Jumalan pirullinen perintö

jumalsatua

Raamattu on yhtä sekasotkua.
Kaikki uskikset tulkitsevat ja selittävät raamatun tarinoita,käskyjä ja ohjeita täysin mielensä mukaan.
Kaikki ovat omasta mielestään oikeassa. Soppa on valmis: riidat, taistelut, sodat jumalan valtuuttamina ovat syntyneet, näin ennen,nyt ja näyttää tulevaisuudessakin olevan.
Kaikkitietävältä olisi odottanut täysin selkeää todistusta itsestään, joka avautuisi kaikille samalla tavalla. Kaikkivoipalle se ei olisi ollut edes ihmetemppu.

Jumala toi todellakin miekan ja sekasorron maailmaan lupauksensa mukaisesti, myös pirullisen perinnön, raamatun avulla.

43

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annaanteeksi_Itsellesi

      //Kaikki ovat omasta mielestään oikeassa.//

      Miten muutoin opetat kuin osoittamalla että jokaisen OMA mieli vie sekasotkuun. Raamattu opettaa juuri sitä oman mielen sekavuutta ja tarjoaa rakkauden ja anteeksiannon vaihtoehtoa?

      • annananteeksi_Itselleni

        //Kaikki uskikset tulkitsevat ja selittävät raamatun tarinoita,käskyjä ja ohjeita täysin mielensä mukaan//

        Siksi annan OMAN ajatukseni anteeksi sinusta ja jokaisesta. Sinun mieleesi en voi mennä touhuamaan.
        En voi tietää sinun enkä muiden "elämäntehtävää" joten en voi syyttää sinua enkä itseäni koska jokainen on omasta mielestään oikeassa.


      • jumalsatua

        Vai sellaistako raamattu opettaa, oman mielen sekavuutta. Onpa erikoinen selitys ja tulkinta.
        Silti raamatun ja koraanin, jumalan nimessä soditaan tänäkin päivänä, ei taida sinunkaan tulkinnat kelvata ihan kaikille....


      • Tästä-se-alkaa

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        Gal. 1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        Ef. 4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        Ef. 5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        Ef. 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        Kol. 1:9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        1Tess. 4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
        1Piet. 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1Joh. 2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä


      • niin-käy-hyvin
        Tästä-se-alkaa kirjoitti:

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        Gal. 1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        Ef. 4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        Ef. 5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        Ef. 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        Kol. 1:9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        1Tess. 4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
        1Piet. 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1Joh. 2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä

        Ensin anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa näin: 2.Kor 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Ja sen jälkeen vaellat näin:
        Apostolien teot:
        15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Jos te näitä vältätte,
        niin teidän käy hyvin.
        Jääkää hyvästi!"


      • Marionov
        jumalsatua kirjoitti:

        Vai sellaistako raamattu opettaa, oman mielen sekavuutta. Onpa erikoinen selitys ja tulkinta.
        Silti raamatun ja koraanin, jumalan nimessä soditaan tänäkin päivänä, ei taida sinunkaan tulkinnat kelvata ihan kaikille....

        Sota on Jumalan ja Saatanan valilla, Saatana on jo totaalisesti havinnyt sodan Golgatalla n.2000 vuotta sitten.

        Jumala valmisti itselleen kansan, jonka kautta syntyi Messias, Jesus Kristus. Han lunasti ihmiskunnan synnin orjuudesta vapauteen omalla hengellaan ja Pyhalla Verellaan, Golgatan keskimmaisella ristilla. Han kuoli sinun sijaisenasi, koska synnin palkka on aina kuolema.
        ⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺⎺
        Jesus Kristus murskasi Kaarmeen paan ja Kaarme pisti myrkky hampaalla Hanta kantapaahan. Kaarmeen myrkky ei tehonnut Jeesukseen Kristukseen.

        Jesus meni alas Tuonelaan ja julisti siella evankeliumin ja Han sai paljon saaliikseen ihmisia, Han nousi kuolleista kolmanntena paivana, ilmestyi opetuslapsilleen ja asetti kaskyn lahtea evankelioimaan kaikkeen maailmaan.

        Jumala siis valitsi Israelin omaksi kansakseen, ei siksi etta Israel olisi muita kansoja parempi.

        Saatana valitsi Saudit omaksi kansakseen, jonka kautta han tuhoaisi Israelin. Siksi han toimitti Koraanin heille, profeetta Mohammadin valityksella.

        Siksi Saudit ovat jalointa, parasta kansaa, joka on koskaan astellut maan pinnalla, koska kuunjumala Allah on suosinut heita enemman kuin muita muslimeja yhteensa.

        Saadakseen kaikki kansat alistettua Allahin komentoon, on valttamatonta muslimien maailman valloituksessaan saada kaikki kansat yhteisrintamaan Israelin tuhoamiseksi. Ensimmaiset kohteet ovat EU ja USA, naiden valloitusten jalkeen koko maailma onkin sitten Allahin jalkojen juuressa, mutta ei ehdottoman varmasti.

        Maailman pankin on velkaannutettava kaikki kansat siihen kuntoon, etta maailman on hyvaksyttava kaikkien velat nollattavaksi ja uuteen taloussysteemiin liitettavaksi. Jokaisen kansan on otettava se halusi tai ei.

        Jokainen ihminen on rekisteroitava ja merkittava uuteen globaaliin taloussysteemiin.

        Maailmanhallitus varastaa kaikki elintarvikkeet maailmasta tata tarkoitusta varten ja hyvin tarkasti kontrolloi GM certifioidut vehnan, ohran, kaura, rukiin etc viljelya, niita ei kukaan muu saa viljella, siis GM vapaata viljaa ei saa viljella ja kaikkien maanviljelien on toimitettava kaikki GM vapaat jyvansa sita varten rakennettuihin krematoreihin.

        Maanviljelijat joutuvat ostamaan GM siemen viljansa jalleenmyyjilta kovaan hintaan ja myymaan reilusti pienempaan kuin puoleen hintaan samoille jalleenmyyjille.

        GM viljat eivat ida toista kertaa, jos maanviljelija kevaalla viljelee edellisena syksyna puituja ohraa, kauraa, vehnaa, ruista etc. han ei pelloilta mitaan saa, GM pitaa siita huolen:

        Rekisterointi tapahtuu sairaaloiden ensiavussa ja sita varten tehdyissa toimistoissa seka isommissa pakettiautoissa ja modifioiduissa busseissa, jossa mikrosiru asennetaan oikean kateen tai otsaan. Kukaan, jolla ei ole sirua, ei voi ostaa tai myyda.

        Kaikki ne jotka eivat ota sirua, paasevat tutustumaan muslimien kaulan alueen kaytannon kirurgiaan, joka on aina yhta tehokas. Kukaan ei ole viela peraan huuellu.

        Kaikki ne ihmiset jotka ottavat mikrosirun saavat pahoja, ilkeita paiseita ja tuskia. Taman lisaksi heilla on vain, ehka, vuodesta kymmeneen vuotta
        elinaikaa, riippuen siita milloin heidat on sirutettu.

        He ovat totaalisesti Allahin orjia ja omaisuutta, siita ei enaa ole paluuta vapauteen.

        Kaikki ne jotka ovat ottaneet Pedon merkin tai sen luvun eivat kauaa ela, sen jalkeen he joutuvat Tulijarveen ja heidan tuskansa ja vaivansa savu nousee iankaikkisesta iankaikkiseen, siella ei heidan matonsa kuole, eika tuli sammu.


      • annan_anteeksi
        jumalsatua kirjoitti:

        Vai sellaistako raamattu opettaa, oman mielen sekavuutta. Onpa erikoinen selitys ja tulkinta.
        Silti raamatun ja koraanin, jumalan nimessä soditaan tänäkin päivänä, ei taida sinunkaan tulkinnat kelvata ihan kaikille....

        Aloittajaa siteeraan hän kokee raamatun opetuksen sekavuutena

        jumalsatua
        19.3.2017 8:27
        Raamattu on yhtä sekasotkua

        Kun minä nyt osoitan että se johtuu hänen tulkinnastaan, hän kokee esitykseni erikoisuutena?

        Minulla ei ole muuta ymmärrystä kuin antaa OMA ajatukseni hänestä anteeksi itselleni. Minähän tuon tulkinnan hänen lausumastaan muodostin itselleni? En voi syyttää raamattua en jumalaa, olen vain erehtynyt, hän on varmasti vilpitön ja rehellinen.

        Tämä ei tarkoita että hyväksyisin sodat. Tämä tarkoittaa että annan ajatukseni noista ihmisistä anteeksi ovathan he jokainen sisimmältään vilpittömiä totuuden etsijöitä.


      • jumalsatua
        annan_anteeksi kirjoitti:

        Aloittajaa siteeraan hän kokee raamatun opetuksen sekavuutena

        jumalsatua
        19.3.2017 8:27
        Raamattu on yhtä sekasotkua

        Kun minä nyt osoitan että se johtuu hänen tulkinnastaan, hän kokee esitykseni erikoisuutena?

        Minulla ei ole muuta ymmärrystä kuin antaa OMA ajatukseni hänestä anteeksi itselleni. Minähän tuon tulkinnan hänen lausumastaan muodostin itselleni? En voi syyttää raamattua en jumalaa, olen vain erehtynyt, hän on varmasti vilpitön ja rehellinen.

        Tämä ei tarkoita että hyväksyisin sodat. Tämä tarkoittaa että annan ajatukseni noista ihmisistä anteeksi ovathan he jokainen sisimmältään vilpittömiä totuuden etsijöitä.

        En kyllä kaipaa sinun tai jumalasi anteeksiantoa. Raamattu on täysin ristiriitainen kokoelma epämääräisiä tarinoita ollakseen jonkin kaikkitietävän olion sanaa.


      • annan_anteeksi_itselleni
        jumalsatua kirjoitti:

        En kyllä kaipaa sinun tai jumalasi anteeksiantoa. Raamattu on täysin ristiriitainen kokoelma epämääräisiä tarinoita ollakseen jonkin kaikkitietävän olion sanaa.

        Juuri siksi joka lauseessa korostan että minun tapauksessani on ainoa toimija minä itse. Minä annan ajatukseni anteeksi. Minä annan ajatukseni Jumalalle. Sinä olet vilpitön.
        Minä syyllistän tai syyllistyn. Toki se on harvinaista näillä sivuilla. Oma tulkintani on että useimmissa viesteissä osoitetaan syy jonnekin muualle.
        Onko se ristiriitaista sen tietää vain jokainen itse.
        Kokemustani en voi siirtää minnekään. Se on uskomatonta mutta totta jokaisen kohdalla.


      • jumalsatua
        annan_anteeksi_itselleni kirjoitti:

        Juuri siksi joka lauseessa korostan että minun tapauksessani on ainoa toimija minä itse. Minä annan ajatukseni anteeksi. Minä annan ajatukseni Jumalalle. Sinä olet vilpitön.
        Minä syyllistän tai syyllistyn. Toki se on harvinaista näillä sivuilla. Oma tulkintani on että useimmissa viesteissä osoitetaan syy jonnekin muualle.
        Onko se ristiriitaista sen tietää vain jokainen itse.
        Kokemustani en voi siirtää minnekään. Se on uskomatonta mutta totta jokaisen kohdalla.

        Nuo kirjoituksesi ovat kyllä sekavia, tarkoitatko:
        Hyvät tekosi ja ajatuksesi ovat jumalasta ja pahat tekosi ja ajatuksesi ovat saatanan tekosia?
        Miksi et ihan itse uskalla myöntää itsellesi ja muille omia tekojasi ja ajatuksia? Ei niitä pidä eikä saakaa ulkoistaa jollekin olennolle vaan rehellisesti pitää vastata itse teoistaan ja ajatuksistaan.


      • annan_anteeksi_itselleni
        jumalsatua kirjoitti:

        Nuo kirjoituksesi ovat kyllä sekavia, tarkoitatko:
        Hyvät tekosi ja ajatuksesi ovat jumalasta ja pahat tekosi ja ajatuksesi ovat saatanan tekosia?
        Miksi et ihan itse uskalla myöntää itsellesi ja muille omia tekojasi ja ajatuksia? Ei niitä pidä eikä saakaa ulkoistaa jollekin olennolle vaan rehellisesti pitää vastata itse teoistaan ja ajatuksistaan.

        Minun tekoni on minusta.
        Siksi en väitä raamatun sanomaa joksikin koska minä ajattelen itse. On minun sekavat tai selkeät ajatukset siitäkin.

        kun kirjoitat: /Kaikki uskikset tulkitsevat ja selittävät raamatun tarinoita,käskyjä ja ohjeita täysin mielensä mukaan./
        Minun tulkintani on että et puhunut itsestäsi, toki olen saattanut erehtyä siinäkin. Jos koet itsesi uskikseksi silloin ymmärrän asian uudella tavalla.
        Ja taas annan itselleni anteeksi, olenhan jälleen anteeksiannon velkaa itselleni koska minä erehdyin.


      • jumalsatua
        annan_anteeksi_itselleni kirjoitti:

        Minun tekoni on minusta.
        Siksi en väitä raamatun sanomaa joksikin koska minä ajattelen itse. On minun sekavat tai selkeät ajatukset siitäkin.

        kun kirjoitat: /Kaikki uskikset tulkitsevat ja selittävät raamatun tarinoita,käskyjä ja ohjeita täysin mielensä mukaan./
        Minun tulkintani on että et puhunut itsestäsi, toki olen saattanut erehtyä siinäkin. Jos koet itsesi uskikseksi silloin ymmärrän asian uudella tavalla.
        Ja taas annan itselleni anteeksi, olenhan jälleen anteeksiannon velkaa itselleni koska minä erehdyin.

        Miksi koko ajan pitäisi antaa itselleen anteeksi jotain?
        No, en ihan ymmärrä ajatuksen kulkuasi. Tuntuu tosi raskaalle analysoida koko ajan ajatuksiaan ja tekojaan ja sitten antaa itselleen anteeksi(?)

        Minusta pitäisi pyrkiä elämään siten, että olisi tasapainossa itsensä, muiden ja luonnon kanssa. Minulle se tarkoittaa elämistä, läheisteni rakastamista ja suojelua, ei koko ajan oman tekemisteni tarkkailua yms.
        Ihminen on erehtyväinen, ja vaikeintahan on myöntää väärät tekosensa ja pyytää anteeksi muilta, no, miksei itseltäänkin...


      • annan_anteeksi_itselleni
        jumalsatua kirjoitti:

        Miksi koko ajan pitäisi antaa itselleen anteeksi jotain?
        No, en ihan ymmärrä ajatuksen kulkuasi. Tuntuu tosi raskaalle analysoida koko ajan ajatuksiaan ja tekojaan ja sitten antaa itselleen anteeksi(?)

        Minusta pitäisi pyrkiä elämään siten, että olisi tasapainossa itsensä, muiden ja luonnon kanssa. Minulle se tarkoittaa elämistä, läheisteni rakastamista ja suojelua, ei koko ajan oman tekemisteni tarkkailua yms.
        Ihminen on erehtyväinen, ja vaikeintahan on myöntää väärät tekosensa ja pyytää anteeksi muilta, no, miksei itseltäänkin...

        Silloin kun elämä tuntuu raskaalta on hyvä muistaa että maailman parantaminen ei ole yksin minun tehtävä. Riittää että annan ongelmani Korkeampaan käteen: Anteeksi.
        Sellainen asenne on minusta itseni rakastamista ja todellinen loppukevennys milloin tahansa. En mitenkään silti vapaudu "säällisestä" elämästä. Asioita tapahtuu siitä huolimatta ja aina huomaan että valintoja on tehtävä.


      • pitkoon
        Tästä-se-alkaa kirjoitti:

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
        Gal. 1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        Ef. 4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        Ef. 5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        Ef. 5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        Kol. 1:9 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
        1Tess. 4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
        1Piet. 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1Joh. 2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä

        Raamattu on iso rusinapulla josta jokainen voi poimia mieleisensä rusinan.


    • 12___13

      "Kaikkitietävältä olisi odottanut täysin selkeää todistusta itsestään, joka avautuisi kaikille samalla tavalla. Kaikkivoipalle se ei olisi ollut edes ihmetemppu."

      Raamattu on selkeä kaikille jotka pysyvät totuudessa. Ongelmia syntyy kun ihmiset eivät pysy totuudessa.

      • jumalsatua

        Sinä eikä kukaan muukaan samalla tavalla väittävä uskis ei pysy yhtään missään "totuudessa".
        Ette edes noudata täysin selviä jumalanne opetuksia ja käskyjä, selittelette ja tulkitsette, ja sitten olette olevinaan niin hartaita jumalan tuntijoita ja seuraajia, ettäs kehtaatte!
        Ja vielä ylennätte itsenne muiden yläpuolelle olevinaan viisaampina ja kykenevinä opettamaan "harhauskovaisia", sairasta.


      • riittää-jo
        jumalsatua kirjoitti:

        Sinä eikä kukaan muukaan samalla tavalla väittävä uskis ei pysy yhtään missään "totuudessa".
        Ette edes noudata täysin selviä jumalanne opetuksia ja käskyjä, selittelette ja tulkitsette, ja sitten olette olevinaan niin hartaita jumalan tuntijoita ja seuraajia, ettäs kehtaatte!
        Ja vielä ylennätte itsenne muiden yläpuolelle olevinaan viisaampina ja kykenevinä opettamaan "harhauskovaisia", sairasta.

        Täytyykö minun vetää tästä sellainen johtopäätös, että sinä et ole koskaan yrittänytkään selvittää mitään Raamattuun liittyvää, vaan otit sen aiheeksi, koska olet huonolla tuulella, ehkä ilkeä tyyppi, ja tulit paikalle vain "aukomaan päätäsi"...??!


      • jumalsatua
        riittää-jo kirjoitti:

        Täytyykö minun vetää tästä sellainen johtopäätös, että sinä et ole koskaan yrittänytkään selvittää mitään Raamattuun liittyvää, vaan otit sen aiheeksi, koska olet huonolla tuulella, ehkä ilkeä tyyppi, ja tulit paikalle vain "aukomaan päätäsi"...??!

        Raamatussa on kaikki julmuudet, jumalan käskyt tappaa ja murhata.
        Minä en ole raamattua kirjoittanut. Eikä sitä ole "toimittanut" mikään rakastava henkiolento vaan ihminen (=miehet) ovat keksineet ensinnäkin naisen alistamissadun ja vallan ja mammonan keräämiskirjan.
        Valitettavasti tuo satu on julma kaikkine veren ihannointineen.


    • annan_anteeksi_itselleni

      Ihmisen epäilys toi miekan ja sekasorron. Toiselta nimeltä tuo on Lucifer.

      Ei kukaan voi ymmärtää erehdyksensä mittaa ei määrää ellei olisi Luciferia - Valon Tuojaa. Hän osoittaa missä ja miten olen erehtynyt.
      Sotaa en hyväksy vaikka monille se on ainut paikka ymmärtää mihin itsekkyys ja vallanhalu johtaa.
      Kun näin ajattelen voit hyvinkin tulkita tämän uskiksen tuputtamiseksi, miten muuten oppisit oman ajattelusi vaikutuksia?

      • vxzbvcxn

        Älä pakana valehtele kristinuskosta. Raamatussa Jeesus todistaa päinvastoin!

        34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.


      • annan_anteeksi-itselleni
        vxzbvcxn kirjoitti:

        Älä pakana valehtele kristinuskosta. Raamatussa Jeesus todistaa päinvastoin!

        34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

        Juuri näin ja sitä riitaa käydessäsi huomaat anteeksiannon merkityksen itsellesi.


      • anna.anteeksi

        Jos nouset vanhempiasi vastaan Jeesuksen ohjeiden mukaisesti, annatko anteeksi itsellesi kun olet tehnyt heistä vihamiehiä iäksi?


      • annan_anteeksi_itselleni
        anna.anteeksi kirjoitti:

        Jos nouset vanhempiasi vastaan Jeesuksen ohjeiden mukaisesti, annatko anteeksi itsellesi kun olet tehnyt heistä vihamiehiä iäksi?

        Eipä tietenkään. Annan anteeksi itselleni että näen ja koen totuuden aivan eri tavoin kuin "vanhempani" Silloin olen heidän ajatustaan - uskoaan vastaan, leikkaan ajatuksen miekalla itseni irti erehdyksestä johon he ovat opetetut ilman omaa syytään.
        Otan uuden lain eli rakkauden ja anteeksiannon. Olen armelias myös heille, koska heidät on siten opetettu.
        Rakastan heitä silti kuten lähimmäistä tuleekin rakastaa, mutta en ENEMPÄÄ, kuin Jumalan sanaa. Jumalan tuomiossa on jokainen YHTÄ arvokas.
        Tuomio on ainoastaan Jumalan.
        (miksi tätä kohtaa ei oteta siten kuin se on kirjoitettu. Sinä on kaksi kertaa opetettu että "enemmän kuin minua" on se ongelma!)
        Lähimmäistä tulee rakasta kaikissa tapauksissa, mutta hänen tekojaan ei tarvitse hyväksyä.


      • jumalsatua
        annan_anteeksi_itselleni kirjoitti:

        Eipä tietenkään. Annan anteeksi itselleni että näen ja koen totuuden aivan eri tavoin kuin "vanhempani" Silloin olen heidän ajatustaan - uskoaan vastaan, leikkaan ajatuksen miekalla itseni irti erehdyksestä johon he ovat opetetut ilman omaa syytään.
        Otan uuden lain eli rakkauden ja anteeksiannon. Olen armelias myös heille, koska heidät on siten opetettu.
        Rakastan heitä silti kuten lähimmäistä tuleekin rakastaa, mutta en ENEMPÄÄ, kuin Jumalan sanaa. Jumalan tuomiossa on jokainen YHTÄ arvokas.
        Tuomio on ainoastaan Jumalan.
        (miksi tätä kohtaa ei oteta siten kuin se on kirjoitettu. Sinä on kaksi kertaa opetettu että "enemmän kuin minua" on se ongelma!)
        Lähimmäistä tulee rakasta kaikissa tapauksissa, mutta hänen tekojaan ei tarvitse hyväksyä.

        Juuri tuo kaikki mitä kirjoitat jumalasi opetuksista on suoraan sanottuna sairasta.
        Perhettään ei saisi rakastaa niin paljon kuin jumalaa, heidät tulisi hyljätä ja pelkästään rakastaa narsistista jumalaa, aivan sairasta.
        Raamatussa aivan selvästi käsketään hylkäämään perheensä. Selittelyillä ja tulkinnoilla tämäkin kohta yritetään saada näyttämään "suurelta rakkaudelta", kuten sinäkin selittelet ja tulkitset.


      • annan_anteeksi_itselleni
        jumalsatua kirjoitti:

        Juuri tuo kaikki mitä kirjoitat jumalasi opetuksista on suoraan sanottuna sairasta.
        Perhettään ei saisi rakastaa niin paljon kuin jumalaa, heidät tulisi hyljätä ja pelkästään rakastaa narsistista jumalaa, aivan sairasta.
        Raamatussa aivan selvästi käsketään hylkäämään perheensä. Selittelyillä ja tulkinnoilla tämäkin kohta yritetään saada näyttämään "suurelta rakkaudelta", kuten sinäkin selittelet ja tulkitset.

        Sallin sinun tulkita oman ajattelutapasi mukaan. Silti kerron omastani.

        kun kirjoitat: >Perhettään ei saisi rakastaa niin paljon kuin jumalaa, heidät tulisi hyljätä ja pelkästään rakastaa narsistista jumalaa, aivan sairasta.<

        Kerron jatkuvasti samanarvoisuudesta, jos se sinusta näyttää sairaalta, mitäpä siihen lisäämään.

        Perhe on samanarvoinen, rakkaus on yhtä suurta, Sinua kuin Jumalaakin kohtaan. Sinussa on SAMA pyhyys kuin Jumalassa. Rakkaudessa ei ole eri asteita. Asteet on epäilyksessä ja mittaamisessa ei rakkaudessa.
        Siitä olen ylpeä että olen tämän itse oivaltanut, tietenkään en aina toteuta, siksi annan anteeksi.
        Menkö sinulta ohi tuo:
        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias;"
        Ei mittaamista vaan täysillä jokaista, myös Sinua.

        Tulkintanani pidän sitä että puhutaan ajattelutavasta.

        >Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan<
        Tuossa mainitaan miekka joka ei tarkoita fyysistä rautaa eikä näin ollen sillä huiskimista. Avan kuten rakkaus ja rakkauden ajatuksen kohdistaminen ei voi olla jollain esineellä osoittelemista.
        Annan anteeksi itselleni että tämäkin ymmärretään hyvin monin eri tavoin. Sen jätän Korkeampaan Käteen.


      • jumalsatua
        annan_anteeksi_itselleni kirjoitti:

        Sallin sinun tulkita oman ajattelutapasi mukaan. Silti kerron omastani.

        kun kirjoitat: >Perhettään ei saisi rakastaa niin paljon kuin jumalaa, heidät tulisi hyljätä ja pelkästään rakastaa narsistista jumalaa, aivan sairasta.<

        Kerron jatkuvasti samanarvoisuudesta, jos se sinusta näyttää sairaalta, mitäpä siihen lisäämään.

        Perhe on samanarvoinen, rakkaus on yhtä suurta, Sinua kuin Jumalaakin kohtaan. Sinussa on SAMA pyhyys kuin Jumalassa. Rakkaudessa ei ole eri asteita. Asteet on epäilyksessä ja mittaamisessa ei rakkaudessa.
        Siitä olen ylpeä että olen tämän itse oivaltanut, tietenkään en aina toteuta, siksi annan anteeksi.
        Menkö sinulta ohi tuo:
        "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias;"
        Ei mittaamista vaan täysillä jokaista, myös Sinua.

        Tulkintanani pidän sitä että puhutaan ajattelutavasta.

        >Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan<
        Tuossa mainitaan miekka joka ei tarkoita fyysistä rautaa eikä näin ollen sillä huiskimista. Avan kuten rakkaus ja rakkauden ajatuksen kohdistaminen ei voi olla jollain esineellä osoittelemista.
        Annan anteeksi itselleni että tämäkin ymmärretään hyvin monin eri tavoin. Sen jätän Korkeampaan Käteen.

        Selittelet ja tulkitset ja oivallat mielesi mukaan->luot oman jumalasi.
        Kaikki jumalasi käskemät julmuudet jne älyttömyydet ovat edelleen raamatussa, ne ei muutu rakkauden teoiksi millään, no, tietysti sokean uskon avulla.

        Jumalasi ei ole minun jumala vaikka niin yrität väittää tai vihjata.
        Saat pitää ja toivottavasti pidätkin sen jumalasi itselläsi, älä väitä sitä minun tai kenenkään muun jumalaksi.


      • annan_anteeksi-itselleni
        jumalsatua kirjoitti:

        Selittelet ja tulkitset ja oivallat mielesi mukaan->luot oman jumalasi.
        Kaikki jumalasi käskemät julmuudet jne älyttömyydet ovat edelleen raamatussa, ne ei muutu rakkauden teoiksi millään, no, tietysti sokean uskon avulla.

        Jumalasi ei ole minun jumala vaikka niin yrität väittää tai vihjata.
        Saat pitää ja toivottavasti pidätkin sen jumalasi itselläsi, älä väitä sitä minun tai kenenkään muun jumalaksi.

        Kuten sinä myös minä joudun tai pääsen ajattelemaan itse.


    • hyvääKevät-tä

      Höpöhöpö. Aloittaja ei tiedä mistä puhuu. Sitten hän vaan puhuu.
      Se että ei ymmärrä asioita ei ole mikään apu asioihin.
      Tällöin tulee kääntyä viisaampien puoleen.
      Joku sananlasku sanoikin, että jos ihminen puhuu, mitä ei ymmärrä "älä kuuntele häntä".

      • jumalsatua

        Raamatun osalta asia on niin, että kaikki eri uskovaiset juuri väittävät tietävänsä, mitä se ja se raamatun lause tarkoittaa, siitähän ne riidat lähtevät kuten aloituksessa esitin.
        En todellakaan väitäkään tietäväni raamatun "sanomaa". Väitän kuitenkin, että raamattu on liian ristiriitainen ollakseen jonkun kaikkitietävän henkiolennon luoma teos.
        Raamattu on miesten kirjoittama kirja, vallan väline, siinä ei ole mitään jumalallista tai pyhää, se on keksittyä satukirjoitusta.


      • ruuhveltti

        Savolainen sananlasku sanoo, että kun savolainen puhuu, vastuu on kuulijalla


    • JESUSISLORDOFRIGHTNWRONG

      Hei evoluutio-teoriaan uskova ihmisapina, joka esiinnyt nimimerkillä "jumalsatua" käännäppä asia sitten mielessäsi niin että ihminen on liian ristiriitainen ymmärtämään kaikkea. Jos ihminen ymmärtäisi kaiken eikö hän olisi itse jumala silloin? Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen siunausta kaikille harhaileville sieluille ja jo polkunsa löytäneille :). Tv juuri uskoontullut nuori mies joka saa kiittää kadotuksesta pelastumisesta vain ja ainoastaan Jumalaa ja Jeesusta Kristusta Jumalan ainokaista poikaa. Muistakaa lähimmäisenrakkaus, ja myös se että pahoja itsekkäitä tekoja eli syntiä tässä uskovaisten kesken vihataan eikä ihmisiä jotka niitä tekevät. Menkäähän Youtubeen kuuntelemaan Niilo Yli-Vainion saarnoja niin voitte kuulemalla saada uskon lahjan niinkuin raamatussakin mainitaan ja älkää piru vie kiihkoilko väärien asioiden parista vaan mieluiten hyvän puolesta jos on ihan pakko.

      • jumalsatua

        "Muistakaa lähimmäisenrakkaus"
        ja sinä esim. tällä kirjoituksella osoitat sitä suurta uskiksen lähimmäisen rakkautta?

        Mistäs sinä tiedät mihin minä uskon? Väitteesi on täyttä huuhaata.

        Uskikset yleensä väittävät tietävänsä aina, mikä on jumalan tahto jne.

        Uskisten tyyli on juuri selitellä ja tulkita kaikkea omaksi parhaaksi, ja esittää se sitten jumalantahtona, se jos vasta on tekopyhyyttä kuten kaikki Niilon puheet ja kirjoituksetkin ovat.


    • JESUSISLORDOFRIGHTNWRONG

      Tuomitkoot jumala uskomattomat rukoilen vaan sunki puolesta ettet kaivaisi kuoppaasi syvemmälle ku joskus se tilinteon hetki koittaa ni sillo viimestää ymmärrät hölömö ihmisapina.

      • jumalsatua

        Joo, nyt varmistui, olet pesunkestävä lähimmäisrakas uskovainen.
        Osoitat selvää uskiksen lähimmäisenrakkautta, joka on olevinaan hyvyyttä mutta on täydellistä pahuutta muita kohtaan, jotka eivät jumalsatujanne pidä todellisena.


    • eLione

      Jospa jokainen raamatun lukija käyttäisi tietyissä kohdissa alkuperäistä sanaa eikä sitä esim. jumalaksi tai herraksi käännettyä, niin alkaisi ehkä tajuta koko kirjan aivan uudella tavalla eikä syyttelisi Jumalaa ihmisten kirjoituksista eikä uskonnoiksi väännettejä uskomuksia.
      Tärkeimpiä ovat sanat
      !. Elohim; monikko ja teksti antaa myös ymmärtää joukosta "olentoja".
      2. Elion (Elyon), EL eli "korkein", johtaja, päällikkö (huom. yhtäläisyys sanaan "alien"!)
      3. Yaweh (eri kirjoitusmuotoja), käännety "herraksi", mutta on yhden olennon nimi (yhden monista tavallisista kansalaisista poikkeavista "päälliköistä" joka sai osakseen yhden osan juutalaisperheestä. Tästä tyypistä paljon tarinaa VT:ssä eli lähinnä sotaa ja raiskauksia yms)
      4. Ruach, käännetty "henki", mutta sana tarkoittaa kevyesti liikkuvaa kohdetta kuin esim tuuli (siitä yhtäläisyys "henkeen")
      5. Kerubi, käännetty enkeli, mutta sen oikea merkitys on metallinen lentävä, ohjattava laite

      • jumalsatua

        Ihan hyvä huomio.
        taas tullaan siihen, että jokainen uskiksen tekemä selitys ja tulkinta raamatusta ja jumalasta on todellakin uskiksen omaa, näin oma ikioma jumala on luotu.
        Tätä uskiksen jumalaa ei pitäisi julistaa kaikkien jumalana, koska sitä se ei ole,se on vain uskiksen oma luotu jumala.
        Raamattukin on sellainen sekasotku, että uskis yrittää siitä vääntää itselleen sopivan version pelastuakseen.
        Onhan se säälittävää, kun uskis epätoivoissaan hakee lohtua satutarinoista.


      • lisää_huumoria
        jumalsatua kirjoitti:

        Ihan hyvä huomio.
        taas tullaan siihen, että jokainen uskiksen tekemä selitys ja tulkinta raamatusta ja jumalasta on todellakin uskiksen omaa, näin oma ikioma jumala on luotu.
        Tätä uskiksen jumalaa ei pitäisi julistaa kaikkien jumalana, koska sitä se ei ole,se on vain uskiksen oma luotu jumala.
        Raamattukin on sellainen sekasotku, että uskis yrittää siitä vääntää itselleen sopivan version pelastuakseen.
        Onhan se säälittävää, kun uskis epätoivoissaan hakee lohtua satutarinoista.

        Huomasin yllättäen että sinäkin kirjoitelet omiasi, aiemmin ajattelin että jumalasi sinussa tunnistaa jokaisen uskon....


      • uskonnonLisädegeneraatio

        "Jospa jokainen raamatun lukija käyttäisi tietyissä kohdissa alkuperäistä sanaa eikä sitä esim. jumalaksi tai herraksi käännettyä, niin alkaisi ehkä tajuta koko kirjan aivan uudella tavalla eikä syyttelisi Jumalaa ihmisten kirjoituksista eikä uskonnoiksi väännettejä uskomuksia. "

        Täytyy ihan heti alkuun sanoa, että ohjeena kuulostaa hyvältä. Ajan saatossa uskonto on muuttunut niin paljon, että uskonnon uskovaiset julistavat oppeja, jotka ovat tasan päinvastaisia heidän pyhien kirjoitustensa kanssa. Mutta itse toimit heti samalla tavalla tekemällä Elohimista Alienin, Jahvesta emäaluksen päällikön, kerubista lentoaluksen (ufon), jne.


      • eLione

        "Mutta itse toimit heti samalla tavalla tekemällä Elohimista Alienin, Jahvesta emäaluksen päällikön, kerubista lentoaluksen (ufon), jne."

        Kukaan ei voi todellisuudessa sanoa, mitä ja mistä nuo juutalaiskertomusten "sankarit" oikeastaan olivat. Käyttämäni käsitteet, jotka on kirjoitettu meidänkin raamattuumme "jumalallisina" ilmestyksinä yms., ovat kuitenkin uudelleenkäännettyinä juuri noita mainitsemiani. Katolisen kirkon toimesta filologi Mauro Biglino toimitti mahdollisimman vanhan "totena pidetyn" ja vielä olemassa olevan raamatun uudelleen kääntämisen = (https://fi.wikipedia.org/wiki/Leningradin_koodeksi)
        Tästä uudelleen käännetystä raamatun versiosta (10 kirjan saja) katolinen kirkko on pitänyt kuitenkin omina tietoinaan....ymmärrettävistä syistä eli lyhyesti sanottuna; se mitä meille on kerrottu on lievästi sanottuna muunneltua totuutta. Professori, antiikkisten kielten asiantuntija M. Biglino on kuitenkin luennoinut ja kirjoittanut muutamia kirjojakin tästä. Hän itse kehoittaa kuitenkin jokaista ennen kaikkea lukemaan vanhaa testamenttia mieli avoinna ja järkeä käyttäen....ja käyttämään ennen kaikkea noita alkuperäisiä käsitteitä tiettyjen "persoonallisuuksien" kohdalla uskoopa sitten miten päin tahansa!
        Ks. esim;: https://maurobiglino.com/libri/the-book-that-will-forever-change-our-ideas-about-the-bible/


    • sadfgsdfghsdf

      Asiahan on hyvin yksinkertainen: Jos raamattu olisi yksiselitteinen ja tulkinnanvaraton, ei olisi toistensa kanssa oppiriidoissa olevia, koko ajan pienemmiksi pirstoutuvia lahkoja ja lahkojen alalahkoja.

      Jahve on tunari.

    • totuu

      no yksi tarkoitus raamatun sekasotkulla on esim,jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen avulla pelastaa ne jotka uskovat,sekoiutus sekoitaa varsinkin lukeneet ,tohtorit ,insinoorit ym lukeneet ja ylhäiset,heitä ei taivaassa juuri näy,se on pieni joukko joka pääsee taivaaseen,no jumalakin sanoi hullutukseksi tätä pelastus sanomaa.olisko sadastatuhannesta tohtorista kymmenen pääsyt ikuiseen elämään arvio vaan?

      • uskomatonta_tuupaa

        Eli jumala inhoaa koulutusta yli kaiken, varsinkin naisten koulutusta. Pitää pysyä tyhmänä,lapsen kaltaisena, että pääsee taivaaseen, ei saa kyseenalaistaa mitään,pitää vain sokeasti uskoa...


      • Paavali-korinttolaisille

        "no jumalakin sanoi hullutukseksi tätä pelastus sanomaa."

        Onko Paavali jumala?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe