Nuorten ystävät Rovaniemen Hiekkarinne

helev

Tämä laitos tekee kaikkensa tuhotakseen nuoren kotoutumissuunnitelman.Meidän nuori oli jo jonkin aikaa koekotiutus asia ajankohtainen.
Kun palaveripäivä alkoi lähestyä ja kaikki kotona siltä osin hyvin,että kotiin voisi tulla,niin johan alkoi vikojen etsiminen hyvin aktiivisesti.Mitään positiivista ei esitetty.Kaivamalla kaivetut viat olivat kiroilu laitoksessa ( joka on normaali murrosikäisten hommaa jolta ei kukaan välttyä,saatikka väittää ettei koskaan kiroile)
Hassua tosin että paikan ohjaajat voivat tai olevat oikeitettua kiroilemaan nuorille.He myös huutavat nuorille ja uhkaavat heti pienestä viedä eristykseen ,kotilomien jäädyttämisellä ym
Ja kaikki mitä sisällä tapahtuu laitoksessa ja jos nuoret kertovat tai vanhemmat esittävät,niin heitä ei lastensuojelun työntekijä usko.
Mutta sittenpä uskoo laitoksen ohjaajia jotka rakentavat pitkän listan viikossa siten että sillä saadaan iso haitta perheelle.

9

1491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapetaan.perheet

      Eipä kuulosta sellaiselta paikalta, missä lapsen vointi mitenkään ainakaan parantuisi.

      On olemassa termi Lapsen kuuleminen.

      Perheyritys -buumiin on jo vuosikaudet sisältynyt sijaiskotien ja laitosten mieltäminen yrityksiksi. Yritys ei toimi ilman voittoa. Voitto ohittaa perusturvan ja ihmisen perusoikeudet.

    • Anonyymi

      Itse näin laitos nuorena voin sanoa että se kiroilu on oikeesti niin pieni pahe. Itse olin pohjolakodilla muhoksella ja siellä oltavat oli omasta mielestä hyvät. Mutta mitä itse olen kuullut tästä hiekkarinteen toiminnasta en ymmärrä miten se on vieläkin pystyssä. Olen myös kuullut sen että kun ne näitä nuoria riisuttaa alasti ettei olisi huumeita tai tupakka tuotteita hallussa, niin se riisuttaja saattaa olla mies tai nainen oli sitten kyseessä poika tai tyttö. Ja mikä itselläni vistoo tässä riisuttamisessa. On se että sekin on nykysin laitonta ellei ole poliisi tai tulli työntekijä.

      • Anonyymi

        Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?

        Koeta tallentaa tilanteita dokumenttiaineistoa varten. Onko mahdollista nauhoittaa kännyllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?

        Sama mieipide olin hiekkarinteellä vuosi sitten ja voi luoja mikä meno ihan oikiasti... siis ohjaajat pomputteli pingistä 2 yöllä ja kiroilivat minkä kerkesi ja sitten aamulla valittivat miksi ei voi herätä ajallaan... no mites siinä nukut. Minut riisuttiin kun tulin jotten tuo mukanaan laittomia tavaroita ja heti kun tulin laitettiin kahden viikon lvr ja ypr ilman syytä. Hiekkarinteen ohjaajat käyttää valtaansa väärin:( Onneksi olen päässyt pois täältä.


    • Anonyymi

      Ei niitä ääniä päässä voi nauhoittaa kännyllä. Sitä paitsi äänittäminen voi olla salakatselua ja se vasta laitonta onkin. Pyydä päästä terapiaan - alkaa normaali arki tuntua laillisemmalta..

      • Anonyymi

        Yksilötasolla, esim parisuhteessa, nimenomaan kehotetaan kaltoinkohtdeltua osapuolta dokumentoimaan väkivaltatilanteita. Solvaaminen, pakottaminen, alentava toisen häpäisy, ohittaminen...kaikki tuo on alistavaa käytöstä.

        Virkavirhe/-rikos on vakava asia ja kun työntekijät kohtelevat vastuullaan olevia huollettavia ala-arvoisesti, huollettavalla on oikeus tallentaa tuollainen.


    • Anonyymi

      Outoa, että nuorten ystävien laitokset ovat olleet niin huonossa vlossa, kun kehittämisjohtajana on yksi Suomen kuuluisimmista lastensuojeluguruista. Miten homma menee näin huonosti?

      • Anonyymi

        Ei kai J. Sinkkonen ole tämä mainitsemasi guru? En kyllä ihmettelisi :/


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe