Tradenomi pääsykokeet 2017

Blaaaablaa

Noniin sanokaahan suoraan onko mahdottomuus päästä opiskelemaan tradenomiksi amispohjalla? Valmistuin siis viime keväänä talous- ja toimistopalvelujen merkonomiksi.
Motivaatiota kyllä löytyy, ja olen pohtinut että hakisin tradenomin valmennuskurssille. Oon lukenut paljon keskusteluja edellisten vuosien pääsykokeista ja kaikki muu vois olla suhteellisen "helppoa" mutta matikka ois mulle ehdottomasti kaikkein vaikein osuus.
Käsittääkseni mun täytyy saada kokeesta täydet pisteet tai muuten voin heittää hyvästit haaveille päästä sisään..?
Onko ketään joka on päässyt sisään amispohjalla??

15

2795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkka

      Voit hyvinkin päästä, kaveri kävi datanomikoulutuksen jälkeen tradenomiopinnot

    • JoskoVihdoinkin

      Mulla asiakaspalvelu- ja markkinointi merkonomin paperit ja nyt kolmannen kerran haen sisään.
      Kaksi edellistä kertaa olen jäänyt kahden ja kolmen pisteen päähän, omalla kohdalla homma kusee esseeseen, joka sattunut aina itselleni "huonosta" aiheesta josta en siis ole lukemisesta huolimatta muistanut tarpeeksi.
      Tänä vuonna hain myös BBA- tutkintoon, muutamalta kuullut että sinne olisi helpompi päästä sisään.

    • Huolestunut12345

      Heips. Itsekin hain tradenomi linjalle nyt haussa (kolmatta kertaa) ja matikka englanti huolettaa. Osaisiko joku kertoa mitä asioita kannattaisi matikassa kertailla, että olisi edes pieni mahdollisuus päästä sisään?

    • trade1234

      Itse luin merkonomina pääsykokeisiin n. 2h ja pääsin sisälle. Ei ole mahdotonta

    • Itsevarma-boss

      Olen näissä aika kokematon, mut ei nää nyt mitään mahdottomia ole. Kannattaa vaan muistaa opiskella matikasta prosenttilaskut, todennäköisyyslaskenta (kai) ja päässälaskut (koska ei ole laskinta). Ja ennakkomateriaalia kannattaa lukea ja käyttää siihen vaikka google kääntäjää jne. Ja sit mitä tulee esseeseen niin, itse en oo ollu myöskään siinä hyvä mutta koska olen joutunut kirjoittaa lukiotasoisia esseitä niin paljon niin olen oppinut erilaisia strategioita. Esseessä kannattaa manipuloida itseään ihan kuin aihe olisi ihan itsestäsi kerrottava. Et epäröi ja mielummin riskimmäistä tekstiä (eli sellaista joka saattaa olla todella hyvää tai vahingossa jotain todella huonoa) koska koulun pääsemiseen on joko ei tai joo.
      Ja sitten vielä viimeisenä strategiana muttei vähäisimpinä niin kannattaa kirjoittaa esseen ihan vaan mitä mieleen tulee ja jos tulee virheitä tai haluaisi vaihtaa jotain niin ette vaihda vaan jatkatte loppuun asti. Ja sitten käytte kirjoittamanne esseenne läpi ja kirjoitatte toiseen samanlaiseen esseen mutta tällä kertaa yritätte kirjoittaa paremmin kuin edellisen. Ja uskokaa pois, kun kirjoitatte uudestaan niin korjausmenetelmät tulee luonnostaan ja ennen kuin huomatkaan tekstisi onkin masterpiece!

    • KAASUNOMI

      Ilmarisen yritysvastuuraportti 50 sivua ja joku englanninkielinen lyhyt teksti. Ei vaikuta kovin haastavalta kun viime haussa oli 200 sivuinen biokaasu ja 50 sivuinen englanninteksti.

    • dippadaa76

      Löytyykö jostain edellisvuosien pääsykokeiden kysymyksiä? Olisi mukava vähän katsoa etukäteen jotta osaa valmistautua minkä tasoisia kysymyksiä.

    • Mörö13

      Mistä löytyy tän vuoden ennakkoaineisto?

      • EarlyBird98

        Opintopolusta, tradenomi koulutuksen pääsy- ja valintakoe kohdasta.


    • Kouluunyrittäjä

      onko aiempina vuosina ollut myös monimuodossa kirjoitelma luettavista aiheista? Luulin, että olisi pelkästään monivalintaväittämiä?

      • Kävinviimeksi

        Viime vuonna oli suomenkielisestä ennakkomatskusta essee monivalintojen lisäksi. Tämä siis monimuodon valintakokeessa.


    • 123455693

      Minkähän tyyppisiä kysymyksiä noista voi tulla? Haen itse ensimmäistä kertaa ja olen nyt puolessa välissä Ilmarisen tekstiä ja vaikea hahmoittaa näin ensikertalaisena että mitä siitä pitäisi alkaa painamaan mieleen ja tekemään muistiinpanoja jne...?! Itse haen myös merkonomi ja ylioppilas pohjalla (kaksoistutkinto)

    • smfidfiksikf

      Täällä myös yks tradenomin pääsykokeisiin lukeva .. toi englanninkielinen teksti vaikuttaa haastavalle, onko muiden mielestä vai onko oma taso vain niin alhainen :D tietääkö kukaan onko noita vanhojen vuosien pääsykokeita saatavilla mistään?

    • 1037484933

      Ei ole saatavilla, viimeinen saatavilla oleva taitaa olla vuodelta 2003

    • kouluunpyrkijä

      Mite suomennatte tämän

      Therefore, because intrinsic motivation exists in the nexus between a person and a task, some authors have defined intrinsic motivation in terms of the task being interesting while others have defined it in terms of the satisfaction a person gains from intrinsically motivated task engage- ment.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe