Somettaminen 60+

onniiion

26

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuukäyttäjä? No, riippuunee siitäkin, kauanko keskustelupalstoilla aikaasi kulutat.
      Mitä facebookiin ja vastaaviin somejuttuihin tulee, niin ei ole oikein meikäläiselle auennut niiden tarpeellisuus. Elämme kaikenlaisen turhamaisuuden aikoja. Milloinkahan alkaa tulla jotain AA-kerhon kaltaisia irti somesta juttuja.

    • eppu2

      Tällä palstalla käyn kurkkimassa. En ole missään muussa mukana.
      Sähköpostia vilkaisen vaihtelevasti.
      En ole mitenkään liimattu tähän. Ilmankin voi olla, jos on muuta meneillään.
      Tuo linkki ei auennut ainakaan mulle.

      • ö-Öö

        Linkki poikki, kopioi kumpikin rivi ja peistaa osoitekenttään.

        =DW=


    • 1lesken

      Somet
      Roikut netissä ja skypettelet kaiken maailman hörhöjen kanssa.. Ryyppäät viinaa samalla. Olet yksinäinen susi. Tuskin kukaan haluaa ainakaan seuraa tyypistä, joka on naimisissa koneen kanssa ja juokin vielä. Apua. Ei hyvältä näytä Lesken

      • eppu2

        Taisit nyt käsittää jotain väärin???


      • eppu2 kirjoitti:

        Taisit nyt käsittää jotain väärin???

        Noin niinkuin hieman varovasti ilmaisten.


      • Katkolle-hoitoon

        K u s e t t a m i n e n 60
        Leski näyttää retkahtaneen ryyppäämään koiran kusettamisen ohella.


      • 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

        Taisit nyt käsittää jotain väärin???

        eppu2
        Miten niin, some,skype,sähköposti,keskustelupalsta,alko. Niinhän ap kirjoitti. Kysyi onko ongelmaa? Lesken


      • 1lesken
        Katkolle-hoitoon kirjoitti:

        K u s e t t a m i n e n 60
        Leski näyttää retkahtaneen ryyppäämään koiran kusettamisen ohella.

        Katkolle
        Taitaapi olla pahoja tulkintavirheitä apn kirjoituksesta. Linkkejähän en koskaan avaa enkä liitä. Luemme kaikki eritavalla tekstin ja ymmärrämme sen eri tavoin. Lesken


      • eppu2
        1lesken kirjoitti:

        eppu2
        Miten niin, some,skype,sähköposti,keskustelupalsta,alko. Niinhän ap kirjoitti. Kysyi onko ongelmaa? Lesken

        Mielesi on niin kiinni alkoholissa, että rupesit siitä taas vouhottamaan.
        Aloittaja puhui nettiriippuvuudesta ja ilmeisesti viittasi keskusteluketjuun, jossa alkosta puhuttiin.


      • 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

        Mielesi on niin kiinni alkoholissa, että rupesit siitä taas vouhottamaan.
        Aloittaja puhui nettiriippuvuudesta ja ilmeisesti viittasi keskusteluketjuun, jossa alkosta puhuttiin.

        e2
        Oletko sinä aloittaja? Lesken


      • eppu2
        1lesken kirjoitti:

        e2
        Oletko sinä aloittaja? Lesken

        Mitä ihmettä Sinä nyt hourit?


    • ö-Öö

      Monet pahasti addiktoitunee, se totta.

      Hokaavat itsekin tarvitsevansa nettikatkoa. Se vaan monelle hankalaa, liikaa sidonnaisuuksia ja muitakin asioita netin takana. Hyvin hankala päästä irti ryhmistään. Ilmankaan ei tahdo tulla toimeen.

      Mä juu nettiadikti, ollut pitkään. Luen ja kirjoitan, kaikenlaisia foorumeita. Vältän kuin ruttoa feissejä jne. Mulla perusidea, netin täytyy olla anonyymiä. Vaikka suoli24 on tavallaan anonyymi, näkee täälläkin seuraukset, kun kirjoitukset heijasteevat enenpi kirjoittajalle kirjoitetuiksi, kuin asiasta kirjoitetuiksi. Aika voimakkaastikin. Tämä niinkuin semianonyymiä.

      Yleensä muualla käytän vaihtuvia nimimerkkejä, milloin mitäkin. Itteä tympii, monet keskustelupalstat vaativat rekisteröitymisen, ei viitsi suotta tehdä feikkiprofiileita jatkuvasti, sama jättää sellainen foorumi väliin. Esim Iltalehti vaatii rekisteröitymistä, -sanomat ei.

      Itelle tärkeää on ajatusten vaihtaminen, se avartaa omaakin ajattelua. Pelkkä tuttujen kanssa läpiseminen läpisemisen ilosta, tai kuvien jakelu ei kiinnosta pätkääkään. Kuitenkin paljon koneella muutenkin, keskustelut sopii mulle, ei jatkuva roikkuminen. Joopa, nyt joku alkaa laskeen kirjoituskertoja jne. Onhan niitä paljon, mutta kun ajallisesti tutkii, ei tällaiseen kovin paljoa aikaa mene.En tiedä nykyistä saldoa, muutama vuosi sitten katoin kirjoitusteni määrän 2001-vuodesta, noin 12 000, koko ajan lisää. Ja tää vaan yks portaali.

      Joopa, nettiaddiktiota monensorttista. Eikä nykyisin tosiaan aina edes addiktiota, asiat nyt vaan on netissä.

      =DW=

      • ö-Öö

        Niinsiis.

        Toi tyhmeneminen varmaan joskus tottakin. Toisaalta, monet saavat edes jotain aktiviteettia elämäänsä, muuten kai se monella olisi pelkkä dokaamista :D

        Vittuillakseni mainitsen, meitsi ei dokaa nyt, päinvastoin kuin jotkut alkohoistit :DD

        =DW=


    • Siitä.vaan

      Siitä tulee palstaholistiksi.

    • Himmelsauge

      Hankalaksi on tehty joten viitseliäisyyttäkin kysyy olo, "nikillä" saat kirjautua alinomaan ja ilman sitä, pelailua (puska)liikennemerkkien ja kaupan kylttien kanssa.
      Sitä ihmettelen ettei kirjautuminen muka voisi pysyä esim. päivän, kun sen tullessaan tekee ja lähtiessään sulkee!
      Pari kolme kommenttia on sopiva...☕️💋🤔

      • Onko sinulla rekattu nimimerkki?
        Kyllä pysyt kirjautuneena vaikka kuinka kauan, minäkin avasin tämän tabletlaitteeni monen päivän paussin jälkeen ja täällä olin kirjautuneena edelleen.
        Laitat vaan rukiin siihen missä asiaa kysytään.

        Netin käytöstä ja etenkin palstalla kirjoittavan tekemisistä tuntuvat muut olevan usein enempi kiinnostuneita ja jopa huolestuneita.


      • Ancelina kirjoitti:

        Onko sinulla rekattu nimimerkki?
        Kyllä pysyt kirjautuneena vaikka kuinka kauan, minäkin avasin tämän tabletlaitteeni monen päivän paussin jälkeen ja täällä olin kirjautuneena edelleen.
        Laitat vaan rukiin siihen missä asiaa kysytään.

        Netin käytöstä ja etenkin palstalla kirjoittavan tekemisistä tuntuvat muut olevan usein enempi kiinnostuneita ja jopa huolestuneita.

        Tuota kirjautumisen vanhentumista minäkin aina kironnut. Taas kävin asetuksista sitä ruksia etsimässä, kun siitä mainitsit. Ei löytynyt. Mutta helevata, siinähän se ruksin paikka onkin keskellä kirjautumisikkunaa. Joissain asioissa sitä voi näemmä olla sokea. Sinun ansiostasi se ruksi nyt lopulta löytyi, kiitos.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Tuota kirjautumisen vanhentumista minäkin aina kironnut. Taas kävin asetuksista sitä ruksia etsimässä, kun siitä mainitsit. Ei löytynyt. Mutta helevata, siinähän se ruksin paikka onkin keskellä kirjautumisikkunaa. Joissain asioissa sitä voi näemmä olla sokea. Sinun ansiostasi se ruksi nyt lopulta löytyi, kiitos.

        On tuo täällä kerrottu ennenkin, mutta kiva kun laitoit ruksin etkä rukiita, kuten neuvoin.
        Syysruis on kai jo pian oraalla.


      • Ancelina kirjoitti:

        On tuo täällä kerrottu ennenkin, mutta kiva kun laitoit ruksin etkä rukiita, kuten neuvoin.
        Syysruis on kai jo pian oraalla.

        Ei ole rukiita. Vehnää ja kauraa näillä lähipelloilla yleensä kasvaa. Pari vuotta sitten oli kuminaa tuolla viereisellä pellolla. Puintipäivänä oli melkoisen voimakas kuminan tuoksu ilmassa.


    • Himmelsauge

      En ole rekattu, luovuin Reetasta kun kyllästyin ainaisiin kirjautumisiin. Vaikka yläoikealla luki Reeta niin minulle ilmoitti etten ole kirjautunut, kaikki mitä olin kirjoittanut, poistin, eli se siitä. Olipa hankalaa.
      Aina siis mennessä kirjauduin, se ei vaan pysynyt jostain syystä.
      Olkoot!😬

      • Ei ole koskaan ilmoittanut, etten olisi kirjautunut, kerran kirjauduin ja ruksasin sen kohdan muista minut, vai mitä siinä nyt lukeekaan. Aina on muistanut.


    • Somen kohtuukäyttäjä kuvittelen olevani, eikä marittaminen ole tullut vielä mieleenikään. Kaikki tapahtuu luonnostaan, välillä hiipuu ja välillä viriää virkeämmin.

      Skypeä käytän koska sukuni on kaukana ja sen välityksellä on mukava rupatella.
      WattsApp on toinen, joka kanssa pidän yhteyksiä.
      Facebookin olen hiljentänyt kokonaan. Ehkä joskus taas innostun...
      Työhön ja harrastuksiin liittyvissä ryhmissä olen mukana, on jos jonkinnäköistä rättiporukkaa, joissa heidän tekemisiään on kiva seurata. Joskus napata kuva omistakin aikaansaannoksista ja tuupata sekaan.
      Näissä ryhmissä koen verkostot hyvinä ja virkistävinäkin juttuina.
      Oman ympäristön ryhmissä piipahdan myös, on kirpputoria ja puskaradiota jne
      Jokunen huuhaa mahtuu mukaan.
      Yleensä vain seuraan palstoja, hurja aktiivi en ole missään.

    • heheheheeeeeee

      Huvittava ketju tämä, kun porukka tulee vuoronperään kertomaan, että on somen kohtuukäyttäjä eikä addikti.

      Olen nettiaddikti, absolutisti ja anomyymikin silloin tällöin.
      Minä saan tehdä, mitä minua huvittaa. Se on se minun ihan ikioma huvittamiseni, joka ratkaisee, missä vapaa-aikaani vietän.
      Linjanikin ovat omiani. Etulinja ja takalinja ja sivulinjatkin.
      Facebookissa olen koko ajan. Nettipankeissa päivittäin. Sähköpostin katson muutamasta osoitteesta päivittäin ja toisistakin viikottain. Nettilehtiä luen muutamia muutaman kerran päivässä, paikallislehdet, hesari, suomen kuvalehti, iltapäivälehdet. Keskustelupalstoilla olen ja jos kiinnostun niin olen kauhean aktiivinen ja aivonystyrät joutuu duuniin, kun aiheet ovat paljon pohdintaa, osaamista ja kokemusta vaativia. Nalkkiin en ole jäänyt netissä minnekään. Uloskäynnin olen löytänyt aina. Joskus outo, muilla mailla vierahilla asuva nettihenkilö jopa vuosia minua kiinnosti niin paljon, että yhteyttä pidettiin lähes päivittäin. Kyllästyttiin sitten puolin ja toisin, kun tutustuttiin ja vieras ei enää viehättänyt, niinpä etäännyttiin. Hurjan paljon erilaisiin tyyppeihin ja heidän touhuihinsa ja ajatuksiinsa olen netin kautta tutustunut. Ikinä en livessä olisi heidän kanssaan alkanut jutella. Ei olisi edes ollut mahdollisuutta, kun asumme niin etäällä toisistamme ja tuttavapiirimme ovat kovin erilaiset. En olisi ilman somea voinut kuvitellakaan, että sellaisia ihmisiä edes on olemassa.

    • onniinon

      Katsoin juuri netin kautta Noin viikon uutiset. Hassua kun tuntuu, että sieltä saa hassujen juttujen lomassa enemmän oikeaa tietoa kuin esim. poliitikkojen haastatteluista. Onhan siellä aina joku haastateltavanakin, yleensä asiansa tunteva.

      Tuosta Somesta vielä, jotenkin tuo valtava blogi-innostus tuntuu halulta päästä julkisuuteen tavalla tai toisella. Itse kukin tekee kuin haluaa, eihän niitä pakko ole lukea tai ainakaan perustaa.

    • onniinon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe