Älä tunteeita kiellä

Jotenkin vain meidän iällä pitäs rakkaus sulkee sinne arkkuun,sen menetyn puolison mukana?
Kieltääko lainsäädämmömme todella,toisisttaan kahdesta leskestä,olemasta yhtä ,vain lainsäädännöllä?
Kuinka paljon yhteiskunta säästäis menoissa,jos leskenlempi ja yhteenkuuluvuus hyväksyttäis.Joku vain ei toimi yhteiskuntapolitiikassa,tunteet on jätetty paitsioon.
Aivan sama,en tunteita kiellä Ama
Ilmianna
Jaa

35 Vastausta

En tunne lainsäädännön kiemuroita, mutta eikös lesken avioituminen vaikuta leskeneläkkeeseen. Viimeistään tällä iällä kannttaa olla joissakin asioissa kansalaistottelematon, ainakin viis veisata niistä , jotka tiettyyn muottiin yrittävät meitä kutistaa.

Rakkauden ❤lait ovat ihan oma lukunsa, kyllä sydän tietää. Kaikki kannustus sellaisille hankkeille, joissa ihmiset tukevat toisiaan ikäihmisinäkin, ystävyydessä ja rakkaudessa. 👫Toisella voi olla ketterät jalat, toisella ketterä pää. Myös omaehtoiset vanhusten kommuunit voivat olla lähitulevaisuutta.👣👣🐾
Kommentoi
3
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
sillä se loppuvaihe hiukan pelottaa. - Jos asuisi toisen kanssa,
voisi toinen toistaan auttaa, esimerkiksi jonkin kohtauksen sattuessa voisi soittaa ambulanssin.

Minullakin on älypuhelin, ja siinä hätäpuhelupainake, jota pitää painaa kolme kertaa,
niin se yhdistyy ja ambulanssi tulee.
Mutta yksinasuva ei ehkä pystykään kohtauksen sattuessa sitä painamaan.

Näytöllä minulla on molempien lapsieni nimet ICE-tunnuksin, ja niissä riittää vain yksi kosketus, mutta onko puhelin käden ulottuvilla, jos kohtaus iskee.

Minulla ei ole kuunaan päivänä mitään kohtausta ollut, ja voi olla, ettei koskaan tulekaan, mutta kaveriakin voisin auttaa.

Ja ehkäpä sitä juttelua ja naurua olisi enemmän kuin yksinasuvalla.

Tänään vaihdoin pariston palohälyttimeeni, kävi pyöräilemässä supermarketissa ja ostin pariston, ja ystävällinen vanhempi miesmyyjä ystävällisesti näytti siinä, miten paristo vaihdetaa,

Olen asunut tässä 2002 valmistuneessa talossa jo 14 vuotta, ja nyt eka patterinvaihto palohälyttimeen. Vähän on mennyt pitkä aika, mutta parempihan sen on myöhäänkin kuin ei milloinkaan. - Kivasti se nyt piippaa painaessani sitä vipstaagia.

Moi! MummeliMia.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olemme taas iäisyyskysymyksen edessä.En jää sitä miettimään ama
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mikäs iäisyyskysymys rakkaudesta nyt on tullut rituliinille? Kuka sinua estää olemasta siellä korvessa vaikka rakastamasi miehen kanssa, koska ei sitä laki ja asetukset estä, eikä ilmeisesti naapureiden juorutkaan kuulu sinne.

Jos et ihan istu Raamatun päällä, niin ajattele nykyaikaa, kun niin moni nuorikin on avoliitossa lapsineen ja on aivan hyväksyttävää.

Sen voi pistää mietintämyssyyn, jos aikoo avioon, onko miehellä varaa elättää, sillä saat ilmeisesti leskeneläkettä? Tosin en tiedä sen eläkkeen suuruudesta ja kauanko sitä maksetaan.

Onhan siitäkin oma vaivansa, jos ottaa taas uuden hoidokin vain sexin vuoksi, joten ajattele sitä ylimääräistä työtä ja passausta taas ainakin ikäisesi miehen taholta, jotka mielestäni ovat oppineet, että ruoka ja kahvi tulee eteen pöydälle, pyykit on pesty ja siivoukset tehty, jotka tietenkin täytyy itsekin tehdä, siis ruoka, siivous ja pyykit, mutta kyllä itse miettisin, ....siis olen miettinyt jo, että ei ikinä.

Onhan niitä kaikenlaisia mielitekoja joskus "heikkonahetkenä", joten hoida "homma kotiin", äläkä välitä lakipykälöistä.

ps. Ramona olikin kirjoittanut jo kaiken, mutta toisto kai lienee myös tarpeellinen, että saat itseluottamusta toteuttaa omat haaveesi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ramoonan-myötäilijä kirjoitti:
Mikäs iäisyyskysymys rakkaudesta nyt on tullut rituliinille? Kuka sinua estää olemasta siellä korvessa vaikka rakastamasi miehen kanssa, koska ei sitä laki ja asetukset estä, eikä ilmeisesti naapureiden juorutkaan kuulu sinne.

Jos et ihan istu Raamatun päällä, niin ajattele nykyaikaa, kun niin moni nuorikin on avoliitossa lapsineen ja on aivan hyväksyttävää.

Sen voi pistää mietintämyssyyn, jos aikoo avioon, onko miehellä varaa elättää, sillä saat ilmeisesti leskeneläkettä? Tosin en tiedä sen eläkkeen suuruudesta ja kauanko sitä maksetaan.

Onhan siitäkin oma vaivansa, jos ottaa taas uuden hoidokin vain sexin vuoksi, joten ajattele sitä ylimääräistä työtä ja passausta taas ainakin ikäisesi miehen taholta, jotka mielestäni ovat oppineet, että ruoka ja kahvi tulee eteen pöydälle, pyykit on pesty ja siivoukset tehty, jotka tietenkin täytyy itsekin tehdä, siis ruoka, siivous ja pyykit, mutta kyllä itse miettisin, ....siis olen miettinyt jo, että ei ikinä.

Onhan niitä kaikenlaisia mielitekoja joskus "heikkonahetkenä", joten hoida "homma kotiin", äläkä välitä lakipykälöistä.

ps. Ramona olikin kirjoittanut jo kaiken, mutta toisto kai lienee myös tarpeellinen, että saat itseluottamusta toteuttaa omat haaveesi.
En todellakaan saa leskeneläkettä.En edes hakenut sitä.Tuli sieltä Kelasta hakukaavakkeet,vino pino todistuksia olis tarvittu.
Aikoinaan luin,että jos puoliso on avioliiton solmimisen aikaan yli viiskymppinen ja lapseton avioliitto,niin eläkettä ei pysty saamaan.
Jos minä olisin kuollu ensin,niin miehelläni olisi ollut mahdollisuutta saada kipurahaa menetyksestä?
Tasan rivät käy onnenlahjat.

No se mitä tulee seurustelukumppaneeihin,vanhat ovat omaishoitajaa vailla ja nuorempia ei oikein ympäristö hyväksy?
Se siinä onkin uskomaton juttu,miehille toi nuori rakastaja on yhteiskunnansiunaama,mutta jos nainen alkas vokotella nuorempaa olet puuma ja vaikka mikä pimahtanu mummeli?
Hyvä ettei lapsiin sekaantumisesta syytetä?
Sekin naisope sai kamalan pitkän tuomion,kun oppilailleen opetti seksuaalista käyttäytymista livenä
Taas omiin lapsiinsa sekaantunut isä ei saa oikeastaan mitään,kun alle kymmenen vuotiaan lapsensa elämän pilaa?
Meille toitotetaan,kuinka meidän "sivistysvaltiossa"kaikki on niin helvetin hyvin.
Perheväkivallassa kuolee naisia ja nykyisin nuoria naisia jokaikinen viikko.
Oikeastaan poikkesin polulta,mutta näin minä asiat nään Ama
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Aikoinaan luin,"

Googlasin "lesken eläkkeet" ja luin, mutta ymmärsinkö sittenkään oikein, koska asia ei ole kohdallani ajankohtainen, mutta lue sinä ja mieti, saisitko sittenkin?

Voisimme myös pohtia täällä asiaa, kun kertoisit omat taustasi, koska vihittiin ja oliko molemmilla lapsia j.n.e, koska se olisi kuin "ennakkotapaus" meille tuleville leskille.

Jos saisitkin sitä eläkettä esim. takautuvasti, niin sinulla olisi "hintsua" ostaa auto ja mikä vapaudentunne sekin olisi, kun pääsisi halutessaan koska vain"ihmisten ilmoille" tuulettumaan! D

Onhan täällä ollut jo aloituksia hautajaisista, joiden kustannuksia on pohdittu, kuten perinöistä ja etenkin niiden jakamisesta, kun se ei tahdo onnistua sisarusten kesken ilman riitaa koskaan, kuten ei meilläkään! ;((

Tuohon tunnepuoleen voin vain sanoa kohdaltani, että sellainen hormooni on minulta poistunut, mutta kuka sitä kokee, niin lykkyä tykö ja ei siihen ole lakia määrätty, vain ihmisten asenteita.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
ramoonan-myötäilijä kirjoitti:
"Aikoinaan luin,"

Googlasin "lesken eläkkeet" ja luin, mutta ymmärsinkö sittenkään oikein, koska asia ei ole kohdallani ajankohtainen, mutta lue sinä ja mieti, saisitko sittenkin?

Voisimme myös pohtia täällä asiaa, kun kertoisit omat taustasi, koska vihittiin ja oliko molemmilla lapsia j.n.e, koska se olisi kuin "ennakkotapaus" meille tuleville leskille.

Jos saisitkin sitä eläkettä esim. takautuvasti, niin sinulla olisi "hintsua" ostaa auto ja mikä vapaudentunne sekin olisi, kun pääsisi halutessaan koska vain"ihmisten ilmoille" tuulettumaan! D

Onhan täällä ollut jo aloituksia hautajaisista, joiden kustannuksia on pohdittu, kuten perinöistä ja etenkin niiden jakamisesta, kun se ei tahdo onnistua sisarusten kesken ilman riitaa koskaan, kuten ei meilläkään! ;((

Tuohon tunnepuoleen voin vain sanoa kohdaltani, että sellainen hormooni on minulta poistunut, mutta kuka sitä kokee, niin lykkyä tykö ja ei siihen ole lakia määrätty, vain ihmisten asenteita.
Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?
Kaiketi se kunnan sosiaallinen kanalauma onkin ohjelmoitu erilaisia tehtäviä varten,koska noiden sosiaalipummien vuoksi heille on lukotkin oviin hankittu?
Niiden lukkojen sisälle en odes yrittänyt Ama
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suomi on eläke ja veroparatiisi ainut maailmassa!
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Suomessa on eläkettä joka lähtöön. Tavalliselle ihmiselle myös verovapaa tulo joilla on järki. Kohta tulee heitä joilla on järki rahassa!
1
Ilmianna
Jaa
Suomenkielesi on alkanut rapistua.
Ajatuskaan ei enää kirkastu lukijalle, vaikka onnistuisikin sivuuttaman kielioppivirheet.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
...tulo joilla on järki...
Tahallista kirjoitusasun vääntämistä harhautusmielessä. Samalla kirjoittajalle on rekattu aloitus +70 keulilla.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Raha se on se joka on estämässä. Tuntea pitää ihminen ennen kuin hyväksyy toisen jolla voi olla vaikka mitä ärsyttävyyksiä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen kansalaistottelematon silloin kun laki ja pykälät ovat oman etuni vastaisia.
On ollut tiukkojakin vääntöjä uusissa parisuhteissa, koska olen ollut ja olen avoliiton
kannattaja. Suurin syy, joka kannattaa uutta suhdetta ajatellessa, Säilyttää, turvata oma selustansa, saavutetut omat edut.

Kävimme jopa Kelassa kysymässä, mitä muutoksia minun eläkkeeseni tulee avioiduttua. Vastaus oli silloin, tulee ns yhteensovitus oman ja miehn tulojen perusteella, jolloin minun tuloni kaventuisivat. Monta muuta mahdollisuutta jotka olisivat minulle epäedullisia.

Tulokseni oli harkittuani asioita tarkoin, ilmoittaessani avosuhde on kohdallani mahdollisuus, siitähän niin ikuista rakkautta vannonut kaveri lähti alta aikayksikön omille teilleen!
Hyvä niin.Tämän tien valittuani en valita, vaikka maksan omasta pussistani kaikki kulut, jos olisi kaksi menot puoliintuisivat.

Myös kahden perheen yhteensulautuminen voi tuottaa ongelmia. MIten pitää molempien entiset perheet - lapset - tasa-arvoisina, se kysyy tahdonvoimaa kaiken aikaa. Rakentaa perheyhteisö uusista rakennusaineista voi olla vaikeaa, rakkaus joutuu koetukselle. Ensimmäinen avioliitto aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä miten se toimi olikin helpompaa.

Jokainen tekee omat valintansa, tämä on ollut ja on oma valintani johon olen ollut tyytyväinen. Ystäviä on ollut ja on, tämä riittää minulle.

jk
Tämä käytäntö oli voimassa yli 20 vuotta sitten, lainmuutokset ovat mahdollisia vuosien kuluessa. Tämän päivän käytännöstä en tiedä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä se niin on, että yli 70v ei enää kannata laittaa kenenkään kassa hynttyitä yhteen. Olin naimisissa yli 54v ja se riitti. Sen ajan miehet eivät osanneet tai haluneet auttaa koti töissä yhtään. Kaikki piti saada valmiina nenäneteen. Kun heidän äiti oli tehnyt niin vaimonkin piti tehdä samoin.
Mieheni vaikean sairaus ajan myötä kysin kerran, että hoitaisitko sinä minua jos minä olisin avun tarpeessa hän vastasi rehellisesti, että en.
Luulen, että miehet suurimalta osalta ajattelee vain omaa etuaan.
En ottaisi toista hoidettavaa ei niin suurta tunne tilaa tule.
Tämän ikäisillä ihmisillä on aina jotain remppaa, kuuntele sitten sitä aamusta iltaan toisen valitusta, joskus aiheellista josku aiheetonta.
Sanoin eräälle tutulle, kun hän ei muuta tehnyt kun valitti, että pitäähän niiden sairauksienkin jossain olla. Ne tykkää sinusta, kun niin mieleläsi niistä puhut.

Kyseisen henkilön sairaus kertomus väheni huomattavasti.
Vaivoistaan pitää kertoa lääkärille ei koko kuulija kunnalle.
Sanontahan on , että ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki.
Se pitää täysin paikkansa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
On kuitenkin alistuttava siihen, että kun muutama meidän ikäinen tapaa vaikkapa kahvikutsuilla, on ensimmäisen tunnin aikana ainoana puheenaiheena vaivat ja sairaudet ja niiden lääkitys.
Kun itse on vielä kohtalaisessa kunnossa, saa olla suorastaan nolona siinä kuulolla, kun ei ole ylipainoa pahempia murheita lueteltavana.
Muiden asenne on suorastaan säälivä: "Onko sinun sokeriarvojasi edes tutkittu, hyväihminen, tuossa iässä verenpainetauti on hyvin yleinen, kannattaa kyllä käydä tutkimuksissa säännöllisesti...montako tuntia yössä nukut... minunkin lääkärini sanoi..."jne.

Kun sen eka tunnin on kestänyt, voi jo ruveta keskustelemaan muustakin. Ihan mukava tavata tuttuja kuitenkin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Vierasta minulle. Kahvikekkereitä en harrasta, vaikka esim. lähin naapurini on hyvä ystävä. Yleensä hyvin harva tietää, missä liikuskelen, useimmiten yksin, vaikka ystäviä on.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Makriina kirjoitti:
On kuitenkin alistuttava siihen, että kun muutama meidän ikäinen tapaa vaikkapa kahvikutsuilla, on ensimmäisen tunnin aikana ainoana puheenaiheena vaivat ja sairaudet ja niiden lääkitys.
Kun itse on vielä kohtalaisessa kunnossa, saa olla suorastaan nolona siinä kuulolla, kun ei ole ylipainoa pahempia murheita lueteltavana.
Muiden asenne on suorastaan säälivä: "Onko sinun sokeriarvojasi edes tutkittu, hyväihminen, tuossa iässä verenpainetauti on hyvin yleinen, kannattaa kyllä käydä tutkimuksissa säännöllisesti...montako tuntia yössä nukut... minunkin lääkärini sanoi..."jne.

Kun sen eka tunnin on kestänyt, voi jo ruveta keskustelemaan muustakin. Ihan mukava tavata tuttuja kuitenkin.
Minun anoppini sanoi, kun kysyin, mitä sinulle kuuluu, että minä en ala sairauksistani lainkaan kertomaan, sillä silloin ei ehdittäisi muusta puhua ollenkaan!
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
Krempoistani olen monille puhunut. Oikein tilasin ajan lääkärille. Hän kauhisteli, miksi en ollenkaan hoida terveyttäni.
Kunnallinen terveydenhuolto lääkäreineen määrää lepoa ja Buranaa. Yksityiselle terveyssektorille ei vaan ole rahaa.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
Kunnallinen terveydenhoito on ylimielsten nuorten miesten suojatyöpaikka.
He eivät osaa mitään, ja minkä ehkä osaisivat, on syylän poisto, mutta sitähän he eivät tee.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Ehkä vielä nuorelta naiselta poistaisivatkin,

mutta kun syylä on vain vanhoilla naisilla tai miehillä,

niin he eivät voi sitäkään tehdä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei kai rakastumista mikään kiellä? Itselleni on osunut kaksi kertaa leskeksi jäämisen jälkeen. On sovittu, ettei yhteen muuteta. Kumpikin osapuoli huolehtii omasta arjestaan. Leskeneläke ei sotke asioita, koska en sitä saa. Rakastuminen on huikea tunne, antaa palaa, jos kohdalle osuu.
1
Ilmianna
Jaa
Sain hyviä vinkkejä uuteen suhteeseen kun vaimo vielä sairasti parantumattomasti. Se oli raskasta aikaa.
Vuoteen pohjalta katseli aina naisen silmät, missä ukko lie taas viikon luuhannut. Ei siinä halunnut uutta suhdetta.
Kun vaimoni sitten kuoli, toinen näitä naisista aintoi heti pakit kun otin yhteyttä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No jäihän toinen jäljelle!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Ka niin. Hän hyvä ihmnen ja nainen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko todella jossain lääketieteellisessä tutkimuksessa,tutkimusstulos,että nyt olet fossiili,kun olet tietyn ikärajasi ylittänyt?Jaa minä en tiedä,ei kukaan lääkäri ole sitä minulle tuonut esille.
Ihanaa tuntea tunteillakin ja missä se raja kulkee alarajan tiedän,mutta en ylärajaa.
Onko se niin väärin,edes tuntea tunteita.Eikö ne kolotuksetkin olis ihanaa kokea yhdessä?
Kiitos ihania mukanaolon mielipiteitä ja jatketaan taivallusta,tukien,kannustaen ja mukanakulkien,ei nipoteta,jotennkin taival jatkuu kannustuken myötä kevyemmin Ama
Ilmianna
Jaa
Tämä on ollut avartava,tämä on ollut opastava kanssakulku teidän ihanien ihmisten kanssa.Joskus tulee tunne,kun ei viikkoon näe yhtään ihmistä,että te olette minun lähipiirini,kiitollisena siitä Ama
Ilmianna
Jaa
Rakkaus on ihmisen elämä!
Rakkauden voi kohdistaa niin moneen eri kohteeseen.
Esim. aviopuolisoon, lapsiin, luontoon, ystäviin ja koko elämää kohtaan.

Mieheni äkillisen pois menon jälkeen surulla ja kyyneleilläni ei näyttänyt tulevan loppua. Ystäväni tuli suruuni mukaan ja lohdutti, mieleeni jäi eräs kaunis lause hänen kirjeestään.
"Taivas tietää, ettei meidän tarvitse koskaan hävetä kyyneliämme, sillä ne ovat
sadepisaroita, jotka kostuttavat sydäntämme , ja avaavat ovia uuden alkuun".

Olen yrittänyt muistaa hänen pyyteetöntä auttamistaan, ja yrittänyt itse olla nyt avuksi apua tarvitseville.

Rakkaus on tosiaan koko ihmisen elämä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kun rakas aviomies on myöskin paras ystävä, silloin menettää niin paljon.

Itku tuli voimakkaimmin useimmiten kotona yksinäni ollessani,

en olisi halunnut olla yksin, - enkä kenenkään muun kanssa!

Hän oli niin ihmeellisen ihana ihminen.

.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Hänen kanssaan ollessani olin kuin uusi ihminen alusta alkaen.

Kun hän kosi minua yllättäen, luulin kuolevani hyvästä olosta, alukai kieltäydyin,

kunnes aloin tajuta, että se voisi olla mahdollista.

Hän sai minut tuntemaan itseni niin hyväksi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei omaa elämää sinne puolison arkkuun panna, vaan se jatkuu. Toimitaan sen mukaan, mitä se tuo mukanaan.
Tuotakin ongelmaa vailla on se, joka on yleensäkin kieltäytynyt puolison valinnasta.
1
Ilmianna
Jaa
Jokaisella on oikeus rakastaa ja olla rakastettu.
Vaikeus on löytää sielunkumppani, tämä elämänkokemus siis eletty elämä on opettanut yhtä ja toista kuten kaikkia meitä. Monta on ollut ylä-ja alamäkeä ja josta saadut kokemukset kumpuaa pintaan kun joku alkaa lähentymään.
Pitäis vaan osata pyyhkiä ajatukset ja tyhjentää 'muisti' ja rohkaistua kokeiluun, miten toisen kanssa sopeutuu. Monta on ollut yrittäjää ja itsekin olen toivonut löytäväni kanssaeläjän. Muutaman kuukauden kuluttua alkaa löytymään asioita josta en malta olla huomauttamatta etten ole yksin vastuussa kaikesta hänen tekosistaan. Alan antamaan ohjeita ja muistutan miksi pitää huolehtia määrätyt asiat ilman valvojaa, enkä yksin vastaa kotihommista, lopulta vain nostin mustan muovisäkin aarteineen verannan nurkkaan.
Sen pituinen se.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Elämä yllättää. En voinut 12 vuotta sitten kuvitellakaan, että rakastuisin vielä. Meillä oli hyvin onnellinen liitto, joka päättyi silmänräpäyksessä. Rakastuminen on ihana tunne, ei nuorenakaan osunut kohdalle usein. Niin vain kävi, että muutaman vuoden kuluttua rakastuin uudelleen, tunne oli molemminpuoleinen ja neljä vuotta olimme yhdessä. Etäisyyttä oli parisataa kilometriä, emme asuneet virallisesti yhdessä. En sitten ajatellutkaan näitä asioita, mutta noin vuosi sitten löysimme toisemme. Nytkään emme muuta yhteen, kummallakin on muutakin puuhaa kuin yhdessäolo. Edelliset onnelliset suhteet ovat pohjana hyvälle yhteisololle.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Minulla on ollut psyykkisiä suhteita sielunkumppaninaisten kanssa. En täysin viihtynyt vaimoni kanssa suht pitkän avioliiton aikana.
En ollut helppo mies hänelle. Usein hän teki lähtöä.

Sanoin mene ihminen jos tunnet niin. Hän jäi paapomaan aina minua. Vaimo halusi tutkimuksiin jalkojen toimimattomuuden takia.
Sairaalassa hän sai toispuolisen halvauksen. Hän ei enää toipunut, ennenkuin kuolo armahti poloisen. Oli se raskasta aikaa.

Viina vei talouteni ihan alkupisteeseen. En edes halua siitä kokonaan irti, mutta uskon hallitsevani viinapirulaista.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Mitään tunteita ei pidä kieltää, ei mitään, ei epämiellyttäviäkään. Sinun pitää kunnioittaa tunteitasi, puhua ystävällisesti ja ymmärtäen itsellesi. Jos olet tuhma, kysy miksi olit ja vastaa kysymykseen, jokin tunne on silloin pyrkimässä pintaan ja haluaa huomiota. Olet kieltänyt sen ja siksi se haluaa tehdä pahaa, kapinoida. ☺️💟
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Himmelsauge kirjoitti:
Mitään tunteita ei pidä kieltää, ei mitään, ei epämiellyttäviäkään. Sinun pitää kunnioittaa tunteitasi, puhua ystävällisesti ja ymmärtäen itsellesi. Jos olet tuhma, kysy miksi olit ja vastaa kysymykseen, jokin tunne on silloin pyrkimässä pintaan ja haluaa huomiota. Olet kieltänyt sen ja siksi se haluaa tehdä pahaa, kapinoida. ☺️💟
Tottakai tunteet ovat osa todella tärkeä osa elämää.On vihantunteita on tunteita joka lähtöön.Joskus olen kuullut sanonnan,kuinka tunteeton joku voi olla?
En usko sitä,saattaa olla että silloin hänen tuntemallaan ihmisellä eivät oleet oikeat tunteet esillä,oikeat tunteet eivät kuljettaneet hänen elämäänsä?
Olen horoskooppimerkiltäni leijona ja voin sanoa,että rakkaus/vihatunteet käyvät kuumina ja niiden erottaminen on todella veteen piirretty viiva,kuten eräs tuttavani minulle sanoi.

Toi aloitus oli vähän kaukaa haettu,mutta se jotenkin oli senhetkinen tunnetilani.
On ollut mielenkiintoista lukea teidän omista tunnetiloistanne,teidän elämänvaiheistanne,teidän mielipiteistänne.
Jotenkin täällä korvessa,jossa yhden ihmisen näkeminen viikonaikana on jo tapahtuma sinänsä,ja noi tunnetilat pysyvät aika stabiilina.
Kiitos teille kaikille mukanaoloistanne Ama kuittaa ja painuu postilaatikolle setaamaan ihailijapostiansa?En tiedä minnekkä sekin menee,kun ei osu minun postilaatikkooni?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Älä tunteeita kiellä

Jotenkin vain meidän iällä pitäs rakkaus sulkee sinne arkkuun,sen menetyn puolison mukana?
Kieltääko lainsäädämmömme todella,toisisttaan kahdesta leskestä,olemasta yhtä ,vain lainsäädännöllä?
Kuinka paljon yhteiskunta säästäis menoissa,jos leskenlempi ja yhteenkuuluvuus hyväksyttäis.Joku vain ei toimi yhteiskuntapolitiikassa,tunteet on jätetty paitsioon.
Aivan sama,en tunteita kiellä Ama

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta