitää pullo ostaa,vaikka vain loraus siihen kastikkeeseen tarvitaan,joilla tyttäreni loihtii tien makujenmaailmaan.

      Jotenkin näin se vain menee.Minä taioin 150g porsaan kyljestä kastikkeen nelihenkiselle perheelleni,silloin kun se valonsäde ei osunut siihen risukasaan.

      Ja joskus nytkin vaikka pakastimesta löytyy aineksia herkutteluun,ruoskin itseäni ja ajattelen,kuinka moni lapsi maailmalla menee nälkäisenä nukkumaan.
      Nyt jotenkin ajatukset menivät sektorille,joka koskettaa,joka tuo vastuun lähimmäisen hyvinvoinnista Se syntyminen Suomeen,on kuin lottovoitto,ei vähennä niiden sodanjaloissa olevien lasten tuskaa,eikä ravitse heitä.
      Minkätähden se vain tapahtuu?
      Tieto lisää tuskaa,mutta sotalapsena etenkin tuska kaksinkertaistuu?
      Anteeksi poikkesin aloitusteemasta Ama

      • Vielä toi Kalevala! Kansallisaarteemme on todella tavallaan niin kuin selviytymisopas,kun osaa sitä lukea jopa rivien välistä.
        Toinen selviytymisopas löytyy Hymyileva Apollo runosta,jotenkin sen luettuani,tunnen jopa olevani ihminen,jota elämä kantaa.
        Aman elämää vie eteenpäin teidän mielipittenne,ja Sinä Ramoona siellä aalloilla,jotenkin kosketat maakrapua.Hyvia virtauksia,ja se ihana toteamus edesmenneen Lasse Motersonilta:Kaikki paitsi purjehtus on turhaa
        Myötäsiä sinulle ja meille kaikille Ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Vielä toi Kalevala! Kansallisaarteemme on todella tavallaan niin kuin selviytymisopas,kun osaa sitä lukea jopa rivien välistä.
        Toinen selviytymisopas löytyy Hymyileva Apollo runosta,jotenkin sen luettuani,tunnen jopa olevani ihminen,jota elämä kantaa.
        Aman elämää vie eteenpäin teidän mielipittenne,ja Sinä Ramoona siellä aalloilla,jotenkin kosketat maakrapua.Hyvia virtauksia,ja se ihana toteamus edesmenneen Lasse Motersonilta:Kaikki paitsi purjehtus on turhaa
        Myötäsiä sinulle ja meille kaikille Ama

        Toi Hymyilevä Apollo,kuuntelin sen taas,ja jotenkin sen elämänviisaus antoi ymmärrystä,antoi anteeksiantoa,antoi uskoa tulevaisuuteen,harmi,etten osaa siirtää,mutta me voimme sen kuunnela tahoillamme Ama


    • 1millaurjami

      Koitin vieläkö on Kirjoittajia täälä ja olikin hyvä aloitus Kuuhulluista -
      Kun on jo tarpeeksi "hullu " on hyvä kun sitä kuuhulluutta en ole saanut .
      On muutenkin Liianhyvät unenlahjat . Muistuu vaan mieleeni Niiltä " viihdevuosilta " mieheni sanomanta Kun minä --- hyvän nukkumani yön jälkeen ,hän ihan "piruuttaan " sanoi , että taas nukuit "onnesi ohi" Oli itse huono nukkumaan katseli telkkaria ja luki kirjoja ;sydän yönä .

      Kuinka ollakkaan hän nukkui ikuiseen uneen minun viereeni .Aaamulla huomasin --pääsi vaikean saurauden jälkeen --lepoon -liian nuorena vaan 41vuotiaana -

      Minä se odottelen koska se tulee minun vuoroni -- Ihan rauhallisin mielin --! Terveyttä kun piisaa --ja toisensilmäni leikataan Viikonpäästä - Jos onnistuu hyvin ,niinkun oikee silmä niin en tarvitse silmälasia - nytkin jo näen ihan hyvi ilman -
      Amalle paljon ihania lenkkipolkuja Koiruutensa kanssa --minun Jerrycottonikin jätti minut . -- Tuli jo 2 vuotta ilman kävelukaveria - 14 vuotiaana kuoli .
      Ajattelin että nytt taasen alan kierteleen maailmaa ja katsomaan eri maiden pääkaupunkeja -- on niin paljon jäänyt näkemättä -- mutta ei ole sitä tarmoa -- ja entiset reissukaveritkin on lähteneet Sinne mistä ei paluuta ole -
      U.M

      • Voi sua Ulla`Jotenkin meissä henkii olemassaolon henki.Sinä siellä ja minä täällä.
        Olet sisupussi,,selviytyjä,olet suomalainen nainen.Haleja,kestävyyttä ikääntymistä vastaan taistelussa Ama


      • Jotenkin,sulle Ulla tunnen sitä sielujen sympatiaa,Olet vahva,olet se tamperelainen tienraivaaja.Olet raivannut tiesi sinne naapuriin.Kaiketi sinne muutto,ei ole herkkua ollut.Juurettomuus minua vaivaa vielläkin,olenko hesaileinen(syntyny siellä) olenko sitä ja tätä,kun ruuhkavuosina työnperässä olin juureton samoinkuin lapseni.Luojankiitos lapseni ovat löytäneet paikkansa manselaisina.
        Tampere on upea kaupunki.Silloinkuin sinne muutin,soluttauduin upeasti työympäristöön,kuin myös lähiympäristöön,voisin olettaa olevani lähes manselainen,jollen olisi?Jaa sitä en edes tiedä mitä?


    • yksi-ilme_eino

      Yöni oli erikoinen. Pääsin myöhään vasta pötkölleni. Heräsi aamuyöstä muka pissalle, mutta tunsin että wc kutsuu vahvasti.
      Parin tunnin päästä sama juttu. Aamulla huomasin että hedelmä smoothi jääkaapissa oli vanhentunut jo helmikuun alussa.
      Nuita isoja tölkkejä en enää osta. Parin desin purkit tyhjenevät saman tien avaamisen jälkeen.
      Näin unta että naapurin naiset nauroivat kippurassa ja osoittivat minuu sormellaan.
      Eino se kulkee tonttiemme läpi ihan omilla luvillaan, ne käkätti hervottomasti.
      Onkohan tullut taas möhlättyä, harmittein pujopartaani.

      • Voi sun yökukkuja liikehdintääs.Ajattle,sinä liikut,siis olet elossa,ja olet eläkkeensaaja,haleja sulle.
        Ei meille ikiliikujille ole kaiketi normeja luotu?Kuppelehditko aamuyöstä vai ruopeeko ramaseen iltayöstä.
        Tulin potkuroimasta juuri koirani kanssa eikä ristinsielua näkyny missään.
        On jotenkin järjellistä tehdä oma lukujärjestys,oma käsikirjoitus tälle loppuelämälle ja jos kässärin tulee muutoksia,niin perikunta jatkaa .Näin olen asiani ymmärrykellisest tuonut julki,jälkisäädöksiä myöden perillisilleni,jotka vain joutuvat tyytymään geeniperintäänsä


    • Vanha sähkö hoito onkin paras, tosin pieni teho....

      • Mikä ihmeen sähköhoito? Kaiketi se hoito ei sinuun ole tehonnut,koska räävit jokaista keskustelua.Pyydä että lisäävät tehoja.Ihan aikuisten oikeesti,tämä on toki avoin kanava,mutta noi sun sairaat mielipitees eivät kanna tätä ketjua.
        Mielipiteesi kaikesta huolimatta on rekisteeröity,kiitollisena Ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Mikä ihmeen sähköhoito? Kaiketi se hoito ei sinuun ole tehonnut,koska räävit jokaista keskustelua.Pyydä että lisäävät tehoja.Ihan aikuisten oikeesti,tämä on toki avoin kanava,mutta noi sun sairaat mielipitees eivät kanna tätä ketjua.
        Mielipiteesi kaikesta huolimatta on rekisteeröity,kiitollisena Ama

        Apina missä aivosi????

        Tämä oli uutinen pari päivää sitten TV:ssä. Kun olet apina suomesta minua on turha opettaa.

        Kai teidät elämä toimii sähköllä.


      • totuuskomissio.fi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Mikä ihmeen sähköhoito? Kaiketi se hoito ei sinuun ole tehonnut,koska räävit jokaista keskustelua.Pyydä että lisäävät tehoja.Ihan aikuisten oikeesti,tämä on toki avoin kanava,mutta noi sun sairaat mielipitees eivät kanna tätä ketjua.
        Mielipiteesi kaikesta huolimatta on rekisteeröity,kiitollisena Ama

        Sinun on hyvä käsittää Rituliini että ruune on ihastunut sinuun. Tuo xx9 on eräs sen sadoista sivunikeistä..
        Rekatun uuden xx9 nikin ruune näpäyttää koneelle hetkessä. Vai ruotsiin muuttanut kommari tuo samainen xx9?
        Kun ruune on harmistunut jostakin, se vetää ton apinajutun.


      • älä-anna-vääräätodist-

        totuuskomissio.fi

        Sinulle on kai turhaa enää selostaa, että ruune ja xx9 ei ole sama henkilö, joten siinä on totuus.

        Klikkaa nimmaria xx9 ja näet, mitä kaikkea hän on kirjoittanut ja mihin. Avoimesti on kertonut olostaan ja elostaa siellä Ruotsissa, vaikka jotenkin huokuu katkeruus, että on muuttanut sinne, joten siksi nämä "aatut ja apinat" toistuu jatkuvasti.

        Lopeta sinä trolli levittämästä väärää tietoa, vaikka kyllähän sinutkin nyt tunnetaan vääristä valoista.

        Sitä en ihmettele, jos ruune on ihastunut rituliiniin, kukapa ei olisikaan, mutta niin on tämä xx9 ihastunut ruuneen, koska jakelee hänelle noita pisteitä. Siis kaksi samanlaista hörhöä sinun lisäksesi.


      • totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Sinun on hyvä käsittää Rituliini että ruune on ihastunut sinuun. Tuo xx9 on eräs sen sadoista sivunikeistä..
        Rekatun uuden xx9 nikin ruune näpäyttää koneelle hetkessä. Vai ruotsiin muuttanut kommari tuo samainen xx9?
        Kun ruune on harmistunut jostakin, se vetää ton apinajutun.

        Jaa,että mitä?Nyt meni pahasti pieleen.Minä olen ruunen arvostelukyvyn haukkunut niin alaasteikolle,että lemmenliskoja ei minun iltataivaallani ole näkynyt,kiitos olettamuksesta Ama


    • mies.Aman.ketjulla

      Tästä Katleian mainiosta linkistää näkee, että kuun nyt tällä hetkellä 14 tunnin ikäinen.
      http://www.eeki.biz/kuun_vaihe.php

      Ilmankos nämä pari päivää ovatkin olleet niin tulikivenkatkuisia...kun mikään ei onnistu.
      Kaakon iltataivaalla näkyvä komistus on kuulemma Jupiter. On siis yläkuun aikaa. Kalaa myös Aman katiskoihin.
      Mut siinävaiheessa kun sieltä Keski-Suomesta pienien järvien jäät lähtevät, lienee jo alakuun aika.

      • Voi kuinka ihana ennuste,että kalaa tulee,mutta lupaako ennuste,mitään kalakaveria?
        Se olis jotain,jos se kuunkierto osais osoittaa tänne järvenrantatilalle yhden soututaitosen uroon.?

        No asiasta kolmanteen,pullotin 20 ltr viiniä,marjaaronioista/mustikoista tehtyä ja tietty menin asuntovaununterasille katselemaan revontulia,oletettuja
        .Kyllä ne alkoivat kivuta jo pohjoisen taivaalle,ja se tähtitaivas ja hiljaisuus,jotenkin kosketti.
        Istuin potkurissa saunarannassa,koirani kanssa,vain sen tunteen voi tuntea ja aistia täällä aidossa maalaismaisemassa.
        No sitä viiniäkin tuli sisäänajettua senverran,että hiiva ja sokeri marjoineen olivat yhteistyössä onnistuneet täysin.

        Jotenkin nyt,kun on aikaa,alkaa tutkailla elinpiiriään aivan eri perspektiivistä,melu alkaa saada stressihormoonit kiehumaan yli,sitä vain haluaa olla mahdollisimman omissa oloissaan,lienenkö poikkeus?
        Ruuhkavuosien asumiset Hesa/Tampere/Jyväskylä kerrostaloasunto jotenkin haihdutti asumismuodon ja olin valmista kauraa käperymään tänne maaseudunrauhaan.Amamaiseen tyyliin,huomenna voin nähdä asian toisin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe