Alkakaas laulaa

Korkit-kattoon

Niin että, toisin sanoen kertomaan, mitä ammatteja teillä on.

Tässä voisi kartoittaa, kuinka pitkällä on alkoholisminne.

Yksi kipeä huomio on syytä todeta. Naiset ammatteineen loistaa poissaolollaan. Esimerkiksi hyvin monet nais-siivoojat ovat holisteja. Myös konttorineidit. Piilopulloja milloin missäkin. Entä Alkon myyjättäret? Maistuuko kuormasta?

***Alla lista 17:sta eniten alkoholismia aiheuttavasta ammatista. Suluissa on kerroin, kuinka paljon normaalia korkeampi alkoholikuoleman riski ammatissa on***

17. Roskakuski (Kuolee 1,45 kertaa keskimääräistä todennäköisemmin alkoholismiin.)
16. Myynti- ja markkinointityöntekijä (1,47)
15. Lattiamaton asentaja (1,50)
14. Puutarhuri (1,50)
13. Maanmittaaja (1,51)
12. Maanviljelijä (1,59)
11. Huvipuistotyöntekijä (1,61)
10. Betoninvalaja (1,65)
9. Muusikko (1,65)
8. Kipsilevyn asentaja (1,71)
7. Rakennustyöntekijä (1,72)
6. Merimies (1,75)
5. Kokki (1,77)
4. Maalari (1,85)
3. Katontekijä (1,87)
2. Suutari (2,00)
1. Baarimikko (2,33)

- Itse olen ollut noista ammateista kuudessa/seitsemässä. Mutta eipä ole kuppi alkanut maistumaan nuoruuden kokeiluja enempää.

94

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olehyvävaan

      Lalalaaa, lalalaaa, lallaaallaaa!

      • Kiitos-paljon-suon

        Tosi hieno biisi.
        Tuohon pitää kehittää sävel, niin voi osallistua kevään sävel kilpailuun taikka reali-titityy ohjelmaan Voi Se Vinlant


    • Per-kel

      Pensionär :)

      • Varo, nyt ei käy hyvin. Ammattisi kuolleisuus on 100%. Oletko harkinnut vaihtaa vaikka baarimikoksi? :)


    • Olen baarimikkona ollut joskus pienessä kylässä, mukava ammatti, vähän kuin kylä-terapeutti. Kaikki olivat mukavia mulle, koska mun selän takana oli heidän kultansa.

      Joku tarjoilija jäikin kiinni siitä, että otti illan aikana kuppia. Nimittäin kun lasiin annosteltiin viinaa tai likööriä, se mitta kipattiin ylösalaisin lasiin. Siitä sitten valui mikä valui. Jostain syystä se "valuma" kerättiin pulloon, joka kelpasi hänelle. Taisi olla niin että omistaja halusi nähdä kuinka paljon sitä kertyy. Siinä oli kaikki vodkat, wiskit ja muut juomat sekaisin mitkä illan aikana tuli. Jokaisella juomalla oli kylläkin oma kuppinsa, mutta ei oma keräyspullonsa. Ei varmaan maistunut hyvälle, mutta ehkä se teki terää.

      • Kokilla on myös taipumusta tulla alkoholistiksi. En ole ollut varsinainen kokki mutta emäntä pienessä kyläkoulussa. Siellä ei ollut viinasta tietoakaan. Ura katkesi kun kyläkouluja alettiin lopettaa. Menin vielä kouluun vanhempana.
        Noista tippaviinoista olen kuullut. Baarimikko ystäväni jemmasi ne aina itselleen, joi sitten kotiin päästyään että sai nukuttua. Yhteen aikaan hän joi aika paljon mutta on vähentänyt terveydellisistä syistä, on eläkkeellä joten ei ole enää tippaviinojakaan.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Kokilla on myös taipumusta tulla alkoholistiksi. En ole ollut varsinainen kokki mutta emäntä pienessä kyläkoulussa. Siellä ei ollut viinasta tietoakaan. Ura katkesi kun kyläkouluja alettiin lopettaa. Menin vielä kouluun vanhempana.
        Noista tippaviinoista olen kuullut. Baarimikko ystäväni jemmasi ne aina itselleen, joi sitten kotiin päästyään että sai nukuttua. Yhteen aikaan hän joi aika paljon mutta on vähentänyt terveydellisistä syistä, on eläkkeellä joten ei ole enää tippaviinojakaan.

        Totta, kokkaamisen yhteydessä alkoholin kanssa läträäminen tuntuu niin viattomalta. Mullakin on muuten leivontakonjakit ja rommit kaapissa. Ilmankos leipominen on kivaa... Ei vais. Ei meinaa raaskia tullata pulloista, koska sitten jää ilman herkkuja. Mun rommijuustokakkuni voittaa totin mennen tullen ☺


    • NikittäKerron

      Kas kummaa, ettei listassa ole ammatteja, joissa joutuu/saa juopotella työkuvioissa.

      Itse taiteilin usein alkoholijuomalasien kanssa, kun kostutin vain vähän huuliani ja kaadoin laseja tyhjäksi jonnekin tai jätin niitä jonnekin vähän sivuun, jos vietimme iltaa jonkun firman edustustiloissa, emmekä istuneet koko ajan paikoillamme. Laiskuuttani olin useinkin omalla autolla liikenteessä, joten piti olla tarkkana, ettei tarvinnut jättää autoa jonnekin hankalan matkan päähän, jos alkometri olisi näyttänyt luvattoman lukeman. - Ei muuten näyttänyt koskaan.

      • Suutarillakin-lestit

        Edustajat. Edustusviinat.
        Kansanedustajat. Ilmaiset ja puoli-ilmaiset valtion viinat.
        On tietysti ala (eduskunta/edustajat) siistiytynyt ja kävikö peräti niin, että kansanedustajatkaan eivät saa viina-alennusta enää?
        Ministeriviinat? Eikö sellainenkin sanahirviö ollut? Ei ole paluuta Ahti Karjalainen nostalgiaan.


    • mää voin nyt näitten absolutistien jälkeen
      joita tää palsta kuhisee kirjoittaa että
      mun ammatti ei ollu tolla listalla
      mutta suhteeni alkoholiin on ihan terveellä pohjalla
      mulla ei ole minkäänlaista ongelmaa ollu sen juomisessa koskaan
      jos sitä on niin juon sen pois kuleksimasta.

      • on se jännä että alkoholia kuluu ja sitä ostetaan mielin määrin
        ja roudataan autoilla virosta... nyt siirtyy latviaan
        mutta tälle palstalle on pesiytyneet kaikki joille ei alkoholi maistu
        missään muodossa suurin osa
        oon joskus nuorena maistanu ei maistunu mulle
        ja luuletteko että joku uskoo noita teidän satujanne :D


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        on se jännä että alkoholia kuluu ja sitä ostetaan mielin määrin
        ja roudataan autoilla virosta... nyt siirtyy latviaan
        mutta tälle palstalle on pesiytyneet kaikki joille ei alkoholi maistu
        missään muodossa suurin osa
        oon joskus nuorena maistanu ei maistunu mulle
        ja luuletteko että joku uskoo noita teidän satujanne :D

        Nooh!
        Tuskin ne lähellekään kaikki ovat täällä, joille ei alkoholi maistu. On meitä varmasti paljon enemmän kuin tämän yhden palstan verran.


      • Tellukka kirjoitti:

        Nooh!
        Tuskin ne lähellekään kaikki ovat täällä, joille ei alkoholi maistu. On meitä varmasti paljon enemmän kuin tämän yhden palstan verran.

        mutta täällä mun mielestä oikeen korostuu se absolutismi
        mielellään kirjoitetaan alkoholismista
        mutta sit sitäkin on aina paheksuttu
        jos joku juokin sitä kaljaa ja vinkkuu
        oon aina miettiny kuinka moni täällä vaan sanoo olevansa
        mutta todellisuus on ihan toista.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        mutta täällä mun mielestä oikeen korostuu se absolutismi
        mielellään kirjoitetaan alkoholismista
        mutta sit sitäkin on aina paheksuttu
        jos joku juokin sitä kaljaa ja vinkkuu
        oon aina miettiny kuinka moni täällä vaan sanoo olevansa
        mutta todellisuus on ihan toista.

        En ole huomannut muitten kuin yhden raittiin alkoholistin paheksuvan jopa kotikaljankin juomista.
        Itse en vain välitä juurikaan juoda alkoholia, kun en tunne mitään tarvetta siihen. Mutta minun puolestani juokoot toiset, jotka tuntevat niin.
        Uskon monien palstalaisten lopettaneen alkoholin käytön, tai ainakin vähentäneet sen minimiin, jouduttuaan alkamaan käyttää monenmoisia lääkkeitä, joitten kaikkien kanssa ei alkoholi sovi.


      • Tellukka kirjoitti:

        En ole huomannut muitten kuin yhden raittiin alkoholistin paheksuvan jopa kotikaljankin juomista.
        Itse en vain välitä juurikaan juoda alkoholia, kun en tunne mitään tarvetta siihen. Mutta minun puolestani juokoot toiset, jotka tuntevat niin.
        Uskon monien palstalaisten lopettaneen alkoholin käytön, tai ainakin vähentäneet sen minimiin, jouduttuaan alkamaan käyttää monenmoisia lääkkeitä, joitten kaikkien kanssa ei alkoholi sovi.

        no sää oot ollu sit vasta vähän aikaa täällä palstalla
        muistan kyllä monet keskustelut
        lähes kymmenen vuoden ajalta
        en tietenkään muuta kun että ne jotka kosketti alkoholia
        ja niissä paheksuttiin niitä jotka käyttää
        ja satoja kertoja täällä on ihmisiä sinä aikana
        milloin ketäkin arvosteltu alkoholin käytöstä.


      • ö-Öö

        Raitis alkoholisti.

        AA-kerholaisten kehittelemä diagnoosi. Kaks eri asiaa, olla raitis, tai olla alkoholisti. Jonkinlainen hydridi voi olla, siis tuurijuoppo. Alkoholismi on diagnotisoitavissa oleva sairaus, mutta se ei ole krooninen sairaus. Entisiä alkoholisteja kyllä on, mutta raittitaa alkoholisteja, sellaisia ei ole olemassakaan.

        Raittiuskin kokolailla omanlaisensa käsite, raitis eri asia, kuin absolutisti. Kandee hokata, monet entiset alkoholistit on absolutisteja.

        AA on uskonnollinen liike. Sillä kaksitoista askelta, joissa mainitaan, jumala, luoja jne. Raamatun kymmenessä käskyssä vain kerran. Aa on parin ooppiumilla polttimonsa sekoittaneen lekurin perustama uskonto, levinnyt maapallon laajuisesti. Huvittavinta, liike voimakkaasti kiistää uskonnollisuutensa. Noh, juoponrukous kai luetaan kaikissa kokouksissa.Vertaistuki puolestaan tarkoittaa, sulla kotiAA.lainen kyyläämässä. Kolehtia ei kerätä, sen sijaaan on "ämpäiraha", eli sankoon voi jokainen varojensa mukaan laittaa rahaa...

        Perehdyin asiaan aikoinaan, kun olin vähän huolestunut alkoholin käytöstäni. en tosiaankaan mennyt kokouksiin, mutta aktiivisesti seurailin netin keskustelupalstoja jne. Kyllä kyseessä uskonnollinen ääriliike, houkuttelevat jäsenikseen kurjassa jamassa olevia juoppoja, sitouttavat ne omaan jengiinsä. JA todellakin, hyrkästi tuomitsevat kaiken alkoholiin liiittyvän. Lisäksi kiistävät koululääketieteen paljolti, sekä ovat lääkkeitä vastaan. Ainoastaan AA. voi auttaa sinut toipumaan, koko loppuikäsi, päivä kerrallaan. Mutta parantaa se ei halua, silloinhan jäsenistö kaikkoaisi.

        Lähes kaikki raittiusliikkeet jotenkin uskonnollisia, samaten kaikenmaailman minnesotahoidot jne.

        Ideana vaihtaa addiktio alkoholista uskontoon. Ja siks pitää aivopestä raittiita ihmisiä luulemaan itseään juopoiksi, että pysyisivät viinapirua paossa seurakunnan jäseninä.

        Monesti tullut kovista viinan vastustajista mieleen homofoobikot. Taitaa monet absolutistit olla kaappijuoppoja :DDD

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Raitis alkoholisti.

        AA-kerholaisten kehittelemä diagnoosi. Kaks eri asiaa, olla raitis, tai olla alkoholisti. Jonkinlainen hydridi voi olla, siis tuurijuoppo. Alkoholismi on diagnotisoitavissa oleva sairaus, mutta se ei ole krooninen sairaus. Entisiä alkoholisteja kyllä on, mutta raittitaa alkoholisteja, sellaisia ei ole olemassakaan.

        Raittiuskin kokolailla omanlaisensa käsite, raitis eri asia, kuin absolutisti. Kandee hokata, monet entiset alkoholistit on absolutisteja.

        AA on uskonnollinen liike. Sillä kaksitoista askelta, joissa mainitaan, jumala, luoja jne. Raamatun kymmenessä käskyssä vain kerran. Aa on parin ooppiumilla polttimonsa sekoittaneen lekurin perustama uskonto, levinnyt maapallon laajuisesti. Huvittavinta, liike voimakkaasti kiistää uskonnollisuutensa. Noh, juoponrukous kai luetaan kaikissa kokouksissa.Vertaistuki puolestaan tarkoittaa, sulla kotiAA.lainen kyyläämässä. Kolehtia ei kerätä, sen sijaaan on "ämpäiraha", eli sankoon voi jokainen varojensa mukaan laittaa rahaa...

        Perehdyin asiaan aikoinaan, kun olin vähän huolestunut alkoholin käytöstäni. en tosiaankaan mennyt kokouksiin, mutta aktiivisesti seurailin netin keskustelupalstoja jne. Kyllä kyseessä uskonnollinen ääriliike, houkuttelevat jäsenikseen kurjassa jamassa olevia juoppoja, sitouttavat ne omaan jengiinsä. JA todellakin, hyrkästi tuomitsevat kaiken alkoholiin liiittyvän. Lisäksi kiistävät koululääketieteen paljolti, sekä ovat lääkkeitä vastaan. Ainoastaan AA. voi auttaa sinut toipumaan, koko loppuikäsi, päivä kerrallaan. Mutta parantaa se ei halua, silloinhan jäsenistö kaikkoaisi.

        Lähes kaikki raittiusliikkeet jotenkin uskonnollisia, samaten kaikenmaailman minnesotahoidot jne.

        Ideana vaihtaa addiktio alkoholista uskontoon. Ja siks pitää aivopestä raittiita ihmisiä luulemaan itseään juopoiksi, että pysyisivät viinapirua paossa seurakunnan jäseninä.

        Monesti tullut kovista viinan vastustajista mieleen homofoobikot. Taitaa monet absolutistit olla kaappijuoppoja :DDD

        =DW=

        mää oon kokenu tällä palstalla
        että ihminen ei voi olla kun alkoholisti tuurijuoppo tai absolutisti
        no vielä ne sun mainitsemat kaappijuopot on erikseen
        mutta eikös tuurijuoppokin oo sellainen joka juo
        jonkun tietyn ajan vaikka kuukauden yötä päivää ja sit
        palaa normaali elämään katkasun kautta
        mitäs on sit tällaiset niinkun mää
        joka en oo koskaan ottanu krapularyyppyä
        enkä vapissu enkä tärissy
        enkä tarvinnu minkäänlaista katkasua
        mutta en oo koskaan lasiin sylkeny
        sillon otan millon tuntuu siltä että nyt olis kivaa vähän irrotella
        ja yleensäkkin aina kaikkia juhlia juhlistetaan kuohuvalla
        että mihis alkoholismi kategoriaan mää kuulun.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        no sää oot ollu sit vasta vähän aikaa täällä palstalla
        muistan kyllä monet keskustelut
        lähes kymmenen vuoden ajalta
        en tietenkään muuta kun että ne jotka kosketti alkoholia
        ja niissä paheksuttiin niitä jotka käyttää
        ja satoja kertoja täällä on ihmisiä sinä aikana
        milloin ketäkin arvosteltu alkoholin käytöstä.

        No vähän ja vähän aikaa.
        Oikeastaan vain vähän aikaa verrattuna siihen mitä monet muut. Olisikohan ollut jotain 2012-2013, kun aloin silloin tällöin käydä lukemassa palstaa ja joskus kommentoimassa vaihtelevilla puskanikeillä. Noin kolme vuotta kirjoitin ent.siivoojaparka nikillä, kunnes tasan kuukausi sitten joku mielikuvitukseton alkoi käyttämään samaa niikiä.
        Minulla on aina ollut muutama asia, mitä en halua jakaa kenenkään toisen kanssa ja niitä ovat mm; pankkitunnus, hammasharja, kengät, alusvaatteet, mies ja nimimerkki ... Jos joku toinen niitä käyttää, niin luovun niistä ja annan toisen pitää ne.


      • Minne-meni-hän

        Veikö joku sulta miehenkin?
        Niin, ja anna nyt samalla ne pankkitunnukset, testataan toimiiko suomessa.


      • 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

        En ole huomannut muitten kuin yhden raittiin alkoholistin paheksuvan jopa kotikaljankin juomista.
        Itse en vain välitä juurikaan juoda alkoholia, kun en tunne mitään tarvetta siihen. Mutta minun puolestani juokoot toiset, jotka tuntevat niin.
        Uskon monien palstalaisten lopettaneen alkoholin käytön, tai ainakin vähentäneet sen minimiin, jouduttuaan alkamaan käyttää monenmoisia lääkkeitä, joitten kaikkien kanssa ei alkoholi sovi.

        Tell
        Olen ratistunut alkoholisti. Kotikaljan juomista paheksuin Hoivakodissa ja paheksun edelleen. Ja sitä, että Hoivakotiin omaiset vievät mummoille ja pappoille, jotka ovat jo finaalissa ja lääkehuuruissa, konjamiiniä tai vinettoa. Minun puolestani porukat vetäkööt kotonaan kaksin käsin, ranteet teipattuna vaikka saavillisen keskiketterää päivässä. Tai kiljua tai jormaa. Kunhan minua eivät häiritse ja tule kännipäissään rimpauttelemaan ovikelloa. Lesken Ps. se ammatti, sosiaalivirkailija


      • Minne-meni-hän kirjoitti:

        Veikö joku sulta miehenkin?
        Niin, ja anna nyt samalla ne pankkitunnukset, testataan toimiiko suomessa.

        Sinäkö sen käyttämäni nikin siis tarvitsit?
        Mikset nyt sitten käytä sitä kun sait? Haluatko myös hammasharjani ja kusiset pöksyni?


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        on se jännä että alkoholia kuluu ja sitä ostetaan mielin määrin
        ja roudataan autoilla virosta... nyt siirtyy latviaan
        mutta tälle palstalle on pesiytyneet kaikki joille ei alkoholi maistu
        missään muodossa suurin osa
        oon joskus nuorena maistanu ei maistunu mulle
        ja luuletteko että joku uskoo noita teidän satujanne :D

        Ainakin yksi rehellinen satuilematon. Juuri kaadoin lasillisen mustaherukkaviiniä ja aion sen myös juoda.


      • Minne-menee-pöksyt
        Tellukka kirjoitti:

        Sinäkö sen käyttämäni nikin siis tarvitsit?
        Mikset nyt sitten käytä sitä kun sait? Haluatko myös hammasharjani ja kusiset pöksyni?

        Minä en käytä kenenkään nikkejä, etenkään siivoojan toimenkuvaa, ei sovi imagooni.
        Käytettyjä hammasharjoja saati käytettyjä naisten pöksyjä en kerää. Mutta myy ne, pistä ilmoitus Tori Piste Fi. Olen kuullut että menee kuin kuumille munille. Jopa naimisissa olevat miehet ostelevat.


      • Minne-menee-pöksyt kirjoitti:

        Minä en käytä kenenkään nikkejä, etenkään siivoojan toimenkuvaa, ei sovi imagooni.
        Käytettyjä hammasharjoja saati käytettyjä naisten pöksyjä en kerää. Mutta myy ne, pistä ilmoitus Tori Piste Fi. Olen kuullut että menee kuin kuumille munille. Jopa naimisissa olevat miehet ostelevat.

        Mutta pankkitunnukseni kelpaisi?
        Mihin sinä sitä, sillä veikkaanpa vanhojen kusisten pöksyjenikin olevan arvokkaammat kuin pankkitilini tällä hetkellä?


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Ainakin yksi rehellinen satuilematon. Juuri kaadoin lasillisen mustaherukkaviiniä ja aion sen myös juoda.

        Entinenmiäs, niin että he jotka kertovat juovansa vähemmän tai enemmän, ovat rehellisiä?
        Kun taas he jotka sanovat olevansa raittiita, ovat valehtelijoita tai juovat salaa?


      • kuskusi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta pankkitunnukseni kelpaisi?
        Mihin sinä sitä, sillä veikkaanpa vanhojen kusisten pöksyjenikin olevan arvokkaammat kuin pankkitilini tällä hetkellä?

        Ei voi olla totta!!!! Aikuinen ihminen, kuset housuihisi!!!!

        Mikset käytä vaippoja?


      • Ancelina kirjoitti:

        Entinenmiäs, niin että he jotka kertovat juovansa vähemmän tai enemmän, ovat rehellisiä?
        Kun taas he jotka sanovat olevansa raittiita, ovat valehtelijoita tai juovat salaa?

        No ei, ihan vaan itsestäni kyse. Vaikka onhan noita oman juomisensa kieltäviä ihan oikeastikkin. Aikoinaan kun olimme tätä taloa katsomassa, entistä omistajaa ilmeisesti hävetti tyhjät olutpullot kaapin päällä kun otti puheeksi alkoholin käytön. Sanoi, että ihan silloin tällöin pari olutta ottaa.
        Kun sitten kaupat oli tehty ja asetuimme asumaan, alkoi tyhjiä olut- ja viinapulloja löytyä sieltä sun täältä nurkista. Ei ollut yksi eikä kaksi muovikassillista, mitä niitä keräsin.
        No, juomisensa ei minulle kuulu mutta sitä en ymmärrä, että ne tyhjät pullot piilotellaan liiterin nurkkiin ym. Jos täyden pullon jaksaa kaupasta kantaa, kai sen tyhjänkin jaksaa takaisin viedä uutta hakiessa.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        No ei, ihan vaan itsestäni kyse. Vaikka onhan noita oman juomisensa kieltäviä ihan oikeastikkin. Aikoinaan kun olimme tätä taloa katsomassa, entistä omistajaa ilmeisesti hävetti tyhjät olutpullot kaapin päällä kun otti puheeksi alkoholin käytön. Sanoi, että ihan silloin tällöin pari olutta ottaa.
        Kun sitten kaupat oli tehty ja asetuimme asumaan, alkoi tyhjiä olut- ja viinapulloja löytyä sieltä sun täältä nurkista. Ei ollut yksi eikä kaksi muovikassillista, mitä niitä keräsin.
        No, juomisensa ei minulle kuulu mutta sitä en ymmärrä, että ne tyhjät pullot piilotellaan liiterin nurkkiin ym. Jos täyden pullon jaksaa kaupasta kantaa, kai sen tyhjänkin jaksaa takaisin viedä uutta hakiessa.

        Joitain sitten kuitenkin hävettää oma juomisensa, kun sitä pitää vähätellä.
        Rehellisyys maan perii, joi tai ei.


      • Ancelina kirjoitti:

        Entinenmiäs, niin että he jotka kertovat juovansa vähemmän tai enemmän, ovat rehellisiä?
        Kun taas he jotka sanovat olevansa raittiita, ovat valehtelijoita tai juovat salaa?

        eihän alkoholin käytössäkään tän ketjun mukaan tunneta
        kun juoppoja kaappijuoppoja ja tuurijuoppoja
        ja todellakin ihmettelen miten tällä palstalla
        ei oo kun absolutisteja
        no mutta löytyihän entinenmiäs joka ottaa lasillisen viiniä
        suorastaan ilahduin hänen kommentistaan
        mutta hän onkin ainoo joka uskalsi sanoo suoraa
        oon muuten huomannu muissakin kommenteissa
        että hän kirjoittaa rehellisesti kiva poikkeus tällä palstalla

        eikä kaikkien ihmisten tarvii käyttää alkoholia
        mutta se ettei kukaan käytä on vähän kummallista
        tai sit ne lukuisat nimimerkit jotka tähän ketjuun ei oo kirjoittaneet
        käyttävät alkoo kohtuudella
        ja täytyy sanoo etten itsekkään käyttäs jos
        mun peroonallisuus muuttuis sen kautta
        niinkun tuolla tellukka väitti kivenkovaa että kaikkien
        persoonallisuus muuttuu.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        eihän alkoholin käytössäkään tän ketjun mukaan tunneta
        kun juoppoja kaappijuoppoja ja tuurijuoppoja
        ja todellakin ihmettelen miten tällä palstalla
        ei oo kun absolutisteja
        no mutta löytyihän entinenmiäs joka ottaa lasillisen viiniä
        suorastaan ilahduin hänen kommentistaan
        mutta hän onkin ainoo joka uskalsi sanoo suoraa
        oon muuten huomannu muissakin kommenteissa
        että hän kirjoittaa rehellisesti kiva poikkeus tällä palstalla

        eikä kaikkien ihmisten tarvii käyttää alkoholia
        mutta se ettei kukaan käytä on vähän kummallista
        tai sit ne lukuisat nimimerkit jotka tähän ketjuun ei oo kirjoittaneet
        käyttävät alkoo kohtuudella
        ja täytyy sanoo etten itsekkään käyttäs jos
        mun peroonallisuus muuttuis sen kautta
        niinkun tuolla tellukka väitti kivenkovaa että kaikkien
        persoonallisuus muuttuu.

        Missäs minä väitin kivenkovaa, että kaikkien persoonallisuus muuttuu?

        Vieläkin väitän, että pieni lapsi huomaa äidistään eron siihen omaan totuttuun turvalliseen äitiinsä jo yhden viinilasillisen jälkeen.

        Kun nyt näin kaikki toiset vedetään sillä yhdellä kammalla, että jos kerta minä teen jotain, niin silloinhan kaikki muutkin, ihan varmasti kaikki ... Jos muuta sanovat, niin valehtelevat.
        Myönnäpä nyt sitten rehellisesti, että sinäkin poltat, mutta teet sen salaa, etkä vain uskalla täällä tunnustaa. Tottakai sinä poltat, koska minäkin ja moni muu? Et vain sano sitä. Ainakin joskus juhlallisissa tilanteissa jonkun sikarista vedät savut? Myönnä vain pois. Vai onko näin, että minä olen ainut rehellinen tällä palstalla, joka tunnustaa polttavansa?


      • rapajuoppo1
        aina.i.ankeinen kirjoitti:

        mutta täällä mun mielestä oikeen korostuu se absolutismi
        mielellään kirjoitetaan alkoholismista
        mutta sit sitäkin on aina paheksuttu
        jos joku juokin sitä kaljaa ja vinkkuu
        oon aina miettiny kuinka moni täällä vaan sanoo olevansa
        mutta todellisuus on ihan toista.

        Luin just lehdestä alkoholin enimmäismäärä-suosituksen. Kulemma 3 lasia VIIKOSSA jos ovat täysiä. Minulla ylittyy tuo. Olen ilmeisesti rapajuoppo, mutta en heilu humalassa enkä räyhää. Vanhemmiten en paljon kerralla juo, mutta 2-3 kertaa viikossa.
        Miksi sen pitäisi ketään haitata kun suht terve olen ja omillani juomat ostan ?


      • rapajuoppo1

      • Tellukalle-linkki
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta pankkitunnukseni kelpaisi?
        Mihin sinä sitä, sillä veikkaanpa vanhojen kusisten pöksyjenikin olevan arvokkaammat kuin pankkitilini tällä hetkellä?

        AMMATTILAINEN NEUVOO OHJEET KÄYTETTYJEN ALUSHOUSUJEN MYYMISEEN!
        17.3.2017 18:05
        Käytettyjen pikkuhousujen myyminen ei ole se kaikkein tavallisin urapolku. Sekä niiden kysynnän että tarjonnankin määrä on kuitenkin kasvanut huimasti ja bisnes kukoistaa netissä.

        Domina Dani, joka on myynyt pikkuhousujaan verkossa jo useita vuosia, paljastaa, miten erikoinen ala toimii.

        – Päädyin alalle istuessani yhtenä päivänä ystäväni luona. Laskimme leikkiä siitä, kuinka paljon tienaisimme myymällä alushousujamme. Inspiraationamme toimi Coronation Street -saippuasarjassa hiljattain näkemämme juonikuvio, hän selittää:

        – Ensin teimme sen vain saadaksemme hyvät naurut, mutta ennen pitkää huomasimme, että sille oli todella kysyntää ja olimme ansainneet enemmän rahaa kuin odotimme, joten päätimme ottaa homman vakavasti.

        Pian naisilla oli pystyssä oma verkkosivu, hothousewivesdirtyknickers.com.

        MONET TOIVOVAT "LISÄKULUMAA"
        Danin mukaan useimmat asiakkaat haluavat enemmän, kuin vain parin pikkuhousuja. Useimmiten toivotaan tuhmia kuvia tai "lisäkulumaa", kuten treenien jälkeisiä alusvaatteita.

        Suurimmat rahat kuitenkin liikkuvat Danin mukaan erikoisemmissa toiveissa, kuten kuukautisverellä tai jarrutusjäljillä koristelluissa alusvaatteissa.

        Danin mukaan asiakkaat ovat yleensä sinkkumiehiä, tai miehiä, jotka tekevät tilauksia kumppaninsa tietämättä. Ennemmin kuin pikkuhousuista, Danin mukaan kyse on siitä, että asiakkaat kaipaavat yhteyttä naisiin. Kuten eräs asiakas asian ilmaisi, he haluavat "tuntea naisen tuoksun".

        OSTAJAT POSEERAAVAT PÖKSYISSÄ
        Kun asiakkaat ovat saaneet alushousut postissa, he usein lähettävät itsestään kuvia, joissa he poseeraavat ne yllään. Toiset lähettävät kuvia, kuinka he ovat tyydyttäneet itseään pöksyihin. Danin mukaan se on osa asiakassuhdetta.

        Jotkut asiakkaat alkavat kuitenkin käyttäytyä omistavasti naisia kohtaan. Tällöin Dani muistuttaa heille, että he maksavat alushousuista, eivätkä seksilinjasta tai fyysisestä suhteesta.


      • Tellukalle-linkki kirjoitti:

        AMMATTILAINEN NEUVOO OHJEET KÄYTETTYJEN ALUSHOUSUJEN MYYMISEEN!
        17.3.2017 18:05
        Käytettyjen pikkuhousujen myyminen ei ole se kaikkein tavallisin urapolku. Sekä niiden kysynnän että tarjonnankin määrä on kuitenkin kasvanut huimasti ja bisnes kukoistaa netissä.

        Domina Dani, joka on myynyt pikkuhousujaan verkossa jo useita vuosia, paljastaa, miten erikoinen ala toimii.

        – Päädyin alalle istuessani yhtenä päivänä ystäväni luona. Laskimme leikkiä siitä, kuinka paljon tienaisimme myymällä alushousujamme. Inspiraationamme toimi Coronation Street -saippuasarjassa hiljattain näkemämme juonikuvio, hän selittää:

        – Ensin teimme sen vain saadaksemme hyvät naurut, mutta ennen pitkää huomasimme, että sille oli todella kysyntää ja olimme ansainneet enemmän rahaa kuin odotimme, joten päätimme ottaa homman vakavasti.

        Pian naisilla oli pystyssä oma verkkosivu, hothousewivesdirtyknickers.com.

        MONET TOIVOVAT "LISÄKULUMAA"
        Danin mukaan useimmat asiakkaat haluavat enemmän, kuin vain parin pikkuhousuja. Useimmiten toivotaan tuhmia kuvia tai "lisäkulumaa", kuten treenien jälkeisiä alusvaatteita.

        Suurimmat rahat kuitenkin liikkuvat Danin mukaan erikoisemmissa toiveissa, kuten kuukautisverellä tai jarrutusjäljillä koristelluissa alusvaatteissa.

        Danin mukaan asiakkaat ovat yleensä sinkkumiehiä, tai miehiä, jotka tekevät tilauksia kumppaninsa tietämättä. Ennemmin kuin pikkuhousuista, Danin mukaan kyse on siitä, että asiakkaat kaipaavat yhteyttä naisiin. Kuten eräs asiakas asian ilmaisi, he haluavat "tuntea naisen tuoksun".

        OSTAJAT POSEERAAVAT PÖKSYISSÄ
        Kun asiakkaat ovat saaneet alushousut postissa, he usein lähettävät itsestään kuvia, joissa he poseeraavat ne yllään. Toiset lähettävät kuvia, kuinka he ovat tyydyttäneet itseään pöksyihin. Danin mukaan se on osa asiakassuhdetta.

        Jotkut asiakkaat alkavat kuitenkin käyttäytyä omistavasti naisia kohtaan. Tällöin Dani muistuttaa heille, että he maksavat alushousuista, eivätkä seksilinjasta tai fyysisestä suhteesta.

        Mutta enhän minä niitä myymässä ole, melkein ehjätkin vielä ...

        Pointtihan oli se, niinkuin muittenkin luettelemieni kanssa, että jos joku toinen niitä alkaa käyttämään, niinkuin sitä kolme vuotta käytössä ollutta nikkiänikin, niin sitten vieköön. En enää samoja halua käyttää jonkun toisen kanssa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Missäs minä väitin kivenkovaa, että kaikkien persoonallisuus muuttuu?

        Vieläkin väitän, että pieni lapsi huomaa äidistään eron siihen omaan totuttuun turvalliseen äitiinsä jo yhden viinilasillisen jälkeen.

        Kun nyt näin kaikki toiset vedetään sillä yhdellä kammalla, että jos kerta minä teen jotain, niin silloinhan kaikki muutkin, ihan varmasti kaikki ... Jos muuta sanovat, niin valehtelevat.
        Myönnäpä nyt sitten rehellisesti, että sinäkin poltat, mutta teet sen salaa, etkä vain uskalla täällä tunnustaa. Tottakai sinä poltat, koska minäkin ja moni muu? Et vain sano sitä. Ainakin joskus juhlallisissa tilanteissa jonkun sikarista vedät savut? Myönnä vain pois. Vai onko näin, että minä olen ainut rehellinen tällä palstalla, joka tunnustaa polttavansa?

        just tossa ei lapset huomaa onko ottanu vai ei
        jos alkoholi ei muuta persoonaa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Missäs minä väitin kivenkovaa, että kaikkien persoonallisuus muuttuu?

        Vieläkin väitän, että pieni lapsi huomaa äidistään eron siihen omaan totuttuun turvalliseen äitiinsä jo yhden viinilasillisen jälkeen.

        Kun nyt näin kaikki toiset vedetään sillä yhdellä kammalla, että jos kerta minä teen jotain, niin silloinhan kaikki muutkin, ihan varmasti kaikki ... Jos muuta sanovat, niin valehtelevat.
        Myönnäpä nyt sitten rehellisesti, että sinäkin poltat, mutta teet sen salaa, etkä vain uskalla täällä tunnustaa. Tottakai sinä poltat, koska minäkin ja moni muu? Et vain sano sitä. Ainakin joskus juhlallisissa tilanteissa jonkun sikarista vedät savut? Myönnä vain pois. Vai onko näin, että minä olen ainut rehellinen tällä palstalla, joka tunnustaa polttavansa?

        oon polttanu joskus yhdeksäntoista vuotta
        mutta kohta ollu polttamatta kakskytyhdeksän vuotta
        ja sillon kun lopetin ja sain sen tehtyä
        en oo koskaan enää uskaltanu maistaa
        koska varmasti tiedän että jään koukkuun
        vielä pystyny vältteleen.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        just tossa ei lapset huomaa onko ottanu vai ei
        jos alkoholi ei muuta persoonaa.

        Mitäköhän horiset?
        En persoonallisuuden muuttumisesta ole mitään sellaista kirjoittanut.

        Et kai käsitä, että ihmisen persoonallisuus muuttuu silloinkaan, kun hän on räkäkännissä? No eihän tietenkään muutu, vaan hän on ihan sama persoonallisuus kuin selvinpäinkin, paitsi kännissä.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        oon polttanu joskus yhdeksäntoista vuotta
        mutta kohta ollu polttamatta kakskytyhdeksän vuotta
        ja sillon kun lopetin ja sain sen tehtyä
        en oo koskaan enää uskaltanu maistaa
        koska varmasti tiedän että jään koukkuun
        vielä pystyny vältteleen.

        No joo joo jooo!

        Onko sinun sitten niin vaikea uskoa sitä, että joku toinen on ehkä lopettanut alkoholin käytön jo yhtä kauan sitten?
        On näköjään, kun juttujasi lukee.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mitäköhän horiset?
        En persoonallisuuden muuttumisesta ole mitään sellaista kirjoittanut.

        Et kai käsitä, että ihmisen persoonallisuus muuttuu silloinkaan, kun hän on räkäkännissä? No eihän tietenkään muutu, vaan hän on ihan sama persoonallisuus kuin selvinpäinkin, paitsi kännissä.

        mitenkäs se ihminen sit muuttuu kännissä
        mun mielestä sellasiset ihmiset jotka
        kännissä örveltää ja on haitaksi muille
        muuten jos ovat ihan samanlaisia kun muutenkin
        ei lapset mitään huomaa onko otettu alkoholia vai ei.


      • Tellukka kirjoitti:

        No joo joo jooo!

        Onko sinun sitten niin vaikea uskoa sitä, että joku toinen on ehkä lopettanut alkoholin käytön jo yhtä kauan sitten?
        On näköjään, kun juttujasi lukee.

        ootko sää sit lopettanu ongelmakäytön takia
        kun niin kovasti vastustat mun mielepiteitä
        alkoholin normaalista käytöstä.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        ootko sää sit lopettanu ongelmakäytön takia
        kun niin kovasti vastustat mun mielepiteitä
        alkoholin normaalista käytöstä.

        Nythän minä vasta se oikein ongelmakäyttäjä niitten sinun täältä lukemieni mielipiteittesi mukaan olenkin.
        Vaan se ongelma siinä näkyy olevan yksin sinun eikä minun, sillä ei minulle itselleni ole mitään ongelmaa siinä (ei ole ollut koskaan), että kaapissani seisoo pulloja ja minusta on silti mukavampi olla selvinpäin.

        Normaalikäyttäjänähän minä ne latkisin naamaani pois kuleksimasta, kun niitä on, vai mitä?
        Vai mitäs muita mielipiteitä sinulla olikaan normaalista käytöstä?


    • ö-Öö

      Melkein ammatissa, kuin ammatissa mahdollista innostua ottamaan.

      Toi oli jokin brittirankkaus, ei kovin häävi, mun mielestä. Oikeita tilastoja ei varmaan edes ole. Paljon duuneja, missä nyt alkoholiakin kuluu.

      Kauppahommia ei välttämättä tehdä ilman voiteluaineita. Joopa joo, edustaja kittaa ruokaöljyä ennen, kuin vie asiakkaan illalliselle. Kun asiakas tarpeeksi jurrissa, nimi soppariin.

      Moniin edustushommiin kuuluu just ilallisia jne, politiikka, diplomatia jne, niissä alkoholia aina tarjolla.

      Lekurit tarvitsevat lääkespriitä.

      Kirjapainoalalla pestiin painokoneet spriillä. Parinsadan litran tynnyri srpiitä painon murkassa...

      Edelliseen liittyen. Maalareilla tahtoi olla alkoholiongelmia. Johtui valkoisissa maaleissa käytetystä lyijystä. Jonkinasteista yijymyrkytystä, kipuja, kipuihin kossua.

      No joo. Aikanaan hikiän ainoassa paarissa oli hauskis porsari. Se kyllä ajoi asiakkaat sekunnilleen valomerkin jälkeen sulkemisaikaan ulos. Melko mutkasesti se joskus fillaroi himaansa, kun oli töitten jälkeen kipannut asiakkaitten puolityhjät lasit kitusiinsa :D

      Noh, luovilla aloilla käytetään paljon alkoholia.

      Isä Mitro viiniasiantuntija, muutenkin kyllä kirkkojengit dokaa, siitä ei vaan puhuta.

      Tiedän useitakin autokuskeja, jotka dokanneet ammattinsa.

      Ei tollasesta asiasta voi mitään täsmällisempiä tilastoja tehdä, ammatista, kuin ammatista löytyy käyttäjiä.

      =DW=

      • ö-Öö

        Se piti lisäämäni

        Ammateissa tietenkin sekin, jos paljon ihmisiä jollain alalla, sen enemmän niissä tietenkin täysin terveitä, myös raittiitakin. Tätä raittiiden määrää ei mitenkään ole voitu suhteuttaa alkoholiongelmaisten määrään, koska sitä ei ole tutkittu. Just joistain autonkuljettajien kokonaismäärästä juoppojen osuus, verrattuna raittiiden määrään ei voi ola kovinkaan suuri.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Se piti lisäämäni

        Ammateissa tietenkin sekin, jos paljon ihmisiä jollain alalla, sen enemmän niissä tietenkin täysin terveitä, myös raittiitakin. Tätä raittiiden määrää ei mitenkään ole voitu suhteuttaa alkoholiongelmaisten määrään, koska sitä ei ole tutkittu. Just joistain autonkuljettajien kokonaismäärästä juoppojen osuus, verrattuna raittiiden määrään ei voi ola kovinkaan suuri.

        =DW=

        Minä aloin juopoksi 1964.
        Olin 14v.
        Ja niin on jatkunut tähän päivään asti.
        Miksi tätä normaalia Suomalaisen elämän-menoa pitää jatkuvasti jankuttaa?


        H.


      • Et-olisi-maininnut

        1964.
        Sen kyllä huomaa.
        Kuinka usein olen kärynnyt Renaul Megativen ratin takaa?


    • Kuten tee-veekin jankuttaa vanhoja, jankutan minäkin.
      Monet taatusti jankutulkseni muistavatkin.
      Etenkin alkoholi-aloitusten uusintojen tekijät.
      Minä aloin juopoksi 1964.
      Olin 14v.
      Ja niin on jatkunut tähän päivään asti.
      Miksi tätä normaalia Suomalaisen elämän-menoa pitää jatkuvasti jankuttaa?

      H.

    • Tylsimpiä puheenaiheita on ihmisten alkoholinkäytön vatvominen, kuten jo sanottiin.
      Kuka juo, mitä juo ja missä juo, mitä se muille kuuluu. Pitäköön jokainen huolen omista juomisistaan.
      Syyllistämättä ketään, raittiita, pikkuisen maistelevia tai enemmän ottavia.

      • Eihän ne enää meidän ikäisten juomiset kenellekään kuulu.
        Silloin se meinaa kuulua muillekin kuin itselleen, jos mukana kuvassa on lapsia.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eihän ne enää meidän ikäisten juomiset kenellekään kuulu.
        Silloin se meinaa kuulua muillekin kuin itselleen, jos mukana kuvassa on lapsia.

        Totta kai kuuluu muillekin jos lapset kärsivät alkoholia liikaa käyttävistä vanhemmista. Ne tilanteet hoidetaan toista kautta.
        Nyt ollaan ikäihmisten palstalla ja täällä on aika turhaa sormeaan tuntemattomille heristellä.


      • ö-Öö

        Mun kokemusten mukaan jonkun alkohlinkäyttö nimenomaan kuuluu kaikille muille :D

        Uskomatton paljon ihmiset kyttää toisia, alkoholi erittäin hyvä juoruamisaihe. Täällä pöndellä koneisto toimii täpöillä, jos joku on vähän maistissa, sen tietää koko kylä. Hokattava kylässä runsaasti lestaateja, jotka kiihkomieliä myös raittiusasioissa.

        Työväentalolla kaljapaari, ravintolat ei tahdo kannattaa, lestaatit kun ei muka juo ja tavalliset ihmiset ei oikein uskalla paareissa kulkea. Porukat dokaa himassa, tai menevät naapurikuntiin, tai kaupunkiin kapakkaan. Tansseja on, ihmiset käy autoissa ryypyllä.

        Joskus kävin muutamia kertoja osulasta ostamassa keskaria. Ihmeesti koko kunta tiesi asian. Kaupassa lestaateja myyjiä, net oli levittäneet tietoa. Mä nyt sitten olen virallinen juoppo niitten silmissä. Ihmiset, jotka ei edes tiedä mun ulkonäköä, tai muutenkaan musta mitään, tietää nimen ja että mä juon keskaria :D

        Suunileen samanlaista kai se kaikkialla. Hokattava kuitenkin, paikka suunnalleen saman samankokoinen, kuin slummi, missä tsadissa asun. Tsadissa kuus kapakkaa anniskeluoikeuksin, täällä työväentalo, sekä yks matkailualan yritys, joka auki tilausten mukaan. Ekun, avasivat just uuden pitserian, sen aikaa kai sieltä saa kaljaa, kun konkurssiin meneminen vie aikaa. Lestaatit ei käy pitsalla. Ikinä en ainakaan ole kuullut, että lestaatiperhe pölähtäisi pitseriaan ja tilaisi 18 pitsaa. Ei sosku tollasta maksa.

        Ja tosiaan, meitsi nykyisin useimiten ostaa keskarinsa jostain muualta.

        =DW=


      • Ancelina kirjoitti:

        Totta kai kuuluu muillekin jos lapset kärsivät alkoholia liikaa käyttävistä vanhemmista. Ne tilanteet hoidetaan toista kautta.
        Nyt ollaan ikäihmisten palstalla ja täällä on aika turhaa sormeaan tuntemattomille heristellä.

        Lapset huomaavat eron heti, jos vanhemmista jompi kumpi on ottanut vähänkin. Se on heille loukkaava ja pelottava tunne, kun isä tai äiti muuttuu poikkeavaksi siitä turvallisesta vanhemmasta, minkä he tuntevat ja johon heidän pitää pystyä luottamaan.
        Minä olen valmis heristämään sormea täälläkin sellaiselle, joka kertoo lastenlastensa kanssa viettämästään ajasta, että ensin otettiin sitä, sitten lasillinen tätä ja ruuan kanssa vielä tuota ...
        Ei ole mikään puolustus se, että ei me sitä lapsille annettu.


      • ö-Öö kirjoitti:

        Mun kokemusten mukaan jonkun alkohlinkäyttö nimenomaan kuuluu kaikille muille :D

        Uskomatton paljon ihmiset kyttää toisia, alkoholi erittäin hyvä juoruamisaihe. Täällä pöndellä koneisto toimii täpöillä, jos joku on vähän maistissa, sen tietää koko kylä. Hokattava kylässä runsaasti lestaateja, jotka kiihkomieliä myös raittiusasioissa.

        Työväentalolla kaljapaari, ravintolat ei tahdo kannattaa, lestaatit kun ei muka juo ja tavalliset ihmiset ei oikein uskalla paareissa kulkea. Porukat dokaa himassa, tai menevät naapurikuntiin, tai kaupunkiin kapakkaan. Tansseja on, ihmiset käy autoissa ryypyllä.

        Joskus kävin muutamia kertoja osulasta ostamassa keskaria. Ihmeesti koko kunta tiesi asian. Kaupassa lestaateja myyjiä, net oli levittäneet tietoa. Mä nyt sitten olen virallinen juoppo niitten silmissä. Ihmiset, jotka ei edes tiedä mun ulkonäköä, tai muutenkaan musta mitään, tietää nimen ja että mä juon keskaria :D

        Suunileen samanlaista kai se kaikkialla. Hokattava kuitenkin, paikka suunnalleen saman samankokoinen, kuin slummi, missä tsadissa asun. Tsadissa kuus kapakkaa anniskeluoikeuksin, täällä työväentalo, sekä yks matkailualan yritys, joka auki tilausten mukaan. Ekun, avasivat just uuden pitserian, sen aikaa kai sieltä saa kaljaa, kun konkurssiin meneminen vie aikaa. Lestaatit ei käy pitsalla. Ikinä en ainakaan ole kuullut, että lestaatiperhe pölähtäisi pitseriaan ja tilaisi 18 pitsaa. Ei sosku tollasta maksa.

        Ja tosiaan, meitsi nykyisin useimiten ostaa keskarinsa jostain muualta.

        =DW=

        Tämä on pieni kylä, mutta en tiedä enkä seuraa kenenkään alkolinkäyttöä.
        Juoruina jotain joskus kuulen, pari vuotta sitten viimeksi, kun eräs mies kuoli, naapurin "tietotoimisto" kertoi, että rankan ryyppäämisen seurauksena.


      • Tellukka kirjoitti:

        Lapset huomaavat eron heti, jos vanhemmista jompi kumpi on ottanut vähänkin. Se on heille loukkaava ja pelottava tunne, kun isä tai äiti muuttuu poikkeavaksi siitä turvallisesta vanhemmasta, minkä he tuntevat ja johon heidän pitää pystyä luottamaan.
        Minä olen valmis heristämään sormea täälläkin sellaiselle, joka kertoo lastenlastensa kanssa viettämästään ajasta, että ensin otettiin sitä, sitten lasillinen tätä ja ruuan kanssa vielä tuota ...
        Ei ole mikään puolustus se, että ei me sitä lapsille annettu.

        Niin Tellukka, ainahan sitä voi yrittää toisia ojentaa.
        Tehoaako, sitä on vaikea tietää.


      • Ancelina kirjoitti:

        Niin Tellukka, ainahan sitä voi yrittää toisia ojentaa.
        Tehoaako, sitä on vaikea tietää.

        Se ei sitten enää ole minun ongelmani.
        Eihän minuunkaan tehoa mikä vaan, mutta kaikki ojentelut ovat ihan tervetulleita tännekin päin. Mitä niille sitten teen, niin se on taas toinen juttu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Lapset huomaavat eron heti, jos vanhemmista jompi kumpi on ottanut vähänkin. Se on heille loukkaava ja pelottava tunne, kun isä tai äiti muuttuu poikkeavaksi siitä turvallisesta vanhemmasta, minkä he tuntevat ja johon heidän pitää pystyä luottamaan.
        Minä olen valmis heristämään sormea täälläkin sellaiselle, joka kertoo lastenlastensa kanssa viettämästään ajasta, että ensin otettiin sitä, sitten lasillinen tätä ja ruuan kanssa vielä tuota ...
        Ei ole mikään puolustus se, että ei me sitä lapsille annettu.

        kaikki ei muut muutaman oluen
        tai muutaman viinilasillisen jälkeen.


      • siis ei muutu eikä muut.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        kaikki ei muut muutaman oluen
        tai muutaman viinilasillisen jälkeen.

        Lapset huomaavat eron vähästäkin alkoholimäärästä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Lapset huomaavat eron vähästäkin alkoholimäärästä.

        ei kaikista tunnen paljonkin ihmisiä joita alkoholin kohtuukäyttö muuta mietenkään.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        ei kaikista tunnen paljonkin ihmisiä joita alkoholin kohtuukäyttö muuta mietenkään.

        Tarkoitinkin lapsia ja heidän omia vanhempiaan, jotka he tuntevat hyvin, enkä sinua ja sinun päällisinpuolin tuntemiasi tuttavia.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tarkoitinkin lapsia ja heidän omia vanhempiaan, jotka he tuntevat hyvin, enkä sinua ja sinun päällisinpuolin tuntemiasi tuttavia.

        mullakin on ollu vanhemmat jotka on käyttäny alkoholia
        sisko ja veli joilla on isot perheet muutamassa polvessa
        ei kovin päällisin puolin tuttuja
        oma tytär tyttären poika
        kaikki aikuiset on aina käyttäny alkoholia
        ja täytyy sanoo että veli oli ainoastaan se joka muuttui
        mutta ei senkään lapset siitä oo koskaan kärsiny
        ei se aina oo niin yksiselitteistä

        huomaatko nyt että kovasti jo väittelet alkoholista mun kanssa
        mulla ei oo koskaan ollu ongelmia eikä kellään mun suvussa
        joten mulla on oma näkemys asiasta ja sulla oma.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        mullakin on ollu vanhemmat jotka on käyttäny alkoholia
        sisko ja veli joilla on isot perheet muutamassa polvessa
        ei kovin päällisin puolin tuttuja
        oma tytär tyttären poika
        kaikki aikuiset on aina käyttäny alkoholia
        ja täytyy sanoo että veli oli ainoastaan se joka muuttui
        mutta ei senkään lapset siitä oo koskaan kärsiny
        ei se aina oo niin yksiselitteistä

        huomaatko nyt että kovasti jo väittelet alkoholista mun kanssa
        mulla ei oo koskaan ollu ongelmia eikä kellään mun suvussa
        joten mulla on oma näkemys asiasta ja sulla oma.

        Ei se alkoholi aikuiselle mikään ongelma useinmiten olekaan. Kai olet aikuinen?

        Lapset kärsivät siitä vaikka eivät haluakaan pahoittaa vanhempiensa mieltä sanomalla sitä heille itselleen. Minun ehdoton ja jyrkkä mielipiteeni on, että lapset ja alkoholi eivät sovi yhteen missään tilanteessa. Jos juo, niin hoidelkoon sen jossain muualla kuin lasten aikana.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei se alkoholi aikuiselle mikään ongelma useinmiten olekaan. Kai olet aikuinen?

        Lapset kärsivät siitä vaikka eivät haluakaan pahoittaa vanhempiensa mieltä sanomalla sitä heille itselleen. Minun ehdoton ja jyrkkä mielipiteeni on, että lapset ja alkoholi eivät sovi yhteen missään tilanteessa. Jos juo, niin hoidelkoon sen jossain muualla kuin lasten aikana.

        ja mun ehdoton mielipiteeni on
        ihan hyvä totuttaa lapset jo pienestä pitäen
        terveeseen alkoholinkäyttöön
        niin osaavat vanhempanakin suhtautua siihen sit oikein
        mun lähi suku on noin viiskymmentä henkeä nykyään
        on häitä on ylioppilasjuhlia ym missä kokoonnumme kaikki yhteen
        pienet lapsetkin mukana
        mutta voin sanoo kans että kaikkiin juhliimme kuuluu alkoholi

        olen aikuinen ja kerronin myös ettei lapsena minulle ollut mikään ongelma
        jos meillä kotona tai mökillä oli juhlia ja aikuiset käytti alkoholia

        olkoon tää asia nyt keskusteltu
        ja kunnioitetaan toistemme mielipiteitä.


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        ja mun ehdoton mielipiteeni on
        ihan hyvä totuttaa lapset jo pienestä pitäen
        terveeseen alkoholinkäyttöön
        niin osaavat vanhempanakin suhtautua siihen sit oikein
        mun lähi suku on noin viiskymmentä henkeä nykyään
        on häitä on ylioppilasjuhlia ym missä kokoonnumme kaikki yhteen
        pienet lapsetkin mukana
        mutta voin sanoo kans että kaikkiin juhliimme kuuluu alkoholi

        olen aikuinen ja kerronin myös ettei lapsena minulle ollut mikään ongelma
        jos meillä kotona tai mökillä oli juhlia ja aikuiset käytti alkoholia

        olkoon tää asia nyt keskusteltu
        ja kunnioitetaan toistemme mielipiteitä.

        Taisit jo kertoakin, ettei sinulla ole ongelmaa juomisesta:
        """"mulla ei ole minkäänlaista ongelmaa ollu sen juomisessa koskaan
        jos sitä on niin juon sen pois kuleksimasta.""""

        Minulla taas on niinpäin, ettei ole mitään ongelmaa säilyttää alkoholia kotonani juomatta sitä pois kuleksimasta. Nytkin on kaapissani neljä pulloa konjakkia, eikä yhtään vaivaa, että ne pitäisi saada juotua pois kuleksimasta.

        Kumpi lienee sitten sitä tervettä alkoholinkäyttöä, mihin jo lapsena on saatava mallia?


      • aina.i.ankeinen kirjoitti:

        kaikki ei muut muutaman oluen
        tai muutaman viinilasillisen jälkeen.

        Samaa mieltä. Muutaman alkoholiannoksen nauttiminen ei normaalia ihmistä miksikään muuta. Eri asia, jos otetaan selvään humalaan asti, se ei ole hyvä asia lasten kannalta.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Samaa mieltä. Muutaman alkoholiannoksen nauttiminen ei normaalia ihmistä miksikään muuta. Eri asia, jos otetaan selvään humalaan asti, se ei ole hyvä asia lasten kannalta.

        Kuulostaa niin tutulta.
        Noinhan sitä jokainen itse kuvittelee.


    • P....njauhaja

      Olen kohta valmistumassa PASKANJAUHAJAKSI ja aion suorittaa kirjallisen opintonäytteen ensi viikolla. Tutorini suositteli että käyn tällä palstalla - se antaa kuulemma hyviä vinkkejä.

      • Mihin sinä sitä jauhettua paskaa tarvitset? Onko sinulla peltoakaan?


    • Lauletaas vähän joukon jatkoksi,
      olenhan toki jo vuosikausia täällä laulellut,
      Useimpia noita hommia pyörittelen, aikamoinen kuolemanriski löytyy jos laskeskelee.
      Mutta riskejä en laskeskele kun milloin vain voin potkaista tyhjää, elämä itsessään on jo riski.
      Teen hommia useampia viikkoja putkeen ja silloin olen niin pulmunen kuin vain osaan olla ja sitten ulostan itseni töistä, vien roskapussit vähäksi aikaa yms ja teen sen kunnolla, riippuu kulloisestakin seurasta kuinka kunnolla. Yleensä vaihdan maisemaa.
      Olen kuulema huono juomari, mutta ehkä opin kun loppuelämäni harjoittelen. Yleensä otan oppia muista ihailemistani ihmisistä vaikkapa juicesta tai rautavaarasta tai muista yhdestä tähdestä nauttivista.

      • VV-vähän-vänkään-kin

        AA:n korvikkeeksi olen perustanut kaksi uutta ryhmää.
        JJ = juovat juopot
        RR = raittiit rutisijat


      • VV-vähän-vänkään-kin kirjoitti:

        AA:n korvikkeeksi olen perustanut kaksi uutta ryhmää.
        JJ = juovat juopot
        RR = raittiit rutisijat

        Voisin liittyä kumpaakin ryhmään, kaikenmoiset ryhmät ovat niin mukavia, varsinkin ihmiset niissä, vaikken niin kovin karsinoista tykkääkään. Niistä tulee niin helposti sisäänlämpiäviä keskenään hykertelijöitä. Seikkailu ilman laitoja, siellä ja täällä virkistää elämää.


      • New-age
        rosaliiin kirjoitti:

        Voisin liittyä kumpaakin ryhmään, kaikenmoiset ryhmät ovat niin mukavia, varsinkin ihmiset niissä, vaikken niin kovin karsinoista tykkääkään. Niistä tulee niin helposti sisäänlämpiäviä keskenään hykertelijöitä. Seikkailu ilman laitoja, siellä ja täällä virkistää elämää.

        Tätä aihetta on käsitelty aika hiljan. Mutta kun aloittaja lähestyy ammattinimikkeiden kautta, niin löytyy siistin sisätyön toteuttajistakin joku, joka luiskahtaa.
        Tellukan kanssa olen samaa mieltä siitä, että alkoholi ja lapset eivät sovi samaan kuvaan. Etelä-Euroopassa päivärytmi on eri ja ruokailukulttuuri aivan eri, useita sukupolvia samassa tilaisuudessa syömässä ties montako tuntia jne.
        Voi olla, että olen kaksinaismoralisti. No, sitten olen.
        Muutoin aikuisten tässä iässä pitäisi jo ymmärtää, mikä on hyväksi.


      • Rosaliiin, minäkin olen huono juomaan, mutta en aio harjoitella juomista, teinityttömäisesti kenenkään idolini jälkiä seuratakseni.


      • New-age kirjoitti:

        Tätä aihetta on käsitelty aika hiljan. Mutta kun aloittaja lähestyy ammattinimikkeiden kautta, niin löytyy siistin sisätyön toteuttajistakin joku, joka luiskahtaa.
        Tellukan kanssa olen samaa mieltä siitä, että alkoholi ja lapset eivät sovi samaan kuvaan. Etelä-Euroopassa päivärytmi on eri ja ruokailukulttuuri aivan eri, useita sukupolvia samassa tilaisuudessa syömässä ties montako tuntia jne.
        Voi olla, että olen kaksinaismoralisti. No, sitten olen.
        Muutoin aikuisten tässä iässä pitäisi jo ymmärtää, mikä on hyväksi.

        suomalasilla ei voi olla ruokakulttuuria
        jossa juodaan viiniä ja lapset on mukana
        mut etelä-euroopassa voi olla
        mikä siitä suomalaisesta sen kummemman tekee
        jos meillä pidetään koko porukan pikkujoulu lounas isolle porukalle
        niinkun mun siskolla on aina tapan pitää koko porukalleen
        joskus ollaan siellä mukana
        alkaa puolen päivän aikaan glögillä
        ja jatkuu iltaan asti syöden juoden ja nautiskellen
        lapset mukana ja sielläkö erittäin hienosti ja monipuolisesti
        katetussa pöydässä ei sais olla muuta kun maitoo ja mehua ja vettä

        vappuna käydään myös aina meidän porukalla
        ja vähän ulkopuolisissa höystettynä
        ravintolassa syömässä ja aina on lapsia mukana
        juodaan skumppaa ja viiniä
        pitäskö se vaihtaa ens vappuna maitoon
        vaikka samanlainen vappukulttuuri on kuulunu elämääni aina
        myös sillon kun olin lapsi.


      • Ancelina kirjoitti:

        Rosaliiin, minäkin olen huono juomaan, mutta en aio harjoitella juomista, teinityttömäisesti kenenkään idolini jälkiä seuratakseni.

        Ancelina
        Onnekseni olen myös erittäin kovapäinen ja surkea oppija.
        Jospa sitä kehitystä olisi jo pikkiriikkisen sentään tapahtunut lapsellisuudesta sinne teinityttöjuttuihin, siitäkään ei tosin voi olla kovin varma.
        Osaan toki jo hyvin kikattaa...


      • rosaliiin kirjoitti:

        Ancelina
        Onnekseni olen myös erittäin kovapäinen ja surkea oppija.
        Jospa sitä kehitystä olisi jo pikkiriikkisen sentään tapahtunut lapsellisuudesta sinne teinityttöjuttuihin, siitäkään ei tosin voi olla kovin varma.
        Osaan toki jo hyvin kikattaa...

        Sinä voisit opettaa minulle kuinka kikatetaan, sitä en hallitse.

        Sinunhan piti olla sellainen jonkin korttimuorin tapainen villi ja riehakas mummi :)
        Jos olet vasta teini, niin hyvin ehdit tuohonkin rooliin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sinä voisit opettaa minulle kuinka kikatetaan, sitä en hallitse.

        Sinunhan piti olla sellainen jonkin korttimuorin tapainen villi ja riehakas mummi :)
        Jos olet vasta teini, niin hyvin ehdit tuohonkin rooliin.

        Niiiin, sanovat, että hitaasti hyvää tulee, mutta sekin voi olla kompa, ei tule koskaan hyvää vaikka koko elämänsä koheltaisi. Kohtalossaan vaan kompuroi.

        yt tämän muorin on kuukausi odotettava, että voi olla oikein villi ja riehakas noissa liito ja lento hommissa, pantava vaan helmat kuntoon, kokeilisikohan kukkamekkoa ruusuilla tänä pääsiäisenä.


      • New-age kirjoitti:

        Tätä aihetta on käsitelty aika hiljan. Mutta kun aloittaja lähestyy ammattinimikkeiden kautta, niin löytyy siistin sisätyön toteuttajistakin joku, joka luiskahtaa.
        Tellukan kanssa olen samaa mieltä siitä, että alkoholi ja lapset eivät sovi samaan kuvaan. Etelä-Euroopassa päivärytmi on eri ja ruokailukulttuuri aivan eri, useita sukupolvia samassa tilaisuudessa syömässä ties montako tuntia jne.
        Voi olla, että olen kaksinaismoralisti. No, sitten olen.
        Muutoin aikuisten tässä iässä pitäisi jo ymmärtää, mikä on hyväksi.

        "Tellukan kanssa olen samaa mieltä siitä, että alkoholi ja lapset eivät sovi samaan kuvaan."
        Liittyisköhän tähän se , että Suomessa on niin totuttu humalahakuiseen alkoholin käyttöön, otetaan selvät kännit tai sitten ei oteta ollenkaan.
        Eikö vanhempien kohtuukäyttö voisi opettaa lapsillekkin oikeanlaista suhtautumista alkoholiin.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        "Tellukan kanssa olen samaa mieltä siitä, että alkoholi ja lapset eivät sovi samaan kuvaan."
        Liittyisköhän tähän se , että Suomessa on niin totuttu humalahakuiseen alkoholin käyttöön, otetaan selvät kännit tai sitten ei oteta ollenkaan.
        Eikö vanhempien kohtuukäyttö voisi opettaa lapsillekkin oikeanlaista suhtautumista alkoholiin.

        "entinenmiäs"

        Palsta on 60 .
        Lapset jotain 40
        Lapsen-lapsilla omat vanhenpansa.
        Mitä heevettiä sinä jankkaat turhaan.?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "entinenmiäs"

        Palsta on 60 .
        Lapset jotain 40
        Lapsen-lapsilla omat vanhenpansa.
        Mitä heevettiä sinä jankkaat turhaan.?

        H.

        Tuttu virsi sinulta. Mutta sinähän et näe etkä ymmärrä mitään sen 60 oman napasi ulkopuolella olevaa.


    • Syntymähumalassa

      Minkä takia? Minähän vasta lopetin noin vuosi sitten keväällä. Enkä tarkoita juomista.

    • laula-itte-jos-osaat
      • Aloitukseen vastaan:
        Muuten lista ei ihmetytä, mutta tuo suutari kakkossijalla ? Vapaan ammatin harjoittaja sentään..
        Maalarin ammattiin alkoholi liitetään usein. Uskon kyllä tuon annetun perustetelun ja helppo saatavuus kai selvittää ravintolaväen sijoituksen.

        Tuolla joku taisi katsoa, että ikäihmisten alkoholinkäyttö ei kuulu kenelläkään. Kyllä kotihoito on ilmaissut huolensa siitä. Vaikka lääkkeiden ja alkoholinkäytön yhteensopimattomuudesta varoitetaan, sitä eivät kaikki silti noudata.
        Voivat kaatua helpommin ja juuri tarkistin, että lonkkaleikkaus hoitopäivineen maksaa yhteiskunnalle keskimäärin 18000 euroa. Tähän tulee tietysti vakiovastauksena, että onhan sitä alkoholiveroakin maksettu..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Aloitukseen vastaan:
        Muuten lista ei ihmetytä, mutta tuo suutari kakkossijalla ? Vapaan ammatin harjoittaja sentään..
        Maalarin ammattiin alkoholi liitetään usein. Uskon kyllä tuon annetun perustetelun ja helppo saatavuus kai selvittää ravintolaväen sijoituksen.

        Tuolla joku taisi katsoa, että ikäihmisten alkoholinkäyttö ei kuulu kenelläkään. Kyllä kotihoito on ilmaissut huolensa siitä. Vaikka lääkkeiden ja alkoholinkäytön yhteensopimattomuudesta varoitetaan, sitä eivät kaikki silti noudata.
        Voivat kaatua helpommin ja juuri tarkistin, että lonkkaleikkaus hoitopäivineen maksaa yhteiskunnalle keskimäärin 18000 euroa. Tähän tulee tietysti vakiovastauksena, että onhan sitä alkoholiveroakin maksettu..))

        "demeteri"

        No voi...
        Laittoiko tuhma hunkki taas ykköseksi jotain typerää?
        Musiikkiaki.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeteri"

        No voi...
        Laittoiko tuhma hunkki taas ykköseksi jotain typerää?
        Musiikkiaki.

        H.

        Musiikilla on aina paikkansa, mutta kaikki eivät aina kirmaa sinun ketjuusi..))
        Etenkin kun on havaittu, että portsari asettaa riman korkealle...


      • demeter1 kirjoitti:

        Musiikilla on aina paikkansa, mutta kaikki eivät aina kirmaa sinun ketjuusi..))
        Etenkin kun on havaittu, että portsari asettaa riman korkealle...

        "demeteri"

        Niinpä.
        Ymmärtämättömyydestä mielen-osoitus syntyy.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeteri"

        Niinpä.
        Ymmärtämättömyydestä mielen-osoitus syntyy.

        H.

        ...tai sitten isommasta ymmärryksestä..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Aloitukseen vastaan:
        Muuten lista ei ihmetytä, mutta tuo suutari kakkossijalla ? Vapaan ammatin harjoittaja sentään..
        Maalarin ammattiin alkoholi liitetään usein. Uskon kyllä tuon annetun perustetelun ja helppo saatavuus kai selvittää ravintolaväen sijoituksen.

        Tuolla joku taisi katsoa, että ikäihmisten alkoholinkäyttö ei kuulu kenelläkään. Kyllä kotihoito on ilmaissut huolensa siitä. Vaikka lääkkeiden ja alkoholinkäytön yhteensopimattomuudesta varoitetaan, sitä eivät kaikki silti noudata.
        Voivat kaatua helpommin ja juuri tarkistin, että lonkkaleikkaus hoitopäivineen maksaa yhteiskunnalle keskimäärin 18000 euroa. Tähän tulee tietysti vakiovastauksena, että onhan sitä alkoholiveroakin maksettu..))

        Eikö se lonkkaleikkaus maksa ihan saman, jos kaatuu selvinpäin?

        Isäni ei käyttänyt alkoholia, mutta hänelle jouduttiin silti tekemään lonkkaleikkaus vaikka ei kaatumisen takia. Silloinhan pitäisi käveleminenkin kieltää, ettei nivelet kulu.


      • demeter1 kirjoitti:

        Aloitukseen vastaan:
        Muuten lista ei ihmetytä, mutta tuo suutari kakkossijalla ? Vapaan ammatin harjoittaja sentään..
        Maalarin ammattiin alkoholi liitetään usein. Uskon kyllä tuon annetun perustetelun ja helppo saatavuus kai selvittää ravintolaväen sijoituksen.

        Tuolla joku taisi katsoa, että ikäihmisten alkoholinkäyttö ei kuulu kenelläkään. Kyllä kotihoito on ilmaissut huolensa siitä. Vaikka lääkkeiden ja alkoholinkäytön yhteensopimattomuudesta varoitetaan, sitä eivät kaikki silti noudata.
        Voivat kaatua helpommin ja juuri tarkistin, että lonkkaleikkaus hoitopäivineen maksaa yhteiskunnalle keskimäärin 18000 euroa. Tähän tulee tietysti vakiovastauksena, että onhan sitä alkoholiveroakin maksettu..))

        Demeter, kai se nyt kenellekään kuuluu, läheisille ja muille huolissaan oleville.
        Kotihoidolle ehkä kuuluukin jo työn puolesta.
        Mutta ei vieraille ja asiaan kuulumattomille.

        Minulle tulisi mieleenikään mennä naapuria komentelemaan, että nyt lopetat tuon ryyppäämisen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Eikö se lonkkaleikkaus maksa ihan saman, jos kaatuu selvinpäin?

        Isäni ei käyttänyt alkoholia, mutta hänelle jouduttiin silti tekemään lonkkaleikkaus vaikka ei kaatumisen takia. Silloinhan pitäisi käveleminenkin kieltää, ettei nivelet kulu.

        Jaa. Tuossapa olisikin hyvä säästöidea kunnille: lisää omavastuuosuutta nille, jotka ovat kännissä kaatuneet..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Tuossapa olisikin hyvä säästöidea kunnille: lisää omavastuuosuutta nille, jotka ovat kännissä kaatuneet..))

        Sille tielle jos lähdetään, niin lisää omavastuuta niillekin, jotka ovat selvinpäin laskettelumäessä kompuroineet.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sille tielle jos lähdetään, niin lisää omavastuuta niillekin, jotka ovat selvinpäin laskettelumäessä kompuroineet.

        Sopii mulle. Pakkokos sitä on lasketella..))


    • Ammatit ja alkoholi eivät ole missään yhteydessä toisiinsa.

      • En nyt ihan sanoisi, ettei missään yhteydessä. Mitä stressaavampi ammatti, sitä suurempi riski alkoholisoitumiseen, jos muut riskitekijät samat. Näin minä ajattelisin. Mutta tuo lista kyllä vaikuttaa ihan huuhaalta.


    • DI74

      Taitaa kuitenkin olla niin, etteivät nuo työt aiheuta alkoholismia, vaan alkoholistin geeneillä varustetut ihmiset hakeutuvat noihin töihin.

      Alkoholismi kun johtuu geeneistä ja nuo työt eivät muuta geeniperimää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe