Minä,minä asenne

Huomioitsija2017

55

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DDWWWW

      Kaikkein eniten ärsyttää ihmisten välinpitämättömyys muista. Sellainen MINÄ ITSE/MINÄ EKANA -asenne on pahin. Sitä ilmenee kaikilla muillakin elämänaloilla kuin vain liikenteessä.

      Kuljettajat, jotka kuvittelevat olevansa Euroopan omistajia. Yleensä niillä on alla joku hieman erikoisempi automalli. Sitten ohitellaan ruuhkassa, puidaan nyrkkiä ja ollaan niin isoa että.

      • UITEN

        Kuitenkin se uhoilija kun tulee sieltä peltilehmästä ulos on yleensä pieni heikon itsetunnon omaava hiirulainen. Vain auton kuoret saavat tuon hiirulaisen toimimaan kuin hän olisi jotakin suurta.


      • matullako.audi

        Molopääkuskit on pieni riesa matuihin verrattuna.


    • veio4

      Tuo mitä sanoit on selkeästi nähtävillä. Pieni tarkennut kuitenkin. Niitä pahimpia ongelmakuskeja ei ole hirveästi mutta heidän käytös näkyy selkeästi ja toisaalta myös painostavat muita ajamaan väärin. Jotkut ajavat ongelmakuskien mieliksi väärin, koska eivät halua olla painostuksen kohteena.

      MinäMinäMinä kuskin ymmärrys ei riitä omaa napaansa kauemmas, ei ymmärrä jonkun mahdollisesti ajavan vieraalla seudulla ja etsivän jotain tiettyä paikkaa.
      Lähes aina, MinäMinäMinä kuskin mielestä hidastelija, ymmärtää ajaa oikeampaa tilannenopeutta kuin Mx3 kuski.

      Ongelma on myös siinä ettei fiksut kuskit kovinkaan helposti lähde "rikosten" tielle. Kuitenkin Mx3 kuskeihin ei tehoa muu kuin riittävä pelko siitä että alkaa sattumaan ja veri vuotamaan jos käyttäytyy idiootin lailla. Mx3 kuskit saavat varsin rauhassa tartuttaa sairasta toimintaansa muihin.
      Siinä on maamme liikenteen suurin ongelma.

      Tiedän, pahalta kuulostaa mutta tätä maata ei saada kuntoon ilman väkivaltaa.

      • teio5

        Maan kuntoon laittaminen väkivallalla voidaan aloittaa sinusta.


      • veio4

        Toinen puoli ongelmaa on hurskastelijat. He eivät näe mitään ihmeellistä siinä että joku vaarantaa edellä ajavan hengen ajamalla vaarallisen lähellä. Sitten edellä ajava pysähtyy ja pysäyttää myös takanaan ajavan, käy ampumassa turvallisuutensa vaarantavan kuskin ja jatkaa matkaa, niin johan ollaan kauhuissaan ja päivitellään ihmisten väkivaltaisuutta.

        Kuitenkin vaarantaja sai sen mitä kerjäsi. Siihen ollaa menossa, koska poliisin ei anneta tehdä työtään ja poistaa liikenteestä ne jotka eivät sinne sovellu.
        Kunnon vankiloissaan elävät ihmiset liian helposti suostuvat muiden kynnysmatoiksi ja sitä sairaat ihmiset käyttävät hyväkseen.

        Kynnysmatot ovat osaltaan vastuussa siitä että täällä sikiää tyranneja.


      • veio4
        veio4 kirjoitti:

        Toinen puoli ongelmaa on hurskastelijat. He eivät näe mitään ihmeellistä siinä että joku vaarantaa edellä ajavan hengen ajamalla vaarallisen lähellä. Sitten edellä ajava pysähtyy ja pysäyttää myös takanaan ajavan, käy ampumassa turvallisuutensa vaarantavan kuskin ja jatkaa matkaa, niin johan ollaan kauhuissaan ja päivitellään ihmisten väkivaltaisuutta.

        Kuitenkin vaarantaja sai sen mitä kerjäsi. Siihen ollaa menossa, koska poliisin ei anneta tehdä työtään ja poistaa liikenteestä ne jotka eivät sinne sovellu.
        Kunnon vankiloissaan elävät ihmiset liian helposti suostuvat muiden kynnysmatoiksi ja sitä sairaat ihmiset käyttävät hyväkseen.

        Kynnysmatot ovat osaltaan vastuussa siitä että täällä sikiää tyranneja.

        "Kunnon vankiloissaan elävät ihmiset liian helposti suostuvat muiden kynnysmatoiksi ja sitä sairaat ihmiset käyttävät hyväkseen. "
        Korjaus.
        Kunnollisuuden vankiloissaan....


    • Tuosta minä-asenteesta voisivat niuhottajat ottaa oppia sen verran, että keskittyisivät ihan vain siihen omaan ajosuoritukseensa.

      Jos liikenteen seassa oleminen pelottaa, ei se ole muiden vika.

      • ennalta-arvattavaa

        Kyllä se on aika useinkin muiden vika. Esim. ajetaan perässä tappituntumalla ja muutenkin ajetaan riskialttiisti eikä noudateta sääntöjä ja rajoituksia. Liikenteessä pitää toimia ennalta arvattavalla tavalla ja sääntöjä noudattaen.


      • veio4

        Pahimpia liikenteessä ovat juuri ne jotka
        "keskittyisivät ihan vain siihen omaan ajosuoritukseensa",
        eivät siis ota huomioon kokonaisuutta eikä muiden toimintaa.


      • veio4

        Ajoin maantietä pakettiautolla. Kohta jouduin ohittaa kolme pientareella pyöräilevää lasta. Takana auto seuraa noin puolen sekunnin etäisyydellä.
        Jos olisin ohittanut lapset viimehetken väistöllä toiselle kaistalle, olisi takana ajava ilmeisimmin ajanut lasten päälle.

        Kohta tämän jälkeen oli tiessä paha reikä asfaltissa. Silloin toki väistin reikää vasta viime hetkellä ja kuten toivoin, takana ajava ajoi tuohon reikään ja auto ilmeisesti rikkoutui koska joutui pysähtymään.
        Ketään muita ei ollut näkösällä.

        Ilmoitin tielaitokselle etteivät korvaisi vahinkoja, koska syy oli selkeästi liian lähellä ajo.


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        Ajoin maantietä pakettiautolla. Kohta jouduin ohittaa kolme pientareella pyöräilevää lasta. Takana auto seuraa noin puolen sekunnin etäisyydellä.
        Jos olisin ohittanut lapset viimehetken väistöllä toiselle kaistalle, olisi takana ajava ilmeisimmin ajanut lasten päälle.

        Kohta tämän jälkeen oli tiessä paha reikä asfaltissa. Silloin toki väistin reikää vasta viime hetkellä ja kuten toivoin, takana ajava ajoi tuohon reikään ja auto ilmeisesti rikkoutui koska joutui pysähtymään.
        Ketään muita ei ollut näkösällä.

        Ilmoitin tielaitokselle etteivät korvaisi vahinkoja, koska syy oli selkeästi liian lähellä ajo.

        Polttopullo veijo, juuri siksi olet liikenteessä se pahin häirikkö koska keskityt pelkästään muiden kyttäämiseen ajatuksella, että tuota ja tuota kuljettajaa on päästävä kouluttamaan ja antamaan "oikeaa"palautetta.(Kuten tapoihisi kuuluu, esim. tarpeettomasti edessä jarruttelemalla ym. erikoisilla "immelmanneilla") Siksi oma ajosi on horjuvaa, hoipertelevaa ja nopeus soutaa miten sattuu, eli sanalla sanoen olet vakava vaara muille tienkäyttäjille.

        Toisen viestisi satu, pakettiautolla ajostasi on naurerravuudessaan taattua polttopullo veijo tasoa.
        Ensinnäkin, pakettiautolla olen tuskin koskaa ajanut.
        Ajoiko se takanasi tullut pientareella? Et ainakaan tällaista maininnut.
        Väistösi "viimehetkisyydestä" riippumatta takana tulija ei olisi voinut ajaa pyöräilijöiden päälle, koska he olivat pientareella.
        Kuopanväistö sadullasi vahvistat entisestään jo aiemmin itsestäsi antamaa käsitystä, olet toisten vahingoista iloitseva kusipää.

        No. tosiasiahan on, ettei mitään "pakettiautolla ajelua" nopeine tai hitaine väistöineen tapahtunut, halusit vain tälläkertaa sepittää tällaisen sadun, korostaaksesi omaa erinomaisuuttasi.


      • väärässä--olet

        >> Jos liikenteen seassa oleminen pelottaa, ei se ole muiden vika.

        Se on nimenomaan heidän vikansa jotka eivät liikenteessä noudata rajoituksia ja sääntöjä. He tekevät liikenteestä turvattoman.


      • viisas-autoilija
        ennalta-arvattavaa kirjoitti:

        Kyllä se on aika useinkin muiden vika. Esim. ajetaan perässä tappituntumalla ja muutenkin ajetaan riskialttiisti eikä noudateta sääntöjä ja rajoituksia. Liikenteessä pitää toimia ennalta arvattavalla tavalla ja sääntöjä noudattaen.

        Kyllä, sanon Aamenen kanssa. Perässä roikkuminen on maan tapa ja sitä näkee jatkuvasti. Tämä on kuitenkin sitä kuuluisaa liikenne kulttuuriamme, jota on orjallisesti pakko noudattaa ja jatkoa, että joka ei noudata liikenne kulttuurin mukaista ajotapaa, niin sen turvaväli täytetään heti. Ohittelu heti, jos ajaa pikkuisenkaan pienemmällä nopeudella olosuhteiden takia vaarantamalla vastaantulevaa liikennettä. Myöskin keltaisen sulkuviivan yli ohitellaan ja sitten pökästään ohitetavan eteen ja säikäytetään sekä aijheutetaan näin vaaratilanteita. Joskus vieläpä kostoksi jarrutellaan ohituksen jälkeen, kun ärsyynnytään suotta siitä, jos joku ajaa edellä maltillisesti


      • viisas-autoilija kirjoitti:

        Kyllä, sanon Aamenen kanssa. Perässä roikkuminen on maan tapa ja sitä näkee jatkuvasti. Tämä on kuitenkin sitä kuuluisaa liikenne kulttuuriamme, jota on orjallisesti pakko noudattaa ja jatkoa, että joka ei noudata liikenne kulttuurin mukaista ajotapaa, niin sen turvaväli täytetään heti. Ohittelu heti, jos ajaa pikkuisenkaan pienemmällä nopeudella olosuhteiden takia vaarantamalla vastaantulevaa liikennettä. Myöskin keltaisen sulkuviivan yli ohitellaan ja sitten pökästään ohitetavan eteen ja säikäytetään sekä aijheutetaan näin vaaratilanteita. Joskus vieläpä kostoksi jarrutellaan ohituksen jälkeen, kun ärsyynnytään suotta siitä, jos joku ajaa edellä maltillisesti

        Kyllä minäkin ohitan mahdollisimman nopeasti kuskit, jotka vaarantavat pikkuisen pienemmällä nopeudella vastaantulevaa liikennettä. Nuo ovat yleensä sen verran arvaamattomia, että pyrin olemaan mahdollisimman kaukana ja edessäpäin...

        Vinkkinä muuten, jos huomioit muutkin liikenteessä, kohtaat paljon vähemmän sitä eteen-ja-jarrua -mielenosoittelua. Itse teen tuota vain niille, jotka estävät ohituksia nostaen nopeutta aina ohituspaikan tullen. Pääsevät muutkin sitten ohi.


      • sellainen.tapaus
        TheRat kirjoitti:

        Kyllä minäkin ohitan mahdollisimman nopeasti kuskit, jotka vaarantavat pikkuisen pienemmällä nopeudella vastaantulevaa liikennettä. Nuo ovat yleensä sen verran arvaamattomia, että pyrin olemaan mahdollisimman kaukana ja edessäpäin...

        Vinkkinä muuten, jos huomioit muutkin liikenteessä, kohtaat paljon vähemmän sitä eteen-ja-jarrua -mielenosoittelua. Itse teen tuota vain niille, jotka estävät ohituksia nostaen nopeutta aina ohituspaikan tullen. Pääsevät muutkin sitten ohi.

        Katsos kun tämä viisas-autoilija oikein kehuu sillä kuinka omilla normeillaan ajaen "uskaltaa" jättää muut liikenteessä ajavat huomiotta.
        On myös kertonut mieltymyksestään valojen räpsyttelyyn ja töötin käyttöön niitä kohtaan jotka hänen mielestä, "tarpeettomasti" ja "mitään voittamatta", hänet ohittaa.


    • Telex

      Kilpailijalle tärkeintä on olla ensimmäinen. Ajaa kaikkien ohi ja hermostuu silminnähden, jos toinen ajoneuvo tukkii ohituskaistan. Kaasuttelee ja yrittää ohittaa, eikä koskaan jätä tilaa heille jotka yrittävät vaihtaa kaistaa.

      • fdsad

        Ja näitä kilpailijoita löytyy paljon.


      • veio4
        fdsad kirjoitti:

        Ja näitä kilpailijoita löytyy paljon.

        Niin, miksi heitä löytyy paljon. Mietipä sitä ja kerro mihin tulokseen pääset.


      • NäinToimiiMiehet
        veio4 kirjoitti:

        Niin, miksi heitä löytyy paljon. Mietipä sitä ja kerro mihin tulokseen pääset.

        Siksi koska muut eivät aja niin kuin itse haluaa ja sitä on protestoitava osoittamalla mieltä ja pyrkimällä opettamaan ajamaan niinkuin itse haluaa. Kun kuvittelee olevansa hyvä ja muita parempi on silloin varaa näyttääkin se kuviteltu paremmuus.


      • veio4
        NäinToimiiMiehet kirjoitti:

        Siksi koska muut eivät aja niin kuin itse haluaa ja sitä on protestoitava osoittamalla mieltä ja pyrkimällä opettamaan ajamaan niinkuin itse haluaa. Kun kuvittelee olevansa hyvä ja muita parempi on silloin varaa näyttääkin se kuviteltu paremmuus.

        Siinä sanoit vastauksen toisen puolen -Miksi- kysymykseeni.

        Entä jos poliisi poistaisi liikenteestä kyseiset MinäMinä-kuskit, Eikö se hillitsisi osaa heistä purkamaan raivojaan jossain muualla kuin liikenteessä.
        Toisaalta ne ketkä eivät pystyisi itseään hillitsemään, niin kauan että pääsee kotiinsa purkamaan raivojaan muihin perheensä jäseniin, niin poliisi poistaisi heidän korttinsa.

        Eikö nyt saatu yhteispelillä vastaus -Miksi- kysymykseeni. ?


      • NäinToimiiMiehet
        veio4 kirjoitti:

        Siinä sanoit vastauksen toisen puolen -Miksi- kysymykseeni.

        Entä jos poliisi poistaisi liikenteestä kyseiset MinäMinä-kuskit, Eikö se hillitsisi osaa heistä purkamaan raivojaan jossain muualla kuin liikenteessä.
        Toisaalta ne ketkä eivät pystyisi itseään hillitsemään, niin kauan että pääsee kotiinsa purkamaan raivojaan muihin perheensä jäseniin, niin poliisi poistaisi heidän korttinsa.

        Eikö nyt saatu yhteispelillä vastaus -Miksi- kysymykseeni. ?

        Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. Sitä paitsi suurin osa kyseisistä kuskeista saattaa kotona olla aivan rauhallisia pikkuhiirulaisia mutta auton peltikorin suojissa uskaltavat uhota ja osoittaa olemassaoloaan. Minä minä-kuskit ovat ja pysyvät liikenteessä. Minä minä-kuskit eivät edes tiedosta olevansa sellaisia koska jokainenhan ajaa kuten omasta mielestään on oikein ja kuuluu. Omaa, muiden mielestä perseestä olevalla ajotyylillä ajava ei edes tiedosta omaa tyyliään. Kuka sitä haluaisi myöntää edes itselleen että omasa ajotyylissä tai ajotaidossa olisi jotain parannettavaa. Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista.


      • luulee.vaik.ei.ole
        NäinToimiiMiehet kirjoitti:

        Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. Sitä paitsi suurin osa kyseisistä kuskeista saattaa kotona olla aivan rauhallisia pikkuhiirulaisia mutta auton peltikorin suojissa uskaltavat uhota ja osoittaa olemassaoloaan. Minä minä-kuskit ovat ja pysyvät liikenteessä. Minä minä-kuskit eivät edes tiedosta olevansa sellaisia koska jokainenhan ajaa kuten omasta mielestään on oikein ja kuuluu. Omaa, muiden mielestä perseestä olevalla ajotyylillä ajava ei edes tiedosta omaa tyyliään. Kuka sitä haluaisi myöntää edes itselleen että omasa ajotyylissä tai ajotaidossa olisi jotain parannettavaa. Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista.

        "Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista."

        Hyvin sanottu.
        Tuossa se kiteytyy, ainakin polttopullo veijon kohdalla, luulottelemansa muita parempi osaaminen.


      • veio4
        NäinToimiiMiehet kirjoitti:

        Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. Sitä paitsi suurin osa kyseisistä kuskeista saattaa kotona olla aivan rauhallisia pikkuhiirulaisia mutta auton peltikorin suojissa uskaltavat uhota ja osoittaa olemassaoloaan. Minä minä-kuskit ovat ja pysyvät liikenteessä. Minä minä-kuskit eivät edes tiedosta olevansa sellaisia koska jokainenhan ajaa kuten omasta mielestään on oikein ja kuuluu. Omaa, muiden mielestä perseestä olevalla ajotyylillä ajava ei edes tiedosta omaa tyyliään. Kuka sitä haluaisi myöntää edes itselleen että omasa ajotyylissä tai ajotaidossa olisi jotain parannettavaa. Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista.

        Vaikea kuvitella tekstisi alun ja lopun olleen lähtöisin samasta päästä. Alussa kirjoitat ihan asiaa, mutta tuo :

        " Kuka sitä haluaisi myöntää edes itselleen että omasa ajotyylissä tai ajotaidossa olisi jotain parannettavaa. Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista. "

        Olen useamman kerran sanonut ettei täydellistä kuskia olekaan, jokainen tekee virheitä
        mutta
        nuo virheet jakautuvat selkeästi niihin joita jokainen tekee ja niihin joiden tekijä ei sovellu liikenteeseen.

        Sinulle on siis helppo kertoa miten kirjoituksestani
        "käy selvästi ilmi että.........."
        joten kerropa. Vai johtuiko kommenttisi vain siitä että suutuit jostain sanomisistani. ?


      • veio4
        NäinToimiiMiehet kirjoitti:

        Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. Sitä paitsi suurin osa kyseisistä kuskeista saattaa kotona olla aivan rauhallisia pikkuhiirulaisia mutta auton peltikorin suojissa uskaltavat uhota ja osoittaa olemassaoloaan. Minä minä-kuskit ovat ja pysyvät liikenteessä. Minä minä-kuskit eivät edes tiedosta olevansa sellaisia koska jokainenhan ajaa kuten omasta mielestään on oikein ja kuuluu. Omaa, muiden mielestä perseestä olevalla ajotyylillä ajava ei edes tiedosta omaa tyyliään. Kuka sitä haluaisi myöntää edes itselleen että omasa ajotyylissä tai ajotaidossa olisi jotain parannettavaa. Tuskin sinäkään löydät puutteita itsestäsi puhumattakaan siitä että edes nimimerkin takana netissä uskaltaisit niitä tunnustaa. Kirjoituksistasi käy selvästi ilmi että siihen keskivertoa parempaan kuljettajaryhmään uskot kuuluvasi kuten varmaan 90 % kaikista autoilijoista.

        " Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. "

        Ai ei ole. ? Jokainen ajoon lähtö on sellainen testi.
        Tiedätkö miten ajokokeiden vastaanottajat jättävät antamatta korttia joillekin.?


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        " Millä poliisi poistaisi minä minä-kuskit? Niiden valitsemiseen ei ole olemassa mitään testiä. "

        Ai ei ole. ? Jokainen ajoon lähtö on sellainen testi.
        Tiedätkö miten ajokokeiden vastaanottajat jättävät antamatta korttia joillekin.?

        "Vaikea kuvitella tekstisi alun ja lopun olleen lähtöisin samasta päästä."
        NäinToimiiMiehet kirjoitti asiaa.
        Polttopullo veijo, sinun juttusi kyllä on kotoisin sieltä viisaammasta päästäsi eli perseestä.

        Onko sulla ajokorttia? Jutuistasi päätellen ei ainaan pitäisi olla.
        Miten jaksoit pidätellä raivojasi ja olla esiintuomatta idioottimaisuuttasi ajokokeen aikana?
        Kas kun näin jälkeenpäin ei tunnu onnistuvan sitten millään.


    • vähäpoikaset.turpaan

      Pienimunaset vähäpoika pellet kaahailevat! Ei ole miestä ajella viisaasti vaan öykkäröidään peltikopperosta, kun kadulla tulisi turpaan! Hhahahahaha.

    • ItsekkäätSarvipäät

      Suomalaiselle miehellehän kasvaa sarvet päähän kun tämä istuu autonsa ratin taakse. SIlloin kaikki muut liikenteessä ovat haastajia, kilpailijoita, reviirille tunkeutujia ja oman alueen riistäjiä. Estääkseen edellä mainittujen toimia on tämän alfauroksen pyrittävä jatkuvasti ja joka tilanteessa nousemaan suorituksillaan muiden yläpuolelle. Moni yrittää sitä kalliilla ja isolla autolla, joku taas käyttäytymällä liikenteessä itsekkäästi ja kilpailemalla erilaisissa suorituksissa kuten autolla kiihdytyksissä muita vastaan. Näillä sarvipäisillä alfauroksilla on liikenteessä vain oikeuksia, muilla pelkästään velvollisuuksia. Muiden on väistettävä ja annettava tilaa tällä sarvipäälle jotta tämän sujuva eteneminen on mahdollista. Näillä uroksilla on myös täysin epärealistinen kuva ja uskomus omasta ajotaidostaan. Kaikki muut töpeksivät ja aiheuttavat vaaratilanteita mutta nämä suuret mestarit eivät tee koskaan väärin. He ovat taidoiltaankin muiden yläpuolella. Muiden tulee ajaa kuten nämä mestarit haluavat. Omia virheitään he eivät tietenkään näe.

      • Jånnet798091

        Ei pidä paikkaansa. Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa minun takapuskurissa ei roiku kukaan. Ehkä tietä ei täällä anneta, mutta ei sitä paljoa anneta muualla kuin Britanniassa.
        Ajan 10-20km/h rajoituksen yli. Se tarkoittaa esim seututiellä nykyrajoituksilla 60km/h noin 70-75Km/h ajoa. Jos ajaisin Ranskassa samanlaisella tiellä niin rajoitus olisi 90Km/h ja silti roikuttaisiin takapuskurissa vaikka väkisin pitäisi yhdeksääkymppiä. En roiku puskurissa, mutta käytän kaukovalovilkkua, jos joku ajaa hyvällä kelillä meidän liian alhaisilla rajoituksilla 5km/h alle tai vielä hiljempaa. Jos pääsen heti ohi en vilkuttele. Me sarvipäät olemme juurikin ulkomailla ajaneita joita ottaa päähän tuo ylivarovaisuus liikenteessä. Vielä 20 vuotta sitten Suomessa oli niitä oikeita kaahari sarvipäitä ja kunnon kansalaisetkin osasivat ajaa rittävän vauhdikkaasti. Ainoa, jolla täällä voi olla epärealistinen käsitys ajotaidosta on rattijuoppo ja ehkä juuri 18 vuotias kortin saanut Jonne.


      • HetiLöytyiSarvipää
        Jånnet798091 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa minun takapuskurissa ei roiku kukaan. Ehkä tietä ei täällä anneta, mutta ei sitä paljoa anneta muualla kuin Britanniassa.
        Ajan 10-20km/h rajoituksen yli. Se tarkoittaa esim seututiellä nykyrajoituksilla 60km/h noin 70-75Km/h ajoa. Jos ajaisin Ranskassa samanlaisella tiellä niin rajoitus olisi 90Km/h ja silti roikuttaisiin takapuskurissa vaikka väkisin pitäisi yhdeksääkymppiä. En roiku puskurissa, mutta käytän kaukovalovilkkua, jos joku ajaa hyvällä kelillä meidän liian alhaisilla rajoituksilla 5km/h alle tai vielä hiljempaa. Jos pääsen heti ohi en vilkuttele. Me sarvipäät olemme juurikin ulkomailla ajaneita joita ottaa päähän tuo ylivarovaisuus liikenteessä. Vielä 20 vuotta sitten Suomessa oli niitä oikeita kaahari sarvipäitä ja kunnon kansalaisetkin osasivat ajaa rittävän vauhdikkaasti. Ainoa, jolla täällä voi olla epärealistinen käsitys ajotaidosta on rattijuoppo ja ehkä juuri 18 vuotias kortin saanut Jonne.

        Niim sinäkin pidät itseäsi varmasti keskivertoa parempana kuljettana vaikkei siihen ole mitään todisteita. Vain sinä olet sellaisen kuvitelman itsellesi luonut. Silti sinun ajamistasi ja liikkeitäsi toisinaan muissa autoissa kirotaan. Sinä et sitä itse vain huomaa koska kuvittelet ajavasi aina oikein koska itse määrittelet sen mikä sinun mielestäsi on missäkin tilanteessa oikea toimintatapa. Taidat olla juuri sellainen kuljettaja jota yllä kuvattiin.
        Vasta kortin saaneella ei voi olla mitään kuvitelmaa omasta ajitaidostaan koska sellaista ei vielä ole ehtinyt muodostumaan.


      • fefeeeeeee

        Katurallissa teiden kuninkuudesta kamppaillaan kiivaasti, joskus oman hengenkin uhalla. Kaahailusta näyttää tulleen trendilaji, jossa pienikokoinenkin voi päihittää kylän kovimman jätkän. Hurjapäisissä tempauksissa kaahataan väärällä kaistalla, ehkä jalkakäytävälläkin ja tehdään uhkarohkeita ohituksia.
        Usein vain ei ymmärretä, että vaikka elokuvissa kaikki näyttääkin helpolta, näin ei ole tosi elämässä. Oman nopeusennätyksen rikkominen ja rohkeutensa voittaminen voi aiheuttaa vakaviakin jälkiseuraamuksia.
        Ylinopeudet ja kaahaamiset ovat aiheuttaneet viattomien ihmisten kuolemia ja vammautumisia.
        Kuolemaan johtaneita onnettomuuksia on kolmanneksi eniten Pohjois-Pohjanmaalla.
        Suurin osa kaahaajista on parinkympin kieppeillä olevia nuoria miehiä, mutta joukkoon mahtuu myös muita hurjastelijoita
        Hurjasteluiden perusteluja kuulee laidasta laitaan. Vanhemmalla väellä on kiire ja nuoriso kokeilee, kuinka auto kulkee, kun siihen on tehty teknisiä muutoksia. On esimerkiksi muutettu pakoputkistoa tai vaihdettu isommat renkaat ja vanteet.
        Kaahailu johtuu osittain myös niin sanotusta vauhtisokeudesta. Äänettömästi ja tasaisesti kulkevan auton sisällä ihmisen aistit eivät anna todenmukaista kuvaa nopeudesta.


      • YoungbloodIsDangerous
        fefeeeeeee kirjoitti:

        Katurallissa teiden kuninkuudesta kamppaillaan kiivaasti, joskus oman hengenkin uhalla. Kaahailusta näyttää tulleen trendilaji, jossa pienikokoinenkin voi päihittää kylän kovimman jätkän. Hurjapäisissä tempauksissa kaahataan väärällä kaistalla, ehkä jalkakäytävälläkin ja tehdään uhkarohkeita ohituksia.
        Usein vain ei ymmärretä, että vaikka elokuvissa kaikki näyttääkin helpolta, näin ei ole tosi elämässä. Oman nopeusennätyksen rikkominen ja rohkeutensa voittaminen voi aiheuttaa vakaviakin jälkiseuraamuksia.
        Ylinopeudet ja kaahaamiset ovat aiheuttaneet viattomien ihmisten kuolemia ja vammautumisia.
        Kuolemaan johtaneita onnettomuuksia on kolmanneksi eniten Pohjois-Pohjanmaalla.
        Suurin osa kaahaajista on parinkympin kieppeillä olevia nuoria miehiä, mutta joukkoon mahtuu myös muita hurjastelijoita
        Hurjasteluiden perusteluja kuulee laidasta laitaan. Vanhemmalla väellä on kiire ja nuoriso kokeilee, kuinka auto kulkee, kun siihen on tehty teknisiä muutoksia. On esimerkiksi muutettu pakoputkistoa tai vaihdettu isommat renkaat ja vanteet.
        Kaahailu johtuu osittain myös niin sanotusta vauhtisokeudesta. Äänettömästi ja tasaisesti kulkevan auton sisällä ihmisen aistit eivät anna todenmukaista kuvaa nopeudesta.

        Nuorilla usein näyttämisen halua. Ensin ihaillaan jotain moottoriurheilijaa tai ralliautoa. Sittten yritetään viiikonloppuisin juoppokuskina näyttää että ollaan yhtä hyviä ratinpyörittäjiä ja oma autokin on saman merkkinen kuin se menestyksekäs ralliauto. Siinä on se kohtalokas vahingonsiemen kylvetty ja näistä saamme lukea mediasta.


      • veio4
        YoungbloodIsDangerous kirjoitti:

        Nuorilla usein näyttämisen halua. Ensin ihaillaan jotain moottoriurheilijaa tai ralliautoa. Sittten yritetään viiikonloppuisin juoppokuskina näyttää että ollaan yhtä hyviä ratinpyörittäjiä ja oma autokin on saman merkkinen kuin se menestyksekäs ralliauto. Siinä on se kohtalokas vahingonsiemen kylvetty ja näistä saamme lukea mediasta.

        "Nuorilla usein näyttämisen halua. "

        Joillain nuorilla, ei kaikilla. Tarkennettuna- useimmiten niillä jotka ovat olleet eksyneiden vanhempiensa uhrina ja eksyneet.
        Eksyneillä nuorilla saattaa olla eri naamarit kuin vanhemmillaan, jotta näyttäisi siltä, että ovat itsenäistyneet.
        Vanhemmat saavat siis maistaa sitä hedelmää mitä ovat kylväneet, kun lapsensa kuolee näyttämisenhalun seurauksena.


      • näin.on
        veio4 kirjoitti:

        "Nuorilla usein näyttämisen halua. "

        Joillain nuorilla, ei kaikilla. Tarkennettuna- useimmiten niillä jotka ovat olleet eksyneiden vanhempiensa uhrina ja eksyneet.
        Eksyneillä nuorilla saattaa olla eri naamarit kuin vanhemmillaan, jotta näyttäisi siltä, että ovat itsenäistyneet.
        Vanhemmat saavat siis maistaa sitä hedelmää mitä ovat kylväneet, kun lapsensa kuolee näyttämisenhalun seurauksena.

        Polttopullo veijo on rikollisten vanhempien rikollinen kakara.
        Tätä tosiasiaa idiootti koittaa kaikintavoin peitellä muita syyllistämällä ja itseään kehuen.


      • veio4
        Jånnet798091 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa minun takapuskurissa ei roiku kukaan. Ehkä tietä ei täällä anneta, mutta ei sitä paljoa anneta muualla kuin Britanniassa.
        Ajan 10-20km/h rajoituksen yli. Se tarkoittaa esim seututiellä nykyrajoituksilla 60km/h noin 70-75Km/h ajoa. Jos ajaisin Ranskassa samanlaisella tiellä niin rajoitus olisi 90Km/h ja silti roikuttaisiin takapuskurissa vaikka väkisin pitäisi yhdeksääkymppiä. En roiku puskurissa, mutta käytän kaukovalovilkkua, jos joku ajaa hyvällä kelillä meidän liian alhaisilla rajoituksilla 5km/h alle tai vielä hiljempaa. Jos pääsen heti ohi en vilkuttele. Me sarvipäät olemme juurikin ulkomailla ajaneita joita ottaa päähän tuo ylivarovaisuus liikenteessä. Vielä 20 vuotta sitten Suomessa oli niitä oikeita kaahari sarvipäitä ja kunnon kansalaisetkin osasivat ajaa rittävän vauhdikkaasti. Ainoa, jolla täällä voi olla epärealistinen käsitys ajotaidosta on rattijuoppo ja ehkä juuri 18 vuotias kortin saanut Jonne.

        Yrität puolustella särvipäisyyttäsi sillä miten ulkomailla muka toimitaan. Olet ilmeisesti elokuvissa nähdyt jonkun toimivan kuten kuvasit ja sen perusteella kuvittelet ajaneesi ulkomailla.
        Kirjoituksesi on varsin ristiriitainen. Et sovi liikenteeseen.


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        Yrität puolustella särvipäisyyttäsi sillä miten ulkomailla muka toimitaan. Olet ilmeisesti elokuvissa nähdyt jonkun toimivan kuten kuvasit ja sen perusteella kuvittelet ajaneesi ulkomailla.
        Kirjoituksesi on varsin ristiriitainen. Et sovi liikenteeseen.

        Polttopullo veijo, koska ajosi, osaamattomuutesi ja kusipäisyytesi vuoksi, on vakava uhka muille, näin ollen et sovi liikenteeseen.


    • Mölkkynen
      • veio4

        Liikenteessä on aika kova painostus ja se johtuu sellaisista kuskeista kuin tuo

        " Jånnet798091
        12.3.2017 22:45
        Ei pidä paikkaansa. Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa minun takapuskurissa ei roiku kukaan. ...
        Ajan 10-20km/h rajoituksen yli. "

        jotka haluavat tehdä Adhd taudistaan normaalia kertomalla siitä miten ulkomailla muka ajetaan holtittomasti, jotta muutkin ottaisivat saman tyylin.


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        Liikenteessä on aika kova painostus ja se johtuu sellaisista kuskeista kuin tuo

        " Jånnet798091
        12.3.2017 22:45
        Ei pidä paikkaansa. Suomi on ainoa maa maailmassa, jossa minun takapuskurissa ei roiku kukaan. ...
        Ajan 10-20km/h rajoituksen yli. "

        jotka haluavat tehdä Adhd taudistaan normaalia kertomalla siitä miten ulkomailla muka ajetaan holtittomasti, jotta muutkin ottaisivat saman tyylin.

        Liikenteessä, kusipäisillä tempuillaan, yrittää muita painostaa vain polttopullo veijo.


    • lviejwfi

      Kaistan vaihtaja on vastuussa, kyllä siellä liikenteessä pitää osatakin jotain, aloitetaan nyt vaikka ympärilleen katsomisesta mikä näillä valittajilla on unohtunut kokonaan

    • En ymmärrä tuota minä minä asennetta ollenkaan. Ajetaan ylinopeutta, ei käytetä vilkkua, ajetaan ilman valoja jne. Suorastaan sairasta tuollainen käytös.

      Itse ajan aina täsmälleen liikennesääntöjä noudattaen ja otan siten muut huomioon. Esimerkiksi 80km/h alueella ajan tasan 80km/h. Harmi että suurin osa autoilijoista on täysiä sekopäitä joille turvallisuus ei merkitse mitään.

    • feeeeeee

      Jos noudattaa liikennesääntöjä joutuu vihan kohteeksi. Näin ainakin Suomessa.

      • totta-puhut

        Joo näin on ja varsinkin jos noudattaa nopeusrajoituksia.


      • veio4

        Niin, mutta kuten kysyin jo yllä, miksi niitä jotka vihaavat oikein ajavia ei poisteta liikenteestä. "


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        Niin, mutta kuten kysyin jo yllä, miksi niitä jotka vihaavat oikein ajavia ei poisteta liikenteestä. "

        Sas se. On käsittämätöntä, että sellainen idiootti, ja oikein ajavia vihaava, kuin polttopullo veijo, saa edelleen toimillaan vakavasti vaarantaa liikennettä.


    • pakumies671

      Kaikkein vastenmielisimmät minä minä kuskit on niitä, jotka ovat iän myötä taantuneet sille tasolle että vaikka huomio- ja reaktiokyky on laskenut rattijuopon tasolle ja siitä syystä ajaa hyvistä olosuhteista huolimatta huomattavasti alle nopeusrajoitusmerkin osoittaman nopeuden, ajattelevat he että " minä saan ajaa niin hitaasti kuin haluan" ja että " minulla on oikeus ajaa taantuneista kyvyistäni huolimatta koska tuttu lääkäri ei kehdannut evätä ajokorttiani".

      Nämä samaiset idiootit eivät edes tajua olevansa vielä muitakin enemmän minä minä kuskeja.

      • veio4

        Ei vanhuksista liikenteessä olisi mitään haittaa jos ei olisi sinunlaisia jotka kerjäävät jonkun hyväksyntää ajaessaan raivokkaasti.


      • kerro.se
        veio4 kirjoitti:

        Ei vanhuksista liikenteessä olisi mitään haittaa jos ei olisi sinunlaisia jotka kerjäävät jonkun hyväksyntää ajaessaan raivokkaasti.

        Kenen hyväksyntää polttopullo veijo kerjäät , keittiöpsykopaskallasi?


      • myös.nämä

        Yhtä vaarallisia ovat nämä "euroopanomistajat" jotka luulevat olevansa muita parempia ja kokevat että kaikki muut liikenteessä ovat heidänt tiellä ja esteenä.


    • hyv.ättavat

      Minä minä, usein myös huonoa ajotapaakin.
      Kun kukaan ei anna palautetta niin koetaan että mitäs se muita haittaa..

      Antakaa tööttiä virheen tehneelle niin se tietää mokanneensa!
      Erittäin hyvä tapa antaa palautetta.

      • veio4

        EiEiEiEiEiEiEiEi ja Ei.
        Ei tässä maassa saa antaa oikeaa palautetta. On vain suostuttava muiden sylkykypiksi
        Katsos, pitää suojella niitä jotka ovat kehittäneet itseelleen keinotekoisen "vahvan itsetunnon" ja pitävät sitä yllä suurilla luuloilla itsestään, kun pitävät muita kynnysmattoinaan toteuttamalla menneisyytensä traumoja.


      • kyssäri
        veio4 kirjoitti:

        EiEiEiEiEiEiEiEi ja Ei.
        Ei tässä maassa saa antaa oikeaa palautetta. On vain suostuttava muiden sylkykypiksi
        Katsos, pitää suojella niitä jotka ovat kehittäneet itseelleen keinotekoisen "vahvan itsetunnon" ja pitävät sitä yllä suurilla luuloilla itsestään, kun pitävät muita kynnysmattoinaan toteuttamalla menneisyytensä traumoja.

        Polttopullo veijo, rikollisten vanhempien rikollinen ja mielenvikainen kakara, mikä menneisyyden haamu sinua vainoaa kun esim. ylläolevaa psykopaskaa palstoille syydät?
        Kumpi sinua skidinä käytti hyväkseen, isä vai äiti? Vaiko peräti naapurin pervessi pena?


    • Late12

      Tätä asennetta näkee valitettavan paljon.

      • sellainen.tapaus

        Tarkoittanet tuota polttopullo veijon rikollista ja muita vakavasti vaarantavaa asennetta liikenteessä?


      • Kalle1234

        Ne jotka vaarantavat yleensä toisen turvallisuuden hullulla sikailulla toisten kustannuksella liikenteessä. Ne ovat vaarallisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe