KETKÄ OVAT YLÖSTEMPAUKSESSA?

M.Mattilaa

Maailmassa on noin 2,400,000,000 kristinuskoon kuuluvaa ihmistä eli noin kolmannes koko ihmiskunnasta. Riittäkö kirkon tai seurakunnan jäsenyys?
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." - Matteus 7:21
On ilmeistä, että kaikki eivät ole todellisia uudestisyntyneitä ja Kristuksessa olevia uskovia, vaan todellisuudessa luku on paljon pienempi. Tähän myös Jeesus viittaa.
"Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva... niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä... kuin kävi Lootin päivinä... samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy." - Luukas 17:24-30
Nooan päivinä pelastui kahdeksan, Lootin päivinä taas neljä, joista yksi kääntyi vielä takaisin ja muuttui suolapatsaaksi. Jeesus vertasi tulemustaan siis yhteensä 11 pelastuneeseen ihmiseen Jumalan tuomiolta. Tämä on äärimmäisen pieni joukko, kun sitä verrataan 2,4 miljardiin!
"Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan." - Luukas 12:32
Ylöstempaus, kun toinen otetaan ja toinen jätetään, on pelastuksemme täyttymys. Meidän pelastuksemme on tärkeä nähdä kolmivaiheisena; vanhurskautus (on jo tapahtunut), pyhitys (on tapahtumassa) ja kirkastuminen (tulee tapahtumaan). Uskovalle näistä ratkaiseva on pyhitys.
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa." - Heprealaiskirje 12:14
Pyhitys ei tarkoita ensisijaisesti kuinka vähän teet syntiä vaan kuinka antautunut olet Herralle eli kuinka uskollinen olet taivaallisen Isän tahdolle. Vain Herra ja sinä tiedätte mitä se mikäkin hetki tarkoittaa, mutta Jumalan Sanasta saamme osviitat.
Palataan tuohon joukon määrään.
"Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan." - Luukas 12:32
Piskuinen tarkoittaa todella pientä joukkoa ja marttyyrina hukutettu vain 30-vuotiaana nuorena äitinä kuollut äiti antoi viimeisinä sanoinaan koskettavan lausahduksen, kun hänen vauvansa vietiin häneltä ja hän kuoli sen tähden, että oli käynyt kasteella eli oli anabaptisti.
"Missä kuulet olevan köyhän, yksinkertaisen ja hyljätyn lauman, joka on maailman halveksima ja hylkäämä, liity heihin, sillä missä kuulet rististä siellä on Kristus." - Marttyyri Anneken Jans viimeiset sanat (1509–1539)
Raamatusta löydämme tähän ajatukseen tuen myös.
"Jotka murehtivat, kaukana juhlakokouksista, NE MINÄ KOKOAN: nehän ovat sinusta, niitä häväistys kuormana painaa. Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi. Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina." - Sefanja 3:18-19
Kuvaus siis koottavasta ylöstempaus joukosta sisältää siis avainsanoja: murehtii, ei juhli, taakoitettuja, nöyryytettyjä, ontuvia, karkoitettuja ja häpeänalaisia. Mitäkin ilmeisimmin, menestysteologit eivät ole mukana ylöstempauksessa!
Palataan hetkeksi Lootin ja Nooan elämään, minkälaista se oli tuona aikana kun tuomiot oli tuleva, mutta heidät Herra oli valinnut pelastukseen, aivan kuin Jumalan seurakunnan joka totuudessa vaeltaa, Herra on valinnut temmattaviksi.
"Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa VAIVASI; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies KIUSAANTUI hurskaassa sielussaan JOKA PÄIVÄ heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi NÄHDÄ ja KUULLA." - 2. Pietari 2:7-8
"Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ILMOITUKSEN siitä, mikä ei vielä näkynyt, PYHÄSSÄ PELOSSA arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja USKONSA KAUTTA hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee." - Heprealaiskirje 11:7
Nämä kuvaukset niin Nooan ja Lootin päivistä eivät anna kuvaa helposta ajasta, mutta tässä vaikeudeksi ei kuvata ensisijaiseksi hengen vaaraa vaan hengellistä vaaraa.
Lootin päivät antaa toisen puolen kuvauksesta, jossa tulee esille vaivaantuminen ja kiusaukset joka päivä, jotka niin näkyivät kuin kuuluivatkin. Tämä on yksi puoli asiasta.
Toinen puoli asiasta on kuvaus Nooasta, josta Pietari mainitsee, että Herra "varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan", että hän toimi pyhässä pelossa ja uskossa Jumalaan ja hänelle Herra oli antanut profeetallisen ilmoituksen.
Vanhurskauden saarnaaminen ja profeetallinen hereillä olo ovat siis merkkejä, aivan kuten toisaalta vaivaantuminen ja kiusaantuminen.
Näiden ilmoitusten valossa, on oleva pieni vaivattu lauma, joka otetaan äkisti taivaan Isän kotiin, sillä he "tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa [tietäen että he] joutuvat vainottaviksi" (2Tim. 3:12) ja kuitenkin Herramme "tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät" (2Piet. 2:9).jatkuu

30

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faceboo

      Herra Jumala armahda, että me eläisimme pyhässä pelossa ja jumalallisesti, että olisimme valmiit kun sinä haet piskuisen laumasi ja että me voisimme olla mukana. Anna meille Nooan näkökyky ja Lootin kestävyys. Herra anna meidän olla vanhurskauden saarnaajia ja voitta myös kiusaukset tässä pahassa ajassa. Puhdista meitä, anna anteeksi syntimme ja valmista meidät, että me olisimme Herra valmiit, kun sinä haet omasi. Siunaa veljiä ja sisaria, jotka tämän lukevat. Aamen.
      Ole siunattu, Jeesuksen Kristuksen nimessä. :)
      (Mauno Mattila)

      • asdgfasdfgasdfg

        Eläkää te lahkolaiset pelossa ja niin haluatte. Minä en. Vastenmielinen uskonto joka vaatii pelkäämistä.


    • BlackBerryWay_EiKirj

      Mattila: "Nooan päivinä pelastui kahdeksan, Lootin päivinä taas neljä, joista yksi kääntyi vielä takaisin ja muuttui suolapatsaaksi. Jeesus vertasi tulemustaan siis yhteensä 11 pelastuneeseen ihmiseen Jumalan tuomiolta. Tämä on äärimmäisen pieni joukko, kun sitä verrataan 2,4 miljardiin!"

      Hyvä kirjoitus, veli Herrassa. Mutta mielestäni pitäisi verrata 11 pelastuneen määrää sen aikaiseen ihmismäärään. Paljonko ihmisiä maailmassa oli Nooan päivinä, jolloin pelastui kahdeksan? Paljonko ihmisiä asui Sodoman ja Gomorran alueilla, joista pelastui neljä? Tulisi suhdeluvut oikein, jos tuntuu oikealta arvioida, suuriko joukko pelastuu tämän päivän noin 7,5 miljardista.

      Tällainen laskeminen olisi ns. ajankulua, ja tuskin vastaisi totuutta, mutta saisi kuitenkin jotain konkreettista sen piskuisen lauman koosta.

      Toisaalta mietityttää Ilm. 7:9 "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

      Tätä ei voisi sanoa piskuiseksi laumaksi.

      Toivon että jatkat vielä tästä. Siunausta.

      • BlackBerryWay_EiKirj

        Katsoin Luuk. 12, jossa mainitaan tämä piskuinen lauma. Siinä oli tilanne, jossa "kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan," ja Jeesus "rupesi puhumaan opetuslapsillensa" siinä suuren joukon keskellä ja tässä puheessa tuli se piskuinen lauma.

        Tilanne oli siis paikallinen, sen hetkinen. Tarkoittaako se ollenkaan, että lopun aikana tulee pelastumaan samassa suhteessa kourallinen ihmisiä?


      • Facesta

        Mauno Mattila löytyy facebookista. Pyydä vaikka kaveriksi niin voit keskustella lähemmin. Käänsin hänen kirjoituksensa tänne hänen luvallaan.


    • Vaikeaasäätöä

      Tempautuvien määrä on tunnetusti äärimmäisen vaikeasti säädettävä arvo.

      Ylöstempaukseen ei saa päästä kuin luotettavan tuntuisten profeettojen mukaan oikein uskovat, joita saa olla vain erittäin pieni prosentti uskovista, jotta tempaukseen mukaan pääsy olisi hyvin ylevä, ansiokas asia joka on varattu vain kaikkein oikeimmin uskoville.

      Toisaalta temmattavien määrän pitää kuitenkin olla niin suuri, että siitä saadaan profeettojen ennustama maailmanlaajuinen paniikki jonka avulla maailmanhallitus ja Antikristus pääsevät valtaan.

      Jorman mukaan määrä olisi vain 2 % totisista tosiuskovista, joita on tietenkin vain hyvin pieni vähemmistö lahkolaisista. Suomessa on arvioitu olevan 8500 tällaista tosiuskovaa, joten heistä voisi tempautua vain 170 kpl. Vain 0,003 promillea koko väkiluvusta. Tällainen määrä voi olla liian pieni maailmanlaajuiseen paniikkiin. Esim. Suomessa ilmoitetaan vuodessa 2000 ihmistä kadonneeksi.

      Mutta jos liian iso määrä pääsee mukaan, himmentää se pahasti luotettavan tuntuisten profeettojen ylevää asemaa. Liian monta olisi katsottu yhtä hartaiksi ja oikeamielisiksi uskovaisiksi kuin he ovat.

      Vaikeaa on!

      • Jarmo__EiKirj

        Kiitos kun muistat nimeni melkein oikein ja panettelet sanojani kuten jumalattomat tekevät. En missään ole sanonut että tosiuskovista 2% ja että vain 170kpl suomalaisia lähtisi. EN MISSÄÄN!

        Sen sijaan olen sanonut että Kristityistä 3. Mooses 23. mukaan 2:20 tai vaihtoehtoisesti sen voi tulkita 1:12 lähtee. Se on hippasen paljon enemmän kuin tuo sinun vääristelemä "minun sanomani".

        Paras mittari on kuitenkin se jokaisen omantunnon kysymys, että odotatko sydämessäsi Jeesusta vai et. SE ON SE MITTARI ja vain Pyhä Henki tietää totuuden.

        Älkää panetelko toisten sanoja, vaan tuokaa ne niinkuin ne on sanottu!


      • Heilutuslyhde
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Kiitos kun muistat nimeni melkein oikein ja panettelet sanojani kuten jumalattomat tekevät. En missään ole sanonut että tosiuskovista 2% ja että vain 170kpl suomalaisia lähtisi. EN MISSÄÄN!

        Sen sijaan olen sanonut että Kristityistä 3. Mooses 23. mukaan 2:20 tai vaihtoehtoisesti sen voi tulkita 1:12 lähtee. Se on hippasen paljon enemmän kuin tuo sinun vääristelemä "minun sanomani".

        Paras mittari on kuitenkin se jokaisen omantunnon kysymys, että odotatko sydämessäsi Jeesusta vai et. SE ON SE MITTARI ja vain Pyhä Henki tietää totuuden.

        Älkää panetelko toisten sanoja, vaan tuokaa ne niinkuin ne on sanottu!

        Jorma tarkoittaa varmaan Harri Veijosta, hän sanoi 2 %. Olet siis eri mieltä Veijose kanssa?

        "3. Mooseksen kirja 23:15-17 Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri. (OMERIN LASKENTA) Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi (elävät ja kuolleet) kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi. =morsian.

        Kahdesta kymmenyksestä, eli siis ei 20:100 vaan ylösoton määrä onkin 02:100 eli sadasta vain kaksi. Tämä on sikäli ymmärrettävä luku, että vain tuon verran Suomi24 palstakin sisältää kutsun vastaan ottaneita. Ymmärtääkseni jokin profetia mainitsi tuon jakoluvun jossain.

        Hurjaa luvussa on se, että ylösoton huomaaminen suurelle maailmalle on vielä pienempi asia. Toiseksi katoamisen syyn keksintöjen määrä helpottuu uskovien salaliittoina. Sen sijaan herätys tapahtuu kuin kulovalkea, koska "me olemme kertoneet jo tämän"."


      • Kyse1iä
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Kiitos kun muistat nimeni melkein oikein ja panettelet sanojani kuten jumalattomat tekevät. En missään ole sanonut että tosiuskovista 2% ja että vain 170kpl suomalaisia lähtisi. EN MISSÄÄN!

        Sen sijaan olen sanonut että Kristityistä 3. Mooses 23. mukaan 2:20 tai vaihtoehtoisesti sen voi tulkita 1:12 lähtee. Se on hippasen paljon enemmän kuin tuo sinun vääristelemä "minun sanomani".

        Paras mittari on kuitenkin se jokaisen omantunnon kysymys, että odotatko sydämessäsi Jeesusta vai et. SE ON SE MITTARI ja vain Pyhä Henki tietää totuuden.

        Älkää panetelko toisten sanoja, vaan tuokaa ne niinkuin ne on sanottu!

        Onko muuten tuo 2:20 tai 1:12 koko väkiluvusta, pelkästään kristityistä, vai pelkästään tosiuskovista?

        Jos lasketaan koko väkiluvusta niin se olisi erikoista koska esim. Saudi-Arabiassa väestä on 95 % muslimeja. Sieltä tempautuisi 2,2-2,7 miljoonaa muslimia.

        Jos osuus on vain kristittyjä, niin lasketaanko lukemat luterilaisista, ortodokseista ja katolisista, vaiko vain luterilaisista? Vai kelpaavatko pelkästään herätyslikkeet?


      • 1Tiedoksi

        Psyk. pot. ei ole niitä kaikkein luotettavimpia Jumalan sanan selittäjiä.


      • Jarmo__EiKirj

        Kyllä te pilkkaamisen ja panettelun saatanan jalon taidon ainakin osaatte. Se johtaa vaan kadotuksen tielle, eikä sillä ole muuta tulevaisuutta.
        Uskon kuitenkin että tuo luku on sillä tavalla että kun puhumme ilmestyskirjan mukaisesta Israelin jäännöksestä, joka on 1/3 osaa, niin me puhumme aina Israelin kansasta puhuttaessa pelastuvista.
        Raamatussa on mielenkiintoinen sanoma myös, joka niputtaa nämä yhteen. Nimittäin se jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, sillä ei toisella kuolemalla ole enää valtaa. Tämä tarkoittaa että kaikki jotka pääsevät tempaukseen ja ovat ns. pyhinä nouseet kuolleista ammoisista ajoista alkaen, heihin ei enää kuolemalla ole sijaa ja valtaa.
        Raamattu sanoo myös asian toisinkin päin. Elikkä kaikki eivät suinkaan heränneet, vaan odottavat viimeiselle tuomiolle kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet.
        Sitten se seikka liittää nämä kaksi asiaa, että kun Jeesuksen näkyvästä paluusta puhutaan, niin siellä sanotaan että SILLOIN kaikki saavat tekojensa mukaan. Elikkä ne jotka jäävät tänne Jeeuksen tulemukseen saakka, (Daniel 12:12) pääsevät kyllä tuhatvuiotiskaudelle, mutta (Jesaja 65) mukaan he joutuvat kuitenkin maistamaan kuoleman, koska kukaan ei tekojensa mukaan tuomittaessa voita kuolemaa. Näin ollen vain ne joilla oli osa ylösnousemuksessa, heihin toisella kuolemalla ei ole valtaa. Se ei kuitenkaan poista heidän mahdollisuutta ikuiseen elämään, koska vasta viimeisellä tuomiolla tuhatvuotiskauden jälkeen annetaan ja tuomitaan ensimmäinen kadotustuomio. Siihen asti vain Jumala yksin tietää.
        Ensimmäinen tempaus on ahadas portti, joten siksi neitsytvertaus ei voi olla sama asia, koska 5 viisasta, jotka menivät ja 5 tyhmää jotka eivät menneet, ei ole ahtaan portin kuvaus ja Raamatun sanoma ei ole mikään sellainen joka näin pahasti asiaa vääristäisi. Myös siksi tempauksia on kaksi.

        Kun Mooses vei Israelin kansan luvatun maan eteen, hän määräsi vakoilijat luvattuun maahan katsomaan millaista siellä on. Vakoilijoita oli 12 elikkä yksi jokaisesta sukukunnasta. Mutta kun he palasivat, niin vain 2/12 halusi luvattuun maahan ja kymmenen halusi erämaahan. Luku on sama kuin kymmenen neitsyttä.

        Uskovista siis voisi olla 2/12 suhdeluku. Mutta aika näyttää, turha tätä on nyt spekuloida liikaa. Mutta pahojen ihmisten tarve on spekuloida vain siksi että heillä on aina nämä panettelun ja vääristelyn halu ja pilkkaamisen tarve sydämessä.

        Minä odotan vain Jeesusta Kristusta joka ikinen päivä!


      • KyseIiä

        Ok, eli ainoastaan Israelin kansalaisista 2/12 temmataan. Tämä selvä, kiitos tiedosta.


      • Jarmo__EiKirj
        KyseIiä kirjoitti:

        Ok, eli ainoastaan Israelin kansalaisista 2/12 temmataan. Tämä selvä, kiitos tiedosta.

        Siinäpä taas panettelija ja vääristelijä kieroimmasta päästä.


    • Tätä keskustelua tempauksesta on käyty täällä jo pitkään. Aina se on "lähellä" ollut, mutta silti mitään ei ole tapahtunut.

      Me, jotka olemme pitempään tätä keskustelua seuranneet ja ajoittain siihen osallistuneetkin, muistamme kyllä hyvin ne loputtomat julistukset siitä, miten tempaus on juuri huulilla ja tapahtumaisillaan. Jarmonkin jutut siitä, miten Venäjä on hyökkäämäisillään Suomeen ovat täällä monia kertoja esillä olleet. Seuraus? Ei mitään konkreettista.

      Ainoa tosiasia on se, että aina esiin tulevat uudelleen samat asiat. Mitään eivät kiihkeimmät julistajat näytä opiksi ottavan.

      • Ehkäjosskenaariokai

        No, onhan jarmon varmat ennustukset ja profetiat sentään muuttuneet ajan myötä "skenaarioiksi" ja kaikki ennen niin varmat päivämäärät ovat enää ehkä-jossittelua ja jokavuotista laskentaa.


      • Jarmo__EiKirj

        Puhukaa asiasta sitten kun Jeesus on palannut. Sitten te voitte sanoa nämä uudelleen ja paljon enemmän totuudenmukaisina mielipiteinänne, mikäli sitten on enää intoa puhua niistä. Jatkuvaa panettelua ja sanojeni vääristelyä.


      • Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Puhukaa asiasta sitten kun Jeesus on palannut. Sitten te voitte sanoa nämä uudelleen ja paljon enemmän totuudenmukaisina mielipiteinänne, mikäli sitten on enää intoa puhua niistä. Jatkuvaa panettelua ja sanojeni vääristelyä.

        Noh, Jarmo... Miten monta vuotta olet Jeesuksen pikaisesta paluusta täällä saarnannut?

        Miten monta kertaa olet spekuloinut sitä, miten se TODENNÄKÖISESTI tiettynä vuonna tulee tapahtumaan?

        Muistaakseni viime vuonna sanoit minulle, että kymmenen vuoden päästä jompi kumpi meistä sanoo olleensa väärässä. Vieläkö seisot sen takana?


      • Jarmo__EiKirj
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Noh, Jarmo... Miten monta vuotta olet Jeesuksen pikaisesta paluusta täällä saarnannut?

        Miten monta kertaa olet spekuloinut sitä, miten se TODENNÄKÖISESTI tiettynä vuonna tulee tapahtumaan?

        Muistaakseni viime vuonna sanoit minulle, että kymmenen vuoden päästä jompi kumpi meistä sanoo olleensa väärässä. Vieläkö seisot sen takana?

        No sinulta voi odottaa kuitenkin liioittelematonta rehellisyyttä. Siitä kiitos! Et erehtynyt heittelemään typeriä kehäpäätelmiä kuten nämä eräät.

        Tosiaan olen jo 10 vuotta tätä sanomaa julistanut ja puhunut Jeesuksen paluusta tempauksen muodossa ja tulen tekemään sitä niin kauan kunnes se tapahtuu tai kuolen. Ei sen enempää eikä vähempää.

        Kuten sinäkin huomasit, niin olen spekuloinut jokaista vuotta kaikin mahdollisin tavoin. Et siis voi väittää etten olisi odottanut koska vartioin aikaa Jeesuksen paluuta silmälläpitäen. Juuri sitä työtä olen tehnyt.

        Joo muistan että viime vuonna sovittiin että 10 vuoden päästä alkaa kyllä olla jo selitysket vähissä, mikäli minä vielä täällä odotan sitä tapahtuvaksi. Eiköhän me olla tässä lähivuosina, mieluummin nyt 5.6.2017 kuten olen seuraavan laskenut meneväksi Omerin mukaan pävänä jona se voisi hyvin tapahtua. Kuten huomaat, niin spekuloin, kuten aina olen tehnyt. En minä koskaan ole sanonut mitään sen suunatistakaan että sain Jumalalta sanan... tyyliin, vaan nämä tietyt asiat ovat jokavuotsista odotusta, johon liittyy sitten muita mahdollisia huomioita.

        Älä sä IR koskaan ryhdy tuohon typerään panetteluun ja liioitteluun ym. sanojen suuhun laittamiseen. Mies jolla on munat ja selkäranka, ei panettele, vaan puhuu kuin asia on. Selkärangattomia kutsutaan nilviäisiksi, eli nilkeiksi ;)


      • asdfgasdfgasdfg
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        No sinulta voi odottaa kuitenkin liioittelematonta rehellisyyttä. Siitä kiitos! Et erehtynyt heittelemään typeriä kehäpäätelmiä kuten nämä eräät.

        Tosiaan olen jo 10 vuotta tätä sanomaa julistanut ja puhunut Jeesuksen paluusta tempauksen muodossa ja tulen tekemään sitä niin kauan kunnes se tapahtuu tai kuolen. Ei sen enempää eikä vähempää.

        Kuten sinäkin huomasit, niin olen spekuloinut jokaista vuotta kaikin mahdollisin tavoin. Et siis voi väittää etten olisi odottanut koska vartioin aikaa Jeesuksen paluuta silmälläpitäen. Juuri sitä työtä olen tehnyt.

        Joo muistan että viime vuonna sovittiin että 10 vuoden päästä alkaa kyllä olla jo selitysket vähissä, mikäli minä vielä täällä odotan sitä tapahtuvaksi. Eiköhän me olla tässä lähivuosina, mieluummin nyt 5.6.2017 kuten olen seuraavan laskenut meneväksi Omerin mukaan pävänä jona se voisi hyvin tapahtua. Kuten huomaat, niin spekuloin, kuten aina olen tehnyt. En minä koskaan ole sanonut mitään sen suunatistakaan että sain Jumalalta sanan... tyyliin, vaan nämä tietyt asiat ovat jokavuotsista odotusta, johon liittyy sitten muita mahdollisia huomioita.

        Älä sä IR koskaan ryhdy tuohon typerään panetteluun ja liioitteluun ym. sanojen suuhun laittamiseen. Mies jolla on munat ja selkäranka, ei panettele, vaan puhuu kuin asia on. Selkärangattomia kutsutaan nilviäisiksi, eli nilkeiksi ;)

        "Älä sä IR koskaan ryhdy tuohon typerään panetteluun ja liioitteluun"

        Vanhoista teksteistäsi päätellen oma neuvosi ei koske sinua itseäsi.


      • Jarmo__EiKirj
        asdfgasdfgasdfg kirjoitti:

        "Älä sä IR koskaan ryhdy tuohon typerään panetteluun ja liioitteluun"

        Vanhoista teksteistäsi päätellen oma neuvosi ei koske sinua itseäsi.

        Kehäpäätelmä vailla näyttöä.


      • Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Kehäpäätelmä vailla näyttöä.

        Rakas Jarmo !

        OLET PENSEÄ --- Hengellisesti SOKEA --- ilman PYHÄÄ HENKEÄ !!!
        ------------------- Jos ET OLISI SOKEAA --- niin . . . TIEDOSTAISIT ONGELMASI . . . ;)

        HERÄÄ . . .
        --------- ja KOITA - JO - ymmärtää . . . SINÄ OLET --- SE --- EKSYNYT lammas . . . !

        . . .

        Jumala SANOO . . .

        . . . Haluan ihmisen ymmärtävän - Hänen omat ONGELMANSA . . .

        . . . SUHTEESSA Jumalaan - sekä myös muihin IHMISIIN . . .

        . . . koska niin kauan - kun - Hän EI NIITÄ TIEDOSTA . . .

        . . . niin - Hän EI VOI - eikä myöskään HALUA - TEHDÄ PARANNUSTA . . . !
        . . . ...................................................................................................................... . . .


    • Niin ja näistä 2 miljardista suurin osa ei käy kirkossa joka viikko tai ei usko mihinkään iänkaikkiseen elämään. Lopuista osa kuuluu luterilaisiin osa katolilaisiin, ortodokseihin, lestadiolaisiin, helluntalaisiin, anglikaaneihin ja ties mihin. Sitten tämä pieni marginaaliryhmä joka uskoo 'oikein' jumalaan kuvittelevat olevan maailman suurimman uskonnon edustajia ja jollain tavalla parempia kuin muut.

      • Jarmo__EiKirj

        Niin... aika hyvinhän sinä tämän päättelit kuitenkin. Pieni ahdas porttihan se on josta vain harva menee sisälle, näin Raamattu sen ilmoittaa, eikä se valehtele. Ja se portti on lavea ja suuri josta mennään kadotukseen. Näin Raamattu asiasta puhuu ja se ei valehtele. Luuleminen ei auta ketään, koska totuus lukee sanassa.


      • Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Niin... aika hyvinhän sinä tämän päättelit kuitenkin. Pieni ahdas porttihan se on josta vain harva menee sisälle, näin Raamattu sen ilmoittaa, eikä se valehtele. Ja se portti on lavea ja suuri josta mennään kadotukseen. Näin Raamattu asiasta puhuu ja se ei valehtele. Luuleminen ei auta ketään, koska totuus lukee sanassa.

        Niinpä, miksi kaikkien ihmisten pitäisi totella jumalaa jos taivaaseen pääsee vain osa?


      • Jarmo__EiKirj
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Niinpä, miksi kaikkien ihmisten pitäisi totella jumalaa jos taivaaseen pääsee vain osa?

        Se on tietoperäinen seikka, jonka vain Jumala tietää ennalta, se ei ole mahdollisuus, joka taas olisi mahdollinen kaikille. Esteenä ei ole Jumala, ei Jumalan sanakaan, vaan ihminen itse ja Jumalan meille antama vapaa tahto ja sen tahdon tietää Jumala ennalta. Näin ikävää se on.


      • Jarmo__EiKirj

        Adamin ja Eevan tarinan kun lukee Raamatun alusta, niin siellä selviää syy miksi näin kävi. Ihminen halusi tietää ja Jumala antoi vapaan tahdon ottaa selvää pahuuden puolen tiedon, joka johti meidät tähän jamaan. Jumalaa siitä on ihan turha syyttää!


      • Johtopäätteliä
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Adamin ja Eevan tarinan kun lukee Raamatun alusta, niin siellä selviää syy miksi näin kävi. Ihminen halusi tietää ja Jumala antoi vapaan tahdon ottaa selvää pahuuden puolen tiedon, joka johti meidät tähän jamaan. Jumalaa siitä on ihan turha syyttää!

        Kaikkivoipa jumala olisi voinut luoda ihmiselle sellaisen vapaan tahdon, että ihminen ei joutuisi syntiseksi ja kadotukseen. Eihän siinä olisi mitään vaikeaa sellaiselle joka on kaikkivoipa.

        Jumalasi ei siis ole kaikkivoipa vaan hän on erehtyväinen. Eli, hän rankaisee ihmisiä siksi että on itse erehtynyt. Ja kun rangaistuksena on ikuinen kidutus, jumalasi on epäoikeudenmukainen hirviö.


    • pyhähenkäys

      Se on ainakin varmaa, että ihmiset ovat maallistuneita ja hengellinen herääminen olis ihan hyväksi ihmisille. Nykyään kaikki on vaan paljouden tavoittelua, kun kaiken tulis olla jotain ihan muuta.

    • v.p.7

      VASTAUS:
      Jeesus tempaa maailmasta luokseen omansa. Yhtään muuta ei viedä täältä pois.
      Sana sanoo myös, että taivaaseen pääsevät ne, jotka odottavat Jeesuksen luo pääsyä "pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat, Hebr. 9:28.

      Mikään kirkkokunta tai yhtymät eivät vaikuta mitään, vaan pelastus koskee vain niitä, jotka Jeesuksen veri on puhdistanut kaikista synneistä. "Sillä, 'jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" Room. 10:13.

      Taivaassa on Elämän kirja, joihin kaikkien aikojen pyhät on kirjoitettu. Ei riitä silloin kirkon- tai jäsenkirjat.

    • SuojissaOlen

      Me kaikki Hänet omaksensa tunnustavat ihmiset. Kulkevat ei Hänen takanaan teillämme kulkien, ei Hänen edellään suuntaamme näyttäen, vaan Hänen rinnallansa yhtä matkaa koko matkan Hänen lupaamaansa kotiin saakka.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe