Mikskoko palstan ovat vallanneet

Trooka

Henkisesti epäterveet ihmiset? Näyttää että uskovaisilla ei mene hyvin._.

20

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trooka

      Miksi koko-piti lukea

    • "Henkisesti epäterveet ihmiset? Näyttää että uskovaisilla ei mene hyvin._."

      Sinulla taitaa olla virheellinen käsitys siitä, mikä on epätervettä ja mikä tervettä.
      Raamatun perusteella tiedämme, että se mikä jumalattomille ihmisille on hulluutta, se on todellisuudessa tervettä.

      "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1.Kor.1:18)

      Mieluummin minä olen "epäterve" uskova, joka menee iankaikkiseen elämään, kuin "terve" ateisti, joka menee iankaikkiseen kadotukseen.

      • Trooka

        Minä kyllä tiedän miten henkisesti terve käyttäytyy, sinulle se on nähtävästi vieras asia._


      • Tekeekö se hullusta vähemmän hullun, jos hullu sanoo tai kirjoittaa ettei ole hullu?

        Harvassa taitavat olla ne hullut jotka itse hulluutensa myöntävät.


      • IlkimyksenTeologitäti

        "Raamatun perusteella tiedämme, että se mikä jumalattomille ihmisille on hulluutta, se on todellisuudessa tervettä."

        Tervettä on siis kostaa isien pahat teot lapsille ja eteenpäin n:nteen polveen saakka. Tervettä on siis pakottaa raiskattu raiskaajansa kanssa naimisiin. Ja niin edelleen.

        "Mieluummin minä olen "epäterve" uskova, joka menee iankaikkiseen elämään, kuin "terve" ateisti, joka menee iankaikkiseen kadotukseen."

        Kovin olet itsekeskeinen, jos luulet että taivaaseen huolitaan sinunlaisiasi tekopyhiä, ja että sinulla on valta passittaa ihmisiä helvettiin.


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Raamatun perusteella tiedämme, että se mikä jumalattomille ihmisille on hulluutta, se on todellisuudessa tervettä."

        Tervettä on siis kostaa isien pahat teot lapsille ja eteenpäin n:nteen polveen saakka. Tervettä on siis pakottaa raiskattu raiskaajansa kanssa naimisiin. Ja niin edelleen.

        "Mieluummin minä olen "epäterve" uskova, joka menee iankaikkiseen elämään, kuin "terve" ateisti, joka menee iankaikkiseen kadotukseen."

        Kovin olet itsekeskeinen, jos luulet että taivaaseen huolitaan sinunlaisiasi tekopyhiä, ja että sinulla on valta passittaa ihmisiä helvettiin.

        Täti. Mitä haet LUOMISPALSTALTA ja miksi?


    • Hhghhggghg

      Vain hullu uskoo Jumalaan.

      • En tiedä, mutta voi olla niinkin. Vaikka minun mielestäni ei olekaan mitään järkeä uskoa yhtään minkäänlaiseen jumalaan yhtään sen enempää kuin muihinkaan havaitsematta jääneisiin ja selitysvoimaltaan tarpeettomiin olioihin kuten tonttuihin tai maahisiin, niin syvyseroja jumaluskoisuudessa ja sen lieveilmiöissä kuitenkin on huomattavasti.

        Käytännössä touhu on ihan silkkaa hulluutta siinä vaiheessa, jos tosissaan eikä vain ilmeisesti trollaamisen ilosta aletaan kiistämään faktoja ja viittaamaan kintaalla tieteellisille teorioille. Erityisen seinähulluksihan touhun tekee se, että ns. raamatullinen kreationismi ei näytä edes nojautuvan Raamattuun, vaan on siihen ja siihen perustuvaan perinteeseen nähden omituinen harhaoppi.

        Ottamatta kantaa siihen kuinka hullua kirjaimellinen raamatunuskoisuus sitten on, niin vertaisin sellaiseksi itseään ainakin väittävää kreationismia skientologiaan. Vaikka kreationismin tausta onkin halussa uskoa Raamattuun ja skientologian tausta on ties missä sekakäyttöinspiroituneessa scifissä, niin molemmat ovat yhtä hatusta vedettyä ja varmaan melkein ihan yhtä paljon silkkaa bisnestä.

        Toinen siis on uskonnosta kummunnut, alkuperäiseen uskontoon nähden harhaoppinen meemikokoelma ja toinen on fiktioksi tiedetystä asiasta uskonnoksi kummunnut kultti. Vaikka jumalan käsite minulle uskonnottomana on yhtä tyhjää, niin kuitenkin ymmärrän jotenkin mitä uskonnolliset sillä tarkoittavat. Luulisin, että kreationismi on jumalasta lopulta ihan yhtä kaukana kuin skientologiakin - molemmat joka tapauksessa ovat oikein kunnon sekoilua.


      • Malleus_creationismi kirjoitti:

        En tiedä, mutta voi olla niinkin. Vaikka minun mielestäni ei olekaan mitään järkeä uskoa yhtään minkäänlaiseen jumalaan yhtään sen enempää kuin muihinkaan havaitsematta jääneisiin ja selitysvoimaltaan tarpeettomiin olioihin kuten tonttuihin tai maahisiin, niin syvyseroja jumaluskoisuudessa ja sen lieveilmiöissä kuitenkin on huomattavasti.

        Käytännössä touhu on ihan silkkaa hulluutta siinä vaiheessa, jos tosissaan eikä vain ilmeisesti trollaamisen ilosta aletaan kiistämään faktoja ja viittaamaan kintaalla tieteellisille teorioille. Erityisen seinähulluksihan touhun tekee se, että ns. raamatullinen kreationismi ei näytä edes nojautuvan Raamattuun, vaan on siihen ja siihen perustuvaan perinteeseen nähden omituinen harhaoppi.

        Ottamatta kantaa siihen kuinka hullua kirjaimellinen raamatunuskoisuus sitten on, niin vertaisin sellaiseksi itseään ainakin väittävää kreationismia skientologiaan. Vaikka kreationismin tausta onkin halussa uskoa Raamattuun ja skientologian tausta on ties missä sekakäyttöinspiroituneessa scifissä, niin molemmat ovat yhtä hatusta vedettyä ja varmaan melkein ihan yhtä paljon silkkaa bisnestä.

        Toinen siis on uskonnosta kummunnut, alkuperäiseen uskontoon nähden harhaoppinen meemikokoelma ja toinen on fiktioksi tiedetystä asiasta uskonnoksi kummunnut kultti. Vaikka jumalan käsite minulle uskonnottomana on yhtä tyhjää, niin kuitenkin ymmärrän jotenkin mitä uskonnolliset sillä tarkoittavat. Luulisin, että kreationismi on jumalasta lopulta ihan yhtä kaukana kuin skientologiakin - molemmat joka tapauksessa ovat oikein kunnon sekoilua.

        "Erityisen seinähulluksihan touhun tekee se, että ns. raamatullinen kreationismi ei näytä edes nojautuvan Raamattuun, vaan on siihen ja siihen perustuvaan perinteeseen nähden omituinen harhaoppi."

        Kreationismi on nykymuodossaan sokeaa uskoa muutamiin raamattua vääristeleviin amerikkalaisiin denialistiorganisaatioihin.

        Kretujen on syytä toivoa, että megahörhö Ken Hamiin uskominen pelastaa, koska raamatun jumaloliot ovat tunnetusti armottomia tuollaisille harhaoppisille.


      • vanha-auto

        Hjkgrifkropskups: "Vain hullu uskoo Jumalaan."

        Dorka EVIL-uutio. Se tuotti hulluuden:(


    • Jyritykkääkyttyrää

      Kyllä minuakin ärsyttää että täällä ei ehdi keskustella kunnolla tieteellisestä kreationismista kun pitää koko ajan tyrkkiä pihalle tänne tunkevia homahtavia evokkiavopiereskelijöitä. Kuka niiden on käskenyt tänne tulla? Menköön takaisin evoluutiopalstalle joka ei ketään kiinnosta, mokomat mamut. Piereskeltööt siellä kilpaa kun kerran se aivopierunhaju niin kovasti kiinnostaa...... niinkuin nyt homahtavia se pierunhaju vain kiinnostaa.

      Tietenkin, jos nuo puhuisivat faktatiedettä typerien ja ylityperien evouskomustensa sijaan niin niitä ehkä jaksaisi kuunnellakin, mutta näissä oloissa ei muu auta kuin rökittää niitä kunnolla mutta kun ei sitä huvittaisi kokoa ajan tehdä.

    • luottotiedotonna

      Viha ihan tirisee.

    • Prof_Takajeejee

      Yksi näkee jumalan ja enkelin kävelevän pilvessä, toinen merenneidon rantakivellä laulamassa. Kummalla on psyykkisiä ongelmia?

      • Ongelmia? En ymmärrä. Evoluutio on sillai rentoo menoo, ettei siinä ole ongelmia. Ai miks? Koska siinä on PELKKÄÄ ainetta. Logiikkaa voi harjoittaa:)


    • vanha-auto

      nosto/poisto

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe