1,8 Tsi vai 2,0 TFSI?

Moro.
Harkinnassa on vastakkain audi a3 2,0 TFSI s-tronic 2011 ja leon 1,8 Tsi dsg 2013.
Kummatkin vastaavat tehojensa puolesta hakemaani autoa, audi laadukkaampi, seat varustellumpi ja uudempi.
Onko ko moottoreissa eroja kestävyydessä, ajattelin pitää autoa min 5 vuotta, ajomäärät max 5000km/ vuosi.
Kevät koittaa, ja hulluus kasvaa...
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta



Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
A3 on sitä ikäluokkaa että siinä on vielä riski liialliseen öljynkulutukseen jumiutuvien männänrenkaiden vuoksi. Leonin uudemmassa 1.8 tsi koneessa ei tietääkseni noita ongelmia ole. Eli siksi Leon.
Ilmianna
Jaa
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html

kannattaako ostaa köyhän ainakaan.
10000e remppa eessä?
Ilmianna
Jaa
Ei kannata verrata täydin eri luokan autoja. Leon on muovinen ja auto jota ei arvosteta liikenteessä eikä vaihtoautona. A3 taas on luokkansa ykkönen ja haluttu vaihtoauto. Miksi tuhlata elämäänsä seatin ratissa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Nuo autothan ovat käytännössä identtisiä tekniikan osalta, joten tekniikan kestävyys ei eroa käytännössä. Tämänhän vahvistaa mm eri katsastusvikatilastotkin, joissa oleellisia eroja noiden välillä ei ole. Vaikka katsastustilastot kuvaavatkin enemmän auton käyttöä useimpien vikojen osalta kuin teknistä laatua.
Jos siis hankkii auton pitkäaikaiseen käyttöön ja kestävyys ja luotettavuus tärkeinpämä kriteerinä, niin tietysti uudempi Leon. Se on viiden vuodenkin päästä kaksi vuotta uudempi ja edelleen varustellumpi. Noilla ajomäärillä auto pysyy haluttuna vielä viiden vuodenkin päästä, tietysti ostohetken ajomäärä on 'alla' vaikuttamassa.

Jos sitten ykkösjuttu auton hankinnassa on joku kummallinen imago/statusajattelu ja on valmis siitä maksamaan, niin mikäs siinä. Jopa kaksi vuotta vanhemmastakin autosta. Hankkii sitten autonsa sen mukaan. Rahallahan siitä selviää.
Laatukin on mielenkiintoinen käsite. Jos käytetty hieman erilaiselta päältä näyttävä muovilaatu ratkaisee autonvalinnan, niin mikäs siinä. Rahallahan siitäkin selviää.

On hyvä miettiä sitäkin, että auto on pihassasi ja ajossasi sen viisi vuotta. Jos Seatin hieman huonompi imago rassaa kovasti henkistä kanttiasi, niin ehkä kannattaa maksaa enemmän, että mielenterveys ei kärsi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Seatista saa vaihdossa mitään kun ei niitä oikeen kukaan halua. Koeajoin yhtä cupraa jolla ajettu pari tonnia niin ratti oli jo purkautunut ja lamganpätkät sojotti. Seatin sisällä on semmonen muovinen ja halpa hajukin eikä se oikeen iske millään tasolla. Halvall kun tehdään niin leon on siitä hyvä esimerkki. Avaappa ovi ja kurkista väliin niin styroksit näkyy...siitäköhän se haju tulee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siiitti kirjoitti:
Seatista saa vaihdossa mitään kun ei niitä oikeen kukaan halua. Koeajoin yhtä cupraa jolla ajettu pari tonnia niin ratti oli jo purkautunut ja lamganpätkät sojotti. Seatin sisällä on semmonen muovinen ja halpa hajukin eikä se oikeen iske millään tasolla. Halvall kun tehdään niin leon on siitä hyvä esimerkki. Avaappa ovi ja kurkista väliin niin styroksit näkyy...siitäköhän se haju tulee?
Höpö höpö noita iänikuisia omia 'kokemuksia'. Eikö jo kyllästytä niiden sepittäminen? Samat ikuiset kestotarinat kiertävät merkin kuin merkin osalta ja silti vielä joku hassahtanut hemmo jaksaa niitä toistella useiden merkkipalstojen sivuilla.

Jos kokemuksia ihan oikeasti olisi sinullakin, niin tietäisit miten asiat todellisuudessa on. Oletkohan koskaan edes istunut Seatissa, saati että olisi kokemuksia koko autosta. Tuskinpa vaan, kirjoittelet lämpimiksesi monilla muillakin sivustoilla noilla samoilla tarinoillasi.

Vaihtoarvo on täysin kilpailukykyinen mihin tahansa muuhun suunnilleen saman hintaluokan autoon verrattuna. Se on helppo itsekin todeta vaihtoautojen myyntihinnoistakin. Huonosti pidettyjä yksilöitä varmaan löytyy myös Seateista siinä kuin muistakin.
Itse olen vaihtanut jo kolme Seattia uuteen. Enkä ole itsestään selvyytenä vaihtanut uuteen Seattiin, vaan lopputulos on viimeisten osalta päätynyt Seattiin niiden hinta-laatutason perusteella. Vaihtoautosta tarjotuissa hinnoissa ei ollut oleellisia eroja minkään muunkaan merkin tarjouksissa. Paras hinta vaihdokistani ei juuri koskaan ollut Seat-liikkeessä. Uusiin olen aina vaihtanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

1,8 Tsi vai 2,0 TFSI?

Moro.
Harkinnassa on vastakkain audi a3 2,0 TFSI s-tronic 2011 ja leon 1,8 Tsi dsg 2013.
Kummatkin vastaavat tehojensa puolesta hakemaani autoa, audi laadukkaampi, seat varustellumpi ja uudempi.
Onko ko moottoreissa eroja kestävyydessä, ajattelin pitää autoa min 5 vuotta, ajomäärät max 5000km/ vuosi.
Kevät koittaa, ja hulluus kasvaa...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta