Vastaan: JeesusKävelee esittämään kysymykseen

Jeesus-surffasi

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14766018/kaveliko-jeesus-jarvessa-sen-paalla-vai-rannassa

Jeesus käveli myrskyävän veden laineilla, ts. Jeesus surffaili ilman surffilautaa, kävellen aallon harjalla, eihän Hän olisi muuten niin nopeasti päässyt auttamaan opetuslapsiaan pulasta.

Mt 14:24-33 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.

Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.

Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.

Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö."
Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten."
Hän sanoi: "Tule." Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua."
Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
Ja kun he olivat astuneet venheeseen, asettui tuuli.
Niin venheessä-olijat kumarsivat häntä ja sanoivat: "Totisesti sinä olet Jumalan Poika."

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos-Herra-Jeesus-

      Näyttää kuin Jeesus olisi Surffaillut myrsky aallokossa ilman surffilautaa vastatuuleen.
      Ihmeellinen Jeesus.
      Purjehtivat purjehtivat vastatuuleen luovimalla. Mutta Jeesus surffasi vastatuuleen ilman surffilautaa.

    • Ierika

      Vettenpäällä on tullut käveltyä jokaisella pilkkireissulla. Joskus uskoa on tarvittu enemmän. On varmaan tämäkin raamattuun omittu kansantaru ollut melkoinen ihme paimentolaisten nuotiolla kerrottuna.

      Veden jeesus käytti viiniksi mutta tiedetäänkö että hallitsiko hän myös tislauksen. Kirkasta, oi kristus - häneltä ainakin tiedetään pyydetyn.

      • siis-työn-ääniä-vain

        Jeesus käveli avoveden päällä, eikä järvi Galileassa ole kai koskaan ollut jäässä. Eikä Jeesuksen aikana se ollut koska Jeesuksen opetuslapset olivat soutamassa Galilean järvellä.

        Ja tänää Jeesus kulkee kaikissa muissakin myrskytuulissa:

        Sak. 9:14
        Herra on näkyvä heidän yllänsä, ja hänen nuolensa lähtee kuin salama. Herra, Herra puhaltaa pasunaan ja kulkee etelän myrskytuulissa.
        Kuten Jer 12:14 sanotaan: "Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltä. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

        Ja jos he (palet) oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin (baal allahin) kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

        Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."


    • Ajatella-jo-ennen-tomuja

      Sananlasktkin: Kertoo että Jeesus on Jumalan viisaus ja Jumala Rakataa ihmislapsia Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Ja Jeesus ihastunut ihmislapsiin, siis meihin. Siihen Isä Jumala sanoo että kuulkaa Häntä.
      8:1 Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua?
      8:2 Ylös kummuille, tien viereen, polkujen risteyksiin hän on asettunut.
      8:3 Porttien pielissä, kaupungin portilla, oviaukoissa hän huutaa:
      8:4 "Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni. >> Jakeen lisätiedot
      8:5 Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät.
      8:6 Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
      8:7 sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
      8:8 Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
      8:9 Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
      8:10 Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
      8:11 Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
      8:12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
      8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
      8:14 Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
      8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
      8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.
      8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
      8:18 Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
      8:19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
      8:20 Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
      8:21 antaakseni niille, jotka minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.
      8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
      8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
      8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
      8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
      8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
      8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
      8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
      8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
      8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
      8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
      8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
      8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
      8:34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
      8:35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
      8:36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

    • KoineeKreikkaa

      Raamatun sana ensimmäisen vuosisadan koineen kreikaksi vastaan Biblian sana 1700-luvun suomeksi. Kumman uskotte voittavan? Se joka on alkuperäinen sana vai se joka on siitä tulkittu käännös?

      Markus 6:49 Oi dé idóntes aftón epi tis thalássis peripatoúnta
      Markus 6:49 And they having seen him by the sea walking
      Markus 6:49 Ja nämä näkivät tämän rannalla sen järven kävelevän

      Ei se asia miksikään muutu vaikka kuinka lainaa suomen kielistä raamattua jos siellä lukee muuta kuin alkuperäis kielellä. Koineenkreikaksi kirjoitettu alkuteksti pesee suomen kieliset väännöksen 10/0.

    • Maakin-nielaisee

      4Ms 16: ja ottakoon kukin teistä hiilipannunsa ja pankoon siihen suitsuketta sekä tuokoon Herran eteen hiilipannunsa, kaksisataa viisikymmentä hiilipannua; niinikään sinä ja Aaron tuokaa kumpikin hiilipannunne." Niin he ottivat kukin hiilipannunsa, virittivät niihin tulen ja panivat niihin suitsuketta ja asettuivat ilmestysmajan ovelle; samoin myöskin Mooses ja Aaron. Mutta Koorah kokosi heitä vastaan koko seurakunnan ilmestysmajan ovelle.

      Silloin Herran kirkkaus näkyi koko seurakunnalle. Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille sanoen: "Erottautukaa te tästä joukosta, niin minä tuokiossa heidät tuhoan." Mutta he lankesivat kasvoillensa ja sanoivat: "Oi Jumala, sinä Jumala, jonka vallassa on kaiken lihan henki: jos yksi mies rikkoo, vihastutko silloin koko seurakuntaan?" Niin Herra puhui Moosekselle sanoen:  "Puhu seurakunnalle näin: Lähtekää pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä." 

      Sitten Mooses nousi ja meni Daatanin ja Abiramin luo, ja Israelin vanhimmat seurasivat häntä.  Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden." Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.  Ja Mooses puhui:

      "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:  jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt. Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."  Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa  ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa. 
      Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä. Ja koko Israel, joka oli heidän ympärillänsä, pakeni kuullessaan heidän huutonsa, sillä he pelkäsivät maan nielaisevan heidätkin. 

      Mutta tuli lähti Herran tyköä ja kulutti ne kaksisataa viisikymmentä miestä, jotka olivat tuoneet suitsutusta.

    • MaaOnHerran-

      jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat,
      ja heidän käy,
      niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy,
      niin ei Herra ole minua lähettänyt.
      Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa,
      niin että he elävältä suistuvat tuonelaan,
      niin siitä tietäkää,
      että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
      Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi,

      niin maa halkesi heidän altansa ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät,

      heidän asuntonsa,
      kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
      Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan,
      ja maa peitti heidät;
      ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.
      Ja koko Israel,
      joka oli heidän ympärillänsä,
      pakeni kuullessaan heidän huutonsa,
      sillä he pelkäsivät maan nielaisevan heidätkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe