Jeesuksen omat ja uskonnolliset ihmiset

Jeesuksensotilas

Jeesuksen omat niin luterilaisessa kirkossa, kuin vapaissa suunissa on yksinmielisiä tietyissä asioissa,,,,Jeesuksen oma tunnustaa uskon Jeesukseen elämänsä Herraksi, kun sitä häneltä kysytään. Samoin hän uskoo Jumalan Sanan olevan totta. Siinä eräs määritelmä oikeasta Kristitystä.

Samoin hän uskoo esim avioliiton olevan Jumalan asettama ,miehen ja naisen välinen. Samoin hän uskaltaa sanoa rakkaudelisesti synnin synniksi.

Sitten joitakin ajatuksia uskonollisuudesta, se on elävän uskon vastakohta ,se vesittää Jumalan sanan 'onko Jumala sanonut'

Sitten puhuu rakkaudesta ilman totuutta,,(Totuus tekee vapaaksi.)

Samoin se puhuu viimekädessä että kaikki tiet vievät taivaaseen.

Tässä joitakin ajatuksia. Paljon olisi sanottavaa..mutta tässä joitakin

123

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhhuuhhh

      Näin on,,

    • "Siinä eräs määritelmä oikeasta Kristitystä."

      Paitsi että uskovat eivät jakele omia sääntöjään siitä, mitä on "oikea" usko, vaan kunnioittavat toinen toisensa erilaisia näkemyksiäkin. Niin monen uskovan kanssa ole voinut jutella erittäin hyvässä ilmapiirissä, vaikka olemmekin eri suuntauksista.

      Yhteistä näille uskoville on, etteivät he lähde tuomitsemaan toinen toistaan, ovat pitkämielisiä sekä rakkaudellisia toinen toistaan kohtaan. Eivät mätki Raamatulla päin näköä ja vielä vähemmät etsivät muista virheitä ja vikoja.

      • Herättelevä

        Niin, VAIN sanoillaan. Mutta Ei kaikille hyväksi oikein, Raamatun UT mukaisilla elämisen, toimimisen ja vaikuttamisen, ainakin perimmiltään pahaksi, = "pirun" hyväksi ja puolesta, toisilleen / itselleekin tuomioksi, teoillaan!


      • Herättelevä kirjoitti:

        Niin, VAIN sanoillaan. Mutta Ei kaikille hyväksi oikein, Raamatun UT mukaisilla elämisen, toimimisen ja vaikuttamisen, ainakin perimmiltään pahaksi, = "pirun" hyväksi ja puolesta, toisilleen / itselleekin tuomioksi, teoillaan!

        Ihan koko olemus siinä tarvitaan sekä sydäntä...


      • Herättelevä
        mummomuori kirjoitti:

        Ihan koko olemus siinä tarvitaan sekä sydäntä...

        Mutta kun mikään ei osoita / todista, että niin oikein, Oikeasti Kristillisesti, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavasti, kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta eläisivät ja toimisivat / "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla vaikuttaisivat. Jota se Oikeasti Kristillisyys edellyttäisi.


      • kui2
        Herättelevä kirjoitti:

        Mutta kun mikään ei osoita / todista, että niin oikein, Oikeasti Kristillisesti, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavasti, kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta eläisivät ja toimisivat / "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla vaikuttaisivat. Jota se Oikeasti Kristillisyys edellyttäisi.

        No mikä todistaa että Sinä elät kuten "saarnaat"? Sinähän vain kirjoitat noisamoja tekstipätkiä tai kopiot..eihä sekään mitään todista!


      • Herätyys
        kui2 kirjoitti:

        No mikä todistaa että Sinä elät kuten "saarnaat"? Sinähän vain kirjoitat noisamoja tekstipätkiä tai kopiot..eihä sekään mitään todista!

        Omalla paikkakunnallani oko elämäni kaikkine sanoineni / puhumisene, ja koko ajan julkisesti näyvine, luettavina olevina herätykseksi kirjoituksineen, ja joka päivä julkiseti henkilönä näkyvillä olevine tekoineni. Vapaaehtoisuustyönä kierrätys palvelu, toimintaa jo yli 20 vuotta yllä pitävänä. Tämän muun, hengellisen työn ohessa.

        Entä itse, miten päiväsi kuluttelet?

        Jeesuksen nimessä...kysymykseesi vastaen, ja tiedustellen.

        vähäinen, Totuudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seurajansa.


      • Herättelevä kirjoitti:

        Mutta kun mikään ei osoita / todista, että niin oikein, Oikeasti Kristillisesti, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavasti, kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta eläisivät ja toimisivat / "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla vaikuttaisivat. Jota se Oikeasti Kristillisyys edellyttäisi.

        Niin... en nyt oikein saanut selvää siitä, mitä itseasiassa sanoit.


      • Herätyys
        mummomuori kirjoitti:

        Niin... en nyt oikein saanut selvää siitä, mitä itseasiassa sanoit.

        Ihan sitä samaa, mitä Itse Kristus Jeesus ja / apostolinsakin. Sitä Raamatun UT mukaista käskynsä kaikilta osin pitävää ja täyttävää Kristillisyyttä. Sitä josta vasta voi alkaa ilmenemään ja täytymään ne kaikille hyväksi Oikean, Raamatun UT mukaisen Kristiilisyyden tunnusmerkit...

        Ne josta kaikki voi tunnistaa Kristuksen Jeesuksen seuraajiksi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa, joka ei ole osa tätä pahan vallassa olevaa, saatanaa tuomiokseen palvelevan maailman / ihmiskunnan, Jumalan Sanan vastaisesti touhujen ja politiikan mukaisuutta, rakentaviksi.

        Jeesukksen nimessä...uskovilleen / muillekin tähän em. Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen herätykseksi.

        vähäinen, Totuudessa / valkeudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva, tähän em. mukaiseen krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

        Niitä muita etsivä / peräänkuulutteleva.

        "Löytäneekö"Hän... uskoa, Raamatun UT mukaista ja mukaiseen, Etsivä?


      • Älä viitsi.

        Sinä pelkäät vain, että syti sanotaan synniksi. Sinä siis vain suojelet syntiä kirjotuksillasi.

        ja miksi tosi uskovan pitäisi istua valehtelijoiden seuraan hymyissä suin? Sen ymmärrän, että valheelliset haluavat uskovien hyväksynnä, mutta sitä te ette saa ikinä, sillä meidän tehtävä on tuoda totuus esille.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Älä viitsi.

        Sinä pelkäät vain, että syti sanotaan synniksi. Sinä siis vain suojelet syntiä kirjotuksillasi.

        ja miksi tosi uskovan pitäisi istua valehtelijoiden seuraan hymyissä suin? Sen ymmärrän, että valheelliset haluavat uskovien hyväksynnä, mutta sitä te ette saa ikinä, sillä meidän tehtävä on tuoda totuus esille.

        >Sinä pelkäät vain, että syti sanotaan synniksi.

        Miten voi pelätä jotain sellaista, jonka on täälläkin kuullut jo tuhansia kertoja vapaaehtoisesti ? Haukotuttaahan se toki jo siinä vaiheessa, sillä yleensä ihminen pystyy käsittelemään kuulemansa asian yhden tai kahden sanomisen perusteella eikä enemmästä ole sanojan agendalle mitään hyötyä. Ja ellei pysty, hän pyytää sitten lisätietoa ihan itse.

        >Sen ymmärrän, että valheelliset haluavat uskovien hyväksynnä, mutta sitä te ette saa ikinä, sillä meidän tehtävä on tuoda totuus esille.

        Olet kyllä megalomanian vallassa, jos kuvittelet että kukaan olisi sinun hyväksyntääsi vailla. Unohdat myös, että tämä palstailu on useimmille sittenkin lähinnä ajanvietettä.


      • bvgfcvfdxzwsz

        ###Paitsi että uskovat eivät jakele omia sääntöjään siitä, mitä on "oikea" usko, vaan kunnioittavat toinen toisensa erilaisia näkemyksiäkin.###

        Tarkoitat siis, että kristittyjen syyttömnien uhrien näkymyksiä on kunnioitettu mm oman seurakuntalaistensa turmelemisilla ja jopa aikoinaan noitarovioilla tappamalla lapsiakin????

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        SUVAITSEVAISUUDELLE pitäs asettaa rajoja rikollisuuden suhteen:

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

        http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

        https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:


      • Herätyys kirjoitti:

        Ihan sitä samaa, mitä Itse Kristus Jeesus ja / apostolinsakin. Sitä Raamatun UT mukaista käskynsä kaikilta osin pitävää ja täyttävää Kristillisyyttä. Sitä josta vasta voi alkaa ilmenemään ja täytymään ne kaikille hyväksi Oikean, Raamatun UT mukaisen Kristiilisyyden tunnusmerkit...

        Ne josta kaikki voi tunnistaa Kristuksen Jeesuksen seuraajiksi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa, joka ei ole osa tätä pahan vallassa olevaa, saatanaa tuomiokseen palvelevan maailman / ihmiskunnan, Jumalan Sanan vastaisesti touhujen ja politiikan mukaisuutta, rakentaviksi.

        Jeesukksen nimessä...uskovilleen / muillekin tähän em. Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen herätykseksi.

        vähäinen, Totuudessa / valkeudessa pysyvä ja mukaisesti elävä ja toimiva, tähän em. mukaiseen krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

        Niitä muita etsivä / peräänkuulutteleva.

        "Löytäneekö"Hän... uskoa, Raamatun UT mukaista ja mukaiseen, Etsivä?

        Eipä juuri selventänyt. Ajatuksen rientosi on sekavaa.


      • mygrd4s43
        Herättelevä kirjoitti:

        Mutta kun mikään ei osoita / todista, että niin oikein, Oikeasti Kristillisesti, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavasti, kaikille hyväksi Raamatun UT opetusten ja ohjeiden mukaisesti ja perustalta eläisivät ja toimisivat / "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla vaikuttaisivat. Jota se Oikeasti Kristillisyys edellyttäisi.

        kristitty EI OLE KRISTILLINEN VAAN kristitty...

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        kristityillä ei ole Jeesuksen tai/ja Jeesuksen opetuslapsien perustamia seurakuntia....

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

        "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista sitä ihmisyyden
        "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista aivopestyinä sitä ihmisyyden ominaisuutta...

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        Pietarin tappaminen.
        Eikä Jeesusta kristilliset tappaneet!

        Apostolien teot:
        17:4 Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaa pelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.

        Apostolien teot: (kristitty Paavali alaisineen Jeesusta seuranneiden kristillisten vihaajana...)
        8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.
        8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä."

        Pietarilta kiristettiin Jeesuksen antamia oppeja ja sen jälkeen Pietari tapettiin ettei olis todistajaa niiden oppien väärentämisistä...
        --------------------------------------------------------------------------

        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------


      • cnwjxchw

        # mummomuori
        20.3.2017 7:13
        "Siinä eräs määritelmä oikeasta Kristitystä."
        Paitsi että uskovat eivät jakele omia sääntöjään siitä, mitä on "oikea" usko, vaan kunnioittavat toinen toisensa erilaisia näkemyksiäkin.#

        KERROS mummomuori ketä palvelevat osoittavat kunnoitusta tappamalla, tapattamalla, raiskaamalla jopa alaikäisiä lapsia, aivopesemällä seurakuntalaisia opeillaan rikollisiksi?

        Jos tarvitset näyttöä, niin niitä on ja voit googlata itsekkin niitä esiin tai mennä kirjastoon tutkimaan rikollisen kristinuskonne historiaa!

        SIIS:
        KENEN SÄÄNTÖJEN MUKAISIA OPPINNE JA TEKONNE OVAT JOS NE EIVÄT OLE TEIDÄN OMIA?
        LUDER/LUTHERINKO?
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
        TAI
        ONKO NE OPIT TEKOINEEN SUORAANA HELEVETIN HERRALTA?

        Voin kertoa ettei ne ainakaan raamatussa olevan Jeesuksen evankeliumien oppia ole!


    • bgvbfcdxsz

      jk

      kolminaisuus oppia ei Jumalan Valtakunta tunne!!!

      Luopumisenne Jumalasta on luopumista kaikesta Jumalallisuudesta....

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
      HUOM!
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

      • Ylimakkara

        Siinä ongelma tuli ilman pyhää poikaa ei ole mitään. Pyhä poika kopioitiin egytiläisiltä roomalaisten toimesta. Koko tarina on horuksen tarina eli egyptiläisen aurigonjumalan. Hänen nimensä vaihdettiin Jeesukseksi. No uskonnot ovat kaikki ihmisten keksintöä ilman mitään totuuden häivääkään. Uskonto on hyvä tapa kontroloida vähä älyisiä ihmisiä.


    • MitäMieltä

      Tässä eräs Jeesuksen oma:

      Huono esimerkki: Patrick Tiainen - romanssi Jeesuksen kanssa, humaltuminen ja yhdyntä (hepr. jada)

      https://www.youtube.com/watch?v=ZDllC3ThG3E

      Eikö tuo ole lähinnä Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaa? Patrick on myös selvästi hoidon tarpeessa - miksi kukaan ei auta?

    • Tuo on taas tuollaista tekopyhää mitäänsanomatonta liirum-laarum "kristillisyyttä". Ei pienintäkään käsitystä mitä Jeesus Nasaretilainen todella opetti ja seuraajiltaan edellytti. Aloittaja edustaa tekopyhää hifistelyä, juuri sellaista asennetta jota vastaan Jeesus taisteli.

      • Ja sinä siis ymmärrät Herramme oppeja, vaikka et edes usko häntä?

        Minä näen tässä vähän enemmänkin ristiriitaa, ja toivottavasti myös sinä itse näet?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Ja sinä siis ymmärrät Herramme oppeja, vaikka et edes usko häntä?

        Minä näen tässä vähän enemmänkin ristiriitaa, ja toivottavasti myös sinä itse näet?

        Minä nimenomaan pyrin uskomaan häntä, en häneen.


      • Naturalisti kirjoitti:

        Minä nimenomaan pyrin uskomaan häntä, en häneen.

        Mutta et usko ikuiseen elämään, etkä rangaistukseen, etkä siihen, että Jumala loi maan 6 päiväsää, etkä oikeen mihinkään muuhunkaan oppiin, johon tarvitaan OIKEAA uskoa?

        Mutta silti pidät itseäsi pätevänä uskon tuntijana?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Mutta et usko ikuiseen elämään, etkä rangaistukseen, etkä siihen, että Jumala loi maan 6 päiväsää, etkä oikeen mihinkään muuhunkaan oppiin, johon tarvitaan OIKEAA uskoa?

        Mutta silti pidät itseäsi pätevänä uskon tuntijana?

        Nyt käsi sydämelle ja pieni peruskoulun oppimäärän kertaus ja rehellinen vastaus perään: uskotko sinä, että Jumala loi maan kuudessa päivässä? Mikä oli luomisen mekanismi jolla kaikki tapahtui, kun kaikki ihmisen tieteellisen työn tuloksena kertynyt todistusaine viittaa n. neljän miljardin vuoden ikäiseen maahan?

        Uskon tuntijana en ole koskaan itseäni pitänyt. Jos jostakin tekstistäni näin päättelet, joko et ymmärrä lukemaassi, tai olen kirjoittanut huonosti, mikä sekin on täysin mahdollista. Usko on täysin irrationaalinen, subjektiivinen ilmiö, joten sanoisin ettei sillä alalla ole asiantuntijoita, kuin kukin uskova oman uskonsa suhteen. KRISTINUSKOSTA oppina toki jotakin tiedän, väittäisin että keskivertotallaajaa enemmän.

        Tuossa olet kyllä oikeassa, että en usko noihin mainitsemiisi älyttömyyksiin. Noihin uskova ei minin näkökulmastani omaa oikeaa uskoa, vaan lapsellisen irrationaalisen uskon, joka on lähinnä tunnepohjaista takertumista uskomusjärjestelmiin.

        Mitään pätevyyttä minulla ei tietenkään ole tällä saralla. Kaikki teologin pätevyyden opiskelleet huutakoon "hep"! Minä en osallistu huutoon...


      • uskon.ihmeisiinkin
        Naturalisti kirjoitti:

        Nyt käsi sydämelle ja pieni peruskoulun oppimäärän kertaus ja rehellinen vastaus perään: uskotko sinä, että Jumala loi maan kuudessa päivässä? Mikä oli luomisen mekanismi jolla kaikki tapahtui, kun kaikki ihmisen tieteellisen työn tuloksena kertynyt todistusaine viittaa n. neljän miljardin vuoden ikäiseen maahan?

        Uskon tuntijana en ole koskaan itseäni pitänyt. Jos jostakin tekstistäni näin päättelet, joko et ymmärrä lukemaassi, tai olen kirjoittanut huonosti, mikä sekin on täysin mahdollista. Usko on täysin irrationaalinen, subjektiivinen ilmiö, joten sanoisin ettei sillä alalla ole asiantuntijoita, kuin kukin uskova oman uskonsa suhteen. KRISTINUSKOSTA oppina toki jotakin tiedän, väittäisin että keskivertotallaajaa enemmän.

        Tuossa olet kyllä oikeassa, että en usko noihin mainitsemiisi älyttömyyksiin. Noihin uskova ei minin näkökulmastani omaa oikeaa uskoa, vaan lapsellisen irrationaalisen uskon, joka on lähinnä tunnepohjaista takertumista uskomusjärjestelmiin.

        Mitään pätevyyttä minulla ei tietenkään ole tällä saralla. Kaikki teologin pätevyyden opiskelleet huutakoon "hep"! Minä en osallistu huutoon...

        Kuudessä päivässä Jumala loi taivaan ja maan ja sekunnissa Jeesus loi mätänevästä Lasaruksesta elävän ihmisen. Kyllä Jumala kykenee nopeaankin toimintaan.


      • jsjwhjwh
        Mikko.A kirjoitti:

        Ja sinä siis ymmärrät Herramme oppeja, vaikka et edes usko häntä?

        Minä näen tässä vähän enemmänkin ristiriitaa, ja toivottavasti myös sinä itse näet?

        niin... "minä olen herra sinun jumalasi" tyyppejä riittää uskontunnustuksensa kaltaisina...
        Mistähän se johtuu, että herralle pitää antaa uskontunnustus ja pitää olla sen kaltainen?

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

        uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


        Pääsiköhän Jeesus taivaaseen kun ei antanut uskontunnusta ja kielsi omiaan uskomasta?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


    • jeesusfani1

      "Jeesuksen omat niin luterilaisessa kirkossa, kuin vapaissa suunissa on yksinmielisiä tietyissä asioissa,,,,Jeesuksen oma tunnustaa uskon Jeesukseen elämänsä Herraksi, kun sitä häneltä kysytään. Samoin hän uskoo Jumalan Sanan olevan totta. Siinä eräs määritelmä oikeasta Kristitystä."

      Noinhan Jumalan sana toteaa.

      "Samoin hän uskoo esim avioliiton olevan Jumalan asettama ,miehen ja naisen välinen. Samoin hän uskaltaa sanoa rakkaudelisesti synnin synniksi."

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät todeten: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa." ja Ihmiskunnan lisääntyminen tapahtuu, kun mies luopuu isästään ja äidistään, liittyy vaimoonsa, jolloin he tulevat lapsissaan yhdeksi lihaksi.
      Yhdeksi lihaksi tulemisen tiedekin on muutama vuosikymmen sitten vahvistanut todeten, että lapsi perii puolet geeneistään äidiltään ja puolet isältään.

      Rakkaudesta Jumalan sana toteaa näin, että täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon.
      Jumalan rakkaus on täydellistä, josta rakkaudesta osakseen saanut psalmi 91 kirjoittaja toteaa: "Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, se sanoo "Herra on minun turvani ja linnani, Hän on minun Jumalani, johon minä turvaan, jne, jne.".

      • Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.

        "Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin."
        Missä kristityt ovat lisääntyneet liikaa?
        Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?


      • Eggy.on
        mummomuori kirjoitti:

        Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.

        Kenestä mummomuori olet ajatellut aloittaa tuon ihmisten harventamisen? Pentti Linkola on jo tätä samaa ehdottanut, mutta systemaattinen ihmisten harvennustyö ei ole vielä käynnistynyt.

        "Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?"

        Haluaisin kysyä samasta aiheesta mummomuorilta. Mitä mieltä mummomuori olet Turkin presidentin kehoituksesta lännessä asuville turkkulaisille, että tekisivät vähintään viisi lasta perheessä jotta saadaan turkkilaisten %-osuus kasvamaan länsimaissa?


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        "Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin."
        Missä kristityt ovat lisääntyneet liikaa?
        Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?

        "Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?"

        Käännyttäänäännyttää heidät sukupuuttoon. Toisaalta en voi estää kristittyjä kääntymästä muslimeiksi, joten heidät täytyy myös hävittää varmuuden vuoksi. Eli kaikki ihmiset pois pallolta itseni mukaanlukien koska eihän sitä koskaan tiedä.


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        "Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?"

        Käännyttäänäännyttää heidät sukupuuttoon. Toisaalta en voi estää kristittyjä kääntymästä muslimeiksi, joten heidät täytyy myös hävittää varmuuden vuoksi. Eli kaikki ihmiset pois pallolta itseni mukaanlukien koska eihän sitä koskaan tiedä.

        Kuljetko sinä vielä vapaalla jalalla?


      • yks.mummo.vaan
        Eggy.on kirjoitti:

        Kenestä mummomuori olet ajatellut aloittaa tuon ihmisten harventamisen? Pentti Linkola on jo tätä samaa ehdottanut, mutta systemaattinen ihmisten harvennustyö ei ole vielä käynnistynyt.

        "Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?"

        Haluaisin kysyä samasta aiheesta mummomuorilta. Mitä mieltä mummomuori olet Turkin presidentin kehoituksesta lännessä asuville turkkulaisille, että tekisivät vähintään viisi lasta perheessä jotta saadaan turkkilaisten %-osuus kasvamaan länsimaissa?

        "Kenestä mummomuori olet ajatellut aloittaa tuon ihmisten harventamisen?"

        Jokainen voi varmasti aloittaa pohtimalla millaiset edellytykset on hankkia lapsia tai mistä syistä aikoo niitä saada. Usein syyt ovat pelkästään itsekkäitä. Jos tulevilla lapsilla on mitättömät elinolot, on heidän etunsa jäädä syntymättä. Ellei ihminen itse huolehdi kannan säätelystä, luonto hoitaa sen sitten omilla, vähemmän mukavilla tavoillaan erilaisten kulkutautien yms. muodossa.


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Kuljetko sinä vielä vapaalla jalalla?

        Kiristääkö pipo päätä? Relaa vähän niin ei tarvitse turvautua keinotekoisiin kemikaaleihin.


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        Kiristääkö pipo päätä? Relaa vähän niin ei tarvitse turvautua keinotekoisiin kemikaaleihin.

        Sinä ilmeisesti olet kemikaaleissa koska ei kukaan selvinpäin tuollaista kirjoita. Vai oletko lapsi ja lapsellisuuttasi kirjoitat?


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinä ilmeisesti olet kemikaaleissa koska ei kukaan selvinpäin tuollaista kirjoita. Vai oletko lapsi ja lapsellisuuttasi kirjoitat?

        :D Oon mitä oon ja hyvin menee. On jopa varaa leikkimielisyyteen ihan selvinpäin. Toisin olis, jos joutuisin noudattamaan jonkun mielivaltaisen auktoriteetin järjettömiä sääntöjä. Hulluksi tulisin. Elämänilo sellaisessa menee eikä sitä kestä selvinpäin. Luojan kiitos olen selvinnyt moisesta kurimuksesta.


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        :D Oon mitä oon ja hyvin menee. On jopa varaa leikkimielisyyteen ihan selvinpäin. Toisin olis, jos joutuisin noudattamaan jonkun mielivaltaisen auktoriteetin järjettömiä sääntöjä. Hulluksi tulisin. Elämänilo sellaisessa menee eikä sitä kestä selvinpäin. Luojan kiitos olen selvinnyt moisesta kurimuksesta.

        Älä pelkää ei sinulla ole enää vaara tulla hulluksi :D


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Älä pelkää ei sinulla ole enää vaara tulla hulluksi :D

        No se on hyvä. Olen mieluummin vaikka sitten onnellinen hullu kuin ihminen, joka joutuu tekemään kaikki ratkaisunsa sen pohjalta miten kaikki "normaalit" ei-hullut normi-ihmiset (joita ei siis oikeasti edes ole olemassa) ne tekisivät. Kerro esim. mitä järkeä on hankkia kaksi lasta, omakotitalo ja auto, jos sellaista ei oikeasti edes halua? Eikö se ole mitä suurinta hulluutta? Elää koko elämä sen mukaan miten joku ulkopuolinen taho sen määrittelee? Kun yhtä hyvin voi vapaasti elää aivan omaa elämäänsä ilman, että tulee vastoin tahtoaan kahlituksi mihinkään? Sellaisista ihmisistä huokuu aito lämpö, rakkaus ja vapautuneisuus, joka tarttuu myös heidän lähimmäisiinkin. Aitous on muutenkin harvinaista nykypäivänä ja siksi sitäkin arvokkaampaa. Teeskentely on ajan henki. :)

        Aurinkoista ja onnellista päivänjatkoa Jeesuksen omalle työjuhdalle! Voi hyvin! ❤


      • yks.mummo.vaan
        yks.mummo.vaan kirjoitti:

        No se on hyvä. Olen mieluummin vaikka sitten onnellinen hullu kuin ihminen, joka joutuu tekemään kaikki ratkaisunsa sen pohjalta miten kaikki "normaalit" ei-hullut normi-ihmiset (joita ei siis oikeasti edes ole olemassa) ne tekisivät. Kerro esim. mitä järkeä on hankkia kaksi lasta, omakotitalo ja auto, jos sellaista ei oikeasti edes halua? Eikö se ole mitä suurinta hulluutta? Elää koko elämä sen mukaan miten joku ulkopuolinen taho sen määrittelee? Kun yhtä hyvin voi vapaasti elää aivan omaa elämäänsä ilman, että tulee vastoin tahtoaan kahlituksi mihinkään? Sellaisista ihmisistä huokuu aito lämpö, rakkaus ja vapautuneisuus, joka tarttuu myös heidän lähimmäisiinkin. Aitous on muutenkin harvinaista nykypäivänä ja siksi sitäkin arvokkaampaa. Teeskentely on ajan henki. :)

        Aurinkoista ja onnellista päivänjatkoa Jeesuksen omalle työjuhdalle! Voi hyvin! ❤

        "...joka tarttuu myös heidän lähimmäisiinkin."

        Lisäys: Siis niihin, jotka eivät vihaa tuollaista asennetta ja yritä saada sitä kontrolliin kaltaistesi usko.vaisten lailla.


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        "...joka tarttuu myös heidän lähimmäisiinkin."

        Lisäys: Siis niihin, jotka eivät vihaa tuollaista asennetta ja yritä saada sitä kontrolliin kaltaistesi usko.vaisten lailla.

        Piposi todellakin kiristää mutta onneksi kevät on tulossa.
        Yritä pärjätä!


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Piposi todellakin kiristää mutta onneksi kevät on tulossa.
        Yritä pärjätä!

        Niin, sullahan on toi taktiikka, että pidetään kaikki "itseä miellyttävä" ja kaikki "epämiellyttävä" heijastetaan muihin. Totuudesta viis. Onnea valitsemallasi teeskentelyn tiellä. ;)


      • mummomuori kirjoitti:

        Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.

        Maailmanloppu on tulossa, ja se tulee jumalattomuuden vuoksi.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Maailmanloppu on tulossa, ja se tulee jumalattomuuden vuoksi.

        Eli sen vuoksi, kun ihmiset luopuvat Jumalasta, ja Jumalan säädöksistä.


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        Niin, sullahan on toi taktiikka, että pidetään kaikki "itseä miellyttävä" ja kaikki "epämiellyttävä" heijastetaan muihin. Totuudesta viis. Onnea valitsemallasi teeskentelyn tiellä. ;)

        Itsehän sinä itsesi määrität.
        Minä en tarvitse onnea koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Itsehän sinä itsesi määrität.
        Minä en tarvitse onnea koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D

        "Itsehän sinä itsesi määrität."

        Tuo on pelkkää utopiaa. Jos olen itseni mielestä Suomen presidentti vaikka en ole, niin ei se ole omasta määritelmästäni kiinni. Jokainen mieleltään terve ihminen / yhteisö toimii elävässä vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa. Jos päättää sulkea itsensä ulkopuolelle, eristäytyy ja sairastuu. Tavalla tai toisella.

        "...koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D"

        Olet oikeassa. Tuo on tyypillinen usko.vaisen argumentti, jolla selitetään miksi kituuttaa kehnossa tilanteessa: koska Jumala on niin määrännyt ja kun odottaa tarpeeksi niin lopussa kaikki viimeistään selviää. Mikään ei siis ole sattumaa usko.vaisen maailmassa.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Eli sen vuoksi, kun ihmiset luopuvat Jumalasta, ja Jumalan säädöksistä.

        Ei tule, älä pelkää. Maailmanloppu tulee sitten joskus kun aurinko alkaa yskimään. Siihen on vielä hetki.


      • Eggy.on kirjoitti:

        Kenestä mummomuori olet ajatellut aloittaa tuon ihmisten harventamisen? Pentti Linkola on jo tätä samaa ehdottanut, mutta systemaattinen ihmisten harvennustyö ei ole vielä käynnistynyt.

        "Mitä olet ajatellut tehdä muslimien lisääntymisen rajoittamisesksi?"

        Haluaisin kysyä samasta aiheesta mummomuorilta. Mitä mieltä mummomuori olet Turkin presidentin kehoituksesta lännessä asuville turkkulaisille, että tekisivät vähintään viisi lasta perheessä jotta saadaan turkkilaisten %-osuus kasvamaan länsimaissa?

        Miksi pitää harventaa? Miksei voi ehkäistä?

        Eikä tietty uskonto ole mikään geeneissä peritytyvä juttu.


      • kerro.meillekin
        mummomuori kirjoitti:

        Miksi pitää harventaa? Miksei voi ehkäistä?

        Eikä tietty uskonto ole mikään geeneissä peritytyvä juttu.

        Miten ajattelit ehkäistä muslimien lisääntymistä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Itsehän sinä itsesi määrität.
        Minä en tarvitse onnea koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D

        >Minä en tarvitse onnea koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D

        Sulla on Räyhis siis enää hiuksenhieno matka muslimiksi.


      • kerro.meillekin kirjoitti:

        Miten ajattelit ehkäistä muslimien lisääntymistä?

        Tämä kotoutuminen on ollut aika tehokasta. Aamulehden mukaan Suomeen muuttaneitten muslimien lapset saavat enää saman verran lapsia kuin kantasuomalaisperheetkin. Lisäksi osa luopuu uskostaan tai ei enää välitä siitä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Minä en tarvitse onnea koska mikään ei ole sattumaa tässä maailmassa :D

        Sulla on Räyhis siis enää hiuksenhieno matka muslimiksi.

        Voi sinua Repeliini, etkö tiedä edes kristinuskon perusteita vaikka tällä paltalla olet hillunut kohta 20 vuotta :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Voi sinua Repeliini, etkö tiedä edes kristinuskon perusteita vaikka tällä paltalla olet hillunut kohta 20 vuotta :D

        Islamin mukaan sattumia ei ole vaan kaikki on Jumalan tahtoa. Jos olet samaa mieltä, olet matkalla muslimiksi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Islamin mukaan sattumia ei ole vaan kaikki on Jumalan tahtoa. Jos olet samaa mieltä, olet matkalla muslimiksi.

        Tuo on Repeliini rimanalitus jopa sinulta :D


      • Ennen Helvetti jäätyy kuin minusta tulee muslimi, Räyhis. Tai patmoslainen, Räyhis.;)

        Ilahdutan sinua, Räyhis, tunnustamalla että olen samassa määrin mielisairas kuin Patmoksen ulkopuoliset ihmiset yleensäkin ovat.

        Toivottavasti ymmärsit edellisen virkkeen ytimen, vaikka voi hyvin olla että et, mikä sulla varmaankin on kiire pian kaikille todistaa.;)


      • Arvasin taas oikein. :D


      • mejej3j23
        mummomuori kirjoitti:

        Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.

        mummomuori kirjoitti:
        ###Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa. ###

        Senkö vuoksi kristityillä on muka oikeus tappaa ja tapattaa jopa omia lapsia?
        Keneltä se oikeus on?


      • yks.mummo.vaan kirjoitti:

        "Kenestä mummomuori olet ajatellut aloittaa tuon ihmisten harventamisen?"

        Jokainen voi varmasti aloittaa pohtimalla millaiset edellytykset on hankkia lapsia tai mistä syistä aikoo niitä saada. Usein syyt ovat pelkästään itsekkäitä. Jos tulevilla lapsilla on mitättömät elinolot, on heidän etunsa jäädä syntymättä. Ellei ihminen itse huolehdi kannan säätelystä, luonto hoitaa sen sitten omilla, vähemmän mukavilla tavoillaan erilaisten kulkutautien yms. muodossa.

        "Ellei ihminen itse huolehdi kannan säätelystä, luonto hoitaa sen sitten omilla, vähemmän mukavilla tavoillaan erilaisten kulkutautien yms. muodossa."

        Tuossa on yksi seikka, mikä varmaan tulee tasapainottamaan. Mutta ajatellaan sitten nälänhätiä, ilmastonmuutosta jne. niin ihminen kaivaa itselleen kuoppaa koko ajan. Kansainvaellukset tulevat olemaan huomispäivää.

        Eikä vähäsimpänä syntinä ole ahneus, joka vaikuttaa moneen suuntaan. Onhan sekin tiettyä itsekkyyttä, kun halutaan se oma biolginen lapsi vaikka väkisin, vaikka maailman on täynnä hylättyjä lapsia.


      • näin_uskossa
        usko.vainen kirjoitti:

        Älä pelkää ei sinulla ole enää vaara tulla hulluksi :D

        uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        ------
        Jeesus ei ole uskontunnusta antanut eikä Jeesuksen seuraajat!
        Jeesus kielsi uskomasta joten ketä uskovaiset todellisuudessa palvelevat?


      • Eiabortille
        mummomuori kirjoitti:

        Vaikka tästä asiasta ei olla yksimielisiä, on meillä paljon yhteistä, eikä tästäkään tarvitset riidellä - täällä oikeassa elämässä.

        Ihminen on täyttänyt tuon käskyn ja lisääntynyt jo liikaakin. Maa on todella täynnä, ja nyt pitäisi miettiä, miten ihmisten lisääntyminen saadaan aisioihin, ennen kuin ihmiskunta tuohoaa elintilansa.

        Kehittymättömät maa lisääntuvät kuin kanit. Länsimaissa lapset tapetaan jo äitiensä kohduissa ja meilläkin ikäjakauma on vääristynyt.


    • Hyvä nimim. Jeesuksensotilas.

      Olen kanssasi samaa mieltä, että ollakseen kristitty niin silloin Jeesus Kristus ja häneen uskominen on tärkein. Ihmettelen vain miksi haluat asettaa myös muita määreitä sille mitä on olla kristitty? Eikö usko Jeesukseen riitä.
      Jotenkin ajattelen, että helposti noista muista määreistä tulee meidän ihmisten omia määreitä ja niillä ei välttämättä ole Jeesuksen opetuksien kanssa mitään tekemistä.

      Mielipiteitä voi olla erilaisista asioista monenlaisia, mutta tärkein on pelastuskysymys ja se miten me pelastumme? Onko pelastuksemme kiinni mielipiteistä vai onko pelastus Kristuksessa, siinä että hän kantoi syntimme ja avasi tien iankaikkiseen elämään?


      Merja-pappi

      • Se vain on nyt niin, että on uskovia joille ei riitä vain usko.

        "Onko pelastuksemme kiinni mielipiteistä vai onko pelastus Kristuksessa..."

        Tuntuu se joillekin olevan. Eli yhteisön aukotirteetti kertoo, mitä mieltä saa olla ja sitten siihen on taivuttava - vaikkei niillä olisi mitään tekemistä uskon kanssa. Onneksi suurin osa krisittyjä ei ajattele näin.

        Pelastus on Krisituksessa - ei meidän ihmisten mielipiteissä.


      • Kerrohan Merja miten ja miksi sinä ajattelit pelastuvasi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerrohan Merja miten ja miksi sinä ajattelit pelastuvasi?

        Tuosta ylempää on näköjään taas poistettu pari viestiäsi. Jospa tämä hillitympänä pysyisi.

        En tosin usko että sinua yhtään kiinnostaa Merjan käsitykset pelastumisesta, paitsi siinä mielessä että pääset julistamaan ne vääriksi. Sen voit toki tehdä jo ennen kuin hän vastaa mitään.;)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuosta ylempää on näköjään taas poistettu pari viestiäsi. Jospa tämä hillitympänä pysyisi.

        En tosin usko että sinua yhtään kiinnostaa Merjan käsitykset pelastumisesta, paitsi siinä mielessä että pääset julistamaan ne vääriksi. Sen voit toki tehdä jo ennen kuin hän vastaa mitään.;)

        Mitäpä jos annat Merjan ihan itsensä vastata etkä sählää siinä, Repeliini!?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitäpä jos annat Merjan ihan itsensä vastata etkä sählää siinä, Repeliini!?

        Voi, uskon kyllä vakaasti että Merja ei koe että olisin häntä estänyt. Sinut hän voi kyllä tunnistaa ja jättää sen takia vastaamatta. Toivottavasti silti vastaa, jotta saat alkaa mussuttaa meidän kaikkien iloksi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi, uskon kyllä vakaasti että Merja ei koe että olisin häntä estänyt. Sinut hän voi kyllä tunnistaa ja jättää sen takia vastaamatta. Toivottavasti silti vastaa, jotta saat alkaa mussuttaa meidän kaikkien iloksi.

        Yritä nyt vain saada aikasi kulumaan muuten äläkä sählää muiden jutuissa, eikös niin Repeliini?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi, uskon kyllä vakaasti että Merja ei koe että olisin häntä estänyt. Sinut hän voi kyllä tunnistaa ja jättää sen takia vastaamatta. Toivottavasti silti vastaa, jotta saat alkaa mussuttaa meidän kaikkien iloksi.

        Tuskinpa nuo hetki sitten kirjoittamasi ja toistaiseksi poistamattomat räyhäviestisi hieman ylempänä nekään mitenkään motivoivat Merjaa vastaamaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerrohan Merja miten ja miksi sinä ajattelit pelastuvasi?

        Hei usko.vainen

        Mielestäni vastasin tuossa kirjoituksessani jo, että pelastus on Kristuksessa. Ei meidän teoissamme, mielipiteissämme. Me olemme syntisiä ja tarvitsemme Kristuksen sovitustyötä pelastukseen. Kun luotamme Kristukseen ja uskomme häneen saamme lahjana pelastuksen. Selvensikö yhtään?

        Merja-pappi


      • mummomuori kirjoitti:

        Se vain on nyt niin, että on uskovia joille ei riitä vain usko.

        "Onko pelastuksemme kiinni mielipiteistä vai onko pelastus Kristuksessa..."

        Tuntuu se joillekin olevan. Eli yhteisön aukotirteetti kertoo, mitä mieltä saa olla ja sitten siihen on taivuttava - vaikkei niillä olisi mitään tekemistä uskon kanssa. Onneksi suurin osa krisittyjä ei ajattele näin.

        Pelastus on Krisituksessa - ei meidän ihmisten mielipiteissä.

        Hei mummomuori,

        Valitettavasti tosiaan on usein näin, että pelastukseen tarvitaan ikään kuin jonkun porukan tai yhteisön sääntöjen noudattamista tai samoja mielipiteitä joistakin asioista. Kovin inhimillistä, mutta myös jollain tapaa julmaa.

        Merja-pappi


      • Tässä.vähän.alkua

        "Valitettavasti tosiaan on usein näin, että pelastukseen tarvitaan ikään kuin jonkun porukan tai yhteisön sääntöjen noudattamista tai samoja mielipiteitä joistakin asioista. Kovin inhimillistä, mutta myös jollain tapaa julmaa.

        Merja-pappi"

        Kuinka oikeassa oletkaan! Kirkossa esim. on pakko valella vauvan päätä vesitilkalla, että pelastuksen ehdot noin toiminnallisesti täyttyisivät. Lisäksi tulee käydä rippikoululeirillä tutustumassa toiseen sukupuoleen ja sitten valkeissa vaatteissa kulkea kynttilä kädessä pitkin kirkon käytävää ja vasta sitten pääsee bailaamaan ja juomaan puistoon alkoholia ja lopun yötä sitä sitten sossun yömajassa sammuneena. Kirkon piirissä on tosiaan monia toimintoja joita on pakko suorittaa, että muka pelastuksen ehdot täyttyisivät.

        Vapaissa suunnissa on paljon helpompaa. Kun otetaan vastaan usko Jeesukseen, niin se on sitten siinä. Minkäänlaisia toimintoja ei enää tarvita, koska Kristuksessa on ihmiselle kaikki. Se on täytetty - kiirii huuto. Se mitä toimintoja sitten jatkossa tulee, niin se on sitten Herramme aikaansaamaa, kun uskova vaan Hänessä elää elämäänsä toteuttaen Jeesuksen käskyjä. Eikä tämäkään enää vaadi yhtään mitään uskovalta, joka saa ihan kaiken voiman, tahdon ja myös viisauden Jumalalta. Raamattu puhuu uskoontulosta, että ihminen siinä vaipuu sapatin lepoon ja näin se on myös käytännössä. Levon kautta sitä evankeliumin työtä tehdään Jumalan voimasta ja Jumala antaa jopa vielä sen tahtomisen ja tekemisenkin.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei usko.vainen

        Mielestäni vastasin tuossa kirjoituksessani jo, että pelastus on Kristuksessa. Ei meidän teoissamme, mielipiteissämme. Me olemme syntisiä ja tarvitsemme Kristuksen sovitustyötä pelastukseen. Kun luotamme Kristukseen ja uskomme häneen saamme lahjana pelastuksen. Selvensikö yhtään?

        Merja-pappi

        Ei selventänyt koska
        Raamattu sanoo, että pelastus on Jeesuksessa.
        Miksi Jeesuken nimi on teille papeille niin vaikea sanoa?


      • Selon.tekoa

        Ap. t. 4:12

        Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Tuo on outo ilmiö, että kirkko vieroksuu sitä ainoaa nimeä (Jeesus), jossa ihminen pelastuu.


        Fil. 2:9

        Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei selventänyt koska
        Raamattu sanoo, että pelastus on Jeesuksessa.
        Miksi Jeesuken nimi on teille papeille niin vaikea sanoa?

        Onko Kristus ja Jeesus eri asia?


      • Selon.tekoa
        sage8 kirjoitti:

        Onko Kristus ja Jeesus eri asia?

        Kyllä Kristus on Jeesuksen kreikankielestä johdettu arvonimi ja Jeesus on taasen Hänen nimensä ja tässä NIMESSÄ on se pelastus.


      • yks.mummo.vaan
        Selon.tekoa kirjoitti:

        Kyllä Kristus on Jeesuksen kreikankielestä johdettu arvonimi ja Jeesus on taasen Hänen nimensä ja tässä NIMESSÄ on se pelastus.

        Eikö tuollainen nimimagia ole lähinnä taikauskoa, joka pilkkaa kristinuskoa?

        Mitä merkitystä pelkällä nimellä on, jos sisältö puuttuu tai sitä ei ymmärretä? Nykyään ollaan näiden sisältöjen ja merkitysten kanssa niin pihalla, että uskotaan esim. Bill Johnsonin opetuksiin, joiden perusteella Jeesus ei edes ollut Jumala vaan samanlainen ihminen kuin kuka tahansa usko.vainen.

        Sanotaan, että nimi Jeesus pelastaa - ihan sama minkä merkityksen/tarkoituksen/sisällön sille antaa.


      • yks.mummo.vaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei selventänyt koska
        Raamattu sanoo, että pelastus on Jeesuksessa.
        Miksi Jeesuken nimi on teille papeille niin vaikea sanoa?

        "Raamattu sanoo, että pelastus on Jeesuksessa."

        XD XD XD

        Ja sitten vielä moitit minua lapselliseksi. ;)


      • korjaan.hieman
        yks.mummo.vaan kirjoitti:

        Eikö tuollainen nimimagia ole lähinnä taikauskoa, joka pilkkaa kristinuskoa?

        Mitä merkitystä pelkällä nimellä on, jos sisältö puuttuu tai sitä ei ymmärretä? Nykyään ollaan näiden sisältöjen ja merkitysten kanssa niin pihalla, että uskotaan esim. Bill Johnsonin opetuksiin, joiden perusteella Jeesus ei edes ollut Jumala vaan samanlainen ihminen kuin kuka tahansa usko.vainen.

        Sanotaan, että nimi Jeesus pelastaa - ihan sama minkä merkityksen/tarkoituksen/sisällön sille antaa.

        "Eikö tuollainen nimimagia ole lähinnä taikauskoa, joka pilkkaa kristinuskoa?"

        Älä lausu turhaan sinun Jumalasi nimeä ...!

        Jeesus- nimi on korotettu ylitse kaikkien nimien. Tämä on Jumalan kunnioitusta, ei magiaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Onko Kristus ja Jeesus eri asia?

        Kristus on arvonimi eli messias. Jeesus on Jumalan pojan nimi.


      • Aaaameenn
        usko.vainen kirjoitti:

        Kristus on arvonimi eli messias. Jeesus on Jumalan pojan nimi.

        Näin se on! Kristus on kreikankielestä väännetty arvonimi. Jeesuksen oikea arvonimi on - Messiah eli Messias.

        2. Tess. 1:12

        että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.


      • Aaaameenn kirjoitti:

        Näin se on! Kristus on kreikankielestä väännetty arvonimi. Jeesuksen oikea arvonimi on - Messiah eli Messias.

        2. Tess. 1:12

        että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.

        Nimeomaan vain yhdessä n i m e s s ä meillä on pelastus.


      • sage8.ei.kirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Kristus on arvonimi eli messias. Jeesus on Jumalan pojan nimi.

        Samasta henkilöstä kuitenkin on kyse. Alunperinhän Kristus oli Jeesuksen liikanimi joka oli käännetty aramean mukaan Meshichasta, joka tarkoitti kuninkaaksi voideltua.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Samasta henkilöstä kuitenkin on kyse. Alunperinhän Kristus oli Jeesuksen liikanimi joka oli käännetty aramean mukaan Meshichasta, joka tarkoitti kuninkaaksi voideltua.

        Mistä sinä sen tiedät?
        Minusta on kummallista, että papit eivät voi käyttää Jeesuksen nimeä.
        Kristuksia ja messiaita on myös vääriä kuten Raanattu varoittaa mutta on vain yksi Jeesus Jumaa Poika.


      • on vain yksi Jeesus Jumalan Poika.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Samasta henkilöstä kuitenkin on kyse. Alunperinhän Kristus oli Jeesuksen liikanimi joka oli käännetty aramean mukaan Meshichasta, joka tarkoitti kuninkaaksi voideltua.

        https://m.youtube.com/watch?v=bN__ZTMlAsE
        Kuuntele.


      • JeesuksenNimessä
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Samasta henkilöstä kuitenkin on kyse. Alunperinhän Kristus oli Jeesuksen liikanimi joka oli käännetty aramean mukaan Meshichasta, joka tarkoitti kuninkaaksi voideltua.

        Matteuksen evankeliumi:
        10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.> Jakeen lisätiedot
        19:29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.> Jakeen lisätiedot
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.> Jakeen lisätiedot
        Markuksen evankeliumi:
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."> Jakeen lisätiedot
        13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.> Jakeen lisätiedot
        Luukkaan evankeliumi:
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.> Jakeen lisätiedot
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden. > Jakeen lisätiedot
        Johanneksen evankeliumi:
        15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.> Jakeen lisätiedot
        Apostolien teot:
        9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."> Jakeen lisätiedot
        Roomalaiskirje:
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."> Jakeen lisätiedot
        Ilmestyskirja:
        2:3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.> Jakeen lisätiedot


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät?
        Minusta on kummallista, että papit eivät voi käyttää Jeesuksen nimeä.
        Kristuksia ja messiaita on myös vääriä kuten Raanattu varoittaa mutta on vain yksi Jeesus Jumaa Poika.

        Luepa uskonnon historiaa niin sieltä se selviää. Googletuskin jo auttaa.


      • JeesuksenNimessä kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.> Jakeen lisätiedot
        19:29 Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.> Jakeen lisätiedot
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.> Jakeen lisätiedot
        Markuksen evankeliumi:
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."> Jakeen lisätiedot
        13:13 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.> Jakeen lisätiedot
        Luukkaan evankeliumi:
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.> Jakeen lisätiedot
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden. > Jakeen lisätiedot
        Johanneksen evankeliumi:
        15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.> Jakeen lisätiedot
        Apostolien teot:
        9:16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."> Jakeen lisätiedot
        Roomalaiskirje:
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."> Jakeen lisätiedot
        Ilmestyskirja:
        2:3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.> Jakeen lisätiedot

        Luepa sinäkin uskonnon historiaa tai googleta edes.


      • sage8 kirjoitti:

        Luepa uskonnon historiaa niin sieltä se selviää. Googletuskin jo auttaa.

        Suhde Jeesukseen on henkilökohtainen ja minusta on outoa, että joku et voi Vapahtajaasi jota rakastat kutsua Hänen omalla nimellään vaan epämääräisesti arvonimellä.


      • sage8 kirjoitti:

        Luepa sinäkin uskonnon historiaa tai googleta edes.

        Onko sinulla henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja onko Hänellä henkilökohtainen suhde sinuun?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko sinulla henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja onko Hänellä henkilökohtainen suhde sinuun?

        Sitä en tiedä, luulenpa, että ei. Agnostikko ei tiedä, onko Jumalaa olemassa koska mitään todisteita hänen olemassaolostaan ei ole. J.Nasaretilaisen eettisiin opetuksiin suhtaudun kuitenkin myönteisesti. Ja evl.kirkkoon kuulun kulttuurikristittynä ja hyväksyn kirkon liberaalisen käsityksen monin osin.


      • sage8 kirjoitti:

        Sitä en tiedä, luulenpa, että ei. Agnostikko ei tiedä, onko Jumalaa olemassa koska mitään todisteita hänen olemassaolostaan ei ole. J.Nasaretilaisen eettisiin opetuksiin suhtaudun kuitenkin myönteisesti. Ja evl.kirkkoon kuulun kulttuurikristittynä ja hyväksyn kirkon liberaalisen käsityksen monin osin.

        Jos sinulla oli suhde Jeesukeen tietäisit sen kyllä eli sinulla ei sitä ole.
        Toivottavasti kuitenkin elät noiden eettisten opetusten mukaan kuten suurinosa sekulaareista ihmisistä yritää elää.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinulla oli suhde Jeesukeen tietäisit sen kyllä eli sinulla ei sitä ole.
        Toivottavasti kuitenkin elät noiden eettisten opetusten mukaan kuten suurinosa sekulaareista ihmisistä yritää elää.

        Jos Jumala (tai Jeesus) on olemassa, ihminen tuskin määrittelee todellista suhdetta yksipuolisesti vaan siihen on toisellakin osapuolella ilmeisesti jotain, ainakin asian tynkää jos ei muuta, sanottavaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Jos Jumala (tai Jeesus) on olemassa, ihminen tuskin määrittelee todellista suhdetta yksipuolisesti vaan siihen on toisellakin osapuolella ilmeisesti jotain, ainakin asian tynkää jos ei muuta, sanottavaa.

        Tottakai ja tuon toisen osapuolen opimme tuntemaan vain lukemalla mitä Hän on itsestään Raamatussa ilmoittanut.


      • tässä.vähän.alkua
        sage8 kirjoitti:

        Jos Jumala (tai Jeesus) on olemassa, ihminen tuskin määrittelee todellista suhdetta yksipuolisesti vaan siihen on toisellakin osapuolella ilmeisesti jotain, ainakin asian tynkää jos ei muuta, sanottavaa.

        Et sinäkään kutsu läheisiäsi heidän arvonimillään. Luot tahallista etäisyyttä heihin. Läheisiä ystäviä ja ihmisiä ei kutsuta edes sukunimellä, vaan etunimellä.

        Jos haluaa kunnioittaa Jeesusta erityisesti, niin Hän on silloin meille Herra. Mutta jos haluamme olla yhtä Herramme kanssa, niin Hän on silloin joko Jeesus taikka Herra Jeesus - ja joskus myös Herra Jeesus Kristus. Jeesus ei ole kirkon papeille noin yleisesti läsnäoleva persoona, vaan jokin liturginen "leikkikalu", jolle pappi vielä asettaa sopivat määreet ja toimintarajat liturgian tarpeiden mukaan.

        On tärkeää, että koko olemus meissä sisäistää läsnäolevan Jeesuksen, joka on läsnä elämässämme joka hetki.

        Jos haluamme tuoda esiin Jeesuksen tehtävää tässä maailmassa, niin silloin käytämme termiä Kristus eli Voideltu, Messias.


      • tässä.vähän.alkua kirjoitti:

        Et sinäkään kutsu läheisiäsi heidän arvonimillään. Luot tahallista etäisyyttä heihin. Läheisiä ystäviä ja ihmisiä ei kutsuta edes sukunimellä, vaan etunimellä.

        Jos haluaa kunnioittaa Jeesusta erityisesti, niin Hän on silloin meille Herra. Mutta jos haluamme olla yhtä Herramme kanssa, niin Hän on silloin joko Jeesus taikka Herra Jeesus - ja joskus myös Herra Jeesus Kristus. Jeesus ei ole kirkon papeille noin yleisesti läsnäoleva persoona, vaan jokin liturginen "leikkikalu", jolle pappi vielä asettaa sopivat määreet ja toimintarajat liturgian tarpeiden mukaan.

        On tärkeää, että koko olemus meissä sisäistää läsnäolevan Jeesuksen, joka on läsnä elämässämme joka hetki.

        Jos haluamme tuoda esiin Jeesuksen tehtävää tässä maailmassa, niin silloin käytämme termiä Kristus eli Voideltu, Messias.

        Asia selvä.


      • jfjej32j2

        Merja pappi kirjoitti:
        ###Olen kanssasi samaa mieltä, että ollakseen kristitty niin silloin Jeesus Kristus ja häneen uskominen on tärkein.###

        Miksi et sitte usko?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


      • kiiskivastarannalta

        Eikö kuitenkin usko tule esille myös teoissa? Tarkoitan tällä sitä, että kun uskomme kohde on Jeesus, emmekö kunnioita Jumalaa haluamalla noudattaa Hänen tahtoaan?


      • ygtvrxdw
        kiiskivastarannalta kirjoitti:

        Eikö kuitenkin usko tule esille myös teoissa? Tarkoitan tällä sitä, että kun uskomme kohde on Jeesus, emmekö kunnioita Jumalaa haluamalla noudattaa Hänen tahtoaan?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
        "Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].
        Ja mitä tulee mainitsemaasi "tekoihin" niin usko on edelleen muuta kuin Jumalaa jumalaksi uskomista! Sen tiesi luder/lutheri ja sen vuoksi hänen uskontunnustuksen kaltaiset seurakuntalaisensa uskoo muita kuin Jumalaa jumalaksi "sinulla ei saa olla muita jumalia"

        "teoista" kyseessä ollen uskotta että nämä omat Jumalaa palvelevien tekoja vaikka ne todellisuudessa on herra jumalaa palvelevien tekoja, jos ymmärrät asian niin kuin ihminen...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


      • fhej221
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai ja tuon toisen osapuolen opimme tuntemaan vain lukemalla mitä Hän on itsestään Raamatussa ilmoittanut.

        Raamattu on eksytykseen väärennetty...
        SEN VUOKSI JEEESUS lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi...
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 "Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

        Mutta, uskontunnustuksen herra jumalalle antaneet ovat Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä luopuneita... mitä kolminaisuutta ei Jumala ja Jeesus ole opettanut....
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
        HUOM!
        Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

        LUOPUMISESTA...
        uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
        "Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina."
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille *

        ja täältä lisää faktaa....
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

        VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

        JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

        UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "


      • ckdkekw

        Papisto kouluttaa uskomaan ja Jeesus kieltää uskomasta!!!

        KUMPI VALEHTELEE????

        -----------------------------

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."


    • yks.mummo.vaan

      Ja mitä sisällöttömään, kritiikittömään tai ajatuksettomaan sanamagiaan tulee, niin siinä voidaan aivan yhtä hyvin tietämättään palvella vaikka saatanaa kun uskotaan, että kaikki missä esiintyy sana Jeesus, on Jumalasta.

      Matt.24:1-27

      1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
      2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
      3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
      4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
      7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
      8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
      9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
      10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
      11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
      13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
      14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
      15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
      16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
      17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
      18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
      19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
      20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
      21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
      23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
      27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
      28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      • "Ja mitä sisällöttömään, kritiikittömään tai ajatuksettomaan sanamagiaan tulee, niin siinä voidaan aivan yhtä hyvin tietämättään palvella vaikka saatanaa..."

        Tuokin uhka sielä voi olla olemassa. Samamagia viehättää monia ihmisiä ja ikävä kyllä se sotketaan uskon kanssa yhteen.


      • tfrdeswa2
        mummomuori kirjoitti:

        "Ja mitä sisällöttömään, kritiikittömään tai ajatuksettomaan sanamagiaan tulee, niin siinä voidaan aivan yhtä hyvin tietämättään palvella vaikka saatanaa..."

        Tuokin uhka sielä voi olla olemassa. Samamagia viehättää monia ihmisiä ja ikävä kyllä se sotketaan uskon kanssa yhteen.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

        "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
        Vai, väittääkö mummomuori että Paavali rukoili saatanan enkeliden seurassa eroa Jumalasta? saatanan enkeleitä ei Jumala Valtakunnassa ole.


      • tfrdeswa2 kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

        "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
        totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
        Vai, väittääkö mummomuori että Paavali rukoili saatanan enkeliden seurassa eroa Jumalasta? saatanan enkeleitä ei Jumala Valtakunnassa ole.

        "Vai, väittääkö mummomuori että Paavali rukoili saatanan enkeliden seurassa eroa Jumalasta?"

        En.

        Puhui sanamagaista. Johon sinäkin tunnut kovasti innostuneen.


      • hnyvtcrcrex
        mummomuori kirjoitti:

        "Vai, väittääkö mummomuori että Paavali rukoili saatanan enkeliden seurassa eroa Jumalasta?"

        En.

        Puhui sanamagaista. Johon sinäkin tunnut kovasti innostuneen.

        En ole kristitty joten uskot vertaisekses!


      • nhyvtcrx
        mummomuori kirjoitti:

        "Vai, väittääkö mummomuori että Paavali rukoili saatanan enkeliden seurassa eroa Jumalasta?"

        En.

        Puhui sanamagaista. Johon sinäkin tunnut kovasti innostuneen.

        siis sinulla on Paavalin herra jumalanas!
        olit vähällä ihmistyä mutta menit Jumalan ja Jeesuksen pettäjänä takoisin eksytettyjen laumaan...


    • PasiToivonen

      >>Vapaissa suunnissa on paljon helpompaa. Kun otetaan vastaan usko Jeesukseen, niin se on sitten siinä. Minkäänlaisia toimintoja ei enää tarvita, koska Kristuksessa on ihmiselle kaikki. >>

      Nykyään saa juoda viiniä, ei tarvitse pelätä että erotetaan.

    • fjkej3322

      Jeesuksen OMAT eivät usko!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      • Ylimakkara

        Pyhä poika kopioitiin egytiläisiltä roomalaisten toimesta. Koko tarina on horuksen tarina eli egyptiläisen aurigonjumalan. Hänen nimensä vain vaihdettiin Jeesukseksi. Ihmiset palvovat siis aurinkoa. Toki auringon valo ja lämpö ovat tärkeitä. ;)


      • Jahas, nyt ei saa enää edes uskoa???


      • vtvtrcew
        mummomuori kirjoitti:

        Jahas, nyt ei saa enää edes uskoa???

        Ei Jeesus kieltänyt saatanaa palvelemasta joten palvelkaa herraanne sen omassa nimessä!

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Ei Jeesus ole niin ahdas mielinen kuin uskovaiset....


      • Niin, Jeesuksen omat eivät seuraa "vääriä kristuksia". Sen sijaan he uskovat Jeesukseen.


      • vfcdzwQ

        Hyvin ilmaistu!
        Jeesus ei käskenyt usko eikä pitää ja saarnata paavalilais-lutetilaisuuden evankeliumia; vaan Hänen opettamaa opia ja Lakia.

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

        Matt. 28:20 "ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (((Ei kastamalla)))

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        papistolle....
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".


      • ujhnrfgvx
        Tipale kirjoitti:

        Niin, Jeesuksen omat eivät seuraa "vääriä kristuksia". Sen sijaan he uskovat Jeesukseen.

        Se, että "uskovat " ei pelasta joten missä sitten menette?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan: 24:23-26

        Eikö olis aika tarkentaa ennen kuin uskoo....


    • "Jeesuksen oma tunnustaa uskon Jeesukseen elämänsä Herraksi, kun sitä häneltä kysytään. Samoin hän uskoo Jumalan Sanan olevan totta. Siinä eräs määritelmä oikeasta Kristitystä."

      Sanotaanko jossain kohtaa Raamatussa se että koko Raamattu on totta tai että koko Raamattu on Jumalan Sanaa?

      "Samoin hän uskoo esim avioliiton olevan Jumalan asettama ,miehen ja naisen välinen. Samoin hän uskaltaa sanoa rakkaudelisesti synnin synniksi."

      Oikeastaan uskaltaa sanoa synniksi sen mitä hänen Raamatuntulkintansa mukaan on synti.

      • hygfddse3s

        korjaus
        "rairaavien" = tulee olla raiskaavien


      • "Sanotaanko jossain kohtaa Raamatussa se että koko Raamattu on totta tai että koko Raamattu on Jumalan Sanaa? "

        Eipä siellä taideta tuollaista olla. Usko, toivo ja rakkaus - siinä ne tärkeimmät elementit.


      • bfrxzwq
        mummomuori kirjoitti:

        "Sanotaanko jossain kohtaa Raamatussa se että koko Raamattu on totta tai että koko Raamattu on Jumalan Sanaa? "

        Eipä siellä taideta tuollaista olla. Usko, toivo ja rakkaus - siinä ne tärkeimmät elementit.

        #
        mummomuori
        15.4.2017 7:14
        Eipä siellä taideta tuollaista olla. Usko, toivo ja rakkaus - siinä ne tärkeimmät elementit.
        #

        Sitäkö kristityt luterilaiset osoittavat omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappamalla, tapattamalla, lapsiakin raiskaamalla jne rikollisuudellaan NIINÄ "tärkeimmät elementit" sarjassa???

        Olis hyvä jos mummomuori joskus vastais REHELLISESTI kysymyksiin.


      • yhkrkek3
        bfrxzwq kirjoitti:

        #
        mummomuori
        15.4.2017 7:14
        Eipä siellä taideta tuollaista olla. Usko, toivo ja rakkaus - siinä ne tärkeimmät elementit.
        #

        Sitäkö kristityt luterilaiset osoittavat omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappamalla, tapattamalla, lapsiakin raiskaamalla jne rikollisuudellaan NIINÄ "tärkeimmät elementit" sarjassa???

        Olis hyvä jos mummomuori joskus vastais REHELLISESTI kysymyksiin.

        mummomuorilla riittää sanomista moniin asioihin mutta kun pitäs katsoa niitä asioita syvemmin ihmisyyden kannalta ei uskomuksena niin mummo katoaa toiselle palstalle kaltaistensa suojaan kun totuutta uskovainen ei saa tunnustaa.


      • tkfkek2

        kritinuskossa "synti" ilmaisua käytetään eksytykseen "rikos" merkityksen korvaamiseen jotta aivopestyt uskoisivat, että Jeesus on kaikkien kaikki synnit/rikokset sovittanut vaikka niin ei ole!
        Jeesus SOVITTI VAIN syntiin/rikoksiin toisten taholta pakotettujen synnit/rikokset.
        Siis esimerkiksi kun sotilaan esivalta määrää tappamaan vastoin sotilaan omaa tahtoa, NIIN SIITÄ "ÄLÄ TAPA" KÄSKYN RIKKOMISESTA ASETETAAN ESIVALTA VASTUUSEEN, EIKÄ SOTILASTA JOKA TEKI RIKOKSEN ESIVALLAN KÄSKYSTÄ OMAN HENKENSÄ SÄÄSTÄÄKSEEN (sotatuomia istuimen päätösillä on suomalaisiakin tapatettu jos kieltäytyy "vihollisen" tappamisesta, ampumisesta.)
        Ellei noin olisi, niin YMMÄRTÄVÄISEN käsityksen mukaan meidän pitäs uskoa, siis USKOA että Stalinen, Hitlerin, Husseinin jne esivaltojen rikokset olisIvat muka Jumalan tahdon määräämiä! Niin ei ole, EI EDES NOITAROVIOILLA TAPETTUJEN SUOMALAISTENKAAN SUHTEEN.

        Jumalan antama, ja Jeesuksen vahvistama Laki, 10-käskyä on voimassa ja uskovaisillekkaan ei ole annettu erikois oikeuksia niiden rikkomiseen. Se selviää monesta Jeesuksen antamasta opeista, mm näin...:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        Jeesuksen evankeliumia Johannes mukaan 8:43-47
        "Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta. "

        Huomatkaa, että raamatun kirjoittaneet kristityt välttävät sanaa "rikos" sillä sen käyttö vielä "synti" ilmaisun antaman toivon saada rikokset anteeksi. Siis näin vahvistuu se, että synti sana/oppi on omanvanhurskaus oppi joka aivopesee rikollisen uskovaisen uskomaan, että Jeesus olis muka kaikki synnit sovittanut. Laittomuudet ovat rikoksia!


      • yhkrkek3 kirjoitti:

        mummomuorilla riittää sanomista moniin asioihin mutta kun pitäs katsoa niitä asioita syvemmin ihmisyyden kannalta ei uskomuksena niin mummo katoaa toiselle palstalle kaltaistensa suojaan kun totuutta uskovainen ei saa tunnustaa.

        :D Ei millään pahalla, mutta kun tuo vuolautesi on lakkaamaton, on aivan mahdoton välillä ymmärtää, onko sinulla minkäänlaista punaista lankaa näissä kommenteissa.

        Huomaat että et ole kristitty, mutta jotenkin ainakin haluat olla sellainen,. Sinulla on oma oppi, jota et kykene oikein johdonmukaisesti ilmaisemaan.


      • tfrdd33
        mummomuori kirjoitti:

        :D Ei millään pahalla, mutta kun tuo vuolautesi on lakkaamaton, on aivan mahdoton välillä ymmärtää, onko sinulla minkäänlaista punaista lankaa näissä kommenteissa.

        Huomaat että et ole kristitty, mutta jotenkin ainakin haluat olla sellainen,. Sinulla on oma oppi, jota et kykene oikein johdonmukaisesti ilmaisemaan.

        mummomuorille:
        eläimetkin ovat viisaampia kuin uskovaiset, he eivät anna aivopestä itseään uskontunustuksen kaltaisiksi ääliöiksi vaan eläimetkin nauravat teille:
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml


    • jfj3j32hj

      Sellaisia kuin "uskonnolliset" ei Jeesuksella ole omana!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      Ette ymmärrä kristittyjen uskontunnustuksen kaltaisuutta joka Jeesuksen omilla, kristillisillä ei ole! Mihin käytätte raamattua, joka tosin on väärennetty mutta kumminkin kun teille ei kelpaa Jeesuksen evankeliumien tekstit? Monet niistä ovat selvyyksiä mutta valitettavasti kristityt ovat väärentäneet niitä, viimeksi 1992 raamatun versiosta jopa poistivat "älä tee huorin" käskyn jotta kristityt huoraisivat itsensä helevettiin.
      Miksi kristitty ei saa olla lapsikasteen kirouksesta vapaa?
      Lapsikasteessa lapsi tapetaan hengellisesti ja saa kuolleen merkin otsaansa sitä todistamaan.
      Miksi kristityn pitää olla uskontunnustuksen kaltainen vaikka Jeesuksen omat, kristilliset eivät uskontunnustuksia herra jumalille anna?

      Kukaan ei synny uskontunnuksenne kaltaiseksi joten sellaisiksi aivopesu ammattilaisenne aivopesee alaikäisiä lapsiakin tällaisiksi....
      Tällaisia Jeesuksestakin luopuneita Jeesuksen omia ei ole!!!
      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjinä ovat uskontunnustuksen antaneet.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

      Ottakaa huomioon, että vielä 1700-luvulle kristityt palvelivat hallitsijoita, kuninkaitakin jumalinaan ja eivät ne ole maailman kaikkeutta luoneet, ei edes luder/luther oppeineen vaikka on luterilaisten "herra jumala" edelleen suomen valtion kirkonkin kirrkkonakin oppeineen eksyttämässä suomalaisia.

      Ei pahalla mutta yrittäkää edes hiukan sivistyä ja ymmärtää totuuksia... ei Jumala ja Jeesuksen nimissä suomelaisiakin turmeleva rikollisuus ole Jumalasta!
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

    • vtfrds3

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe