TYP älkää suostuko

kyykytys

Kieltäydyin TYP tominnasta eli karenssi, rupeen tekee töitä kerran viikossa verottomana niin saan saman rahan. Luuleeko ne kyykyttävänsä kaikki TYPiin joutuneet? Älkää menkö vaikka se rahallisesti vaikuttaakin. Kissa niin sille pitää saada ruokaa eli pakko tehdä verottomana töitä ,muuten en tekis. Karenssi kohta loppuu, mut uutta pukkaa. Typ ahdistelee koko ajan. Hakee tupla karenssia.

47

2046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RahastaMitäVain

      Nostan hattua sinulle. Toivon, että pärjäät jotenkin. Kerrothan meille, miten käy. Itse kirjoitin nimeni orjasopimukseen ja se tuntuu niin pahalta edelleen. Yritän päästä pois siitä systeemistä. Ei kyllä paljon kadehdituta niiden orjuuttajavirkailijoiden asema siinä vaiheessa, kun Suomen kansa lopulta suoristaa sisukkaan selkänsä ja alkaa hallita omaa maataan itse.

      • ut55jjjj

        Tuon"selänsuoristamisen"jälkeen sun tukes on täys nolla. Kuka ne sun sossurahas maksaa?????


      • tukiaSaatAinakinvähän

        Eipä ole, kun toimeentulotuki -20% miinustettuna perusosasta, ja toistuvasta menettelystä kuitenkin enintään -40%. Sen verran se on. Nollaa se ei kuitenkaan ole, ei huolta. Tämän saat, vaikket suostu mihinkään yhteistyöhön sossun suuntaankaan (ja etenkään sinne).


      • kauankohan

        Kauanko pidätetään tuo 20 prosenttia?


      • adsfdfjöjsdjfölajö
        ut55jjjj kirjoitti:

        Tuon"selänsuoristamisen"jälkeen sun tukes on täys nolla. Kuka ne sun sossurahas maksaa?????

        valtio maksaa turhaan huolehdit ota kuppia


      • jtrjrtj

        2-kuukauden ajan vähennetään -20% sen jälkeen normalisoituu jos menet työkkäriin hoitamaan asiat, muuten 2kk.n jälkeen tulee -40%


    • enoleorja

      Hei, aloittaja! Teit aivan oikein! Typin alistavaan hirmuvaltaan ja sen kautta järjestettävään ilmaistyöhön ei missään nimessä pidä suostua! Tehdystä työstä on maksettava palkkaa! Olen tehnyt täysin samalla tavalla itse! Ennemmin elän rutiköyhänä alennetulla toimeentulotuella, kuin ilmaisena orjana.

      Se on kyllä tässä huomattu, että Typissä todella tehtailevat sitten yhden karenssin perään heti toisen. Pitävät huolta siitä, että työtön ei varmasti nosta senttiäkään työttömyyskorvausta siinä karenssin päättymisen ja uuden karenssin alkamisen välissä, vaan työtöntä pidetään kokoajan karenssissa! Eli kun karenssi päättyy, tulee uusi kutsu Typpiin, millä varmistetaan karenssin jatkuminen, jos työtön ei tule tapaamiseen.

      Lopulta työnhaku päätetään toistaiseksi, eli työnhaku astuu voimaan vasta sitten, jos suostut Typin asiakkaaksi. Käytännössähän tämä tarkoittaa ikuista karenssia niin kauan, kunnes suostut Typin asiakkaaksi. Kun on tarpeeksi kauan kieltäytynyt Typin asiakkuudesta, niin ne ei enää ahdistele. Itselläni se kesti reilun vuoden. Sen jälkeen virkailija ilmeisesti kyllästyi lähettämään toistamiseen kutsua tapaamiseen henkilölle, joka ei koskaan tule paikalle.

      Sitten kun Typ on jättänyt kokonaan rauhaan ja kun on tippunut kokonaan alennetulle toimeentulotuelle, niin sossu "kaikessa armossaan" antaa joka ikinen kuukausi uuden mahdollisuuden osallistua kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, ja jos siihen suostuu, ei toimeentulotukea leikata. Eli jos alkaa kaduttaa, niin eikun nöyrästi ilmaiseksi orjaksi vaan. Minua ei kaduta pätkääkään, enkä tule koskaan tekemään työtä ilman lakisääteistä palkkaa.

    • Näinkinvoimennä

      Minut on kirjoitettu TYP:istä ulos kun meni sukset ristiin k.o puljun kanssa. Työkkärirahaoikeutta ei ole eli toimeentulotuella. Tuossa kelan päätöksessä oli joku aika sitten että pitäisi olla kirjoilla, niin laitoin päälle, niin tuli kutsu normi-te-infoon, ei siis TYPPiin.

      Mitä ne sinne edes kutsuisi. Puolin ja toisin on nähty. Kyllä sieltä porukkaa myös uloskirjoitetaan. Näin kävi itselle ja tästä puhuttiin myös TYP-hoitsun kanssa että en ole ainoa. Tietysti jos kiltisti olet yhteistyöhaluinen ja puhiset vain netissä, niin itseäs saat syyttää sillä silloin tietysti olet heidän pihdeissään.

      On myös sellaisia jotka viihtyy siellä esim kuntouttavassa, niin mikäs siinä. Kukin tyylillään. Mutta jos ei viihdy niin silloin se on toimittava sen mukaan.

    • Steinbec

      Juu meitä on. Varmaan aika paljonkin. Minut uloskirjoitettiin Typistä 2009. Ei Kelakaan hätyyttele.
      Älkää nuoremmat kadehtiko. Kävin kuntouttavassa 20 vuotta. Ansaitsen eläkepäiväni Typistä.
      80-luvun työelämä oli sellaista ettei sitä nykyinen kolmikymppinen kykene edes kuvittelemaan.
      Työntekijöillä oli valtaa ja pomot nöyrää poikaa. Jos jotain työntekijää kohdeltiin huonosti niin muut puolustivat heti. Siitä maailmasta on miljoona mailia nykyiseen kuntouttavaan työtoimintaan.

      Kun on nähnyt työelämän jossa työntekijää kunnioitetaan ja työtönkin saa täyttä palkkaa työllistystöistä, niin ei tätä nykytouhua pysty katselemaan. 80-luvulla työntekijät pitivät yhtä. Sen kääntöpuolena oli se, että laiskureita suvaittu. Työntekijät pitivät huolen siitä että hommia painettiin tosissaan. Sillä lunastettiin itsekunnioitus ja valta työnantajaa kohtaan tarvittaessa. Haluttiin olla kovia työntekijöitä. Ei siksi että työnantajaa olisi haluttu miellyttää, vaan että saatiin tiukka porukkahenki päälle. Kun tehtiin hommat kunnolla niin siihen oli turha tulla pomon urputtamaan mistään. Jos tuli niin sai vastaansa koko porukan heti. Nykyään ihminen on yksin.

      Sellaista henkeä ei enää ole, eikä sitä missään palkattomassa työssä voi syntyäkkään, koska palkka on itsekunnioituksen lähde. Ihminen kokee olevansa osa yhteiskuntaa sen kautta että saa palkkaa, jolla kykenee elättämään itsensä. Työ ilman palkkaa on ihmisen halveksuntaa. Se tuhoaa ihmisen.

    • Loppuorjuudelle

      Hyvä, selkärankaa me suomalaiset tarvitaan: Älkää alistuko. Simputus jatkuu aivan niin kauan kuin siihen on ihmiset suostuvaisia! Fakta!

    • maaria-77

      Erosin aikoineen typistä, ja se oli elämäni parhaita päätöksiä. En mennyt typpiin vaikka mielivaltainen kunnan sossu ei maksanut tttukea ollenkaan, 3 vuoteen, ja myöhemmin lisäksi karenssi. Asuin äidilläni taas kun ei ollut vuokraan varaa. Onneksi nykyään kela maksaa VÄHINTÄÄN alennetun, kokonaan tukea ei oteta pois missään tilaanteessa, muistakaa se, olen itse kysynyt tämän kelasta. Erotkaa typistä ja pitäkää lippu korkealla :)

    • Kotoäiti

      En ole tällä hetkellä työtön, mutta kotihoidontuella, enkä aio mennä takaisin karmivaan työpaikkaani. Joten jos irtosanon itseni hoitovapaan aikana, niin tuleeko karenssia? En ole asioinut typissä yli kymmeneem vuoteen. Mutta ei siellä koskaan aikoinaan tarvinnut turhia rampata.

      • löpinänhöpinää

        Irtisanoudut vapaan aikana. Muista katsoa, että saat kaikki lomakorvaukset yms. "Karenssi" kuluu hoitovapaan aikana eikä työkkäri voi määrätä sitä alkamaan uudestaan, kun ilmoittaudut työkkäriin sitten h-vapaan loppuessa. (Kunhan se 3kk on mennyt jo)

        Kertokaas viisaammat, jos tää ei mee näin!


    • EiNiinnVain

      Juu mutta kun sitä toimeentulotukea ei kuulema makseta jos ei ole työttömänä työnhakijana. näin mulle sanottiin muutama vuos sitten kun yritin hakea, eli olisi pitänyt olla todistus siitä että on työttömänä työnhakijana työvoimatoimistossa. Ja eikös se kela passita henkilökohtaiseen asiointiin sossun tädin kanssa jos pitkään hakee toimeentulotukea ja kieltäytyy kaikista ehdotuksista?. Eli joutuu vanhan mallin mukaan sitten käymään aina kun hakee tuke siellä sossussa keskustelemassa.
      Elikkäs ei voi niin helposti elellä toimeentulotuella että lähettelee vain hakemusta netissä eikä tarvi muuta tehdä.

      • 167-176

        "mutta kun sitä toimeentulotukea ei kuulema makseta jos ei ole työttömänä työnhakijana. näin mulle sanottiin muutama vuos sitten kun yritin hakea"
        Sinulle on sitten valehdeltu päin naamaa ja jätetty tietenkin päätös tekemättä kokonaan. Vain tosi hölmö uskoo tuollaista virkanilkkien valhetta. Alentaa toki voi mutta ei voi evätä kokonaan ja hakemus on käsiteltävä ja valituskelpoinen päätös annettava AINA.

        "eikös se kela passita henkilökohtaiseen asiointiin sossun tädin kanssa jos pitkään hakee toimeentulotukea ja kieltäytyy kaikista ehdotuksista"
        Voihan se yrittää pasittaa ihan minne vain mutta mennä ei tarvitse. Jos kieltäytyy tekemästä aktivointisuunnitelmaa niin silloin voivat alentaa tukea mutta evätä eikä pitkittää päätöksen tekoa sossun tapaamisen vuoksi eivät voi LAILLISESTI tehdä. Mutta jos keiltäytyy menemästä sossuun muuten vain haukuttavaksi ei sillä perusteella voi LAILLISESTI alentaa toimeentulotukea.


      • karhukoplalainen

        Käytännössä tuo hoituu siten, että toimeentulotuen alennettu peruosa myönnetään kuukausi kerrallaan ja kirjallinen päätös tulee postitse vasta kuukauden vaihtumisen jälkeen (toki näkyy hieman aiemmin nettisivuilla), jonka lisäksi jokaiseen hakemukseen vaaditaan ilmoitusta työnhakijaksi ilmoittautumisesta ja tiliotteet.

        Kunhan tarpeeksi toistavat tuota minun kohdalla, niin laitan kantelua eteenpäin, onko tuollainen asiallista toimintaa? Hyvin herkästi tuollainen menee sattuman piiriin, mutta kun riittävän pitkältä ajalta toiminta jatkuu, niin ehkä laillisuusvalvoja kyseenalaistaa Kelan käytännön, koska loppujen lopuksi Kelan pitää tehdä laskelma ja myöntää toimeentulotuki lain mukaan - eikä Kelalle kuulu ylimääräistä virka-aseman suomaa kannustusvelvollisuutta .

        Toiveena tietenkin olisi saada viranhaltijoita oikeuden eteen, mutta se tapahtuu vasta silloin kun lakioppineetkin ymmärtävät lain perimmäisen tarkoituksen.


    • iii880

      Haistatin witttut ajat sitten koko typille.

    • N-from-70s

      Hyvä, että huolehdit kissaastasi, niin täytyykin. Minä olen saattanut tehdä samoin aikoinaan, mulla oli vanha kissa sairauksineen ja eläinlääkintä kuluineen. Onneksi naisena p*meän tulon hankintaan on niin monia hyviä vaihtoehtoja. Minä EN kuitenkaan tarkoita itsensä m*ymistä/ m*ksullista s*ksiä... Ajattele ennemmin esim. kännykkä-videoita joissa r*nkkaa itse p*llu paljaana ja myy hyvään kappalehintaan, p*kkuhousuja, tai pitkä-aikaista s*ksisuhdetta paikalliseen ukkomieheen, joka tukee taloudellisesti, ja mies saa varmasti salassa pysyvän suhteen...salassa pysyy tulotkin kun käteinen vaihtaa omistajaa...En siis tietenkään tunnusta että olisin tehnyt em. asioita tai p*meetätyötä, mutta näin on saattanut hyvinkin käydä. Mahdolliset Todisteet eli käteinen on mahdollisesti käytetty aikoja sitten hyvään tarkoitukseen, lemmikin hoitoon :)

      En ole ikinä katunut hetkeäkään :) (siitä mitä on saattanut tapahtua).

      Muista että kela maksaa AINA alennetun, vaikkei sossu niin tehnytkään...

      • N-from-70s

        Ja vielä... Don t let them get the better of you :)

        = Älä anna typpin silmilles hyppiä. (vaikka virkakyösti kuin tarjoais tippiä, tai sua alkaa itseäs nyppiä). heh..heh..heh.........


      • dgfdhdfjg
        N-from-70s kirjoitti:

        Ja vielä... Don t let them get the better of you :)

        = Älä anna typpin silmilles hyppiä. (vaikka virkakyösti kuin tarjoais tippiä, tai sua alkaa itseäs nyppiä). heh..heh..heh.........

        Ei kannata alentaa itseään tuolle tasolle. Itsekunnioitus ei maksa mitään, mutta on korvaamattoman arvokasta. Ilman sitä elämällä ei ole tarkoitusta. Minusta kannattaa tehdä parannus, jos menneisyydessään on asioita, joita nyt osaa hävetä. Tehtyä ei voi muuttaa, mutta nykyhetken voi.


      • N-from-70s

        Ennen mun itsekunnioitus olisi mennyt, jos en olisi kissani hoitoja pystynyt kustantamaan, en ikimaailmassa halunnut luopua rakkaastani, joka sai monta vuotta lisäaikaa, siis hyvää ja iloista elämää, kukaan ulkopuolinen ei uskonut että tuo energinen ja iloinen oli se kroonisesti monisairas, 20-v vanha kissa. Hoidot auttoivat ja pikkuiseni pystyi elämään täyttä elämää. Kunnes tuli syöpä lopuksi, jota ei pystynyt enään hoitamaan...vasta silloin oli pakko luopua hänestä. Nyt ei ole minulla mitään tarvetta tehdä p*meetätyötä. enkä sitä teekään. En näe kuitenkaan mitään pahaa siinä, jos joku myy r*nkkaus videoita, eihän niissä tarvitse naamaansa näyttää, eikä kukaan tunnista videossa esiintyjää :) Eivät kaikki tietenkään pysty tuohon hommaan. Itse suunnittelen nyt laillisten free-lancer hommien tai yrityksen perustamista, ennenkuin täytän 40-v :)


    • siitä-vaan-jos

      Ja muistakaa jos saatte työttömyyskorvausta ja ette suostu kyykytykseen menee 60 päiväksi ne kokonaan eli et saa edes liitonrahoja penniäkään vaan joudus anomaan sossurahaa joka alennettuna heti -20%. Varmaan hyvä leikkiä isoa miestä jos liitonrahoilta 1400€ käteen saatkin tilalle noin 300€ vain ja sitten anelemaan vuokria ja muita jos saat seuraavalle luukulle eli kunnalliseen sossuun.

      • N-from-70s

        Ei tarvitse kuntaan mennä, luojan kiitos, kelasta saa perustoimeentulotuen siis nykyään.


      • Anonyymi

        Mul oli liittonrahoil jo 1300


    • Heikki_Sinsemilla

      Tarjosivat palkatonta työtä. Kysyin eikö ole muuta. Vastaus oli että sitä kautta voi vaikka työllistyä. Sanoin etten siinä tapauksessa tule tänne enää ja siitä meni lausunto tai joku eteenpäin että ei tarvitse TYP:in palveluita. Karenssi oli jo päällä ja sitä kesti 11 vuotta, joten en tiedä olisiko vaikuttanut Työmarkkinatukeen sillä lailla että tuosta olisi karenssin lunastanut. Kyllä varmaan.

    • Ensuostunut

      Näin tein itsekin. Karenssi paukahti 2 kk, toimeentulo asiakkaana olin ollut jo aikasemminkin eli sossu maksoi karenssin aikana senkin osuuden mitä ei saa työmarkkinatukea. Koko vuoden on typ ahdistellut uusilla ajoillaan joihin en ole mennyt. Työnhaku aina poikkastaan. Laitan uudelleen työhaun voimaan. Tätä pelleilyä ollut nyt 5 kertaa eli lähes joka kuukausi. Taas uusi aika ensi kuussa uudelle palveluohjaajalle jonne en mene, koska sama kun ennen karenssia, kuntouttavaan työtoimintaan ainoastaan ehdottavat ja siitä tein selväksi, etten sinne mene jos ei palkkaa makseta. Odotan siis seuraavaa karenssia ja sama pelleily jatkuu kelan ja typin välillä.

      • Kysynvaans

        Mutta sossu alentaa 20% ja 40% toimeentulotuen silloin?


      • jfjklsfkldfklfjklds

        Mene sinne tapaamiseen ja läpsäise virkanilkkiä kevyesti naamalle, loppuu ahdistelut siihen paikkaan!


      • kyykkyyn.ylös

        Miten käytännössä menee kun katkaisevat ja laitat työnhaun uudestaan voimaan, onnistuuko netissä? Itselle karenssi tulossa koska kieltäydyin kuntouttavasta, katkaisevat varmaan työnhaun myös.


    • kyykkyyn.ylös

      Sain kutsun monialaiseen työllistymispalveluun ja tänään kävin siellä "tekemässä yhdessä" suunnitelman. Alku meni ihan leppoisissa merkeissä, paikalla oli työllisyyskoordinaattori ja asiantuntija. Kyselivät elämäntilanteesta, perhesuhteista, aikaisemmista työpaikoista ja koulutuksista ja katseltiinpa paria työpaikkaakin joita voisin hakea. Sitten se sieltä tupsahtikin: "Tarjoamme sinulle kuntouttavaa työtoimintaa..."

      Olen täysin työkuntoinen, työhaluinen ja haastattelussa sanoinkin tekeväni mitä tahansa palkkatyötä mihin kyvyt vain riittävät.

      Tarjous muuttui muotoon "laitan tähän ensi maanantaiksi sen kuntouttavan työtoiminnan, jos et mene niin tulee karenssia... karenssin jälkeen me tarjotaan sulle tätä samaa, sen jälkeen jos kieltäydyt tulee työssäoloehto..."

      No, nyt sitten tulee karenssia.

      Eiköhän tässä pärjäillä. Ainoa mikä vähän mietityttää niin se että onko parempi pitää työnhaku voimassa ja vastata kelan yms. yhteydenottoihin ja selvityspyyntöihin vai hakea vain netin kautta toimeentulotukea. Asun vuokralla ja saan jo nyt asumistukea ja hieman toimeentulotukea.

      Sen perusteella mitä olen kokemuksia lukenut "kuntouttavasta" niin tämä tuntuu oikealta ratkaisulta. Työstä en ole koskaan kieltäytynyt, en pienipalkkaisestakaan. Palkan täytyy silti riittää elinkustannuksiin ilman tukia.

      Millaisia kokemuksia muilla näiltä tiimoilta? uskoisin että meitä "hankalia asiakkaita" on paljon.

      • fasssddfaassdfdsadsfds

        Oisit vaan vetänyt virkanilkkiä turpaan.


      • kokemustaliikaa

        Koska aiheutit tilanteen itse, niin toimeentulotuki laskee heti 20% jatkossa 40%.


      • gsgzshjjj

        Luultavasti vaativat aina toimeentulotukipäätöksessä työnhaun voimassaoloa. Hae toimeentulotukea joka tapauksessa, saat sen ainakin alennettuna. Jos työnhaku on katkennut niin pistä se voimaan vasta kun ttt-päätöksessä pyytävät. En tiedä tuleeko tuosta edes alennuksia vaikka kovasti niin väitetään.

        Oikea asenne ja päätös sinulla kuitenkin! Voimia!

        Ketuttaa että pitää verorahoista maksella näidän "pakkotyöohjaajien" ja "asijaintuntioiden" palkkoja! Joka kunnassa ties kuinka monta ja kaikenmaailman työhönvalmentajat ja tilavuokrat. Kuinka kalliiksi tämä oikeasti tulee sen haluaisin tietää?


      • kyykkyyn.ylös
        gsgzshjjj kirjoitti:

        Luultavasti vaativat aina toimeentulotukipäätöksessä työnhaun voimassaoloa. Hae toimeentulotukea joka tapauksessa, saat sen ainakin alennettuna. Jos työnhaku on katkennut niin pistä se voimaan vasta kun ttt-päätöksessä pyytävät. En tiedä tuleeko tuosta edes alennuksia vaikka kovasti niin väitetään.

        Oikea asenne ja päätös sinulla kuitenkin! Voimia!

        Ketuttaa että pitää verorahoista maksella näidän "pakkotyöohjaajien" ja "asijaintuntioiden" palkkoja! Joka kunnassa ties kuinka monta ja kaikenmaailman työhönvalmentajat ja tilavuokrat. Kuinka kalliiksi tämä oikeasti tulee sen haluaisin tietää?

        Kiitos kannustuksesta. Olen täysin työkykyinen ja haluinen, risusavotassakin olen ollut kunnan työllistämänä 90-luvulla. Silloin siitä maksettiin palkkaa. Ei suurta mutta kuitenkin. Tehtiin rakennustöitä, rivitalojen ja niiden piha-aitojen maalausta yms. 6kk kesti työllistäminen, työaika oli vissiin 85% mutta tehtiin täyttä päivää ja pestin loppuosa "lomalla". Nykyisin kunnat teettävät ne työt palkatta ja kunnalle vielä maksetaan siitä. Onko sellaisia kuntia jotka eivät pakota kuntouttavaan? Juuka taitaa olla jos uuninpankko-blogia on uskominen.


      • gsgzshjjj

        Itse onnistuin kieltäytymään kuntouttavasta vaikka monialaisessa yhteispalvelussa (vai mikä ihme se nyt olikaan) oli käytävä kerran. Sanoinkin kyllä joka vaiheessa että tuli mitä tuli niin en ole menossa. Olisin ottanut karenssin. Ainoa vaan oli että se tuskin oli oma mielipiteeni joka säästi kuntouttavalta vaan jonkun muun. Luultavasti edellisen paikan missä olin ollut palkkatuella. Se jäi tosiaan v'ituttamaan että oma mielipiteeni vaikutti olevan ilmaa ja aivan kuin olisivat suunnitelleet asioita ylitseni mutta sitten tuossa varsinaisessa sossupalaverissa kysyttinkin heti "että et siis ole menossa joten lopetetaan tähän".

        Noita työllistämistöitä on edelleen ainakin omassa kunnassani. Kannattaa kysyä sellaista. Taitavat vaan vaatia sen 300 päivää maksettua työmarkkinatukea ennen kuin kunta palkkaa jos silloinkaan. Tämäkin on henkilöstä riippuvaa sillä samalla kun itse kysyin mahdollisuutta tuohon niin en kuulemma pääse ennenkuin 300 päivää on maksettu. En edes yhdistyksille joille riittäisi kahden vuoden työttömyys. Ei oli vastaus joka kerta. Tuttu joka oli ollut saman verran työttömänä pääsi yhdistykseen kun vain kävi kysymässä työkkäristä voiko hakea. Ja tämä tapahtui vain pari kuukautta sen jälkeen kun itse olin kysynyt.


      • kyykkyyn.ylös

        Itsellä ei kieltäytyminen auttanut vaikka vetosinkin olevani terve ja työkykyinen ja elämänhallintani olevan täysin kunnossa. Suunnitelmassa lukee pariin tarjottuun työpaikkaan hakeminen ja kuntouttava joka alkaa 11.9 josta asiakas kieltäytynyt. Tädit sanoivat että homma menee niin että jos en kuntouttavaan ilmesty niin sevityspyyntö ja sitten karenssi, karenssin jälkeen tarjotaan samaa tilaisuutta "suunnitelman yhdessä tekemiseen" eli käytännössä tarjoavat kuntouttavaa ja kun en mene niin selvityspyyntö, karenssi ja työssäoloehto.

        Eli allekirjoitin suunnitelman jossa oli kieltäytymiseni mainittu. Muuta ei ollut tässä "palvelu on sinulle täysin maksuton" sirkuksessa tarjolla.

        Yhdessä onnistumme! jne. Luuleekohan tädit että "asiakkaat" nielevät noiden virallisten sivujen sisällön? Itseä lähinnä huvitti se soopa, varsinkin kun luin muiden "asiakkaiden"kokemuksia tästä yhdessä sopimisesta...


      • kyykkyyn.ylös

        Asiaa tutkittuani tarkemmin että aktivointisuunnitelmani on niin laiton kun olla voi. Siitä puuttuu käytännössä kaikki muu laissa listattu paitsi kuntouttavan alkamispäivämäärä ja paikka. Ensin selvitys asiasta kelalle ja kantelu aviin. Katsotaan mitä siitä sitten seuraa...


    • palautunut
      • 167-176

        Virkanilkit on yleensä lukutaidottomia tolloja ainakin sellaisille asioille jotka on asiakkaalle eduksi, ellei näyttäminen tehoa niin tuon voi lukea ääneen jokaisen tapaamisen aluksi.

        Tuon voi myös lukea ääneen:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000812#L2


    • orjuuselää

      kiitos sipilän hallituksen.

    • mitätulemanpitää

      pääsevät nyt rehvastelemaan työllisyysasteella kun kaikki suuret kunnat ovat laittaneet työttömät väkisin kuntouttavaan orjatyöhön tai karensiin niin eivät tällöin näy tilastoissa työttöminä. pienemmissä kunnissa typ tätien päät eivät ole kestäneet kun kylällä tiedetään kuka orjuuttaja on...

    • Saksalaisittain

      nykyinen meno muistuttaa hyvin paljon vajaa sata vuotta sitten tapahtunutta. Sipilä=Hitler TYP tädit=SS työpajat ym orjatyöpaikat=keskitysleirejä ... työ vapautaa=Arbeit macht frei

    • nurkkaanajettueläin

      loppujen lopuksi sotaa minäkin toivon. on niin toivoton olo. taidan ottaa vesurin mukaan seuraavaan typ haastatteluun. PÄÄT VADILLE

    • thätshitspoisss

      Kun lukee näitä teidän toivottomia kirjoituksia täällä, tulee väkisinkin mieleen, että on työttömällä nykyään ohi kissanpäivät totta tosiaan.

      Se on todella hyvä, koska me työtätekevät keskiluokkaiset raatajat olemme vuosia saaneet tulonsiirtoina elättää teitä yhteiskunnan eliittiä, nyt se tuntuu olevan loppu - hyvä niin.

      Teidän osanne yhteiskunnassa on tehdä meille töitä, täysin ilmaiseksi, kunnes olette maksaneet velkanne tälle yhteiskunnalle.

      kjäh kjäh kjäh
      näin se vain on

      • fakkendeelos

        Omassa lapsuudessani työttömyys oli vielä iso häpeä. Silloin ei kukaan rehvastellut sillä, kuinka sai lusmuiltua yhteiskunnan tuilla, sellainen oli yleisesti paheksuttavaa. Lusmuilu ajateltiin vain yhden tietyn ihmisryhmän harrastukseksi ja siitä väännettiin vitsejä.

        Lapsuudessani tosin oli vielä töitä niille joilta ei voinut kauheasti vaatia. Silloin ihmiset jotka syytä tai toisesta eivät kyenneet mihinkään vaativaan hommaan olivat valmiita tekemään "paskahommia", ja sen tuomasta taloudellisesta riippumattomuudesta oltiin ylpeitä. "Sossun luukulle" ei menty kuin äärimmäisessä hädässä ja suuresti häpeillen

        Ne helpot työt on joko automatisoitu tai siirretty halvempiin maihin, mistä johtuen on ryhmä ihmisiä jotka eivät oikein kelpaa enää mihinkään, mikä sitten katkeroittaa. Käännytään yhteiskuntaa vastaan. Tuo asenne periytetään seuraaville sukupolville jotka osaavat paremmin tukiviidakon koukerot kuin kertotaulun. He eivät edes yritä osata mitään muuta vaikka kykyjä löytyisikin.

        Sitten nämä sankarit, joille työelämä ei keksi oikein mitään käyttöä ja joita ei edes huvita, ajautuvat kuntouttavaan työtoimintaan,:"Kyseessä ei ole työsuhde, vaan tavoitteena on esimerkiksi totuttautua työelämän pelisääntöihin ja jämäköittää omaa elämänhallintaa." Ja tätähän se pääosin on. Ei mitään "orjatyötä" vaan puuhastelua jolla yritetään pitää aikuiset ihmiset poissa pahanteosta ja jotenkin elämän syrjässä kiinni. Usein vain muutama tunti viikossa, joka sekin on joillekin olevinaan liikaa.

        On Suomessa toki alueita joissa töitä ei ihan oikeasti ole ja kuntouttava on helpommin edessä jossain vaiheessa. Olen kuitenkin seurannut erään tällaisen paikkakunnan toimintaa ja kyllä sielläkin kuntouttavan porukka on pääosin niitä joita ei nappaa, huvita eikä kiinnosta. Aktiivisimmat muuttavat työn perässä pois. Jäljelle jääneet eivät työllistyisi vaikka olisi 100 oman alan paikkaa auki.


      • Anonyymi

        Ei työläiset työttömiä elätä vaan virkakoneistoa ja miljonäärejä. Työtön vie paljon vähemmän valtion varoja, kuin virkanilkki.


    • Anonyymi

      Kun tämä yleistuki astuu voimaan niin en saa muutenkaan enää mitään rahaa joten olen vapaa orjatoiminnasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe