kaksi kissaa yksiössä

samiq

Otin marraskuussa kaksi kissanpentua. Alkuun ne olivat rauhallisia öisin ja riehuivat vain päivisin. Nyt sit on alkanut riehuminen myös ennenkuin alan nukkumaan sekä puoliviiden aikaan aamulla. Kestin sitä aikani kunnes otin tavaksi laittaa kisulit vessaan yöksi. Joo ja mulla on tilava vessa joka muistuttaa kooltaan yhtä normi huonetta. Miten ootte muut yksiössä asuvat kahden kisun omistajat kestäneet yöllistä kukkumista? Välillä on käynyt myös mielessä onko kämppä liian pieni kahelle katille...

8

122

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseuraajan

      Yksiö on kyllä pieni tila yhdellekkin kissalle. Silloin täytyy muistaa järjestää tarpeeksi kiipeilymahdollisuuksia ja virikkeitä. Leikitätkö kuinka paljon päivässä kissojasi? Ota nyt tavaksi leikittää vähintään 30min päivässä, vaikka 15min päivällä ja toiset 15min juuri ennenkuin menet nukkumaan, josko väsähtäisivät. Valjaisiin on myös hyvä alkaa totuuttamaan, ulkona tutkiskelu väsyttää mukavasti.

    • kissanyöelämä

      Kyllähän kämppä on vähän pieni, mutta ei mahdotonta ole. Kiipeilypuu pitää olla, ja esimerkiksi kiipeilypylväs, mahdollisuus mennä kirjahyllyn päälle, hyllytasoja yms. Pieneenkin saa mahdollisuuksia leikkeihin. Ja kyllä, valitettavasti kissat ovat yöeläimiä.
      Älä hyvä ihminen sulje niitä pesutiloihin yöksi. Minun kolmiossani on 6 kissaa ja välillä ollut toista kymmentä, kun syntyneet pennut jo isompina yleisissä tiloissa leikkiä jytistäneet yöt läpeensä. Oikealla asenteella siihen tottuu. Aivan kuin radan vieressä asumiseen tai lentokentän lähellä. Ei sitä meteliä enää kuule vaikkei mitään korvatulppia ole koskaan ollut käytössä. Lähinnä herään, jos joku juoksee yli, tai astia tippuu. Silloinkin vain yritän kuunnella menikö rikki, jos ei en nouse. Oksennukseen olen yrittänyt tietoisesti havahtua sen verran, että paikallistaisin, mihin tuli, koska olen niin monta kertaa astunut siihen. Aikuistuttuaan (ehkä noin pari vuotiaana) leikin huiske saattaa vähentyä, eikä nuo vanhat parrat jaksa enää muuta kuin makoilla päivät ja yöt. Eli korvatulpat korviin ja nukkumaan. Rapisevat ja vinkuvat lelut pannaan.

    • leikkimään

      Kissasi ovat turhautuneita. Ne kaipaavat toimintaa. Leiki niiden kanssa silloin kun se on mahdollista. Osta punapiste lamppu ja leikitä niitä sillä. Tykkäävät juosta punapisteen perässä. ÄLÄ NÄYTÄ LASERVALOLLA SILMIIN. Muista myös kiipeilypuut ja muutkin aktiviteetit.

    • nipsuliinii

      Kyl yksiö on vaan liian pieni. Ei käyny mielessä kun otit kissat? Riittävästi aktiviteettia ja leikkimistä, niin saat ehkä pidettyä homman jotenkin hallinnassa..Mulla itsellä on kaks kissaa. En millään vois kuvitella, että laittaisin tän 70neliötä pienempään tilaan. Iso kiipeilypuu löytyy ja kesällä viettävät paljon aikaa tossa lasitetulla parvekkeella. Kalusteetkin saa levätä rauhassa ilman kynsimistä, kun satsaa kunnon kiipeilypuuhun. Valjaita kannataa opettaa, niin voipi kesällä käyttää kisuja ulkosalla.

    • 6kissaa

      Minulla on 30 neliön yksiö ja peräti 6 kissaa. Ei tunnu ahtaalta. Osa kissoista makoilee aamusta iltaan paikoillaan tyytyväisinä. Kaksi kissoista toisinaan levottomia, eivätkä pysy paikoillaan. Ulos kissoja en ole vienyt, pitävät sisätiloista.

      • kikkaroita

        " Osa kissoista makoilee aamusta iltaan paikoillaan tyytyväisinä."

        Tai toisinsanoen apaattisina, kun virikkeitä ja tekemistä ei ole. Mitä muuta sitä silloin voi tehdä kuin maata masentuneena pitkin päivää?


    • Elämähukassakikkaralla

      Nimimerkille kikkaroita. Mitä jos hankkisit oman elämän ja keskittyisit siihen. Suoltamasi soopa kuvastaa hyvin elämäsi tyhjyyttä.

      • kikkaroita

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe