Ylibuukkaus

Kiitos Finnair kun otit oikeuden pilata perheen loman ylipuukkaamalla lentomme, jolloin emme päässeet jatkolennolle ajoissa. Ei auttanut vaikka matka oli ostettu jo kaksi kuukautta sitten. Parin tuhannen euron kulut, järkytys ja masennus tuli perheen kannettavaksi.
Millään muulla vapaan kilpailun toimialalla ei voi näin toimia.
Alas valtiolliset monopolit!
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta


Ihan oikein teille!
Ilmianna
Jaa
Haiskahtaa taas vähän aloittajan juttu. Onko muka lennetty erillisillä lipuilla ja ekan lennon kusiessa on menetetty jatkoyhteys? Muutenhan ei ylibuukkauksen sattuessa ole väliä koska lentoyhtiö joka tapauksessa vie sut perille asti, joskus jopa nopeammin kuin se alkuperäinen yhden vaihdon systeemillä.
Mitä tulee erillisillä lennoilla lentelyyn niin sitä en välttämättä suosittele aloittelijoille. Pitää osata varata aikaa reilusti lennon myöhästymiseen tai peruutukseen. Samoin pitää osata selvittää tarkkaan kuka ja miten korvataan mahdollinen jatkoyhteydet menetys ja uusien lentojen osto.
Ilmianna
Jaa
Noh, kun olisi taas ostettu ne lennot samalle lipulle, niin yhtiö olisi hoitanut teidät perille tai todennäköisesti etsinyt jonkun, jonka matkat on helpompi siirtää. Toisella lentoyhtiöllä olisi voinut ollut mahdollisuus toista reittiä perille esim. Ruotsin kautta tms.

Ja kaksi kuukautta aiemmin ostetut liput eivät ole mitään erityisen aikaisin ja ostoajankohta ei vaikuta mitään tuohon lennonvaihtoon.

Tervetuloa reittilentojen ihanuuteen, niissä on välillä ylibuukausta, reiluja myöhästymisiä ja välillä perutaankin. Perinteisillä lomalennoilla elämä on näissäkin tapauksissa usein vähemmän ongelmallinen.
Ilmianna
Jaa
Ylibuukkausta harrastavat monet muutkin yhtiöt kuin Finnair.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ylibuukkausta harrastavat lähes kaikki lentoyhtiöt, koska pieni prosentti matkustajista jää aina tulematta ostamalleen lennolle.
Ongelmahan tulee vasta silloin kun lennolle ilmaantuu enemmän matkustajia kuin lentoyhtiö on olettanut. Tällöin rannalle jääneet ovat oikeutettuja EU:n määrittelemiin vakiokorvauksiin (mikäli on kyse EU:n sisäisestä tai EU:n rajan ylittävästä lennosta).
Korvausten maksaminen lentoyhtiöille on halvempaa kuin jatkuva tyhjien tuolien lennättäminen. Eivät ne lentoyhtiö ihan hölmöjä ole.
Jos matkustaa erillisillä lipuilla, niin myöhästymis- tai ylibuukkaustapauksessa ei voi syyttää muita kuin itseään kuten tuolla edellä on todetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muilla toimialoilla tuotteen kahdesti myyntiä kutsutaan PETOKSEKSI!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Lennot tulevat myyntiin lähes vuotta ennen lähtöä, joten tässä ajassa ehtii tapahtua paljon – yksittäiseen lentoon kohdistuu satoja peruutuksia ja varauksia.

Ilman ylibuukkausta moni tietylle lennolle haluava matkustaja jäisi ilman paikkaa koneesta, koska paikkaa pidettäisiin varattuna lähtöön asti ja silti ilmaan voisi nousta lopulta tyhjä istuin."

https://blog.finnair.com/2015/06/08/lento-ylibuukattu-mita-ihmetta-4/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"tuotteen kahdesti myyntiä"
Tuote taitaa olla vain sellainen että siinä luvataan kuljetus tietyillä ehdoilla paikasta A paikkaan B ja tietynlaisella palvelulla, eikä niinkään varmasti juuri sillä varaamallasi lennolla XYZ123 ja ennakkoon ilmoitetulla koneella, näitä voidaan sitten muuttaa useaan kertaan sen jälkeen kun lento on alunperin tullut myyntiin.
Lentolippuja ostaessa luit varmaan ne kaikki ehdot, mihin systeemi pyytää sinulta yleensä kuittauksen, että olet ne lukenut ja ymmärtänyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mutta kun meillä oli ylibuukkaus!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jaa jaa sitä sattuu ja on aika yleistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Teidänlaisia varten on valmismatkat. Jos on niin tyhmä, että ostaa erilliset lentoliput eikä edes vakuuta riskiään, anteeksi nyt vaan, on niin tyhmä, että ansaitsee saada takkiinsa. Tästä on puhuttu maailman sivu.
Ilmianna
Jaa
Oliko sama aloittaja joka toisessa ketjussa otsikoi "Finnair petti lapsiperheen". Tai ainakin sinne päin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lieneekö nämä 80-luvulla syntyneiden yksilahkeisten juttuja, tuntuu ihan siltä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ylibuukkaus

Kiitos Finnair kun otit oikeuden pilata perheen loman ylipuukkaamalla lentomme, jolloin emme päässeet jatkolennolle ajoissa. Ei auttanut vaikka matka oli ostettu jo kaksi kuukautta sitten. Parin tuhannen euron kulut, järkytys ja masennus tuli perheen kannettavaksi.
Millään muulla vapaan kilpailun toimialalla ei voi näin toimia.
Alas valtiolliset monopolit!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta