Mun mielestä nuo sairaalaklovnit on pelottavia

hempppavvn

miten lasten mielestä?

51

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä täytyy kysyä lapsilta.

    • hihihiihh

      Niin minustakin vaikka olen aikuinen!
      Mitä varten niiden täytyy olla niin kamalan näköisiä? Hillitympi ulkoinen olemus luulisi olevan mukavampaa.
      Vähentää esilääkitystä ja säästää euroja, voi herran pieksut!!

      • ValiValiPöö

        Siitä vaan, valitse itsellesi asu ja lähde itse hommiin.
        Typeriä arvostelijoita ja valittajia riittää. Tekijöistä on. Pulaa.


      • ValiValiPöö kirjoitti:

        Siitä vaan, valitse itsellesi asu ja lähde itse hommiin.
        Typeriä arvostelijoita ja valittajia riittää. Tekijöistä on. Pulaa.

        "ValiValiPöö"

        Tekijöistä ei ole pulaa.
        Suomessa on tuhansia näyttelijöitä osa-päivä-työättömyys-korvauksella.
        Puute on, ja toivottavasti jatkuukin, typeristä tyhjästä maksajista.
        On älytöntä maksaa tyhjästä heille, jotka ovat tyhjää väärin "opiskelleet".

        H..


    • Olen sen verran lapsenmielinen et voin vastata.
      Ne on siis aivan pöljiä möykkääjiä, kun tommonen huomiovärinen korsto kumartuu muutenkin sairaalaa pelkäävän lapsen puoleen niin ,hyvää päivää vaan

      • Lapsilla-eri-mieli

        No eivät ainakaan täällä. Eivät mene koskaan ihan viereen ellei lapsi itse pyydä, eivätkä mitenkään möykkää. Hienoa on nähdä kuinka saavat lapset hymyilemään, ja jopa ääneen nauramaan.


    • ilkkuis-papukaima

      Suolaa suolaa, enemmän suolaa

      • fkfjhfhfdhd

        Klovnit jo kovin vieraita tämänpäivän lapsille kun sirkukset kovin vieraita ympäristöjä ja aiheuttavat lähinnä hämmennystä.


      • Ja-sokeria-myös

        Ranskiksia ranskiksia enemmän ranskiksia
        Hampurilaisia hampurilaisia enemmän hampurilaisia
        Älypuhelimia älypuhelimia enemmän älypuhelimia


    • sepelkyyhkyt
    • Kyseessä on taas hanke saada valtio-elatus taiteelle lapsien varjolla.
      Sääli on niin vahvaa sairautta.

      H.

    • Mistä on kysymys?
      Ketä on sairaalakolovnit?
      Onko se joku yksityinen viihdefirma joka käy peloittelemassa pienokaisia sairaaloissa verorahoilla? (Onko tää sitä Halla-ahon turhaa luksusta, verorahoilla? Vai joku reppufirma Puolasta tai Virosta joka on löytänyt kultakaivoksensa Suomen sairaaloista?) Kieltä taitamatttomina ne käy irvistelemässä rahasta lapsille?

      Tää maailma muuttuu niin nopeesti että meikä ei ehdi mukaan.

    • Ok. luin linkin. Eihän ne niin peloittavan näköisiä olleetkaan. Paljon pahempia laitoksia näkyy esim. Rautatieaseman torilla. Eikä ne tarvi edes naamioita.

      • meno.lippu

        Juu tosiaan ne Rautatirntorilla viikosta toiseen möykkäävät mamut sais pikimmiten poistaa sieltä. Menkööt sinne kotimaihinsa huutamaan ja heiluttaan nyrkkiänsä.



    • Lapsilla-eri-mieli

      Lähes kaikki lapset rakastavat heitä. Meidänkin pikkulikka on aina aivan innoissaan kun ovat käyneet moikkaamassa.
      Lapsilla on aika ankeaa viettää kipuineen pitkiä aikoja sairaalassa, älkää nyt ihmeessä toivoko heiltä pois tätä pientä iloa!

      • "Lapsilla-eri-mieli"

        Älä vänkää typeryyksiä.
        Maksu-Hassu on täysin idioottimainen kehitelmä.
        Sairaala-lapsen tärkein viihdyke on oma isä ja äiti.
        Vain toinen ei riitä.
        Typerys-ilo ei ole onnellisuutta.

        H.


      • Nyt kun luin mistä oli kysymys ja näin kuvat puollan ehdottomasti sairaalaklovnien olemassaoloa ja laitan mielelläni verorahojani heidän palkkaamiseensa.


      • Lapsilla-eri-mieli
        hunksz kirjoitti:

        "Lapsilla-eri-mieli"

        Älä vänkää typeryyksiä.
        Maksu-Hassu on täysin idioottimainen kehitelmä.
        Sairaala-lapsen tärkein viihdyke on oma isä ja äiti.
        Vain toinen ei riitä.
        Typerys-ilo ei ole onnellisuutta.

        H.

        Sairaala lapsella saattaa olla sisaruksia, useampiakin, hekin tarvitsevat isää ja äitiä. Läheskään aina ei ole vanhemmilla mahdollisuutta päivystää sairaalassa sairaan lapsen vierellä vaikka kuinka haluaisivat.
        Lapsen ilosta et paljon taida tietää, et ehkä muustakaan, kiusaamisesi ja ilkeilysi täällä on ainakin ilontappajien ykkönen.

        Onko lapsen ilo jotenkin sinulta pois?


      • hunksz kirjoitti:

        "Lapsilla-eri-mieli"

        Älä vänkää typeryyksiä.
        Maksu-Hassu on täysin idioottimainen kehitelmä.
        Sairaala-lapsen tärkein viihdyke on oma isä ja äiti.
        Vain toinen ei riitä.
        Typerys-ilo ei ole onnellisuutta.

        H.

        Niin harvoin voin vilpittömästi sanoa sulle että ,kirjoitat kuin mies .
        Mailmassa on asioita joita ei yhteiskunnalle ulkoisteta.


      • hunksz kirjoitti:

        "Lapsilla-eri-mieli"

        Älä vänkää typeryyksiä.
        Maksu-Hassu on täysin idioottimainen kehitelmä.
        Sairaala-lapsen tärkein viihdyke on oma isä ja äiti.
        Vain toinen ei riitä.
        Typerys-ilo ei ole onnellisuutta.

        H.

        Sinä Hunksz voisit tehdä tollaista vapaaehtoistyönä: käydä lausumassa runoja Meilahden sairaalassa pienessä hiprakassa, ei muuta kuin punainen nenä ja kalmankalpeat kasvot lapset olisivat iloisia. Sit siellä vois olla joku hoitsukin joka tykkää että klovnit on sulosia.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä Hunksz voisit tehdä tollaista vapaaehtoistyönä: käydä lausumassa runoja Meilahden sairaalassa pienessä hiprakassa, ei muuta kuin punainen nenä ja kalmankalpeat kasvot lapset olisivat iloisia. Sit siellä vois olla joku hoitsukin joka tykkää että klovnit on sulosia.

        Joo ja sitten kun papparaiset joutuvat oikein "hoitoihin", niin minihameinen, veikeä klovnitytteli käy heitä ilahduttamassa.
        Saa mielellään muistuttaa Heta-Leenaa tai Kiiraa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinä Hunksz voisit tehdä tollaista vapaaehtoistyönä: käydä lausumassa runoja Meilahden sairaalassa pienessä hiprakassa, ei muuta kuin punainen nenä ja kalmankalpeat kasvot lapset olisivat iloisia. Sit siellä vois olla joku hoitsukin joka tykkää että klovnit on sulosia.

        "Paloma.se.co"

        Sinähän kuvailet minua kuin olisin Edgar Allan Poe.
        Vain hiukan valkoista puuteria ja mustaa.
        -
        "Vanha Korppi nilkutti pihamaalla
        - Lapset:Hah...haha.haahhhaaa.
        Pienet suloiset poika-vintiöt olivat kivittäneet linnulta toisen jalan irti-poikki.
        - Lapset: Hah..haaahaahha.
        Kaikki toiset Korpit raakkuivat sille äänet naurusta käheänä.
        Raukkis, murjaani, puoli-jalkainen!!!
        - Lapset:Haahha...haaa...haaaahhhaaa"

        jne.

        H.


    • bessie-

      Kaikki eivät pidä klovneista tai klovneriasta ylipäätään. En itsekään erikoisemmin, johtuu luultavasti lapsena nähdyistä sirkusklovnien esityksistä. Silloin koin klovnit jotenkin vahingoniloisiksi ja jotkut ehkä vähän ilkeiksikin, mutta pelottavina en ole koskaan klovneja pitänyt.

      Onhan noita kliseisiä pelottavia ja mielestäni opittuja juttuja kaiken maailman. Kyllähän ihmiset oppivat pitämään pelottavina vaikkapa vauvanukkeja, tarpeeksi kun saavat oppia. Tai yksinäistä keivuhevosta pirtissä jossa aika tuntuu pysähtyneen, puhumattakaan vintillä kuunvalossa hymyilevästä puuhevosesta. Jos ensimmäinen tuntuu vain jotenkin pahaenteiseltä niin jälkimmäinen menee jo kauhun puolelle. Opittuja juttuja.
      Sitä mieltä kyllä olen, että määrätynlaiset, olisiko juuri ne perinteisimmät klovni maskeeraukset voivat olla pelottavia ilman oppimistakin, ihan luonnostaan.

      Sairaalaklovnit (tai pellet) eivät ole yhtään pelottavia olemukseltaan, eivätkä he tietenkään maskeeraa itseään vähääkään pelottaviksi. Lapset ovat erilaisia eivätkä he ole aina samassa vireessä. Vaikka olisi kuinka ystävälliseltä näyttävä ja hassu klovni/pelle, lapsi voi joskus hänet jyrkästi torjua. Toisena päivänä voi taas olla ihan eri fiilikset.

      Sairaalaklovneja ehdottomasti tarvitaan, toimintaa kannattaa tukea vaikka verovaroin.

      • Kyseessähän on nyt projekti jossa kulttuuri hamuaa sote rahoja , eli maksu otettaisiin sairaalan määrärahoista ja säästöä hamutaan myös siitä että lääkitystä vähennetään .
        Vaikka nauru pidentää ikää niin nyt ehkä joku voi nauraa kuollakseen .
        Klovnien näpit pois sote euroista .


      • bessie-
        piikkiö kirjoitti:

        Kyseessähän on nyt projekti jossa kulttuuri hamuaa sote rahoja , eli maksu otettaisiin sairaalan määrärahoista ja säästöä hamutaan myös siitä että lääkitystä vähennetään .
        Vaikka nauru pidentää ikää niin nyt ehkä joku voi nauraa kuollakseen .
        Klovnien näpit pois sote euroista .

        Ihan sama mistä rahat otetaan. Muistatko millaisia lapset ovat? Heillähän tulee aika pitkäksi eikä ole mitään tekemistä kotonakin, huolimatta lelupaljoudesta ja vanhempien läsnäolosta, ja siitä, että pystyisivät myös menemään ulos leikkimään.
        Ajattele sairaalassa olevaa lasta, kenties hyvinkin voimatonta. Jos edes osaa jo lukea, niin ei jaksa sitäkään.
        SAIRAISTA lapsista tässä on kysymys, ei aikuisen aivoilla varustetuista pienistä ihmisistä. Toki aikuisillakin käy aika pitkäksi tai jaksavat huonosti toimenpiteitä, mutta on se aikuisen ymmärryksellä ihan toista kuin lapsen, ei voi verrata.
        Aikuisten ja lasten vuorokaudessa on yhtä monta tuntia, mutta lapselle viiden minuutin odotus tai liikkumatta oleminen voi joskus olla todella vaikeaa.

        Tarpeettomien särky-, uni- ja mielialalääkkeiden käyttäjien näpit pois sote-euroista!
        Säästyneillä rahoilla pystyy kustantamaan kulttuuria ja viihdettä sekä lapsille, eri ikäisille kehitysvammaisille ja vanhuksille. Lapset ja nuoret etusijalle.


      • bessie-
        piikkiö kirjoitti:

        Kyseessähän on nyt projekti jossa kulttuuri hamuaa sote rahoja , eli maksu otettaisiin sairaalan määrärahoista ja säästöä hamutaan myös siitä että lääkitystä vähennetään .
        Vaikka nauru pidentää ikää niin nyt ehkä joku voi nauraa kuollakseen .
        Klovnien näpit pois sote euroista .

        Ihan sama mistä rahat otetaan. Muistatko millaisia lapset ovat? Heillähän tulee aika pitkäksi eikä ole mitään tekemistä kotonakin, huolimatta lelupaljoudesta ja vanhempien läsnäolosta, ja siitä, että pystyisivät myös menemään ulos leikkimään.
        Ajattele sairaalassa olevaa lasta, kenties hyvinkin voimatonta. Jos edes osaa jo lukea, niin ei jaksa sitäkään.
        SAIRAISTA lapsista tässä on kysymys, ei aikuisen aivoilla varustetuista pienistä ihmisistä. Toki aikuisillakin käy aika pitkäksi tai jaksavat huonosti toimenpiteitä, mutta on se aikuisen ymmärryksellä ihan toista kuin lapsen, ei voi verrata.
        Aikuisten ja lasten vuorokaudessa on yhtä monta tuntia, mutta lapselle viiden minuutin odotus tai liikkumatta oleminen voi joskus olla todella vaikeaa.

        Tarpeettomien särky-, uni- ja mielialalääkkeiden käyttäjien näpit pois sote-euroista!
        Säästyneillä rahoilla pystyy kustantamaan kulttuuria ja viihdettä sekä lapsille, eri ikäisille kehitysvammaisille ja vanhuksille. Lapset ja nuoret etusijalle.


      • bessie- kirjoitti:

        Ihan sama mistä rahat otetaan. Muistatko millaisia lapset ovat? Heillähän tulee aika pitkäksi eikä ole mitään tekemistä kotonakin, huolimatta lelupaljoudesta ja vanhempien läsnäolosta, ja siitä, että pystyisivät myös menemään ulos leikkimään.
        Ajattele sairaalassa olevaa lasta, kenties hyvinkin voimatonta. Jos edes osaa jo lukea, niin ei jaksa sitäkään.
        SAIRAISTA lapsista tässä on kysymys, ei aikuisen aivoilla varustetuista pienistä ihmisistä. Toki aikuisillakin käy aika pitkäksi tai jaksavat huonosti toimenpiteitä, mutta on se aikuisen ymmärryksellä ihan toista kuin lapsen, ei voi verrata.
        Aikuisten ja lasten vuorokaudessa on yhtä monta tuntia, mutta lapselle viiden minuutin odotus tai liikkumatta oleminen voi joskus olla todella vaikeaa.

        Tarpeettomien särky-, uni- ja mielialalääkkeiden käyttäjien näpit pois sote-euroista!
        Säästyneillä rahoilla pystyy kustantamaan kulttuuria ja viihdettä sekä lapsille, eri ikäisille kehitysvammaisille ja vanhuksille. Lapset ja nuoret etusijalle.

        Kysytkö sinä minulta että ,muistanko ja tunnenko sairaan lapsen mailman?
        Aivan sama millä ajatusmallilla jatkat ,mä en toistaiseksi ole saanu tietooni sellasta joka mieleni muuttais.


      • SurujenSillalta
        piikkiö kirjoitti:

        Kysytkö sinä minulta että ,muistanko ja tunnenko sairaan lapsen mailman?
        Aivan sama millä ajatusmallilla jatkat ,mä en toistaiseksi ole saanu tietooni sellasta joka mieleni muuttais.

        Et varmaankaan ole läheskään ainoa jolla on läheinen lapsi joutunut viettämään pitkiäkin aikoja sairaalassa, välillä ollen hyvinkin epävarmaa kotiutuuko enää ollenkaan.
        Jos sinä et pidä siitä että lapsille suodaan iloa, niin se ei tarkoita että meidän muidenkin pitäisi niin ajatella.


      • SurujenSillalta kirjoitti:

        Et varmaankaan ole läheskään ainoa jolla on läheinen lapsi joutunut viettämään pitkiäkin aikoja sairaalassa, välillä ollen hyvinkin epävarmaa kotiutuuko enää ollenkaan.
        Jos sinä et pidä siitä että lapsille suodaan iloa, niin se ei tarkoita että meidän muidenkin pitäisi niin ajatella.

        Kuten jo ylempänä kirjoitin ,en hyväksy sote rahojen valumista jonnekkin taideväen klovni leikkeihin.
        Missä näit mun kieltävän ilon ja viihtyvyyden lapsilta.


      • piikkiö kirjoitti:

        Kuten jo ylempänä kirjoitin ,en hyväksy sote rahojen valumista jonnekkin taideväen klovni leikkeihin.
        Missä näit mun kieltävän ilon ja viihtyvyyden lapsilta.

        Jos nyt kuitenkin nää klovnit tuovat iloa ja viihtyvyyttä sairaidenlasten elämään, niin miksi vastustaa periaatteesta? Ketä se hyödyttää? Tuskin nää pari kappaletta kulttuurityöntekijöitä mitään isokenkäisten palkkoja repivät työstään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin nää klovnit tuovat iloa ja viihtyvyyttä sairaidenlasten elämään, niin miksi vastustaa periaatteesta? Ketä se hyödyttää? Tuskin nää pari kappaletta kulttuurityöntekijöitä mitään isokenkäisten palkkoja repivät työstään.

        Onko siis kysymys vain kahdesta klovnista ?
        Jos on niin saattaapi tulla hiki kun torjuvat ikävää ja kipuja kahdestaan koko maassa .


      • piikkiö kirjoitti:

        Onko siis kysymys vain kahdesta klovnista ?
        Jos on niin saattaapi tulla hiki kun torjuvat ikävää ja kipuja kahdestaan koko maassa .

        Minä näin vain kuvan kahdista klovnista Meilahden sairaalassa. Ei ne varmasti keikkaile koko maassa. :))
        Mutta periaatteessa olen sitä mieltä että hyvin käytettyjä verorahoja (tai mistä ne sitten otetaankin) ja puollan ehdottomasti vaikka Halla-aho vastustaakin kaikkea tuollaista luksusta ja vaatii köyhät ja sairaat vieläkin pienemmälle budjetille. Lisää leikkauksia? Ei kiitos.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä näin vain kuvan kahdista klovnista Meilahden sairaalassa. Ei ne varmasti keikkaile koko maassa. :))
        Mutta periaatteessa olen sitä mieltä että hyvin käytettyjä verorahoja (tai mistä ne sitten otetaankin) ja puollan ehdottomasti vaikka Halla-aho vastustaakin kaikkea tuollaista luksusta ja vaatii köyhät ja sairaat vieläkin pienemmälle budjetille. Lisää leikkauksia? Ei kiitos.

        Minä näen asian näin ,nyt kun sote kankastelee eldoradona monen silmissä niin taideväki aikoo apajille.
        Noi klovnit on se syömähammas jolla isketään sisälle systeemiin , niitä seuraa monenlaista taiteilijaa joitten kukkopillit ei paljoa potilasta lohruta.
        Miksi nykyinen ei kelpaa?
        Mulla on vieläkin muistoina monenlaisia avaimenperiä ,maalauksia ja kipsitöitä ja erilaisia koulukokeita joita likka suoritti yli 30v aikana .
        Kerran vielä ,en vastusta järkevää kohrennettua verorahojen käyttöä mutta nyt näen vaaran siinä että alkuperäinen tarkoitus hämärretään .
        Niin kauan kun meillä on varaa rakennella potkupallohalleja ja luisteluarenoita meillä on varaa ottaa valtion budjetista korvamerkittyä rahaa sairaalan ajanviete toimintaan.


      • piikkiö kirjoitti:

        Minä näen asian näin ,nyt kun sote kankastelee eldoradona monen silmissä niin taideväki aikoo apajille.
        Noi klovnit on se syömähammas jolla isketään sisälle systeemiin , niitä seuraa monenlaista taiteilijaa joitten kukkopillit ei paljoa potilasta lohruta.
        Miksi nykyinen ei kelpaa?
        Mulla on vieläkin muistoina monenlaisia avaimenperiä ,maalauksia ja kipsitöitä ja erilaisia koulukokeita joita likka suoritti yli 30v aikana .
        Kerran vielä ,en vastusta järkevää kohrennettua verorahojen käyttöä mutta nyt näen vaaran siinä että alkuperäinen tarkoitus hämärretään .
        Niin kauan kun meillä on varaa rakennella potkupallohalleja ja luisteluarenoita meillä on varaa ottaa valtion budjetista korvamerkittyä rahaa sairaalan ajanviete toimintaan.

        Niin tai esim. Lastenklinikan kummit ry. voisi kerätä rahaa klovnitoimintaa varten.
        Tai lahjoittaa omistaan, Teemu Selänne ja kumppanit ovat varakasta väkeä.


      • bessie-
        piikkiö kirjoitti:

        Kysytkö sinä minulta että ,muistanko ja tunnenko sairaan lapsen mailman?
        Aivan sama millä ajatusmallilla jatkat ,mä en toistaiseksi ole saanu tietooni sellasta joka mieleni muuttais.

        En kysy enkä ole kysynytkään. Kysyin: "Muistatko millaisia lapset ovat".

        "Aivan sama millä ajatusmallilla jatkat ,mä en toistaiseksi ole saanu tietooni sellasta joka mieleni muuttais. "

        "Aivan sama" kuulostaa ok reagoimiselta minusta joka myös suhtaudun useimpiin asioihin lähtökohtaisesti melko neutraalisti ja avoimin mielin. Mutta ei minulla mitään valmista "ajatusmallia" ole tässäkään asiassa (sairaalaklovnit), kuten ei yleensäkään. Muodostan oman mielipiteeni tapauskohtaisesti, tilanteiden, olosuhteiden ja tiedossani olevien tosiasioiden perusteella ja mitä taas tulee sinun mieleesi, eipä käväissyt mielessänikään siihen yrittää vaikuttaa.


      • bessie- kirjoitti:

        En kysy enkä ole kysynytkään. Kysyin: "Muistatko millaisia lapset ovat".

        "Aivan sama millä ajatusmallilla jatkat ,mä en toistaiseksi ole saanu tietooni sellasta joka mieleni muuttais. "

        "Aivan sama" kuulostaa ok reagoimiselta minusta joka myös suhtaudun useimpiin asioihin lähtökohtaisesti melko neutraalisti ja avoimin mielin. Mutta ei minulla mitään valmista "ajatusmallia" ole tässäkään asiassa (sairaalaklovnit), kuten ei yleensäkään. Muodostan oman mielipiteeni tapauskohtaisesti, tilanteiden, olosuhteiden ja tiedossani olevien tosiasioiden perusteella ja mitä taas tulee sinun mieleesi, eipä käväissyt mielessänikään siihen yrittää vaikuttaa.

        On hieno taito kertoa oma ajatus niin ettei toinen kokisi sitä vaikuttamis yrityksenä.


      • piikkiö kirjoitti:

        Minä näen asian näin ,nyt kun sote kankastelee eldoradona monen silmissä niin taideväki aikoo apajille.
        Noi klovnit on se syömähammas jolla isketään sisälle systeemiin , niitä seuraa monenlaista taiteilijaa joitten kukkopillit ei paljoa potilasta lohruta.
        Miksi nykyinen ei kelpaa?
        Mulla on vieläkin muistoina monenlaisia avaimenperiä ,maalauksia ja kipsitöitä ja erilaisia koulukokeita joita likka suoritti yli 30v aikana .
        Kerran vielä ,en vastusta järkevää kohrennettua verorahojen käyttöä mutta nyt näen vaaran siinä että alkuperäinen tarkoitus hämärretään .
        Niin kauan kun meillä on varaa rakennella potkupallohalleja ja luisteluarenoita meillä on varaa ottaa valtion budjetista korvamerkittyä rahaa sairaalan ajanviete toimintaan.

        Minä tykkään että taide sopii oikein hyvin sairaalaan. Sekä kuvataide, musiikki, esittävä taide jne. Teatteria lapsille ja sairaille tekisi varmasti sairaalassa olemisen siedettävämmäksi monelle lapselle ja miksei, aikuisellekin.
        Minä uskon parantuminenkin olisi nopeampaa


      • tietää-ne-menemisensä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä tykkään että taide sopii oikein hyvin sairaalaan. Sekä kuvataide, musiikki, esittävä taide jne. Teatteria lapsille ja sairaille tekisi varmasti sairaalassa olemisen siedettävämmäksi monelle lapselle ja miksei, aikuisellekin.
        Minä uskon parantuminenkin olisi nopeampaa

        " musiikki,"

        Kaikki kai riippuu potilaasta, mutta itse koin aika tuskalliseksi ollessani 8 vko sairaalassa ja vähän`väliä tuli "Päivä vain ja hetki kerrallansa"... , kun itse en tiennyt pystynkö liikkumaan enää koskaan.

        Samoin inhosin näitä uskonnollisia pelokkeita, että anna syntisi Jumalan huomaan! Siis mitä syntejäni, koska itse on tiennyt niistä mitään?

        Lapset on asia erikseen ja heitä voi todellakin miellyttää nämä klovnit, mutta aikuisille, ainakin minulle ne olisi kauhistus.


      • täällästadissa
        Ancelina kirjoitti:

        Niin tai esim. Lastenklinikan kummit ry. voisi kerätä rahaa klovnitoimintaa varten.
        Tai lahjoittaa omistaan, Teemu Selänne ja kumppanit ovat varakasta väkeä.

        Lastenklinikan kummithan on kerännyt rahaa paljonkin mm. Ronald McDonald taloja varten.


      • täällästadissa kirjoitti:

        Lastenklinikan kummithan on kerännyt rahaa paljonkin mm. Ronald McDonald taloja varten.

        En ole taloja nähnyt muuta kuin kuvissa, varmaan ovat mukavampia kuin ne entisen potilashotellin huoneet.
        Olen pari yötä niissä viettänyt.


    • Suomen TV on hyvin sairas, on muutama vanha dokumentti ohjelma jota voi katsoa.

    • PahanTahtoaTeet

      Lähde itse hommiin, äläkä vain arvostele muita!

    • Olen aika vanha lapsi kommentoimaan, mutta aina voi jotain heittää kun sentään mahottoman lapsenmielinen olen.

      Meidän kaupunkiin ollaan rakentamassa yhtä maan moderneinta uutta sairaalaa, tosin vasta monttu tontilla mollottaa, mutta tulevaissuudessa,,,
      Sinnekin taidetta prosenteilla kustannusarvoista varmaan hankitaan, seinille ja yhteisiin tiloihin, se on ihan hyvä juttu.
      Sairaalassa hyvinvointi on aika monipiippuinen juttu, sinnekin tuleee vain yksilöhuoneita ja jokaiseeen tietty viimonen tekniikka aparaatteineen, joista jokainen saa mieleistään viihdykettä.
      Klovnit toimii yhdistyspohjalta ja saa meiltä innokkailta veikkaajilta sun muilta lahjoittajilta rahansa, se kuulostaa hyvältä systeemiltä, mäkin voin hullun lailla veikata, että saavat rahat muutamalle klovnille kasaan. Mutta palkattu klovni sairaalan rahoista kuulostaa "leipäpappi"jutulta.
      Mieluiten kutsun klovnin jostain sirkusyhdistykseltä sairasta lastani viihdyttämään jos kokisin sen tarpeelliseksi.

      • "rosaliiin"

        Jos olisin sairas lapsi, saisit minulta halin.
        Et pelkästään kauniin vartalosi vuoksi, vaan siksi että ymmärrät lapsia paremmin kuin monet muut.
        Ymmärrät myös että verot eivät ole typeryyttä varten.
        Jankuti siis:
        Lasten partas viihdyke on isä ja äiti.
        Silloin-tällöin olkoon se jonkinlainen Jäätelö.
        Jäätelö saa sitten tulla keskus-keittiöltä.

        H.


      • Tuosta seinätaiteesta sairaaloissa, eikö voitaisi laittaa taideopiskelijoita tekemään taidetta, vaikkapa opinnäytetyönään.
        Eivät maksaisi niin paljon kuin kalliiden taiteilijoiden piirustukset ja maalaukset.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tuosta seinätaiteesta sairaaloissa, eikö voitaisi laittaa taideopiskelijoita tekemään taidetta, vaikkapa opinnäytetyönään.
        Eivät maksaisi niin paljon kuin kalliiden taiteilijoiden piirustukset ja maalaukset.

        Kuvittelen, että tietynlainen taidetoimikunta se tässä meidänkin sairaalasuunnittelussa toimii.
        Ja oman puumerkkinsä viihtyvyyteen haluaa tietysti jättää.

        Se taide mitä sinne hankitaan on hyvä, että on ammattitaiteilijoiden tekemää, vaikka sitten maksaakin, hankkikoot opiskelijat ensin omat kannuksensa ja sitten vasta ripustettakoonheidän töitään julkisiin tiloihin. Ainahan ne on semmoisia, ettei niistä kuvista seinillä mitään ymmärrä, mutta onhan se hauskaa siinä kivuissaan kiemurrellessa katella kuvia.

        Onhan noissa julkisissa taidevalinnoisssa kilpailutustakin ja samalla viivallan ne on opiskelijat siellä kun ammattitaiteilijatkin, nimimerkkeinä sielläkin pyöritään.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliiin"

        Jos olisin sairas lapsi, saisit minulta halin.
        Et pelkästään kauniin vartalosi vuoksi, vaan siksi että ymmärrät lapsia paremmin kuin monet muut.
        Ymmärrät myös että verot eivät ole typeryyttä varten.
        Jankuti siis:
        Lasten partas viihdyke on isä ja äiti.
        Silloin-tällöin olkoon se jonkinlainen Jäätelö.
        Jäätelö saa sitten tulla keskus-keittiöltä.

        H.

        Halit aina mukavalta tuntuu...


      • rosaliiin kirjoitti:

        Kuvittelen, että tietynlainen taidetoimikunta se tässä meidänkin sairaalasuunnittelussa toimii.
        Ja oman puumerkkinsä viihtyvyyteen haluaa tietysti jättää.

        Se taide mitä sinne hankitaan on hyvä, että on ammattitaiteilijoiden tekemää, vaikka sitten maksaakin, hankkikoot opiskelijat ensin omat kannuksensa ja sitten vasta ripustettakoonheidän töitään julkisiin tiloihin. Ainahan ne on semmoisia, ettei niistä kuvista seinillä mitään ymmärrä, mutta onhan se hauskaa siinä kivuissaan kiemurrellessa katella kuvia.

        Onhan noissa julkisissa taidevalinnoisssa kilpailutustakin ja samalla viivallan ne on opiskelijat siellä kun ammattitaiteilijatkin, nimimerkkeinä sielläkin pyöritään.

        No piirustuksethan on helppo maalata piiloon, elleivät silmää miellytä :)


    • tööttt

      Turvallisia ja luotettavia aikuisia hoitajina ja ammatti-ihmisinä kai lapset kaipaavat - olivatpa sairaita tai terveitä ja mitkä ovat luovuuden ulottuvuudet niin hyvissä kuin heikommissakin aiheissa ja asiasisällöissä ?
      - eikä mitään pelleilyä - todellista säästöä ei mielestäni lääkehävikkejä laskemalla synny koska jo aiemmin maksetut ja vanhentuneet lääkkeet lähtevät aina jätekiertoon ja hävitettäviksi - millä tavoin - lienee kai jokaisen laitoksen oma asia.
      - itselläni aikoinaan kaksi pientä lasta - jo muutamn kk: n ikäisinä molemmat säikyteltiin liki henkpatoiksi kaiken maailman naamareilla - myöhemminkin joutuivat törkeää törkeämmän väkivallan kohteiksi - nelikymppisenkään tyttöni vielä sietänyt leluja ja nukkejä joilla räpsyvät likkuvat silmät -sanoi että vain suunnatonta kammon tunnetta ja pakokauhua kokevansa - pojalleni vielä vakavampia juttuja ja terveysongelmia. Oman kodin rauhaa ei koskaan saanut olla perheessä - oli sen sortin "kulttuuri-natsi- ja kommariporukkaa niin suku kuin tuttavapiirikin - että pelkkiä torsojahan ja henkisesti( myös hengellisesti)
      irstaudessaan tekivät mun mielestä tekivät alati ihmisistä.

      • "teevee"

        Täysin turhaan keräsit kasaan kommentteja.
        Teit niistä sitten kakka-kasan ja ulostit sen tänne.
        Sinullakaan EI ole mitään omaa tähän.

        H.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe