Pitäisi ostaa uudet kumisaappaat

Mokialainen

olen katsellut niitä jo pitkin talvea. On monen väristä mutta, kaikki on jumalattoman painavia kompuroita. mistä ne on tehty?
Ilmeisesti mistään ei enää saa niitä entisenlaisia nokialaisia.

46

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per-kel

      Lyhkäset vai pitkät? Onneks on kaapiss tuliterät pitkät, vanhatkin vielä pelaa, varmaan 25 vanhat :)

    • Niitä on kuule vaikka mimmosia nokialaisia, haitakin vaikka missä väreissä.
      Ostin talvella punaiset nokialaiset, joissa on turkisvuori, ei se oikeaa turkista jotakin karvaa vain. Mutta ne on ihanat, sen kun paljaan jalan sujauttaa sinne lämpöön, ei sukkia tarvitse lain.

    • ö-Öö

      Jokapaikassa Nokialaisia.

      Riippuu käyttötapeesta, jos ei kahlaa syvissä vesissä, kalossit toimii. Siis kaupungeissa tms, pöndellä helpolla tarvitsee pitkävartiset. Itellä neopreemiset, lämpimät ja kevyet. En tosin ole vuosikausiin tarvinnut niitä, missä lienevät.

      Kiinittäisin huomiota pohjiin. Karkea kuvio pitää paremmin, pohjamateriaali mieluiten luonnonkumia. Mitään hyötyä kumisaapaista, jos kaatuu silmälleen rapakkoon.

      =DW=

    • Kaikki.hyvä.häviää

      Aloittajalla tarkoittaa reilun parinkymmenen vuoden takaisia Nokialaisia. Joilla pystyy kävelemään kilometrikaupalla jalkojen väsymättä tai hikoilematta. Pohja on muotoitu ja sääressä on sateen varalle narulla sääreen kiristettävä osa. Ei juuri niitä samanlaisia saa enää mistään, itsellä sama ongelma. On vielä vanhat pysyneet reijättöminä, mutta pohjat ovat kuluneet sileäksi ja ovat vaaralliset märällä kalliolla.

      • ö-Öö

        Liimaa huopaa pohjiin.

        Perhokalastuksessa käytetään huopapohjaisia kenkiä. Pitää kahlailla koskissa limaisilla kivillä jne. Sellaista kovaa, aika paksua huopaa, en tiedä, missä sellaista myydään. Itellä kahluuhousuissa huopapohjat, pitoa on. Se tosin, jos käyttää paljon, kuluu paljon. Mutta aika hyvinhän tavalliset huovikkaatkin kestävät. Siis samantyyppistä huopaa, mieluummin paksumpaa, ei tarvitse jatkuvasti olla uusimassa.

        Huovassa kun sitten ei ole kuvioita, net sitten sliksit jonkinlaisissa muunlaisissa olosuhteissa.

        =DW=


    • JokaLähtöönLöytyy

      Aloittajan kannattaisi pistäytyä marketissa tai jalkinekaupassa ja tutkia valikoimaa. Netissä ja verkkokaupoissakin on huikean laajoja valikoimia kaikenlaisiin tarpeisiin.

      Lopeta rutina ja perehdy aiheeseen itsekin. (Ainoastaan pitkään ja kapeaan jalkaan on vaikea löytää sopivia ja jalassa pysyviä kumisaappaita.)

      • New-age

        Kontiot odottavat kaupan hyllyllä. Tahdon sellaiset. Vähän ronskit,
        mutta paremmat kuin pingpong pilipalit, missä varretkin on, miten sattuu.
        Vasta eilen liikuskelin ilman liukuesteitä, koska pihalla ollut vielä miniluistinratoja.


      • Mokialainen

        Aloittaja on pistäytynyt marketeissa vaan siellä ei ole niitä joita haen. Netistä löytyi Tapio merkkiset nokialaiset, marketeissa ei ole näkynyt.
        Tapiot on minulle neljännet, nykyisin kengätkään ei kestä niin kuin ennen.
        Näissä on tarpeeksi leveä ja pitkä varsi eivätkä niin painavat kuin kontiot joissa varressa solki.
        Minun kumisaappaat täytyy olla helpot, jalan voi viedä ja ottaa pois ähkämättä naama punaisena.
        Laita niihin kapeisiin kapeisiin jalkoihin paljon sukkia niin pysyy kengät jalassa.
        itsekin rutisit!


      • JokaLähtöönLöytyy

        Sanoin, että joka lähtöön löytyy sopivia. Missä kohtaa rutisin?

        Minulla on sekä metsävaelluksiin (paksut kuviopohjat, pitkät varret) että kaupungin kaduille sopivat (sirot, kunnon koroilla varustetut) kumisaapasmallit kaapissani. Melontaretkillä ja auton takakontissa on lisäksi neopreeninilkkurit, ja nykyisin käytän kipsillä tuetussa jalassani ulkosasalla liikkuessani kuviopohjaista uimatossua, jonka olen varustanut paksulla joustopohjallisella.

        Esimerkiksi Hai-saappaat eivät pysy jalassani, vaikka laittaisin monta paria villasukkia jalkaan. Pituus tulee ahtaaksi ennen kuin leveys täyttyy riittävästi - jalan päälle jää tyhjää tilaa, ja saapas karkaa jalasta, kun nostaa jalkaa.


    • suvenelli1

      Mä ostin hiljattain perinteiset mustat kontiot. Niissä on tarpeeksi pitkät varret, kun kahlaa kivelle uistelemaan. Oli välillä jotku mitkä lie kumisaappaat. Parissa vuodessa pohjat puhki.

      • Sinulla on sirot sääret.
        Kontioissa on nykyisin niin kapeat varret, ettei minulla sovi housunlahkeet varsiin.
        Tahtoo varret jäädä rutuille niin kun jatsareissa.
        Sieviläiset on kepeät ja niissä on narukiristys varrensuissa.
        Vastatessa painoin vahingossa noita peukkuja, näyttää jääneen alapeukku, mutta ymmärrä se plussaksi.
        En ole noita peukkuja käyttänyt, joutaisivat pois, turhakkeet.


      • k-kotton kirjoitti:

        Sinulla on sirot sääret.
        Kontioissa on nykyisin niin kapeat varret, ettei minulla sovi housunlahkeet varsiin.
        Tahtoo varret jäädä rutuille niin kun jatsareissa.
        Sieviläiset on kepeät ja niissä on narukiristys varrensuissa.
        Vastatessa painoin vahingossa noita peukkuja, näyttää jääneen alapeukku, mutta ymmärrä se plussaksi.
        En ole noita peukkuja käyttänyt, joutaisivat pois, turhakkeet.

        Kyllä mulla mahtuu polveen asti varrelliset villasukat ja housunlahkeet saappaan varteen. Oonkohan mä ripakinttu ;)

        En näe peukkuja enkä yleensä niitä seuraakkaan. Turhakkeita ovat.


    • pyrtti

      Minulla on myös perinteiset Kontiot, mielestäni matalavartiset hankaavat säärtä takaa.
      Poikkean vähän asiasta, mutta osaatteko neuvoa hyviä lenkkareita maastossa patikointiin ? Ongelmani on, että nykyään täytyy olla väljä malli ettei hermopinne rytyyttele. Silloin joissain malleissa reuna tulee ilkeästi nilkkaluun korkeudelle. Korkeavartisia en ole koettanut, josko oisivat hyvät. Syksyllä pitäis pohjoisen maastossa vähän ainakin retkeillä.

      • Voi kunpa osaisinkin neuvoa. Itselläni on myös hakusessa keveät leveät nilkkaa tukevat lenkkarit/maastokengät.
        Ne on tosiaan oltava hyvät jos kävelee kivikoissa, sammaleisilla kallioilla ym.
        Jos näet/kuulet hyvät, niin ilmoittelehan tänne.


      • Mokialainen

        Kokeile näitä, on leveä lesti, ei paina nilkkaluuta, on pohjaltaan tarpeeksi joustava ja muutenkin tukeva.
        http://www.kuomiokoski.fi/tuotelista/#!mg_ld=4078

        Löytyy aikuiset ja kesä kengät, en tiedä millaisena linkki avautuu. Ainoat joilla itse pystyn turvonneilla nilkkaluillani liikkumaan luonnossa.
        Löysin ne kirpparilta sain 10e myyjä oli just niitä tuomassa, lähes uudet.


      • suvenelli1
        Mokialainen kirjoitti:

        Kokeile näitä, on leveä lesti, ei paina nilkkaluuta, on pohjaltaan tarpeeksi joustava ja muutenkin tukeva.
        http://www.kuomiokoski.fi/tuotelista/#!mg_ld=4078

        Löytyy aikuiset ja kesä kengät, en tiedä millaisena linkki avautuu. Ainoat joilla itse pystyn turvonneilla nilkkaluillani liikkumaan luonnossa.
        Löysin ne kirpparilta sain 10e myyjä oli just niitä tuomassa, lähes uudet.

        Kiitos vinkistä. Nuo trekkingit näyttää mun jalkain mukaisilta. Täytynee ottaa itseäni niskasta kiinni. On nuo kenkäostokset tupanneet venyä aina kaudesta toiseen. En ole mikään shoppailija.


      • pyrtti
        Mokialainen kirjoitti:

        Kokeile näitä, on leveä lesti, ei paina nilkkaluuta, on pohjaltaan tarpeeksi joustava ja muutenkin tukeva.
        http://www.kuomiokoski.fi/tuotelista/#!mg_ld=4078

        Löytyy aikuiset ja kesä kengät, en tiedä millaisena linkki avautuu. Ainoat joilla itse pystyn turvonneilla nilkkaluillani liikkumaan luonnossa.
        Löysin ne kirpparilta sain 10e myyjä oli just niitä tuomassa, lähes uudet.

        Kiitos linkistä! Minulla on muutama vuosi sitten ostetut Kuoman lenkkarit. Ne ovat mukavat jalassa, mutta mokkanahkaa ja ehkä vain "siistissä" maastossa kulkemiseen. Nyt on varmaan uusia malleja taas, jotka sopisivat maastoon. Tarvitsen myös tukipohjallisen, joten ne nostavat joskus kantaa siten että se liikkuu kävellessä.
        Kuoman kenkiä käytän paljon muuten kun keli sopii niille.


    • Kuten tee-vee vanhasta muistista osasi kopioidakin, minun saappaani ylettyvät kainaloihini.
      Saappaissani ovat olkaimetkin.
      Vaikka ostin ne jo nuorena.
      Pieni-pienenpi-vatsaisena.
      Saappaani eivät ole kumia.
      Ne ovat osaavan kalastajan pieni-kuplaista, lämmintä muovia.
      Ostettu kalliilla ulko-mailta.
      Muistattehan maan jossa aikanaan eli Izaak Walton?
      Minulla on hyllyssä hänen aiheeseen liittyvä kirjansakin.

      H.

      • ö-Öö

        Mnaah

        Kävin jollain reissulla briteissä House of Hardyn kaupassa hiplaamassa vapoja. En raskinut ostaa. Hetken harmitti, mutta pitemmän päälle jäänyt perhokalastus pois harrastuksista. Ehkä joskus vielä innostuu, onhan noit kalavehkeet jossain tallessa vielä.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Mnaah

        Kävin jollain reissulla briteissä House of Hardyn kaupassa hiplaamassa vapoja. En raskinut ostaa. Hetken harmitti, mutta pitemmän päälle jäänyt perhokalastus pois harrastuksista. Ehkä joskus vielä innostuu, onhan noit kalavehkeet jossain tallessa vielä.

        =DW=

        "Tee-vee"
        Kaksi ensimmäistä perho-vapaani olivat Hardyn Split-cane rakennus-sarjoja.
        Aikaisenpi kokemus Arjon- koko-lasi-kuitu-virveli-vavoista sai minut kohtelemaan väärin
        Molemmat kasaamani Hardyt katkaisin .
        -
        Nyt on käytössäni kelalla varustettu kusi-laituinen, 4-osainen neito-perho.
        Omalla kotelolla.
        Koteloa sivusta katsoen neidon putkilolla on pallit.

        H.


      • ö-Öö

        Onnellinen onkimies kyllä itselläkin hyllyssä.

        =DW=


      • New-age
        ö-Öö kirjoitti:

        Onnellinen onkimies kyllä itselläkin hyllyssä.

        =DW=

        Miksi perhokalastus on urheilukalastusta eli viskataan vonkale takaisin jokeen? Eikö kala muka mene rikki?


      • New-age kirjoitti:

        Miksi perhokalastus on urheilukalastusta eli viskataan vonkale takaisin jokeen? Eikö kala muka mene rikki?

        "New-age"

        Kääreet on Joulunakin avattava.
        Repiminen riippuu silloinkin ahneudesta.

        H.


      • ö-Öö
        New-age kirjoitti:

        Miksi perhokalastus on urheilukalastusta eli viskataan vonkale takaisin jokeen? Eikö kala muka mene rikki?

        Kalastuksenhoitoa

        Otetaan syömäkalat, ei muuta. Parhaat lisääntymiskalat päästetään irti, samaten tietenkin alamittaiset jne. Ei turhia raatoja.

        Kaloja kuvataan ahkerasti, ei välttämättä oteta niitä syömäkalojakaan.

        Perhokalastuksessa kyse vähän erilaisista aioista, kun muussa kalastuksessa. Luonnosta, sen seuraamisesta. Erävaeltelusta, erätaidoista. Biologia, pitää tietää hyönteiset, niitten eri kasvuvaiheet. Miten kala liikkuu, tuntea kalojen hommia ja ominaisuuksia, sää, kaikenlaista.

        Perhonsidonta oleellinen osa hommaa, taiteellistieteellistä ja tarkkaa käsityötä. Siinä pitää sitten tietää muistakin eläimistä. Ja siis ajatella, mille kalalle sitoo perhoa ja millaisiin olosuhteisiin. Värit sään, kalan, veden jne mukaan.

        Noin pohjimmiltaan perhokalatuksessa enenpi kyse filosofiasta, kuin varsinaisesti kalastamisesta. Mutta, se totta, perholla saa yleensä paremmin kalaa, kuin virvelillä.

        Niin, ei kala kidu kalastuksesta, vain väsyy. Perhokoukut ei revi kalaa, kuten virvelikoukut. Monet viilaavat väkäsenkin pois. Pyytänyt paljon perholla, ikinä ei ole haavikkoa tullut, virvelillä kyllä. Perholla esim ei voi rokastaa, virvelillä aina joskus saanut kyljestä kiinni olevan kalan. Kalat syö perhoa, aina suusta kiinni, eivätkä juuri koskaan niele perhoa.

        Herrasmiesten laji, vaikka hunkkikin sitä harrastanut :D

        =DW=


      • New-age

        Työssä vielä ollessani, haaveilin sitku-eläkkeellä, että opettelen perhokalastusta eli kuivaharjoittelua pellolla.
        No perhojen teko lienee pipertämistä, mutta voi viedä mennessään.
        Katselin dokumentteja aika paljon. Mutta tuo turha saalistus tuntui musta hiiri-kissa leikiltä.
        No vaeltelun, luonnossa olemisen ja tarkkailun ymmärrän.
        Virvelöinyt olen.


      • New-age kirjoitti:

        Työssä vielä ollessani, haaveilin sitku-eläkkeellä, että opettelen perhokalastusta eli kuivaharjoittelua pellolla.
        No perhojen teko lienee pipertämistä, mutta voi viedä mennessään.
        Katselin dokumentteja aika paljon. Mutta tuo turha saalistus tuntui musta hiiri-kissa leikiltä.
        No vaeltelun, luonnossa olemisen ja tarkkailun ymmärrän.
        Virvelöinyt olen.

        Siinä kuivaharjoittelussa ainakin kannattaa käyttää väkäsettömiä koukkuja. Saa sitten helpommin korvan lehdestä irti.


      • New-age
        entinenmiäs kirjoitti:

        Siinä kuivaharjoittelussa ainakin kannattaa käyttää väkäsettömiä koukkuja. Saa sitten helpommin korvan lehdestä irti.

        Varmasti, koska virvelinkin koukku voi jäädä uusiin shortseihin ja tehdä reiän. Ja kun lähtee venellä, kannattaa ottaa airot mukaan...


      • ö-Öö kirjoitti:

        Kalastuksenhoitoa

        Otetaan syömäkalat, ei muuta. Parhaat lisääntymiskalat päästetään irti, samaten tietenkin alamittaiset jne. Ei turhia raatoja.

        Kaloja kuvataan ahkerasti, ei välttämättä oteta niitä syömäkalojakaan.

        Perhokalastuksessa kyse vähän erilaisista aioista, kun muussa kalastuksessa. Luonnosta, sen seuraamisesta. Erävaeltelusta, erätaidoista. Biologia, pitää tietää hyönteiset, niitten eri kasvuvaiheet. Miten kala liikkuu, tuntea kalojen hommia ja ominaisuuksia, sää, kaikenlaista.

        Perhonsidonta oleellinen osa hommaa, taiteellistieteellistä ja tarkkaa käsityötä. Siinä pitää sitten tietää muistakin eläimistä. Ja siis ajatella, mille kalalle sitoo perhoa ja millaisiin olosuhteisiin. Värit sään, kalan, veden jne mukaan.

        Noin pohjimmiltaan perhokalatuksessa enenpi kyse filosofiasta, kuin varsinaisesti kalastamisesta. Mutta, se totta, perholla saa yleensä paremmin kalaa, kuin virvelillä.

        Niin, ei kala kidu kalastuksesta, vain väsyy. Perhokoukut ei revi kalaa, kuten virvelikoukut. Monet viilaavat väkäsenkin pois. Pyytänyt paljon perholla, ikinä ei ole haavikkoa tullut, virvelillä kyllä. Perholla esim ei voi rokastaa, virvelillä aina joskus saanut kyljestä kiinni olevan kalan. Kalat syö perhoa, aina suusta kiinni, eivätkä juuri koskaan niele perhoa.

        Herrasmiesten laji, vaikka hunkkikin sitä harrastanut :D

        =DW=

        "tee-vee"

        Peekele...nyyh...!
        Ihan tässä tulee runolliseksi kun muistelee lukemattomia harjoitus-aamuja kasteisella niityllä.
        Tuollainen laulelmainen niitty omasi oikean-laisen kitkan.
        Mitä ei lumi anna.
        -
        "Älä yritä matonen kiinni et saa
        keino-perho on sinulle vain unelmaa.

        Väkä-leukainen mummo on sinulle oikea
        ne kun etsivät lieroja limaisia."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=8B3gebIayRw

        H.


    • ö-Öö

      Ei onnistu pellolla.

      Pitää olla vettä. Kokeile vaan, hokaat pian.

      Heittäminen tietenkin omanlaisensa tekniikka-asia. Siinäkin muuta, tuuli huomioitava tarkasti. On luettava vettä, että osaa heittää oikeaan paikkaan. Perhon käsittely vedessä aina haasteellista. Ja saaliin väsyttäminen ja ylössaaminen se hankalin asia.

      Messuilla joskus ollut tarkkuusheittokilpailuja, pakko myöntää, jotkut on tosi tarkkoja.

      Se muuten. Itse asiassa se joella heitteleminen aika pieni osa kokonaisuudesta talvi sidotaan perhoja, matkasuunnitelmia. Matkoja, leirihommelit vesistön tutkiminen, siis miettiminen. Ja kalansaamisen jälkeen tietenkin kokkaulut jne. Menee muuten ällistyttävän paljon aikaa yhden kalan syömiseen, paljon helpompaa ja halvempaa ostaa marketista, tietenkin :D

      =DW=

      • Ei ku tähän...

        "tee-vee"

        Peekele...nyyh...!
        Ihan tässä tulee runolliseksi kun muistelee lukemattomia harjoitus-aamuja kasteisella niityllä.
        Tuollainen laulelmainen niitty omasi oikean-laisen kitkan.
        Mitä ei lumi anna.
        -
        "Älä yritä matonen kiinni et saa
        keino-perho on sinulle vain unelmaa.

        Väkä-leukainen mummo on sinulle oikea
        ne kun etsivät lieroja limaisia."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=8B3gebIayRw

        H.


      • New-age

        Pitäisi varmaan mennäkin ensin messuille.
        Onko erämessut ELMA:n yhteydessä?
        Se lassoaminen näyttää rauhallisen ihmisen puuhalta.
        Tällainen sähikäinen pusikossa...jahas.
        Sidontakursseja on järjestetty opistossa.
        Painaako ne kelat?
        Golfaamista kokeilin yksillä messuilla ja melkein hyvä.
        En ymmärrä tätä lajia alkuunkaan. Ei kiinnosta yhtään. Paljon on kyllä kenttiä tehty = rakennettua luontoa. Vapaaseen luontoon kiitos.


      • New-age
        New-age kirjoitti:

        Pitäisi varmaan mennäkin ensin messuille.
        Onko erämessut ELMA:n yhteydessä?
        Se lassoaminen näyttää rauhallisen ihmisen puuhalta.
        Tällainen sähikäinen pusikossa...jahas.
        Sidontakursseja on järjestetty opistossa.
        Painaako ne kelat?
        Golfaamista kokeilin yksillä messuilla ja melkein hyvä.
        En ymmärrä tätä lajia alkuunkaan. Ei kiinnosta yhtään. Paljon on kyllä kenttiä tehty = rakennettua luontoa. Vapaaseen luontoon kiitos.

        Muuten. Miksei ompelukoneeseen vois virittää jotain sidonta osiota.
        Siinähän on puolaustoiminto.
        Muistelisin, että ne koukut olisi minihöyläpenkissä kiinni, kun niitä väkerretään. Sormenpäät ruvella?


      • New-age
        New-age kirjoitti:

        Muuten. Miksei ompelukoneeseen vois virittää jotain sidonta osiota.
        Siinähän on puolaustoiminto.
        Muistelisin, että ne koukut olisi minihöyläpenkissä kiinni, kun niitä väkerretään. Sormenpäät ruvella?

        No katsoin perhon tekoa. Irlantilainen? No, mistä linnusta noin värillisiä sulkia ja Body-höyheniä? Brasilian metsissä on noin kirjavia lintuja - tropiikissa? Galapagos-saarella? Tuli sellainen inha tunne, voiko löytyä salametsästystä ja -kuljetusta tämän tiimoilta. Vai undulaateista ja papukaijoista. No huh.
        No voi tietenkin värjätä itse, voi hajottaa untuvatyynynsä.
        Lähimetsässä käy kanahaukka joskus saalistamassa...


      • suvenelli1

        Kohtahan noita ripajaa höyheniä virpomisvitsoista. Korvakorut voisi väsätä ruskeaoranssihohtoiset tai riikinkukonsulkaiset. Siihen ehken kärsivällisyys riittäisi.


    • Kaikki.hyvä.häviää

      Pyrtti ja Suvenelli, etsin myös juuri näitä kumisaappaitten lisäksi. Ei löydy mullekaan vaelluskenkiä ja voin vakuuttaa, että kierrän kaupat laajalta alueelta E-Suomessa. Kaikki nilkkaan asti ulottuvat painavat nilkkaluita. Korkeammat tuntuvat tukalilta ja kömpelöiltä.
      Niinpä päädyin Lowan matalaan malliin, ne ovat hyvät. Koska nilkkani ovat riittävän paksut, eikä luustossakaan vikaa, toivon etteivät nilkat nyrjähdä, olen vaellellut jonkin verran. Hinta oli 179 €.
      Sinulle JokaLähtöönLöytyy, ei vain tahdo löytyä hyviä kenkiä. Suurin osa kauppojen kengistä on sellaisia, jotka näyttävät kengiltä, mutta ei niillä kävellä voi. Mutta hyvä jos sinä olet löytänyt itsellesi sopivat. Minun kengänhakureissuni ovat painajaisia, kävelen päivittäin paljon.

      • New-age

        Mulla on Salomonin vaelluskengät ajalta miekka ja kirves.
        Ne on jäykät? Mutta niitä käytin nyt välillä talvella jäänestojen kanssa, kun lenkkeilin. Ne ei sitten taivu yhtään?
        Urheiluliikkeistä ja viimeistään partioaitasta luulisi löytyvän jalkineita.


      • suvenelli1

        Jalkojen mukavuus on se tärkein asia tuolla maastossa. Vanhemmiten sitä halajaa kevyempiä jalkineita ja se nilkan tuki on mulle kyllä täkeä. Parikin kertaa nilkka nuljahtanut.


      • suvenelli1
        New-age kirjoitti:

        Mulla on Salomonin vaelluskengät ajalta miekka ja kirves.
        Ne on jäykät? Mutta niitä käytin nyt välillä talvella jäänestojen kanssa, kun lenkkeilin. Ne ei sitten taivu yhtään?
        Urheiluliikkeistä ja viimeistään partioaitasta luulisi löytyvän jalkineita.

        Mulla on parikytvuotta vanhat Salomonit. Kovat koppurat, jäykät ja jalkaterä ei päässyt liikkumaan ei taipumaan. Aika vähälle käytölle jäivät.


      • New-age
        suvenelli1 kirjoitti:

        Mulla on parikytvuotta vanhat Salomonit. Kovat koppurat, jäykät ja jalkaterä ei päässyt liikkumaan ei taipumaan. Aika vähälle käytölle jäivät.

        Mutta, miksi mulla on sellainen käsitys, että niiden pitääkin olla tönköt.
        Tavallaan ne eivät ole huonot. Kevyetkin. Joku vaeltaja voisi kertoa. Saatan olla väärässäkin.
        Vähän sellainen tunne, että minne kengät menee, sinne minäkin.


      • suvenelli1
        New-age kirjoitti:

        Mutta, miksi mulla on sellainen käsitys, että niiden pitääkin olla tönköt.
        Tavallaan ne eivät ole huonot. Kevyetkin. Joku vaeltaja voisi kertoa. Saatan olla väärässäkin.
        Vähän sellainen tunne, että minne kengät menee, sinne minäkin.

        Mä vaelsin niillä aikoinaan Luostolta Pyhätunturille. Vaihteleva maasto ja jalkani eivät tykänneet. Painaviltakin nykyisin tuntuvat. Hommasin nuo (ja myyjäkin suositteli), kun aikoinaan rullaluistimet olivat samaa merkkiä.
        Tuon Mokialaisen ehdottama Kuoman Trekking voisi olla mulle tai Kaikki.Hyvä.Häviää nimmarin suosittelemat.

        Mä liikun arkisinkin aika vaihtelevassa maastossa ja metsässä. Jalkani ovat kronkeloituneet.


    • eppu2

      Ostin viime syksynä, kyttäsin tarjouksen 29,90 mustat pitkävartiset.
      Ennen Nokialaiset kesti, mullakin 5 vuotta. Toissasyksynä ostin Nokian tehtaanmyymälästä punaiset pitkävartiset 60 euroo, kolmen kuukauden päästä oli molemmissa varsissa murtumat.

      • Mokialainen

        Onko vielä olemassa paikkaustarvikkeita kumisaappaille?


      • eppu2
        Mokialainen kirjoitti:

        Onko vielä olemassa paikkaustarvikkeita kumisaappaille?

        Muutama vuosi sitten ostin, mutta ei ne kyllä oikein pysynyt.
        Tiedä oliko vanhentunutta liimaa.
        Polkuryöräliikkeistä tai suutarilta vois kysyä.


      • KuittiTalteenSiis

        Pitäisi varmaan ottaa ostokuitti talteen, että voisi reklamoida ja palauttaa moiset vialliset takaisin kauppaan tai tehtaalle.


    • KokeileVaikkaPa

      Hyvät nilkkurit voisi suojata kosteudelta ruiskuttamalla suoja-ainetta niihin. Kulku helpottuu ja nilkat pysyvät paikoillaan.

    • Nokiakorkoo

      Aitoja Nokia korkokumisaappaita on City, Lena, Evita, Tarja , Anette 35 - 41
      yhdet Louis Vuitton korkokumisaappaat
      Lola Nokia korkokumisaappaat punaiset varsi polveen 39
      Nokia Kontio tuohen valkea, vihreä 40, punaisia Kontioita 38 40 41 42
      sovittamaan
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe