Miten maailman käy?

Minusta meidän itse kunkin pitäisi esittää tästäkin asiasta käsityksensä.

Nyt on teidän vuoronne! Minä sitten kerron tässä sivussa kuinka järjettömiä olette.

28

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutoksen kyllä aistii, johtuneeko sitten populismin laajenemisesta, eikö enää demokratia ole vallalla Euroopassa?

      Otteet on koventuneet, (kansainvaelluksenko seurauksena) Myös kauppasuhteiden hiljenemisenä, Venäjän kauppasaarron ja laman seurauksia koetaan.
      Miten Ranskan äänestämisen jälkeen, Ranskan, joka on ollut vahva talousmaa, siellä viljelijät tekevät joukolla itsemurhia kun ei veloistaan selviä. Mihin mennään näkyy varmaan paremmin syksyllä.

      Suomessa demokratia on sentään säilynyt, kuntatasolla äänestän samaa kuin viimeksikin. Mielenkiintoista on seurata Perussuomalaisten puheenjohtaja valintaa, Terho vaiko Halla-aho. Uskon, että hyvin kuitenkin käy

      Onkohan tässä mitään järkeä 😂 moikka!

    • mikäuhkaa

      Populismiko demokratiaa muka uhkaa ? On se kumma kun oman kansan etusijalle laittamisesta on tehty paha asia. Mikä ihmeen oikeus on lampsia työllä ja uhrauksilla kehitettyihin hyvin voiviin maihin elätettäväksi kun on ensin itse sotkenut oman maansa asiat ja lisäännytään kuin kanit? Ei ne muslimit tänne ainakaan demokratian mallia ole tuomasa.

      • popusopusotku

        Eiköhän populismia ole kaikki muukin kalastelu sillä, mitä arvellaan populan kaipaavan, oli lupausten toteuttaminen sitten kuinka mahdotonta hyvänsä. Osa uskoo ja tulee auttaneeksi valtaan väkeä, joiden päällimmäisenä vaikuttimena on vain se valta sinänsä.


    • rahat loppuu,,velat kasvaa

    • Oletko perinyt edellisen gallupkyselijän manttelin?

    • Kenensyykenensyy

      Se, miten "maailman käy" riippuu yksinomaan ihmisistä. Joten suurin ja vaikein kysymys kuuluu: miksi ihmiset eivät muutu ja toimi toisella tavalla?

    • tuohöpinää

      Mitä auttaa oma muuttuminen, jos valloittajat vyöryy maahan ?

      • Kehity

        Se, että sinun mielesi on valloittanut joku mörkö, ei tarkoita mitään muuta - esim. maan - valloitusta.


    • Siinäpä se.
      Mitään uskaliastata ja poikkeavaa ei kukaan ehdota.

      Se kauheus, joka historiassa ollut hallintotapan erilaisten kuninkaiden ja diktaattorien muuodossa on sentään takana. On tämä nykymuotoinen demokratia sentään oivallisempi

      Järjetöntähän oli periytyvä kuningasvalta kun perillinen peri vallan hullunakin. Euroopassahan on ollut poliittinen diktatuuri kommunismina laajalti ja melko kauan. Kuningasvalta on sivistynyt näennäisvallaksi demokratioissa, täällä pohjoismaissakin.

      Pitkään hoiti Stalin kommunistista diktatuuriaan Neuvostoliitossa ja koko Itä-Euroopassa. Hitlerillä oli natsiminsa Saksassa, lyhyenä, mutta ikimuistoisena karmeudessaan. Samaa toteuti Generalissimus Franco Espanjassa, Mussolini Italiassa ja "joku äijä" oli Portugalissakin tulppaanivallakumoukseen asti.

      Kuniakkaasti ovat saksalaiset selvinneet aatuhäpeästään vaikka jotkut Suomessakin tuolla ideologialla näpertelevät. Aika-Akkana pidän tuota itä-Saksan kasvattia Angela Merkeliä, joka ihan liittokanslerina on vahvin koko Euroopassa.

      Jos itse pääsisin vetämään poliittista hallintoa, kuhnailusvaaleissa valittaisiin kunkin kunnan suurin puolue, joka pätevyyden pohjalta valitsisi virkamiehet ja ohjaisi kunnallisvaltaa aina vaalikauden.

      Sipilän ja Kekkosen kaltaista pätevyyttä pidän arvossa ja yleisestikin "kykyjen pohjalta tulevaa valtaa". Siinä yöllisen valvomiseni tuotteita.

    • Antonio de Olivieira Salazar, oli tuo diktaattori v. 1933-1968

      Tapasin noita Salazarin hirmuvallan pakolaisia Englannissa, jossa nuo työskentelivät hotellien baareissa halpatyövoimana ja samalla kieltä oppimassa.

      • Miten tuo kaikki liittyy maailman tulevaisuuteen? Unohtuiko heti alkuunsa toveri Trumpin ohjelma: minun jälkeeni vedenpaisumus!?


    • reppuriika

      Tässä on sitten kaiken huipentuma.

      Johanneksen ilmestys:
      Uusi taivas ja uusi maa

      1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

      5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

    • ke.vättäkohti

      Pitäkää nyt pulpetistanne kiinni kaksin käsin
      ja lujaa!
      Täällä monta ilmestymiskirjaa jo kirjoitettu ja kopsattu Raamatustakin jotain pelotteita.
      Näilläkö eväillä mennään tänään...hallelujaa ja melko kovaan!
      Olisi parempi kirjoittaa vaikka peikko satuja kuin siteerata Raamattua,
      kaikkea kertomaa kun ei ymmärrä monikaan!

    • Ramoona_

      Tänään on maailman vesipäivä. Ainakin ajoittaisesta vesipulasta kärsii 2/3 maapallon väestöstä. Ryöstöviljelyn ja ilmastonmuutosten myötä aavikoituminen on kiihtynyt, sodat ja konfliktit sekä valtava väestönkasvu kasvattavat ongelmaa. Äärimmäiset sääilmiöt ovat lisääntyneet. Saastunut vesi aiheuttaa paljon sairautta ja kuolemaa, kasteluveden puute nälkää ja pakolaisuutta.

      Meillä käytetään juomakelpoista vettä vessojen huuhteluun ja katujen pesuun, suihkussa lotrataan lähes päivittäin. Minäkin käytän vesijohtovettä puutarhan kasteluun, ellen ole saanut kerätyksi tarpeeksi sadevettä syöksytorvien alle laitettuihin tynnyreihin. Jotkut teollisuudenalat kuluttavat suunnattomasti vettä, maailmassa ollaan kovin eriarvoisessa asemassa vesivarojen ja niiden käytön suhteen.

      Maailman tulevaisuus on paljolti vedensaannin tulevaisuudesta riippuvainen.

      • Tuhansien järvien maa!
        Joskus vielä tartutaan tähän tietoon ja aletaan käyttää järvien vesiä talouteen, tuotantoon ja maanviljelykseen. Sitten olemme tilanteessa, johon Kaspianmeri ja Aral-järvi ovat joutuneet.
        Vettä on ollut sama määrä aikojen alusta. Se kiertää eri muodoissaan loppumatonta kiertokulkua, lisää emme saa!
        Mitä ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan? Jos jäätiköt ja napa-alueet sulavat, mitä tapahtuu? Kiertokulku katkeaa. Jäät sulavat suolaisiin meriin. Hukummeko tulviin vai kuolemmeko janoon?


      • Makriina kirjoitti:

        Tuhansien järvien maa!
        Joskus vielä tartutaan tähän tietoon ja aletaan käyttää järvien vesiä talouteen, tuotantoon ja maanviljelykseen. Sitten olemme tilanteessa, johon Kaspianmeri ja Aral-järvi ovat joutuneet.
        Vettä on ollut sama määrä aikojen alusta. Se kiertää eri muodoissaan loppumatonta kiertokulkua, lisää emme saa!
        Mitä ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan? Jos jäätiköt ja napa-alueet sulavat, mitä tapahtuu? Kiertokulku katkeaa. Jäät sulavat suolaisiin meriin. Hukummeko tulviin vai kuolemmeko janoon?

        "Hukummeko tulviin vai kuolemmeko janoon?"

        Ei meidän sukupolvi, ainakaan Suomessa koe mitään sellaista, mutta "Pitääkö olla huolissaan" olisi oiva kysymys TV-ohjelmaan ja saisimme pikaisen vastauksen asiaan, tietenkin hieman huumorilla höystetyn. Siihen olisi ruune oiva lähettiläs, koska aloituksen teki.

        Valitettavasti en voi yhtyä "reppuriikan" tulevaisuuden näkymiin Raamatussta, sillä en usko niihin nyt, enkä usko, että tulen koskaan uskomaankaan, josta tuli työkaverini lapsen 3-4v sanonta, jolta oli kysytty nimeä. "En tiedä ja tuskin tulen sitä tietämäänkään koskaan"??

        Minä en uhraa ajatustakaan, miten maailman tulee käymään tulevaisuudessa, koska asia ei minulle kuulu sikäli, että mitään en voi tehdä asian hyväksi, tai edes pahaksi, kuin paskantaa pönttöön, josta puhdistettu vesi sen huuhtelee, mutta sakko tulee jos yleisellä paikalla edes virtsaa!DD ktso. Poliisi radio


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Hukummeko tulviin vai kuolemmeko janoon?"

        Ei meidän sukupolvi, ainakaan Suomessa koe mitään sellaista, mutta "Pitääkö olla huolissaan" olisi oiva kysymys TV-ohjelmaan ja saisimme pikaisen vastauksen asiaan, tietenkin hieman huumorilla höystetyn. Siihen olisi ruune oiva lähettiläs, koska aloituksen teki.

        Valitettavasti en voi yhtyä "reppuriikan" tulevaisuuden näkymiin Raamatussta, sillä en usko niihin nyt, enkä usko, että tulen koskaan uskomaankaan, josta tuli työkaverini lapsen 3-4v sanonta, jolta oli kysytty nimeä. "En tiedä ja tuskin tulen sitä tietämäänkään koskaan"??

        Minä en uhraa ajatustakaan, miten maailman tulee käymään tulevaisuudessa, koska asia ei minulle kuulu sikäli, että mitään en voi tehdä asian hyväksi, tai edes pahaksi, kuin paskantaa pönttöön, josta puhdistettu vesi sen huuhtelee, mutta sakko tulee jos yleisellä paikalla edes virtsaa!DD ktso. Poliisi radio

        Oikeassa olette, kun ette ota turhia huolia. Me voidaan juoda kokacolloo, jos vesi loppuu.
        Tulevat polvet keksikööt omat konstinsa.


      • Makriina kirjoitti:

        Oikeassa olette, kun ette ota turhia huolia. Me voidaan juoda kokacolloo, jos vesi loppuu.
        Tulevat polvet keksikööt omat konstinsa.

        ". Me voidaan juoda kokacolloo,"

        Hienosti vastattu!D Mistä se vesi otetaan siihen colaan?

        Ydinvoimalatkin voi lakkauttaa, koska sähkö tulee seinästä ja lehmät tappaa niiden suurien kaasupäästöjen vuoksi, koska Valio tuo maidon purkissa kauppaan!D

        Mutta "toin sanoikseni", kyllä meidän" inssinöörit" keksii siihenkin ratkaisun, että sekoitetaan siihen "cocikseen" rotanmyrkky ainakin meille vanhemmille!D

        Mutta ihan oikeasti, eikö "hätä keinot keksi" ja miksi ei nytkin keksisi?

        Suomessakin on keksitty hienoja innovaatioita, jotka sivuutetaan pienellä uutisella, kun sitä`vastoin uutisoidaan vain puutetta ja kärsimystä kuvailemalla vanhusten hoidosta ja leipäjonoista. Mitään hyvää ei ole mukamas?

        Ketä se palvelee? Ainakin kaikki politiikot ottavat hyödyn itselleen taas kerran, että meidän puolue parantaa kaiken, kun vain äänestät meitä.


    • Luulisi Suomen tulevaisuus olevan lähinnä mutta ei, näin on Suomessa tänään joka luulee olevansa maailman johtaja!!!

      Talous tänään Suomessa Aatun jälkeläisiä tavallaan saatte kiittää, myös Suomi saa kiittää Aatua että on Suomi tänään.

      Näin on karu totuus ilman vanhoja ja uusia Venäjän nuolioita.

      • en-aatua-kiitä

        Mitä sinä xx9 tiedät nykyisin Suomesta ja sen politiikasta? Miksi herjaat aina noilla "aatulla ja apinoilla", koska olet itse ollut siellä Ruotsissa ja et voi todellakaan olla ajan tasalla nykyisestä politiikasta mitä täällä tapahtuu.


      • en-aatua-kiitä kirjoitti:

        Mitä sinä xx9 tiedät nykyisin Suomesta ja sen politiikasta? Miksi herjaat aina noilla "aatulla ja apinoilla", koska olet itse ollut siellä Ruotsissa ja et voi todellakaan olla ajan tasalla nykyisestä politiikasta mitä täällä tapahtuu.

        Tiedän takuulla paremmin kuin sinä!

        ON TV lehdet kaikki. Tiedän myös historian ex Viipurin puolustus jne.

        Matkoilla Saksassa olen nähnyt tavallaan asian ja näen tänään missä asun.

        Saksa on ostanut myös paljon teollisuutta Ruotsista ne ovat haaroja tulevaisuuteen.

        Suomi on nolla luulossa olla jotain, näin raha tietää ketä vetää huulesta---ex Nokia...


      • en-aatua-kiitä
        xx9 kirjoitti:

        Tiedän takuulla paremmin kuin sinä!

        ON TV lehdet kaikki. Tiedän myös historian ex Viipurin puolustus jne.

        Matkoilla Saksassa olen nähnyt tavallaan asian ja näen tänään missä asun.

        Saksa on ostanut myös paljon teollisuutta Ruotsista ne ovat haaroja tulevaisuuteen.

        Suomi on nolla luulossa olla jotain, näin raha tietää ketä vetää huulesta---ex Nokia...

        "Tiedän myös historian ex Viipurin puolustus jne."

        Tuo onkin mielenkiintoinen sinun näkemyksestä Viipurin valtauksesta, koska itse olen lukenut vain kirjan "Leningrad 900 pv", joka oli todella järkyttävä.

        Kuitenkin sain sellaisen kuvan, että Suomi ei silloin osallistunut Leningradin, nykyisen Pietarin valtaukseen, mutta Viipurissa meillä oli sotilaat loppu, kuten aseet- ja ammuksetkin ja siihen ei edes "aatu" auttanut.

        Mielenkiintoista sinun ja minun tieto ja näkemykset noista sodista.


      • en-aatua-kiitä kirjoitti:

        "Tiedän myös historian ex Viipurin puolustus jne."

        Tuo onkin mielenkiintoinen sinun näkemyksestä Viipurin valtauksesta, koska itse olen lukenut vain kirjan "Leningrad 900 pv", joka oli todella järkyttävä.

        Kuitenkin sain sellaisen kuvan, että Suomi ei silloin osallistunut Leningradin, nykyisen Pietarin valtaukseen, mutta Viipurissa meillä oli sotilaat loppu, kuten aseet- ja ammuksetkin ja siihen ei edes "aatu" auttanut.

        Mielenkiintoista sinun ja minun tieto ja näkemykset noista sodista.

        Ei yli rajan pietariin- sanoin suomenjohtaja ex venäläinen kenraali >Mannerheim.

        Aatu oli ilmassa.

        Isäni siihen aikaan oli kaukana itäkarjalassa.


        Lähi historia on suomelle herkkä ei koskaan totuutta.


    • elluilua

      Mää aion ellää kun Ellun kana. Ei tartte turhia murheita kantaa. Juuri nyt on ihan hyvä, viis tulevasta - ainakin semmosesta, mihin ei voi vaikuttaa.

    • Kiitos Ruuneman!

      • Kiitos Ruuneman.


    • Kyllähän arvon naisväki näihinkin ongelmiin avut keksi.

      Ei Meillä mitään kuivaongelmaa ole, päinvastoin.

      Kohta uimme merivedessä ja järvemmekin suolaantuvat. Ainoa makea vesi on sitten tuo cocacola, vanha tuttu lempijuomamme.

      Saanemme sentään tuotettua tislattua vettä tuolla korpikuusien katveessa. Sitä nimitetään alkoholiksi, mutta arkisemmin pontikaksi.
      Viemme sitä sitten arkijuomaksi afrikan mustille janoisille.

      Erityisen sopivaa apua tuosta olisi terroristeille. Ensin pitää maailma kääntää kristityksi eli viinanhaluiseksi.

      Reppuriikalla on hallussaan vanhat tiedot lopustamme. Vuosiluku vain puuttuu niin kuin aina.

    • ennuste-tulevasta

      Alotukseen:

      ainaki EU tulee jossainmäärin hajoamaan,
      suomi todennäköisesti irtaantuu EMUSTA liittyy pohjoismaitten kanssa samaan talousalueeseen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe