Viiltelyä liikaa

ongelmainen

jootota oon alkanu viiltelemää joku puoövuotta sitten aluks ihan kokeilumielessä ja nyt sit onki tullu tapa. asia ei sinällään mua itteeni haittaa, mun mielest siin ei oo mitään väärää mut vaarana on et mun vanhemmat huomaa ja joudun vaikeuksii. kouluterveydenhoitajalle en uskalla mennä ja vanhemmille en uskalla puhuu. kaverit tietää tästä, mut ne ei välitä. vituttaa vaan ku en voi käyttää lyhythihasii ku kädet iha ruvilla kokoajan. miten saisin tän tavan loppumaan ja saisin apuu?

8

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zfdvbxsdf

      Jos viiltelet ylempää, olkavarsista, tai sitten semmoisista paikoista jokka pysyy piilossa, kuten kainalot, jalkapohjat, kielen alta, kitalaesta. Tai hankit turvallisemman riippuvuuden. Tai selvität mitä ovat ne asiat, jotka viiltelyn tuottama kipu saa sut unohtamaan

      • ongelmainen

        viiltelen käsiin ja jalkoihin. sehän tässä onki ongelmana että ei pysy piilossa. tiiän viiltelyn syyn, mutta en vaa osaa lopettaa


    • homo.neuvoo

      Korvaa viiltely liikunnalla.

    • fckgBstrd

      Itsensä viiltely on aina vahva oire henkisestä pahoinvoinnista - ja sitä tukevat ovat samassa kuopassa - siksi on tärkeä tunnistaa että vaikkei sitä tunnu niin kaikki ei ole ok. Ei me naarmuteta omaa autoa, snoukkalautaa ja koiranpentuakaan....Jos vanhempien kanssa ei keskustelu onnistu niin se kouluth on ihan ykkös paikka hakea itselle apua. Ei varmasti ole helppoa mutta kuka muu huolehtii sinusta jos et sinä itse kun kukaan muu ei tiedä että voit huonosti? Avun hakeminen ja itsestä huolehtiminen on helvtin ok ja must juttu, jos jalka on poikki niin piilotellaanko sitä?

    • Haisöi

      Hei! Olen jo eläkemummo. Muistan itseni 16 - 17 vuotiaana, kun pelästyin itsetuntoni puolesta. Isäni oli tosi julma kasvattaja ja pieksi kerran melkein kuoliaaksi minut. En voinut kahteen kuukauteen mennä voimistelutunneille, kun selkä ja jalat olivat aivan veresnahalla kuin Messalalla Ben Hurissa. Aloin näkemään painajaisia, missä minulle tapahtui hirveitä juttuja ja kerrankin isäni tappoi minua. Sitten en oikein uskaltanut mennä nukkumaankaan. Yhtenä yönä näin painajaista, mittä tiikeri kävi käsiksi minuun ja heräsin juuri ja juuri pelastuneena. Sitten katsoin yöpuvun etumusta, joka oli veressä. Olin kynsinyt unessa itseni verekselle. Menin lääkäriin ja puhuin noista painajaisista ja isäpelosta. Hän määräsi lääkkeitä. Kysyin farmaseutilta, mitä nämä pillerit ovat. Hän sanoi niiden olevan unilääkkeitä. Jätin ostamatta toistaiseksi. Kun oli puhunut jollekin peloistani, loppuivat painajaiset. Tuumin jälkeenpäin, että olin tipalla alkaa viillellä itseäni. Sen se rakkaudettomuus tekee. Onneksi äiti välitti minusta.

    • Mee vaikka lenkille tai tee jotain mistä pidät. Itselläni se ainakin auttaa.

    • Moikka!

      Aluksi haluaisimme rohkaista sinua puhumaan tästä aikuiselle. Vaikka kerroit ettet uskalla puhua asiasta terkkarille tai vanhemmille, se olisi kannattavaa. He haluavat sinun parastasi.
      Viiltely osoittaa että ehkä kaikki ei ole ihan ok. Viiltelystä voi myös tulla jälkiongelmia esim. tulehdusten muodossa, jos haavaan menee bakteereja. Viiltelystä myös jää ikuiset jäljet kehoon.
      Asiasta puhumalla asia ratkeaa.

      Parempaa ja aurinkoisempaa keväänjatkoa, toivottelee Sartsa ja Samppa NettiSaapas

    • ttp56

      oon 16v poika ja mä viiltelin pari vuotta sitte.. pääsin siitä yli vaan sillä että päätin olla vahva kaikesta paskasta huolimatta, jos mulla oli paska olla menin juoksee johonki metsää ja huutaan sen pahan olon pois sielusta. En oo sen yhden päivän jälkeen enää viillelly lähes ollenkaa ku mietin että mitä jos jokanen viilto satuttais yhtä paljon mulle tärkeintä ihmistä maailmassa, ja päätin vaan että mun on pakko lopettaa huonossa olossa kieriskely ja yrittää ees vähän nauttia elämästä ja pikku hiljaa aloin pystymää liikkuu enemmä kavereiden kanssa ja löysin hyviä harrastuksia minkä parissa kaikki paska unohtu mielestä.
      Viimeisimmät kerrat ku oon ''viillelly'' on ollu ku oon tehny itelleni kaks vankila tatuointia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe