Virossa on vapaa hinnoittelu takseilla

hienoyyperi

Hyvin toimii, kyydin hinta vaan 2-5 kertainen normaaliin nähden.
Kuskiksi saat jonkun mafiooson. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703192200086585_ul.shtml

Taksien vapauttajat haluaa suomeenkin samaa, sopii mulle oikein hyvin kun käytän taksia ehkä kerran 10 vuodessa.

31

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveJärki

      Ajattelemisen aihetta Suomessa taksiasioista päättäville...

    • kokemusta_piisaa

      Ollaan iloisia tulevasta laillisesta palkankorotuksesta. Jotain uuper-typeriä ja 99 saabeja voidaan hoitaa myöskin tehokkaammin (you know)..

      Ns. ei-valveutuneet haluavatkin varmasti maksaa kunnon korvauksen jos kyyti jää alle esim 30 euroa tai suunta epämieluisa.

      Itse toivoisin että laki astuisi voimaan 1.7.17 niin pääsis vihdoin tienaamaan.

    • Koplin_ketku

      Seurasin torstaina keski-ikäistä savolaispariskuntaa, joka otti taksin, jonka kuljettaja oli tarjoamassa kyytiä terminaalin sisäpuolella. Oikeastaan olin vahingoniloinen. Oikein, että maksaa tyhmyydestään.

      • patsaatkaatuuuu

        Täällä vielä ennen vaputumista taksikuskeilta epätoivoista ininää..Viime Lauantaina illalla taksilla tallinnassa 4km 7€.Annoin vielä hyvästä palvelusta 3€ tippiä.Suomesshan tuolla rahalla saa vasta aukaista itse taksin oven.Paskaa voitte jauhaa niin paljon kun jaksatte mutta mitään se ei auta.


      • kokemusta_piisaa

        Itse yllä kerroin kantani että nopeasti vapaaksi kuten Eestissä ja vaikkapa Ruotsissa.

        Kaltaisiasi rappakalsareita kympin maksuinesi en haluaisi nytkään kyytiini mutta annas olla kun alaa vapautetaan - myös hinnoittelusta.

        Toivottavasti mahdut ratikkaan tai löydät vaikka uuperin.


      • kdudhsda
        patsaatkaatuuuu kirjoitti:

        Täällä vielä ennen vaputumista taksikuskeilta epätoivoista ininää..Viime Lauantaina illalla taksilla tallinnassa 4km 7€.Annoin vielä hyvästä palvelusta 3€ tippiä.Suomesshan tuolla rahalla saa vasta aukaista itse taksin oven.Paskaa voitte jauhaa niin paljon kun jaksatte mutta mitään se ei auta.

        Aika kallista ottaen huomioon ko maan yleisen hintatason, mutta sulle varmaan aivan liian monimutkaista ajatella sitä. Ehdotan että menet Intiaan ajelemaan taksilla. Siellä se ei maksa kuin 10 snt/kilsa


      • oletkohölmö
        patsaatkaatuuuu kirjoitti:

        Täällä vielä ennen vaputumista taksikuskeilta epätoivoista ininää..Viime Lauantaina illalla taksilla tallinnassa 4km 7€.Annoin vielä hyvästä palvelusta 3€ tippiä.Suomesshan tuolla rahalla saa vasta aukaista itse taksin oven.Paskaa voitte jauhaa niin paljon kun jaksatte mutta mitään se ei auta.

        eli maksoit kympin kyydistä ? vanhalla romulla ?? saman hinnan kuin suomessa.....


      • katsottu.hinnat
        oletkohölmö kirjoitti:

        eli maksoit kympin kyydistä ? vanhalla romulla ?? saman hinnan kuin suomessa.....

        23.3.2017 käydessäni Virossa näin "takso:jen" takasivuikkunassa lapun jossa kerrottiin hinnoittelu. 5.50€ lähtö ja 1.10€/km.


    • OletteLaillistettuMafia

      "Viron lainsäätäjät ovat kyllä tiedostaneet taksiliikennöinnin ongelmat säätämällä erilaisia rajoitteita ja asettamalla liikennöinnille valvontaa, mutta todellisuudessa ei mikään ole muuttunut paremmaksi viimeisen 20 vuoden aikana, kertoo Viron suurimman taksifirman Tulika takson hallituksen jäsen Anne Rebane Iltalehdelle."

      Niin. Lakeja ja säädöksiä lisätty. Ei toimi säätely taksissa. Nähdäänhän se tässäkin. Hyvä että suomessa puretaan niin päästään suomalaisista mafiatakseista eroon. Rehellinen kilpailu kunniaan!

    • taksomääs
    • kallist

      Siellä ollaan perseaukisia, monelta osin, jostakin on nyhdettävä manii?

    • Kokemustaonjo

      Ruotsissa ja virossa oltava tarkkana taksin valinnassa ettei tule kalliiksi,siis ei tänne rosvotakseja tarvita

      • ookoon

        Mutta tännehän ne nyt sitten perskekohallituksen päätöksellä tulee: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703242200091208_uu.shtml

        Persu lupaa, että "huijauksia ei pääse tapahtumaan". Tällä lupaiuksellahan on tasan yhtä paljon katetta, kuin muillakin persujen katteettomilla lupauksilla, eli ei sitten pätkääkään.

        Pääkaupunkseudulla tulee kantasuomalaiset kuskit häviämään etenkin yöajosta lähes kokonaan ja sen tietää mitä siitä seuraa. Meno on tasan yhtä villiä, kuin naapurimaissamme, eli sitä humalaista kylmissään olevaa asiakasta kustaan linssiin niin paljon kuin keritään.

        Mua niin naurattaa se, kuinka juuri taksi-isännät on kohkanneet persujen puolesta ja toivoneet sitä hallitukseen. Nyt saitte mitä tilasitte. Vasemmisto vastusti kyseistä vapautusta. Yli 90% isännistä äänestää nykyisiä hallituspuolueita, joten nyt on sitten turha nurista, saitte mitä tilasitte.


      • jhghlkjgluv
        ookoon kirjoitti:

        Mutta tännehän ne nyt sitten perskekohallituksen päätöksellä tulee: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703242200091208_uu.shtml

        Persu lupaa, että "huijauksia ei pääse tapahtumaan". Tällä lupaiuksellahan on tasan yhtä paljon katetta, kuin muillakin persujen katteettomilla lupauksilla, eli ei sitten pätkääkään.

        Pääkaupunkseudulla tulee kantasuomalaiset kuskit häviämään etenkin yöajosta lähes kokonaan ja sen tietää mitä siitä seuraa. Meno on tasan yhtä villiä, kuin naapurimaissamme, eli sitä humalaista kylmissään olevaa asiakasta kustaan linssiin niin paljon kuin keritään.

        Mua niin naurattaa se, kuinka juuri taksi-isännät on kohkanneet persujen puolesta ja toivoneet sitä hallitukseen. Nyt saitte mitä tilasitte. Vasemmisto vastusti kyseistä vapautusta. Yli 90% isännistä äänestää nykyisiä hallituspuolueita, joten nyt on sitten turha nurista, saitte mitä tilasitte.

        Vasemmisto mölyää että maaseudulta häviää taksipalvelut.Aivan oikein Vihdoin kommarit ovat tajunneet markkinatalouden ihmellisen maailman.Kun ei ole ihmisiä niin ei tarvita palvelujakaan.Jos Vasurit alkaisivat ajaa sellaista politiikkaa että Yhteiskunnan varoista alettaisiin maksaa päivystys rahaa takseille niin kyllä löytyisi tyhjille porokylylle yrittäjiä.


    • taksivalto

      Käteinen raha tulee taksissakin jälleen arvokkaimmaksi maksutavaksi. Se tässä on hyvää. Sinisellä setelillä pääsee baarista himaan muitta mutkitta.

    • muutenvapaata

      Ainakin Tallinnassa on vastaava maksimihinnoittelu kuin Suomessakin. Ja jos ei saa kuittia, niin matka on ilmainen.

      • jsfdnh

        En haluaisi olla todistamassa sitä kun suomipoika opettaa mafiataksin kuljettajalle sääntöjä Tallinnan satamassa pikkuhiprakassa :=


      • mallia.Tallinnasta
        jsfdnh kirjoitti:

        En haluaisi olla todistamassa sitä kun suomipoika opettaa mafiataksin kuljettajalle sääntöjä Tallinnan satamassa pikkuhiprakassa :=

        Jollain nettisivustolla on taulukko Tallinnan eri taksifirmojen hinnoistakin. Itse olen käytellyt Taxify-sovellusta. Siitä näkee lähistöllä olevat taksit ja niiden hinnat. Todella hyvä palvelu.

        Taksit ovat siirtyneet Virossa aikaa sitten 2000-luvulle. Toivottavasti Suomessakin päästään pian pois vossikoiden aikakaudelta.


      • Uhejdnjfn

        Puhutko siitä maasta jossa satamasta saa virallisesti ajaa vain hyväksyttyjen ja luotettavaksi havaittujen Taksi firmojen autot mutta tosielämässä lähimpänä ovea palvelevat mafia ym taksit uhkaillen muita kuskeja.


      • mallia.Tallinnasta
        Uhejdnjfn kirjoitti:

        Puhutko siitä maasta jossa satamasta saa virallisesti ajaa vain hyväksyttyjen ja luotettavaksi havaittujen Taksi firmojen autot mutta tosielämässä lähimpänä ovea palvelevat mafia ym taksit uhkaillen muita kuskeja.

        Kenelle vastasit? No minä puhun Virosta, käytännössä Tallinnasta, jossa yleensä on ajeltu tilatuilla takseilla. Joskus on tosin otettu lennostakin. Muissakin Baltian maissa on tullut käyteltyä taksia, mutta niissä ei liene samanlaista hintakattoa kuin Tallinnassa. Mutta etukäteen on aina hinta kysytty ja se on myös aina pitänyt.

        Onhan Suomessakin käytössä maksimihinnat, mutta jostain syystä käytännössä jokainen taksi veloittaa maksimit. Kilpailu ei siis toimi lainkaan.


      • johannes22
        mallia.Tallinnasta kirjoitti:

        Kenelle vastasit? No minä puhun Virosta, käytännössä Tallinnasta, jossa yleensä on ajeltu tilatuilla takseilla. Joskus on tosin otettu lennostakin. Muissakin Baltian maissa on tullut käyteltyä taksia, mutta niissä ei liene samanlaista hintakattoa kuin Tallinnassa. Mutta etukäteen on aina hinta kysytty ja se on myös aina pitänyt.

        Onhan Suomessakin käytössä maksimihinnat, mutta jostain syystä käytännössä jokainen taksi veloittaa maksimit. Kilpailu ei siis toimi lainkaan.

        "Onhan Suomessakin käytössä maksimihinnat, mutta jostain syystä käytännössä jokainen taksi veloittaa maksimit. Kilpailu ei siis toimi lainkaan."

        Tätä johtopäätöstä olen aina ihmetellyt. Jostain syystä nämä kilpailusta vouhottavat eivät ilmeisesti tule koskaan ajatelleeksi, että syynä voisi olla se, ettei yksinkertaisesti ole varaa ajaa halvemmalla, jos liiketoiminnan halutaan olevan taloudellisesti kannattavaa.

        Vähän sama kuin taannoin jonkun valittaessa taksien vähyyttä (eli toisin sanoen ylikysyntää) , ehdotin hänen tarjoamalleen ratkaisumallille ( taksien määrän lisääminen) vaihtoehdoksi hintojen nostoa. Tämä ei tietenkään asiakkaan mielestä tulisi kuuloonkaan, vaikka olisi täysin validi menetelmä ylikysyntätilanteen tasapainottamiselle.


      • suunta-oikea

        "...ettei yksinkertaisesti ole varaa ajaa halvemmalla, jos liiketoiminnan halutaan olevan taloudellisesti kannattavaa."

        Itse olen tulkinnut monopolihinnoittelun mahdollistaneen tolpalla seisoskelun. Kun parilla keikalla päivässä on saanut tarpeeksi fyrkkaa, niin sen jälkeen on voinut alkaa leppoistamaan.

        Jatkossa pitää nähdä enemmän vaivaa eurojen eteen. Se on hyvä se. Toivottavasti näemme myös järkevämpiä autojakin, eikä ainoastaan niitä iänikuisia ylihintaisia Mersuja.


      • Itseolentulkinnut
        suunta-oikea kirjoitti:

        "...ettei yksinkertaisesti ole varaa ajaa halvemmalla, jos liiketoiminnan halutaan olevan taloudellisesti kannattavaa."

        Itse olen tulkinnut monopolihinnoittelun mahdollistaneen tolpalla seisoskelun. Kun parilla keikalla päivässä on saanut tarpeeksi fyrkkaa, niin sen jälkeen on voinut alkaa leppoistamaan.

        Jatkossa pitää nähdä enemmän vaivaa eurojen eteen. Se on hyvä se. Toivottavasti näemme myös järkevämpiä autojakin, eikä ainoastaan niitä iänikuisia ylihintaisia Mersuja.

        Itse olen tulkinnut että olet typerys.


    • hintakatto

      Täällä kohkataan alan vapautumisesta ja vapaista hinnoista vaikka otetaan Viron malli esimerkiksi. Virossahan juurikin palattiin takaisin siihen osittain säänneltyyn "monopoliin" kun maksimihinnat otettiin käyttöön. Miksei anneta markkinatalouden toimia ja hintojen olla vaan vapaita?
      Noh onneksi Suomessa markkinatalous saa 1.7.2018 toimia täysin vapaasti ja asiakasta saa ryöstää niin paljon kuin haluaa. Kyllä joku on niin kännissä/tyhmä/dementoitunut ettei huomaa katsoa hinnastoa. Miksi ajaa hiki hatussa jollain minitaksoilla kun voi laillisesti ryöstää jonkun tohelon.

    • entinenasiakasrenki

      Onneksi suurin osa asiakkaista ei ole kännissä/dementoituneita tai muuten tyhmiä.Aika nopeasti menee päävetäjän käteen jos rupeat jatkuvasti kuppaamaan asiakkaita.Somet laulaa ja pienemmissä mestoissa huijarit erottuun nopeasti rehellisistä yrittäjistä.Tää on nyt taas sitä pirssareiden etukäteen pelottelua ja räksytystä asiasta mistä kukaan ei vielä tiedä mitään.Ja eihän nykyisillä takseilla pitäisi olla mitään hätää kun omasta mielestä ovat niin hyviä ja rehellisiä asiakaspalvelijoita,kaipa asiakkaat valitsevat tulevaisuudessakin teidät.

      • Ruahahaaha

        Kyllä suomalaisten juomatavoilla saa sen kännisen idiootin sinne penkille istumaan. Suurin osa varsinkin yöllä on sellaisessa kunnossa että oksat pois.


      • hjhlhjlhlhjhljh

        No voi voi onko LVM jotenkin vastuussa Suomalaisesta juomakulttuurista?


    • Marja67

      Virossa ei kannata ajaa millään muulla kuin Uber tai Taxify sovelluksella!

      Saa ladattua google play kaupasta android puhelimeen. Matka mitataan gps:llä. Joten kusetus täysin mahdotonta.

    • 12plus

      Tallinnassa lähinnä laivoja on luotettavimpien firmojen takseja, sama lentokentällä. Toki lähieisillä parkkipaikoilla on näitä huijareitakin. Sinänsä mielenkiintoista että keskustelussa suomalaistenkin kuskien uskotaan tulevaisuudessa olevan näitä huijareita.

      Tallinnassa ehdottomasti kannattaa käyttää taxify-sovellusta - edullinen, luotettava ja kyydin hinnan tietää etukäteen, Ja uutisten mukaan tulossa myös Suomeen. Hyvä niin.

      • pilattusovellus

        Tuo Taxify-sovellus meni perseeksi siinä vaiheessa kun lopettivat taksien tietojen esittämisen. Mistä helkkarista sitä nykyään tietää mikä sieltä on tulossa? Rekisterinumero nyt ainakin pitäisi tietää. Mutta se vanha malli "Ruosteinen Zafira, valkoinen vm. 2001" oli ihan hyvä kanssa.


      • ruoste

        heh, ei tuo ihan taksihelsinki ole :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe