Lexus GS450h

Harkinnassa GS 450h osto ehkä vm 09 - 13 siltä väliltä. Paljon on teillä ollu keskikulutus ja miten pitkään akuilla ajelee ?
Ilmianna
Jaa

30 Vastausta



Paljon on meilläkin kulutus, mutta akku on toiminut jo monta vuotta. Kyllä minäkin joskus auton ostan, ehkä klo 11-13 välillä.
Ilmianna
Jaa
Selvitä ensin oletko vähän, keskimäärin vai paljon kuluttava kuljettaja. Katso sitten kyseisen ajotavan kulutusennuste tuolta:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/26-Lexus/1273-GS_450h.html?minkm=15000&powerunit=2
Ilmianna
Jaa
Jos miljoona kilometriä ajetusta Wienin taksista mitään voi päätellä:
1) Akut kestää ilman mitään havaittavaa muutosta ainakin 1 000 000 km ja kymmenen vuotta. Lexus-diilereillä ei ole vielä mitään kokemuksia akustojen vaihdoista eikä akustolle löydy edes varaosahintaa ainakaan normikyselyllä.
2) 3,5 litrainen V6 moottori on harvoin pyörinyt yli 2500-3000 rpm eli se kestänee vielä pitempään kuin tuo akuston ainakin miljoona kilometriä.
3) Luultavasti voimansiirto on myös ollut kevyemmällä rasituksella kun sähkömoottori on vähän väliä avustamassa. Jarrulevyjä ja palojahan saa vaihtaa puolet harvemmin kuin vastaavissa saksalaisissa.
Johtopäätökset auton haluttavuudesta käytettynä voi sitten jokainen tehdä oman brandimaniansa perusteella eli ei varmasti sovi suurimmalle osalle väärän logon takia.
Valmistettu muuten taatusti Japanissa, vastoin kilpailjoiden tunkua valmistaa yhä suurempi osa Itä-Euroopassa, Kiinassa tai Meksikossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Lexus on varmaan niin hyvä ja kestävä auto, ettei se tarvitse tuekseen keksittyjä perusteluja.

3000 kierrosta on aivan tarpeetonta ulvottamista kun on tottunut ajamaan autoa, boka kiertää satasen nopeudessa alle 1500 kierrosta. Moottorin kesto määräytyy ihan muilla perustein

Samoin jarrujen kesto riippuu kuskista ja jarrujen mitoituksesta enemmän kuin auton käyttövoimasta. Mutta hyvä juttu, jos myös hybridin jarrut kestävät 150 - 200.000 km.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuskinpa kiisselit paljon yli 3000 kierroksen edes lusikka pohjassa yrittämällä maksimikiihdytyksellä saavuttaa. 😁 Bensakoneille 6000 rpm ei ole edes vielä mikään raja.
Jarrukommenttisi osoittavat tietämättömyytesi regeneratiivisista jarruista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tractor_pulling kirjoitti:
Tuskinpa kiisselit paljon yli 3000 kierroksen edes lusikka pohjassa yrittämällä maksimikiihdytyksellä saavuttaa. 😁 Bensakoneille 6000 rpm ei ole edes vielä mikään raja.
Jarrukommenttisi osoittavat tietämättömyytesi regeneratiivisista jarruista.
Moottorin kestävyyttä ei määrää kierrokset eikä jarrujen kestoa käyttövoima. Molemmissa mitoitus ja kuskin ajotapa ovat ratkaisevassa asemassa. Jarrut saa loppuun nopeastikin, mutta ennakoiva kuski ei siihen mitään hybridejä tarvitse, että ensimmäinen jarruremppa tehdään kilometreillä, joilla puolet Toyotista on paalattu (katsastustilastojen mukaan alle 200 tkm).

Edelleen sitä mieltä, että Lexus on niin hyvä auto ettei tarvi keksiä perusteluja omasta päästä. Jarrupalojen ja -levyjen vaihto tässä hintaluokassa 150 tai 200 tkm välein on aika pikku juttu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Siis tarkennuksena Wienissä toista miljoonaa ajettu Prius-taksi ihan vaan siis pohjatiedoksi hybridien akuston kestävyydestä.....
Ilmianna
Jaa
Lexusta ei oikein arvosteta ja niiden arvo vaihtoautona on surkea ihan kute alfalla, jaguarilla jne marginaalimerkeillä joita ostaa vain harvat. Lexus ei myöskään ole teknisesti lähelläkään saksalaisia premium merkkejä. Lexukset on sisältä jo uutena vanhahtavia ja varsinkin multimedialaitteistot on kilpailijoita 5vuotta jäljessä. Gs450h on ihan tehokas kyllä olen sillä ajanut usein mutta en itselleni sellaista hankkisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Uusi auto ei ole mikään sijoitus, ja käytetyn ostajalle edullinen hinta on hyvä asia. Lisäksi hybriditekniikan pieni normikulutus pudottaa autoveroa, joten Suomessa harvinaisemmankin mallin tuonti suuremmilta markkinoilta onnistuu järkevästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tämä pitää paikkansa. Lekassa ei ole germaanien vikoja ja se missä on suurin ero niin huoltopalelussa. Moni tuttava on vaihtamassa germaaneista pois huollon asenteen vuoksi vaikka autot sinällää on hyviä.

GS:n ainut puute on takaveto. Tuo kaipaisi RX:n voimalinjan.
Voimaahan siinä on hurjasti ja kevyellä kaasujalalla pääse hyvinkin pieniin kulutuksiin. TÄmä on hybridien ominaisuus. Reilulla ajotavalla soppa maistuu kuten kaikille bensoille mutta muiden mukana ajaen pääsee hyvin pienellä, erityisesti kaupungissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6546546 kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Lekassa ei ole germaanien vikoja ja se missä on suurin ero niin huoltopalelussa. Moni tuttava on vaihtamassa germaaneista pois huollon asenteen vuoksi vaikka autot sinällää on hyviä.

GS:n ainut puute on takaveto. Tuo kaipaisi RX:n voimalinjan.
Voimaahan siinä on hurjasti ja kevyellä kaasujalalla pääse hyvinkin pieniin kulutuksiin. TÄmä on hybridien ominaisuus. Reilulla ajotavalla soppa maistuu kuten kaikille bensoille mutta muiden mukana ajaen pääsee hyvin pienellä, erityisesti kaupungissa.
ja toimii häiriöittä. Kulutus riippuu vain osaksi ajotavasta. Yli 10 litran sitä on vaikea saada nousemaan mutta alle 7 litran pääsee jopa Saksan moottoritiellä vakionopeussäätimellä järkevästi 120-130 km/h muun liikenteen mukana ajaen. Ei talvellakaan ole ollut mitään ongelmia vaikka voimaa tosiaan on sillä ajonhallinta toimii loistavasti ja taka-akselin kohdalla oleva raskas akusto antaa mukavasti pitoa lisää. Koko ajan kannattaa kuitenkin pitää mielessä ettei GS450h:ta ole miksikään varsinaiseksi säästömalliksi edes tarkoitettu. Jos autossa on 345 hv, pitää ymmärtää ettei se pelkällä bensan hajulla voi kulkea vaikka taloudellinen onkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lähelläkään saksalaisia premiummerkkejä. Se on teknisesti reilusti niiden yläpuolella sillä kaikki toimii, vuodesta toiseen minimaalisella huollolla ja meidän perheen tapauksessa omahuollolla. Käytännössä riittää öljynvaihto ja nestepintojen seuraaminen sekä auton pitäminen puhtaana, myös alustan osalta. Myös Lexus kuten kaikki muutkin autot kannattaa ruostesuojata mahdollisimman uutena vaikka ihmiset eivät aina ymmärräkään asian merkitystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lexus_ei_ole kirjoitti:
lähelläkään saksalaisia premiummerkkejä. Se on teknisesti reilusti niiden yläpuolella sillä kaikki toimii, vuodesta toiseen minimaalisella huollolla ja meidän perheen tapauksessa omahuollolla. Käytännössä riittää öljynvaihto ja nestepintojen seuraaminen sekä auton pitäminen puhtaana, myös alustan osalta. Myös Lexus kuten kaikki muutkin autot kannattaa ruostesuojata mahdollisimman uutena vaikka ihmiset eivät aina ymmärräkään asian merkitystä.
Pitkäakselivälinen tasapainoinen takavetoinen on itsellekin mieluisin ajettava, ja kun V70 hairahdukseni jälkeen olen eroon päässyt, en etuvetoiseen enää palaa.

Luotettavuudesta en osaa sanoa vielä mitään, kun pian 6-vuotias autoni on vasta alle 200.000 km ajettu, eli edes jarruja ei ole vielä vaihdettu, kuten ei muitakaan alustan osia.

Edellistä autoani ajoin muutaman vuoden sellaisenaan tietäen vaihtavani sen uudehkona 6 - 7 vuotiaana ja selvästi alle 300 tkm ajettuna, joten kertakäyttöautoksi ostetun korin kesto oli selvä tapaus muutenkin. Nykyisen ostin pitoautoksi, joka ei mähde meiltä alle 10-vuotiaana vähillä kilometreillä, joten heti tuon käytetyn käsiini saatuani käytin sen ruostesuojauksessa, vaikka osin alumiinikorin teräsrakenteet onkin sinkitty.

Onko muuten GS ilmajousitettu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Pitkäakselivälinen tasapainoinen takavetoinen on itsellekin mieluisin ajettava, ja kun V70 hairahdukseni jälkeen olen eroon päässyt, en etuvetoiseen enää palaa.

Luotettavuudesta en osaa sanoa vielä mitään, kun pian 6-vuotias autoni on vasta alle 200.000 km ajettu, eli edes jarruja ei ole vielä vaihdettu, kuten ei muitakaan alustan osia.

Edellistä autoani ajoin muutaman vuoden sellaisenaan tietäen vaihtavani sen uudehkona 6 - 7 vuotiaana ja selvästi alle 300 tkm ajettuna, joten kertakäyttöautoksi ostetun korin kesto oli selvä tapaus muutenkin. Nykyisen ostin pitoautoksi, joka ei mähde meiltä alle 10-vuotiaana vähillä kilometreillä, joten heti tuon käytetyn käsiini saatuani käytin sen ruostesuojauksessa, vaikka osin alumiinikorin teräsrakenteet onkin sinkitty.

Onko muuten GS ilmajousitettu?
vaimennuksen kovuutta voi ohjata sähköllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
GS:ssä on lehtijousitus. Suoraan eemelistä kopioituna. Vankkaa ja testattua huipputekniikkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei_mutta kirjoitti:
vaimennuksen kovuutta voi ohjata sähköllä.
Rautajouset ovat neljän ilmapussin ja kompressorin verran halvempi huoltaa sitten kun tiimaa on taulussa paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lisäisin sen että ikävä kyllä Leka jakaa Toyotan ergonomia puutteet. ratin säädöt tuppaa olemaan myös Lekoissa puutteelliset ei kuitenkaan yhtä onnettoman kuin emomerkillä.
Leka kuuluu merkkeihin minkä itse uskaltaisin ostaa omalla rahalla vanhanakin ja vieläpä hybridinä.

Joskus vuosia sitten olin kaupoissa Tojoliikkeessä RX400H:sta. Silloin kyselin hybridin akusta ja sanoivat että jossain 3-4ke välissä on hinta töineen jos joskus menisi tiensä päähän. RX:ssäkin harmitti ergonomia. Ei tullut kauppoja kun otin uuden liisarin. Näin jälkikäteen olisi ehkä pitänyt ostaa se Leka eikä kokeilla uusia germaaneja. Olisin säästynyt monelta harmilta.
Ilmianna
Jaa
Mielenkiintoinen tuo ergonomiakokemuksesi. Ehkä on vaan todettava että jokainen ihminen on yksilö, jolla on omat mittasuhteet (jalkojen, selän ja käsivarsien pituus ja ristiselän, polvitaipeen ja kyynärpään sijainti)! Itselläni BMW:n osto kaatui juuri ergonomiaan ja vaaka kallistui Lexukseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Asia on juuri kuten sanot. Edes vartalon mitta ei takaa samoja mittasuhteita, vaan samanmittaisten ihmisten jalkatilan ja päätilan tarpeessa on merkittäviä eroja.

Pienempien Toyotien ratin säädön liikevarojen puute häiritsee minuakin, kun ratti on mielestäni liian edessä. Ei kädet suorana jaksa istua tunteja yhteen menoon. Lyhytjalkaisena en silti kokenut Lexus IS:aa samalla tavoin epämukavana. Lisäksi tuo nelisylinterinen hybridi-Lexus vaikuttaa myös sangen taloudelliselta. Itse en jaksa suorityskyvystä innostua, kun ei sitä motoristille autossa ole kuitenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse en jaksa moottoripyörien suorituskyvystä innostua kun ei sitä sähköautoilijalle moottoripyörässä ole kuitenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
On sitä, ensimmäisten 50 metrin jälkeen, jolloin sähköveto alkaa hyytyä.

Paikaltaan lähtö nelivetoisena on toki jäätävä ja se on ihan totta, että sähköauton suorituskyky on lähes ilmaista mäntämoottorin vastaavaan verrattuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2,25sek 0-100 ajettiin tuo P100D testissä. Siihen ei pyörä pääse kyllä valitettavasti ainakaan suomalaisen normaalikuskin ohjastamana ja suomen teillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niinpä, mutta yritäpä kertoa se tuolle Besser Wisserille. Samoin autobaanalla 200+ nopeuksissa P90 ja P100 laittaa yhä isot pojat AMG-Meseillä kampoihin eli on tasaväkinen. Ja mitä moottoripyöriin laajemmin tulee netistä löytyy kaksinkamppailuja nopeimpien moottoripyörien ja 1000+ hv Suprien välillä. Toiseksi jäävät kaikki tehdasvalmisteiset moittoripyörät. Mutta kohta Besser Wisser taas kertoo meille totuuden, ja että olemme väärässä.......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Että lexus RX:n leikkineliveto vielä GS450h:))heheh. Kerran talvella juutuin RX lekalla mökille ja auto lähti heti vaihtoon. Audin nelikko ollu ihan eri luokkaa ja jopa kesärenkailla menee paremmin lumella kun lexus talvirenkailla. Audi on ollut muutenkin eri luokkaa ja audini kiihtyy 0-100 nopeammin kuin gs450h vaikka tehoa on vähemmän. Se on kato se nelikko,S-tronic ja kunnon kone mikä sen tekee. Gs450h on todella vanhanaikainen ja toimii vain kuivalla ja on toki silloin nopea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Audin neliveto on kyllä yliveto mutta robottivaihteisto on surkeinta mitä automaailmassa on keksitty. Ei enää kun nykyisestä pääsee eroon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lexus on vähän kuin kia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Nimenomaan vähän.molemmissa 4 rengasta.kyllä lexus on auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lexus ei silti ole volvon,audin,mersun tai bmw:n tasoinen. Lexus kuuluu ns. Lower premium level eli LPL luokkaan. Ulkomailla siihen kuuluu juuri lexus, cadillac, infiniti ja jaguar. Se on käsite täälä keskieuroopassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Poikasilla on tarve luokitteluihin. Älä silti huoli, ei sinulla ole uuteen Lekaan varaakaan ja rippikouluikäinen auto merkistä riippumatta ei ole premiumia.

Miksi muuten premiumeista nopeiten arvonsa saksassa menetää mersu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyi h:ä. Mitä noi Volvot ja Audit tekee samassa listassa Mersujen ja BMW:n kanssa? Jotain rajaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lexus GS450h

Harkinnassa GS 450h osto ehkä vm 09 - 13 siltä väliltä. Paljon on teillä ollu keskikulutus ja miten pitkään akuilla ajelee ?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta