Tulostimista

On tässä tulostinhankinta ovella tuollaiselle monitoimi A4 tulostimelle. Silmääni pisti eräs jonka väitetään säästävän huomattavasti ainakin musteissa joskin lähtöhinta on hieman "suolainen".

Onko kellään kokemusta tulostimesta EPSON ECOTANK ET-2650 TULOSTIN

Jos on niin kertokaahan tai pysyn Canonissa kuten aiemminkin uusien mustesäiliöitä tiheään tahtiin.

9

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda_canon

      Unohda koko canon, älä sitä virhettä tee, sillä jatkuvia kalibrointi ongelmia niissä. Olisinpa minäkin ajoissa tiennyt tuon. Vai haluakko multa ostaa canonin?

      • Olen kahden Canonin ansassa ja siellä toistaiseksi pysynenkin. Toinen on monitoimikone A4 kokoon asti joka skannaa ja tulostaa, toinen taas vain tulostaa A3 kokoon asti ja sillä teen näyttely ynnä muita isompia kuvia eikä tuo virittely ole niin vaikeaa ollut kunhan pitää näyttönsä värivireessä.

        Saat pitää vanhan Canonisi, minä kyselin koska ystäväni kyseli enkä tuntenut asiaa vaan eipä sitä tuntenut moni muukaan ainakaan tällä palstalla.

        Tuon A3 printterin tulen jossain vaiheessa uusimaan koska se alkaa jo olla iäkäs.


    • Canonisti______minäkin

      Itse taas sanoisin, että unohda koko monitoimilaite. :) Omat kokemukseni niistä ovat, etteivät ne oikein kelpaa kunnolla mihinkään. Hanki erillinen skanneri ja mustavalkolaser, jos väritöitä varten on jo Canon.

      Meillä on tuolla tavalla, ainoa hölmö tuossa omassa asennuksessani on, ettei tulostimia ja skanneria ole tällä hetkellä yhdistetty koneisiin verkon kautta, vaan ne ovat kaikki kiinni erillisissä koneissa. Laser on kiinni vaimon koneessa ja väritulostin sekä skanneri taas omassani. Eli hanki vain sellaisia, jotka saat kiinni verkkoon.

      • tosikätsyä

        Eli kopiointi hoituu "kätevästi" niin, että skannaat yhdellä laitteella, tallennat työn koneella, siirrät sen jollain tavalla toiselle koneelle, josta tulostat sen tulostimella?


      • Canonisti_____minäkin

        Ainakin aikaisemmin Canonin yhteensopiva laitteisto pystyi kopioimaan suoraan, vaikka kyse olisi ollut erillislaitteista. Minulla on valitettavasti HP:n mustavalkolaser, joten tuota ei ole tullut kokeiltua.


      • Siinä tarkoituksessa johon käytän tuota Canonin monitointa, pääosin tulostukseen mutta myös skannaukseen se on täyttänyt ne vaatimukseni joita sille olen osannut asettaa.

        Erillistä skanneria lienen käyttänyt vuosikymmeniä sitten. Se on monessa suhteessa turhaan pöytätilaa rosvoava laite.

        Erilliselläkään skannerilla ei esim. dioista saa kunnon erottelua esiin, sen minä hoidan makrokuvauksella tarvittaessa.


    • Canon_MG_2250

      Tuskin tuo kuluttaa sen vähemmän mustetta kuin halvimmat mallit. Ko. laitteen mukana tulee 4 kpl 70 millilitran pulloa väriä (musta, syaani, keltainen, magenta) joista muste laitetaan laitteessa oleviin säiliöihin (eli laitteessa on kiinteä tulostuspää) ja Epson sanoo että tämän vuoksi tulostuskustannukset ovat keskimäärin 74 % pienemmät verrattuna niihin laitteisiin joihin laitetaan uudet mustepatruunat musteen loputtua. Eiköhän tuo sinänsä kuluta mustetta siinä kuin joku halpa monitoimi Canonkin jossa tulostuspää on erillismustesäiliön pohjassa. Mun Canoniin laitetaan yksi musta säiliö/patruuna ja yksi värisäiliö jossa on kolmea väriä (magenta, keltainen, syaani). Musta XL-patruuna (21 ml) maksaa "maitokaupassa" 28€ ja XL-väripatruuna (15 ml) 30€.
      Epson sanoo että musteet riittävät kahdeksi vuodeksi, mihin tämä perustuu selviää linkin aivan lopusta. Halvin hinta ET-2650:lle näytti olevan Jimmsillä 254€. Ensin ajattelin että suolainen hinta johtuisi siitä että laitteen mukana tulee musteet "kahdeksi vuodeksi", mutta kun 4 pulloa maksaa noin 60€ niin ei voi johtua tästä. Erillinen tulostuspäähän siinä on mitä halvoissa ei ole.
      Verkkokauppa.comissa oli arvosteluja hieman vanhemmasta mallista (ET-2550) ja yksi kirjoitti että "Valokuvien tulostusta varten kannattaa harkita muita vaihtoehtoja" ja toinen "Valokuvia tulostellaan sitten muilla vehkeillä", mutta kumpikaan ei perustellut kantaansa.

      https://www.epson.fi/for-home/ecotank
      http://aijaa.com/IT80j4

      • Canonisti_____minäkin

        Oikeissa valokuvatulostimissa on ainakin useampia värejä, kymmenkunta, joista kuvien värit sekoitetaan. Se on selkeä ero.


      • Tämä jo selvisi, tuttavani joka asiasta kyseli päätyi itse muuhun ratkaisuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe