Elämässä tällä kohtaa

Lorenaa

On asioita joille ei yksinkertaisesti voi mitään, esim vuosien karttuminen. Elämässä tällä kohtaa, kohdata jopa epämiellyttäviä asioita, Kremppoja ilmenee ennalta aavistamatta, ne huonotkin päivät on elettävä.

Ilmiöt joita ei ole aikaisemmin huomannut, askel lyhenee, aikaa asioiden suorittamiseen menee enemmän, Muistin huolto, ns.huomiokyky ym. , Palapelit, kortinpeluu, käsityöt, sanaristikot ym ovat tulleet päiväjärjestykseen ja pysyvät päivän ohjelmanumeroina. Elokuvat ovat tulleet uudelleen mukaan, Nyt voi katsella jopa hyvin tehtyjä oopperoita maailman lavoilta, sitä ikäänkuin luulee elävänsä tätä päivää täysillä. Konsertit antavat lisäväriä päiviin. Elokuvalehti EPISODI on tullut tutuksi.

Ja sitten kaikki arkirutiinit, omaksi iloksi viljellään ihmissuhteita ystävyyksiä ylläpitämällä. Kirkollisia uutisia uteliaana selaan huomatakseni, taas on ystävä - tuttava piiriin tullut vähennystä.

Sanonta, mitähän sitä taas tiedetään jos ensi jouluun päästään? Ainakin kunnallisvaalit tulevat ja menevät. Avasin illalla vaalikoneen, testasin mitä puoluetta lähempänä oma maailmani on - yllätystä vaalikone tarjoili - siis vastasin kysymyksiin suoraan lonkalta, ajattelematta kysymysten sisältöä.

Elämä tällä kohtaa vaatii asenteisiin joustavuutta, vanheta omilla ehdoilla, pitää huolta oman persoonallisuuden säilyttämisestä. Olemme yhdenvertaisia elämän näyttämöllä. On uskallettava olla oma itse, puhua ihmiselle ihmisenä, arvioida omaa elämää uusista näkökulmista.

Siivoa kotisi, korjaa rojusi, sovi asiasi, tästä on hyvä jatkaa matkaa, paineet vähenevät.Annetaan päivien sauhuta, nautitaan matkasta, elämästä, vielä on aikaa, kukin tavallaan !"

60

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnen erityisesti kun täytin viimekuussa 70 vuotta, että paljon ei ole jäljellä.

      Ihminen kuitenkin tottuu ajalla ajatukseen, tietenkin tulevaisuutta ei voi nähdä, sain tiistaina uuden auton joka oli tullut valmiiksi helmikuussa. Ohjekirja paksu kuin raamattu josta tavallaan on vain pieni apu. Mielestäni koko asia ohjeissa voisi olla netissä kuin Volvolla joka oli edellinen auto.

      • Lorenaa

        Onnea ja iloa, turvallisia kilometrejä kun teillä ja turuilla ajelet.

        Onko musta Volvo, arvelen näin koska tänä päivänä miehet ostavat mustia autoja. Väri antaa tyylikkyyttä. kuvaa miehekkyyttä roppa kaupalla, korkokengät kopsahtavat pysäköinti paikalla autosi läheisyydessä.
        Autokuumetta minäkin poden, sellaista kohtuuhintaista autoa,
        jolla on kalliit kilometrit jo ajettu.

        Kevät teettää uudistumista monilla alueilla mielissä ja toiveissa.


      • totuuskomissio.fi

        Täytit xx9, ruune viime kuussa 82v. Miksi heität tälä sivunikilläsi jälleen skeidaa.
        Mutta manian vallassa oleva ihminen kertoo olevansa vaikka nelikymppinen suuren perheen äiti.
        Pidätkö k a i k k i a kirjoittajia idiootteina, yhdeksättä vuosikymmentä käyvä tyyppi?


      • totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Täytit xx9, ruune viime kuussa 82v. Miksi heität tälä sivunikilläsi jälleen skeidaa.
        Mutta manian vallassa oleva ihminen kertoo olevansa vaikka nelikymppinen suuren perheen äiti.
        Pidätkö k a i k k i a kirjoittajia idiootteina, yhdeksättä vuosikymmentä käyvä tyyppi?

        Lopeta jo! Täytän 11.05. 2017 82 vuotta.

        Teen rikosilmoituksen perättömistä väitteistäsi. IP numero on sinullakin ja asia hoituu helposti.


    • adolfin.poika

      Ei sovi yhden käden sormilla laskettavaksi ne ihmiset, jotka nuorempina ns. vaihtavat hiippakuntaa meidän kaupungissa.
      Nämä seurakuntauutisista seurattuina. Erikseen vielä kirkkoonkuulumattomat.

      Hyvä pysäkki muuten toi joulu. En pidä mitenkää outona jos pilvenpäältä katselisin joululiikennettä.

      • Huvittavaaa

        Vai poika.


      • zettenperi

        Jonkun poika se satavuotias mieskin on sano


    • En voinut ostaa volvoa, tässä määrää EU auto asunto vaunu ei saa olla yli 3500kg yhdessä tavallisella ajokortilla.

      Siis ostin uuden auton joka ei painanut paljoa--- tämä ajatus on EU terveellinen samoin kuin kaikki muukin EU jossa täänään elää keskitysleissä paljon ihmisiä 2017.

      Solidaarisuutta ei ole maailmassa rikkailla ex Suomi.

      • matkailija-xy

        No sinun on sitten hankittava pienipainoisen auton lisäksi erillinen asuntovaunu, näin ilmeisesti on viisainta.


    • Suomi tänään on ihmeellinen valtio, valmistautuu sotaan. Onko kansojen johto tänään ilman järkeä, tämä koskee myös kaikkia muita!

      • 70 täällä on taso kahvipirtti!!!!!


      • matkailija-xy
        xx9 kirjoitti:

        70 täällä on taso kahvipirtti!!!!!

        Kahvipirtti on omaleimainen saitti. Avoimuus yksityiselämään, päivänviettoon on
        A&O, sopii hyvin kirjoittajille jotka ovat extroverttejä.


      • matkailija-xy kirjoitti:

        Kahvipirtti on omaleimainen saitti. Avoimuus yksityiselämään, päivänviettoon on
        A&O, sopii hyvin kirjoittajille jotka ovat extroverttejä.

        Niin en halua olla matkassa ja kiitos nouvoille olen ostanut uuden auton---.60 .


      • xx9 kirjoitti:

        Niin en halua olla matkassa ja kiitos nouvoille olen ostanut uuden auton---.60 .

        Lisä , hienoa olla hienossa matkassa----siis todella.


      • jämpti-on-näin
        xx9 kirjoitti:

        Niin en halua olla matkassa ja kiitos nouvoille olen ostanut uuden auton---.60 .

        olen melkein 80v ja ostin vuosi sitten uuden auton siis UUDEN:
        80v jälkeen on 2v välein lääkärin tarkastus, ainakin sisarellani oli, kaikki kun muuttuu on voinut tämäkin tarkastus muuttua, ei haittaa vien itseni tarkastettavaksi!


    • Se-entinen-Kukkahame

      Tällä hetkellä miettien elämässäni on kaikki hyvin, sairauksiini olen sopeutunut en sodi vastaan vuosien pitkässä saatossa niistäkin on tullut tuttuja. Suurin osa ajasta taitaa mennä suunnitteluun kuinka päiväni vietän, mitä teen tai minne menen, siihen lisäten ristisanat ja muut pähkäilyt. Autoilen lähikaupunkeihin ruokailemaan tai ostoksille sekin on ollut nautinto, joskus aivan yksinkin silloin ei ole tarvetta miettiä minne, mihin suuntaan?
      Lasten lapsetkin jo muutaman vuotta sitten valmistuneet ja sijoittuneet työelämään, ja pitävät yhteyttä joskus käyn paistamassa lettukasan yllätykseksi, kumma kyllä edelleenkin ne maistuvat.

      Auton vaihdoin vuosi sitten ja melkein joka päivä liikenteesä pitää olla menossa tai tulossa,eikö se joku sanonta ole että liike on lääke, onneksi ei varsinaisesti ole mainintaa millä liikkuu, jaloilla vai kulkuvälineellä.
      Olen valinnut 'kumijalan' ja valinta on ollut onnistunut.

      • Kiitos, kirjoituksesta näin elämä kulkee, jo 47 vuotta ruotsissa vaimoni kuolemasta kohta 10 vuotta.

        Vaimoni haluaman kanssa noin 6 vuotta ja tässä kissa oli matkassa, luulen vaimoni henki.

        Koska Suomi on ja aina ollut suuri homo maa käytän hänestä sanaa hon, tänään läheinen. Asumme lähellä molemilla oma talo ja omat lapset jne.


      • xx9 kirjoitti:

        Kiitos, kirjoituksesta näin elämä kulkee, jo 47 vuotta ruotsissa vaimoni kuolemasta kohta 10 vuotta.

        Vaimoni haluaman kanssa noin 6 vuotta ja tässä kissa oli matkassa, luulen vaimoni henki.

        Koska Suomi on ja aina ollut suuri homo maa käytän hänestä sanaa hon, tänään läheinen. Asumme lähellä molemilla oma talo ja omat lapset jne.

        Anteeksi väärin hänen kuolemasta tulee toukokuussa 10 vuotta.


    • Kysymys miski Suomi on Venäjä 2017?.

      • Lähi historia näin kertoo Niinistö ja "pyörät".

        Kenellä on pukamia kielessä?


    • Trump tietää toden kuin on, siis hän on oikeassa.

      Erityisesti Ruotsissa.

      • Tiedän mikä suomessa---- . Ei koske minua sillä kosketus on vain kieli.


    • Vastaaminen pois nollaa siis järki on pois niin yleensä Suomessa, koska maa on nuori ja järki sillä tasolla.

      • Lorenaa

    • vanhuus-on-paha-asia

      Vanhuus on vaivani,
      ei enää jaksa siivot kuin ennen ,
      jotain pientä pinta puhdistusta joskus,
      vietän laiskaa aikaa, ku ei jaksa muuta kuin käsitöitä ja jotain pientä pyykinpesua sun muuta ,
      kotain kuntoilla ettei kaikki voima lopu enenaikojaan,
      vaikka kyllä ne voimat vääjäämättä hiipuu,
      aamullaki väsyttää vaikka yön olisi nukkunu hyvin,

      • kun.yhdessäkin.kestäm

        Kuningas Salomoninkin kerrottiin murehtineen vanhuuden vaivoista. Hänellä nyt olisi pitänyt riittää seuraa tuhannesta vaimostaan.


    • flegmaatti

      Elämässä näinä aikona olen joskus päättänyt siivota jälkiäni aivan perikuntaa ajatellen.
      Suuresta autotallista ja tilavasta ullakkokomerosta kertyvät rojut mahtuisivat yhdelle vaihtolavalle mutta täyden näköistä tulisi.
      Hitto kun ei vaan saa tehdyksi.

      Muilta osin olen yrittänyt "siivota" asiani mutta tuo kuormittavin siirtyy.

      Niin paljon on kuoleman pelko leimannut toimintaani että viime kesänä hankin alaleukaani implantit ajatellen, että ehtisin pureskelemaan niillä mahdollisimman pitkään.
      Vuotta pitemmälle emme ole enää suunnitellet emmekä valmistelleet elämäämme. Vakiotoimintoihin olemme toki varautuneet pitemmällekin kuten Espanjan keväisiin ja syksyihin-

      Syöpäleikkauksen valmistelujen yhteydessä tehdyissä kuvauksissa ilmeni leikkausrajoille laajentunut vatsavaltimoni josta hematologi tuli erikseen minua varoittamaan. Ei saisi ponnistella?! Ilmeisesti 200kg:n maastaveto ei vielä täytä ponnistelun tunnusmerkkejä?
      Vaimoni elää 6:tta vuotta laina-ajalla verrattuna ennusteen maksimiin.
      Olisimme ilmeisen sopivia muslimeiksi. "Ins allah" ja sillä siisti! ( meniköhän oikein?)

      • noususuhdanne.oli.päällä

        Minulla 12 vuotiaasta alkaen vahva kuolemanpelko. Luin lehdestä että maailmanloppu tulee 24 vuoden päästä.
        Koulupoika ei käsittänyt että kaikkihan siinä menisi. Silti muita ihmisiä ei näyttänyt yhtään huolettavan.
        Kun en kenelekään pelostani kertonut, se pysyi piilotajunnassa sitkeästi.
        Maailmanloppu ei tullutkaan sitten v.1976. Aloin säästämään asuntoa varten nyt kun sillä olisi taas merkitystä.


      • tämmöstä-elämää-

        juuu,
        meilläki ku tuli muutto
        ostettiin uusi asunto eri paikkakunnalta,
        vanhan asunnon tyhjentäniseen meni varmaan kokonaisuutena kuukausi, ensinäki ulkovaraston tyhjentämiseen meni melkein muistaaksen paripäivää 3-4 ulkopuolisen työmiehen voimin,
        ja sisä tilojen tyhjennys samoin parissa päivassä
        ku oli muistaakseni 5 ulkopuolista työmiestä,
        uuteen asuntoon ei viety juurikaan mitään vanhaa,
        joitaki öljyväri maaluksia,
        ja asitioita, ruokailuvälineet,
        jonkin verran pitovaateitta,
        kaikki meni kirpputorille ja kierrätyspisteeseen,
        kodin tyhjentäminen on valtavan suuri työ ,
        meki asuttiin yli nelkyt vuotta
        ja kerätty kaikennäköstä muka tarpeellista,
        nyt uusiki koti on nyt liian täysi,
        mutKu
        ei jaksa alkaa tyhjentämään,
        ne jää perillisten touhuksi,
        nyt olen lopettanu uuden krääsän keräämisen,
        sen verran olen jo viisastunu,
        nyt vietä leppoisaa vanhuutta näitten keskellä,
        käsitöitä kyllä kerääntyy älyttömästi ku en raski niitä mennä myymään
        jos nuoremmat kesii niille jotain käyttöä, tai jos menevät niitä kauppaamaan kirpputorille, hymmm, tehköön sitten mitä lystäävät,
        mutta käsitöitä on kaappi täynnä ja lisää teen,
        ku ei osaa olla ilman käsitöitten tekemistäkää,
        jokin harrastus pitäisi keksiä
        ku pelihullus menee liian pitkälle, siihen pitää tulla loppu,
        -- miten ois jos lähtis päivätanseihin , ku jäin leskeksi,
        puoliso kuoli noin viisivuotta sitten,
        jotain ON kesittävä , muuten käy elämä yksin liian tylsäksi,
        onko täällä muita leskeksi jääneitä, jos on,
        kuinka olette elämänne järjestäny,
        mitä olette keksineet menetetyn puolison tilalle,


      • kasikymppisen.jorinaa

        Leskimiehenä jotain olen kehitellyt. Ikätovereita naisista olisi suostunut, mutta nuorempaa haluaisin .
        Varakkaita ei ole ilmaantunut. Sellaisen kyllä kelpuuttaisin. Kierrettäisiin mualimaa kun minulla duunarina on riittänyt vain lyhyet käväisyt lähinaapurimaissa.


      • niin.hyvältä.näytä
        tämmöstä-elämää- kirjoitti:

        juuu,
        meilläki ku tuli muutto
        ostettiin uusi asunto eri paikkakunnalta,
        vanhan asunnon tyhjentäniseen meni varmaan kokonaisuutena kuukausi, ensinäki ulkovaraston tyhjentämiseen meni melkein muistaaksen paripäivää 3-4 ulkopuolisen työmiehen voimin,
        ja sisä tilojen tyhjennys samoin parissa päivassä
        ku oli muistaakseni 5 ulkopuolista työmiestä,
        uuteen asuntoon ei viety juurikaan mitään vanhaa,
        joitaki öljyväri maaluksia,
        ja asitioita, ruokailuvälineet,
        jonkin verran pitovaateitta,
        kaikki meni kirpputorille ja kierrätyspisteeseen,
        kodin tyhjentäminen on valtavan suuri työ ,
        meki asuttiin yli nelkyt vuotta
        ja kerätty kaikennäköstä muka tarpeellista,
        nyt uusiki koti on nyt liian täysi,
        mutKu
        ei jaksa alkaa tyhjentämään,
        ne jää perillisten touhuksi,
        nyt olen lopettanu uuden krääsän keräämisen,
        sen verran olen jo viisastunu,
        nyt vietä leppoisaa vanhuutta näitten keskellä,
        käsitöitä kyllä kerääntyy älyttömästi ku en raski niitä mennä myymään
        jos nuoremmat kesii niille jotain käyttöä, tai jos menevät niitä kauppaamaan kirpputorille, hymmm, tehköön sitten mitä lystäävät,
        mutta käsitöitä on kaappi täynnä ja lisää teen,
        ku ei osaa olla ilman käsitöitten tekemistäkää,
        jokin harrastus pitäisi keksiä
        ku pelihullus menee liian pitkälle, siihen pitää tulla loppu,
        -- miten ois jos lähtis päivätanseihin , ku jäin leskeksi,
        puoliso kuoli noin viisivuotta sitten,
        jotain ON kesittävä , muuten käy elämä yksin liian tylsäksi,
        onko täällä muita leskeksi jääneitä, jos on,
        kuinka olette elämänne järjestäny,
        mitä olette keksineet menetetyn puolison tilalle,

        Ihan valtava urakka tulee olemaan tämän talon tulevilla raivaajilla. Siistimistä on vasta hiukan aloitettu.
        Itse en enää jaksa. Odotan sitä isoa pottia rahapelejä pienillä panoksilla pelaamalla. Kuin laittaisi rahaa pohjattomaan kaivoon.
        Päärakennus hoidetaan varmaan caterpillarilla.
        On sanottu että romunkeräilijöille ahdistus on lähes jokapäiväistä kauraa. Minulle vasta joka kolmas päivä.
        Hyvä täällä on kuitenkin asua. Palvelut lähellä vaikka kyynärsauvoilla könkäten käydä kaupassa.
        Talon käypä arvo tänäpäivänä ehkä 40 tuhatta euroa. Omistan kiinteistöstä ehkä 20%.


      • pelihullu-
        niin.hyvältä.näytä kirjoitti:

        Ihan valtava urakka tulee olemaan tämän talon tulevilla raivaajilla. Siistimistä on vasta hiukan aloitettu.
        Itse en enää jaksa. Odotan sitä isoa pottia rahapelejä pienillä panoksilla pelaamalla. Kuin laittaisi rahaa pohjattomaan kaivoon.
        Päärakennus hoidetaan varmaan caterpillarilla.
        On sanottu että romunkeräilijöille ahdistus on lähes jokapäiväistä kauraa. Minulle vasta joka kolmas päivä.
        Hyvä täällä on kuitenkin asua. Palvelut lähellä vaikka kyynärsauvoilla könkäten käydä kaupassa.
        Talon käypä arvo tänäpäivänä ehkä 40 tuhatta euroa. Omistan kiinteistöstä ehkä 20%.

        jooo,
        nykyään rahapelit vieki kaikki rahat
        ei enää jää tavaroitten kerämiseen rahaa,
        sitä samaa suurtapottia meikäki pyydystää hedelmäpeleistä,
        usein tuleeki 20 tai 100 euroa mutku raha ei pysy lompuukissa,
        pitää vaan pelata niinkauan että voitot menee takasi koneeseen,
        mikähän se ny vaivaa,
        ku ei ymmärrä lähtee koneen luota pois vaikka rahapussi olisi täynnä kolikoita,
        kuka pelastaa,
        mistä apu pelihuluuteen


      • Ilona-iloinen
        kasikymppisen.jorinaa kirjoitti:

        Leskimiehenä jotain olen kehitellyt. Ikätovereita naisista olisi suostunut, mutta nuorempaa haluaisin .
        Varakkaita ei ole ilmaantunut. Sellaisen kyllä kelpuuttaisin. Kierrettäisiin mualimaa kun minulla duunarina on riittänyt vain lyhyet käväisyt lähinaapurimaissa.

        Sama tauti täälläkin vaivaa, Vanhoja ajan platinoimia miehiä näkee harvoin vaikka nuorempiin noin 60 herroihin silmä palaa. Kokeiltu on nuorempaa ja vanhempaa, ei onnistu.

        Mietin olenko liian kranttu, mutta ei, olen tullut siihen tulokseen seurustelun alettua, molemmilla on omat tavat, voi olla vaikeaa hyväksyä. No ei ainakaan kun kaveri alkaa kertoa vaimo-vainajan kanssa elettyä aikaa.

        Jasså, saa huomata missä kaverin ajatukset harhailevat, vaimo teki niin, vaimo sanoi näin, vaimo oli aina kohtelias otti kertojan huomioon, paidat olivat puhtaina henkarissa, housut prässättyinä, kengät puhdistettuna ja kiillotettuna, solmiossa valmiina solmu,jne., ruoka lautasella valmiina, kahvipöytä katettuna, vaimo kaataa kahvin, lirauttaa gretaa joukkoon. Vaimo jopa osasi ajaa autoa, tuli hakemaan minut kerho-klubilta, ei moittinut vaikka olisin ollut klubin antimista kaatokännissä. Tulee mieleeni, ovatko vanhemmat leskimiehet palautuneet psyykkisesti lapsen asteelle.Siis vaimon ikävä on kova, surutyö on jäänyt hoitamatta tai on kesken, tai saatu mennen tullen tuta erotilanteessa.

        Ei ole helppoa aloittaa suhdetta, neuvonkin käyttämään palveluita siivouksessa, tilaamaan ajan vaikka srk työntekijälle murheen purkua varten. Hakeutumista sopivien kerhojen ryhmiin,paljon parjatut ukko-kerhot niin kyllä se elämä siitä kirkastuu.

        A Inkeri Ankeisen prototyypit ovat sopivia ym. herroille.


    • peltivaari

      Olen kuullut että lääkäri voi kirjoittaa potenssilääkkeen, että miehellä stondaa ihan liian kanssa.
      On eri asia miten hupaa tuo on hengelle. Ei kuitenkaan huono lähtö "paratiisiin".

    • nooooohhhh

      Mistä on yhtäkkiä ilmaantunut noin monta eri nimistä vaaria. Noooh, vanha sumutustapa.

      • mitenoliswanhaäijä

        Nooohhh. Kattos toi noin kun teräsmies olisi liian nuorelle tarkoitettu. Teräsmieskin vaan alkkareista katsottua, ne ruosteenmerkit.
        Sumulaaksossa asun sattumoisin. Kah kun lähivesistö nostaa joskus sankan sumun tienoolle.
        Vaarikin liikaa kun sellaiseksi sanotaan vaan jälkikasvua järjestäneille. Minulla ei sellaisia ole.


    • Pelaamisesta sitä on minulla vain maailman pörsseissä ja hyvin tavallaan on kulkenut vuodesta 1989, muu pelaaminen ei kiinnosta.

    • A.b.c.ja.d-vitamiinit

      Ihon häiriköille, känsille ei voi oikein mitään. Ne vaan tulevat jostain. Sensijaan suun haavoille, aftoille kylläkin voi.
      Aftat tulevat etenkin talviaikana vitamiinien ja hiveneiden puutostiloista.
      Tammikuun alkupuolella kivuliaita aftoja oli suussa useita. Hankin apteekista erilaisia vitamiineja. Viikon päästä ne alkoivat häipymään.

      • Ortoosiontuki

        Kyllä känsille voi: hoitele kovettumat jaloistasi aikanaan pois jotta ne eivät 'kehity' pitemmälle. Toiseksi kannattaa tarkistuttaa ammatti-ihmisellä (jalkaterapeutti) että askeltaa oikein, koska virhe tai vika astunnassa rasittaa jalkaa ja rasittuvaan kohtaan tulee ensin kovettuma ja sitten känsä.


      • Kannattavakeikka

        Jalkaterapeutti myös poistaa sen känsän jos se on jo tullut ja painaa elämää.


    • eienääollut
    • Perämerellä.jytisee
    • Hajamielisyys lisääntyy. Siitä seuraa, että tavaroiden on oltava paikoillaan, muuten kaaos on valmis. Vakituiseen paikkaan suunnistaa hajamielinenkin.
      Kukapa ei olisi hakenut epätoivoisesti puhelintaan tai avaimiaan, sillmälasejaan jne...
      Olen huomannut, että kaappini ja laatikkoni järjestäytyvät itsestään, koska olen havainnut, että kaikilla pitää olla oma paikkansa.
      En ole jäänyt ulko-oven taakse kertaakaan, kun olen oppinut lukitsemaan turvalukon joka kerran lähtiessäni. En siksi, että pelkäisin varkaita, vaan siksi, että tiedän, että avaimet ovat mukana ja löydän ne myös palattuanikin taskustani.
      Ja mitäpä hyötyä turvalukosta olisikaan, jollei sitä käytä!

      Onneksi osaa jo nauraa itselleen. Parasta vain myöntää muistin heikentyneen.

      • uroscollie

        Vanha hurttakin oppii vielä uusia käytäntöjä. Pyörän joutuu tietysti lukitsemaan marketissa käyntiajaksi. Se irtoavain tuppasi usein katoamaan.
        Nyt laitan sen aina farkkujen takataskuun. Löytyy sieltä aina.

        Tuo on totta että vain "omasta paikasta" tavarat löytyvät. Pienikin huolimattomuus aiheuttaa joskus ison hässäkän.


    • Sain minäkin taas muistutuksen tuonkaltaisesta kun eilisellä hammaslääkärikäynnillä Kela-korttini kadotin.
      Siinä ilmottautumistiskillä sitä tarvittiin, senjälkeen kävin citymarketissa. Molemmista paikoista sekä löytötavaratoimistosta kyselin, eioota tarjottiin.
      Soitin Kelaan tilatakseni uuden kortin, nyt odottelen sieltä soittoa. Puhelinvastaaja-automaatti sanoi "soitamme tämän päivän aikana".

      • Tulihan se soitto jo klo 11.45, ilmoitus uusi kortti lähetetään viikon parin kuluttua.
        No niin, vaihtelua elämään uusi Kela-korttikin.
        Mutta ei uudet kokemukset tähän jää, sain eilen pyöräkorjaamosta
        matalarunkoisen pyöräni, johon laitatin apupyörät taakse.
        Nyt kun on jo hyvät pyöräilykelit menenkin kokeilemaan miten pyörälle nousu ja lasku nyt sujuu. Ajaessa ja etenkin kääntyessä on nyt huomioitava takaosan leveys, opettelua vaatii varmasti.


      • Kat.leija kirjoitti:

        Tulihan se soitto jo klo 11.45, ilmoitus uusi kortti lähetetään viikon parin kuluttua.
        No niin, vaihtelua elämään uusi Kela-korttikin.
        Mutta ei uudet kokemukset tähän jää, sain eilen pyöräkorjaamosta
        matalarunkoisen pyöräni, johon laitatin apupyörät taakse.
        Nyt kun on jo hyvät pyöräilykelit menenkin kokeilemaan miten pyörälle nousu ja lasku nyt sujuu. Ajaessa ja etenkin kääntyessä on nyt huomioitava takaosan leveys, opettelua vaatii varmasti.

        Minäkin tahon semmoisen! Onko siinä vaihteet? Asun kamalan mäen alla. Mahtaakohan sitä päästä ylös pyörällä. Epäilen.


      • kattleija

        Tässä Tunturi Relaxissa on kolme vaihdetta. Nyt totesin noiden apupyörien muuttavan totaalisesti ajamista. En olisi uskonut että nuo apupyörät noin vaikeaksi ajamisen tekee. Myyjä lohdutteli ja sanoi oppimisenn vievän viikon verran. En tiedä riittääkö kärsivällisyyttä opetteluun.


      • Lorenaa
        kattleija kirjoitti:

        Tässä Tunturi Relaxissa on kolme vaihdetta. Nyt totesin noiden apupyörien muuttavan totaalisesti ajamista. En olisi uskonut että nuo apupyörät noin vaikeaksi ajamisen tekee. Myyjä lohdutteli ja sanoi oppimisenn vievän viikon verran. En tiedä riittääkö kärsivällisyyttä opetteluun.

        Tässä oiva menopeli meille seniorikansalaisille. Ei kaadu, ei hytky, voi ajella sisätiloissakin, kauppaostokset ja maisema ajelut mahdollistava seniori skandleijona. On sähkökäyttöinen joten ei tuoksu bensat ajellessa. Tuttava MS-sairas kehuu Leijona mopon käyttöominaisuuksia hyviksi, ei ole saanut huomautuksia kauppakäytävillä ajellessa, hinta-laatusuhde kuulema hyvä.

        https://www.skandleijona.fi/?gclid=CjwKEAjwzKPGBRCS55Oe46q9hCkSJAAMvVuMvuf1klgK62Y_0dwkPGs7T7ypnXhiJwGZTN-I_L6UbRoCMavw_wcB


      • kattleija kirjoitti:

        Tässä Tunturi Relaxissa on kolme vaihdetta. Nyt totesin noiden apupyörien muuttavan totaalisesti ajamista. En olisi uskonut että nuo apupyörät noin vaikeaksi ajamisen tekee. Myyjä lohdutteli ja sanoi oppimisenn vievän viikon verran. En tiedä riittääkö kärsivällisyyttä opetteluun.

        Olen yrittänyt ajaa aikuisten kolmipyörällä, mutta ei onnistunut minulta. Aivan hirveä ajettava oli.


      • mies.huonojalkainen
        Kat.leija kirjoitti:

        Tulihan se soitto jo klo 11.45, ilmoitus uusi kortti lähetetään viikon parin kuluttua.
        No niin, vaihtelua elämään uusi Kela-korttikin.
        Mutta ei uudet kokemukset tähän jää, sain eilen pyöräkorjaamosta
        matalarunkoisen pyöräni, johon laitatin apupyörät taakse.
        Nyt kun on jo hyvät pyöräilykelit menenkin kokeilemaan miten pyörälle nousu ja lasku nyt sujuu. Ajaessa ja etenkin kääntyessä on nyt huomioitava takaosan leveys, opettelua vaatii varmasti.

        Korkearunkoinen naistenpyörä on hengenvaarallinen. Joudun joskus sitä käyttämään kun takpyörä vakiopyörästäni joskus puhkeaa.
        Viime perjantaina oli viimeksi sellainen tilanne. Koko paikkausyritys oikin turha kun venttiiliä kiinnipitävä ruuvi oli vaan löystynyt.
        Osaavatkonhan naiset paikata tai vaihtaa ajokkeihinsa sisäkumit kun ilmat vaan karkaavat. Pyöräkorjaamotkin ovat häviämässä pois.


    • Muistista--nimissä olen aina ollut huono, on ollut näkö muisti. Ei siitäkään ole apua kun kasvot ja muut ovat muuttuneet. On kuiten ikinuoria jotka eivät ex kasvoissa oikeastaan muutu.

      Oma muisti itsestä on hyvä, kuin filmi 2 vuotiaasta lähtien aina vain työtä koko ajan.

      Tänään - nykyäään olen positiivinen.

    • sääntöjen vastainen---- .

      Muistan nimet---kun olen 70 . Aika kulkee elämä jatkuu.

      Toivon kaikille Teille hyvvää elämää.

    • taata.ll

      Elämässä tällä kohtaa on iloa kun edessä on puoli vuotta valoisaa aikaa. Valoisuus lisääntyy tästä vielä 3 kuukautta.
      Kerätään nytte sitä energiaa ja ihmisläheisyyttä kylmän ja pimeän vuodenajan varalle.

    • Asenneratkaiseee

      Elämässä on joka iässä paljon asioita ja juttuja joille voi jotakin. Eka ensimmäiseksi tarttee vain muuttaa se kaikista suurin este voimisille: asenne. Se ja ajattelutapa ovat yleensä suurimmat esteet ettei asioille voi mitään, vuosien karttuminen ei lainkaan.

      • Zeukselle_kiitoksii

        Asenteiden muuttaminen vahahalla iällä vanahalle immeisele voip olla vaikeeta. Ihan kovan etessä niin on kuitennii pakko joskus tehä.
        Oon helekkarin tyytyväinen itteeni että näin vanahana vielä siihen pystyn kuten piän hakkoomisen sammaan paikkaan.


      • Hyvänukkumaan-kin

        Kannattaa nukkua yöllä niin "piän hakkoomiseen" voi tulla muutos: ei tartte enää hakata. Luin just jostain että nukkumalla enemmän voi saada aikaiseksi dramaattisen muutoksen elämäänsä. Sellainen voisi olla hyvä juttu, mutta ma en voi nukkua enää enempää, se olisi jo liikaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe