Talon myynti

talokauppiaaas

Miten onnistuu talon myynti pankissa jos ei jaksa katella exää? Voiko sen tehdä erikseen jotenkin?

18

390

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enoorobocop

      Ei kai taloja pankissa myydä vaan kiinteistömarkkinoilla.... Jos omistat talon yksin, voit tehdä sille mitä haluat. Jos taas omistusosuutenne on jaettu niin että sulla on xx osuus ja eksällä xx osuus, niin sitten myynti vaatii yhteisen suostumuksen.

      • ppiopio

        "Jos omistat talon yksin, voit tehdä sille mitä haluat. "

        Avioliitossa kun ollaan, niin taloa ei voi myydä noin vain ja heittää puolisoa pihalle. Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä. Jos tai kun talosta on lainaa, niin toki pankissa pitää käydä. ei kai ap muuten sinne halajaisi...


      • LuetunYmmärtäminen
        ppiopio kirjoitti:

        "Jos omistat talon yksin, voit tehdä sille mitä haluat. "

        Avioliitossa kun ollaan, niin taloa ei voi myydä noin vain ja heittää puolisoa pihalle. Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä. Jos tai kun talosta on lainaa, niin toki pankissa pitää käydä. ei kai ap muuten sinne halajaisi...

        "Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä."

        Aloittaja ei kyllä edes vihjannut, saati kertonut, mitään tästä asiasta.
        Miten ihmeessä pystyit vetämään käsittämättömän johtopäätöksesi??


      • hhhöööpöö
        LuetunYmmärtäminen kirjoitti:

        "Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä."

        Aloittaja ei kyllä edes vihjannut, saati kertonut, mitään tästä asiasta.
        Miten ihmeessä pystyit vetämään käsittämättömän johtopäätöksesi??

        "kaupat pitäis tehdä pankissa, missä on ostaja, myyjät eli minä ja ex. "

        Joku osaa lukea rivien välistä, toinen ei... Miksi ihmeessä ap olisi pankkiin menossa, ellei omistaisi osuutta talosta?


      • LuetunYmmärtäminen

        Kommentti, johon vastasin, oli kirjoitettu 11.3 klo 16.59.
        Kommentti, johon viittasit, oli kirjoitettu samana päivänä yli 5 tuntia MYÖHEMMIN eli klo 22.03.

        Todella erinomaista rivien välistä lukua jos rivejä ei edes ole vielä! Ainoa selitys olisi se, että nm. "ppiopio" on aloittaja, mutta miksi antaisi itselleen neuvoja..?

        "Miksi ihmeessä ap olisi pankkiin menossa, ellei omistaisi osuutta talosta?"'
        Tämä lause ei auennut minulle ollenkaan jos se oli minulle tarkoitettu.
        Yleisesti ottaen vastaan, että tottakai omistaja/-t menevät (yleensä) pankkiin tekemään asuntokauppoja.


      • tekitsestäänpellen

        "Tämä lause ei auennut minulle ollenkaan jos se oli minulle tarkoitettu.
        Yleisesti ottaen vastaan, että tottakai omistaja/-t menevät (yleensä) pankkiin tekemään asuntokauppoja. "

        Jos et ymmärtänyt virkettä, niin miksi ihmeessä takerrut siihen noin intohimoisesti? Ja minulle (sivusta seuraajalle) se oli täysin ymmärrettävä. Jos oma ymmärtäminen on tuolla tasolla, niin ei nyt ihan hirveästi kannata naljailla muille :D


      • LuetunYmmärtäminen
        tekitsestäänpellen kirjoitti:

        "Tämä lause ei auennut minulle ollenkaan jos se oli minulle tarkoitettu.
        Yleisesti ottaen vastaan, että tottakai omistaja/-t menevät (yleensä) pankkiin tekemään asuntokauppoja. "

        Jos et ymmärtänyt virkettä, niin miksi ihmeessä takerrut siihen noin intohimoisesti? Ja minulle (sivusta seuraajalle) se oli täysin ymmärrettävä. Jos oma ymmärtäminen on tuolla tasolla, niin ei nyt ihan hirveästi kannata naljailla muille :D

        Toki ymmärsin virkkeen, mutten sitä jos se oli minulle tarkoitettu.
        Aivan kuten aiemmin mielestäni selvästi ilmoitinkin.
        Mitään intohimoja en noita sanoja kohtaan toki tuntenut. ;oD

        Jännä, että löysit naljailua vastauksestani.


      • voivoivoiv
        LuetunYmmärtäminen kirjoitti:

        "Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä."

        Aloittaja ei kyllä edes vihjannut, saati kertonut, mitään tästä asiasta.
        Miten ihmeessä pystyit vetämään käsittämättömän johtopäätöksesi??

        Edellinen kirjoitti: "Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä."

        Sinä kirjoitit: ""Miten ihmeessä pystyit vetämään käsittämättömän johtopäätöksesi??Aloittaja ei kyllä edes vihjannut, saati kertonut, mitään tästä asiasta.

        Tuossa olikin jo naljailua aiheesta. Kiinnostaisi kuitenkin tietää miksi pidät käsittämättömän johtopäätöksenä sitä, että ap omistaa osuuden talon yhdessä puolisonsa kanssa? Minusta nimittäin ap:n lyhyt teksti viittaa juuri nimenomaan siihen, että yhdessä omistetaan ja yhdessä täytyy mennä sinne pankkiin.


      • LuetunYmmärtäminenTaas
        voivoivoiv kirjoitti:

        Edellinen kirjoitti: "Mutta mitä ilmeisemmin ap ja puoliso omistaa talon yhdessä."

        Sinä kirjoitit: ""Miten ihmeessä pystyit vetämään käsittämättömän johtopäätöksesi??Aloittaja ei kyllä edes vihjannut, saati kertonut, mitään tästä asiasta.

        Tuossa olikin jo naljailua aiheesta. Kiinnostaisi kuitenkin tietää miksi pidät käsittämättömän johtopäätöksenä sitä, että ap omistaa osuuden talon yhdessä puolisonsa kanssa? Minusta nimittäin ap:n lyhyt teksti viittaa juuri nimenomaan siihen, että yhdessä omistetaan ja yhdessä täytyy mennä sinne pankkiin.

        No, tässä rautalankaa...
        Pidin johtopäätöstä käsittämättömänä siksi, ettei aloittaja ollut asiaa vielä tuossa vaiheessa meille muille valottanut.
        Aloituksesta voi olettaa, että eronnut pariskunta omistaa yhdessä asunnon, mutta siinä ei lukenut niin. Olettaminen on eri asia kuin tieto.
        En tarkoittanut tikkuilla, vaan kiinnittää huomiota siihen, että (varsinkin näin anonyymisti) on helppo kuvitella nopeasti lukemansa tilanne ja olettaa loput.

        Vaihdoin nikin, koska joku oli rekannut välillä tuon ekan nikkini.


    • tokionnistuu

      Jos talo on asuntolainan tai muun velan vakuutena, jätät lainan maksamatta. Talo pakkolunastetaan tai -myydään veloista. Silleen se onnistuu pankin kautta.

      • herranpieksut

        Tää oli hyvä. Juuri niin, myy asuntosi pankissa.


    • hhhllllök

      Tarkoitin että talo on myyty ja kaupat pitäis tehdä pankissa,missä on ostaja, myyjät eli minä ja ex. Miten vois tehdä ettei yhtäaikaa tarvis olla.

      • ireknga

        No voithan pyytää, että menette samaan aikaan, mutta eri huoneisiin. Virkailijat sitten juoksuttavat paperit allekirjoitettaviksi molemmille...


      • näinsetapahtuu

        Kirjoittamalla valtakirjan jollekin toiselle henkilölle. Pankissa kyllä neuvotaan miten se tapahtuu.


      • Välittäjähoiti
        näinsetapahtuu kirjoitti:

        Kirjoittamalla valtakirjan jollekin toiselle henkilölle. Pankissa kyllä neuvotaan miten se tapahtuu.

        Meillä kiinteistövälittäjä jolle annettiin valtakirja hoiti molempien allekirjoitukset, ei tarvinnut kattella toista.


    • vaikka_aidanseipäässä

      kyllä sitä nyt puoli tuntia eksän kanssa samassa huoneessa pystyy olemaan vaikka olisi kuinka paska eksä.

      Riittää kun tervehdit ostajaa ja pankin henkilökuntaa, eksäsi voit jättää täysin huomioimatta. Laitat nimes paperiin sillon kun paperi nenäsi alle tyrkätään ja se on siinä.

    • oppeliini1

      Onko talonne kokonaan maksettu vai liittyyko siihen velkaa?
      Kenen nimi/nimet talonostopaperissa? Siis kuka omistaa talon/velan?
      Onko pankkinne/velanantaja vamis ostamaan talonne? Mihin hintaan? Pystytko maksamaan jäljelle jääneen velan jos ostaja maksaa alihintaan?

      Mikä talolainan antaneen/pankkivirkailijan vastaus oli kysyessäsi asiaa häneltä?

      Vastukset noihin kysymyksiin ratkaisee myyntipäätoksesi.

    • voivoivoiv

      Lakimies asialle. Jos rahasta tekee tiukkaa, niin kannattaa kärsiä exää ne muutama minuutti siellä pankissa. Parhaimmassa tapauksessa voi huomata, ettei tapaaminen ollutkaan niin kamalaa ja todeta "hyvinhän se meni". Jos ex suhtautuu tilanteeseen poikkeuksellisen hyvin tms. niin tapaaminen voi käydä myös terapiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe