Toyotan insinöörit nauroi saksalais-suomalaiselle

.....ohjaustuntumalle.

Sain palkintomatkan Japaniin Toyotan tehtaalle. Siellä Toyotan insinöörit nauroivat saksalaisten ja suomalaisten lehtitoimittajien suosimalle ohjaustuntumalle.

Toyota ei aio kuulemma koskaan rakentaa sellaista ohjaustuntumaa ja kovaa alustaa autoihinsa kuin saksalaiset tekevät. Kun kysyin asiaa insinöörit sanoivat, että he eivät valmista autojaan Saksan moottoriteille vaan normaaliin arkiseen käyttöön, maanteille ja kaupunkeihin, jossa Toyotan ohjaustuntuma on ylivoimainen.

...että se sitten siitä.
Ilmianna
Jaa

82 Vastausta



Ja koko maailma nauraa Toyotan ohjaukselle ja ajo-ominaisuuksille. Muun maailman puolueettomissa vertailuissa Toyota yleensä viimeinen tai hyvin lähellä viimeistä sijaa.

...että se sitten siitä.
Ilmianna
Jaa
Hyvä yritys mutta Euroopan Tojosuunnittelijat yrittävät apinan raivolla saada autonsa kulkemaan suoraan ja tottelemaan ohjausta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Lapsosilla on jo näemmä unohtunut lehtien maininnat tunnottamasta ohjauksen keskialueesta mm. BMWssä ja Passateissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sähkötehostusta kirjoitti:
Lapsosilla on jo näemmä unohtunut lehtien maininnat tunnottamasta ohjauksen keskialueesta mm. BMWssä ja Passateissa.
Ilmankos nauravat. Saksan moottoritie ja tunnoton keskialue. Se on menoa...............taivaaseen tai helvettiin tai ainakin hautaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Unohdit GT86:n! Siihen on onnistuttu tekemään tunnokas ohjaus joka osaltaan mahdollistaa ajamisen hauskuuden alamittaisella moottorillakin.
Saattaa sen ohjaus olla puhtaasti Subarunkin käsialaa, mutta Toyotan nimellä myydään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuollaiseen auton on tehtykin sellainen ohjaus. Arkipäivän käyttöautoon ei tulla koskaan tekemäänrata-auton ohjausta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyota on pintakova jousitukseltaan, mutta ei kanna kuormaa, eikä ole napakka ajoltaan. Aasialaisella taitaa olla kasetti kovin sekaisin.
Vai provopetteri palkintomatkalla, hihii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Siinä tuli taas trollin valheita.

Toyota Auris sijoittui hyvin Tekniikan Maailman 18.5.2016 ilmestyneessä numerrossa 10. olleesa vertailussa:

Auris sai kehuja alhaisesta melusta ja mukavasta jousituksesta, mukavan pintamehmeistä istuimista, istuinten sivuttaistuesta, suuresta kosketusnäytöstä ja sen suomenkielisyydestä. Eikä ajettavuudessakaan ollut mitään moitittavaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ÄläValehtele kirjoitti:
Siinä tuli taas trollin valheita.

Toyota Auris sijoittui hyvin Tekniikan Maailman 18.5.2016 ilmestyneessä numerrossa 10. olleesa vertailussa:

Auris sai kehuja alhaisesta melusta ja mukavasta jousituksesta, mukavan pintamehmeistä istuimista, istuinten sivuttaistuesta, suuresta kosketusnäytöstä ja sen suomenkielisyydestä. Eikä ajettavuudessakaan ollut mitään moitittavaa.
"Auris sai kehuja alhaisesta melusta..."
Auris oli tuossa nimenomaisessa vertailussa melumittausarvoiltaan parhaasta päästä (ei paras), mutta korvakuulolta "korkeataajuinen melu peittää voimakkaasti puheääntä, ja eri melulähteet kuuluivat selvästi" Myös kojetaulusta kuului resonanssiääniä ja soratiellä kivet napsahtelivat terävästi pyöräkoteloihin. Moitittiin myös ohjauspyörän säätöjä.

Farkkuvertailussa TM1/2014 hybridi Auris oli melultaan keskitasoinen kuivalla asfaltilla, soratiellä ja sadekelissä asfaltilla meluisin. Sen huonosti kantavaa pintakovaa jousitusta moitittiin niin maantiellä kuin kaupungissa. Kantavuus ylittyi jo viiden 80-kiloisen kuormalla. Moitetta sai myös keskialueella tunnoton ohjaus. Tien kallistukset ohjailivat autoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
BMW:ssä on tunnokas ohjaus. Onhan niistä joku lepikossa lähes päivittäin....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mites se menikään Tekniikan Maailman koeajaossa, jossa Auris oli vähällä hyökätä vastaantulijan kaistalle? Sellainen ohjaustuntuma on varmaan japanilaisten mielestä sopiva Japanin teille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Miksi kirjoitat tuollaisia valheita. Katso näitä toyota-palstan otsikoita ja antaudu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ÄläValehtele kirjoitti:
Miksi kirjoitat tuollaisia valheita. Katso näitä toyota-palstan otsikoita ja antaudu.
Toyota-palstan trollipoju valheitaan kirjoittaa? No siksi kun Vw:llä ja Skodalla menee kaikki päin persettä ja poju pelkää että kohta loppuu trollauspalkan maksu. Voi pojun kirjoitusripuli johtua kyllä pojun skitsofreniastakin. Kuka näistä avohoitopotilaista selvän ottaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Toyota on mukava ja ohjaus todellakin suuren yleisön maun mukainen. Eli sopivan herkkä ja kevyt. Ja alusta on ehdottomasti normaaliin ajoon suunniteltu ja siinä se toimii loistavasti.
Volkkari saa testeissä pisteitä, koska testaajat arvostavat rata-ajoon sopivaa ohjausta ja alustaa, vaikka se on normaalikäytössä epämiellyttävä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tojotan ohjaus on suoraan ilmatyynyaluksesta kopsattu. Hei me leijaillaan....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Normaaliin ajoon, ehkä. Mitäs kun tulee ääritilanne? Pitää väistää hirveä tai jotain töpeksijää? Ei auto saa näissäkään tilanteissa lähteä lapasesta, Tojo lähtee. Vaarallinen, alitehoinen ja töpeksijä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi noita pemareita on sitten lepikossa lähes päivittäin, jos niissä on muka niin loistava ohjaus? Perusteleppa trolli tämä oikein huolella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Perustelen, vaikka pitäisi muutenkin käsittää. Millä nuoriso, juuri kortin saanneet ajaa? Ei Tojolla vaan bemulla, et näe siellä tien poskessa keski-ikäistä kuskia vaan lippalakkipäässä seisovan pojan. Bemun tehoilla ei pysy käsissä, heillä. Mene itse kokeilemaan miten Tojolla väistetään yllättävä este niin tiedät, ei mitenkään. Jarrut olemattomat, kaatuu kun joutuu oikeesti tekemään nopean väistön. Nämä Tohjon ominaisuuksia. On siitä kauppakassiksi, mutta ei mihinkään oikeeseen liikenteeseen jossa päivästä toiseen ajetaan kelillä kuin kelillä- anteeks onhan siitä, estämään muiden kulkeminen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Parempi nimitys Tojon ohjaukselle olisi kääntymisavustin, jolta kääntymislupa tulee tilata hyvissä ajoin.
Ilmianna
Jaa
Auriksen koeajoissa testaajat totevat: ohjauksessa ei ole huomauttamista.
Uuden Prius Plug-inin koeajoissa ohjausta kehutaan kuten tuosta toisesta Plug-iniä koskevasta ketjusta ilmenee. Missä on muka jotain vikaa ja kuten aloituksesta näkyy niin ohjaus tehtään tarkoituksella oikeaksi eikä saksalaiseen tyyliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vertailutestissä Auris Touring Sports hybrid muita automaattivaihteisia vastaan (TM 1/2014) ohjausta moitittiin suoraan ajettaessa tunnottomaksi ja kaupunkiajossa lähes täysin tunnottomaksi, tien kallistukset ohjasivat autoa, pintakova jousitus juorusi kaikki tienpinnan poikkisaumat ja urat ja oli mukulakivikadulla epämukava. Ajoasennossakin on ollut jotain puutteita mitä ei tekstissä mainittu siitä päätellen että sai aiheesta huonoimmat pisteet, 8/10, kun parhaat saivat 10/10.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Keskiverto japanilainen Toyotan insinööri ei ymmärrä ajo-ominaisuuksista yhtään mitään. Ei tarvitsekaan. Siellä kun ajo-ominaisuuksiksi riittää riittävästi ilmaa renkaissa ja ei turhaa melua ruuhkassa seisottaessa. Oppinsa ovat ammentaneet Amerikasta.
Jos ne jotain ymmärtäisivät aiheesta, eivät oli pyytäneet Tommi Mäkistä rallitallin tallipäälliköksi ja olleet valmiita ostamaan kaikkea osaamista Euroopasta.
Ilmianna
Jaa
Totta melkein kaikki!
Ajo ominaisuudet tulee Italiasta,pehmeä alusta Ranskasta,Saksasta edistyksellinen tekniikka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ihme vänkäämistä Tojon ajettavuudesta. Jos se olisi puutteellinen tai huono, niin olisiko se sitten vuodesta toiseen myyntikärjessä meillä ja maailmassa? Tojokuskit ovat hyvin tyytyväisiä Tojon ajettavuuteen ja heillä on varmasti kokemusta muistakin merkeistä. Ja moni nimenomaan pitää Tojon ajettavuutta kirkkaasti parempana kuin saksalaismerkkien.

Esimerkiksi USA:ssa Tojon ajettavuutta pidetään esimerkillisenä ja USA on kuitenkin käytännössä autoilun kotimaa ja siellä osataan mukavaa ajettavuutta arvostaa. Meillähän autolehtien toimittajat ovat väkeä, joilla on joku autourheilutausta ja sen perusteella sitten antavat arvion eri autoista. Siinä kärsivat Tojon tapaiset arkiajossa mukavat autot ja ylistystä saavat sitten kovaan rata-ajoon tai muuhun sporttiseen menoon soveltuvat saksalaismerkit, jotka ovat kuitenkin oleellisesti huonommin normaaliin asiointi- ja työmatkaliikkumiseen sopivia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ainakin rallituntuma ohjauksen suhteen on näemmä ainakin vielä hyppysissä :)
Ilmianna
Jaa
< BMW:ssä on tunnokas ohjaus. Onhan niistä joku lepikossa lähes päivittäin....

Silti paljon paljon turvallisempi ajettava kuin idän ihme tai korean kikkare. BMW:ni ajaa toisinaan kuin itse itseään vaikka on 90-luvulta peräisin.
Ilmianna
Jaa
Ketju on täynnä trollin valheita.

Toyota Auris sijoittui hyvin Tekniikan Maailman 18.5.2016 ilmestyneessä numerrossa 10. olleesa vertailussa:

Auris sai kehuja alhaisesta melusta ja mukavasta jousituksesta, mukavan pintamehmeistä istuimista, istuinten sivuttaistuesta, suuresta kosketusnäytöstä ja sen suomenkielisyydestä. Eikä ajettavuudessakaan ollut mitään moitittavaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Alkoiko vituttaa kun kaikki eivät tyytyneet Auriksen kohdalla pelkästään sinun valitsemiisi lauseisiin TM:n vertailuista?
Luin nuo vertailut, enkä löytänyt yhtään valhetta viitauksissa niihin. Jopa sinun on oikein, vaikkakin kaikki negatiiviset maininnat visusti unohtaen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joko ovat saaneet ohjausakselin uraliitoksen pitämään ja kolinan loppumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eivät ole saaneet korjattua niitäkään, vaikka vanhimmat takaisikutsut aiheesta on aloitettu jo vuonna 2004. Häpeällistä! Koskee muuten lähes kaikkia malleja.
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=Toyota&model=
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyota kypsyy hitaasti, se on viaton vasta 18 v täytettyään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei Toyotan ajo-ominaisuudet muutenkaan riitä moottoritie nopeuksiin, eli ihana sama miten huono on ohjaustuntuma yli 100 km/h nopeudessa.
Ja jos joku uskaltaa ajaa, niin kone kyllä oksentaa öljynsä ja nesteensä asfaltille.
Tojo on tehty vielä ajokortin omaaville, mutta mopon sarviin kuuluvallille kuskeille, jotka eivät pysy kahdella pyörällä enää pystyssä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
koettanut myydä Helkama Raisuasi mopon sarviin kuuluville kuskeille. Yh-äippäsi ei siitä tykkää jos et etukäteen kerro. Se elättelee vieläkin että jonain päivänä ottavat sinut kuitenkin aloittamaan amiksen uudestaan vaikka viimeksi laittoivat parin viikon jälkeen kotiin miehistymään. Kuinkas sitten koulumatkat sujuisivat jos ei Raisua olisi. Polkupyöräily tekisi tietty hyvää 10 vuotta tietokoneen ääressä 18 h/vrk istuneelle pöhöttyneelle ja niska eteenpäin kenossa laahustavalle trollipojulle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koko maailman autoinsiöörit nauravat Toyotan insinööreille jotka eivät osaa suunnitella kunnollista ohjausta, ainoastaan ylitehostetun ja tunnottoman kaistaviivoja hakevan ajokoiran.
Ilmianna
Jaa
Saksalaisen auton tunnokas alusta on nimeomaan parhaimmillaan suomalaisilla maanteillä joilla on mutkia ja mäkiä. Auto on koko ajan kuljettajan hyppysissä ja kertoo millainen allaoleva tienpinta on. Turvallisuuden kannalta on todella tärkeää että auto kertoo kuljettajalle kuinka paljon pitoa on.
Japanialaisten autojen alusta on viritetty ruuhkissa seisomiseen ja amerikkalaisille highwaylle jossa ajetaan leveillä kaistoilla suoraan ja hiljaisella nopeudella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tero haluaa uuteen autoonsa ne 195/65-15 renkaat, joten väliäkö sillä ohjauksellakaan on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On huonoista ajo-ominaisuuksista yksi hyöty, meinaan ei nukahda rattiin kun on keskityttävä täysillä pitämään Tojo omalla kaistalla. Kiemurtelee kuin käärme suoralla tiellä !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä nyt tulee pötyä, ei kai Toyota ole voinut menestyä, jos olisi niin huono ajaa kuin trollit väittävät. Tojomiehet ovat pirun tyytyväisiä, eivät he vaihda mihinkään sakuautoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Näissä jutuissa ei ole päätä eikä häntää jokainen vähäkää autoileva pystyy ajaessaan sanomaan mikä toimii hyvin, mikä jotenkin ja siltä väliltä.
Kukaan itseään kunnioittava aikuinen autoileva oikeasti kehu toyotaan ainakaan ajoltaan vaikka luotettavuus olisikin kova, laajan huollon ja tiheän huoltovälinkin takia mutta jaoltaan sen jo huomaa autokoululainen heti.
Kummipoika ajoi autokoulun vw jetalla ja kun kortin sai pääsi isin tojota avensiksen rattiin eikä ollut kuulemma tyytyväinen 2012 mallin avensikseen oli kuulemma levoton ajaa aivan samoin samoin kuin kokeneemmatkin kuskit
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koko lähi- ja kaukoitä nauraa saksalaisen auton alustalle ja ohjaukselle. Ja todella naurettava se onkin. Pikkupoikien ohjaus ja alusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Juu, näin se on. Sakuautot sopii näille lippisteineille, luulevat olevansa oikein rattimiehiä, kun rata-auton kivikovalla alustalla ja traktorista kopoidulla ohjauksella varustetulla kinnerillä ajelevat. Herrasmies ja aikuinen arvostaa Toyotan helppoa ajettavuutta ja miellyttävää pehmeyttä. Ei ole tarvetta leikkiä kilpa-autoilijaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Folkkarit, Opelit, Fordit ja sellaiset on pahuksen epämukavia ja kankeita. Kovat jouset ei tietysti jousta ja kun iskarit on liian jäykät, niin tulos on se mikä on. Ranskalaiset taas liian pehmeitä, vähän sellaisia kiikkuja Japsit on aina osanneet tehdä notkeita autoja, joissa on mukavanpuoleinen alusta. Sopii röykkyisille sorapätkille ja suomalaisille huonoille kaduille kuin nenä päähän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi eivät sitten aja edes sallittua nopeutta? Voiko oikeasti olla niin ettei kellään Tohmokuskilla ole kiire, kun kaikilla muilla on? Ei voi, vaan oikeasti ei uskalleta ajaa koska se tohmon ajettavuus on täysin arvaamaton. Teron mielestä BMW:t on ojassa, on niitä muutama / päivä ja yleensä lippis päässä. Tojoja on satoja estämässä muun liikenteen ajamalla alinopeutta ja heitä on tuhansia / päivä. Myyntitilasto sehän on teron valtti? Tohjoa myydään eniten, niin mikä on pointti? Eihän köyhä voi ostaa parasta, vaan sen mihin rahat riittää, siksi keikkuu myyntilistoilla - ei ominaisuuksillaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eihän liian pehmeällä alustalla ja ylitehostetulla ohjauksella pysty ajamaan kuin kaupungilla.
Pienikin tuuli jo heittää tuollaisen vetelän japsikiikun tietä pois ja ohjaamaan joutuu suorallakin tiellä jatkuvasti.
Käykää Tojotistit edes kerran elämässänne ajamassa vaikka Quattro Audilla pieni lenkki liukkaalla ja huonokuntoisella tiellä, niin lopettaisitte tuon turhan Tojon kehumisen.
Pääsehän sitä huonommallakin autolla ehkä perille, mutta ei pidempää matkaa tuollaisella kiikulla kukaan pysty ajamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Meistä monet ajaa pääasiassa pientä nurkka-ajoa, siihen on paras auto Toyota eikä mikään kilvanajoon tarkoitettu Golf. Jos joku ajaa pääasiassa motarilla, niin silloin se Golf on hyvä, ei haittaa kova jousitus. Muussa käytössä Toyota on etevämpi ja myös siellä kuoppaisella tiellä, kun ei kaikki paikat irtoa röykytyksessä niin kuin Golfissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mutsuhito kirjoitti:
Meistä monet ajaa pääasiassa pientä nurkka-ajoa, siihen on paras auto Toyota eikä mikään kilvanajoon tarkoitettu Golf. Jos joku ajaa pääasiassa motarilla, niin silloin se Golf on hyvä, ei haittaa kova jousitus. Muussa käytössä Toyota on etevämpi ja myös siellä kuoppaisella tiellä, kun ei kaikki paikat irtoa röykytyksessä niin kuin Golfissa.
Toyota sopiikin hyvin kuoppaisten sorateiden asukkaiden autoksi. Ei tarvitse käydä joka päivä töissä, kerran pari kaupoilla viikossa riittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Täällä taas tämä sama trolli inisee kun vikavaagen on menettänyt uskottavuutensa ja ostajat alkavat järkiintyä. Miksi ostaisi auton joka kulkee ongelmista katstrofiin ja ostajajaa koijataan ja huijataan saksalaisella perusteellisuudella, niinkuin maailman mediat ovat meille kertoneet. Miksi ostaisin auton joka on sijoittunut viimeiseksi laatu ja luotettavuustutkimuksessa ja jolla on vain ja ainoastaan kahden vuoden takuu eikä takaisinkutsuista tietoakaan vaikka merkillä on vakavia laatuongelmia.
Miksi ostaisin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kannattas varmaan japanilaisten käydä ulkomailla insinööriopinnoissa, vois tulla joskus jotain uutta ja hyvääkin kun oppisivat uutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Toyotalla brändisijoittuminen on osoitus automaailmassa onnistumisesta niinkuin VW:llakin, fiksusti ilmaistuna.
Sijotus siinä ja laatu- ja luotettavuustutkimuksessa kertoo insinööriopintojen onnistumisen ja soveltamisen työelämässä. VW:lla ei nyt ole mennyt ihan putkeen kummallakaan alueella viime aikoina, eikä huijaamallakaan onnistunut tekemään muuta kuin täydellisen mahalaskun. 40 mallia ollaan ajamassa alas konsernin oman ilmoituksen mukaan ja työntekijöitä ulostetaan pihalle kiihtyvällä vauhdilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
insinööritaito kirjoitti:
Toyotalla brändisijoittuminen on osoitus automaailmassa onnistumisesta niinkuin VW:llakin, fiksusti ilmaistuna.
Sijotus siinä ja laatu- ja luotettavuustutkimuksessa kertoo insinööriopintojen onnistumisen ja soveltamisen työelämässä. VW:lla ei nyt ole mennyt ihan putkeen kummallakaan alueella viime aikoina, eikä huijaamallakaan onnistunut tekemään muuta kuin täydellisen mahalaskun. 40 mallia ollaan ajamassa alas konsernin oman ilmoituksen mukaan ja työntekijöitä ulostetaan pihalle kiihtyvällä vauhdilla.
"40 mallia ollaan ajamassa alas konsernin oman ilmoituksen mukaan ja työntekijöitä ulostetaan pihalle kiihtyvällä vauhdilla."

VW karsii mallejaan, joita on pitkälti neljättäsataa. Toyota lopetti koko Scion-merkin syvästi ja pitkään tappiollisena.

VW:llä on Saksassa työntekijöiden kanssa sopimus että kaikki nykyiset työntekijät saavat pitää työpaikkansa ainakin vuoteen 2025 saakka. Työntekijöiden vähennys tapahtuu vain eläkkeellejäämisten kautta, Kenellä suomalaisella on taattu työpaikka seuraavat seitsemän vuotta? Itselle ainakin olisi enemmän positiivinen kuin negatiivinen juttu tuollainen sopimus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mistä luulet niiden kopioineen? Lännestä. Ongelma on siineä, että ne ei ole oppineet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla on yksi toyota ollu ja eniten vikoja kaikista autoista mitä ollut yli 15kpl.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Otappa nyt vaan ne lääkkeesi. Muuten ei hyvä heilu.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Löytyykö teidän Toyotasta säädettävää alustaa ?
Ihan vaan tiedoksenne että paremmista autoista saa maavaran ja alustan jäykkyyden säädettyä kuljettajan paikata ajon aikana.
Sport, nomal ja comfort pika-asetuksilla voi tehdä perus säädön ja auto säätää loput ajonopeuden mukaan. Myös maavara on säädettävissä haluttuun korkeuteen.
Tämä tietenkin vaatii autoon ilma-alustan ja ei todennäköisesti ole saatavissa ihan kaikkiin merkkeihin, mutta löytyy kuitenkin jopa VAG-konsernin useasta mallista.
Ohjaustehostin myös säätyy nopeuden mukaan, eli paikallaan ratin pyörittely ei vaadi juurikaan voimaa ja nopeuden kasvaessa tehostus poistuu lopuksi kokonaan.
Näin saadaan ohjaustuntuma pysymään todella hyvänä kovissakin nopeuksissa, myös 250 km/h ja alustakin säätää itsensä silloin aika matalaksi.Testattu on kesälomareissulla Euroopassa.
Useimmissa halvoissakin autoissa käytetään sähköistä ohjaustehostinta, joka mahdollistaa hyvän ohjaustuntuman eri nopeuksissa ja säästää jopa hieman polttoainetta.
Kaikista huonoin ajettava on kiistattomasti ylitehostettu hydrauli ohjaus, joka muuttuu täysin tunnottomaksi jo normaalissa maantie nopeudessa.
Vanhemmat Toyota mallit ilman ohjaustehostinta olivat parempia ajettavia maantiellä, koska ohjaustuntuma säilyi hyvänä myös nopeuden kasvaessa.
Tällä hetkellä siis jo museoikäisiä.
Kaikki vanhemmat Toyota mallit ovat juuri näitä viimeksi mainittuja.
Itse koeajoin kyllä Land Cruiserin viimeksi vuonna 2009, mutta pidin sitä lähinnä työkoneena. Mukavuutta ja suorituskykyä arvostavana siis hylkäsin Toyotan.
Myös kiihtyvyydessä oli toivomisenvaraa. Uudempaa mallia en ole ajanut.
Tosiasia on myös se että yksinkertainen rakenne ja mahdollisimman vähäinen elektroniikka, lisäävät luotettavuutta ja pienentävät ylläpitokuluja.
Lopuksi siis pieni tiivistys. Ei voida tehdä autoja erikseen kaupunkiajoon ja maantielle, vaan valmistajan pitää saada ohjaustuntuma pidettyä kunnollisena kaikissa nopeuksissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tämä kaikki vaatii tietenkin sitä, että kaikki toimisi suunnitelmien mukaisesti auton käytön alusta alkaen sen loppumetreille asti virheettömästi. Näinhän ei yhdessäkään saksalaisautossa ole, vaan remonttia piisaa matkan varrella ainakin yhden uuden auton verran, noin niinkuin rahassa mitattuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Säädettävä alusta, hah! Sellaisia joudutaan tekemään, kun insinööritaito ei riitä tekemään onnistunutta kompromissiä kaikenlaisiin oloihin. Toyotan mittaamattomat voimavarat mahdollistavat tämän ja japanilaisinsinöörit tekevät työnsä antaumuksella, niin tulos on varma. Toyotan ohjaus ja alusta ovat autoilevan kansan mieleen, ne sopivat kaikkialle ilman mitään rikkoontuvia säätöjä. Se on sitä japanilaista osaamista, mistä saksalaisinsinööri voi olla kateellinen.
Oletkos muuten kuullut yhdenkään toytistin valittavat ajotuntumasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
insinööritaito
25.3.2017 11:18
Toyotalla brändisijoittuminen on osoitus automaailmassa onnistumisesta niinkuin VW:llakin, fiksusti ilmaistuna.
Sijotus siinä ja laatu- ja luotettavuustutkimuksessa kertoo insinööriopintojen onnistumisen ja soveltamisen työelämässä. VW:lla ei nyt ole mennyt ihan putkeen kummallakaan alueella viime aikoina, eikä huijaamallakaan onnistunut tekemään muuta kuin täydellisen mahalaskun. 40 mallia ollaan ajamassa alas konsernin oman ilmoituksen mukaan ja työntekijöitä ulostetaan pihalle kiihtyvällä vauhdilla.
Ilmianna
Jaa
Meillä on jo toinen VW maasturi käytössä ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä molempiin.
Jotain alustaan liittyviä vikailmoituksia on toisinaan tullut, mutta ei vaikuta käyttöön ja toimivuuteen mitenkään. Sama vaiva oli edellisessä vastaavassa ja jarrut joutuu uusimaan 200000 paikkeilla, eikä ole halpaa lystiä. Aiemmin ei ole kyseistä merkkiä meillä ollut, mutta lukuisi eri hintaluokan autoja. Pieniin moottoreihin emme ole koskaan sortuneet, vaan yleensä 6-sylinterin ja 5 litrainen 10-sylinterinenkin on ollut.
Eihän tällaisia tosiaan kannata autoonsa ostaa, jos ei ole oikeasti tarvetta maasto-ominaisuuksille.
Naapurissa on 2007 Corolla ja 2015 Yaris. Joskus puhuttu autoista ja ainakin Corollan ohjauksen yli 70-vuotias herrasmies valitti olevan levoton. Kilometrejä 10-vuoden aikana kertynyt 55000, joten kulumisesta ei pitäisi olla kyse.
Itselläni oli aikanaan Camry, enkä sitä näin jälkikäteen paljoa kehuisi.
Yllättävästi vikaa 200000 jälkeen, mukaan lukien rikkoutunut automaattivaihteisto.
Olemme aina ajaneet automaatilla, eikä muista ole laatikko vielä rikkoutunut.
Jokainen saa ajaa ihan millä tykkää, mutta toistaiseksi luotamme vielä Saksalaiseen osaamiseen.
Makuasioista on turha riidellä ja mitä kalliimman auton hankkii, niin samassa suhteessa sen ylläpito maksaa. Esimerkiksi pelkkä rengas-sarjan hinta meidän kakkosautoon maksaa vain neljäsosan maasturiin verrattuna ja sama pätee huoltohintoihin. Vakuutusten kanssa saattaa asia kääntyä yllättäen toisinpäin.
Japanilainen auto vaan on liian tylsä ja autokuume iskee aina enneaikaisesti niiden kanssa. Auton vaihtaminen se vasta kallista puuhaa on.
Ilmianna
Jaa
Toyotistit ovat mestareita tietämään muiden autojen ongelmat. Pidän heitä vikahysteerikkoina jotka joutuvat hysteriansa uhreina ajamaan keksinkertaisilla ryrkuttumilla kun pelkäävät että erinomaisuus tarkoittaa vikaherkkyyttä. Säälin heitä.
Itse olen ajanut yli 30 vuotta erimerkkisillä eurooppalaisilla autoilla ja tänä aikana olen korjannut autojani yhteensä noin 300 euron verran.
Kun kilometrejä joinakin vuosina on tullut reilut 50.000 niin enpä todellakaan olisi halunnut istua sitä Toyotan epäergonomisessa kajuutassa. Näin omasta näkökulmasta katsottuna Toyotalla ei ole mitään erikoista tarjottavana kestävyyden tai loutettavuuden suhteen. Päinvastoin katsastustilastot näyttävät että Tioyotat poistuvat liikenteestä keskimääräistä vähemmän ajettuina. Mitä kestävyyttä se sellainen on?
Kannattaisikohan teidän vikahysteerikkojen pysyä oman tojon kommentoimisessa ja jättää nämä autoasiat meille enemmän ajaville.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ÄläValehtele kirjoitti:
Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Et edes ymmärrä lähettämäsi linkin sanomaa jos luulet sen kertovan Toyotan kestävyydestä. Vielä 300.00km kohdalla Toyotia on paljon liikenteessä suurien takavuosien rekisteröintilukujensa takia, mutta jo puolenmiljoonan kohdalla VW ajaa reilusti ohi kun Toyotia uupuu paaliin urakalla:
Mercedes-Benz / 8 852
Volvo / 4 083
Volkswagen / 3 817
Toyota / 2 296

Jos katsotaan kestävyyttä kilometrien valossa niin Toyota on jopa huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo.
Tässä tuorein A-katsastuksen tilasto joka todistaa tuon asian kiistatta.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ymmärrä.lukemaasi kirjoitti:
Et edes ymmärrä lähettämäsi linkin sanomaa jos luulet sen kertovan Toyotan kestävyydestä. Vielä 300.00km kohdalla Toyotia on paljon liikenteessä suurien takavuosien rekisteröintilukujensa takia, mutta jo puolenmiljoonan kohdalla VW ajaa reilusti ohi kun Toyotia uupuu paaliin urakalla:
Mercedes-Benz / 8 852
Volvo / 4 083
Volkswagen / 3 817
Toyota / 2 296

Jos katsotaan kestävyyttä kilometrien valossa niin Toyota on jopa huonompi kuin kaikkien autojen keskiarvo.
Tässä tuorein A-katsastuksen tilasto joka todistaa tuon asian kiistatta.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg
Ei itsestään selvyydet jankuttamalla muutu. Kyllä asia on Pohjoiskarjalassa jo ratkaistu käytännön tasolla. Ei siellä vikavaagenia ole kelpuutettu käyttöautoksi kun ei haluta elättää pärnästä. VW oli nolosti viimeinen Autobildinkin laatu ja luotettavuustutkimuksessa viime vuonna ja toiseksi viimeinen edellisvuonna. Katsastustilasto ei alkuunkaan kerro, miksi on poistettu rekisteristä. Ketä kiinnostaa enää kymmenen kertaa maapallon ymäri ajetut romut. Toyotan jälleenmyyntiarvo ja haluttavuus vaihtoautomarkkinoilla kertoo totuuden. Enemmän kiinnostaa kalliit korjaukset joita vikavaageneihin joutuu tekemään elinkaarensa aikana. Niistä on ainakin jo konkreettistä näyttöä ympäri maapallon. Vaivainen, naurettava kahden vuoden takuu on vielä vakuutena vikamaailman ja huijaamisen kestävyydestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näin.se.vaan.on kirjoitti:
Ei itsestään selvyydet jankuttamalla muutu. Kyllä asia on Pohjoiskarjalassa jo ratkaistu käytännön tasolla. Ei siellä vikavaagenia ole kelpuutettu käyttöautoksi kun ei haluta elättää pärnästä. VW oli nolosti viimeinen Autobildinkin laatu ja luotettavuustutkimuksessa viime vuonna ja toiseksi viimeinen edellisvuonna. Katsastustilasto ei alkuunkaan kerro, miksi on poistettu rekisteristä. Ketä kiinnostaa enää kymmenen kertaa maapallon ymäri ajetut romut. Toyotan jälleenmyyntiarvo ja haluttavuus vaihtoautomarkkinoilla kertoo totuuden. Enemmän kiinnostaa kalliit korjaukset joita vikavaageneihin joutuu tekemään elinkaarensa aikana. Niistä on ainakin jo konkreettistä näyttöä ympäri maapallon. Vaivainen, naurettava kahden vuoden takuu on vielä vakuutena vikamaailman ja huijaamisen kestävyydestä.
Omakohtainen kokemus yli 20 vuoden ajalta VW kuskina kertoo etten ole pennilläkään Volsua koskaan korjannut. Se riittää minulle aivan mainiosti VW-laadun takeeksi. Että sillei on turha näitä remppajuttuja toistella, ei tojolla ole mitään erityistä tarjota sillä saralla. Olen koiraa ulkoiluttaessani pistänyt merkille tuossa vähän matkan päässä olevan kerrostalon pihassa olevan ikääntyneen Corollan. Siellä on konepelti pystyssä vähän jokatoinen viikonloppu. Tuskin sentään vaan konetta ihaillaan, rasvassa näyttää olevan kavereiden kädet.

Ei tarvitse Toyotaa edes ajatella kun katsoo tuo uusimman C-HR:n suorituskykyä ja bensanjuontia. Aika kaukana takamatkalla ovat japanin insinöörit koneenrakentamisen osastolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Omakohtainen kokemus yli 20 vuoden ajalta VW kuskina kertoo etten ole pennilläkään Volsua koskaan korjannut. "
Ei työsuhdeautojen korjaamisesta voikkaan olla kokemusta. Pohjois-Karjalassa ja Autobildin tutkimuksessa "kuskeilla", hieman laajemmalla otannalla näkyy olevan aivan eri kokemukset ainakin merkkivalikoitumisen ja tutkimustulosten mukaan. Nykyvolkkarin osien laadusta taitaa suuri osa olla kiinalaisinsinöörien vastuulla ainakin takuun pituudesta ja jakopään kestävyydestä päätellen. Jos yhden vanhan Corollan konepelti on joskus pystyssä, niin siitäkö vedät jotain johtopäätöksiä merkistä joka on seitsemän kertaa jo mitattu luotettavimmaksi ja laadukkaimmaksi merkiksi laajassa tutkimuksessa, jossa VW on tullut viimeiseksi ja jolla arvo säilyy parhaiten ja joka on brändiarvoltaan automaailman ykkönen. Siis aivan todettua ja todistettua faktatietoa, eikä mitään pelkkää omakohtaista sattumaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Ei työsuhdeautojen korjaamisesta voikkaan olla kokemusta. "
Yksi on ollut työsuhdeauto. Viisi oman rahan volsua ja korjauskulut nolla. Ymmärrän kyllä että tojomiehet pitävät omaansa luotettavana pelinä, mutta sitä en ole ymmärtänyt koskaan että miksi alkaa keksimään vikoja muiden autoihin? Ja nimenomaan keksimään. Ei kukaan mun tuttukaan taistele auton vikojen kanssa. Tankkaa, huolla, aja. Se on se normaali tapa ajaa autolla merkkiin katsomatta. Kulutusosia joutuu vanhemmalla iällä vaihtamaan tottakai,mutta se kuuluu vanhalla autolla ajamiseen.
Ei ole tarvinnut miettiä Tojoa ostomielessä luotettavuuden takia. Kaksi olen koeajanut, mutta kumpaankaan ei tullut halua ostaa.
Toinen oli hyvin selvä tapaus. Auriksen robotti-autoomaatti on ylivoimaisesti huonoin vaihdelaatikko mitä olen koskaan ajanut.
RAVissa ei ollut mitään noin selkeää puutetta, mutta eipä mitään loistavaakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Harvoin japski-insseillä on syytä naureskella, naaman peruslukemilla pitämisessä on työtä. Katsokaa vaikka videoilta, kun Tojo hajosi Le Mansin vika kierroksella viime vuonna.. Monikohan puri huulensa verille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Juuri tämän takia Mäkisen ralliprojektissa ei ole yhtään japanilaista insinööriä ja auton moottori on saksalainen ja voimansiirto briteistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mahtoi tänään Hondankin F1-insinöörejä naurattaa, kun tuli menestystä roppakaupalla. Alonson lausunnot olivat kyllä aika hauskaa piilovittuilua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyo moottori johtaja räjähti pieniks palasiksi LE MANS KATASROFIN JÄLKEEN HYDRID TOYO AKKU SIMAHTI.
Ilmianna
Jaa
En pidä Vokkeloista enempää kuin Tojoistakaan mutta logiikka ei tässä aloituksessa oikein aukene.

Siis että aloittajan mielestä parempi ostaa samaan hintaan ajo-ominaisuudeton kaupunkikinneri kuin ajo-ominaisuuksia varustettu autobaanakottero?

Luulen kyllä että kaikki autotehtaat tekee parhaansa ajo-ominaisuuksiin ja ohjaustuntuman hyväksi, toiset ei vaan osaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kaikki firmat tekevät parhaansa, jotta ajettavuus olisi hyvä, toiset kuten VW tekevät tarkoituksella kovia ja epämukavia autoja, joissa on jäykkä ja rankasti palauttava ohjaus. Hienoja ajaa kovaa moottoritiellä, mutta muuten ei kehumista.
Toyota tekee taas autoja, joilla on mukava ajaa kaikkialla, toki pientä kompromissia on jouduttu tekemään. Silti paljon parempi ratkaisu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvät Tojo-insinöörit, älkää milloinkaan alkako suunnittelemaan itseajavia autoja, siitä seuraa vain surua ja murhetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
NE ON NIITÄ Harakiri TOYOJA ITSEAJAVAT Kun jenkeissä kuoleet ihmiset Toyoon kaasu pohjassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Harva teistä Toyota kuskeista on oikeasti omistanut muuta automerkkiä koskaan.
Sitten vielä väitätte kaikkien olevan trolleja, jos asiaa koittaa kirjoittaa.
Pienikin negatiivinen asia omista kokemuksista tekee meistä heti valehtelijan.
Jos kuitenkin jostain syystä asia uskotaan, niin viasta syytetään aina jotain muuta tahoa. Uudempien Toyotan kansivioista syytetään Saksalaista kannentiivisteen valmistajaa, vaikka todellisuudessa kyseessä on valmistusvika moottorin lohkossa.
Käytännössä Toyota on todennäköisesti viattomin uutena ja kilometrien karttuessa kilpailijat kiilaa ohi. Kaikissa merkeissä on omat heikkoutensa.
Auton todellisen laadun näkee vasta satojentuhansien kilometrien jälkeen.
Ilmianna
Jaa
"Harva teistä Toyota kuskeista on oikeasti omistanut muuta automerkkiä koskaan."
Sinulla tietenkin on jotain luotettavaa tietoa asiasta, vai onko vain pelkkää luuloa, jota vahvasti epäilen. Kuusi eri merkkiä on ollut omistuksessa ja kolme niistä on vieläkin. Yksi niistä on Toyota. Entä itselläsi? Varovainen epäilyni on, että vain yksi merkki ja sekin työnantajan tai velkana. Arvasinko oikein? Sinulla on aivan erilainen visio Toyotan kestävyydestä kuin esim. Autobildin ja Trafin raportointi osoittaa. Mitä vanhempi Toyota sitä pidempi etumatka katsastustilastoissa muihin. Tuskin se vaha 18 vuotias Toyota olisi valikoitunut Pohjois-Karjalan yleisimmäksi autoksi jos "muut olisivat ajaneet ohi kestävyydessä" Toyotan kansivioista en tiedä kun eivät pahemmin luotettavia medioita ole herätelleet niin kuin vikavaagenin erittäin laajat jakopääviat, joissa ei sekään venyvä ketju ole Saksasta kotoisin. Vai onko Saksassa niin ala-arvoisia ja kuluneita ketjunvalmistuskoneita ja sekundaa materiaalia että pystytään valmistamaan venyviä öljykylvyssä toimimattomia ketjuja? Kiinalaista sontaa,veikkaisin, vaikka ei siitä puhuta.
Ilmianna
Jaa
"Ymmärrän kyllä että tojomiehet pitävät omaansa luotettavana pelinä, mutta sitä en ole ymmärtänyt koskaan että miksi alkaa keksimään vikoja muiden autoihin? Ja nimenomaan keksimään."
Just joo, median julkaisemat VW:n laaja mutta kallis jakopää- ja vaihdelaatikkovikamaailma "tojomiestenkö keksimää", jota on kuningaskuluttajassakin käsitelty? Onko uskottavaa vai keksittyä? Mieti ihan itte!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Vieläkö Tojoihin vaihdellaan kannen korkkaavia D4D koneita tehtaan piikkiin vai joutuuko omistaja jo toisen maksamaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ensinnäkin nuo jakopään ongelmat alkavat olemaan jo vuosikymmenen takaisia juttuja eikä noita moottoreita ole tehty enää vuosiin. Toisekseen tiedän omasta kokemuksesta että TSI-jakopään vaihto seitsemänvuotiaaseen autoon maksaa asiakkaalle tasan nolla euroa.

On totta että tuo ongelma oli, mutta tojotistit paisuttelevat tuota asiaa aivan niinkuin kaikissa muissa maailman autoissa olisi ongelmallinen jakopää ja varsinkin tuo asiakkaan maksumieheksi joutuminen on täyttä valetta. Tuollaisten asioiden kanssa joutuvat vaikeuksiin ovat vain ne jotka eivät huolla autoaan. Kaikille muille virhevastuu korvaa kustannukset. Ja kuten sanoin, mulle on turha alkaa vänkäämään tästä. Nollahintainen kuitti löytyy hanskalokerosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eipä tojollakaan ole oikein varaa paukutella henkseleitään viattomana autona kun jenkeissä korjataan/vaihdetaan läpiruostuneita runkoja yli miljoonaan Tojotaan. puhumattakaan noista dieselongelmista joiden takia toyotat eivät ole kelvanneet takseiksi enää pitkään aikaan.
Ja vasta viimvuonna oli isot takaisinkutsut turvatyynyjen ja katkeilevien turvavöiden takia.
Kyllä jokaisesta automerkistä löytyy ongelmia jos kaivelemaan alkaa. Se on sitten eri juttu onko sillä tavantallaajalle mitään merkitystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylilyöntejä.liioittelua kirjoitti:
Ensinnäkin nuo jakopään ongelmat alkavat olemaan jo vuosikymmenen takaisia juttuja eikä noita moottoreita ole tehty enää vuosiin. Toisekseen tiedän omasta kokemuksesta että TSI-jakopään vaihto seitsemänvuotiaaseen autoon maksaa asiakkaalle tasan nolla euroa.

On totta että tuo ongelma oli, mutta tojotistit paisuttelevat tuota asiaa aivan niinkuin kaikissa muissa maailman autoissa olisi ongelmallinen jakopää ja varsinkin tuo asiakkaan maksumieheksi joutuminen on täyttä valetta. Tuollaisten asioiden kanssa joutuvat vaikeuksiin ovat vain ne jotka eivät huolla autoaan. Kaikille muille virhevastuu korvaa kustannukset. Ja kuten sanoin, mulle on turha alkaa vänkäämään tästä. Nollahintainen kuitti löytyy hanskalokerosta.
"Nollahintainen kuitti löytyy hanskalokerosta."
Mikä on "nollahintainen kuitti"?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tojo.ruostuu.puhki kirjoitti:
Eipä tojollakaan ole oikein varaa paukutella henkseleitään viattomana autona kun jenkeissä korjataan/vaihdetaan läpiruostuneita runkoja yli miljoonaan Tojotaan. puhumattakaan noista dieselongelmista joiden takia toyotat eivät ole kelvanneet takseiksi enää pitkään aikaan.
Ja vasta viimvuonna oli isot takaisinkutsut turvatyynyjen ja katkeilevien turvavöiden takia.
Kyllä jokaisesta automerkistä löytyy ongelmia jos kaivelemaan alkaa. Se on sitten eri juttu onko sillä tavantallaajalle mitään merkitystä.
Mitenkä mahtaisi olla tilanne Uudessa Seelannissa tai Itä-Timorissa? Minua kiinnostaa suomalaisena vain tämä Suomessa myytävä autokanta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyotan insinöörit nauroi saksalais-suomalaiselle

.....ohjaustuntumalle.

Sain palkintomatkan Japaniin Toyotan tehtaalle. Siellä Toyotan insinöörit nauroivat saksalaisten ja suomalaisten lehtitoimittajien suosimalle ohjaustuntumalle.

Toyota ei aio kuulemma koskaan rakentaa sellaista ohjaustuntumaa ja kovaa alustaa autoihinsa kuin saksalaiset tekevät. Kun kysyin asiaa insinöörit sanoivat, että he eivät valmista autojaan Saksan moottoriteille vaan normaaliin arkiseen käyttöön, maanteille ja kaupunkeihin, jossa Toyotan ohjaustuntuma on ylivoimainen.

...että se sitten siitä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta